Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Tyrannosaurus esittäytyy

+41
HyeeNa!
*Perhonen*
Orkidea
Inka
Piuku
Anniina
satuliini
Helka
Sarppa
kissus nytkö jo
Leppis
Rullukka
Elämä edessä
MRA123
Piitu
anne.heide
Gilraen84
Lyltsy
Poutapilvi
alati roculis
MAkaTA
ritu
pioni
bulleriina
haaho
Tikrustiina75
Atolli54
espoolainen
Onnekas13
sirutarleena
Tangotar-70
tigertytto
Kimby
Tepa43
Tantta
Tirlittan
Katti
dunbar
imppa
sörkänsalli
Tyrannosaurus
45 posters

Sivu 4 / 10 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

Siirry alas

Tyrannosaurus esittäytyy - Sivu 4 Empty Vs: Tyrannosaurus esittäytyy

Viesti kirjoittaja tigertytto La Maalis 06, 2010 7:15 am

"Klexane-piikkejä tuikataan vatsamakkaraan aamuin ja illoin, ne kyllä maksoivat hirveästi, mutta verisuonitukosten estoon määrättyinä katsoin ne kyllä välttämättömiksi."

Tuleeko nämä piikit kaikille?vai saitko sinä ne jostain tietystä syystä? scratch
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti kirjoittaja Onnekas13 La Maalis 06, 2010 8:08 am

Onnea Tyrannosaurus uudelle masulle !
Onnekas13
Onnekas13

Viestien lukumäärä : 91
Registration date : 04.08.2009

Viesti kirjoittaja Tepa43 La Maalis 06, 2010 10:18 am

MOI!

Multitabs 1/pvä ja Calcichew D3 forte on ainoot lisät mitä on tullut mulle leikkuun jälkeen....on ne vitamiini piikit 3kk välein, muta niiden aloitus sitten vasta kun rupee näyttää, että niitä tarvitaan.
Vatsan suojaa ei mun tarvinnut ottaa kun oon jo vuosia syönyt Zolt:ia närästykseen miin sitä oli jo kotona ja se kävi siihen tarkoitukseen.

Itse ihmettelin tuota napapiikki juttua tuohon veritulppa juttuun...nyt mulle ei sitä annettu edes sairaalassa elleivät ole antaneet silloin kun nukuin! Mulla vuonna-97 kolarin jäljiltä tuoon toiseen jalkaan tuli veritulppa (syvä trombi......... kysyin,että mikä pyöttemyrsky siellä on?)
Tyrannosaurus esittäytyy - Sivu 4 000201C1
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus La Maalis 06, 2010 2:50 pm

Mä en edes tiedä mitä nää erinäiset kivut ja tuntemukset tarkoittaa. Ei ole ihmeemmin nälkä. Söin eilen neljä pehmeää karkkiakin Very Happy Eikä tullu mitään oiretta kun pureskelin tooooosi hienoksi. Pystyin jo osan yötä nukkumaan vatsallani cheers
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viestien lukumäärä : 230
Ikä : 48
Registration date : 27.05.2009

Viesti kirjoittaja Tepa43 La Maalis 06, 2010 3:42 pm

Pidän sulle peukkuja jottet tuu tuntemaankaan..............

me kaikki ollaan niin erilaisia..........en määkään tuntenut mitään ylipääsemättömiä kipuja...mä kyl syön aika tasasesti noita särkylääkkeitä en mahan takia, mutta NILKAN!

Mä myös nukuin melkein heti kun pääsin kotiin niin mahallani vaikka mulla oli metallihakaset noissa 6 haavassa, mut ei ne pahemmin haitannu joskus vähän nipisteli kun tarttu johonkin vaatteeseen!
Tepa43
Tepa43

Viesti kirjoittaja espoolainen La Maalis 06, 2010 8:17 pm

Tigertyttö: minä ymmärsin kyllä niin, että Peijaksessa ne Klexanet annetaan jokaiselle. Ja myös huonekaverini, jolle tehtiin Sleeve-leikkaus sai nämä piikit. Ensimmäinen otettiin kotona leikkausta edeltävänä iltana, ja sitten leikkauksen jälkeen aamuin ja illoin, kotiinkin vielä 10 pv kuurina. Voi tietysti olla, että asiaan vaikuttaa ikä, trombosyytit verenkuvassa jne, en tiedä.

t. espoolainen
espoolainen
espoolainen

Viestien lukumäärä : 15
Ikä : 68
Registration date : 26.01.2010

Viesti kirjoittaja Kimby La Maalis 06, 2010 8:32 pm

Kyllä minäkin piikitin Klexanea Peijaksen käskynä. Aloitin juurikin edellisenä iltana ja sitten 10 päivää leikkauksen jälkeen. Käsittääkseni aivan standardi jutska kaikille. Tarkoituksena tietenkin estää veritulppia.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009

Viesti kirjoittaja tigertytto La Maalis 06, 2010 11:35 pm

Ahaa ok..kiitos vastauksistanne..ihmetteln kun mulle ei oo vielä ainakaan kukaan missään vaiheessa maininnut siis lääkärit ym..tyksistä...kaipa ne sit mainitsee kun olen jo leikattu Smile
tigertytto
tigertytto

Viesti kirjoittaja Tikrustiina75 Su Maalis 07, 2010 1:57 am

Tigertyttö Tyksissä saa napapiikin vain siellä ollessa. Ainakaan mun ei tarvinnut niitä kotona laittaa. Vaan kaikki tapahtui sairaalassa ollessa. Tämä käytäntö oli ainakin Tyksissä 1.9.2009.
Tikrustiina75
Tikrustiina75

Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 49
Registration date : 12.01.2009

Viesti kirjoittaja Atolli54 Su Maalis 07, 2010 2:37 am

Tigertyttö, pistele vaan ne piikit napasi ympärille, eivät ne turhan takia niitä määrää. Ai että minä inhosin niitä, mutta sitkeästi pistin kaikki 10 piikkiin, 1 aamulla ja 1 illalla. Ja navanseutu oli kauhean mustelmilla pistosten jälkeen. Se näytti kamalammalta kuin itse leikkauksen jälkeen saadut haavat. Onneksi ne mustelmat häviävät noin 2 viikon aikana.

Atolli54

Viestien lukumäärä : 27
Registration date : 27.10.2009

Viesti kirjoittaja haaho Su Maalis 07, 2010 2:46 am

Peijas taitaa olla ainoa sairaala, joka määrää Klexanet kotiin. Kannattaa varmaan tehdä juuri niin kuin lääkäri määrää.

haaho

Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 52
Registration date : 16.07.2009

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus Su Maalis 07, 2010 2:55 am

Järkytyin tänään ihan. Odottelin 12 ja 5-vuotiaiden tyttöjeni kanssa bussia kun pysäkille tuli myön n.70vuotias rouvashenkilö. Me jatkoimme touhujamme. tytöt hyppivät lumihangessa ja minä naureskelin vieressä. Nainen siinä sit "kuiskaa":Läski. Niin, että kuulen varsin hyvin. En kiinnitä asiaan sen suurempaa huomiota vaan jatkamme sitä mitä teemme. Sitten siihen tulee mies koiransa kanssa jolloin 12-vuotias tyttöni sanoo: tuu säki äiti silittää tätä. Sanon hänelle: "En mä nyt kun en pysty kumartumaan (tarkoitan luonnollisesti leikkaushaavan takia)". Taas nainen "kuiskaa": "Etpä tietenkään."

Siis. Onko tommosia oikeesti? Evil or Very Mad
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viesti kirjoittaja Tantta Su Maalis 07, 2010 3:10 am

Kylla semmosia on. Ja tuollaiset ihmiset on hyvin saaneet viestin perille, jopa lapset tanapaivana osaavat (ei tietenkaan kaikki) mollata lihavaa kaveria.
Mun mielesta toi on uskomatonta, jotenkin suomalaista, olen itse ollut pois Suomesta vuodesta 1989 enka ole taalla keskisessa Euroopassa kertaakaan tormannyt moiseen, vaikka itse olen ja olen ollut varsin kokolias.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009

Viesti kirjoittaja tigertytto Su Maalis 07, 2010 6:26 am

Siis aivan kamalan törkeetä...mä olen aina opettanut mun lapsille että jos joku haukkuu niin sillä on itsellään paha olla..joten ajattele tyranosaurus sinäkin niin että sillä on varmasti omassa elämässään palikat ihan sekaisin..ei kukaan normaali järkevä ihminen tollasia lipsauttele suustaan...
Ja tantta...olen kanssasi samaa mieltä että toi on niin suomalaista...ja uskon täysin että et ole siellä "toisessa maailmassa" nähnyt mitään vastaavaa..h hu *huokaa*kyllä suomalaisuuttakin saa hävetä... Embarassed Mad Sad
tigertytto
tigertytto

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus Su Maalis 07, 2010 3:02 pm

Kyllä tommonen vähän satuttaa vaikka tiedänkin, että nyt asiat alkavat tästä luistaa. Olin oikein ystävällinen tälle rouvalle. Päästimme hänet ensin bussiin niinkuin olisin päästänyt kenet vain iäkkäämmän ihmisen. Bussista pois noustessa yritin luoda katsekontaktia, mutta hän vain luimuili ikkunasta ulos. Ja sitten nuorison käytöstä arvostellaan...
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus Pe Maalis 12, 2010 10:44 pm

Tänään on ollut tosi huono olo koko päivän, sellainen hutera. Otin kahden tunnin päikkäritkin. Sattui tosi kovaa vatsaan, mut sit söin niin se loppu. Voiskohan toi olo johtua siitä jos oon syöny liian vähän?

Miltäs tää teistä näyttää tähän mennessä:
Aamupala klo.8: Bulgarianjogurtti ja 1/2 purkki ananasmurskaa.
Välipala klo.10:30: lasillinen omenamehua
Lounas klo.13: Kanapastaa n.150g.
Välipala klo.15:30: lautasellinen muroja mehukeitolla.
Vettä oon kitannu joka välissä yht. reilun 1/2 litraa. Syön tänään vielä klo.18 päivällinen ja klo.20 iltapala.

Inhottava olo!
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viesti kirjoittaja Tantta La Maalis 13, 2010 12:26 am

Moikka Tyrannosaurus,
Ma en tieda ajattelenko nyt lihavilla vai vahan laihemmilla aivoilla, mutta mun mielesta sa syot aika vahan. Tosta ei paljon kaloreita tule. Ootko yhtaan laskenut?
Mun mielesta sais olla lisaa proteiinia ja vahan rasvaakin. Mitas muut on mielta?
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009

Viesti kirjoittaja bulleriina La Maalis 13, 2010 1:42 am

Moi!

Minä lisäisin tuohon proteiineja (rahkaa, raejuustoa jne) ja vähentäisin mehua ja muroja. Minulla ainakin nopeat hiilihydraatit tekevät ällön olon. Tästä sain tänään oikein tosi kokemuksen: söin töissä pienen palan täytekakkua ja sen jälkeen olin valmis oksentamaan. Muuten ei kertaakaan ole tullut tuollaista olotilaa. Se vaan oli kummaa, että se kakku maistui jo suussakin liian makealta, leikö makuaistikin muuttunut !?!

Minua muuten ravitsemusterapeutti varoitti ananaksesta: pitkäkuituisena hedelmänä voi aiheuttaa ongelmia, tosi tämäkin on yksilöllistä.

Tsemppiä uuden elämän opetteluun, onneksi on koko loppuelämä aikaa!

bulleriina

Viestien lukumäärä : 182
Registration date : 09.04.2009

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus La Maalis 13, 2010 2:44 am

Kiitos vinkieistä! Söinkin päivälliseksi ja iltapalaksi kana-juustosalaattia. Nyt on olo ihan kohdillaan.

Join kaverin seurana myös pullollisen kaljaa. Vitsit kun maistukin hyvältä!
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viesti kirjoittaja Atolli54 La Maalis 13, 2010 5:42 am

Minustakin sinun syömiset näyttävät aika vähiltä, mutta eihän siinä olekaan vielä päivällisen ja iltapalan ruokia. Olen samaa mieltä tuosta ananaksen syömisestä, älä vielä syö sitä. Itsekin taiteilen syömisen kanssa. Leipää en oikein ehdi/pysty syömään. Syön liian nopeasti ja ehkä liian suurina paloina. Ruokailun jälkeen ei ole hyvä olo, on melkein ähky. Lisäksi tulee kamalan äänekkäitä ääniä vatsalaukusta, ilmasta johtunevat. Lisäksi minulla on usein kova nälkä. Se ei hävinnyt leikkauksen jälkeen vaikka niin lupailivat. Minusta parasta ruokaa on tällä hetkellä neljänviljan- tai kaurapuuro Keiju 60 %:lla silmällä (1 dl) ja 0,5 dl kylmää maitoa sen kanssa.

Atolli54

Viestien lukumäärä : 27
Registration date : 27.10.2009

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus To Maalis 18, 2010 4:13 pm

Moikka taas!

Leikkauksesta on nyt kulunut reilut 2 viikkoa. Eilen kävin kaverin luona vaakalla ja 5,1kg on tippunut. Olen tyytyväinen!

Tänään huomasin, että yksi haavoista on koskettaessa hieman arka, vähän punoittaa ja painaessa työntää ulos mätää. Normaalia tässä vaiheessa? Puristelin ulos kaiken mädän. Ajattelin, että hyvä kun ulos tulee.
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viesti kirjoittaja Tepa43 To Maalis 18, 2010 4:32 pm

Kantsii kysästä terkkarista..............jos vaikka antipioottii antaisivat........jottei menis pahemmaksi!

TSEMPPIIIIIIIIIII
Tepa43
Tepa43

Viesti kirjoittaja Kimby To Maalis 18, 2010 5:36 pm

Mullakin pari haavaa märki juurikin tuossa vaiheessa. Terkkarissa kävin 3 kertaa mutta kaikki lekurit sanoivat (myöskin kirurgi (Jaser), jolle soitin) ettei antibiootteja nykyään anneta ennenkuin on pää kainalossa. Tämä on ollut käytäntö jo useamman vuoden koska niiden teho lakkaa jos niitä annetaan joka paikkaan. Terkkarissa putsasivat ja puristelivat sitä märkää ulos ja hoito-ohjeet oli suihkuttaminen 2 kertaa päivässä ja ilmahoito. Antoivat ohjeet että itsekin voin putsata sellaista kalvoa pois sieltä haavasta mikäli sen kalvon alle jää märkää. Tähän pitää tietenkin olla steriilit työkalut. Se kalvo lähtee suihkussakin aika kivasti pois. Sellainen kermanvärinen märkä on vielä kuulema ihan terveellisen väristä. Sitten kun menee paljonkin verensekaiseksi tarvii kuulema tehrä jottain. Jos ei haavan ympärys kuumota eikä ole selkeästi punainen ja tulehtunut isommalta alueelta, niin ei ne terkkarissa tee muuta kuin pintapuolisesti putsaavat.
Kimby
Kimby

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus Pe Maalis 19, 2010 12:11 am

Kiitos Kimby vastauksestasi! Rauhoitti kovasti mieltä :)

Mites toi vatsan turvotus? Millon se laskee? Vaikka paino on vähän pudonnut niin vatsa on isompi kuin koskaan. Varsinkin iltaa kohden turpoaa kovastikkin. Housut kiristävät vyötäröstä enemmän kuin ennen leikkausta...
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viesti kirjoittaja Kimby Pe Maalis 19, 2010 8:26 am

Tarkkaile vielä tuota lämpöä ettei sitä tule yhtäkkiä. Tosin mullakin oli lämpöä useamman viikon ajan sellaista 37-38 ihmeellisesti päälle/pois. Eli vaikka useamman päivän olis ollut 36,5 niin sitten yhtäkkiä ilman mitään muita oireita pompsahti 38 astetta. Siitäkin soitin Peijakseen mutta eivät ne hirveän huolissan ollut vaikka oli pahimmillaan 38,5 yksi ilta. Kuulema ihan normaalia tällaisen leikkuaksen jälkeen. Tätä lämpöheittelyä oli tosiaankin vielä 4 viikkoa leikkauksesta.

Turvotuksesta en osaa sanoa, kun olen mielestäni ollut turvoksissa suurimman osan elämästäni enkä leikkauksen jälkeen huomannut sen enempää eroa. Mutta jos nyt haavatkin vielä pikkasen märkii niin on turvotuskin ihan luonnollista. Mulla se viimeinen haava lähti kunnolla paranemaan vasta 4 viikon kohdalla joten kai siihen asti ainakin voi turvotusta olla.
Kimby
Kimby

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 4 / 10 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

Takaisin alkuun