Tyrannosaurus esittäytyy
+41
HyeeNa!
*Perhonen*
Orkidea
Inka
Piuku
Anniina
satuliini
Helka
Sarppa
kissus nytkö jo
Leppis
Rullukka
Elämä edessä
MRA123
Piitu
anne.heide
Gilraen84
Lyltsy
Poutapilvi
alati roculis
MAkaTA
ritu
pioni
bulleriina
haaho
Tikrustiina75
Atolli54
espoolainen
Onnekas13
sirutarleena
Tangotar-70
tigertytto
Kimby
Tepa43
Tantta
Tirlittan
Katti
dunbar
imppa
sörkänsalli
Tyrannosaurus
45 posters
Sivu 2 / 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Vs: Tyrannosaurus esittäytyy
Enpä voi muuta kun sanoo ja toivoo sulle kovia hermoja ja jaksamista eteenpäin!
Kyllä se vielä kolahtaa sunkin kohdalle ennemmin tai myöhemmin!
Mää tahin nyt ton nilkan kans pääsyä kirurgille! Lappu tuli, että ois 7-8kk jono!
Joten hermoja tarvitaan täälläkin!
Kerrankin huvittais liikkua mut kun EI.........nilkka estääää!
Tsemppiiiiiiiiiiiiiiiiii
Kyllä se vielä kolahtaa sunkin kohdalle ennemmin tai myöhemmin!
Mää tahin nyt ton nilkan kans pääsyä kirurgille! Lappu tuli, että ois 7-8kk jono!
Joten hermoja tarvitaan täälläkin!
Kerrankin huvittais liikkua mut kun EI.........nilkka estääää!
Tsemppiiiiiiiiiiiiiiiiii
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Voi hemmetti tota touhua. Ne ei ilmeisesti tajua kuinka hyodyllinen tallainen leikkaus on. Sita kylla kannattaisi priorisoida.
Joku vois sanoa, etta nythan sulla on sitten aikaa laihduttaa ennen leikkausta kovasti paljon ja tarvittaisko sita leikkausta loppujen lopuksi sitten ollenkaan. Ja etta laihtuminen on vain tahdosta kiinni ja etta on vain valinta-asia onko lihava vai laiha.
Me kaikki taalla tiedetaan minkalaista apulantaa tuollaiset puheet on. Me on kaikki kuultu ja koettu tuota pas..n jauhantaa enemman kuin jaksetaan edes ajatella. Pahinta on se kun sanoovat, etta syo vahemman ja liiku enemman, siina kaikki.
Olisko sulle mitenkaan mahdollista leikkautta itsesi yksityisella?
Jos ei, niin ma toivon sulle kuitenkin vahvuutta kestaa toi odotusaika, loppujen lopuksi aika kuluu pirun nopeesti.
Ollaan yhteydessa taman palstan tietamilla.
Joku vois sanoa, etta nythan sulla on sitten aikaa laihduttaa ennen leikkausta kovasti paljon ja tarvittaisko sita leikkausta loppujen lopuksi sitten ollenkaan. Ja etta laihtuminen on vain tahdosta kiinni ja etta on vain valinta-asia onko lihava vai laiha.
Me kaikki taalla tiedetaan minkalaista apulantaa tuollaiset puheet on. Me on kaikki kuultu ja koettu tuota pas..n jauhantaa enemman kuin jaksetaan edes ajatella. Pahinta on se kun sanoovat, etta syo vahemman ja liiku enemman, siina kaikki.
Olisko sulle mitenkaan mahdollista leikkautta itsesi yksityisella?
Jos ei, niin ma toivon sulle kuitenkin vahvuutta kestaa toi odotusaika, loppujen lopuksi aika kuluu pirun nopeesti.
Ollaan yhteydessa taman palstan tietamilla.
Tantta- Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009
Jipijajee! Vihdoinkin jotain tapahtuu.
Eilen tuli postia, että ensiviikolla pääsen ravitsemusterapeutin ja kirurgin juttusille Peijakseen. Leikkaus tehdään ilmeisesti JO maaliskuussa
Eilen tuli postia, että ensiviikolla pääsen ravitsemusterapeutin ja kirurgin juttusille Peijakseen. Leikkaus tehdään ilmeisesti JO maaliskuussa
Tyrannosaurus- Viestien lukumäärä : 230
Ikä : 48
Registration date : 27.05.2009
Kiva kiva.....homma eteneeeeeeee!
Itsekkin pääsen ortopedille jo 8.2.
piti pieni itkun tiraus päästää niin johan aikaa löyty!
Jänniä aikoja sulle ja tsemppiiiiiiiiii
Itsekkin pääsen ortopedille jo 8.2.
piti pieni itkun tiraus päästää niin johan aikaa löyty!
Jänniä aikoja sulle ja tsemppiiiiiiiiii
Upeeta Tyrannosaurus, ja ennenkuin huomaatkaan on leikkauskin jo takanapain ja saat huokaista helpotuksesta.
On tassa hommassa jotain kohtuutta kuitenkin.
Tepa43, lykkya tyko sinne ortopedille. Kuinka sulla on jatkunut painon putoaminen? Mulla on ollut tosi veemainen viikko, ei yhtaan ole tippunut. Soi sitten vahan tai paljon. En tieda mika nyt on vialla. Kokonaisuudessaan leikkauksen jalkeen on pudonnut vain 14kg ja en olisi pannut pahakseni vaikka olis pudonnut vahan enemmankin. Mutta kai se siita taas lahtee tippumaan.
Hyvaa viikonloppua vaan teille.
On tassa hommassa jotain kohtuutta kuitenkin.
Tepa43, lykkya tyko sinne ortopedille. Kuinka sulla on jatkunut painon putoaminen? Mulla on ollut tosi veemainen viikko, ei yhtaan ole tippunut. Soi sitten vahan tai paljon. En tieda mika nyt on vialla. Kokonaisuudessaan leikkauksen jalkeen on pudonnut vain 14kg ja en olisi pannut pahakseni vaikka olis pudonnut vahan enemmankin. Mutta kai se siita taas lahtee tippumaan.
Hyvaa viikonloppua vaan teille.
Sama juttu paino nyt junnaa ees taas, mut just nyt taas näytti, että olis pudotusta...........
Mä en nyt toivo kuuta taivaalta oonhan jo saanut yli 30kg pois...ootan kesää ja toivon parasta!
Painan nyt 83,4kg.......Huhtikuussa -09 oli paino 115kg!
Tää viikko, vaikka vaaka ei näytä pudotusta niin peili näyttää hyvältä siinä mielessä että vyötärö alkaa hahmottua!
En vielä pahemmin harrasta liikuntaa kun tuo nilkka estää! En edes niitä vattalihaksia oo vielä tehny!
Joten kai siellä jotain tapahtuu, vaikka vaaka ei kerrokkaan mitään!
Tsemppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Mä en nyt toivo kuuta taivaalta oonhan jo saanut yli 30kg pois...ootan kesää ja toivon parasta!
Painan nyt 83,4kg.......Huhtikuussa -09 oli paino 115kg!
Tää viikko, vaikka vaaka ei näytä pudotusta niin peili näyttää hyvältä siinä mielessä että vyötärö alkaa hahmottua!
En vielä pahemmin harrasta liikuntaa kun tuo nilkka estää! En edes niitä vattalihaksia oo vielä tehny!
Joten kai siellä jotain tapahtuu, vaikka vaaka ei kerrokkaan mitään!
Tsemppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Sulla on Tepa kylla mahtava toi pudotus. Mulla on ihan sama tunne, et vaatteet tulee koko ajan suuremmiksi, mutta vaakaperhana ei sita tunnusta. Oliskohan jotain tekemista ruumiin nesteilla?
Tsemppii sullekin, vaikka eihan sun enaa tosiaan paljo tarvii pudottaa!
Tsemppii sullekin, vaikka eihan sun enaa tosiaan paljo tarvii pudottaa!
Eilen kävin siis Peijaksessa. Sain kuulla, että tulotarkastus on 19.2. ja leikkaus 2.3. Osallistun tutkimukseen joten minulle arvotaan leikkaustapa: gastric bypass tai gastric sleeve.
Nyt sitten kevennän ja siirryn pikkuhiljaa pusseihin. Pitää ennen leikkausta tiputtaa 6-7 kiloa.
Nyt sitten kevennän ja siirryn pikkuhiljaa pusseihin. Pitää ennen leikkausta tiputtaa 6-7 kiloa.
JEEE.............onnee tulevaan!
Mulla oli täsmälleen sama setti Peijaksessa joulukuussa. Mun kohdalla arpa osui Sleeveen. Seurantaa luvassa seuraavat 10 vuotta, vai oliko se 15 vuotta?
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
Hei taas Tyrannosaurus,
Loistavia uutisia sulla. Tuota tahystysta ma en lakkaa ihmettelemasta, miten se voi olla noin rankkaa? Puudutettiinko sun kurkku? Miten kauan homma kesti?
Mulla taalla Belgiassa kurkkuun suihkautettiin puudutusainetta ja koko homma kesti pari-kolme minuuttia. Jalkeenpain ei ollut mitaan tuntemuksia eika koko aikana pahoinvointia.
No, nyt se on sulla kuitenkin ohi ja paaset asiaan.
Onnea matkaan!
Loistavia uutisia sulla. Tuota tahystysta ma en lakkaa ihmettelemasta, miten se voi olla noin rankkaa? Puudutettiinko sun kurkku? Miten kauan homma kesti?
Mulla taalla Belgiassa kurkkuun suihkautettiin puudutusainetta ja koko homma kesti pari-kolme minuuttia. Jalkeenpain ei ollut mitaan tuntemuksia eika koko aikana pahoinvointia.
No, nyt se on sulla kuitenkin ohi ja paaset asiaan.
Onnea matkaan!
Voi persus kun tämä eneily voi ollakkin hankalaa kun tekis kaikkea niin kovasti mieli. Viime viikko ma-pe meni ihan hyvin. Ei mitään ongelmia, mutta sitten tuli se pe. iltapäivä ja ihan hirveä viikonloppu mässäys alkoi. Jo on kumma kun sitä "viimeistä diettiäkään" ei saa kunnialla läpi. No, nyt aloitin uudestaan tänään ja yritän pinnistellä loppuun asti. Perjantaina on onneksi jo tulotarkastus.
Eikä se itse tähystys mulla niin kauhea ollutkaan. Mutta ne jälkiolot olivat kurjat kun tuntui, että se itse puudutusaineen maku muo niin kovasti oksettikin ja koepalojen otto kohtia koski.
Eikä se itse tähystys mulla niin kauhea ollutkaan. Mutta ne jälkiolot olivat kurjat kun tuntui, että se itse puudutusaineen maku muo niin kovasti oksettikin ja koepalojen otto kohtia koski.
Kuule Tyrannosaurus, se on meitin tammosten ihmisten ikuinen ongelma, etta kun aina tekis jotain mieli.
Mutta leikkauksen jalkeen saa tehda mieli, eika sitte kuiteskaan voi syoda kuin ihan rajoitetusti ja paino putoaa ihan kuin itsestaan vaan. Valilla nopeasti ja sitten taas hitaammin.
En ma usko, etta viikonlopun massaily sua mitenkaan vahingoittaa, saattaa paremminkin toimia pienena buusterina ja jopa ruoskia sita aineenvaihduntaa vahan parempaan raviin.
Ei tommonen eneily mun mielesta ole mistaan kotoisin eika todista mitaan. Ainoa hyoty on se mahdollinen painonpudotus. Parempi konsti minusta pudottaa painoa kylla on aarimmaisen vahahiilihydraattinen dieetti . Parissa viikossa pudotin itse 7 kiloa kun pidin hiilarit alle 20g/paiva.
Niin tai nain, aika mene tosi nopeesti, ja kohta on sun leikkauspaiva ja sit se on ohi ja sa alat suorastaan sulaa.
Mutta leikkauksen jalkeen saa tehda mieli, eika sitte kuiteskaan voi syoda kuin ihan rajoitetusti ja paino putoaa ihan kuin itsestaan vaan. Valilla nopeasti ja sitten taas hitaammin.
En ma usko, etta viikonlopun massaily sua mitenkaan vahingoittaa, saattaa paremminkin toimia pienena buusterina ja jopa ruoskia sita aineenvaihduntaa vahan parempaan raviin.
Ei tommonen eneily mun mielesta ole mistaan kotoisin eika todista mitaan. Ainoa hyoty on se mahdollinen painonpudotus. Parempi konsti minusta pudottaa painoa kylla on aarimmaisen vahahiilihydraattinen dieetti . Parissa viikossa pudotin itse 7 kiloa kun pidin hiilarit alle 20g/paiva.
Niin tai nain, aika mene tosi nopeesti, ja kohta on sun leikkauspaiva ja sit se on ohi ja sa alat suorastaan sulaa.
Heissan kaikille!
Eilen meni 8-14 Peijaksessa tulotarkastuksessa. Leikkaustavaksi arvottiin Gastric Bypass.
Pääsen 2.3 laikkaukseen ensimmäisenä. Menen osastolle (K4) jo 6:30. Jännittää! Jos sais tiristettyä vaik 2kg ennen sitä niin ois hyvä.
Eilen meni 8-14 Peijaksessa tulotarkastuksessa. Leikkaustavaksi arvottiin Gastric Bypass.
Pääsen 2.3 laikkaukseen ensimmäisenä. Menen osastolle (K4) jo 6:30. Jännittää! Jos sais tiristettyä vaik 2kg ennen sitä niin ois hyvä.
Onnea onnea tyranosaurukselle
Mulle päätettiin sama leikkaus muoto ku sulle eli GBP mutta täällä tois puol jokkee ei osattu sanoo viel että koska pääsen,keväälle ei uskallettu enää luvata aikaa,menee ehkä kesään muttta pääasia on että sain myöntävän vastauksen ..kyllä muakin jännittää mutta taitaa kuulua asiaan
Mulle päätettiin sama leikkaus muoto ku sulle eli GBP mutta täällä tois puol jokkee ei osattu sanoo viel että koska pääsen,keväälle ei uskallettu enää luvata aikaa,menee ehkä kesään muttta pääasia on että sain myöntävän vastauksen ..kyllä muakin jännittää mutta taitaa kuulua asiaan
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Hei taas, olipa hyvia uutisia, loppusuoralla sitten olet Tyrannosaurus. Tosi hienoa, ja tuuri kavi viela siina leikkaustavan arvonnassakin. Tama on tietysti vain minun vaatimaton mielipiteeni. Mulla kun ei ole muusta kokemusta kuin ohituksesta, vahan erilaisesta kuitenkin kuin perinteinen GBP.
Jos olet syomatta hiillihydraateja kokonaan taman loppuajan, niin todennakoisesti putoo enemmankin kuin 2 kg.
Niin tai nain, paljon onnea matkaan, laitathan sitten uutisia heti kun pystyt?
Tigertytolle myos onnea matkaan, aika menee tosi nopeesti ja niinkuin sanoit, tarkeinta on se, etta myonteinen vastaus on tullut.
Jos olet syomatta hiillihydraateja kokonaan taman loppuajan, niin todennakoisesti putoo enemmankin kuin 2 kg.
Niin tai nain, paljon onnea matkaan, laitathan sitten uutisia heti kun pystyt?
Tigertytolle myos onnea matkaan, aika menee tosi nopeesti ja niinkuin sanoit, tarkeinta on se, etta myonteinen vastaus on tullut.
Tyrannosaurus! Meillä on leikkaukset melkein samaan aikaan, sillä mut leikataan KYS:ssa 1.3. ONNEA MATKAAN!!!
Tangotar-70- Viestien lukumäärä : 57
Registration date : 03.12.2008
Ihanaa! Tangotar-70 mä oon hengessä mukana sun leikkauksessa. Onnea! Muo jännitti eilen illalla niiin kovasti ettei meinannut uni tulla silmään. Rupesin meinaan laatimaan erilaisia muistilistoja (vannoutunut listaihminen kun olen) siitä mitä tulee muistaa tehdä ennen leikkausta. Ajattelin esim. siivota hieman paremmin kun ei sitten pysty ja mulla jää 12-vuotias tyttö tähän viettämään iltapäivät koulun jälkeen, käy vaan naapurissa nukkumassa. Täytyy siis varata tarpeeksi ruokaa kaappeihin.
Sit Pitää vielä viedä sinne naapurille jossa 5-vuotiaani viettää kaiken muun ajan sairaalassaoloajallani paitsi on pk:ssa n. 9h päivässä ruokaa, rahaa, tyttöjen kamat, avain....
Mitä te meinaatte yrittää tehdä ennen leikkausta?
Sit Pitää vielä viedä sinne naapurille jossa 5-vuotiaani viettää kaiken muun ajan sairaalassaoloajallani paitsi on pk:ssa n. 9h päivässä ruokaa, rahaa, tyttöjen kamat, avain....
Mitä te meinaatte yrittää tehdä ennen leikkausta?
Kuinka kipeäksi mahtaa tulla leikkauksesta?Pitääköhän ukon jäädä pois töistä joksikin aikaa?vai kykeneekö sitä itse kotona suoriutumaan normi jutuissa?Mulla nuorin lapsi on onneksi jo 6 vuotta,joten ei ole lapsen kantamisia ym.
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Yli 3kg nostaminen oli mulla ainoo mikä rassas..............en nimittäin ollu yhtään kipee niin ei meinannu muistaa ettei saa nostella kuukauteen mitään!
Mulla oli kuudessa haavassa metallihakaset ne vähän nipisteli välillä kun kumarteli sillon siis muisti että jotain on tehty, vaikka mut leikattiin kahteen kertaan! ja tämä on tosi.......vatta ei ollu yhtään kipee vain yhden reijän kohdalle tuli pikkunen mustelma nyt on tuo nilkka joka vihoittelee vieläkin kun siinä on se jänne revennyt poikki sen leikkaus on 15.3. tasan 3kk GBP:stä!
Mut me vissiin kaikki ollaan niin erilaisia, jotta jokainen toipuu niin eritavalla.........mulla kävi tuuri!
Tsemppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Siis kaikkee voi tehdä mitä jaksaa ja VIITSII!
Mulla oli kuudessa haavassa metallihakaset ne vähän nipisteli välillä kun kumarteli sillon siis muisti että jotain on tehty, vaikka mut leikattiin kahteen kertaan! ja tämä on tosi.......vatta ei ollu yhtään kipee vain yhden reijän kohdalle tuli pikkunen mustelma nyt on tuo nilkka joka vihoittelee vieläkin kun siinä on se jänne revennyt poikki sen leikkaus on 15.3. tasan 3kk GBP:stä!
Mut me vissiin kaikki ollaan niin erilaisia, jotta jokainen toipuu niin eritavalla.........mulla kävi tuuri!
Tsemppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Siis kaikkee voi tehdä mitä jaksaa ja VIITSII!
Onneksi olkoon leikkaukseen pääsemisestä=)
Leikkauksen jälkeen ei pahemmin satu, suositellaan ettei nosteta raskaita juttuja vähään aikaan haavan takia. Mulla tuntui tikit kiristävän jonkin aikaa noustessa mutta se oli pieni asia. Osastolla sitten on cpap käytössä jota on hyvä käyttää ja puhalluksia harjoitella aika ajoin.
Mulla muistaakseni kaveri kanssa leikataan Peijaksessa samaan aikaan ja sama leikkaus...
Leikkauksen jälkeen ei pahemmin satu, suositellaan ettei nosteta raskaita juttuja vähään aikaan haavan takia. Mulla tuntui tikit kiristävän jonkin aikaa noustessa mutta se oli pieni asia. Osastolla sitten on cpap käytössä jota on hyvä käyttää ja puhalluksia harjoitella aika ajoin.
Mulla muistaakseni kaveri kanssa leikataan Peijaksessa samaan aikaan ja sama leikkaus...
sirutarleena- Viestien lukumäärä : 27
Registration date : 11.01.2010
Mun täytyy miettiä miten selviän siitä kun saikulla on mun tyttären nielu-ja kitarisojen leikkaus (24.3) enkä pysty sitä tietty itse Taksiin kantaa. Täytyy pyytää vaik lapsen isää avuksi. Saas nähdä suostuuko????
Mulla ois seuraavanlainen painonpudotussuunnitelma nyt ennen leikkausta kun ravitsemusterapeutti suositteli, että viikko ennen leikkausta tulisi asteittain siirtyä normaaliin ruokaan jotta saisi hiilarivarastot kuntoon ennen leikkuria:
Sunnuntaina ja maanantaina: Eneilyä
Tiistai ja keskiviikko: neljä pussia + iltapala.
Torstai ja perjantai: kolme pussia, päivällinen ja iltapala.
Lauantai: kaksi pussia, välipala, päivällinen sekä iltapala.
Sunnuntai: yksi pussi, lounas, välipala, päivällinen sekä iltapala.
Maanantai: pussit lopetettu, syön viisi kevyttä "ateriaa" päivässä.
Sirutarleena, leikataanko ystäväsi juuri samana päivänä kuin mut (2.3). Kirurgin oven edessä tapasin alku kuusta erään mukavan naisen joka leikataan samana päivänä kuin mut. Olisikohan ollut sama ihminen??
Sunnuntaina ja maanantaina: Eneilyä
Tiistai ja keskiviikko: neljä pussia + iltapala.
Torstai ja perjantai: kolme pussia, päivällinen ja iltapala.
Lauantai: kaksi pussia, välipala, päivällinen sekä iltapala.
Sunnuntai: yksi pussi, lounas, välipala, päivällinen sekä iltapala.
Maanantai: pussit lopetettu, syön viisi kevyttä "ateriaa" päivässä.
Sirutarleena, leikataanko ystäväsi juuri samana päivänä kuin mut (2.3). Kirurgin oven edessä tapasin alku kuusta erään mukavan naisen joka leikataan samana päivänä kuin mut. Olisikohan ollut sama ihminen??
Mahdollisesti olisi samainen, muistelisin että leikataan 2.3 ja oli jo tarkastuksessa.
sirutarleena- Viestien lukumäärä : 27
Registration date : 11.01.2010
Enää kuusi päivää!! Iik!!
Sivu 2 / 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa