Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Heippiksen polku

+16
Tuhatkeiju
Eija-Stiina
Tuplanainen
Nanne Napaneera
lihava89
Tainuska
Miia
Elämä edessä
apila
chrissy
Helmiäinen
matamiina
meevin
Pellukka
Tuulikki35
Heippis
20 posters

Sivu 6 / 7 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava

Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 6 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Helmiäinen To Marras 14, 2013 2:50 pm

Jaksamista Heippis, itse kotiudun vasta tänään. Kipuja oli tiistaina ja ti-ke yöllä sen verran että tilannetta seurattiin. Tsekattiin vielä tilannetta magnettikuvauksessa, joka näytti ilmakuplia. Ne varmaan teki sitä kipua, joka on nyt onneksi ohi. Jos kipu olisi jatkunut, oli pitänyt kurkata saumat, eli avata uudelleen. ONNEKSI, siihen ei tarvittu mennä.

Ruokailu on sujunut ihan ok, mutta määrät on pienen pieniä. Mietityttää, että miten sen kaiken ruoka ja juomamäärän saa oikeasti alas?! Vähitellen opetellen varmaan.

Mulla on ainakin olotila vaihdellut "oliko tässä mitään järkeä" ja "elämä voittaa" olojen välillä.

Tsemppiä Heippis ja paljon toipumisvoimia. Päivä kerrallaan me tämä klaarataan.
Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 28.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 6 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Heippis To Marras 14, 2013 3:12 pm

Kiitos tsempeistä Smile

Huh, hyvä, ettei mitään uusia avauksia tarvinnut tehdä, Helmiäinen. Näissäkin avauksissa on jo tarpeeksi, vaikka pienet reiät päällä onkin. Sisällä paljon isommat.

Kuulostaa nuo olotilat täsmälleen samalta, kuin minulla. Eilen kotiin päästessä jotenkin iski todellisuus aika pelottavana "Apua, mitä mä menin tekemään! Tätä ei voi enää peruuttaa, oliko pakko mennä!" mutta kyllä tänään hyvien yöunien jälkeen on jo pelko haihtunut ihan hyvin, onneksi. Vielä ruoka kuvottaa, eikä sitä kerralla montaa teelusikallista mene, varsinkin kaikki maitopohjainen ällöttää (se niistä velleistä Very Happy )

Kyllä me tämä toimimaan saadaan, opetellaan ja totutellaan kaikessa rauhassa flower 

Heippis

Viestien lukumäärä : 91
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 19.04.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 6 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Heippis To Marras 14, 2013 11:22 pm

Oliko teillä leikatuilla kellään pientä lämpöilyä (37,3 ja siinä main) ja/tai pientä yskää kotiutumisen jälkeen? Minua vähän jänskättää, että mikähän hitto se nyt yrittää iskeä Neutral Olen tosi herkkä pelkäämään kaikenlaisia komplikaatioita, äähh.

Haavat näyttävät ainakin ihan hyviltä, että niissä ei onneksi tulehdusta ole.


Heippis

Viestien lukumäärä : 91
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 19.04.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 6 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Helmiäinen Pe Marras 15, 2013 12:48 am

Mulla oli tiistaina osastolla aamulämpö 37,5, mutta se laski iltaan mennessä. Nuhaa on vähän tullut. Eiköhän tuo ole ihan normaalia. Jos haavat on ok, yleisolo tilanteeseen nähden ok eikä kuume nouse, niin itse seurailisin tilannetta. Ja soita ihmeessä sairalaan jos pohdituttaa vielä aamulla. Parempaa vointia Heippis!
Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 28.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 6 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Tainuska Pe Marras 15, 2013 10:17 pm

No niin, reissut heitetty. Eipä törmäilty sairaalan käytävillä Smile 

Hienoa, että kaikki on mennyt hyvin siellä, niin täälläkin. Olin kaksi yötä sairaalassa, nousi pientä lämpöä heti leikkauksen jälkeen. Ja oli kyllä olokin vielä sellainen, etten halunnutkaan kotiin heti seuraavana päivänä leikkauksesta. Kaasut ei meinannut osata ulos mistään reiästä, oli hiukan pinkeä ja kivulias olo.... Muuten leikkaus meni suunnitelman mukaisesti. Ruoka maistuu; vellit, jugurtit, piimä. Mutta annoksethan on niin pikkuruisia, ettei meinaa osata oikeaa määrää kuppin laittaa.

Kannattaa muistaa huilata tarpeeksi. Minä otin tänään tirsat aamupäivälla ja toiset iltapäivällä. Tuntuu uni aina tulevan kun pitkäkseen heittää. No, se on sallittua ja uni parantaa Smile 

Hyviä olotiloja ja fiiliksiä leikatuille ja sinne pian meneville:flower:

Tainuska

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 09.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 6 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Heippis La Marras 16, 2013 12:28 am

Hyvä juttu, Tainuska Smile Minulle ei oikein ruoka meinaa maistua vielä. Tai menee se aina alas, kun vain ottaa ja syö, mutta jatkuvasti on sellainen hapan olo, ettei oikein mitään tahtoisi syödä. Osa ruuista kuvottaa ja ajatuksena. Ja pienet satsit on tosiaan vaikeita laitella lautaselle...tosin juomat on minulle vielä vaikeampia hallita.

Minä olen myös nukkunut nokosia, kyllä vielä tuntuu aika väsyneeltä heti kun jotain pientäkin puuhastelee.

Hyvää vointia Tainuskalle ja muillekin toipuville!


Heippis

Viestien lukumäärä : 91
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 19.04.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 6 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Eija-Stiina La Marras 16, 2013 3:22 am

Itse huomasin leikkauksen jälkeen jollen syönyt tai juonut proteiineja niin olin väsynyt ja heikko. Kun ymmärsin tarkistaa niitten saannin ja lisätä niin jo tein pyörälenkkiä puolentoistaviikon jälkeen. Hyviä vointeja kaikille uusille pikkumasuille. Smile 

Eija-Stiina

Viestien lukumäärä : 288
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 27.06.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 6 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Heippis Su Marras 17, 2013 10:55 pm

Olo alkaa pikkuhiljaa "normalisoitua" (piti laittaa lainausmerkkeihin, varmuutta normaaliudestani ei ole koskaan saatu Very Happy ), pian kulunut viikko leikkauksesta. Syönti on vielä vähän niin ja näin, mutta kuvotus on ainakin jo laantunut aika hyvin. Pari haavoista on pikkuisen punottavia, mutta en usko, että niissä mitään sen kummempaa on, kipuja ei haavoissa ole. Ainoa kipu liittyy ummetukseen, aikamoinen fossiili taitaa olla suolessa jumissa Laughing Toivon jatkossakin, että toipuminen sujuu näin hyvin.

Tsemppiä ja voimia kaikille edelleenkin, toivottavasti myrsky kohteli teitä lempeästi, täällä ei ole pahemmin edes sähköt katkeilleet, onneksi Smile

Heippis

Viestien lukumäärä : 91
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 19.04.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 6 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Ma Marras 18, 2013 7:29 am

Heippis - hienoa että  pikku masu toimii ja haavat Ok.
..ja se umme kyllä helpottaa mutta jos ei, käy apoteekista apuja hakemassa, sitten pitäis "irrota".. Wink 

Muuten..moni laikattu nosta kaasuista valittelee..eikö niitä saa mitenkään vähemmäksi?..muistelen että itse sain ihan Cuplatonia sektion jälkeen kun masu niin turvoksissa(ei pysynyt edes pie*****maan
silent 

Cuplaton on tehokas ja vaivaton tapa hoitaa eri syistä johtuvia liiallisia ilmavaivoja. Sitä käytetään myös leikkausten jälkeisiin ilmavaivoihin. Vaikuttavana aineena on dimetikoni, joka pienentää suolistossa liikkuvia ilmakuplia vähentäen kaasun aiheuttamaa vatsakipua.

Pitääpä lasaretissa kysäistä..luulisi että antavat jo heti leikkauksen jälkeen?
lol! muistatteko saaneenne tätäQuestion


Löysin Juuliskan kirjoittaman jutun täältä portaalista:

Tuo ilma oli tosiaan leikkauksen jälkeen tosi iso riesa, olin hulluksi tulla sen kanssa. Mulla sattui olemaan Cuplaton-nimistä lääkettä kotona leikkauksen jälkeen, otin sitä muutamana päivänä ja sillä se ilmavaivailu asettui. Tai ainakin samoihin aikoihin, en tiedä auttoiko lääke vai aika?

..Lyltsy oli myös kirjoitellut:
[i]Juuri Cuplatonia taisi tapaamisessa sairaanhoitaja suositella. Osalla oli paljon ilmavaivoja, joita toisilla ei ollut lainkaan. Varmaan syödyn ruuan koostumus vaikuttaa jonkun verran myös.


Myöskin tämän niminen lääke kuin: http://www.nogasin.fi/ on auttanut.

Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 6 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Heippis Ma Marras 18, 2013 5:33 pm

Minä sairaalassa noista pierunpilkkojista kyselin, mutta eivät antaneet, koska kaasu pitäisi saada itse liikkeelle liikkumalla (eli köpöttelemällä sairaalan käytävällä). Ilmeisesti sitten antaisivat, jos kivut kaasun takia olisivat aivan sietämättömät. Kyljellään nukkuminen/makaaminen auttaa liikkumisen lisäksi kaasuja poistumaan Smile

Heippis

Viestien lukumäärä : 91
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 19.04.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 6 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Ma Marras 18, 2013 11:42 pm

Ohhoh, vai eivät antaneet? Neutral 
..pitäneekö omia Cuplatoneja varuiksi ottaa sitten mukaan?..

Se on niin kai tapauskohtaista, miten kelläkin ne kaasut vaivaa.
Olen kyllä kylkinukkuja..mutta saattaa olla kivuliasta noiden laikkaushaavojen vuoksi(miten on, millaisia kokemuksia?)
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 6 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Heippis Ti Marras 19, 2013 1:44 am

Kyllä minä taisin jo toisena yönä leikkauksen jälkeen nukkua ihan sujuvasti kyljelläni, leikkaushaavat eivät koko aikana ole olleet mitenkään erityisen kipeät. Kääntyilyn kanssa tietysti oltava vähän varovainen Smile

Heippis

Viestien lukumäärä : 91
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 19.04.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 6 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Helmiäinen Ti Marras 19, 2013 2:09 am

Ei ollut Joensuussakaan mitään helpotusta kaasuun kuin liikunta ja aika. Mulla kaasut teki kipuja yhtenä yönä erityisen ikävästi pallean/kylkiluiden (jotka TUNTUU JO) yläosan kohdalle.

Mites Heippis ruokailut sujuu? Mulla menee niin hyvin, että alkaa tulla stressi siitä Very Happy Että jos massu ei juuri koskaan kerro kun se on täysi, on mulla edessä hommaa pitää itseni kurissa. Annokset on nyt 1-1,5 dl, ja sosemaista tai pehmeää ruokaa menee 800-900 kalorin verran, ihan siis sallitusti. Eniten pelkäsin ennen leikkausta, että ruokailut tökkii loppuelämän. Nyt kun alku sujuu erinomaisesti, pelottaa sekin. Argh!
Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 28.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 6 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Heippis Ke Marras 20, 2013 3:27 am

Kiitos kysymästä, Helmiäinen, ruokailut sujuu jo oikein hyvin Very Happy Mulla maha kertoo, milloin on täyttä, mutta alkuun sitä oli (ja on välillä vieläkin) vähän vaikea jotenkin tajuta. Syön vielä enimmäkseen sosemaista kamaa. Kaloreita en ole vaivautunut hirveästi laskeskelemaan, yritän nyt ensisijaisesti saada proteiinimäärän pysymään hyvänä.

Heippis

Viestien lukumäärä : 91
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 19.04.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 6 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Heippis Su Marras 24, 2013 10:04 pm

Vaivauduin vaa'alle, paino näytti karvan verran alle 92kg :O Mukavasti on paino lähtenyt laskuun jo leikkauksenkin jälkeen: leikkauspaino oli hiukan yli 95kg. Kaikki housut ovat alkaneet lötköttää vielä entistäkin ärsyttävämmin Laughing 

Pian kaksi viikkoa leikkauksesta, ruokailu ja juominenkin sujuvat jo hyvin. Haavat näyttävät umpeutuneen kokonaan. Olen tyytyväinen ja odottelen jo innolla joulua Very Happy

Voimia ja iloista mieltä meille kaikille painon kanssa kamppaileville! flower 

Heippis

Viestien lukumäärä : 91
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 19.04.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 6 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Tainuska Ke Marras 27, 2013 2:44 pm

Moi pitkästä aikaa! Tuntuu päivät menevän niin vauhdilla, syödessä ja juodessa ja ulkoillessa...
Olen niin iloinen tästä "uudesta elämästä"! Kaikki on mennyt todella hyvin leikkauksen jälkeen. Nyt leikkauksesta se kaksi viikkoa. Alusta asti olen pystynyt juomaan ja syömään ilman vaikeuksia. Painokin on tippunut erittäin hyvin, enellä 9 kiloa ja leikkauksen jälkeen jo 6 kiloa, paino nyt 99.5. Ja reippaat, pitkät kävelylenkit koirien kanssa tekee niin hyvää. Pitää nyt nauttia kun on sairausloma, vielä ensi viikon.
Iloa, valoa ja positiivista mieltä kaikille! Missä tilanteessa sitten olettekin tällä saralla:flower:

Tainuska

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 09.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 6 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera To Marras 28, 2013 3:28 am

Taunuska - sinne hyvää mieltä edelleenHeippiksen polku - Sivu 6 T4518 ja lämmintä Joulun odotusta!Heippiksen polku - Sivu 6 T7835
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 6 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Tainuska To Marras 28, 2013 3:49 pm

Kiitos samoin Nanne Napaneera sunny

Tainuska

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 09.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 6 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Heippis Ti Joulu 03, 2013 1:44 am

Kolme viikkoa leikkauksesta ja ekat tosi "ihanat" dumpingit koettu. Aivan järkyttävä olo muutaman maissilastun jälkeen (ei fiksuin maisteluvaihtoehtokaan kyllä), aivan kuin massiivinen närästyspolttelu heti nielun alapuolella. Ensin syljeskelin vain limaa, mutta sitten maissilastut tulivat samaa tietä ulos asti, sillä olo helpottui heti, onneksi.

Enpä toivo tuota juttua kovinkaan usein tapahtuvaksi...mutta tällä tavalla ainakin oppii kerralla, mitä ei kannata tehdä Laughing Taisin syödä liian nopeasti ja tuskinpa siten tuli pureskeltuakaan kunnolla.

Heippis

Viestien lukumäärä : 91
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 19.04.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 6 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Helmiäinen Ti Joulu 03, 2013 3:57 am

Mulla myös viikonloppuna dumppasi, peräti kaksi kertaa. Molemmilla kerroilla oli kyse liian nopeasta syömisestä/juomisesta. Apteekin proteiinijuoma ja luumurahka ei sinällään ole huonoa evästä, mutta tahti oli liian kova. Mulla oli sama fiilis - tulipahan opittua jotain. Mulla tuli vaan huono olo ja maha meni ihan sekaisin. Mutta hei, jotain hyvääkin: ummetus helpotti Very Happy kyllä tässä välillä ollaan aika perusasioiden äärellä...
Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 28.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 6 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Heippis Ti Joulu 10, 2013 5:35 am

Ylihuomenna jo leikkauksen eka kontrollikäynti RT:llä, onpa kuukausi mennyt nopsaan! :O Mitenkähän paljon painon pitäisi pudota tuossa kuukauden aikana leikkauksen jälkeen? Minulla on vähän sellainen tunne, että kontrollissa voi tulla jotain napinaa painon hitaasta laskusta...  Suspect

Heippis

Viestien lukumäärä : 91
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 19.04.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 6 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Helmiäinen Ti Joulu 10, 2013 2:24 pm

Samaa mieltä Heippis, mihin tämä aika on mennyt??

Mulla huomenna labrat ja perjantaina sisätautilääkäri, ensi viikolla RT. Mulla paino tippunut kuukaudessa noin 5-6 kiloa ja itse pidän sitä riittävänä. Muitten mielipiteistä viis. Enemmän mua jännittää nuo labrat, että onkohan sitä tullut syötyä niin että kroppa kiittää? Olo on hyvä ja virtaa riittää. Juominen on heikonlaista, se pitää tunnustaa. Kaloreita noin 800-900, niitäkin saisi olla enemmän. Uskon että nyt kun olen vähitellen siirtynyt kiinteään ruokaan on tuo kalorimääräkin mahdollista nostaa 1000 tienoille.

Ostin farkut viikonloppuna, ihan "normi-ihmisten" osastolta. Olin jo luovuttamassa kun vedin niitä jalkaan, "ei varmaan mahdu, ei mene kiinni" - mutta meni ne ja istuu hyvin. Mahtavuutta  Very Happy 


Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 28.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 6 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Heippis Ti Joulu 10, 2013 9:22 pm

Oooh, hienoa Helmiäinen! Jokohan minäkin uskaltaisin kokeilla vähän tiukempia farkkuja, entiset muistuttaa Dumbon korvia reisien kohdalta Very Happy

Kuutisen kiloa on itselläkin leikkauksen jälkeen paino laskenut, taitaa sittenkin olla hyvä tulos, jee! Täällä myös olisivat minun mielestä saaneet ottaa verikokeita, mutta eipä nyt tällä kertaa muuta kontrollia tarjota kuin pelkkä RT. Mutta kaipa sielläkin mahdolliset puutokset aika hyvin selviävät ruokavaliota analysoimalla..

Heippis

Viestien lukumäärä : 91
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 19.04.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 6 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja meevin Ke Joulu 11, 2013 12:10 am

Mulle tuo meidän rav.terapeutti soitteli tänään. Kovasti kyseli ja oli huolehtivainen. Oli sitä mieltä että hyvin on lähtenyt homma liikkeelle, ja samaa mieltä olen toki itsekin. Sanoi ettei mitään mikä maistuu ja tuntuu hyvältä, kannata jättää syömättä kalorien pelosta. Kalorit kumminkin tässä vaiheessa vielä niin niukat. Siis hyvillä mielin jatkan luumurahkan syömista, nyt tässä välipalaksi juon kupillisen valioplus-kaakaota, maito sinällään ei ole koskaan mulle maistunut.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 6 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Ke Joulu 11, 2013 3:50 am

Täällä Kuopion Kys:illä on eka kontrolli vasta 3kk:n päästä..on todella paljon eri käytäntöjä sairaalakohtaisesti.
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 6 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 6 / 7 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa