Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Uuden minän metsästys leikkauksen jälkeen

+26
chrissy
Viipe
Tuhatkeiju
NettaMaria
Minttu 76
MANTA1
Palleroinen
Tötterö
Nanne Napaneera
Tuplanainen
hansu
apila
t.si
Heippis
etana
pilvipouta
HyeeNa!
Helmiäinen
meevin
Maria-76
Virpsu
punkeroinen
Eija-Stiina
Kapu77
Aurora
Pellukka
30 posters

Sivu 8 / 10 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

Siirry alas

Uuden minän metsästys leikkauksen jälkeen - Sivu 8 Empty Vs: Uuden minän metsästys leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja Viipe Pe Maalis 14, 2014 7:21 pm

Kuulostaa hyvältä Pellukka ja laskipantteri Smile
Viipe
Viipe

Viestien lukumäärä : 74
Ikä : 43
Registration date : 12.06.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Uuden minän metsästys leikkauksen jälkeen - Sivu 8 Empty Vs: Uuden minän metsästys leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja Minttu 76 Pe Maalis 14, 2014 9:27 pm

No jooooo.... Toi paino onkin sitte mielenkiintoinen kysymys... Paino kotona leikkaus aamuna oli 95,5kg kun sairaalan vaaka näytti sen 94kg. Tänään sitten tuo koti vaaka näytti 93,8kg. Tällä haavaa siis näyttäs siltä, että kilo/viikko vauhtia oltais menossa alaspäin. Eipä se tartte sen nopeempaa mennäkkää, että lihakset säilyis. Malttamaton kun tuppaa tuo luonto vaa olemaa....
Minttu 76
Minttu 76

Viestien lukumäärä : 48
Registration date : 13.02.2014

Viesti kirjoittaja Pellukka Ti Maalis 18, 2014 1:37 am

Terveisiä Päksistä, hyvän alun jälkeen loppu ei oo menny niinku strömsöössä  Crying or Very sad uusinta tähystys tehty tänään ja nyt toivutaan uusiks  Embarassed 
Palataan taas  I love you 
Pellukka
Pellukka

Viestien lukumäärä : 303
Registration date : 29.08.2012

Viesti kirjoittaja Tuplanainen Ti Maalis 18, 2014 1:53 am

No pahus vieköön! Mutta tsemppiä uuteen yritykseen.  sunny 
Tuplanainen
Tuplanainen

Viestien lukumäärä : 250
Registration date : 04.06.2013

Viesti kirjoittaja Vesinokkaeläin Ti Maalis 18, 2014 2:27 am

Eikä.. Nää on uutisia joita ei haluaisi kuulla reilua viikkoa ennen omaa leikkausta, mutta toisaalta on se fakta hyväksyttävä että kaikki ei aina mene kuin Strömsössä :/ Tsemppiä kovasti Pellukalle!

Vesinokkaeläin

Viestien lukumäärä : 204
Registration date : 07.04.2012

Viesti kirjoittaja Tötterö Ti Maalis 18, 2014 2:35 am

Voi ei Pellukka!!!  Shocked Toivottavasti nyt toivut hyvin.

Tötterö

Viestien lukumäärä : 141
Registration date : 07.10.2013

Viesti kirjoittaja NettaMaria Ti Maalis 18, 2014 11:36 am

Ikävä kuulla, ettei toipuminen edennyt suunnitelmien mukaan. Mutta pari askelta taaksepäin ja uusi yritys. Paljon onnea ja voimia toipumiseen  sunny 

NettaMaria

Viestien lukumäärä : 43
Ikä : 66
Registration date : 29.01.2014

Viesti kirjoittaja meevin Ti Maalis 18, 2014 12:16 pm

Toipumisia Very Happy 

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Registration date : 21.11.2012

Viesti kirjoittaja Minttu 76 Ti Maalis 18, 2014 5:00 pm

Voi ei!!! Mitä ihmettä tapahtui? Toivottavasti kaikki on nyt paranemaan päin ja pysyykin parempana. Wink
Tsemppiä!!!  Smile 
Minttu 76
Minttu 76

Viesti kirjoittaja chrissy To Maalis 20, 2014 4:01 am

o-ou.. mä oon kesäkuus menos samaan paikaan leikattavaks! Toivottavasti kaikki menny hyvin!

chrissy

Viestien lukumäärä : 87
Registration date : 27.06.2013

Viesti kirjoittaja laskipantteri To Maalis 20, 2014 2:47 pm

No Pellukka, mitä kuuluu? Nyt viikko toipumista takana ja mä olen niiiin valmis meneen maanantaina töihin, alkaa tää kotona kökkiminen ärsyttää. Mulla sujunut tosi hyvin, yhden kerran olen kokenut pientä kipua ihan pienen hetken uudessa vatsassa, se oli kun söin munakasta soseutettuna/muusattuna. Mutta luulen, että söin liian nopeasti ja/tai olin syönyt liian paljon. Lähinnä soseutettuja ruokia syönyt, hapankorppua kokeillut muutaman kerran, ei ongelmaa. Ainoa, mikä tuntuu olevan ongelma on se veden juonti, se on kyllä aina loppupäivästä sellaista kitkuttelua, en ikinä oo ollut mikään veden ystävä.. Paino on tippumaan päin, ekan viikon saldo reilu neljä kg täällä.

laskipantteri

Viestien lukumäärä : 11
Registration date : 19.02.2014

Viesti kirjoittaja Pellukka Pe Maalis 21, 2014 12:52 pm

Huomenet päksistä  sunny 
Tänään, jos Luoja suo, ja ehkä toi osaston ylilääkärikin, niin mä niin kuulen sanat.... voitte lähteä kotiin  Wink 
Aamupalaa ja lääkäreitä odotellen tässä nyt sitten vain  Very Happy kirjottelen kotoota sitten joskus tarkemmat löpinät voinnista ja tapahtumista
Pellukka
Pellukka

Viesti kirjoittaja Pellukka La Maalis 22, 2014 1:18 pm

Kotona ollaan  I love you I love you Ja olo on todellakin ihan erilainen kuin viikko sitten, itseasiassa ihan erilainen kuin ensimmäisen leikkuun jälkeen. Luulin, jotta sen ekan jälkeen voin hyvin, mutta nyt olo on ihan erilainen ja voin oikeesti hyvin.  I love you Mutta sitten ne tapahtumat. Ne on hyvä kertoo ääneen, koska useimmilla menee kaikki mallikkaasti, mutta ei kaikilla. Ja nämä mulle tulleet ongelmat on hyvä kuitenkin huomioida myös muiden. ( eli ei todellakaan ole tarkoitus pelotella ketään hengiltä)  Wink

Maanantaina 11.3 siis tehtiin suunnitellusti mahalaukun ohitusleikkaus Päksissä. Leikkaus meni niinkuin piti ja meikäläinen toipui leikkauksesta heräämöstä alkaen vauhdilla. Olin jopa salissa siirtynyt leikkuupetistä omaan, jota en kyllä muista ite ollenkaan. Vointi hyvä, ei kipuja, vatsa toimi. Kotiin seuraavana päivänä. Näinhän se yleisesti menee.  Wink 
Kotona ruoka maistui, juoma myös, ei kipuja. Olo kuitenkin omituinen, mutta luulin sen johtuvan suuresta leikkauksesta. Lauantaina 15.3 alkoi tulla tummia pilviä taivaalle. Aamupäivästä kaikki meni hyvin, mutta iltapäivällä ei. Söin lounasta ja hetken aikaa olo oli kuten aikasemmin, mutta sitten iski huono-olo. Tuntu, että se murkina ei liiku mihinkään.Ja hetken päästä helpotti vähän. Tässä kohtaa alkoi ripuli ja voin kertoa, että tästä kohdasta sunnuntaiaamuun vaihdoin useamman kertaan housut, kun ajatuksesta tuli jo housuun. Tämä ripuli ei kuitenkaan ollut se ongelma vaan se ruoka. Ja jossain vaiheessa se ruokakin alkoi palata meno reittiään pitkin ulos, joten mieli oli tosi matala.  Sad 

Sen lauantai ja sunnuntai välisenä yönä ei sitten kauheesti nukuttu, ripulia piisas ja huonoa oloa. Oksennusta ei voinut tulla, kun ei ollu mitä tulla. Sunnuntaiaamupäivällä sitten hieman helpotti olo ja ajattelin, jotta katotaas. Sain syötyä n. 1dl jugurttia ja vähän juotua, varovaisesti. Olo ei kuitenkaan ollut hyvä.Ja alku illasta sitten söin vähän taas ja join,jonkun ajan päästä kaikki pihalle. Ja siinä kohtaa sitten soitin päivystykseen, josta kerrottiin, että kannattaa tulla käymään varmuuden vuoksi.

Itse päivystysksessä vierähti kolme tuntia. Otettiin labroja, tehtiin vatsan ct eli viipalekuva. Päivystävä kirurgi, sellanen nuori tytönhupakko sanoi, että katsotaan, ettei löydy mitään sellaista syytä joka vaatii välitöntä hoitoa, muuten osastolle odottamaan aamua, jolloin tulee töihin ne asiaan vihkiytyneet miekkoset, jotka alunperinkin ovat meikäläisen masua leikanneet.
Kuvista löytyi sitten jotain häikkää, eli suoli oli alkanut laajentua, kun ruoka ei pääse normaalisti etenemään ja ohutsuoli oli hieman väsähtänyt. Ei kriittistä, osatolle. Yön nukuin siellä tipan kera ja aamusella yökkö sanoi, että pitää olla ravinnotta, kunnes toiste määrätään. Labrantätin putkien väristä jo tiesin, että samalla valmistaudutaan mahdolliseen leikkaukseen.

Heti kasin jälkeen alkoi lääkäreitä lappamaan eli ensin tuli alkuperäisen leikkauksen tehnyt kirurgi kerä erikoistuvan klopin. Kertoili, että kuvissa jotakin häikkää, täyttä varmuutta ei voida sanoa enneku tähystetään, joten se tehdään. Kyseli vointia, joka olikin parin litran nesteiden jälkeen vähän parempi(olin siis ehtinyt jo kuivua). Seuraavaksi tuli osaston ylilääkäri, joka selvitti samat asiat. Ja hänen selityksistä ymmärsin sen, että ongelma ei ole se, että ruoka jää vähäksi aikaa jonottamaan masun alueelle, vaan se, että se kertyy yhteen kohtaan. Tällöin suoli venyy ja jatkossa siihen pääsee kertymään enemmän ja jossain kohtaa se sanoo poks eli se murkina pääsee valumaan vatsaonteloon. JA TUO on se mahdollisesti hengen päälle käyvä ongelma tässä tilanteessa. Ja oksennuksista sen verran, että se oksennus joka tulee heti mahaan mentyään ulos ei ole se vaarallisin, vaan se joka tulee jonkunajan päästä. Voi kertoa tukoksesta hyvinkin.

No itse leikkaus tehtiin silloin maanataina, siellä oli korjattu tämä ongelman aiheuttaja ja tehty joku jatkopätkä sinne. (Mulla on litania latinaa tossa paperilla ja edes itse hoitajana en tuota ole vielä saanut ymmärrettyä, joten suomennokset on hieman hataria) Leikkausalueelle oli jätetty dreeni(tämä iisijuttu) ja oli salissa laitettu nenämahaletkukin (yök), jotta ei masuun pääse painetta tulemaan yhtään ja saumat alkaa parantua. Ja niin maattiin letkuissa ja tipoissa ja toivuttiin. Tosta nekkuletkusta pakko sanoa sen verran, että se ei satu, mutta on aivan kauhean tuntuinen ja häiritsi meikäläistä todella paljon.

Keskiviikkona sitten viimeinkin tehtiin 4h varjoainekuvaus masuun ja suoleen ton nokkaletkun kautta ja katsottiin, että hommat etenee niinku pitää. Ja torstaina vihdoin letkut pois ja ruokaa. JA SITTEN KOTIIN. Tämä ylilääkäri antoi kehut siitä, että lähdin päivystykseen jo tuossa kohtaa, mutta kotiutusohjeet sellaiset, että pienestäkin pitää nyt sitten lähteä. Ja todellakin aion lähteä nopeammin seuraavalla kerralla, koska yks kierros tuota riittää mulle vallan mainiosti.  sunny

Tänään lauantaiaamuna omassa sängyssä nukutun yön jälkeen olo on hyvä. Siis oikeesti hyvä. Aurinko paistaa ja muutenkin hymyilyttää  drunken 
Ja romaanin perään pieni painotarina myös
Leikkuuaamun paino 128kg, kotiutuspaino 130kg(leikkauskaasut jee)
Sunnuntaiaamun paino kotona 125,6 kg, joten laskua on ja liikaa  Shocked 
JA tänään 127,6kg, joten ehkä tämä tästä taas lähtee niinku pitää...  cheers
Pellukka
Pellukka

Viesti kirjoittaja Tuplanainen La Maalis 22, 2014 3:20 pm

Ihanaa, että olet kotiutunut ja voit nyt hyvin!
 sunny 
Hyvä, että kirjoitit tarinan komplikaatioista. Todella tärkeää, että ongelmien ehkä tullessa leikattu osaa hakeutua hyvissä ajoin päivystykseen.

Viimeinen muokkaaja, Tuplanainen pvm La Maalis 22, 2014 4:46 pm, muokattu 1 kertaa
Tuplanainen
Tuplanainen

Viestien lukumäärä : 250
Registration date : 04.06.2013

Viesti kirjoittaja Tuhatkeiju La Maalis 22, 2014 3:39 pm

Hyviä toipumisia edelleenkin. Hienoa, että vointisi on hyvä Smile
Kiitos kun kerroit tämänkin puolen, osaa aokoinaan jos tarvetta hakeutua lääkäriin nopeammin.

Tuhatkeiju

Viestien lukumäärä : 106
Registration date : 16.09.2013

Viesti kirjoittaja Eija-Stiina La Maalis 22, 2014 4:15 pm

Hienoa että kaikki nyt hyvin. Toipumisia ja OIKEIN mukavaa kevättä  flower sunny 

Eija-Stiina

Viestien lukumäärä : 288
Registration date : 27.06.2012

Viesti kirjoittaja Minttu 76 La Maalis 22, 2014 5:20 pm

Heissan kaikille!!
Kaikkea sitä voikin tapahtua ja kiitokset Pellukalle, että kerroit. Onneksi menit nopeasti lääkäriin ja onneksi kaikki nyt hyvin. Tsemppiä toipumiseen ja otahan rauhallisesti. Wink
Hyvää viikonloppua kaikille!!
Minttu 76
Minttu 76

Viesti kirjoittaja hansu Su Maalis 23, 2014 1:56 pm

Parantelehan nyt itseäsi kunnolla. Huili ja harjoittele syömisiä. Nauti keväästä ja suuntaa kohti kesää  Cool . Hyvä, että sait kunnolla apua oireisiisi. Toivottavasti nyt alkaisi asiat edetä paremmin. Tsemppejä!
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Ma Maalis 24, 2014 6:13 pm

Pellukkalle hyviä vointeja ja aurinkoisia kevätpäiviä!!! I love you Uuden minän metsästys leikkauksen jälkeen - Sivu 8 433974gp1poj7g3d
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Registration date : 16.01.2013

Viesti kirjoittaja Pellukka Ti Maalis 25, 2014 12:27 am

Kiitos kaikille päikyssä vierailleille ja tsemppitoivotuksista, kyllä tämä tästä  I love you 
2 leikkausta viikon sisään on vienyt kyllä voimat pois aikalailla ja saikkuahan on jäljellä enää viikko... siihen voi kyllä joutua hakemaan jatkon.  Crying or Very sad mutta kattotaan ny

Muuten vointi alkaa tasottua, ruoka menee ja juominenkin sujuu nyt hyvin. Tosin, olen aloittanut varovaisesti ja ehkä liian vähänkin paikotellen syöny, mutta jotenkin ei meinaa uskaltaa. Ja peräpäästäkin alkaa tulla jo muutakin ku ruikkua, joten ehkä tämä tästä lähtee. Huomenna aattelin ottaa jonkun painolukeman, jotta tietää missä mennään...  Very Happy 

Aurinkoisia kevät päiviä kaikille  sunny  sunny Pidetään lippu korkealla
Pellukka
Pellukka

Viesti kirjoittaja Minttu 76 Ke Maalis 26, 2014 11:50 pm

Heissan,
Olis luullu, että ne olis jatkanu Pellukka sun saikkuria kun kaksi operaatiota takana. Hyvä, että paraneminen on nyt hyvällä vauhdilla.
Itse pupellan täällä kaikkea muuta paitsi koko lihaa. Just huitasin muutaman veriletun napaan. Meinaa pikkasen pyörryttää, mutta eiköhän tuokin tasaannu. Siitepölyallergia antaa nyt pikku lisän ulkoilulle ja muulle tekemiselle, mutta tätä jatkuu sitten tuonne syyskuuhun asti. Ei tuu enää yllärinä.
Itse sulavat tikit ei kyllä minulla sulaneet mihinkään vaan nyhdin ne viikko sitten itse saksilla pois. Mahtoiko olla väärä tieto minulle annettu.... Wink
Toipumisia ja ihanaa kevättä siitepölystä huolimatta!!
Minttu 76
Minttu 76

Viesti kirjoittaja Pellukka To Maalis 27, 2014 12:13 am

Minttu, ois ne jatkanu, mutta päätin, etten ota sitä siinä kohtaa. Käyn sitten omanlääkärin vastaanotolla tarvittaessa. Sulla tais olla samanlaiset tikit kun mulla, ykskään ei irronnu ilman saksia. Kävin ne terkassa poistattamassa, saivat samalla tarkistaa sen dreeninläven, sinne mun oma katse ei mitenkään päässyt.  Rolling Eyes 

Mäkin tässä yritän syödä yhtä ja toista, koska hokasin, että tosiaan, JOS menen viikon päästä töihin, pitää ruokailun olla jo tosi sujuvaa.  Smile Olo on kyllä ruokailun suhteen loistava nyt, muutenkin voimat alkaa parantumaan, mutta vielä on hieman vetämättömyyttä.

JA paino on hienossa laskussa, elämä näyttää tällä hetkellä olevan aika hyvässä mallissa..  cheers 
Pikkumasu 2 vkoa ikää, paino 126,1 kg (tämä siis eilen), kohta voi liputtaa pudotettua 20 kiloa  flower
Pellukka
Pellukka

Viesti kirjoittaja Pellukka Ke Huhti 02, 2014 11:34 am

Hyvää huhtikuuta kaikille  I love you 

Pikkumasu täytti eilen 3vkoa ja puntarissa oli -20kg kokonaispudotus  cheers Tähän täytyy olla enemmän kun tyytyväinen, vaikka leikkauksen jälkeen ei ole pudonnut kuin hieman päälle 4 kg...
Olo ei ole vielä ihan tasoittunut tuon toisen leikkuun jälkeen ja tänään on saikun viimonen päivä, joten siihen täytyy kyllä hakea jatkoa(vaikka alkuun näytti, että jatkoja ei tarvita). Tämä on vaan tunnustettava, ei auta mikään.  Surprised
Mutta parempaan päin vaan mennään...

I love you I love you I love you
Pellukka
Pellukka

Viesti kirjoittaja meevin Ke Huhti 02, 2014 11:53 pm

HAe vaan saikkua lisää. Mä jouduin kanssa silloin hakemaan, vaikke samanlaisia ongelmia ollutkaan kuin sulla. Mulla vaan suoli lakkasi vetämästä ekan viikon jälkeen, ja vaikka lähti sitten taas toimimaan,oli vointi aika heikko varmaan viikon ajan. Onneksi en liian aikaisin töihin mennyt, vaikka menetinkin ison kasan pyhätunteja Very Happy 

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Registration date : 21.11.2012

Viesti kirjoittaja Pellukka To Huhti 03, 2014 7:04 pm

Niinhän sitä sitten omalääkärin kanssa yhteistuumin päätimme, että viikko vielä lepuutellaan ja sitten mulle ei jäänytkään kuin 2 yövuoroa ennen talvilomalle jäämistä...  Wink 

Ensi viikolla on sitten ravitsemussuunnittelijan tapaaminen ja sitä tässä odotankin ihan mielenkiinnolla. Saa kuulla ihan oikeesti, että miten tämä tässä nyt sitten sujuu vai sujuuko?

Vatsan toiminnan kanssa on täällä ollut hieman haastetta ja apteekista on pitänyt hakea hieman apua siihen. Siis vatsahan toimi joo, mutta oikeesti joutu miettimään, että toimiko se tarpeeksi ja apteekin avun jälkeen voin sanoa, että ei todellakaan toiminut tarpeeksi  Rolling Eyes 
Pellukka
Pellukka

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 8 / 10 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa