Leikkauksen oheistoimenpiteet
+2
tuulahdus
matamiina
6 posters
Leikkauksen oheistoimenpiteet
Katsoin tänään netistä "opetusvideon" missä seurattiin yhden leikatun tarinaa Peijaksessa. (Sain videoon linkin & salasanan rav.terapeutilta) Jäin vain miettimään, että A) pistääkö kaikki leikatut "napapiikkejä" veritulppien välttämiseksi ja B) pitääkö kaikkien käyttää c-pap-laitetta ja tehdä pullopuhallusharjoituksia? Leikatut, kertokaapa - kiitos
matamiina- Viestien lukumäärä : 161
Registration date : 14.06.2012
Vs: Leikkauksen oheistoimenpiteet
Pistin napapiikkejä 10 päivän ajan (muistaakseni 10 pvää), leikkauksen jälkeen. En käyttänyt c-pap-laitetta enkä tiedä mitään pullopuhallusharjoituksista.
tuulahdus- Viestien lukumäärä : 86
Registration date : 16.11.2011
Kiitos Tuulahdus vastauksesta!
matamiina- Viestien lukumäärä : 161
Registration date : 14.06.2012
Terve matamiina!
Kaikkien ei tarvitse pistää enää kotona napapiikkejä. Minä jouduin pistämään, koska minulla kuulemma on "paksu veri". C-pappiakaan ei varmaan tarvitse, jos ei ole sen käyttäjä jo muutenkin. Pulloon puhaltelukin vaihtelee sairaaloittain. Minullekaan siitä ei puhuttu mitään, ennen kuin itse sitä aloin kyselemään ja sain sen. Minua ei ollenkaan sen kanssa vahdittu, vaan hoitajat vähän ihmetteli, miksi sitä edes pyysin? Olin vaan kuullut etukäteen, että sekin kuuluisi systeemiin, niin vaadin kaikki "samaan hintaan". Olisin varmaan ottanut selkäsaunankin, jos joku olisi sanonut, että niin kuuluu tehdä... Vitsivitsi!! Hyvää vointia kaikille!!!
Kaikkien ei tarvitse pistää enää kotona napapiikkejä. Minä jouduin pistämään, koska minulla kuulemma on "paksu veri". C-pappiakaan ei varmaan tarvitse, jos ei ole sen käyttäjä jo muutenkin. Pulloon puhaltelukin vaihtelee sairaaloittain. Minullekaan siitä ei puhuttu mitään, ennen kuin itse sitä aloin kyselemään ja sain sen. Minua ei ollenkaan sen kanssa vahdittu, vaan hoitajat vähän ihmetteli, miksi sitä edes pyysin? Olin vaan kuullut etukäteen, että sekin kuuluisi systeemiin, niin vaadin kaikki "samaan hintaan". Olisin varmaan ottanut selkäsaunankin, jos joku olisi sanonut, että niin kuuluu tehdä... Vitsivitsi!! Hyvää vointia kaikille!!!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Nyt tuli minulle uusia termejä tai sanoja. Kertokaapas mitä ne tarkoittaa; Pulloonpuhallus? Napapiikit? c-pap-laite? Ja miksi niin joidenkin pitää tehdä?
pilvipouta- Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012
C-pap on ylipainekone, jota käytetään esim.uniapnean hoidossa.Siinä täytyy hengittää painetta vastaan, jolloin hengitys tehostuu ja hengityskatkot jää pois.Käytetään nukkuessa. Pulloonpuhallus on vähän vastaava juttu, tietty lievempi versio. Sitä käytetään monesti leikkauksien yhteydessä, jolloin hengitys saattaa esim. kivun takia olla liian pinnallista.
Napapiikit on verenohennuslääkettä, jota käytetään jos liikkuminen on esim toimenpiteen jälkeen liian vähäistä. Myös esin jalkojen murtumien yhteydessä saatetaan käyttää. Vähentää siis veritulppien vaaraa.
Napapiikit on verenohennuslääkettä, jota käytetään jos liikkuminen on esim toimenpiteen jälkeen liian vähäistä. Myös esin jalkojen murtumien yhteydessä saatetaan käyttää. Vähentää siis veritulppien vaaraa.
meevin- Viestien lukumäärä : 517
Registration date : 21.11.2012
Voisitko laittaa mulle yksityisviestinä sen salasanan videoon? Sain paperit tänään peijaksesta mutta siinä oleva salasana ei toimi =(
MissPiggy78- Viestien lukumäärä : 9
Ikä : 46
Registration date : 10.01.2013
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa