Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ihmettelen vaan.

4 posters

Siirry alas

Ihmettelen vaan. Empty Ihmettelen vaan.

Viesti kirjoittaja simri Ke Syys 08, 2010 5:26 pm

Olis kiva, jos joku paremmin tietävä opastais yhtä tyhmää, joka ei nyt vaan tajua.

Eli siis. Mitä eroa on sillä syökö 800 kcal päivässä, tai 1200 tai 450?

Kun olen ymmärtänyt että jokaisella ihmisellä on tietty peruskulutus, joka määräytyy pitkälti painon ja esim. lihasten perusteella.
Jos kuvitellaan että peruskulutukseni olisi 1500 kcal, niin sillloinhan saisin syödä vähän alle sen määrän, ja laihtuisin. Sit jos söisin 800-1000 kcal, niin laihtuisin kai hitaammin? Mut entäs jos syönkin sit vaan 450 kcal, niin meneekö elimistö "säästöliekille" enkä sitten laihdukaan. Vai siis kuinka?

Miksi esim. ravitsemusterapeutti sanoi että voin olla ene:llä ja syödä 800 kcal, mutta nyt kun hain cambridge-ateriankorvike pusseja, niin niitä syödään vaan kolme päivässä, ja niistä kolmesta tulee yhteensä alle 500 kcal. Ja silti konsulentin selvä ohje oli, että ei mitään muuta syötävää lisäksi. Eikö 500 kcal päivässä oo jo liian vähän? Olo ainakin tuntuu siltä. Mut jos nyt syön niiden pussien lisäksi ns. normaalia ruokaa (eli kasviksia, lihaa, kanaa, kalaa. Ei hiilihydraatteja eikä sokeria) siihen 800 kcal asti, niin onko vaarana se että en sitten laihdu. Tai jos kituutan tällä alle 500 kcal, niin jos en silti laihdu? Jos elimistö on jollain säästöliekille...

Joo, selvitys oli tosi sekava, ja tuskin kukaan voi ymmärtää näitä mun höpötyksiä, mutta kun vaan mietityttää...

simri

Viestien lukumäärä : 73
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 05.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ihmettelen vaan. Empty Vs: Ihmettelen vaan.

Viesti kirjoittaja MRA123 Ke Syys 08, 2010 6:33 pm

Simri,

Ensin aina ajattelee että kyllä laihduttaminen ja eneily on helppoa, mut sitten kun siihen takertuu, se alkaakin menemään hankalaksi....:=)

Mun mielestä elimistö voi mennä säästöliekille jos pidempään on sellaisella kuurilla, kaippa me lihavat voidaan olla jonkun aikaakin ennenkuin säästöliekkiä alkaa ilmetä????!!!! Tai onhan meitä kyllä paljon erilaisia ja kaikki laihtuu vähän erilailla.....
Nämä vaan sellaisia mustatuntuu mietiskelyä...

MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Paikkakunta : Lempäälä
Registration date : 29.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ihmettelen vaan. Empty Vs: Ihmettelen vaan.

Viesti kirjoittaja Maria Ke Syys 08, 2010 9:39 pm

Hei tuohon Cambridge dieettiin vielä, se on paljon tiukempi kuuri kuin nutrilettit ym. Mutta siitä saa kyllä päivittäin tarvitsemansa aineet ja ainakin pystyy noi jauhot syömään, mun mielestä noi oli paljon paremman makuisia kuin muiden valmistajien. Itse kun söin noita Tampereella ene ryhmässä. Tilasin pussit konsulentilta ja sit olin niiden kanssa normisti ene ryhmässä.
Siinä ravintoterapeutti sanoi mulle että voin syödä yhden pussin enemmän päivässä, koska silloin kuntoilin hullun lailla, 5 krt viikossa uintia, kuntosalit päälle ja kävelyt. Olin silloin noin 155-158 kiloinen, takana 15 kilon pudotus.
Mutta päivinä jolloin en kuntoillut, söin vain kolme pussia ja olo oli ok.
Jos ei armotonta kiukkua lasketa. Vihaan itse perinpohjin noita pusseja.

Maria

Viestien lukumäärä : 90
Paikkakunta : 0
Registration date : 15.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ihmettelen vaan. Empty Vs: Ihmettelen vaan.

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Syys 08, 2010 11:54 pm

Mä en mistään mitäään tiedä mutta oma kokemukseni on se että kun mä oikeen laihduttamalla laihdutin niin mulla meni elimistö jollekkin liekille ja en laihtunut ollenkaan...paino jumitti koko ajan samassa..nyt kun en edes tunne laihduttavani (tietty se yleenpalttinen syöminen on poissa)eli syön ihan normi koti ruokaa parin tunnin välein ihan vähän niin paino putoaa koko ajan...
Pyrin myöskin välttämään hiilareita.
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ihmettelen vaan. Empty Vs: Ihmettelen vaan.

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa