Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Heippiksen polku

+16
Tuhatkeiju
Eija-Stiina
Tuplanainen
Nanne Napaneera
lihava89
Tainuska
Miia
Elämä edessä
apila
chrissy
Helmiäinen
matamiina
meevin
Pellukka
Tuulikki35
Heippis
20 posters

Sivu 7 / 7 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 7 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Heippis To Tammi 09, 2014 2:41 am

Heipä hei ja onnellista alkanutta vuotta kaikille! Smile

Leikkauksesta on kohta kaksi kuukautta, leikkauksen jälkeen painoa on lähtenyt 9 kiloa, painoindeksi liikkuu 36:n tietämillä. Paino on laskenut yhteensä 38kg puolentoista vuoden aikana. Normaalipainoon on nyt jotakin 25kg...eipä ole mokoma siinnellyt noin lähellä yli kymmeneen vuoteen Very Happy Olen ihan tyytyväinen, harmittavan hyvältä maistuvat makeat herkut edelleenkin. Onneksi maha ei kumminkaan siedä niitä kuin pieniä satseja.

Heippis

Viestien lukumäärä : 91
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 19.04.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 7 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Heippis Pe Helmi 21, 2014 7:29 pm

Leikkauksesta kolme kuukautta, tarkastus takana, ei ongelmia. PHKS:llä oli kyllä aika tyylikäs tarkastus: lääkärin soittoaika, joka kesti puolitoista minuuttia Very Happy Mutta mitäpä tuosta, kun mitään sen kummempia ongelmia ei tosiaan ole ollut.

Heippis

Viestien lukumäärä : 91
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 19.04.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 7 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja meevin La Helmi 22, 2014 12:42 am

Juu, kovasti on jälkikontrollit vähentyneet, puhelimessa hoitavat, myös rav.terapeutti. Mulla tohon kir soittoon vielä kolmisen viikkoa...haaveissa oli painaa alle 90, mutta taitaa haaveeksi jäädä, tänään painoi 92,4...mutta ehtiihän sitä vähän hitaammallakin tahdilla

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 7 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Heippis Ma Helmi 24, 2014 1:39 am

Mullakin on aika merkittävästi hidastunut painon putoaminen, nyt painoa 85kg:n tietämillä, ylipainoa vielä 25 kiloa kadotettavana...onneksi sentään paljon vähemmän kuin alkuasetelman yli 60kg ylipainoa Very Happy

Heippis

Viestien lukumäärä : 91
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 19.04.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 7 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Helmiäinen Ma Helmi 24, 2014 2:42 pm

Mikkelissä ei ole 3 kk tarkastusta. Lääkärin näin heti 1 kk jälkeen ja nyt ilmeisesti sitten toukokuussa, 6 kk:n tarkastuksessa. Mutta eipä toisaalta ole ehkä mitään tarkastettavaakaan. Ruokailut sujuu (liiankin hyvin) ja olo on hyvä. Paino tippuu edelleen hitaasti, hiukset sitä vastoin erittäinkin nopeasti  Shocked 

Liikuntaa en ole jaksanut harrastaa, siitä vähän itseäni ruoskin. Ruokailut menee hyvin, tai sittenhän sen toukokuussa näkee että olenko syönyt järkevästi - silloin on luvassa labrat jolla tsekataan kaikki mahdolliset vitamiinit.

Paino alkaa aamulla 7:lla ja illalla 8:lla, tässä jamassa olen ollut jo koko tämän vuoden. Mutta vaatteet kyllä löysenee  Question Omaan tavoitteeseen olisi se 10 kiloa, tarkoitus olisi ensi syksy aloittaa tavoitepainossa. Katotaan miten käy.
Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 28.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 7 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Ma Helmi 24, 2014 6:30 pm

 lol! Helmiäinen!

Laitan pari linkiä Apteekin sivuilta noihin hiustenlähtöongelmiin..jos olisi hieman apuja. I love you 
http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Eura/Products/331811
http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Eura/Products/4008666700360

Itse olen huomannut saman - hiuksia lähtee.. Neutral 
..onneksi ei suuressa määrin ja värjäys auttaa - turvottaa hiusta.
Mie ajattelin tuota Plantur39:ä kopaista millaista olisi. Smile 

Hienosti siulla kyllä menee, 10kg päässä se palkinto jo häämöttääpi! sunny 
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 7 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Helmiäinen Ma Helmi 24, 2014 6:46 pm

Kiitos Nanne! Täytyy tosiaan apteekin tarjontaa tutustua. Mulla on aina ollut tosi paksu tukka (ainoita ilon aiheita tässä kropassa  Very Happy ) joten onneksi on mistä lähteä. Muutaman vuoden takainen ene-dieetti vei painoa 25 kiloa ja samantyyppisesti hiuksia, mutta se sulkasato kesti vain pari kuukautta muistaakseni. Ja hiukset palasi entiselleen nopeasti.

Pitkät hiukset vetäisin jo ennen joulua pätkäksi, ettei ihan tartte hiuskasoihin kompastella  Very Happy 


Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 28.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 7 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja meevin Ma Helmi 24, 2014 8:38 pm

Mulla ei ainakaan vielä ole hiustenlähtöä. Toivotaan ettei tulekaan, mulla kyllä kanssa paksut hiukset eli ei niin kamalaa vaikka vähän ohenisikin.
Tänään laitan postiin ruokapäiväkirjan rav. terapeutille, mahtaakohan tuo siitä mitenkään kommentoida?? Vai meneekö vaan lahteen tieto, sieltä kun kirurgi sitten soittaa puolivälissä maaliskuuta.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 7 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Heippis Ke Helmi 26, 2014 7:16 pm

Meevin, ravitsemusterapeutilta tulee kirjevastaus yleensä noihin ruokapäiväkirjoihin, itse myös lähetin viikko-pari sitten omani sinne kommentoitavaksi Smile

Mulla myös lähtee hiuksia aika tavalla, kaljua ei ainakaan vielä näy.. Aika paljon karvaa saa aamuisin tyynyltäkin kerätä, ärsyttävää.

Heippis

Viestien lukumäärä : 91
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 19.04.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 7 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Heippis Ke Maalis 19, 2014 3:50 am

Minä en ole laihtunut grammaakaan melkein kolmeen kuukauteen. Alkaa vähän tuntua siltä, että tuo leikkaus taisi olla aivan turha tekele meikäläiselle.

Heippis

Viestien lukumäärä : 91
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 19.04.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 7 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Tötterö Ke Maalis 19, 2014 5:14 am

No voi hemmetti  Neutral Tuntuu varmasti tosi pitkältä ajalta ja turhauttavalta. Toivottavasti pian tulee miinusta. Odotan kovasti omaa leikkaukseen pääsyä ja tietenkin ajatus on se, että sitten paino putoaa ja jumivaiheet ei olisi noin pitkiä.

Tötterö

Viestien lukumäärä : 141
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 07.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 7 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja meevin Ke Maalis 19, 2014 5:30 pm

Mulla kanssa kovin hitaasti tippuu paino, kutta kuitenkin vähän. Kuukaudessa menee alle kilosta pariin kiloon. Mutta jotenkin tuntuu kevyemmältä ja vaatteet kuitenkin suurenee, vaikka mittanauhalla mittaamalla en pajon muutosta saa näkyviin.
Rav.terapeutilta ei mitään postia ole tullut. Kirurgi sanoi, etei mitään kontrolleja ole lahdessa, eli tämä 3kk puhelu oli ainut.
Hiukset on nyt alkaneet lähtemään...ehdin jo toivoa ettei lähtisi kun 3kk pysyi päässä. Ei nyt vielä mitään kaljuuntumista sentään ole näkösällä, mutta selvästi suihkun jälkeen huomaa. Samoin jos kädellä nykäisee hiuksia niin lähtee aika monta. Jostain olen lukenut että joa irtoaa nykäisemällä alla 5 karvaa niin se on vielä normaalim, kyllä nyt irtoaa enemmän..

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 7 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Helmiäinen Ke Maalis 19, 2014 6:24 pm

Leikkauksesta 4 kk, painoa tippunut noin 12-13 kiloa. Siitä tosin ekat 10 kiloa aika lailla ensimmäisen 1,5 kuukauden aikana, eli hidasta on! Vaatteet kyllä löystyy, joten se pitää mielen virkeänä, mutta olisihan tuo kiva saada painoa alas. Vaikka kuinka tietää, että hidas on hyvä, niin silti välillä harmittaa...

Aloin tällä viikolla merkkaamaan syömiäni ruokia kiloklubiin. Syön muuten luultua enemmän ja vaikka en kaloreita ala nyt vahtaamaan, niin syytä on pieneen ruokaremonttiin. Olen kiloni aikoinaan saanut mm. napostelukulttuurilla ja nyt olen tämän leikkauksen myötä "sallinut" sen itselleni. Syön ihan turhia väli-välipaloja - ja kun tähän yhdistää sen, että kaikki uppoaa eikä mikään dumppaa, niin vaarana on että ruokailut lipsahtaa joltain osin entiseen.

Ryhtiliikkeen aion siis kevään kunniaksi tehdä: ruokailut etukäteen suunniteltuina aikoina, järkevää proteiinipitoista ruokaa ja EHKÄ jopa liikuntaakin voisi harkita. Liikunta onkin jo hyvässä mallissa - tein eilen Spotifyihin soittolista kahvakuulatreeniä varten  Very Happy 
Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 28.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 7 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja hansu To Maalis 20, 2014 10:30 pm

Helmiäiselle terveisiä, että niin minäkin jouduin ruokavaliotani remppaamaan, jotta paino putoaisi. Muut palstalle kirjoittelivat syövänsä normituotteita ja minä vaihdoin jo silloin kevyttuotteisiin...
Paino laski hiljalleen ja se normaalipainon rajakin tuli vastaan. Välillä harmitti, kun muut kirjoittelivat huimista kertapudotuksistaan. Minä vain hissuttelin hiljalleen alaspäin.

Toisealta se kuitenkin oli ihan hyvä juttu. Sitä joutui miettimään ja suunnittelemaan ruokavaliotaan. Nyt on helpompi pysytellä ruodussa, kun on ollut tasainen rytmi koko ajan. Pahimpana painajaisena yhä on se, että paino syystä tai toisesta ampaisisi ylöspäin. Mutta muutaman kilon sisällä paino onneksi pysynyt.

hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 7 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Helmiäinen Pe Maalis 21, 2014 2:29 pm

Kiitokset Hansu, on aina helpottavaa tietää että muitakin on samalla polulla - ja silti lopputulos voi olla hyvä. Pelkäsin ennen leikkausta että ruokailut muuttuu tosi vaikeiksi ja elämä muutenkin hankaloituu. Nyt on tilanne päinvastoin, muutoksia on aika vähän. Vähän ristiriitainen fiilis, kun pitäisi olla tyytyväinen että ruokailut sujuu erinomaisesti, mutta samalla tietää että ne voi lipsahtaa liiallisuuksiin...

No, määrät on pieniä ja ruoan laatu omasta mielestä ok. Parin kuukauden päästä on puolen vuoden kontrolli, jolloin labrat sitten kertoo miten olen syönyt ja juonut.

Loppuelämän ajan pitää ruokailuja säätää aina vähän, mutta kaikkeni teen, että painonvaihtelut pysyisi tuossa Hansunkin mainitsemassa muutamassa kilossa.
Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 28.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 7 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja hansu La Maalis 22, 2014 12:57 am

No eihän se aina helppoa ole. Minullakin käy "repsahduksia" ja joskus menee useita päiviä päin prinkkalaa... Mutta sitten tietoisesti vain itseä niskasta kiinni. Olen tullut siihen tulokseen, että olen itse itselleni kaikkein kovin tuomari. Tämän prosessin myötä suomut on silmiltä tippuneet ja on ollut pakko katsoa tosiasioita. Ei ole ollut helppoa myöntää ongelmiaan, mutta niiden omien väärien turvamekanismien läpikäynti on ollut minulle hyväksi.

Laskeskelin tuossa pudotuksiani. Keskimäärin 3kg/ kuukausi BMI.n mukaisesti arvioiden. Alkuun lähti aavistuksen nopeammin, mutta viimeiset kilot olivat kyllä tiukassa. Itse aina välillä huomaan haikailevani 60 kilon painoa. En tiedä mistä halu sinne tullut. Nythän painoni on lähempänä 70 kiloa. Olen kyllä tyytyväinen tähänkin saavutukseen. Saattaisin näyttää jo pahalta, jos lisäkiloja lähtisi. Monelta taholta jo kielletty "laihduttamasta" enempää.

Ei muuta kuin tsempillä eteenpäin Helmiäinen. Puntarin luvut tulevat hitaasti alaspäin, mutta kehonkuva muuttuu ja vartalo muovautuu uudelleen. Muutos ei aina näy kilolukuina...
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 7 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Heippis Ma Toukokuu 05, 2014 11:20 pm

Pitkästä aikaa voisin tässä päivitellä kuulumisia Smile Puoli vuotta leikkauksesta, paino on pudonnut 40% alkuperäisestä, vielä suunnilleen viidentoista kilon pudotusta toivon ennen tämän vuoden loppua. Toivottavasti onnistuu...sisulla ja ilolla mennään Smile

Heippis

Viestien lukumäärä : 91
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 19.04.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippiksen polku - Sivu 7 Empty Vs: Heippiksen polku

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 7 / 7 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa