Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Tyrannosaurus esittäytyy

+41
HyeeNa!
*Perhonen*
Orkidea
Inka
Piuku
Anniina
satuliini
Helka
Sarppa
kissus nytkö jo
Leppis
Rullukka
Elämä edessä
MRA123
Piitu
anne.heide
Gilraen84
Lyltsy
Poutapilvi
alati roculis
MAkaTA
ritu
pioni
bulleriina
haaho
Tikrustiina75
Atolli54
espoolainen
Onnekas13
sirutarleena
Tangotar-70
tigertytto
Kimby
Tepa43
Tantta
Tirlittan
Katti
dunbar
imppa
sörkänsalli
Tyrannosaurus
45 posters

Sivu 6 / 10 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

Siirry alas

Tyrannosaurus esittäytyy - Sivu 6 Empty Vs: Tyrannosaurus esittäytyy

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus Ti Huhti 27, 2010 12:23 am

On tää ihmeellistä! Mulla on edelleen kokoajan nälkä. Voisin syödä kokoajan, mutta yritän pakottaa itseni pitämään kiinni 6ateriaa/päivä rytmistä. Harmittaa! Vaatii aikalailla itsekuria tämäkin.
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viestien lukumäärä : 230
Ikä : 48
Registration date : 27.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti kirjoittaja alati roculis Ti Huhti 27, 2010 12:58 am

MakaTa. Onnea kohti kevyempää elämää. Kyllä totta puhut: Victorzon on hyvä kirurgi! Muutenkin siellä Vaasassa etenee asiat nopeasti. Lisäksi hyvä, että jonohoitaja oli tiukka vaateessaan leikkausta edeltävästä vähintään viiden kilon painonpudotuksesta, vaikka tiukkaa se teki saada pois jo aiempien pudotettujen kilojen lisäksi. Sillähän sitä motivaatiota painonpudotukseen osaltaan mitataan. Itse voin vain olla kiitollinen omalle lähettävälle kirurgille oikean suunnan valinnasta leikkaussairaalaksi. Jonottaisin vieläkin toisaalle.
Tyrannosaurus, eipä luovuteta. Kyllä se paino junnaa paikallaan pitkiäkin aikoja, kunnes taas lähtee laskuun. Ken leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön! Eipäs sitä aina tarvi niin vakavasti tarkkailla painoaan, voi sitä joskus hellittää otettaan ja antaa elämän soljua normaalisti. Kyllä hiljaa hyvää tulee.

alati roculis

Viestien lukumäärä : 77
Registration date : 08.07.2009

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ti Huhti 27, 2010 1:55 am

Sanon sen tännekkin..........jos vakaa jämähtää samaan lukuun pitkäksi aikaa niin ottakaapa mittanauha käyttöön niin uskallan väittää, että siinä tapahtuu muutosta vaikka vaaka ei näytä muutosta!

Tsemppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja Tantta Ti Huhti 27, 2010 4:36 pm

Tyrannosaurus, ma oon ton Tepan kanssa ihan samaa mielta. Mulla junnaa toi paino sillai hullusti, etta saattaa olla 5 paivaa samassa ja sitten yhtakkia onkin 2 kiloa mennyt.
Ma oon huomannut ihan vaatteista, etta niita sentteja haviaa silloinkin kun paino ei nayttaisi puntarin mukaan tippuvan ollenkaan. Ja kylla se painokin taas tippuu, ala huolehti, ei se viela tyssaa.
Mutta, kylla se hullua on, etta ei se leikkaus yksinaan meita laihduta, kylla me joudutaan miettimaan niita syomisen maaria aika lailla.
Ootko varma, etta saat kaikkia tarvittavia vitamiineja ja mineraaleja? Ihmettelen siksi kun sulla on aina nalka.
Toinen on se veden latkiminen, sita ei pida unohtaa, vaikka kuinka ei huvittais sita juoda. Ma laitan aina puolen litran pullon tayteen ja yritan niita sitten juoda 3-4 kpl paivassa ja sitten teet ja kahvit paalle.
Tarkeinta on, etta et masennu siita painon jumittamisesta, se on ihan normaalia ja kylla korjaantuu.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus La Toukokuu 01, 2010 3:50 am

Vihdoinkin! Kahteen viikkoon ei tapahtunut painonputoamisrintamalla muuta kuin seilasi 115-118kg ja nyt sitten nytkähti 112:a. Ihana tunne! Ja olen jaksanut koko huhtikuun käydä sunnuntaisin lenkillä ja nyt ois aika aloittaa jokin liikunnallinen harrastus (ehkäpä sauvakävely) tiistaille.
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viesti kirjoittaja Tantta Su Toukokuu 02, 2010 1:02 am

Tosi hyva uutinen Tyrannosaurus. Tekis mieli sanoo, etta mahan sanoin sulle, etta noin siina kay.
Toi liikunnan lisaaminen auttaa myos. Hyvin menee!
Tantta
Tantta

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ma Toukokuu 03, 2010 12:38 am

Kyl se siit!!!!!
TSEMPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus To Toukokuu 13, 2010 4:10 pm

Jeeee! Enää puoli kiloa niin siirryn sairaalloisesta vaikeaanlihavuuteen. On sitä ihmisellä ilon aiheet. Heh!

Vaan nyt tämä paino tippuu aika hitaasti. 13:sta päivässä tippunut 1,5kg. Mutta kokonaistiputus leikkauksesta on jo 20,5kg eikä leikkauksesta ole kuin 2,5 kk.
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus Ke Toukokuu 26, 2010 12:51 am

Nyt alkoi se hiusten lähtö. Ei haittaa - odotettavissahan tuo olikin. Menen huomenna kampaajalle ja leikkautan itselleni kesätukan.
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viesti kirjoittaja Tantta Ke Toukokuu 26, 2010 9:18 pm

Heippa Tyrannosaurus,
Tukka on lahtenyt taallakin, itse asiassa sita sulkasatoa kesti pari kuukautta, nyt se tuntuis olevan ohi. Mulla on kanssa ihan lyhyt tukka, kavin just eilen trimmauksessa. Kampaajan kanssa sovittiin, etta pidetaan se ihan lyhyena tan kesan ja sitte ku syksy saa niin katotaan milta nayttaa ja annetaan kasvaa vahan pitemmaksi.
Sulla on tosi hyvin pudonnut toi paino kun kattoo noita BMI lukuja. Onnea siita. Valilla jumittaa, mutta sitte taas notkahtaa alaspain. Ma olen kilon paassa vaikeasta lihavuudesta, ei etta ku kiva odottaa paasevansa "luokkaa" alemmas.
Tantta
Tantta

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus Ke Kesä 02, 2010 1:57 am

Kesäkuu! Nyt aloitan sen kunniaksi torstaisen työmaytkapyöräilyn (matkat yht. n. 8km). Olen itsestäni ylpeä kun olen nyt viimeisen kuukauden jaksanut lenkkeillä tiistaisin 50min. ja sunnuntaisin sauvakävellä 50min. Olen ihan kiksahtanut liikunnan tuottamaan mielihyvään. Se oli tämän urakan tarkoituskin.

Painonlasku hidastuu. 1,5 viikossa lähti kilo. Kokonaispudotus leikkauksesta kuitenkin jo 24 kiloa joten nou hätä.

Mites teillä muilla menee?
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viesti kirjoittaja Tantta Ke Kesä 02, 2010 6:44 pm

Moikka Tyrannosaurus, hienoa lukea sun menestyksesta. Toi liikunta on aikalailla koukuttavaa kun siihen paasee sisalle.
Mullakin menee ihan hyvin, painoa on nyt pudonnut kaikenkaikkiaan 49 kg, viela pitais 22 kg pudota, toivon, etta onnistuu. Hidastunut on mullakin tuo pudotus. Nyt menee pikkusen yli kilo viikossa. Ja uskon, etta hidastuu tasta vielakin. Joulukuussa katsotaan sitten kuinka paljon vuodessa on pudonnut. Ma toivoisin silloin olevani tavoitteessani, joka on sadan kilon alitus.
Sata kiloa on paljon, mutta mulle se on vahan. Olen tasta tavoitteestani puhunut nyt kolmen eri laakarin kanssa ja kaikki ovat olleet samaa mielta siita, etta mun pitais paasta 90 ja 100 kilon valille, sitten vois leikata myos ne roikkonahat pois.
Hyvaa jatkoa sulle Tyrannosaurus!
Tantta
Tantta

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus Ti Heinä 13, 2010 3:17 am

Kiitos Tantta! Pitkästä aikaa taas kirjoittelen tänne. Painolle ei oo tapahtunut mitään. Seilaa siinä 107-109 välissä, mutta vaatekoko on tippunut 50:een. Jeeee!

Liikuntaankin on nyt tullut kesälomalla 1,5viikon tauko. Täytyy tsempata!

Hauskaa kesää kaikille!! Mä meen nyt jo mielelläni rannalle.
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus La Heinä 24, 2010 1:20 am

Heissan! Vaatteiden Kokonumerot on tippunu 56 ->50.

Mistä johtuu nää mun pahoinvointikmohtaukset? Alkaa yht´äkkiä pyörryttää, tärisyttää, hiki valua ja sydän hakata.
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viesti kirjoittaja bulleriina Su Heinä 25, 2010 7:06 pm

Moi!

Yksi mahdollisuus voi olla nestehukka. Minulle tulee tuollaisia hepuleita helteellä. Apua olen saanut vanhanaikaisesta vichystä (ei siis mitään kevytversiota), jossa on mukana riittävästi myös suoloja. Puolen litran pullon jälkeen helpottaa kummasti.

Muuten: minulle tuo samanlainen olo tulee myös silloin, kun erehdyn syömään liikaa jäätelöä tai muuta makeaa, tai juomaan tuoremehua. Sokeri ei sovi minulle kun kovin pieninä annoksina.

bulleriina

Viestien lukumäärä : 182
Registration date : 09.04.2009

Viesti kirjoittaja Tantta Ma Heinä 26, 2010 3:38 pm

Jos ne pahoinvointikohtaukset tulee aika pian syomisen jalkeen, niin epailen ihan perinteista dumping-syndroomaa, oireet sopis just.
Eli liikaa sokeria olisit syonyt. Onko mahdollista?
Olen kylla bulleriinan kanssa samaa mielta, etta nestehukka voi myos olla syyna.
Tantta
Tantta

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus La Elo 14, 2010 6:19 pm

Tässä tapauksessa kyse oli varmasti nestehukasta.

Koko heinäkuun oli taukoa liikunnanharrastamisesta. Viikko sitten aloitin uudestaan.

Tänään haen varastosta koon 48 vaatteita. Ihanaa! Painoa ei ole juurikaan pudonnut, mutta vaatteet jäävät isoksi.
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viesti kirjoittaja Tantta Su Elo 15, 2010 3:30 am

Tosi hienoa Tyrannosaurus, Mulla on kanssa nyt meneillaan koot 42-48 (niin paljon siippuu siita onko joustava uumanauha ja minkalaista on vaatteen materiaali)
Hassuinta on just toi, etta paino voi pysytella viikkokausia ihan samassa, mutta pienempia vaatteita tarvitaan.
Loistohomma, jatketaan samaan tahtiin.
Tantta
Tantta

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus Ma Syys 13, 2010 3:41 am

Oon huolissani siitä, että syön aika paljon verrattuna moniin muihin leikattuihin. Ja tunnen nälkää. Äsken söin iltapalaksi kolme palaa leipää juustolla :( Täytyy tulevaisuudessa kiinnittää siihen enemmän huomiota. Ja veden juominen on varmaan liian vähäistä sekä liikunta.

Irtisanoin itseni tutkimuksesta. Ei mulla ole aikaa eikä rahaa saati voimia rampata niin usein tutkimuksissa.
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viesti kirjoittaja Kimby Ma Syys 13, 2010 3:48 am

Siis ei ole aikaa tai rahaa käydä kerran vuodessa lääkärillä joka maksaa 22e?
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus Ma Syys 13, 2010 2:07 pm

Kun kuuluu siihen tutkimukseen niin käyntejä on ainakin näin aluksi huomattavasti useammin. Ja olen työssäkäyvä kahden lapsen (joilla on tavallista enemmän käyntejä erilaisissa hoidoissa) yksinhuoltaja jolla ei oikeasti ole varaa ottaa palkatonta vapaata aina kun täytyy Peijakseen asti lähteä. Et ehkä osaa asettua toisen asemaan, mutta yritin vähän avata tätä sulle. Ja henk.koht. olen sitä mieltä, ettei tutkimuspotilaiden tulisi joutua maksamaan edes poliklinikkamaksua. Ja kyllä ne matkatkin maksaa. Ja on laprakäyntejä jne.
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viesti kirjoittaja Kimby Ma Syys 13, 2010 2:47 pm

Joo, 1/2 vuotta leikkauksen jälkeen on yksi "ylimääräinen" käynti, muuten vuoden välein. 3kk, 1 ja 2 vuotta leikkauksen jälkeen kuuluu ohjelmaan ilman tutkimustakin. Labroissa voi käydä missä tahansa, mikä sattuu olemaan lähimpänä. Minä ainakin tunnen turvallisuutta siitä että joku on kiinnostunut mun terveydestä ja että tsekataan tärkeät veriarvot vuoden välein. Näitä puutostiloja tulee kuitenkin meille leikatuille aika helposti.

Viimeinen muokkaaja, Kimby pvm Ma Syys 13, 2010 5:33 pm, muokattu 2 kertaa
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus Ma Syys 13, 2010 3:25 pm

Minä taas itse luotan siihen, että tunnen sen kyllä jos joku on pielessä. Muo vaan ahdistaa se jatkuva syynääminen kun haluan elää elämääni mahd. normaalisti. Kun on kokoajan muutenkin kymmenen rautaa tulessa johon tulee revetä, mutta me ollaan niin erilaisia.
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ma Syys 13, 2010 5:32 pm

Mä kysyin kanssa heti ekana kysymyksenä onko käynnit ilmaisia tutkimuksessa. Kun sanoivat ei, niin sanoin itsekkin ei kiitos koko hommalle. Tosin olin itse sleeveen päätynyt, joten ei se arpominen olisi ollut mahdollistakaan ja sen myötä koko tutkimukseen osallistuminenkaan. Olen samalla linjoilla kuitenkin etten rupea Peijaksessa (tunnin matka suuntaansa ja bensan hinta kova!) maksamaan sekä 27,40€/ käynti.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus La Syys 18, 2010 7:36 pm

Mä oom ihan pihalla noitten syömisten kanssa. Ollu kokoajan leikkauksenkin jälkeen. Voisin syödä kokoajan. Syön varmaan 10 kertaa parhaimmillaan. Joten nyt täytyy pakottaa itseni ruotuun. Pidän vähänaikaa ruokapäiväkirjaa. Kommentteja otetaan mielellään vastaan mikäli tää teissä niitä herättää.

Aamupala klo.9:
Neljä kupillista mustaa kahvia, kupillinen vettä + lääkkeet, 1dl muroja ja 1dl jogurttia.
Lounas klo.11:
Kupillinen vettä, puolikas näkkäri margariinilla, 1rkl punajuurisalaattia, 1,5dl makaroni-nakkikastike-herne-maissi-paprikamössöä.
Välipala klo.14:
Kupillinen vettä, 1dl päärynäjuomaa, pieni kotimainen omena ja voileipäkeksi margariinilla ja juusto viipaleella.
Päivällinen klo.16:
Kupillinen vettä, 1/2rkl punajuurisalaattia, 1/2 näkkäri margariinilla ja 2dl lounaalta jäänyttä mössöä.
Iltapala klo.19:15:
pieni pullollinen PepsiMaxia ja 3/4 pizzaa. (Siis OIKEESTI?)
Iltapala no.2 klo.22:
3/4 pakastepizzaa (päivän ensimmäinen huono olo)

Nyt taas alkoi hirveä puputtamisen tarve :( Mikä muo oikein vaivaa? Muilla tuntuu olevan ihan päinvastaisia ongelmia, ettei ruoka oikein edes maistu. Eikä monet tunnu pystyvän syömään noin paljon kerrallaan eikä ainakaan jomaan aterioilla niinkuin minä. Yllättävän vaikeaa. Kokoajan nälkä ja vielä useemmin tekee mieli vaan syödä. Nyt saunaan Pepsi maxin kanssa joskos menis himo ohi...
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 6 / 10 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

Takaisin alkuun