Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

+32
pade
Nancy
Ballerina
Heluna
matami
Ulde
anemo
Laihduttava
laihis
tigertytto
Kimby
Wee2be
Pienimuttapyöreä
Tepa43
Lyltsy
maalu
Ann
joku80
laila
Tantta
Onnekas45
Poutapilvi
sinizii
Paloma
kissus nytkö jo
Merikki
bulleriina
Maria
dunbar
ritu
MRA123
muuminmamman4
36 posters

Sivu 4 / 9 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava

Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! - Sivu 4 Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja Wee2be La Loka 30, 2010 10:28 pm

800 kaloria päivä ekan vuoden ja sit 1200-1400? Samanlaisia ohjeita luin myös jenkki sivuilta, joten ehkä tää vouhotus kaloreista ei ole turhaa...

Tosin mun mielestä 800 kaloria on hurjan pieni määrä esim. itseni kokoiselle ihmiselle..

11.11 on jälkitarkastus ja eka RT tapaaminen, täytyy kysellä sielläkin tästä..
Wee2be
Wee2be

Viestien lukumäärä : 287
Ikä : 42
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 29.05.2010

http://wee2be.vuodatus.net

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! - Sivu 4 Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja Kimby La Loka 30, 2010 10:52 pm

Noilla ohjeilla minä kuolisin ravinnonpuutteeseen ennen pitkään. Mun kulutus on edelleen 2700 kcal 115 kiloisena, eikä se tule putoamaan ikipäivänä ale 2400 kcal vaikka olisin normaalinpainoinen 90 kiloinen.

Mulle ohjeet oli leikkauksen jälkeen 1500 kcal kunnes haluttu paino on saavutettu. Sen noudatin ekan puoli vuotta. Sen jälkeen alkoi suhteellisen runsas liikunta (10 km uintia viikossa) ja nostin 1800 kcal jolla olen edelleen 10,5 kk leikkauksen jälkeen. Kiloja on nyt lähtenyt kaiken kaikkiaan 70 eikä yhtään reippaampi tahti olisi mitenkään järkevää. Kun näitä ohjeita kerrotaan olisi hyvä muistaa että olemme kaikki erilaisia ja erikokoisia eikä toiselle annetut ohjeet ole yleispäteviä.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! - Sivu 4 Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja Laihduttava La Loka 30, 2010 11:32 pm

Myös mulle sanoi Vaasan ravitoterapeutti, että 1500 kaloria olisi hyvä määrä. Omat kalorimäärät on nyt pyörineet 600-700 välillä, mutta mulla on leikkauksesta vasta viikko, joten uskon saavani sitä nostettua kyllä. Mutta tuo 800 kuulostaa ihan hurjan pieneltä.

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! - Sivu 4 Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Su Loka 31, 2010 12:52 am

Kerroin vain sen mitä meille sanottiin varmaan liikunta nostaa kalorimääriä ja raskas työ. Luulen mä et yksilöllisillä hieromisilla on osuutta asiaan, mutta näin täällä.
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! - Sivu 4 Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja Ann Su Loka 31, 2010 1:59 am

Jenkeissä mennään tosiaan aika pieneillä kalorimäärillä ja en ollutkaan kuullut, että myös Suomessa käytetään 800 kcal. Yleensä ovat pitäneet miniminä 1200 kcal, jota pidetään terveellisenä kalorirajana. Lisäksi tietty meillä GBP-leikatuilla imeytyminenkin on vähäisempää.
Mikä on sitten oikein tai väärin? Sitä tuskin ihan tarkkaan tiedetään ja yhdelle sopii yksi ja toiselle toinen. Ainakin minulle ravitsemusterapeutti suositteli tuota yli 1200 kcal, mutta alle 1500. Olen 3 kuukautta leikkauksen jälkeen nyt elellyt keskimäärin 1300 kcal / päivässä ja paino on pudonnut 20 kg. Käsittääkseni on ihan hyvä pudotusvauhti. Ravitsemusterapeutin mukaan liian pienillä kalorimäärillä pääsee takuuvarmasti eroon läskin lisäksi myös lihaksista ja tukastaan.
Ann
Ann

Viestien lukumäärä : 94
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 02.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! - Sivu 4 Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Su Loka 31, 2010 2:07 am

Joo ja mulla jäi vaivaamaan tuo kommentti ettei mitä vaan voi tännekään kirjoittaa, 1800kcal määrällä esim minä pysyn yli sata kiloisena vaikka liikun 1-5h/pvä eli ei muuten ainakaan mun läskit sillä lähde.... Ja lihon myös varmaan takaisin =) Eli homma on hyvin yksilöllistä... Luulen että sellainen 1300kcal on hyvä määrä minulle. Ja uskon kyllä että kaloreita tai sitä mitä syö on varmaan pidettävä silmällä lopun iän. Sillä tästäkin voi lihoa takaisin tankiksi.
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! - Sivu 4 Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja Paloma Su Loka 31, 2010 2:52 am

Kalorimäärät, joilla kilot lähtee, on täysin yksilöllisiä - riippuu niin monesta asiasta.
Siksi en kaloreita ainakaan tässä vaiheessa arvioi lainkaan. Pääasia, että paino putoaa eikä olo muutu heikoksi ja veriarvot pysyy kohdallaan.

Kannattaa keskittyä olennaiseen *hymy*
Paloma
Paloma

Viestien lukumäärä : 137
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 14.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! - Sivu 4 Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Su Loka 31, 2010 3:11 pm

Moikka kaikki!
on tää yhtä taistelua joo! paino ei enää ole laskenut niin kun olisin toivonut vaan olen nyt jyystänyt paikallaan kohta 2 viikkoa =( Siis välillä se on sen 113,2 ja seuraavana päivänä 115? on tää jumalauta kumma homma =( Jotkut päivät menee hyvin ja jotkut huonosti! eilen olin niin tyhmä ja söin vähän silloin tällöin koko päivän ajan ja voi jestas sentään kun sain sitten siitä "maksaa" otin siinä illalla ensinmäistä kertaa leikkauksen jälkeen 1 kupin kuumaa kakaota ja pari pähkinää niin ai,ai kun menin huonoon kuntoon! oksensin limaa (kun ei ruoka tullut pois) ja kovissa kivuissa vääntelin pari tuntia =( sitten meni maha aivan ripulille.... siitä' se sitten rauhottu! Ja eilen tein kokeen että kuinka paljon saan syötyä kerralla ja täytyy sanoa että ylllätyin siitä määrästä!
no, tänään siirryn taas sosepuolelle jotta maha saa rauhottua!
Niin ja kalorimäärät ovat päivästä toiseen todella erinlaiset, sanotaanko että viikossa ehkä yhtenä päivänä saan sen 1160kcal ja toisena 500!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 48
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 18.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! - Sivu 4 Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Su Loka 31, 2010 3:15 pm

Niin ja yhtä asiaa olen tässä nyt päässä pyörittänyt! Kaikkihan hoki että nyt olet elämäsi viimeisellä laihiksella (ennen leikkausta) ja olen sanonut samaa toisille MUTTA eihän se oikeesti olekkaan totta! Pitäähän sitä kuitenkin laskea noita kaloreita joka päivä! Niin että miten sen nyt sitten ottaa!! Itse olen alkanut epäilemään koko hommaa (taas) koska niinkuin äsken kirjotin ei tuo paino ole mihinkään suuntaan enää mennyt!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 48
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 18.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! - Sivu 4 Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja Laihduttava Su Loka 31, 2010 4:27 pm

Muuminmamma, älä ny luovuta, kyllä se paino siitä vielä putoaa! Varmaan ihan normaalia, että se heilahtelee ja tulee jumeja. Sitten saattaa taas kerralla rysähtää enemmän alaspäin! Oikeesti ei varmaan kannattais käydä kuin kerran kuussa puntarissa, siitä näkisi sen todellisen tuloksen kuukauden aikana. Mutta ei mun hermot ainakaan sitä kestä!
Mä olen hypännyt vaa'lla lähes joka aamu ja tuntuu kans, että paino jumittais. Mutta sitten kun mietin mitä se vaaka näytti ennen sairaalaan menoa, niin onhan se sieltä humpsahtanu alaspäin tosi mukavasti! Ja leikkauksesta ei kuitenkaan ole kuin viikko.
Eli kyllä mä uskon, että sullakin se suunta on alaspäin. Tämä vaan vaatii sitä malttia ja kärsivällisyyttä, niin vaikeaa kuin se onkin :-)

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! - Sivu 4 Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Su Loka 31, 2010 4:53 pm

Mulle alkaa ainakin valjeta et tätä tää tulee olemaan lopun elämää, vaikka ainahan se on sitä ollut. Eli tsemppiä muumimamman! Onneksi meitä on monia muitakin!
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! - Sivu 4 Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja Paloma Su Loka 31, 2010 5:42 pm

Realismia kehiin ja voimia matkalle.
Ihmeitä voi joskus tapahtua, mutta tämä elämäntapamuutos ei edellytä ihmeitä eikä sellaista varmaan tässä edes ole odotettavissa.
Minusta tuntuu, että meissä leikatuissa on jonkin verran kärsimättömyyttä sen suhteen, että oletamme/odotamme painon putoavan nopeasti ja kuin itsestään. Niin asia ei kuitenkaan ole.
Kyllä tämä työtä teettää niin kuin kaikki ne aiemmatkin kuurit, tämä työ vain jatkuu lopun elämää.
Kyseessä on niin iso muutos, että puoli vuotta, vuosi tai kaksi ei riitä sen läpiviemiseen. Tämä prosessi jatkuu siihen saakka, kun arkku naulataan kiinni...ja me kaikki etenemme omaa tahtia, jumeinemme ja tuskinemme, kenellä mitäkin.
Tältä se minusta tuntuu.
Paloma
Paloma

Viestien lukumäärä : 137
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 14.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! - Sivu 4 Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja anemo Su Loka 31, 2010 10:50 pm


Niin se minäkin olin tosi huolissani kuukausi sitten, kun paino tuntui laskevan niin kovin hitaasti. Tännekin kirjoittelin huolissani jumistani.
Lisäsin teidän neuvosta proteiineja ja vähensin hiilareita. Se auttoi, sillä nyt on paino lakenut keskimääriin 1 kg/vko. Leikkauksen jälkeen en ole yhtään laskenut kaloreita. En viitsi sellaiseen ruveta. Yritän vain olla tarkkana ja syödä "järkevästi".
Minulla ei ole omaa vaakaa, vaan käyn n. 3 viikon välein tutulla hoitajalla vaa´alla ja verenpainemittauksessa. Se on toiminut hyvin, sillä kotona hyppäisin vaa´alla liian usein ja ajatukset pyörisivät liikaa laihtumisessa. Nyt voin keskittyä kaikkeen muuhun (normaaliin elämiseen) ja painonpudotushommat sujuvat siinä sivussa.
Olen samaa mieltä Paloman kanssa, että me leikatut taidamme olla hieman liian malttamattomia tuon painonpudotuksen kanssa.
anemo
anemo

Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Häme
Registration date : 24.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! - Sivu 4 Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja laihis Su Loka 31, 2010 11:00 pm

Tänään olen syönyt puolikkaita karjalanpiirakoita yhteensä 4, eli 2 kokonaista, kera margariinin, juuston ja kinkun.
Olen syöny lisäksi pizzaa palan.
Onko nämä tavallaan kiellettyjä, kun yrittää laihduttaa, vai voiko tällaista syödä?
Mun on hankala saada alas kunnon ruokaa, paist puuroja menee.
Eilenkin söin broileri-riisi sekoitusta 2x 1dl. Oli aika hankalaa.
Leipä, piirakat, näkkäri ja puuro menee.
Haittaa vai ok?
Kiitos, kun Lyltsy jaksat vastailla...

laihis

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 30.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! - Sivu 4 Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja Kimby Su Loka 31, 2010 11:07 pm

laihis: tuossa sun menyyssä on arvioilta vain 10-15g proteiinia. Aivan välttämätön minimi ois grammoissa 0,8 x sun normaalipaino. Pienimmät suositukset proteiinin saannista on 50g/päivä. Ilman riittävää proteiinia häviää lihakset, ei läski. Proteiinia saat lihasta, maitotuotteista, kananmunista ja pavuista. Ja jos ne eivät uppoa kannattaa juoda kaupasta saatavia veteen tai maitoon sekoitettavias proteiinijauhoja joissa on yleensä proteiinia 25g/annos.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! - Sivu 4 Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja laihis Su Loka 31, 2010 11:23 pm

Kiitos Kimby! Ostan niitä jauheita tarvittaessa. Eli alan nyt tarkkailla tuota proteiiniasiaa.
Juominen on edelleen hankalaa. Tee menee paremmin kuin vesi. Varmaan pitäisi juoda enemmän..

laihis

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 30.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! - Sivu 4 Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja Lyltsy Su Loka 31, 2010 11:53 pm

Joo, hiilaripainotteista sun ruokasi laihis on. Periaatteessa niitä kyllä voi syödä, juuri mikäänhän ei meiltä ole kiellettyä, mutta eivät ainakaan vakituiseen ole ideaaleja.

Tuossa on proteiinilaskuri, jota voi käyttää apuna, missä ruuissa on minkäkin verran proteiineja:
http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2230&fuclass=all&specdiet=none&items=100&from=top&portion=100g&lang=fi

Esimerkkinä mun arkipäivän "perussettiä"

Aamupala - jugurttia, rahkaa tms. tai paahtoleipä parilla kinkulla ja juustolla, tuoremehua ennen tai jälkeen
Lounas - lounasruokalasta salaatista se muu kuin salaatti (herneitä, kalaa, lihaa, katkarapuja, juustoja, kanamunaa tms.) + lämpimiä papuja, joita on onneksi aina tarjolla tai vaihtoehtoisesti vähän salaattia+salaattikastiketta, papuja ja pääruan proteiinipitoinen osa(pihvi, mureke, lihapala, kalaa tms.)
Välipala - ruokalan jälkiruoka, joka usein on jotain maitotuotetta kuiten marjarahkaa tms.
Välipala - jotain hedelmää ( banaani, omena)
Päivällinen - kotiruokaa + salaattia + fetaa/raejuustoa, ruoka painottuen riisin, makaroonin ja perunan ulkopuolelle kuten lounaallakin, piimää tai maitoa vähän ennen tai jälkeen
Iltapala - näitä voi olla kahdessa erässä, riippuen monelta on päivällinen syöty ja kauanko valvon: leikkelettä, juustoa, rahkaa, raejuustoa, hapankorppua tms.

Ja varmuudeksi mulakin on Hera80-maustamatonta proteiinijauhetta ja siskon suosittelemaa soijalesetiiniä jota sekoitan jugurttiin silloin kun muuten epäilen että proteiinin saanti ei ole täyttänyt sitä 60g päivässä, tai en ole saanut rasvaa vitamiinien imetymiseen tarvittavaa määrä.

Päivällä hörppäillen vettä ruokailujen välit, pari kuppia kahvia maidolla, ja usein illalla maistiainen jotain mitä tekee mieli, kun joku toinen ottaa ( pala suklaata, karkkia tms.). Lisäksi multivita plus, kalkkitabu, omega 3 + d-vitamiini.

Tässä prosessissa kun on tarkoitus opetella niitä oikeita, monipuolisia ruokailutapoja loppuelämäksi, niin jos vain suinkin voi, kannattaa pyrkiä yksipuolisesta ja harvoista ruokailukerroista mielummin useisiin. Ja siirtyä kalorien laskennasta tosiaan proteiininlaskentaan :). Joskus tietty on kausia kun ei vaan maistu.

Tsemppiä harjoituksiin laihis!
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! - Sivu 4 Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja laihis Ma Marras 01, 2010 1:17 am

Kiitos!
Tuo Lyltsyn arkipäivän esimerkki oli valaiseva. Siis tosiaan normia ruokaa, mutta ei liikaa hiilareita.
Alan ottaa tuota rahkaa ja jogurttia enemmmän. Niiden luulen menevän alas ok.
Äsken söin kanaa ja riisiä yht. n 1,5dl, jonka oksensin lähes välittömästi...
Hankalaa siis on vielä tämä syömisen opettelu.
Miten muuten hedelmät? Esim viinirypäleet. Onko ok?


laihis

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 30.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! - Sivu 4 Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ma Marras 01, 2010 2:35 am

Kokeile syödä pelkkää kanaa. Pureksi tosi mössöksi, ja ota ihan pieni tilkka vettä kyytipojaksi, jos muuten tarttuu kurkkuun. Mä muuten söin usein lihaa ja feta-juustoa, ne sopii minusta hyvin yhteen, jos pelkkä liha muuten tökkii.

Tuo 1.5 dl määräkin voi olla liikaa, varsinkin alussa ja kokeilisin syödä vähän vähemmän, jos oksettaa helposti.

Viinirypäleissä kuten kaikissa sormiruuissa on se että pitää ottaa se määrä jonka aikoo syödä, ettei vahingossa tule syöneeksi liikaa.

Hedelmissä kai ainoastaan sitrushedelmät on kiellettyjä suolitukosmahdollisuuden takia.

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! - Sivu 4 Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja laihis Ma Marras 01, 2010 4:04 am

Kiitos taas =)


laihis

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 30.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! - Sivu 4 Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja MRA123 Ma Marras 01, 2010 2:54 pm

Kiitos Lyltsy hyvistä neuvoista, minäkin olen seurannut silmä tarkkana ohjeitasi!
Mulla kohta kuukausi leikkauksesta ja siltikin meinaa olla välillä vaikeaa noitten ruokien kanssa... vähähiilarinen on kyllä onneks mulle tuttu juttu, taidanpa alkaa kallistumaan sen suuntaan... Tuntuu ainakin että enemmän mulle tulee paha olo hiilaripitoisista ruuista kuin lihapohjaisista...
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Paikkakunta : Lempäälä
Registration date : 29.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! - Sivu 4 Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja Paloma Ma Marras 01, 2010 4:25 pm

Tällä foorumilla olisi hyvä olla erillinen ruokaohje/reseptit-aihepiiri, jossa voisi tarkemmin käydä näitä ruokajuttuja läpi. Nyt nämä vähän hajoilee sinne tänne.

Tuolla ruotsalaisella Viktop-foorumilla on erinomaisia ohjeita erilaisiin syöminkeihin.
http://www.viktop.se/forum/viewforum.php?f=15

Sinne vaan pitää rekisteröityä ennen kuin pääsee lukemaan foorumia.
Siellä on myös mainioita ennen-jälkeen kuvasarjoja.

Taidanpa itsekin käydä ostamassa proteiinijauhetta. Pitäisi vaan löytää hyvänmakuinen. Osa niistä on aika hirveitä, mutta mehän ollaan totuttu eneillessä mössöihin *hymy*

Olen helmikuussa lähdössä reissuun ja sinnekin aion ottaa proteiinijauhetta, muutaman juoman sekä näkkileipää mukaan. Aiemmin en koskaan ole kuljettanut matkoilla omia eväitä, mutta nyt varmuuden vuoksi taidan viedä.

Voimia syömisen opetteluun. Olen tässä itsekin "jo" kolme viikkoa opetellut, ja vähän alkaa jo sujua. Nopeat hiilarit on myrkkyä. Tuoremehunkin kanssa pitää olla riittävän hidas. Punainen liha ei sovi ainakaan vielä. Kala on helpointa, ja juustot. Täysjyvänäkkäri menee sekä weetabix murokkeet riittävällä maitomäärällä.
Kyllä tästä ruoka-aine kokonaisuudesta alkaa tulla hyvä ja monipuolinen. Kaiken "uuden" maistelun teen aina lounaalla tai päivän välipalalla, en koskaa iltaisin, ettei mene yöunet, jos tulee huono olo tai ilmavaivoja.

Tämä on elämänpituinen matka.
Paloma
Paloma

Viestien lukumäärä : 137
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 14.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! - Sivu 4 Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja MRA123 Ma Marras 01, 2010 4:37 pm

Paloma, todella hyvä idea että olis oma osionsa ruokaohjeille. Vaikka minäkin tiedän ruuasta yhtä ja toista niin aina saa ahaa-elämyksiä.

Varsinkin nyt kun ruokaa laittaa niin ei tarvitse tehdä mitään light versioita vaan todella hyvää kunnon ruokaa. : )

Nyt tyhmänä kysyn vaikka kaippa haullakin löytyis että mitä ovat hevishotit mistä monet täällä kirjoittavat?
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Paikkakunta : Lempäälä
Registration date : 29.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! - Sivu 4 Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja laihis Ma Marras 01, 2010 4:40 pm

MInä olen lähdössä reissuun kolmen viikon päästä. Ja näkkäriä olisi tarkoitus otta amukaan. SE menee parhaiten alas, eikä tee pahaa oloa.
Espanjassa on hyvät kinkut, joten sitä sitten päälle.
Ravintolassa syöminen lienee vielä hankalaa. Onneksi on huoneistohotelli, että voi jotain kokkailla itse.
Ennen olin tosi kova lihan syöjä, mutta nyt ei mene =(
Hiilarihommat uppoaa kyllä. Harmi.

laihis

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 30.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! - Sivu 4 Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ma Marras 01, 2010 5:31 pm

Korjatkaa jos olen väärässä mutta proteiinin voi ottaa myös soija tuotteista? Oletko kokeillut soijaa?
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! - Sivu 4 Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 4 / 9 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa