Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Uuden minän metsästys leikkauksen jälkeen

+26
chrissy
Viipe
Tuhatkeiju
NettaMaria
Minttu 76
MANTA1
Palleroinen
Tötterö
Nanne Napaneera
Tuplanainen
hansu
apila
t.si
Heippis
etana
pilvipouta
HyeeNa!
Helmiäinen
meevin
Maria-76
Virpsu
punkeroinen
Eija-Stiina
Kapu77
Aurora
Pellukka
30 posters

Sivu 5 / 10 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

Siirry alas

Uuden minän metsästys leikkauksen jälkeen - Sivu 5 Empty Vs: Uuden minän metsästys leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja Pellukka Ti Helmi 18, 2014 3:42 pm

NettaMaria, kannattaa heittää vaikka kiloklubiin syödyt murkinat, näkee vähän suuntaa. Mäkin sinne eilisen päivän jutut laitoin, kun hieman epäilin, että miten kävi. Mutta hyvin kävi, kalorit himpun päälle 700, vaikka söin siis kananmunaa, kinkkua ja meetvurstia  Laughing 
Pellukka
Pellukka

Viestien lukumäärä : 303
Registration date : 29.08.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Uuden minän metsästys leikkauksen jälkeen - Sivu 5 Empty Vs: Uuden minän metsästys leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja Palleroinen Ti Helmi 18, 2014 5:04 pm

Toi ohut metukkasiivu voiskin olla hyvä, mulle iskee välillä ihan järjetön suolaisen tarve. Ostettiin noita ohuenohuita kinkkisiivuja sitä varten, mutta eihän siitä saa mitenkään yhtä siivua järkevästi Very Happy Joko tulee kauhea möntti tai sit repaleista sotkua. Oliko se metukka minkä merkin jos kävis huomenna kaupasta etsiskelemässä? Pitää samalla käydä tsekkaamassa apteekista/luontaistuotteelta niitä yksittäisiä pusseja testiksi, helpottais loppuvaihetta tosi paljon jos löytyisi suolaista pussiteltavaa Smile

Ei kannata NettaMaria stressata sitä alkupudotusta, sulla saattaa olla vähemmän pudotettavaa/vähemmän nestettä joka lähtee alussa kehosta. Itse lohduttelin omaa pudotustani sillä, että ehkä mulle ei sitten iske jumituksia jos paino putoaa hitaasti, mutta vakaasti Very Happy
Palleroinen
Palleroinen

Viestien lukumäärä : 157
Registration date : 21.11.2009

Viesti kirjoittaja NettaMaria Ti Helmi 18, 2014 9:41 pm

Hei!

Ja kiitos vinkeistä, jotka otettiin heti käytäntöön. Kiitos myös tsempeistä, mukavahan se olisi jos humahtaen paino tippuisi, mutta eipä tämä maata kaada eikä ainakaan vähennä motivaatiota.

NettaMaria

Viestien lukumäärä : 43
Ikä : 66
Registration date : 29.01.2014

Viesti kirjoittaja Pellukka Ti Helmi 18, 2014 9:44 pm

Kinkku ja meetvursti on molemmat Hk:n ohuen ohuita...ja 9% ultrakevyt metukka  Wink 

Aah, mikä ihana fiilis, uskaltauduin uimahalliin... kyllä vaan pieni vesijuoksutuokio teki tosi hyvää. Tuntuu, että viikkoon eli dietin aikana en ole käyny muualla kun töissä, sohvalla rötväilly päivät vaan ja odottanu, että paino putoo  Evil or Very Mad tosin nyt tarvii miettii, että paljonko pitää lisätä jotain diettiin, ettei mene säästöliekille...
Pellukka
Pellukka

Viesti kirjoittaja MatamiMimmi Ti Helmi 18, 2014 11:37 pm

Noista pussikeitoista jne. Ystäväni tuttava on myös vasta aikoihin leikattu, ja hän oli "eneillyt" Oriflamen tuotteilla, olivat lääkärinsä kanssa tutkailleet ravintosisällöt jne, ja lääkärin kontrollissa niitä siis käytti. Ja oli toiminut. Itse olen tykännyt niistä, "pirtelöt" suklaa mansikka vanilja ja keitot tomaatti ja purjokeitto...

Ei siitä sen enempää, ajattelinpahan vain mainita  Rolling Eyes 

MatamiMimmi

Viestien lukumäärä : 88
Registration date : 17.02.2014

Viesti kirjoittaja NettaMaria To Helmi 20, 2014 3:23 pm

Hei!

Ja hyvää huomenta. Tarkistin tossa uudestaan ton painonpudotuksen määrän ja 8:n päivän saldo eneilyä tuotti miinusta 3,4 kg. Kokonaispudotus -3,7 kg. Kalorit on n. 600-700 päivässä. Välillä tulee vähän huonoja oloja, mutta kun juo jotain niin ne menevät yleensä ohi. Kyllä on sanottava, että tällä hetkellä työ vie kaiken energian enkä ole jaksanut ajatellakkaan liikuntaa... mut kaikki ajallaan.

NettaMaria

Viesti kirjoittaja Palleroinen Pe Helmi 21, 2014 5:31 pm

No pitihän se käydä vaa'alla vaik maanantaina katsoo viikkopudotuksen, tälle viikolle toistaiseksi vasta -1,2kg ja kylläpä alkoi ahdistus puristaa rintaa  Neutral Järki sanoo et onhan täs yli kolme viikkoa aikaa ja kokonaistulos on se mikä merkkaa, mutta kun pakokauhu saa otteen, ei oikein mikään auta.
Palleroinen
Palleroinen

Viesti kirjoittaja NettaMaria Pe Helmi 21, 2014 7:26 pm

Hei!

Älä Palleroinen suotta stressaa, paino sahaa edestakaisin päivittäin. Uskon, että saavutat tavoitteesi. Tsemppiä  Smile 

NettaMaria

Viesti kirjoittaja Palleroinen Pe Helmi 21, 2014 9:19 pm

Kiitos NettaMaria Smile Kyllähän se järki tosiaan toitottaa et paino voi heitellä, mut hetkellisesti se paniikki kyl sumentaa ajattelukyvyn tehokkaasti. Vaikka mä ymmärrän sen et maksa on hyvä ultrata siinä ennen leikkausta maksan koon näkemiseksi, niin vähän nurisen siitä et miten potilas pidetään jännityksessä/pelossa sinne viime metreille. Itselläni siitä ekasta ultrasta on jo useita kuukausia, jos nyt viikkoa ennen todetaan et maksa onkin edelleen iso/sumeareunainen, ei viikossa taida ihmeitä tapahtua.
Palleroinen
Palleroinen

Viesti kirjoittaja Minttu 76 Pe Helmi 21, 2014 10:42 pm

Heissan!!
Täällä purnataan vähän samaa. Kolme päivää vaaka näyttäny tasan samaa. Tiedän tasan tarkkaan, että teen sen minkä voin ja muuhun ei pysty, mutta kärsimätön kun olen niin turhauttaa. Tänään on eneilyn puoliväli. Luin tuossa että Palleroinen on ollut ultrassa....itselle ei ole tehty sitäkään. Kaipa tuo maksan koko selviää ja viimeistään leikkaussalissa. Eroavaisuuksia riittää...
TSEMPPIÄ KAIKILLE!!!!!
Minttu 76
Minttu 76

Viestien lukumäärä : 48
Registration date : 13.02.2014

Viesti kirjoittaja Pellukka Pe Helmi 21, 2014 10:55 pm

No voihan hitto, kirjotin pitkän romaanin ja julkasin... ja missähän se teksti mahtaa olla???  Evil or Very Mad 

Eli samaa painokamppailua myös täällä, alun nopean pudotuksen jälkeen, nyt mennään jo vähän hitaammalla temmolla... mutta sen verran pitää hehkuttaa, että yhtään repsahdusta ei ole tullut.  I love you eikä oikeistaan mielitekojakaan. OUTOA  Smile 
Mä olen tarkoituksella vähentänyt kahvin juontia. Aikaisemmin join kahvini reilulla maidolla ja nyt kun sitä ei sais tehdä, on mielestäni parempi vähetää koko juomista. JA hengissä on säilytty.  Neutral 

Jotta näin, JATKETAAN  I love you I love you I love you 
TSEMPPIÄ kaikille eneilijöille  Very Happy
Pellukka
Pellukka

Viesti kirjoittaja NettaMaria La Helmi 22, 2014 1:20 pm

Hei!

"Nälkäistä ei nukuta", unen tarve on vähentynyt, vaikka en nälkää ole nähnytkään. Voihan se olla leikkausjännitystä, leikkaukseen kun on enää 3 yötä  affraid . Aikaisemmin sai hiilihydraatti-tankkauksella makeat unet  Embarassed .

NettaMaria

Viesti kirjoittaja Minttu 76 La Helmi 22, 2014 2:48 pm

Huomenta!!
Samaa saan iloita täälläkin, että tiukkana oltu. Eilen ilta oli vaikea. Teki mieli syödä, mutta hammasta purren pidin pääni. Tämä johtui varmastikin siitä, että olin herännyt edellisenä yönä klo 3.00. Oli siis väsymystä niin se toi varmaan mieliteot.
Mulla vähän sama värssy kuin Pellukalla. Kahvia ja paaaaljon maitoa. Ravitsemusterapeutti antoi luvan juoda 3dl maitoa jos jätän yhden annoksen feel good jauhetta juomatta. Se tarkoittaa siis kahta ISOA kuppia päivässä.....ennen ehkä 6 sijaan. Tällä mennään....
Tänään vaaka näytti 1,2kg vähemmän kuin eilen. Nestettä poistunut kehosta reilummin.
Onnea matkaan NettaMarialle!!! Kerro sitten millaista siellä oli.
Mukavaa päivää!!
Minttu 76
Minttu 76

Viesti kirjoittaja Pellukka Su Helmi 23, 2014 9:34 pm

Se olis sitten huomenna 2 vkoa eneä suoritettu ja 2 jäljellä  Smile Paino on mukavasti laskussa... ja se on pääasia.
Tiistaina olisi ravitsemussuunnittelijan vastaanotto sitten. Siellä kait sitä sitten kuulee, onko tää oikeesti menny niinku strömsöössä  Laughing 
Tässä sitten kalahti mieleen myös se asia, että se ite leikkuuhan on siis myös siellä 2 vkon päässä... se on meinaan ollu kokoajan se kaukainen asia ja nyt, siis nyt se on tuolla parin vkon päässä jo olemassa  Razz 
Pellukka
Pellukka

Viesti kirjoittaja Palleroinen Ma Helmi 24, 2014 5:17 pm

Täällä viikkopunnituksen tulos -2,1kg  Neutral Joojoo, alkoi juoksut toissapäivänä ja ne turvottaa ja ollaanhan tässä ihan aikataulussa jne.. mutta silti, rauhoittukaa oi vapisevat hermosäikeeni! Maaliviiva lähestyy! (Pellukkahan onkin jo loppukaarteessa  Laughing  )
Palleroinen
Palleroinen

Viesti kirjoittaja Pellukka Ma Helmi 24, 2014 8:44 pm

Tänään aamusella vaakaa käyty morjestamassa... siis aamupaino n.8 kg vähemmän ku alussa, mutta totuus tuo ei voi olla, koska vaatteet päällä päivällä näyttää reilun kilon enemmän.  Mad Mutta putoaa ja se on tärkeintä. Huomennahan sen totuuden sitten kuulee  Embarassed 
Vaatteista kyllä painon putoamisen huomaa eli kaikki ne kittanat takit on väljiä, samoten housut alkaa olla jo liiankin väljiä. Joten jotain tapahtuu. Kuluneet kaksi viikkoa on ollut kyllä meikäläiselle todella helppoja, oikein pistää ihmetyttämään, että ne on noin helppoja ollutkin. Ja vielä on jopa tarvittaessa mahdollista kiristää vähän. Olen nyt laittanut jokapäivä kaikki syödyt judet tonne kiloklubiin ja kalorit on mahtuneet hyvin sallittuun määrään.  Wink Ja nälkä ei ole todellakaan ollut vielä kertaakaan.
Isäntä on ihana, eilenkin kysy, kun kävimme läheisessä ostoskeskuksessa ja poikkesimme kahville, että saako hän syödä viinerin. Syököön vaikka hevosen mun puolesta, koska ei ole mikään vielä häirinnyt minua.  I love you 
Mutta tästä sitten uusi viikko alkaa ja huomenna ravitsemussuunnittelijan tapaaminen. Ja se on jännittävä asia se.  Neutral 
Palleroinen, mikä sulla oli tavoitteena pudottaa ennen leikkausta?
Pellukka
Pellukka

Viesti kirjoittaja Palleroinen Ma Helmi 24, 2014 9:16 pm

Sairaalan papereissa oli asetettu 130-135kg, joten 6kg olisi vielä matkaa tuohon ylärajaan. Takanahan on himppu vajaa 35kg:n pudotus, joten kattellaan nyt kuis käy, vähän tässä on hyytymistä loppumetreillä kun henkiset paukut käy vähiin.
Voi vitsi kun muakaan ei haittais miehen syömiset, mutta meillä on tiukka herkkulakko koska mun itsehillintä ei yksinkertaisesti riittäis. Ainut lohduke miehelle on lidlin keksit, jotka on niin pahoja et niitä mä en halua edes makeanhimoissa Rolling Eyes 

Mut jukra, täällä jännitetään sit porukalla Pellukan huomista, hyvinhän se menee ja tuuthan sit oitis kertomaan millaiset uutiset tuli  Very Happy 
Palleroinen
Palleroinen

Viesti kirjoittaja Minttu 76 Ma Helmi 24, 2014 9:57 pm

Heips!!
Itse olen kanssa siinä onnellisessa asemassa, että ei häiritse muiden syöminen. Onneksi, koska asun varsinaisen pullahiiren kanssa niin saattaisi olla hankalaa.
Huomenna kanssa verikokeet yms. sekä ravitsemusterapeutti. Jos kaikki olisi mennyt niin kuin oli suunniteltu niin leikkaus olisi ollut huomenna. Nyt joutuu kuitenkin vielä viikon odottelemaan. Lähellä jo kuitenkin....
Minttu 76
Minttu 76

Viesti kirjoittaja Pellukka Ma Helmi 24, 2014 10:24 pm

Viikko menee nopeeta  Very Happy 
Pellukka
Pellukka

Viesti kirjoittaja Pellukka Ti Helmi 25, 2014 11:08 pm

Täytyy olla enemmän ku tyytyväinen tämän päiväiseen käyntiin ravitsemussuunnittelijan luona. Ensimmäisen kerran mulle selvis, että mistä luvusta se on sen pudotettavan määrän ottanu ja sitten se, että miten paljon sen pitää olla...  Very Happy Kahdessa viikossa paino on pudonnut sen verran, että sen rajaan on matkaa reilu kilo, elikäs 141,8 oli sillo ja tänään 132.(Ilman vaatteita oli kotona vähemmänkin)  Razz Tuosta pudotuksesta osa on kyllä lähteny jo ennen eneä. Joten kaikki menee niinku pitää, ohje on, että jatka samaan malliin eli ei tarvi kiristää... MÄ SAAN SYÖDÄ MUN NÄKKÄRIT HYVÄLLÄ OMALLA TUNNOLLA  cheers 

Pellukka
Pellukka

Viesti kirjoittaja Minttu 76 Ke Helmi 26, 2014 12:31 am

Nyt on sitten PHKS- ravit suoritettu. Startti oli labrassa klo 11.20. Ajat oli sellaset parikytäminuuttia myöhässä, mutta pääsin kumminkin. Ottivat viisi putkiloa verta. Kysyin mitä niissä on niin punasoluista höpötti jotain, Hb, hyytymisen olisko ollu vasta-aineet?....en muista. Jätti ne kuitenki mulleki jotain. Wink
Tämän jälkeen suunta oli keuhkokuvaan joka meni nopeesti. Sydänfilmin kautta leikoon jossa hoitaja haastatteli. Kyseli lääkkeet, allergiat ja muut sairaudet. Ihon kunnon kysyi vain vatsan kohdalta mitä ihmettelen kovasti. Tämän jälkeen otti verenpaineen ja hapetus arvon...tai jotain sinne päin. Kertoi mitä aamulla tehdään kun tulen ja ilmoitti, että olen toinen potilas. Yleistä on, että sairaalassa ollaan 2vrk. Itse lähden siinä ajatuksessa, että yksi yö riittää. Sain PEP-pullopuhallus ohjeen ja pullon mihin puhkua. Tämän jälkeen menin moikkaamaan nukkumattia joka kyseli samoja kysymyksiä kuin hoitaja.
Ravitsemusterapeutilla ei ollut ihmeitä. Kysyi miten on mennyt ja onko ollu vaikeaa näiden pulvereiden kanssa. Varmistelin ruokavaliota leikkauksen jälkeen. Mukava käynti.
Ravit sain päätökseen 14.30 maissa.
Kerran olen vasta pulloon puhallellu niin joo-o pistää se liman liikkelle...hassua.
Kyllä tästä hyvä tulee ku maalataan....tai pimeessä katsoo. Smile
Jaksamista kaikille!! Wink Wink
Minttu 76
Minttu 76

Viesti kirjoittaja Pellukka To Helmi 27, 2014 7:59 pm

Minttu, mehän ollaan oltu liikkeellä siellä rav. suunnitelijan mailla peräkanaa... mulla oli aika klo 15 ja pääsin sinne jo varttia vaille, sitä ennen istuin aulassa melkein puol tuntii  Very Happy Mulla on toi leikon käynti samana päivänä, kun sää makaat jo leikkurissa Razz 

Noista verikokeista, niissä putkissa on oletettavasti ollut veren hyytymiseen liittyviä kokeita, pieni verenkuva(kertoo sen hb:n), sekä olettaisin, että x-veret(jos jotain sellasta sattuu, että tarvii antaa verivalmisteita)  Wink Ja tosta sairaalassa oloajasta, mulle ainakin kirurgi kerto sillo käynnillä, että yleisimmät komplikaatiot syntyy kahden ensimmäisen päivän aikana, siinä saattaa olla se syy, miksi siellä mielellään se pari päivää pidetään. Mahdollisuus kotiin leikkaukseen jälkeisenä päivänä on kuitenkin hyvät.  Smile 
Pellukka
Pellukka

Viesti kirjoittaja meevin To Helmi 27, 2014 10:15 pm

Minä ainakin olisin lahdesta päässyt kotiin leikkausta seuraavana päivänä, mutta kun kotimatka oli niin pitkä (4 tuntia taksissa istumista) sain olla vielä toisen yön. Kyllä ne laittaa kotiin heti kun pystyvät, ei siellä ketään ihan turhaan makuuteta..
Yllätyin itsekin kipujen vähyyteen, kipulääkettä ei juuri kotona enää tarvinnut.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Registration date : 21.11.2012

Viesti kirjoittaja Minttu 76 To Helmi 27, 2014 10:25 pm

Hipoen on pitäny, että ei olla törmätty. Itse lähdin sieltä n. klo 14.00. Kävin korva, kuulo tai jotain sinne päin niin sen jälkeen viemässä kuulolaitteen. Hyppäsin autoon 14.30... Wink
Eilen oli kamala päivä. Heikotti, pyörrytti, paleli ja teki kaikkee mahdollista. Kuumemittari näytti 37,1`C. Ajattelin jo, että voihan perskule nyt tuun sitte kipeeks. Söin kasapäin tomaatteja aromatin kera niin johan olo parani. En tiedä kuinka syntiä tuo aromatti oli, mutta siinä olotilassa sillä ei ollut mitään merkitystä. Tänään jo parempi olo ja kävin hakemassa lisää tomatteja. Meillä kun on toi Varpion puutarha tässä kylässä niin siellä oli KOTIMAISET tomaatit 3,00€ kilo samaan kilohintaan sai kurkkuja. Wink
Vielä olisi viisi yötä jäljellä kunnes maali häämöttää. Täydyn todeta, että tällä hetkellä ajattelen vähän niin kuin elämää ennen leikkausta ja sitten elämää leikkauksen jälkeen.....se on vielä arvoitus, mutta kuitenkin. Mietin, että jääkö tämä ajattelu tapa pysyväksi vai onko se vaan nyt kun leikkaus on niin lähellä?!?
Toinen tällainen ajatus kohta on markka-aika ja euro aika. Tälläkään ei ole mitään merkitystä, mutta kunhan pohdin... Smile
Tsemppiä kaikille!!!
Minttu 76
Minttu 76

Viesti kirjoittaja chrissy Ma Maalis 03, 2014 2:08 am

ja päksi on vielä semmonen et ne pökkii kyl pihalle het jos potilaan tila on vähänkin vakaa... terveyskeskuksen vuodeosastolla töissä olleena välillä ihmettelin hiljaa itsekseni kun potilaita tuli et aika kaamees kunnos ne laittaa sieltä pois. Mutta toivottavasti me ollaa hyväs kunnos <3

chrissy

Viestien lukumäärä : 87
Registration date : 27.06.2013

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 5 / 10 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa