Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kokemuksia? Hyviä? Huonoja?

+40
LauraL
Elämä edessä
anemo
Maria
Ann
26pistepirkko
tipo57
sannikaarina
joku80
Riski_iita
pingu70
Lyltsy
kanttura
MRA123
Poutapilvi
Omppupomppu80
justinat
mummi
Tantta
Ballerina
kuutamo
Katrina
Laihduttava
lilli
Bulla65
sannikki
Juuliska
hylje
maalu
pioni
dunbar
Atolli54
Tyrannosaurus
miranta
tigertytto
haaho
ritu
sirutarleena
Tepa43
muuminmamman4
44 posters

Sivu 4 / 8 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Siirry alas

Kokemuksia? Hyviä? Huonoja? - Sivu 4 Empty Vs: Kokemuksia? Hyviä? Huonoja?

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Ma Kesä 14, 2010 1:35 am

Joo,ikävä kyllä en pääse huomenna lähtemään :( NYt alko masennuttaa!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 49
Registration date : 18.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Ma Kesä 14, 2010 11:57 am

Kello on nyt 6.53 ja istun tässä ja ajatukset ovat todella sekavat! Mitä nyt tapahtuu? Peruuko se lääkäri kokonaan mun leikkauksen vai saankohan uuden ajan myöhemmin? Itkettää? Miksi nyt? En ymmärrä mitä pahaa olen tehnyt kun koko ajan kaikki asiat mene päin persettä! Joo olen laihtunut 13kg, mutta jos nyt lopettaisin tai jättäisin tauolle tämän ENEN niin lihoisin kaikki takasi! Olisinpa noita, jotta voisin lähettää kirouksen niitä kohtaan jotka sai tämän asian tapahtumaan!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ma Kesä 14, 2010 10:09 pm

Voi kurjuuksien kurjuus miten huonoja uutisia Muuminmamman4:lla on :(. Kyllä sua nyt koetellaan jos vaikka mistä suunnasta. Siinä taas nähtiin jälleen kerran, ettei oo aina ihmisiin luottamista, ei ainakaan niihin, joille viina maistuu. Toivottavasti soitit sinne sairaalaan ja peruutit tulosi, ettei ihan kiville mee koko juttu. Ei kai se voi tyssätä tähän, olisithan sä voinut vaikka sairastua ja se olis estänyt sun menosi sinne. Aina voi tulla jotakin esteitä ja niistä selviää yleensä kun selittää mistä on kyse. Älä anna näiden vastoinkäymisten lannistaa sua, vaikka ei varmaankaan ole nyt hymy herkässä. Tsemppiä sulle, toivottavasti asiat muuttuvat paremmiksi. >Hali<
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Ti Kesä 15, 2010 12:41 am

Hei Bulla65!
Joo ei ole ollut mikään kiva päivä mulla tänään! Kaiken lisäksi tajusin että tänään oli minun ja mieheni 7 vuotis hääpäivä ja joo missä on ukko? Sietää kysyä,jossain vetämässä viinaa päänsätäyteen :( Taas on paskiainen ottanut viikon lomaa töistä ja alkanut ryyppäämään! Ei sillä sialla käynyt mielessä mikä päivä tänään oli ja miten tärkee tämä päivä oli! Soitin siis Vaasaan aamulla heti kl 7 ja selitin asian niinkuin se oli! No onneksi siellä oltiin ymmärtäväisiä ja sanottiin että uusi aika tulee leikkaukseen joka tulee tapahtumaan tossa elo/syyskuun aikana! Jotain siis hyvää tälle päivälle.... Mutta täytyy sanoa että on ollut todella huono ja raskas päivä! Onneksi mulla on nuo lapset..... Kiitos halauksesta! Halit sulle takas :)
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja Laihduttava Ti Kesä 15, 2010 2:23 am

Voi ei miten kurjaa Muuminmammalla, kovasti voimia tilanteeseen. Mutta pitää jotain positiivista silti löytää ja se on se, että koko homma ei silti ole tuhoon tuomittu. Vaan sitten syksyllä uusi yritys. Toivottavasti itekin olisin jo lähempänä leikkausta siinä vaiheessa *hymy*

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ke Kesä 16, 2010 12:56 am

Kovasti tsemppiä sulle ja parempia päiviä sulle ja lapsillesi!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Su Heinä 18, 2010 5:52 pm

Moikka kaikille :) Eipässitä ole paljoo täälläkerennyt käymään kun kesä on ja tekemistä riittää! Mutta nyt on vähän aikaa istuskella joten ajattelin tänne tulla moikkaamaan =) Silloin kun en päässyt siihen leikkaukseen olin varma että lihon takas koko 13kg minkä sain jo alas ENE-llä ja että uutta leikkausaikaa saan odotella pitkälle talveen! No onneks olen "vain" lihonnut 3kg ja uusi aika leikkaukseenkin tuli! 7/9-2010 olis sitten mun vuoro! Nyt pelottaa 2 kertaa enemmän kun aikasemmin! Syy siihen on se että olen saanut kuulla niin paljon huonoa tästä leikkauksesta! Niin monelta olen kuullut että leikkaus on huonontanut elämänlaatua ja monella on kuulemma tullut kaiken maailman jälkitauteja ja sen semmosta! Nyt sitä harkitsee ja miettii että teenkä oikeesti oikean ratkaisun? No pitää varmaan vaan ottaa iisisti ja ajatella positiivisesti! Hyvää kesää :)
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja tigertytto Ma Heinä 19, 2010 12:56 am

Mulla on sitten leikkaus päivä ennen sua muumimamman4 :)
Mistä oletkuullut huonoa juttua leikkauksesta??mitä huonoa on tullut?oletko siis jutellut henk.koht leikattujen kanssa??
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja tigertytto Ma Heinä 19, 2010 12:56 am

siis tarkoitin yksi päivä ennen sua mut leikataan 6.9 : )
tigertytto
tigertytto

Viesti kirjoittaja Omppupomppu80 Ma Heinä 19, 2010 2:00 pm

Hienoa että sait uuden ajan ja mukava kuulla että kesä on mennyt painonkin suhteen hyvin! Tsemppiä jatkoon!

Omppupomppu80

Viestien lukumäärä : 41
Registration date : 01.07.2010

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Ti Elo 03, 2010 9:01 pm

Moikka tigertyttö! Jännittääkö sinua kovasti tämä leikkaus? Minä itse panikoin jo nyt!! Kaikki joitten kanssa puhun luulee että pelkään sitä mitä leikkauksen jälkeen tulee, elikkä se ruokali/vitamiini tai tulehdushommat mutta ei ne ei mua hirvitä ollenkaan vaan se itse leikkaus! Se nukuttaminen ja ajatus että minun suonia pätkitään ja leikellään :( ... Pelkään että hengitys ei toimi niinkuin pitää ja en herää siitä pöydältä enää! Se mitä pelkään leikkauksen jälkeen on veritulppia ja sitä että se suoni/mahalaukku vuotaa! Haavatulehdukset ovat sen verran tuttuja joten niitä en osaa pelätä samoin mikä tulee kipuun.... Maanantaina mulla alkaa ENE jota oikeesti jo tavallaan odotankin! On tullut niin syötyä kesän aikana että melkein yrjöttää! Mutta yllättävää kyllä paino ei ole noussut kun sen 4 kg!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja haaho Ti Elo 03, 2010 9:15 pm

Älä mieti semmosia asioita, jolle et itse mitään voi. Mulla meni GBP leikkaus todella hyvin, mitään komplikaatioita ei tullut. Kotiuduin heti toisena päivänä leikkauksesta. Eka viikko oli syömään ja juomaan opettelua. Pieneen pahoinvointiin auttoi kävely ulkona ja kunnon ruoka. En syönyt mitään keittoja, vaan tavallista ruokaa hyvin pureskellen. Toisella viikolla leikkauksesta kaikki oli jo hyvin, ja koin hiukan huonoa omaatuntoa, kun olin sairauslomalla, vaikka olisin kyennyt jo töihin. Parin viikon päästä leikkauksesta aloitin urheilun enkä ole sen koommin ajatellut koko leikkausta. Syön mitä mieli tekee, rasvaa ja maitotuotteita olen ruokaani lisännyt ravintoterapeutin ohjeen mukaan. Paino putoaa mukavasti, mutta jos jollain viikolla ei ole pudonnut, niin en pidä sitä tavattomana, oikeastaan en todellakaan koe olevani leikattu tai muutenkaan että ruuansulatustani olisi muuteltu, aivan normaalia elämää elän.

Tulin raskaaksi 4 kk leikkauksen jälkeen ja ajatukseni on ihan muualla kuin leikkauksessa. Painoa on nyt kuitenkin pudonnut 28 kg ja olo on tosi hyvä. Kesälomalla pääsin jo alle sadan kilon makkaroista ja karkeista huolimatta. tsemppiä, asioita kannattaa murehtia kun ne tulevat eteen eikä etukäteen. Murehtii pian ihan turhaan.

Viimeinen muokkaaja, haaho pvm Ke Elo 04, 2010 2:18 pm, muokattu 1 kertaa

haaho

Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 52
Registration date : 16.07.2009

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Elo 04, 2010 7:12 am

Moikka muumimamman4

Meillä alkaa täää ene samoihin aikoihin,itselläni se alkaa nyt ylihuomenna eli torstaina..ja mitä leikkaukseen tulee niiin jännitän sitä aivan älyttömästi...olen jopa alkanut pelkäämään että kun se päivä koittaa mulla menee pupu pöksyyn enkä uskalla koko leikkaukseen : ( vaikka niiiiiiiin kamalasti olenkin odottanut sitä..ja pelot meillä on aivan samat..mulla kanssa kauhistuttaa ajatus siitä että mun suoliani siirrellään ja pilkotaan uuteen uskoon : )
Nukutusta pelkään myöskin..ja sitä että mitä jos mulle tuleekin nämä kaikki vastoinkäymiset sitten leikkauksen jälkeen...tarkoitan ihan näitä mahavaivoja,närästyksiä yms...olen meinaan joskus aikoinaan siskoni kuoleman jälkeen kärsinyt niin kamalista mahakivuista (ilmeisesti vatsahaavoja)että en haluaisi niitä enää koskaan kokea...
Mä olen jotenkin kummalla tavalla saanut pudotettua painoani nyt 17 kiloa,tämä leikkaus on toiminut hyvänä porkkanana : )
Niin ja piti vielä sanoa että mä pelkään myöskin noita vitamiini juttuja(leikkausken jälkeen imeytymisiä jne).

Koska sulla olikaan leikkaus??
tigertytto
tigertytto

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Ke Elo 04, 2010 3:22 pm

Moi tigertytto!
Otan osaa siskosi kuolemasta :( Saanko kysyä oliko leikkaukseen liittyvä? Silloin ymmärrän sinua vieläkin enemmän että pelkää tätä leikkausta! Itsellä on tällä hetkelläkin kauheet mahakivut! Söin idiootti eilen chilipähkinöitä!! Siis järkevä päätös kun on muutenkin mahaongelmia :D!! Onnea tolle painonpudotukselle =) Siis sullahan on aivan mahtavasti lähtenyt painoa alas! Saanko udella paljonko sun BM on? Itsellä on aivan kauheen paljon ylipainoa joten sehän onkin suurin syy tähän pelkoon! (130kg ja olen 157cm) Painoin tossa talvella jopa 146kg! Huh,huh silloin oli jo hengityskin todella tiukalla! Ja se hengityshomma mua kans askaruttaa koska minulla on paha astma ja kauheen limaa keuhkoissa! Kun olen kuulut kauhujuttuja jos on huoonot keuhkot ja nukututettu! Mulla on leikkaus 7/9 Vaasassa... Missä sinut leikataan?
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Elo 04, 2010 4:33 pm

Siskoni kuolema ei liity mitenkään leikkaukseen..mulle tuli silloin vaan kova suru/stressi niin sain jatkuvasti mahahaavoja peräkkäin moneen kertaan,ja siitä tiedän mitä vaikean mahan kanssa eläminen on..No mun bmi oli 52 kun aloin tämän taipaleen(silloin painoin 127kg muistaakseni ja pituutta mulla ei ooo ku vaivaset 155cm) ja mitäköhän se nyt olisi...kun tällä hetkellä paino on tossa 110kg paikkeilla,hiukan heittelee kilolla sinne tänne...Mut leikataan Turussa(tyks) 6/9
Mä ymmärrän sun pelkosi kun kerroit astmastasi,mutta kyllä lääkärit tietää mitä ne tekeee,luotetaan niihin ja sitten siihen että ei suomessa ole kuollut kukaan tähän leikkaukseen ja siihen että tähän päivään mennessä näitä leikkauksia on tehty jo paljon joten lääkäreillä on kokemustakin enemmän : ) laihoja lohtuja,,ehkä,,mutta lohtuja kuitenkin : )
tigertytto
tigertytto

Viesti kirjoittaja Tantta To Elo 05, 2010 4:12 pm

Tigertytto, tassa sulle osoite yksinkertaiseen laskuriin sita bmi'ta varten, jos ei sulla ennestaan tata ole.

www.terveysportti.fi/xmedia/pgr/bmilaskuri.htm
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009

Viesti kirjoittaja tigertytto To Elo 05, 2010 4:58 pm

Kiitos tantta..laskin sen heti ja nykyinen bmi on 45.8 : )
tigertytto
tigertytto

Viesti kirjoittaja Tantta Pe Elo 06, 2010 4:02 pm

Eli siina se on laskenut jo ihan huimasti, onnea sulle tasta menestyksesta!
Oliskos nyt just tasan kuukausi sun leikkaukseen? Sekin lahenee nopeasti, eli kaikki on kohdallaan ja hyvin.
Hyvaa paivanjatkoa vaan.
Tantta
Tantta

Viesti kirjoittaja tigertytto Pe Elo 06, 2010 5:38 pm

Heips Tantta : )
Juu tänään siihen leikkaupäivään on sitten tasan kuukausi : ) ja ened alkaa tänään..Ravitsemusterapeutti soitti aamulla ja muistutti juomisesta miten tärkeää se on,kertoi etttä tomattia ja kurkkua saa syödä pussien lisäksi niin paljon kuin napa vetää.
Aion mennä tänään vimosen kerran kaverini kanssa ulos ns,vanhan minäni "hautajaisiin"ja siksi siirrän enen alkavaksi huomiseen...tuskin se päivästä on kiinni : )
tigertytto
tigertytto

Viesti kirjoittaja Tantta Pe Elo 06, 2010 8:54 pm

Juu Tigertytto, ei se yhdesta paivasta kiinni ole. Pida hauskaa!
Toi on kiva, atta tomaattia ja kurkkua saa syoda. Ma niilla kerran laihdutin 15kiloa, en syonyt mitaan muuta. Tuskin niin kovin terveellista, mutta sullahan eri juttu jos sa niita pusseja nautiskelet, niistahan saa kaikki tarvittavat ravinteet.
Onnea sitten huomiselle ja niille muillekin 4 viikon paiville. Toivottavasti sulla ei ole huomenna oikea vanhanajan krapula, silloin on vaikea olla syomatta koko ajan jotain.
Tantta
Tantta

Viesti kirjoittaja tigertytto Pe Elo 06, 2010 10:31 pm

Niimpä...itsekuria,itsekuria : )
tigertytto
tigertytto

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 La Elo 21, 2010 2:39 pm

Moikka! Ajattelin tässä vaan onnessaan kertoa että kyllä olen sittenkin saanut painoa alas vaikka välillä ei ole tuntunut siltä :/ Olen siis sillä luomuenellä... Olen sillä saanut kivat 5-6kg alas =) Ihanaa, en ole painanut näin "vähän" yli 6 vuoteen :D
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 La Elo 21, 2010 2:41 pm

heh,siis kilomäärä pudotuksissa on noin 3-5 kg hankala tavallaan sanoa mutta paino oli silloin kun alotin siinä 128-127
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja Poutapilvi La Elo 21, 2010 4:10 pm

Tomaateista minulle sanottiin ettei kannata syödä, kun aiheuttavat nälkää. Onko sulla Tigergirl tullut niistä nälkä? Itse olin huomaavinani sen.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja tigertytto Ma Elo 23, 2010 5:33 pm

Heips
Olen muuttanut ja siksi en ole päässytä tänne käymään : ( nyt koitan vastailla poikani koneelta..eli en ole huomannut että tomaatista tulisi enempi nälkä..mulla on muutenkin kyllä joitenkin sekaisin koko eneily...kerroin sen ravitsemusterapeutille..että olen ollut pusseilla ja ruualla...mutta nyt kun leikkaus on näinkin lähellä on alkanut pelottaa ja mietityttämään josko menen ollenkaan ...jos koitan vaan jatkaa näin kuin tämän 1,5 vuottakin...menen kuitenkin 30 pvä nukkumatille,keuhkokuviin ja sairaanhoitajalle ja juttelen siellä sitten tästä ajatuksestani...ja jos saisin kuitenkin sellaisen varan että JOS paino alkaa taas nousemaan niin voisin aloittaa alusta koko leikkaus prosessin....on tämä vaikeaaa*huokaus*
tigertytto
tigertytto

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 4 / 8 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa