Tyrannosaurus esittäytyy
+41
HyeeNa!
*Perhonen*
Orkidea
Inka
Piuku
Anniina
satuliini
Helka
Sarppa
kissus nytkö jo
Leppis
Rullukka
Elämä edessä
MRA123
Piitu
anne.heide
Gilraen84
Lyltsy
Poutapilvi
alati roculis
MAkaTA
ritu
pioni
bulleriina
haaho
Tikrustiina75
Atolli54
espoolainen
Onnekas13
sirutarleena
Tangotar-70
tigertytto
Kimby
Tepa43
Tantta
Tirlittan
Katti
dunbar
imppa
sörkänsalli
Tyrannosaurus
45 posters
Sivu 9 / 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Vs: Tyrannosaurus esittäytyy
Upeaa! Ihana lukea teidän kaikkien onnistumisista
Siitä saa itselleenkin tsemppiä jatkaa.
Siitä saa itselleenkin tsemppiä jatkaa.
Sarppa- Viestien lukumäärä : 38
Registration date : 16.01.2011
Jesh! Painoa 79kg. Meni alle maagisen kymmenyksen Oon niin onnellinen, että vois luulla tiputettuja kiloja olevan 10 yhden sijaan. Heh! Ja mun haba. Hurja hauis. Allit vähä häiritsee...
Tyrannosaurus- Viestien lukumäärä : 230
Ikä : 48
Registration date : 27.05.2009
Mulla nyt on taas tämmönen vaihe, ettei ruoka oikein maistu. Toisinaan taas voisin puputtaa jotain kokoajan. Laitan tähän eiliset ja tän päivän syömiset.
Eilen:
Aamun aikana: kolme karkkia ja neljä rusinaa.
Klo.14: 2,5dl tonnikalamakaroonilaatikkoa, ketsuppia.
Klo. 19: sama kuin edellinen.
Tänään:
Klo.10: kupillinen kaakaocabutsinoa
klo.12:30: 2dl tonnikalamakaronilaatikkoa, kaksi viipaletta paprikaa ja ketsuppia.
Klo.17: banaani.
Klo.18:30: 2dl perunamuussia, 6rkl seititillikastiketta, 3 viipaletta paprikaa.
Mulla on hirveän huono olo kokoajan ja huippaa. Paino siis tippuu. Mulla menee vaatevarasto taas uusiksi. Laitoin ihan ilmotuksen nettikirppikselle, että ostetaan koon 40 vaatteita Ei ole oikein varaa ostaa kaikkea uusina ja jospa paino vielä tippus niin eipä kannatakaan hirveitä satsata.
En ole nyt vissiin kahteen kuukauteen syönyt kalkki-vitamiinilisiäkään kun rahat on niin tiukilla, etten ole oikeesti pystyny ostaa. Sekään ei varmasti tee hyvää
Eilen:
Aamun aikana: kolme karkkia ja neljä rusinaa.
Klo.14: 2,5dl tonnikalamakaroonilaatikkoa, ketsuppia.
Klo. 19: sama kuin edellinen.
Tänään:
Klo.10: kupillinen kaakaocabutsinoa
klo.12:30: 2dl tonnikalamakaronilaatikkoa, kaksi viipaletta paprikaa ja ketsuppia.
Klo.17: banaani.
Klo.18:30: 2dl perunamuussia, 6rkl seititillikastiketta, 3 viipaletta paprikaa.
Mulla on hirveän huono olo kokoajan ja huippaa. Paino siis tippuu. Mulla menee vaatevarasto taas uusiksi. Laitoin ihan ilmotuksen nettikirppikselle, että ostetaan koon 40 vaatteita Ei ole oikein varaa ostaa kaikkea uusina ja jospa paino vielä tippus niin eipä kannatakaan hirveitä satsata.
En ole nyt vissiin kahteen kuukauteen syönyt kalkki-vitamiinilisiäkään kun rahat on niin tiukilla, etten ole oikeesti pystyny ostaa. Sekään ei varmasti tee hyvää
En yhtään ihmettele että on huono olo. Kalorit on sulla jotain 400-500 ja proteiinit varmasti alle 20g päivässä ja rasvat olemattomat. Ja kaiken lisäksi syöt aivan liian harvoin. Mä olen nyt tosissaan huolissani noista sun syömisistä. Ja sitten vielä lisäksi jää vitamiinit ja kalkit ottamatta. Onkohan tuo ruokailu noin huono osittain rahatilanteen takia vai etkö oikeasti saisi edes väkisin syötyä enemmän? Jos asiat on noin huonosti niin saiskos edes vitamiini ja kalkkirahaa sossusta? Sitten ehdotan taas kerran kananmunia. Ne ovat erittäin halpoja (15c/kappale) ja ne ovat täynnä juuri niitä aineksia mitä sulla nyt jää pois. Eli proteiinia, elintärkeitä rasvoja ja ne ovat myöskin täynnä erilaisia vitamiineja.
Toivottavasti ymmärrät että huono vointisi todennäköisesti on suoraa seurausta sun olemattomista syömisistä. Sun pitää myöskin ymmärtää että näin et voi jatkaa, sillä tätä rataa tulee noutaja. Jottain tarttis tehrä. Jos homma on kiinni rahasta pitää mennä sossuun, ei siinä muu auta. Jos ei vaan maistu niin pitää väkisin syödä silti. Jos homma on pääkopasta kiinni pitää sitten sillekin jotain keksiä. Mutta näin et voi jatkaa.
Toivottavasti ymmärrät että huono vointisi todennäköisesti on suoraa seurausta sun olemattomista syömisistä. Sun pitää myöskin ymmärtää että näin et voi jatkaa, sillä tätä rataa tulee noutaja. Jottain tarttis tehrä. Jos homma on kiinni rahasta pitää mennä sossuun, ei siinä muu auta. Jos ei vaan maistu niin pitää väkisin syödä silti. Jos homma on pääkopasta kiinni pitää sitten sillekin jotain keksiä. Mutta näin et voi jatkaa.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
Oot ihan oikeassa Kimby. Huomasin sen viimeistään tänäaamuna kun en pystynyt lähtemään kotoa huimauksen ja huonon olon vuoksi ennenkuin väkisin söin banaanin Syöminen ei ole rahasta kiinni, ei vaan tee mieli.
Tohon laatikkoruokaan laitoin kyllä paljon kananmuna-maitoseosta ja juustoraastetta päälle. Sekä paistoin sipulit öljyssä ja voitelin öljyllä myös vuoan. Yritän sillätavalla ruokaa laittaessa huomioida sen proteiinin saannin. Näin niitä kaloreitakin on ruuassa vähän enemmän.
Laitoin sossuun hakemuksen ja yritän saada sieltä maksusitoumuksen apteekkiin. Sit pitää vielä saada lekuri kirjoittamaan mulle nuo vitskut reseptille.
Juon onneksi kuitenkin tarpeeksi. Kahvia menee kaksi kupillista päivässä ja vettä vähintään kaksi litraa päivässä.
Nyt aloitan vauvanaskelin ja opettelen syömään aamiaisen JOKA AAMU.
Tohon laatikkoruokaan laitoin kyllä paljon kananmuna-maitoseosta ja juustoraastetta päälle. Sekä paistoin sipulit öljyssä ja voitelin öljyllä myös vuoan. Yritän sillätavalla ruokaa laittaessa huomioida sen proteiinin saannin. Näin niitä kaloreitakin on ruuassa vähän enemmän.
Laitoin sossuun hakemuksen ja yritän saada sieltä maksusitoumuksen apteekkiin. Sit pitää vielä saada lekuri kirjoittamaan mulle nuo vitskut reseptille.
Juon onneksi kuitenkin tarpeeksi. Kahvia menee kaksi kupillista päivässä ja vettä vähintään kaksi litraa päivässä.
Nyt aloitan vauvanaskelin ja opettelen syömään aamiaisen JOKA AAMU.
-70kg. Ruoka ei edelleenkään oikein putoa. Yhden päivän muistin pakottaa itseni syömään jotain viidesti päivässä ja siihen se sitten jäi
Tänään syönyt vasta:
8:30 pieni pala munakoisokakkua
12:00 1 sentti kossua ja 1dl spriteä pari suikaletta kraavilohta.
Illalla teen uunilohta ja keitän perunoita (ehkä myös munakastiketta) niin johan uppoo. Huomenna rilluttelemaan niin tulee silloin ainakin syötyä ja juotua. Outoa kärsiä tälläisista ongelmista
Tänään syönyt vasta:
8:30 pieni pala munakoisokakkua
12:00 1 sentti kossua ja 1dl spriteä pari suikaletta kraavilohta.
Illalla teen uunilohta ja keitän perunoita (ehkä myös munakastiketta) niin johan uppoo. Huomenna rilluttelemaan niin tulee silloin ainakin syötyä ja juotua. Outoa kärsiä tälläisista ongelmista
Eilisetä tapaamisesta intoutuneena ajattelin yrittää tehdä syömisten suhteen ryhtiliikkeen. Listaan tähän tämän päivän syömingit. Palautetta otetaan vastaan
9:30 porkkana
12:30 n. 2dl lohikeittoa
15:15 2dl Danone jugurttia
17:00 2,5dl lohikeittoa, 10 karkkia, 2 pientä palaa pannaria
Pitkin iltaa söin yht. 2dl makaronia ja 2dl seiti-juusto-tillikastiketta.
Mikä tässä oikein on kun ensin pakottaa itsensä syömään edes viidesti päivässä jotakin niin sitten on kokoajan nälkä ja vois syödä jatkuvasti jotakin? Johtuuko se siitä, että aineenvaihdunta rupeaa taas toimimaan?
9:30 porkkana
12:30 n. 2dl lohikeittoa
15:15 2dl Danone jugurttia
17:00 2,5dl lohikeittoa, 10 karkkia, 2 pientä palaa pannaria
Pitkin iltaa söin yht. 2dl makaronia ja 2dl seiti-juusto-tillikastiketta.
Mikä tässä oikein on kun ensin pakottaa itsensä syömään edes viidesti päivässä jotakin niin sitten on kokoajan nälkä ja vois syödä jatkuvasti jotakin? Johtuuko se siitä, että aineenvaihdunta rupeaa taas toimimaan?
Kerta kiellon päälle ja ahneus kasvaa vai-miten-se-nyt-meni. Jospa kuitenkin yrittäisin tiristää vielä loput 6,5kg jotka tarvitaan normaalipainon saavuttamiseen.
Aivan mahtavasti on sulla kyllä paino pudonnut Tyrannosaurus! Tuollaiset esimerkit kannustaa kun on vielä kuitenkin itsellä noin 35kg normaalipainon ylärajalle. Mulla leikkausesta siis kuusi viikkoa nyt.
Mulla pukkaa vähän stressiä ja ruoka ei maita yhtään, tulee ihan sellainen "pala" kurkkuun kun ajatteleekin ruokaa. Ei ole hyvä juttu...
Mulla pukkaa vähän stressiä ja ruoka ei maita yhtään, tulee ihan sellainen "pala" kurkkuun kun ajatteleekin ruokaa. Ei ole hyvä juttu...
Helka- Viestien lukumäärä : 166
Registration date : 31.07.2010
Nyt jännittää
Eilen olin sisätauti lääkärin haastattelussa vihreää valoa tuli.Lähete lähti kirurgian polille siihen letkun nielentään ja sen jälkeen kuulemma ravintoterapeutti.Täällä porissa on kuulemma noin kolmen kuukauden jonot leikkaukseen saas nyt nähä onko näin.Ei auta kun ootella
Eilen olin sisätauti lääkärin haastattelussa vihreää valoa tuli.Lähete lähti kirurgian polille siihen letkun nielentään ja sen jälkeen kuulemma ravintoterapeutti.Täällä porissa on kuulemma noin kolmen kuukauden jonot leikkaukseen saas nyt nähä onko näin.Ei auta kun ootella
satuliini- Viestien lukumäärä : 15
Registration date : 26.08.2011
Voi mikä olo Kokoajan on huono olo, tärisyttää ja huippaa Harvoin on enää ns. normi olo.
Hei tyrannosauras!
Luin juuri koko ketjusi ja täytyy sanoa että huolestuttaa jos noin huono olo on. Mistäköhän johtuu? Ihan puhtaasti siitä ettei tule syötyä vai niistä vitamiineista? Olisiko jo aika ottaa yhteyttä lääkäriin??
Luin juuri koko ketjusi ja täytyy sanoa että huolestuttaa jos noin huono olo on. Mistäköhän johtuu? Ihan puhtaasti siitä ettei tule syötyä vai niistä vitamiineista? Olisiko jo aika ottaa yhteyttä lääkäriin??
Anniina- Viestien lukumäärä : 17
Registration date : 13.10.2011
En tiiä mistä johtuu. Syömiset taitaa olla ihan päin persettä. Joskus tulee syötyä ekan kerran vasta 15:30. Stressi vaikuttaa siihen ja kiire. Otan joulukuun tavoitteeksi syödä edes hedelmän aamulla.
Vitamiineja menee tällä hetkellä päivittäin: 1 Calcichew D Forte, 1 Multivita ja 1 Devisol. Kuulostaako sopivalta?
Taidan soittaa nyt heti lekurille.
Vitamiineja menee tällä hetkellä päivittäin: 1 Calcichew D Forte, 1 Multivita ja 1 Devisol. Kuulostaako sopivalta?
Taidan soittaa nyt heti lekurille.
Viisas päätös soittaa lääkärille. Toi ei kuulosta ollenkaan normaalilta. Varmasti tiedät että ihmisen täytyy syödä, että pysyy hengissä. Meidän leikattujen n. 6-8 ateriaa päivässä. Tämä sama tieto sulla varmaan on, minkä me muutkin olemme saaneet. Vitamiinit ei korvaa syömistä, eikä ne imeydykkään ellet syö ja saa rasvoja samalla. Itse käytän lääkärin ohjeen mukaisesti 2 x Calcichew D Forte, 1 Multivita tai multitabs ja 1x betovlex. Tapasin yhden tutun viime viikolla ja hänet on leikattu tasan kaksi vuotta sitten. Hän oli käynyt viimeisessä kontrollissa ja hänellä oli todettu anoreksia. Ei kuulemma syö riittävästi.
Piuku- Viestien lukumäärä : 189
Registration date : 26.10.2010
Vaaka näytti lauantaina 77kg Nousussa siis. Eilen aloitin LAIHDUTTAMISEN ja päätin, että nyt loppuu tekosyyt ja tiputan ylipainosta sen viimeisenkin 8kg.
Eiliset syömiset:
Aamupala 8:15: puuroa, rasvatonta maitoa, kahvia, vettä ja monivitamiini pilleri, d-vitamiini sekä kaksi kalkkitablettia.
Lounas 11:30: 1,5dl perunakasvislaatikkoa, 1,5dl salaattia, 2tl punajuurisalaattia ja vettä.
Päivällinen 16:00: 1dl rasvatonta maitoa, ruisleipä, margariinia, juustosiivu, 1,5dl riisiä, 1,5dl papukastiketta, 1,5dl salaattia ja vettä.
Iltapala 19:45: 1dl mustikoita, Bulgarianjugurtti, kourallinen pähkinöitä ja vettä.
Tällä se lähtee. Se siitä "viimeisestä dietistä"
Eiliset syömiset:
Aamupala 8:15: puuroa, rasvatonta maitoa, kahvia, vettä ja monivitamiini pilleri, d-vitamiini sekä kaksi kalkkitablettia.
Lounas 11:30: 1,5dl perunakasvislaatikkoa, 1,5dl salaattia, 2tl punajuurisalaattia ja vettä.
Päivällinen 16:00: 1dl rasvatonta maitoa, ruisleipä, margariinia, juustosiivu, 1,5dl riisiä, 1,5dl papukastiketta, 1,5dl salaattia ja vettä.
Iltapala 19:45: 1dl mustikoita, Bulgarianjugurtti, kourallinen pähkinöitä ja vettä.
Tällä se lähtee. Se siitä "viimeisestä dietistä"
Hei Tyrannosaurus Sinulta puuttuvat proteiinit ja rasva ruokavaliosta. Ilman niiden syömistä ei painonpudotus käynnisty kunnolla. Proteiinia pitää saada 60-80 grammaa eli 150-200 grammaa liha/kala/kana etc.
Itse lisäsin nämä ruokavalioon ravintoterapeutin suosituksesta ja heti alkoi paino pudota.
Itse lisäsin nämä ruokavalioon ravintoterapeutin suosituksesta ja heti alkoi paino pudota.
Inka- Viestien lukumäärä : 142
Registration date : 10.06.2011
Mä en syö punaistalihaa enkä siipikarjaa. Ja huomaathan, että sain proteiinia maidosta, juustosta, pavuista, jugurtista ja pähkinöistä? Ja hyviä rasvoja sain tuona päivänä margariinista ja pähkinöistä.
Tämän päivän syömiset:
Aamiainen klo. 7:30: puuroa, rasvatonta maitoa sekä pillerit. Paljon kahvia ja vettä.
Lounas klo.11:30: perunamuussia, seitiä juustokuorrutuksella, perunamuussia, salaattia, punajuurta ja vettä.
Välipala klo.14: omena, kourallinen pähkinöitä ja vettä.
Päivällinen klo.16: paistettuja perunoita, kolme soijanakkia juustokuorrutuksella, rasvatonta maitoa, ruisleipä margariinilla sekä vettä.
Iltapala klo.19:30: mustikoita, mansikoita ja maustamatonta rahkaa sekä vettä.
Hyvältä tuntuu!
Enemmän protskua voisin toki nauttia, mutta tämä on jo hurja lisäys aikaisempaan. Viikonloppu meneekin suuremmalla proteiini määrällä. Aamupalaksi, lounaaksi ja päivälliseksi syön viikolla samaa kuin muu perhe. Välipalan ja iltapalan yritän sitten muokata mahd. proteiinipitoiseksi.
Tämän päivän syömiset:
Aamiainen klo. 7:30: puuroa, rasvatonta maitoa sekä pillerit. Paljon kahvia ja vettä.
Lounas klo.11:30: perunamuussia, seitiä juustokuorrutuksella, perunamuussia, salaattia, punajuurta ja vettä.
Välipala klo.14: omena, kourallinen pähkinöitä ja vettä.
Päivällinen klo.16: paistettuja perunoita, kolme soijanakkia juustokuorrutuksella, rasvatonta maitoa, ruisleipä margariinilla sekä vettä.
Iltapala klo.19:30: mustikoita, mansikoita ja maustamatonta rahkaa sekä vettä.
Hyvältä tuntuu!
Enemmän protskua voisin toki nauttia, mutta tämä on jo hurja lisäys aikaisempaan. Viikonloppu meneekin suuremmalla proteiini määrällä. Aamupalaksi, lounaaksi ja päivälliseksi syön viikolla samaa kuin muu perhe. Välipalan ja iltapalan yritän sitten muokata mahd. proteiinipitoiseksi.
Yep, yep. Täällä taas ja vieläpä samasta syystä kun viimeksikin. Ei tuo paino karppaamatta tipu. Joten nyt olen tiukasti karpannut neljä päivää ja heti katosi kilo painosta ja sentti vyötäröltä Enää matkaa siis 3,5 kg normaalipainoon. Ja tällähän se lähtee.
Kukaan ei laihdu viikossa. Kun jätit hiilarit pois tuli nesteet pihalle. Ainaostaan sun kropan nesteentasapaino muuttui, mutta samat läskit sulla on nyt kuin 4 päivää sitten.Joten nyt olen tiukasti karpannut neljä päivää ja heti katosi kilo painosta ja sentti vyötäröltä
Paino putoaa syömällä vähemmään energiaa kuin mitä kuluttaa. Karppaus on siihen (mun mielestä) tehokkain menetelmä koska rasva ja proteiinia pitää kylläisenä pidempään pienemmällä energiasisällöllä kuin hiilarit. Sitäpaitsi varsinkin nopeet hiilarit tekee riippuvaiseksi kun verensokeri pomppii edestakas. Kun on viikon ilman nopeita hiilareita niin niitä ei enää edes tee mieli. Riittävä proteinimäärä (min. 60g) ja vedenjuominen (2L) auttaa pitämään aineenvaihdunnan käynnissä, samoin kuin syöminen vähintään 3h välein.
Jos sulla on 4 kg pudotettavaa ja olet jo kauan painoa tiputtanut niin 2 kk siinä menee vähintään jotta oikeasti tiputata sen läskin pois pysyvästi. Vaaka varmaan näyttää jo paljon aikaisemmin että olist muka päässyt maalin mutta kun palaat normihiilareihin ja suolaan niin tulee ne samat nesteet takaisin. Mun piti kyllä vetää 3 kg alle tavoitepainon jotta paino ei olisi hiipinyt takaisin yli rajan kun rupesin syömään hiilareita uudestaan. Tsemppiä loppurutiskuseen, mielettömän hineon urakan olet jo tehnyt!
Kiitos vastauksestasi Kimby!
Toki tiedän, ettei tuo painonpudotus ole "todellista". Silti tuntui kivalta nähdä uudet lukemat vaa´assa.
Pidän nyt kahden viikon rasvanpoltonkäynnistämisjakson jonka aikana syön vain kalaa, kananmunia, juustoja, kermaa, siemeniä, pähkinöitä, voita ja oliiviöljyä. Sen jälkeen lisään ruokavalioon ensimmäisenä kasvikset.
Kiitos kannustuksesta! Mahtavan työn olet itsekkin tehnyt. Sultahan on tippunut melkein 100kg. Onneksiolkoon!
Toki tiedän, ettei tuo painonpudotus ole "todellista". Silti tuntui kivalta nähdä uudet lukemat vaa´assa.
Pidän nyt kahden viikon rasvanpoltonkäynnistämisjakson jonka aikana syön vain kalaa, kananmunia, juustoja, kermaa, siemeniä, pähkinöitä, voita ja oliiviöljyä. Sen jälkeen lisään ruokavalioon ensimmäisenä kasvikset.
Kiitos kannustuksesta! Mahtavan työn olet itsekkin tehnyt. Sultahan on tippunut melkein 100kg. Onneksiolkoon!
Hän olisi nyt normaalipainoinen
Oikein paljon onnea!!!
Varmasti tuntuu mahtavalta!!!
Itsellä on sinne vielä paljon matkaa, mutta perässä tullaan!
Varmasti tuntuu mahtavalta!!!
Itsellä on sinne vielä paljon matkaa, mutta perässä tullaan!
Orkidea- Viestien lukumäärä : 181
Registration date : 26.05.2011
Onneksi olkoon! Sinä teit sen!!
Ja perästä tullaan...
Ja perästä tullaan...
*Perhonen*- Viestien lukumäärä : 62
Registration date : 13.06.2012
Onneksi olkoon saurus! Tuo voi olla yllättävänkin tärkeä juttu päänupin kannalta. Oli se ainakin mulle kun ekaa kertaa elämässäni tulin "normaaliksi". Meillä on hyvinkin samanlaiset lähtököhdat, mulla oli myöskin joku 47 BMI tuo leikkauspaino. Nyt alkaa sulla kenties se vaikein osuus, tavoitepainossa pysyminen. Mä olen nyt ollut puoli vuotta samassa painossa mutta se on onnistunut vain tiukan kaloriseurannan kautta. Jokainen tehkööt sen mitä katsoo tarpeelliseksi tavoitteessa pysymiseen. Mutta täytyy kyllä sanoa että välillä nuppi haluaisi taas pudottaa painoa jotta olisi jotain tavoitetta ja tekemistä. Nyt on juuri sellainen vaihe mulla että paino on itseasiassa 2 kg alempi kuin tuossa tickerissä mutta sen mä päivitän enää vain kuukauden välein. Nyt olen aloittanut lihasmassakauden ja koitan sitä kautta motivoida nuppini että pitää syödä jotta lihasmassa saa lisää.
Mahtavaa, onnea tyrannosaurus! (:
HyeeNa!- Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011
Sivu 9 / 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa