Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Johanna 134 Jyväskylästä esittäytyy

+19
hukkapiilo
Helmiäinen
apila
Miia
Merja
Heippis
possuna
pilvipouta
Pellukka
punkeroinen
Leppis
pullanen
papepa
matamiina
Tainuska
Elämä edessä
meevin
eräpena
Johanna134
23 posters

Sivu 8 / 9 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava

Siirry alas

Johanna 134 Jyväskylästä esittäytyy - Sivu 8 Empty Vs: Johanna 134 Jyväskylästä esittäytyy

Viesti kirjoittaja Miia Pe Elo 16, 2013 12:41 pm

Siitä Kela korvauksesta vielä. Mulle sairaalassa sanottiin, että Lahteen päin korvataan matka julkisilla ja takaisin tulomatka taksilla. Itsellä oli isäntä kuskina mennen tullen. Tosiaan, tuo matkustus on yksilöllistä. Ehkä mulla oli vaan huono asento autonpenkillä? Itse vaan kärsin niistä "kaasuvaivoista" jo sairaalassa, joten ehkä oli ongelmia jo odoteltavissakin? Siinä leikkauksessahan pumpataan vatsalaukku täyteen ilmaa ja mulla oli aika iso vatsa. Ilma tulee sitten leikkauksen jälkeen ulos itsestään, jommasta kummasta päästä. Suosittelen siis kävelyä sairaalassa, heti kun vaan luvan saa. Lähtee se ilma liikkeelle.
Syöminen on mullekkin hiukan ongelma vielä, en pysty todellakaan syömään niin isoja määriä kun pitäisi. Painokin on nyt tällä 1. viikolla pudonnut jo ihan liikaa. En kuitenkaan vielä ole lääkärille/ravitsemusterapeutille soittamassa vaan katson ensi viikkoon, kuinka tilanne kehittyy. Juttelin yhden hoitajan kanssa sairaalassa, jonka mies oli leikattu. Sanoi minusta lohdullisesti:"Jokainen on erilainen, kuuntele omaa kroppaasi ja syö mitä voit. Kyllä se siitä helpottaa, anna itsellesi aikaa parantua, olethan juuri toipumassa isosta leikkauksesta!". En siis aio ottaa nyt stressiä syömisestä. Kunhan pystyn syömään säännöllisesti ja juomaan tarpeeksi. Päivitän sitten, mitä ravitsemusterapeutti sanoi, jos hänelle soittelen ensi viikolla.

Miia

Viestien lukumäärä : 85
Registration date : 02.06.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Johanna 134 Jyväskylästä esittäytyy - Sivu 8 Empty Vs: Johanna 134 Jyväskylästä esittäytyy

Viesti kirjoittaja Johanna134 Pe Elo 16, 2013 4:54 pm

Mulle tuli peruutusaika leikkaukseen! 17.9 jo. Hirvee paniikki! Kesäloma alkaa maanantaina eli sekin menee sitten eneillessä, mutta en osannut kieltäytyäkään ajasta. Iik!

Johanna134

Viestien lukumäärä : 39
Registration date : 09.02.2013

Viesti kirjoittaja Miia Pe Elo 16, 2013 5:10 pm

Hieno homma, onnittelut Johanna! cheers lol! 

Miia

Viesti kirjoittaja meevin Pe Elo 16, 2013 6:37 pm

Onnea Johanna, olen tosi iloinen puolestasi.

Noista matkakorvauksista vielä, mulle korvaa kela koska julkista liikennettä ei ole, lähimmälle pysäkille 10km matkaa eikä kuulemma tarvitse vaihdella kulkuneuvoa välillä.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Registration date : 21.11.2012

Viesti kirjoittaja Tuplanainen Pe Elo 16, 2013 9:56 pm

Onnea Johanna!
Tuplanainen
Tuplanainen

Viestien lukumäärä : 250
Registration date : 04.06.2013

Viesti kirjoittaja matamiina Pe Elo 16, 2013 11:42 pm

Jes! Perässä tullaan... Voi kun mullekin tippuis joku peruutusaika.... Ei vaan, leikkuu tulee sit kun tulee. Kuhan olisi lokakuussa niinkuin on varovasti kaavailtu.

matamiina

Viestien lukumäärä : 161
Registration date : 14.06.2012

Viesti kirjoittaja possuna La Elo 17, 2013 1:26 am

Onnea Johanna Smile

possuna

Viestien lukumäärä : 28
Registration date : 04.04.2013

Viesti kirjoittaja annukka1955 La Elo 17, 2013 1:36 am

Johanna ja Matamiina; Minäkin haaveilen leikkauksesta syystalvella, koska silloin olisi talvi aikaa hoitaa itseäni kuntoon.
Nämä nivelluxatiot kun ei ole mikään leikkijuttu. Ehtisin valmistaa itseäni ensi kevääseen ja kesään. En olisi niin kipeä enää ja painokin olisi jo tippunut jonkin verran. Se riippuu nyt kirurgien (ortopedit) ja koko tilanteen huomioon ottamisesta kuinka käy. Minulla ei kuitenkaan ole vatsaleikkauksia, eikä kiinnikkeitä siellä. Kaikki nilkat, polvet ja ranteet on leikattu senkin edestä. Tuntuu kuinka odotus alkaa nousta....

annukka1955

Viestien lukumäärä : 219
Registration date : 21.07.2013

Viesti kirjoittaja Johanna134 La Elo 17, 2013 3:31 am

Kiitos kaikille! Saas nähdä millon ravintoterppa soittaa ja pistää enelle. Eihän tässä ole enää kuin kuukausi aikaa... En meinaa vielä tajuta koko juttua. Lokakuusta tähän valmistautunut ja nyt se kuitenkin tuli ykskaks... Hui

Johanna134

Viesti kirjoittaja meevin La Elo 17, 2013 1:36 pm

Niinpä Johanna , silloin kun urakka alkoi (sulla siis loka- mulla marraskuussa) ajatteli että vuosi on kamalan pitkä aika odottaa. Mutta siinähän se on mennyt. Välillä tietty tökkinyt, sitten taas tuntuu että ihan äkkiäkin mennyt. Mulla tosin taitaa vähän yli mennä vuodesta, kun käynti lahdessa on vasta 2.10, tuskin siitä ihan kk kuluessa pääsee pöydälle, mut joukainen päivä on lähempänä.
Tosi iloinen oon sun puolesta, aika samoihin aikoihin täällä alettiin kirjoitella ja samaa polkua oon sun perässä rämpinyt. Toivottavasti jaksat jatkaa kokemuksien jakamista vielä tässä loppusuoralla ja myös maalin jälkeen.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Registration date : 21.11.2012

Viesti kirjoittaja apila La Elo 17, 2013 2:05 pm

Mulla on prosessi mennyt nopeasti tuolla yksityisellä (kesäkuussa lääkäri-elokuussa leikkaus), mutta ajatustyö on tietysti ollut kauemmin. Mutta vasta leikkausajan saaminen teki tilanteesta vasta todellisen, mielestäni. Melkoista ajatusten vuoristorataa on ollut ja olen lukenut tiiviisti kaikkien kertomuksia ja pähkäillyt kaikkea mahdollista ja mahdotonta leikkaukseen ja sen jälkeiseen elämänmuutokseen liittyen. Siksi tää palsta on ehdoton. Leikkaus on nyt 19.8! Ja nyt jännittää jo melkoisesti, mutta kun on näitä kertomuksia lukenut, tietää kyllä, mitä on odotettavissa. Tsemppiä vaan kaikille siihen vaiheeseen, joka itse kullakin on!

apila

Viestien lukumäärä : 133
Registration date : 01.06.2013

Viesti kirjoittaja annukka1955 Su Elo 18, 2013 4:54 am

Hei Apila,
Kovasti tsemppiä Sinulle maanantaiksi erityisesti ja yleensä koko jatkoprosessiin. Kyllä kaikki hyvin menee, ja me täällä olemme ajatuksissa kanssasi. Sitten kun jaksat kirjoittelet miten jakselet. Minulla on ne verikokeet, sairaanhoitaja (se tukihenkilö) ihmetteli, kuinka voi olla niin paljon verikokeita?
No, sehän kuuluu tähän leikkaukseen, ei ihmetellyt enää kun kuuli minne olen menossa. Sitten itse odottelen 2.9. Joensuun keskussairaalaan menoa ja kuulen uusia juttuja. Siihen saakka olen kuulolla ja kirjoittelen teille! Hyviä viikonloppuja kaikille!
Annukka.

annukka1955

Viesti kirjoittaja Tainuska Ti Elo 20, 2013 1:32 am

Mahtavaa Miia, nyt on leikkaus takanapäin. Olin ajatuksin mukana flower  Käyhän kertoilemassa kuulumisia tuon tuosta, aina kun ehdit ja viitsit ja jaksat bounce 

Johanna, voi jestas, nyt alkoi tapahtumaan! Kuukausi leikkaukseen, mahtavaa :DIhan kouraisee ajatus vatsan pohjasta, ei mennytkään kolmea kuukautta bounce

Tainuska

Viestien lukumäärä : 83
Registration date : 09.01.2013

Viesti kirjoittaja Heippis Ti Elo 20, 2013 3:03 am

Oi että, sieltä se Johannan leikkaus jo lähenee, tosi hienoa! Mua jännittäisi tuossa tilanteessa kamalasti varmaan Very Happy Toivon kovasti, että ei munkaan tarvitsisi kolmea kuukautta odotella sitten ensimmäisen Lahden reissun jälkeen.

Heippis

Viestien lukumäärä : 91
Registration date : 19.04.2013

Viesti kirjoittaja Miia Ti Elo 20, 2013 12:35 pm

Moi Tainuska ja kiitos. Smile
Hienosti on mennyt. Tein sen virheen aluksi, etten antanut itseni olla kipeä/sairas leikkauksen jälkeen. Kun kerran kaikki muutkin hyppäsivät sängystä seuraavana päivänä ja jatkoivat kuin ei mitään niin pitihän minunkin... Ei kannata! Kuuntele kroppaasi ja kaikki menee helpommin.
Ekat 3-4 päivää oli MINULLE ihan mahdotonta aikaa yrittää syödä. Ei maistunut mikään ja koko ajan oli tunne, että maha vaan on täynnä. Sain vain teelusikallisia ruokaa ja vettä menemään alas kerrallaan. Paino tippui eka viikolla 6 kg!! Nyt, viikko ja 2 päivää leikkauksesta, kaikki on jo helpompaa, vesi ja ruoka maistuu jälleen. Soseena, mutta kuitenkin. Määrät ovat nousseet, maustamatonta jogurttia menee jopa 1 dl alas, eikä tule mitään oireilua!
Muistakaa siis jokainen leikkaukseen menevä, olette yksilöitä! Kuunnelkaa omaa kroppaanne ja tehkää juuri sen verran kun jaksatte. Sairasloma ajalla on LUVALLISTA ottaa päikkäreitä jos siltä tuntuu. Hiljaa hyvä tulee. Tsemppiä kaikille leikkaukseen menijöille. Smile
Miia ja pieni maha.

Miia

Viesti kirjoittaja Johanna134 La Elo 24, 2013 9:00 pm

Voi Miia mä oon sit onnellinen sun puolesta!
Mulla alkoi tänään eneily Smile enää ei ole kauaa leikkaukseen. Nyt tää rupee tuntuun todelliselta! Ihanaa että olette olemassa!

Johanna134

Viesti kirjoittaja apila La Elo 24, 2013 9:38 pm

Nyt viides päivä leikkauksesta ja yöllä en syönyt ollenkaan särkylääkkeitä eikä nyt päivälläkään ole tarvinnut. Vähän siivoilin, mutta yritin rauhallisin liikkein tehdä kaikki. Eikä tullut mitään kipuja imuroinnistakaan eikä lattianluuttuamisesta. Pieniä kävelylenkkejä teen, mutta kävelyn tärinä estää pidemmät kävelylenkit. Ihan hyvä olo kaikenkaikkiaan. Ja ruokailut sujuu pienin annoksin ja ihan hyvin. Ei ole tarvinnut yökkäillä.
Täytyy kuitenkin ottaa rauhallisesti ja tehdä ohjeiden mukaan, etttei itse pilaa leikkauksen hyötyä =) Tsemppiä Johannalle eneilyyn. Mun eneily ei mennyt kauheen hyvin, kun pussikeitot tökki. San sentään muutaman kilon pois ennen leikkausta. Ajattelitko Johanna eneillä ruokavaliolla vai keitoilla?

apila

Viesti kirjoittaja Miia Su Elo 25, 2013 12:26 am

Tsemppiä Johanna! Hyvin on sulla mennyt joten jatka samaan tahtiin. Hengessä mukana. Smile

Miia

Viesti kirjoittaja Johanna134 Ma Elo 26, 2013 1:59 pm

Kaksi eneilypäivää takana. Painoa on tippunut 4 kiloa! Ei ihme että huippaa, palelee ja päätä särkee. Syön päivässä 5 pussia nutriletteja, 500 g kasviksia ja 100g jotain protskun lähdettä. Hullun hommaa...

Johanna134

Viesti kirjoittaja matamiina Ti Elo 27, 2013 2:05 am

Tsemppiä Johanna!!! Meitä "hulluja" onkin monta, mäkin oikein odotan että pääsen pusseille...Maanantaina aloitan!

matamiina

Viestien lukumäärä : 161
Registration date : 14.06.2012

Viesti kirjoittaja Ano Ti Elo 27, 2013 11:15 am

Ensimmäinen eneilypäivä takana ja 1.1 kiloa lähti, ja tuntuuhan tuo jo olotilassa sellaisena että a)kusettaa koko ajan ja b)hieman vielä rattaat kiertää hitaammanpuoleisesti. Vanhastaan onneksi tietää että rattaat rasvaantuu parin päivän sisään taas.

Onneksi meikälle uppoaa nuo makiat juomat ainakin, eli ei tästäkään kerrasta ongelmallista tule, tsemppiä kaikille samassa veneessä olijoille Wink

Ano

Ano

Viestien lukumäärä : 118
Registration date : 24.11.2010

Viesti kirjoittaja apila Ti Elo 27, 2013 2:57 pm

Onnea eneilyyn. Mulla kulki parhaiten Nutriletin nordid berries-maku. Keitot kaikkinensa vaati melkoista "en maistele, enkä odota makuelämystä"-asennetta No Mutta mulla oli vaan lyhyt enejakso, eikä kovin häävisti mennyt. Ei ollut mitään painotavoittta eneilylle. Tosin olen lukenut, että vaikka enejakso ei häävisti onnistu, niin ei sillä ole negatiivista vaikutusta leikkauksenjälkeiseen painonpudotukseen. Mutta se näyttää varmaan motivaation tasoa ja jos on pakko pudottaa, että pääsee leikkaukseen, niin silloin eneily hyvä keino. Tsemppiä!cheers 

apila

Viesti kirjoittaja annukka1955 Ke Elo 28, 2013 5:35 am

Onnea kaikille eneilyyn! Minä aloitin normaalin ravinnon pienillä annoksilla ja heti alkoi seuraavana päivänä nukuttaa paljon enemmän, tänään menin päivää liian aikaisin fysioterapiaan se onkin vasta hu. ke. no kävin sitten kuntosalilla, vehkeet kun oli mukana. Tein ohjelman mukaiset laitteet yhden kerran sarjana ja huomisen ajan jälkeen teen taas, koska se on samassa talossa helppo siinä mielessä käydä. Jäsenet vetristyvät todella, mutta kun otan varovaisesti en tutise niinkuin ensimmäisellä kerralla ohjelman jälkeen. Kunhan voimia vähän tulee sitten jatkan 2 x viikossa kahtena sarjana. En siis ennee hättäile, kukahan se sanoi minulle yksi peruna kerrallaan. Jes.

annukka1955

Viesti kirjoittaja Johanna134 To Syys 19, 2013 7:14 pm

No niin... Minulla on nyt sitten pikkumasu!
Leikattiin tiistaina ja eilen pääsin jo kotiin. Seitsemän parin sentin reikää koristaa ylävatsaa. Sappikin lähti samalla.
On tämä aikamoista opettelua ja särkylääkkeitäkin menee ihan "mukavasti", mutta päivä päivältä parempaan ja joku päivä on vielä voittajafiilis!

Johanna134

Viesti kirjoittaja apila To Syys 19, 2013 7:18 pm

Hienoa Johanna! Siitä se lähtee. Nyt mulla jo neljä viikkoa leikkauksesta ja ihan normi olo. Ensimmäinen viikko oli kipua ja sitten meni ohi, mitä nyt silloin tällöin tuikki kylkeen. Ja sitten alkoi ruokailun opettelu ja tärkeä vedenjuonti. Ja ihanaa, kun kahvikin alkoi maistua ekan viikon jälkeen kahville =) Nyt on mullakin voittajaolo. Kymmenen kiloa on lähtenyt leikkauksen jälkeen! Ja sen huomaakin. Tsemppiä vaan Johanna! Hyvä tulee !

apila

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 8 / 9 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa