Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Tarjannan polku

+4
tiina73
Sun
Tertsukka
Tarjanna
8 posters

Siirry alas

Tarjannan polku Empty Tarjannan polku

Viesti kirjoittaja Tarjanna Ti Toukokuu 24, 2011 7:33 pm

Esittäydynpä teille minäkin vaikka olen vielä hyvin, hyvin varovainen koko lihavuusleikkaus-ajatuksen kanssa.

Olen 46-vuotias nainen Hämeenkyröstä. Pituutta on 170 ja painoa 137 kiloa eli BMI on 47,4. Lihava olen ollut aina ja melkein voi sanoa että laihduttanut olen myös aina. Viime aikoina tosin vähemmän kun tulin siihen tulokseen että jatkuvilla erilaisilla yrityksillä, joilla aina saan kiloja putoamaan kunnes ne tulevat lisien kanssa takaisin, teen vain itselleni hallaa. Viimeisin yritykseni oli xtravaganza vuosi sitten.

Törmäsin hiljattain vanhaan ystävättäreeni joka oli lihavuusleikkauksessa ollut ja hän oli niin täynnä elinvoimaa ja tietysti laihtunut aivan huomattavasti että aivan hämmästyin. Hän kertoi minulle juurta jaksaen leikkauksen kulun ja rohkaisi minuakin ottamaan asioista selvää. Niinpä sitten roikuin täällä netissä lukemassa erilaisia kokemuksia ja tietoutta leikkauksesta ja viime perjantaina kävin lääkärissä. Lääkäri oli sitä mieltä että täytän ehdot hyvin ja hän laittaa paperini eteenpäin.

Nyt jännittää hirveästi mitä tästä eteenpäin tapahtuu... Olen sairastanut masennuksen ja edelleen käytän lääkkeitä tautiin sekä käyn mielenterveystoimistossa säännöllisesti. Tietääkö kukaan onko tässä este leikkaukseen pääsylle?




Tarjanna

Viestien lukumäärä : 10
Paikkakunta : Hämeenkyrö
Registration date : 20.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarjannan polku Empty Vs: Tarjannan polku

Viesti kirjoittaja Tertsukka Ti Toukokuu 24, 2011 7:41 pm

Tervetuloa joukkoon mukaan!
En tiedä mutta uskoisin että tuo masennus ei olisi esteenä leikkaukselle, mutta siihenkin täältä varmasti löytyy vastaus Very Happy
Tertsukka
Tertsukka

Viestien lukumäärä : 100
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 27.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarjannan polku Empty Vs: Tarjannan polku

Viesti kirjoittaja Sun Ti Toukokuu 24, 2011 8:33 pm

Tervetuloa mukaan Tarjanna Smile

Äläkä murehdi, jos et vielä tiedä kantaasi asiaan. Täällä saa ilman muuta myös miettiä, onko leikkaus se itselle sopiva vaihtoehto. Niin minäkin alussa tein, pohdin ja kyselin.

Sun

Viestien lukumäärä : 158
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 31.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarjannan polku Empty Vs: Tarjannan polku

Viesti kirjoittaja tiina73 Ti Toukokuu 24, 2011 9:23 pm

hei tarjanna.

itselläni on kaksisuuntainen mielialahäiriö ja se ei ole este leikkaukselle. sisätautilääkäri suositteli psykologin käyntiä, mutta leikkava lääkäri oli sitä mieltä ettei tarvitse kun lääkitys on kohdallaan.

itselläni leikkaus 31.5 eli viikon päästä ja odotan sitä kovasti. odottavan aika on pitkä. Razz
tiina73
tiina73

Viestien lukumäärä : 14
Paikkakunta : piikkiö
Registration date : 11.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarjannan polku Empty Vs: Tarjannan polku

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ke Toukokuu 25, 2011 2:32 am

Tervetuloa Tarjanna!
Hyvällä tiellä olet, kun leikkuuta olet pohtimassa!! Arkielämän psykologina haluan sanoa sinulle= Anna ajan kulua ja mielesi tutustua pikkuhiljaa asiaan!!! Minä tein niin ja kypsyin ajatukseen ja nyt en voisi olla tyytyväisempi!!!! Varmaan masennuksellesi tekee ihan hyvää uusi elämä!!!!! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarjannan polku Empty Vs: Tarjannan polku

Viesti kirjoittaja Maiski Ke Toukokuu 25, 2011 3:57 am

Tervetuloa täältäkin suunnasta.
Eiköhän se ole niin, että meillä on kaikilla ylipainosta kärsivilla "obelikseilla" masennuksen oireita. Siittä elä huoli.
Itekkin olen ollut kuntoutusjaksollakin aiheen tiimoilta tietty muitakin masennusta aiheuttavia tekijöitä muttä sairaalloinen ylipaino yksi.
Tsemppiä vaan ja ole itse sinnikäs siittä on iso apu.
cheers
Maiski
Maiski

Viestien lukumäärä : 139
Ikä : 62
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 15.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarjannan polku Empty Vs: Tarjannan polku

Viesti kirjoittaja Tarjanna To Toukokuu 26, 2011 8:32 pm

Kiitos teille kaikille kannustuksesta Smile

Uskomattoman nopeasti tuli TAYSista kutsu ravitsemusterapeutille ja lääkärille. Ajat ovat 18.7. ja 30.8. Tässä välissä on aikaa räknätä Very Happy

Mitä enemmän leikkausta ajattelen ja tätä palstaa luen sitä enemmän olen innoissani asiasta. Tosiaan kuten Elämä edessä sanoit, uskon että siitä tai oikeastaan jo tästä alkaa uusi elämä - elämä jossa on toivoa Smile

Tarjanna

Viestien lukumäärä : 10
Paikkakunta : Hämeenkyrö
Registration date : 20.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarjannan polku Empty Vs: Tarjannan polku

Viesti kirjoittaja Aurora To Toukokuu 26, 2011 8:39 pm

Mä ihmettelin myös nopeasti taysiin pääsyyn, mulla on ajat hieman sinua ennen Very Happy

Aurora

Viestien lukumäärä : 190
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 29.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarjannan polku Empty Vs: Tarjannan polku

Viesti kirjoittaja Tarjanna Ke Helmi 29, 2012 8:40 pm

Miten on ihmiset - oletteko pudottaneet painoanne jatkuvasti jonossa ollessanne? Mua ei tähän kehotettu ja olen sitten elellyt normaalisti. Nyt kuitenkin on tullut sellainen olo että pitäisikö sitä pudottaa kuitenkin jo ennen eneilyä...

Tarjanna

Viestien lukumäärä : 10
Paikkakunta : Hämeenkyrö
Registration date : 20.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarjannan polku Empty Vs: Tarjannan polku

Viesti kirjoittaja Minni67 Ke Helmi 29, 2012 9:35 pm

Moikka Tarjanna ja tervetuloa minunkin puolesta Smile

Minut on leikattu HASA:ssa viime elokuussa, mutta en ihan hirveästi ole täällä foorumilla enää pyörinyt, mutta ajattelin, että oman vastaukseni annan tuohon sun kysymykseen Wink

Eli sinut on varmastikin lähetettä varten punnittu ja näin heillä on lähtöpainosta "mustaa valkoisella". Aloita vaan keventäminen, siitä ei tosiaankaan ole haittaa, kun motivaatio on kuitenkin tuo yksi kriteeri, jolla leikkaukseen pääsee.

Tsemppiä kevennykseen ja muutenkin kevääsen

-minni

Minni67

Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 57
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 02.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarjannan polku Empty Vs: Tarjannan polku

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa