Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Tyrannosaurus esittäytyy

+41
HyeeNa!
*Perhonen*
Orkidea
Inka
Piuku
Anniina
satuliini
Helka
Sarppa
kissus nytkö jo
Leppis
Rullukka
Elämä edessä
MRA123
Piitu
anne.heide
Gilraen84
Lyltsy
Poutapilvi
alati roculis
MAkaTA
ritu
pioni
bulleriina
haaho
Tikrustiina75
Atolli54
espoolainen
Onnekas13
sirutarleena
Tangotar-70
tigertytto
Kimby
Tepa43
Tantta
Tirlittan
Katti
dunbar
imppa
sörkänsalli
Tyrannosaurus
45 posters

Sivu 5 / 10 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

Siirry alas

Tyrannosaurus esittäytyy - Sivu 5 Empty Vs: Tyrannosaurus esittäytyy

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus Su Maalis 21, 2010 2:15 am

Mulla on tänään ollut semmonen syömispäivä. Koko ajan olen jotain puputtanut. Munkin, karkkia, lettuja, jätskiä...Voiko tällä vatsalaukun ohitusleikkauksella laihtua vaikka syön näin? Typerää. Määrät ei tietenkään ole mitään entisiin verrattuna, mutta huolestuttaa silti.
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viestien lukumäärä : 230
Ikä : 48
Registration date : 27.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus La Maalis 27, 2010 3:55 pm

Ajattelin ruveta pitämään täällä ruokapäiväkirjaa. Päätarkoitus on, että voin itse seurata "kehittymistä" ruokailunsuhteen. Tavoitteena ois siis muokata pikkuhiljaa proteiinipitoisemmaksi. Vielä ei tuo kananmuna sovi ja punaista lihaa en syö lainkaan.

Vatsa toimii tällähetkellä melko huonosti joten kuitupitoisesta ruuasta ei varmaankaan ole haittaa...Joten lisää vihanneksia ja marjoja.

Mielelläni otan neuvoja ja kommentteja vastaan.

Farkut jotka mahtuivat keskiviikkona pitkästä aikaa päälle meinaavat tänään jo tipahtaa päältä. Jee! Ilmeisesti jotain siis tapahtuu.

Aamupala klo. 8: kaksi kupillista kahvia ja banaani. (Mitään ei ois tehny mieli, mut nappasin banaanin kun näin että olivat jo vähän mustuneita)
Välipala klo. 10:30: 2,5dl rahkaherkkua (sis. rahkaa, rasvatontamaitoa, mustikoita, ananasmurskaa sekä ihan hivenen sokeria) Aamun aikana join 1/2 litraa vettä.
Lounas klo.14 (tavotteena ois syödä jo klo.13, mut tänään en ehtinyt): pikkutomaatti, pala paprikaa, ruispala, 1tl 60% margariinia, 5 pientä porkkanalettua ja 1tl hilloa. 1/2 litraa vettä.
(Nyt alkoi sit se lauantain herkuttelu)Välipala klo.15:30: iso pala täytekakkua, rivi tummaa suklaata ja vaahtokarkki. Uuups!!
Päivällinen klo.18: 1/4 pitakanasta, 1/2 litraa vettä
Iltapala klo.20:30: 1/4 pitakanasta

Viimeinen muokkaaja, Tyrannosaurus pvm Su Maalis 28, 2010 2:52 am, muokattu 2 kertaa
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viesti kirjoittaja Tepa43 La Maalis 27, 2010 9:26 pm

mOI!
Pisti silmään tuo rasvaton maito......saat kyl varmaan juoda ns. kunnon maitoo! (jos vaan tykkäät)
Mulle RT sano että kaikki laitti tuotteet veks ja kunnon rasvaa vähintään 70% Limut ja mehut voi pitää laittina!

Tsemppii hyvin se menee!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus La Maalis 27, 2010 10:40 pm

Mä oon Tepa tottunu juomaan tota rasvatonta ja mulle rt sano, että ei tartte vaihtaa rasvattomia tuotteita pois jos on niitä tottunut jo ennen leikkausta käyttämään. Hirveästi eroja noissa ohjeissa.

Ja niinkuin huomaat tosta mun ruokavaliosta niin kyllä mä sitä rasvaa saan varsinkin näin lauantaisin kun on herkkupäivä.
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viesti kirjoittaja Tantta Su Maalis 28, 2010 3:07 am

Perskutarallaa kun ma oon ihan hiukan kade siita, etta sa pystyt syomaan noita makeita. Ma olen yhden kerran leikkauksen jalkeen syonyt ison palan brownie-kakkua, kun se tuijotti mua jaakaapin hyllylta.
Toista kertaa en taida syoda, tuli sen verran huono olo, vapisutti, hikoilutti, sydan hakkas ja lyijynraskas vasymys valtasi koko akan. Tata kesti toista tuntia, ja oli kylla vitsit vahissa.
Sen verran opin, etta toista kertaa en ole vastaavaa tehnyt. Mun kulinarismin huippu nykyaan on rivi sokeritonta tummaa suklaata. Harvakseltaan.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009

Viesti kirjoittaja tigertytto Su Maalis 28, 2010 3:34 am

Tiedätkö Tantta mikä mahtaa sit tehdä ton reaktion elimistössä??tietty sokeri mut miksi??
Mä ainakin varmaan pelästyisin kamalasti jos tulis tollasiii tuntemuksii.
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja Tantta Su Maalis 28, 2010 4:32 am

Joo, tiedan. Ilmio on nimeltaan Dumping syndrome (googlesta loytyy paljon tietoa) ja se aiheutuu siita kun puhdas sokeri kulkee pikajunan vauhtia lapi sen uuden pienemman vatsan ja hyokkaa ohitettuun ohutsuoleen liiallisella innolla, eli ei ole kunnolla sulanut. Samalla haima erittaa ylisuuren ryopsahdyksen insuliinia, joka taas ei tee sekaan hyvaa oloa.
Taa ei ole sinansa vaarallista, mutta kyllakin paskamaista.
Tantta
Tantta

Viesti kirjoittaja tigertytto Su Maalis 28, 2010 4:49 am

Kiitos hyvästä vastauksestasi..nyt menenkin sitten googlettamaan tuon syndrooman :) <--hymynaama hymiö
tigertytto
tigertytto

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus Su Maalis 28, 2010 3:16 pm

Jatketaas ruokapäiväkirjaa...Nykyinen ongelma tuntuu olevan tuo aamupala. Ei tekis aamulla mieli mitään muuta kuin kahvia. Otan sit sitä mikä ei ötkötä.

Tässä mun makeitten vetämisessä ei muuten Tantta ole mitään kadehdittavaa. Heh. Voisin vaihtaa osia sun kanssa vaikkei toikaan tietty mukavaa ole.

Huomenna on se lopputarkastus. Jänskättää minkälaiset arvot labrassa saatiin. Ja pääsee vaa´alla käymään. Otan kyllä sairaslomaa vastaan jos sitä antaa...

Ois mielenkiintoista nähdä muiden ruokapäiväkirjoja. Varsinkin teidän jo leikattujen.

Aamupala klo.9: pala täytekakkua (hmmmm), rivi tummaa suklaata ja kaksi kupillista kahvia.
Välipala klo.10:30: 1,5dl rahkaherkkua ja 1/2 litraa vettä aamun aikana.
Lounas klo.13: 2/4 pitakanasta (sis. leipätaskun sisällä: kanaa, salaattia ja currukastiketta.)
Välipala klo.15:30: 2,5 pientä pääsiäissuklaapatukkaa ja muutama pähkinä-
Päivällinen klo.18: ruispala, 1tl 60% margariinia, kirsikkatomaatti, viisi pientä porkkanalettua sekä 1tl vadelmahilloa.
Iltapala klo. 20:30: 1/2 levyä tummaasuklaata (uups) ja pienehkö pala jätskiä. 1/2 litraa vettä illan aikana.

Nyt meinaa morkkis iskeä tän ruokavalion kanssa. Tarttis tehrä jotain.

Viimeinen muokkaaja, Tyrannosaurus pvm Ma Maalis 29, 2010 2:09 am, muokattu 4 kertaa
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viesti kirjoittaja Tepa43 Su Maalis 28, 2010 3:52 pm

Mulle tuli kerran pelkästään kun katoin lehdestä suklaa kakkujen ja leivosten kuvia niin paha olo että menin vessaan yökkimään (en oksentanut, mut yökin kyllä)
OUTOOOO
Tepa43
Tepa43

Viesti kirjoittaja Tantta Ma Maalis 29, 2010 12:02 am

Naa makuasiat on kylla nyt kummalla tolalla. Ma olen koko elamani ollut voileivan ja eritoten kaikenlaisen kinkun ystava, suorastaan vihollinen, olen heti syonyt pois kun olen nahnyt. Nyt kinkkuvoileipa etoo.Lauantaimakkara menee, mikaan kinkku ei, yokottaa.
Toi Tyrannosauruksen rahkaherkku on valmistuslistalla seuraavan tunnin aikana. Rahka on aina ollut mulle nam-nam. Nyt tarttee panna vahan keinomakeutusainetta tyko kun se sokeri ei oikein mene. Sokeroimattomia sailykesekahedelmia arvelen panna sekaan. Ja vahan kylla kermaa.
Mun aamiainen tanaan oli vitamiinit, saavillinen kahvia ja kaksi palaa nakkileipaa, paalla sipaisu voita.
Lounas oli toissapaivaista herkkusienikastiketta eilisten paistettujen perunoitten kanssa, noin kolmannes normaalin ihmisen annoksesta. Loput menee varmaan paivalliseksi.
Niin, ja sit sita rahkaa, jos nyt saan aikaseksi.
Ruuista huomaa, etta ma olen yksin kotona. Mies lahti torstaina Kameruniin ja ma vein just ehtoopaivalla kakarat sukulaisiin muutamaksi paivaksi lomakylaan. Lomaa taa on - mulle.
Tantta
Tantta

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus Ma Maalis 29, 2010 12:53 am

Toivottavasti Tantta rahkaherkku maistuu!! Ihanaa nähdä sunkin ruokapäiväkirja! Syöt selvästi terveellisemmin kuin mä näin viikonloppuisin. Viikolla syön suunnilleen samankaavan mukaan kuin sä tänään.

Mäkin tilasin eilen itselle pitakanan ja söin siitä KOLME kertaa. Edellisessä elämässä oisin syöny sen ja sit vielä ainakin puolet perhepitsasta.
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viesti kirjoittaja pioni Ma Maalis 29, 2010 1:29 am

Kyllä me ollaan kaikki ton ruokailun suhteen erilaisia. Tyrannosaurukselle maistuu kahvi ja minua ei nykyään vähempää vois kiinnostaa, saan menemään alas noin 0,5 dl ja Tepa yökkäilee jo suklaan kuvista mutta se taas ikävä kyllä maistuu minulle. Vähiten maistuu paistettu ruoka ja jos syö niin huono olo tulee. Aluksi join light mehuja mutta eivät maistu enää ei myöskään limpparit ja mun kun on niin ikävä Cokis Zeroa.

pioni

Viestien lukumäärä : 12
Registration date : 16.01.2010

Viesti kirjoittaja Tantta Ma Maalis 29, 2010 1:36 am

Rahkaherkku on tehty ja maistettu ja hyvalta maistui, kiitos vinkista!
Mita tulee ruuan terveellisyyteen, niin huomasit kai, ettei mulle juurikaan mahtunut vihanneksia talle paivalle. Huomenna yritan olla parempi, vaikka tuleekin oleen aika hektinen paiva. Ma lahden toihin varmaan tossa kahdeksan kieppeilla aamulla ja toitten jalkeen heti viidelta ehtoopaivalla menen mun klubille kuntosalille, huudan ja hikoon mun irlantilaisen (28v) trainaripojan kanssa tunnin, sitte menen uimaan ja jacuzziin ja turkkilaiseen saunaan.
Kotona arvelisin olevani kahdeksan jalkeen illalla. Ei varmaan oo kauheita hinkuja ruveta tekeen ravinto-opillisesti oikeeta paivallista. Toinen vaihtoehto on syoda sen klubin ravintolassa jotain, ei menis niin kovin myohaiseksi se syominen.
Elama on sitte ihanaa kun kerrankin saa olla yksin kotona ja tehda just mita itte tahtoo. Mutta kylla jo varmaan parin paivan paasta ma ruikutan, etta mulla on ikava....
Sanokaa sitte, etta nauti nauta nyt kerrankin!
Pioni, ma olin ennen cocis lightin suurkuluttaja, nyt ei menis vaikka mika olis.
Tantta
Tantta

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus Ma Maalis 29, 2010 2:13 am

Pioni: mä ihan pelkäsin, ettei kahvi sopisi leikkauksen jälkeen mulle. Mäkun olen aina sitä rakastanut. Mutta onneksi se sopii. Määrä on vaan pienentynyt. Ennen join aamulla koko pannullisen ja nyt menee "vain" puoli pannullista.

Tantta: Joo. Nauti tosiaan nyt omasta ajasta. Kahden tytön yh:na osaan sitä arvostaa. Mä en oo vielä uskaltanut light limpsaa kokeilla tai muitakaan hiilihapollisia juomia.
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viesti kirjoittaja ritu Ma Maalis 29, 2010 2:30 am

Totta Tyrannosaurus tarttes tehrä jotain, missä lihat, leikkeleet, maitotuotteet, kalat, kuidut, juustot ja muut hyvät proteinit.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus Ma Maalis 29, 2010 10:32 pm

Aamupala klo.9: rieska, 60% margariinia, viipale 15% polarjuustoa ja kaksi kupillista kahvia.
Välipala klo.10:30: riisipiirakka munavoilla ja suolakurkulla, kuppi kahvia.
Lounas klo.13: kanacecarsalaattia
Välipala klo.15:30: 2dl rasvatonta jugurttia ja 8 suklaakarkkia, kaksi kupillista kahvia sekä 1/2 litraa vettä päivän aikana.
Päivällinen klo.18: 2dl riisi-papu-broilerinjauhelihapöperöä, 3 kirsikkatomaattia ja muutama jalopeno, 1/2 litraa vettä iltapäivän aikana.
Iltapala klo.20:30: 1dl rahkaherkkua ja kourallinen pähkinöitä sekä 1/2 litraa vettä illan aikana.

Tympäsevän hidasta tää painon pudotus. Kuukaudessa tippunut 6,5kg ja vatsa on edelleen niin paljon turvoksissa leikkauksen jälkeen, että mittanauha näytti nyt 5cm enemmän kuin ennen leikkausta.

Näyttikö tän päivän ruokailut jo ritu paremmilta? Punaistalihaahan en syökkään lainkaan. Mulla menee näköjään noi la-su ruokailut vähä herkuttelulinjalla, mut ei kai se niin vaarallista ole jos muuten menis suht hyvin??

Viimeinen muokkaaja, Tyrannosaurus pvm Ti Maalis 30, 2010 1:43 am, muokattu 1 kertaa
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viesti kirjoittaja ritu Ti Maalis 30, 2010 1:29 am

Nyt näyttää hyvältä jatka samaa linjaa niin varmasti painokin rupeaa laskeen, mutta tietty jos ei ihan hirveän nopsaan laske niin nahatkin pysyy mukana paremmin eikä tuu kauheita roikkoja.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus Ti Maalis 30, 2010 3:43 pm

Aamupala klo.8.45: banaani, rieska, 1tl 60% margariinia, kalkkunaleike, viipale kurkkua ja kaksi kupillista kahvia.
Välipala klo.10.30: 2dl rasvatonta jogurttia.
Lounas klo.13: 2dl riisi-papu-broilerinjauhelihamössöö, kurkkua ja 1/2 litraa vettä tissutellu aamun aikana.
Välipala klo.15.30: pähkinöitä ja kaksi kupillista kahvia.
Päivällinen klo.18: sama kuin lounas.
Iltapala klo.21:30: riisipiirakka, 1tl 60% margariinia, kalkkunasiivu, 1,5dl marjakeittoa sekä 1/2 litraa vettä illan aikana.

Tuossa tuo päivällisen ja iltapalan väli venyi kiireiden vuoksi vähän pidemmäksi niin heti mahaa koski.
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus Ma Huhti 05, 2010 2:50 am

Tänään aloitin "sunnuntaisäntäilyn" eli joka sunnuntaiset reippaat kävelylenkit. Jostainhan se on rapakuntoisen aloitettava. Tuli kyllä kokonaisvaltaisesti hyvä olo. Hien sain pintaa, hengästyin, stressi jäi ojaan kun annoin mennä kuulokkeet korvilla 40 minuuttia. Loppumatkasta rupes vähän heikottaa. Johtu varmaan siitä kun en ottanut vesipulloa mukaan. Ens kerralla pitää varautua paremmin.
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ma Huhti 05, 2010 1:51 pm

HYVÄ HYVÄ.......
tosiaankin jos noin kauvan säntäilet niin muista ottaa vettä mukaan ja ei oo haitaksi jos taskussa olis jotain energiaa mukana!

Lisää liikuntakärpäsen puremia sulle!
Tepa43
Tepa43

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus Su Huhti 25, 2010 9:24 pm

Ärsyttävää!! 1,5 viikkoa sitten pääsin 115kg:n ja nyt siitä asti se paino on seilannut 115-118 välillä eikä lähe siitä mihkään. En oo ite asiaa mitenkään viel yrittänyt auttaa. Mitäköhän kannattas tehdä? Pelottaa ihan sairaasti, että painonputoaminen tyssääkin jo nyt alkuunsa.
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viesti kirjoittaja MAkaTA Su Huhti 25, 2010 10:04 pm

Heippa,

sain työterveyslääkäriltä lähetteen huhtikuussa 2009 Seinäjoen Keskussairaalaan.
17.8.2009 ensimmäiset labrakokeet ja ravintoterapeutti
31.8.2009 sisätautilääkäri, joka puolsi leikkausta ja katsoi että en tarvitse psykologin tapaamista
4.1.2010 viimein ja vihdoin gastroskopia, josta kiinni Vaasaan pääsy leikkaukseen
27.1.2010 leikattiin jalka Ähtärissä
8.2.2010 Soitin jonohoitajalle Vaasaan ja hän sanoi että pääsen huhtikuussa leikkaukseen
6.4.2010 labrakokeissa Vaasassa ja tapaamassa leikkaavaa lääkäriä ja nukutuslääkäriä
15.4.2010 leikattiin Vaasassa toisena(3 potilasta leikattiin samana päivänä). Leikkaus kesti 64 min ja verenvuoto alle 5 ml. Hyvin meni. Victorzon on hyvä kirurgi. Olisin jo päässyt yhden vrk:den jälkeen pois, mutta olin varmuudeksi vielä toisenkin yön. Hyvin on mennyt.

Painoa pudotin hiljalleen sekadieetillä aamulla rasvaton sokeriton jogurtti tai pieni annos puuroa. Päivällä salaattia ja Nurtilett-keittoa. Välipalaksi lasten pilttipurkkihedelmäsosetta tai joskus banaanin tai näkkileipää söin jonkun verran koko ajan ja join vettä paljon, joten painoa ehti pudota ennen leikkausta 15 kg.

Viikon kuluttua leikkauksesta olen jo melko hyvässä kunnossa. Sain vain kaksi viikkoa sairaslomaa, huomenna poistatan hakaset ja saa sitten nähdä joudunko hakemaan vielä lisää lomaa koska hoidan vaippaikäisiä lapsia työssäni ja työhäni kuuluu nostelua.

Seinäjoki vaan valitettavasti on aika hankala paikka päästä leikkaukseen, terveyskeskuksen kautta ei pääse mihinkään. No onneksi pääsin työterveyden kautta. Se on minun onneni.

terveisin MakaTa

MAkaTA

Viestien lukumäärä : 5
Ikä : 72
Registration date : 30.07.2009

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ma Huhti 26, 2010 12:41 am

Tsemppii kaikille!
Tyrrannosaurus................otappa mittanauha käyttöön ja unohda se vaaka vähäksi aikaa...jos kerran liikut nyt paljon niin varmaan nyt kiinteydyt ja lihaksesi kasvavat...siis mittaa paikkasi ja seuraa niiden muutosta!
Uskoisin, että siellä tapahtuu vaikka vaaka ei näyttäsi mitään tapahtuvankaan!

iloista kevättä kaikille!
Tepa43
Tepa43

Viesti kirjoittaja tigertytto Ma Huhti 26, 2010 2:56 am

tyranosaurus....mua ei olla vielä leikattu mut mulla sama juttu painon kanssa sahaa edestakas 117-118,5....on siiis niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin tiukassa täää pudotus kuin olla vaan voi....
tigertytto
tigertytto

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 5 / 10 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics