Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Heippiksen polku

+16
Tuhatkeiju
Eija-Stiina
Tuplanainen
Nanne Napaneera
lihava89
Tainuska
Miia
Elämä edessä
apila
chrissy
Helmiäinen
matamiina
meevin
Pellukka
Tuulikki35
Heippis
20 posters

Sivu 3 / 7 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava

Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 3 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja meevin Ma Loka 14, 2013 4:33 pm

Kiitos tiedosta, täytyy siis alkaa tarkkailla postia.
Auttaisko paleluun vaikka lämmin tee..hyvää eneilyä.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 3 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Tainuska Ma Loka 14, 2013 6:11 pm

Kiitos tsempeistä, tästä se sitten tosiaan alkoi. Ja jos olen pystynyt viemään läpi kymmenen viikon eneilyn, niin kyllä siinä yksi neljä viikkoa menee, vaikka yökkien Smile mutta itseasiassa easy dietin chilinen tomaattikeitto ei ollut ollenkaan hassumpi. Täytyy toivoa, että muutkin uudet maut uppoaa yhtä hyvin. Jotenkin lämmin, suolainen tuntuu ainakin tässä vaiheessa paremmalta kuin imelät vaihtoehdot.

Meevin, minä hädissäni soittelin ravintorterapeutille. Kun en tiennyt kauanko sitä eneillään ja jos eneilyaika olisi ollut kuusi viikkoa, olisi pitänyt eneilyn jo olla alkanut... Silloin sain kuulla, että neljä viikkoa on käytäntö. Ja hän siellä puhelimessa antoi minulle ajan seuraavalle viikolle ravintoterapeutille, eli viime viikolle. Sitten tuli kyllä postiakin heti seuraavana päivänä. Se koski verikokeisiin, sydänfilmiin ja sairaalabakteerikokeeseen menoa. Ne huomenna.

Tainuska

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 09.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 3 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja meevin Ma Loka 14, 2013 8:22 pm

Taidan sitten vaikka ens viikon lopulla soitella. Mulle sanoi silloin ekakäynnillä, ettei tarttis enää käydä vaan vois asiat hoitaa puhelimessa, kun on tota matkaa kuitenkin 100km suuntaansa.Ja labrat omassa tk:ssa. Ottaako ne tósiaan uudelleen kaikki mitkä sis lääkäri jo määräsi ja katsoi ennen lähetteen laittoa eteenpäin? Mut kattoo nyt.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 3 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Tainuska Ma Loka 14, 2013 8:55 pm

Uskoisin, että asian voi hoitaa puhelimitse. Ja ohjelaputhan sieltä annettiin mukaan, jotka voi postittaa. Kahden viikon päästä, puolessa välissä eneä minulla on kontrollikäynti, punnitus. Ja käydään läpi leikkauksen jälkeistä syöntielämää. Mutta sain siitäkin ohjenivaskan mukaani jo viime viikolla. Sitä minäkin ihmettelin, että verikokeita ja sydänfilmi otetaan uudestaan. Hyvähän se on, että katsovat tarkaat että kaikki hyvin. Ja liene lisää verikokeita sitten leikkausta ennen sairaalassa.

Tainuska

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 09.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 3 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Heippis Ti Loka 15, 2013 11:30 pm

Höh, minulla näyttää jämähtäneen paino, 12 päivää eneilyä takana. Kohta alkaa olla hoppu(?), jos vielä viitisen kiloa pitäisi saada lähtemään seuraavan kahden ja puolen viikon aikana :/

Heippis

Viestien lukumäärä : 91
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 19.04.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 3 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Tainuska Ke Loka 16, 2013 5:11 pm

Kyllä se viisi kiloa lähtee! Minulla kolmas ene-päivä menossa. En muistanutkaan miten hyvän olo tulee ketoosissa! Niin tai luulen olevani jo siinä olotilassa Smile Ja heti niin "kevyt" olo :)Toivottavasti keitot vaan uppoaa. Ensimmäisen päivänä otin pelkkiä suolaisia, ja ensimmäinen maistui ihan hyvältä, toinenkin ihan jees, mutta viimeinen kasviskeitto illalla suorastaa kuvotti! Vaihdoin nutriletin vaniljaan ja suklaaseen. Ne meneekin yllättäen hyvin.

Tainuska

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 09.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 3 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Heippis Ke Loka 16, 2013 8:12 pm

Juu, kyllä tästä ketoosista kevyempi olo tosiaan tulee :)Nyt olen päässyt painossa jo reilusti kaksinumeroiseen lukuunkin, melkein hämmennyin vaa'alla Very Happy Taisi se jumi lähteä sillä samalla istumalla kuin valitustani tänne kirjoitin..

Ravitsemusterapeutin ohjeessa taisi lukea, että suositellaan saman ene-ravintotuotemerkin käyttöä koko kuurin ajan, mutta hysss: eeei kerrota kenellekään, että olen hyppinyt kolmessa tuotemerkissä Laughing

Voimia ja tökkimättömyyttä eneilyyn, Tainuska!

Heippis

Viestien lukumäärä : 91
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 19.04.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 3 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Tainuska Ke Loka 16, 2013 8:38 pm

Kiitos, samoin:sunny:  Minä ohimennen kysyin eilen käydessäni ksks:ssä sairaalabakteeritestissä tuosta pussien puljailusta merkistä toiseen. Niin kyllä käy, kunhan laskee sen suhteen. Jos siis sekoilee (kuten minä) vielä niidenkin kesken, joita otetaan kolme tai viisi päivässä Very Happy  Ja olihan siinä paperiohjeessa tosiaankin suositeltu, että vain yhtä merkkiä....

Tainuska

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 09.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 3 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Eija-Stiina Ke Loka 16, 2013 10:12 pm

Mulle sanoi ravintoterapeutti että yhtenä päivänä yhtä laatua ja toisena toista, muttei sais kahta eri tuotetta sekoittaa samana päivänä.

Eija-Stiina

Viestien lukumäärä : 288
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 27.06.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 3 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Heippis Ma Loka 21, 2013 12:47 am

Jaahas, kirurgin koulutuksen takia leikkaus siirtyy viikolla. Menen nyt sitten Lahteen 10.11. Muuten ei harmita, mutta lisäviikko eneilyä ei hirveästi innosta Very Happy Välillä meinaa kyllästyminen iskeä, vaikka sinällään mielitekoja ei hetkeen ole ollut.

Heippis

Viestien lukumäärä : 91
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 19.04.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 3 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Helmiäinen Ma Loka 21, 2013 1:45 am

Moi Heippis ja muut! Täällä samat aikataulut, leikkaus 11.11. Joensuussa. Eneä nyt viikko takana ja olo aika hyvä. Ekat 3-4 päivää oli vähän hankalia, väsytti lähinnä.

Ravitsemusterapeutti sanoi mulle, että 5 pussin lajeja voi syödä ihan vapaasti sekaisin, 3 pussin kanssa pitää olla tarkempi.

Mulla uppoaa vaan suklaa ja mansikka, Nutriletillä olen mennyt. Paino tippui ekalla viikolla kolmisen kiloa, tahti varmaan hiljenee. Myös täällä on paino pudonnut alle 100 kilon enen avulla - se on maaginen raja, jonka alitus merkkaa ainakin mulle paljon.

Sairaalaan matkaan Mikkelistä Joensuuhun sunnuntaina 10.11. Ja luvassa on kuulemma ainakin keuhkokuvat, labroja ja sydänfilmi. Kaikki muu on vielä hämärän peitossa, sen tiedän että maanantaina olen toisena leikkausjonossa.

Tsemppiä kaikille eneilijöille ja muillekin!
Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 28.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 3 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Tainuska Ti Loka 22, 2013 7:59 pm

Heippis, minä tulen sitten perässä maanantaina 11.11 Very Happy 

Tainuska

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 09.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 3 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Heippis Ti Loka 22, 2013 9:45 pm

Hihhei, Tainuska! Minä varmaan sitten iltapäivästä olen jo osastolla möllöttelemässä uuden mahani kanssa Very Happy Eipä tiedä, varmaan satutaan näkemäänkin Smile

Heippis

Viestien lukumäärä : 91
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 19.04.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 3 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Tainuska Ke Loka 23, 2013 6:50 pm

Toivottavasti nähdään, tai jos vaikka varaisit paikan huoneestasi minulle:D

Tainuska

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 09.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 3 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Heippis To Loka 24, 2013 9:28 pm

Enen puoliväli ylitetty, jipii! Leikkauksen siirtymisen takia tuli nyt tähänkin rääkkiin ylimääräinen viikko...ehkä kestän sen juuri ja juuri Very Happy
Mielitekoja on tullut oikeastaan vasta nyt parin viimeisen päivän aikana, olen kaivannut jostain syystä ihan hirveästi suolaa ja voimakkaita mausteita. Ja juustoa, ihan mitä tahansa juustoa. Välillä ihan naurattaa, kun unelmoin epämääräisen pirtelön valuessa kurkkuuni, että olisipa sinihomejuustoa! Very Happy

Heippis

Viestien lukumäärä : 91
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 19.04.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 3 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Tainuska To Loka 24, 2013 9:57 pm

Minä "käristelen" wokkipannulla esim. kruunukasviksia (350g/pussi) ja maustan sen hyvin mm. aromatilla ja pippurilla. Johan on kuin parempaakin syönyt:D Olen syönyt joka päivä 400-500 grammaa sallittuja kasviksia ja juureksia pussien lisäksi. Ja hyvin on paino laskenut. Pusseista kun uppoaa vain vanilja ja suklaa, niin oikein odotan tuota suolaista herkkulautastani, jonka kumoan iltaisin.

Tainuska

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 09.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 3 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja meevin To Loka 24, 2013 11:36 pm

Mulle ei kanssa taida muut maut upota kuin nuo suklaa ja vanilja. Vähän pelottaa kuinka käy sen suolaisenhimon kanssa. Luulen, että mulla kumminkin toimii paremmin pelkkä pussittelu, vaikeampi sortua. Ja kaipa sitä voi maistella muutaman siivun vaikka lihaleikkelettä jos oikein himottaa...
Viikonlopun vielä otan rennosti kun mennään kyläilemään siskon luo, mutta alkuviikosta vois varmaan alkaa jo siirtymään pussukoille. Terapeuttihan soittaa mulle viimeinen päivä, eli silloinhan vasta virallinen ENE alkaa. Mutta pääsenhän aika lähelle teitä Heippis ja Tainuska.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 3 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Tuplanainen Pe Loka 25, 2013 12:21 am

Meevin, onkohan teidänkin ene-ohjeissa 20g proteiinilisä?

Terveystalon ohjeissa käskettiin vetää parit 10g protskuannokset per päivä (1 annos= esim. 1,5 kananmunaa, 30g lihaa, 50g kalaa, 6 rkl raejuustoa). Kalorit jäi silti alle 800.

Meinaan parilla kinkkuleikkeellä karkottui kätevästi suolaisenhimo. Raejuusto teki salaatistakin hyvän aterian. Viikonloppuna keittelin kananmunia, niin tuli oikein juhlan tuntua Wink

Pusseista Allevon peruna-purjo oli ihan syötävää, aika mietoa, mun mielestä. Nutrin kanakeitto vaati melkoisesti totuttelua, mutta lopulta sitäkin alkoi jopa kaivata...erikoista...Pahalta se kyllä haisee.
Tuplanainen
Tuplanainen

Viestien lukumäärä : 250
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 04.06.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 3 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Tuhatkeiju Pe Loka 25, 2013 4:29 am

Ei meillä Helsingissä ainakaan neuvottu proteiinia lisäämään pusseihin. Oih kun oliskin kun oikeesti mieliteko on pelkästään proteiinipitoista.
Onneks enää kaks viikkoo ja saa alkaa nauttimaan hiljalleen muutakin kuin pussukoita.

Tuhatkeiju

Viestien lukumäärä : 106
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 16.09.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 3 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Tainuska Pe Loka 25, 2013 4:01 pm

Meidän ohjeissa keskussairaalasta on pussien lisäksi 400-500 g kasviksia/juureksia. Kuulostaa kyllä hyvältä tuo terveystalon ohjeistus, ihan vatsa tässä murahti Smile Hyvä tietää, että näinkin voi tehdä, jos alkaa tehdä tiukkaa loppua kohti. Ai että maistuisi kyllä kananmunakin hyvältä!

Tainuska

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 09.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 3 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Tainuska Pe Loka 25, 2013 4:03 pm

Meevin, nautiskele vielä elämästä ja aloita pussittelu sitten kun pitää aloittaa Smile 

Tainuska

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 09.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 3 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja meevin Pe Loka 25, 2013 5:20 pm

Joopa, mä olenkin meinannut niin, että olen töissä pusseilla ja kotona syön normiruokaa siihen asti kun alkaa pussittelu virallisesti. Vähän on tää kesän/syksyn aika päässyt lapasesta, pitäis koittaa ettei painoa ole enempää kun keväällä...alkupainon ennen enen alkua saan antaa puhelimitse, ei onneksi tarvii 100km päähän puntareille ajaa...

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 3 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Tainuska Pe Loka 25, 2013 5:48 pm

Enen alussa minullakin paino just ja just sen minkä keväällä. Ja ihan oli ravintoterapeutti tyytyväinen, kun oli vuoden pysynyt paino samassa, ettei ollut noussut....Totuushan on se, että tein töitä viimeisten tulleiden lisäkilojen kanssa ennen enen alkupunnitusta Very Happy Mutta kyllä nautin sitten viimesen viikonlopun täysin rinnoin ennen enen alkua.

Tainuska

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 09.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 3 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja meevin Pe Loka 25, 2013 6:53 pm

No hyvä, ei siis siitä tarvii stressata. Ei mulle kyllä ole mitään pudotustavoitteita annettukaan, sanottiin vaan että ei sais nousta...vähän kyllä on noussut.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 3 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Heippis Pe Loka 25, 2013 11:31 pm

Kokeilin nyt tuota Tainuskan wokkivihannesideaa, namnam, tekipä nannaa masulle ja mielelle! Very Happy Ja päivän suositeltu vihannessatsikin tuli tuolla täyteen. Nyt vielä pitäisi kaksi viikkoa jaksaa, jospa tämä tästä lutviutuisi Smile

Heippis

Viestien lukumäärä : 91
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 19.04.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 3 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 3 / 7 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa