Johanna 134 Jyväskylästä esittäytyy
+19
hukkapiilo
Helmiäinen
apila
Miia
Merja
Heippis
possuna
pilvipouta
Pellukka
punkeroinen
Leppis
pullanen
papepa
matamiina
Tainuska
Elämä edessä
meevin
eräpena
Johanna134
23 posters
Sivu 6 / 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Vs: Johanna 134 Jyväskylästä esittäytyy
No niin päivä on pulkassa ja kaikki kokeet nyt otettu.....Yllärinä löytyi sappikivi...ilmankos noita masuvaivoja on ollut vähän.Onko kellään ollut sama juttu....kuinkas tässä asiassa toimitaan...
pullanen- Viestien lukumäärä : 13
Registration date : 20.07.2012
Pullanen, se taitaa riippua henkilöstä, leikkuupaikasta ja varmaan jostain taivaankappaleiden asennosta, että leikataanko ne sappikivet samalla vai ei. Possuna ilmoitteli aikaisemmin tässä ketjussa, että häneltä lähti sappi samalla, ja ilmeisesti Miialta olisi menossa kanssa. Ehkä tämä on Lahden käytäntö?
Minulle ilmoitettiin heti ekalla käynnillä TAYSissa, että sappikiviä ei leikata samalla. Tosin mulla on ne (toistaiseksi) oireettomat, voi olla silläkin vaikutusta päätökseen.
Minulle ilmoitettiin heti ekalla käynnillä TAYSissa, että sappikiviä ei leikata samalla. Tosin mulla on ne (toistaiseksi) oireettomat, voi olla silläkin vaikutusta päätökseen.
hukkapiilo- Viestien lukumäärä : 22
Registration date : 12.02.2013
Minulla ei ole sappivaivoja/kiviä tai muitakaan vaivoja. Pelkkä vatsalaukunohitus tehdään mulle.
Miia- Viestien lukumäärä : 85
Registration date : 02.06.2013
Ok Miia, taisin lukea/ymmärtää väärin 7.6 kirjoituksesi reikien määrästä.. Hyvä ettei sinulla ole sappikiviä, ymmärsin että laihtuessa ne voivat alkaa vaivaamaan vaikka olisivat olleet oireettomia aikaisemmin.
Viimeinen muokkaaja, hukkapiilo pvm To Heinä 18, 2013 2:34 pm, muokattu 1 kertaa
hukkapiilo- Viestien lukumäärä : 22
Registration date : 12.02.2013
Mulla on sentin kokoinen kivi joka todellakin vaivaa... Saa nähdä mitä Lahdessa sanovat. Ikinä en enää litalgintippaan haluaisi. Viikon sisällä on ollut kaksi kipukohtausta
Johanna134- Viestien lukumäärä : 39
Registration date : 09.02.2013
Hukkapiilo, kyselin tosiaan tuosta reikien määrästä. Minulle kun kirurgi sanoi, että 5 reikää tehdään leikkauksessa. Joillekkin oli tehty enemmän ja sitä ihmettelin. Vastaukseksi sain, että oli samalla sappi poistettu. Siitä juonti tämä reikä-keskustelu. Auts, Johanna 134, kuulostaa kivuliaalle. :/ Toivottavasti aikaistaisivat leikkausjonoon pääsyä tuon takia, jotta pääsisit vaivasta.
Mulle tehtiin 10 reikä, yksi niistä on noin 8-9cm pitkä. Kaikki parani tosi hyvin. Eli sappi leikattiin samalla, siksi useampi reikä. Kaikki on mennyt hyvin
possuna- Viestien lukumäärä : 28
Registration date : 04.04.2013
Hei Johanna,
Mut leikattiin Lahdessa ti 9.4.13 ja painoa oli hieman heikosti lähtenyt ja siitä toinen kirurgi huomautti ja toinen leikkausaamuna kävi katsomassa ja sanoi että no onhan sitä ihan hyvin lähtenyt. Riippui hieman kirurgista mitä mieltä olivat. Leikkauksen jälkeen ei mitään hirveitä kipuja minulla ainakaan ollut. Leikkauskaasut vaivasivat ja suosittelen todellakin sitä pientä kävelyä osastolla jos antavat. Itse lähdin kotiin jo heti torstaina kun leikkaus oli tiistaina, olisi ehkä kannattanut olla se yksi päivä vielä, mutta hyvin se kotonakin meni kun käppäilin hiljalleen että kaasut lähtisi liikkeelle.
Kotimatkan jämsään menin kelan kustantamalla taksilla, nukuin suurimman osan matkasta ja ei mitään ongelmia autossa istumisessa
Tsemppiä sulle leikkaukseen! Toivottavasti saat pian päivän tietoon. Minä tapasin helmikuun lopussa kirugin ja huhtikuun alussa leikattiin
Mut leikattiin Lahdessa ti 9.4.13 ja painoa oli hieman heikosti lähtenyt ja siitä toinen kirurgi huomautti ja toinen leikkausaamuna kävi katsomassa ja sanoi että no onhan sitä ihan hyvin lähtenyt. Riippui hieman kirurgista mitä mieltä olivat. Leikkauksen jälkeen ei mitään hirveitä kipuja minulla ainakaan ollut. Leikkauskaasut vaivasivat ja suosittelen todellakin sitä pientä kävelyä osastolla jos antavat. Itse lähdin kotiin jo heti torstaina kun leikkaus oli tiistaina, olisi ehkä kannattanut olla se yksi päivä vielä, mutta hyvin se kotonakin meni kun käppäilin hiljalleen että kaasut lähtisi liikkeelle.
Kotimatkan jämsään menin kelan kustantamalla taksilla, nukuin suurimman osan matkasta ja ei mitään ongelmia autossa istumisessa
Tsemppiä sulle leikkaukseen! Toivottavasti saat pian päivän tietoon. Minä tapasin helmikuun lopussa kirugin ja huhtikuun alussa leikattiin
lifeofanni- Viestien lukumäärä : 4
Registration date : 31.12.2012
Mä en tiennyt mistään kaasuista mitään...eli kaikki meni tosi hyvin.
Tapasin kirurgin 10.5 ja leikattiin 4.6, Lahdessa.
Tapasin kirurgin 10.5 ja leikattiin 4.6, Lahdessa.
possuna- Viestien lukumäärä : 28
Registration date : 04.04.2013
siis näitä luettuani voisin odotella leikkausta vielä tämän vuoden puolella:D . sain kir ajan lokakuun alkuun. Taas on jotain odotettavaa ihan konkreettisesti.
meevin- Viestien lukumäärä : 517
Registration date : 21.11.2012
Mulle soitti ravintoterppa just. Veikkas et leikkaus menis tän vuoden loppuun, tai viimeistään ens vuoden alkuun. Kirurgille Lahteen siis aika ens viikolla. Eiköhän sit saa jo tarkempaa aika-arviota. Lähete Lahteen lähti jo helmikuussa. Maksusitoumushan on voimassa vuoden, joten puolen vuoden sisään nyt luulisi pääsevän.
Niin ne asiat vaan sitten etenee, hieno uutinen Johanna! Toivottavasti kirurgilla on myös leikkausaika sulle valmiina.
Itse olen nyt reilun 2 viikkoa eneillyt. Kävin viimeiset verikokeet otattamassa sekä sairaalabakteeri testeissä. Mikäli otetuista verikokeissa ja testeistä ei mitään ihmeellistä löydy, olisi sitten edessä enää punnitus ensi viikolla täällä Jyväskylässä ravitsemusterapeutilla ja sitten leikkaus Lahdessa. Tuntuu, että aika menee ihan siivillä! :O Rupeaa tuo lähenevä leikkaus jännittämään joka päivä hieman enemmän...
Itse olen nyt reilun 2 viikkoa eneillyt. Kävin viimeiset verikokeet otattamassa sekä sairaalabakteeri testeissä. Mikäli otetuista verikokeissa ja testeistä ei mitään ihmeellistä löydy, olisi sitten edessä enää punnitus ensi viikolla täällä Jyväskylässä ravitsemusterapeutilla ja sitten leikkaus Lahdessa. Tuntuu, että aika menee ihan siivillä! :O Rupeaa tuo lähenevä leikkaus jännittämään joka päivä hieman enemmän...
auts, siis mullakin varmaan menee ens vuoden puolelle:( Oon jo mielessäni hehkuttanut, että kun kir aika on 3.10 niin leikkuu vois olla joulukuussa. Ei siis pidä mistään innostua, heti tulee jotain....
Meevin, sun leikkaus voi ehkä osua vielä tälle vuodelle, koska kirurgin tapaamisesta menee n.2 kk leikkaukseen... näin ainakin kerrottiin mulle. Ja mä toivon, että systeemit kesäsulun loppumisen jälkeen alkaa vauhdikkaammin toimia, kun ihmiset on lomaillu... TOIVOTTAVASTI
Pellukka- Viestien lukumäärä : 303
Registration date : 29.08.2012
Eihän mun hermot sitte kestäny oottelua enää ja soittaa täräytin sinne päksiin Ihmettelin, että ihan samaa virttä se nainen mulle kertoi ku viimeksikin, kunnes tajusin, että sulkuhan siellä on vieläkin
Tällä puhelulla tuli selvyys myös siihen asiaan, että ostopalveluna tulevat ja oman sh-piirin immeiset kulkevat eri jonossa...
Joten jos hyvä tuuri käy, niin mä pääsen kirurgia tapaamaan vielä tänä vuonna, koska nyt ovat vuorossa maaliskuun obetiimistä tulleet ihmiset ja mä olen siis huhtikuun likkoja...
Tällä puhelulla tuli selvyys myös siihen asiaan, että ostopalveluna tulevat ja oman sh-piirin immeiset kulkevat eri jonossa...
Joten jos hyvä tuuri käy, niin mä pääsen kirurgia tapaamaan vielä tänä vuonna, koska nyt ovat vuorossa maaliskuun obetiimistä tulleet ihmiset ja mä olen siis huhtikuun likkoja...
Jee, hyvä Johanna! Mäkin sain tänään ravitsemusterapeutin puhelun, ja kuulin leikkausta suunnitellun lokakuulle!
matamiina- Viestien lukumäärä : 161
Registration date : 14.06.2012
Mä olen päättänhyt aloittaa viikonlopun jälkeen kesäkilojen pudottelut, ja vähän enemmänkin. Lokakun kir. tapaamisessa olen päättänyt painaa vähemmän kun sis. lääkärillä käydessä. Maanantaina aloitan ainakin viikon pussikuurin ja sen jälkeen mennään vähillä hiilareilla ja pienillä annoksilla. Viikonloppu mennyt ja menee vähän herkutellessa, vieraita ja grillaamista, lettujakin jälkkäriksi. Mutta maanantaina siis alkaa, oikeastaan ihan odotan sitä. jos pussittelu yhtä helppoa kuin keväällä, saatan jatkaa pidempäänkin, mutta viikoksi on nyt tarpeet ostettuna.
Ajatuksia selvensi kun joku kirjoitti että me ostopalveluina leikattavat ollaan eri jonossa. Tää tuntuu olevan aika sekavaa, kun samassa sairaalassa leikattavillakin on erilainen polku kuljettavanaan. Nyt vaan odottelen sitä lokakuuta ja sen jälkeen ehkä ollaan taas vähän viisaampia. Onnea teille jo leikkuuajan saaneille, perässä koitan pyristellä.
Ajatuksia selvensi kun joku kirjoitti että me ostopalveluina leikattavat ollaan eri jonossa. Tää tuntuu olevan aika sekavaa, kun samassa sairaalassa leikattavillakin on erilainen polku kuljettavanaan. Nyt vaan odottelen sitä lokakuuta ja sen jälkeen ehkä ollaan taas vähän viisaampia. Onnea teille jo leikkuuajan saaneille, perässä koitan pyristellä.
Eri jonoissa kulkeminen tulee oikeestaan siitä, että me käydään ne samat jutut siellä päksissä kun te ennen ku koko lähete ja maksusitoumus on saapunut.... ja mä tosiaankin toivon, että systeemit nopeutuu, kun sulku päättyy ja lomailijat saapuu töihin. Se ystävällinen sihteeri siellä sano, että yks lääkäri yleensä vastaanottojen ruuhkautuessa pitää jonkun verran ylimääräsiä vastaanottoja ja mä tosiaan toivon, että näin kävis(vaikka tuskin mun tuurilla)
Mutta jatketaan siitä mitä on saatu...
Tsemppiä kaikille!!!
Mutta jatketaan siitä mitä on saatu...
Tsemppiä kaikille!!!
Kävin eilen siis leikkaavan lääkärin tapaamisessa. Tällä hetkellä kuulema leikkausajat menee kolmen kuukauden päähän.
Johanna, sehän on kuitenkin ihan hyvä uutinen! Kerkeät vielä tänä vuonna päästä leikkaukseen. Hieno homma.
Niin siinä taisi käydä, että olin vähän jäänyt unholaan Lahden jonopinossa. Kun soittelin viime torstaina, niin tuumasivat että paperit on tosiaan kirjattu meille huhtikuun alussa. Ja tänään tuli kirje ja Lahden käynti syyskuun 25. päivälle! Jee! Jestas kun alkoi jännittämään. Nyt on saatava painoa tippumaan, vaikka väkisin
Tainuska- Viestien lukumäärä : 83
Registration date : 09.01.2013
Hyvä että soitit! Loistavaa kuitenkin, että pääset jo ensi kuussa. Siellä oli tosi mukavia ihmisiä vastassa. Suotta jännität! P.s mä jännäsin ihan hirveesti
Kiitos rohkaisusta Johanna. Kiva tietää, että siellä on mukava henkilökunta. Mutta saattaapi olla, ettei tieto kuitenkaan ihan kokonaan auta meikä mammaa rauhoittumaan:D Johanna, pitikö mukana olla vielä maksusitoumus (kun siinä kirjeiden paperissa niin sanotaan), mielestäni se on mennyt sinne jo ksks:sta?
Tainuska- Viestien lukumäärä : 83
Registration date : 09.01.2013
Mä oletan kanssa, että maksusitoumus on sinne jo mennyt. Taidan ottaa silti kaiken mahdollisen paperin mukaan, ettei tarvitse isännän ajella edes takaisin. Enää 5 päivää, jänskättää ja hiukan jo pelottaakin!
Ei ne sitä muuten kysynyt... Esitietolomakkeet vain. Tsemppiä vain teille.. Turhaa jännitätte . Verikokeessa ottivat vain veriryhmän. Nukkumatti tuli kirranpolille myös vaikka ainakin mun papereissa luki, että sen aika olis jossain keskusleikkurissa.
Sivu 6 / 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa