Kokemuksia? Hyviä? Huonoja?
+40
LauraL
Elämä edessä
anemo
Maria
Ann
26pistepirkko
tipo57
sannikaarina
joku80
Riski_iita
pingu70
Lyltsy
kanttura
MRA123
Poutapilvi
Omppupomppu80
justinat
mummi
Tantta
Ballerina
kuutamo
Katrina
Laihduttava
lilli
Bulla65
sannikki
Juuliska
hylje
maalu
pioni
dunbar
Atolli54
Tyrannosaurus
miranta
tigertytto
haaho
ritu
sirutarleena
Tepa43
muuminmamman4
44 posters
Sivu 5 / 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Vs: Kokemuksia? Hyviä? Huonoja?
Tämä ei ole enää totta! Minun lapsella todettiin eilen SALMONELLA!!?? Ja nyt on todennäköistä että se on myös mulla koska on ollut semmosia oireita! Elikkä minullahan on se leikkaus 7/9.... Soitin sitten Vaasaan eilen ja se lääkäri vaan sano että 90& varmuudella se leikkaus PERUNTUU!!?? Siis oikeesti? Minulla menee järki ja hermot! Olin nyt henkisesti valmistautunut tähän ja olin aivan menossa siihen! Olen saanut painoa yhteensä pois talvesta 23kg!! Nyt TAAS takaisku! Alkaa tuntumaan siltä että tämä leikkaus ei sitten ole tarkotettu minulle!
muuminmamman4- Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 49
Registration date : 18.03.2010
Onpas kurjia uutisia sulla! Kun lukee tätä sun tarinaa niin kaikenlaista vastoinkäymistä sulla on ollut. :(
Jos jotain hyvää yritetään kaivella on se että leikkaus siirtyy ei onneksi peruunnu kokonaan, laiha lohtu tässä kohtaa mutta yritän tsempata silti.
Mutta eihän kannata mennä asioiden edelle, nyt täytyy vaan tutkia et onko sulla sama tauti.
Koita kestää!!
Jos jotain hyvää yritetään kaivella on se että leikkaus siirtyy ei onneksi peruunnu kokonaan, laiha lohtu tässä kohtaa mutta yritän tsempata silti.
Mutta eihän kannata mennä asioiden edelle, nyt täytyy vaan tutkia et onko sulla sama tauti.
Koita kestää!!
MRA123- Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009
Tsemppiä muumimamma!
Tosi kurja mäihä!!! Kyllä Sinua koitellaan... mutta JOS Sinulla on salmonella, niin leikkausaikasi vain siirtyy kunnes olet täysin terve. Voimia matkaan!
Tosi kurja mäihä!!! Kyllä Sinua koitellaan... mutta JOS Sinulla on salmonella, niin leikkausaikasi vain siirtyy kunnes olet täysin terve. Voimia matkaan!
kanttura- Viestien lukumäärä : 40
Registration date : 19.05.2010
Itse olen salmonellan sairastanut ja se oli todella kurja tauti. Toivottavasti saitte ajoissa antibiootin. Itse tein kuolemaa, kun oireet olivat jyllänneet jo toista viikkoa, mutta muuton & pääsiäisen takia terkkarista eivät saaneet ilmoitettua positiivisesta ulosteviljelystä ja tauti pääsi todella kunnolla valloilleen.
Kannattaa hoitaa se kaikessa rauhassa vaikka leikkauksen siirtyminen tietysti harmittaa!
Kannattaa hoitaa se kaikessa rauhassa vaikka leikkauksen siirtyminen tietysti harmittaa!
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Sain soiton Vaasasta! Nyt se mun leikkaus riippuu siitä salmonella kokeen vastauksesta! Elikkä jos se on puhdas mut leikataan!!! IIIIK, sittenhän siihen leikkaukseen on vaan 8 päivää jäljellä!! Mutta, nyt mua alko pelottaa, perjanatina vaivuin masennukseen tämän salmonella asian kanssa ja söin aika lailla liikaa ja VÄÄRIN! jos nyt olen loppupäivät (7 päivää) sillä pulverienellä niin kait se leikaus onnistuu? Olenhan minä tämän kuukauden aikana laihtunut 5kg..... kuinka kauan siinä menee että sen maksan ympäri oleva rasva sulaa? Tai tulee takas?
Siis eikö kukaan osaa auttaa minua? Minä kun olin ihan varma että se perutaan kun se hoitaja niin myös sano.... Nyt täällä panikoin että kaikki menee päin persettä koska meni dieetti viikonlopuna TODELLA päin persettä! :( Tänään sitä ollaankin oltu kaalikeittolinjalla ja samalla jatkuu loppuviikon! Tässä ajattelin yhtä asiaa, koska minulle EI olle tehty sitä ylävatsan ultraa niin tehdäänkö se sitten siellä Vaasassa? Tai onko se tapana tehdä ennen leikkausta? Eikö siitä näe onko maksan ympärillä kauheena rasvaa? IIk, viikko leikkaukseen......
Oot pudottanut yli 20 kg tänä vuonna, eiköhän se maksarasva ole saanut kyytiä. Ota rennosti!
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
ole huoleti ei se rasva sinne maksaan yhden huonon viikonlopun aikana takasin kerkeä tulemaan. koitat nyt pysyä ruodussa lopun aikaa, etkä murehdi liikoja. koita olla liikoja hermoilematta ja ajattele ruusuista tulevaisuutta uuden masun kanssa ja niitä kaikkia ihania vaatteita mitä saat sitten hankkia itsellesi.( tai oikeastaan sinunhan on pakko niitä ostaa..... iloisella mielellä). onnea matkaa kaikki sujuu kyllä hienosti ja kohtahan se on ohi ja alkaa toipuminen.
pingu70- Viestien lukumäärä : 116
Registration date : 15.06.2010
Joo tänään olenkin taas juossut vessassa kun kkoko ajan tulee nestettä.... Minusta on vaan niin hankalaa kun olen tällä niin sanotulla luomu enelä ja en yhtään tiedä kuinka paljon saan kaloreita päivän aikana! syön melkein vaan kaalikeittoa missä on hieman jauhelihaa..... Siinähän tuo mun ruokavalio aikalailla taitaa olla! Hieman ykstoikkosta mutta,mutta... eihän kaalikeiton pitäis ainakaan lihottaa?! Maha on kyllä kipeenä koko ajan, taitaa olla niin että maha ei oikein tykkää kaalista pasrakaalista ja sipulista! No toivon että saan edes vähän painoa pois mutta tuskinpa kun leikkaukseen on enää se 6 päivää! tai siis toivottavasti on.. kaikkihan nyt riippuu siitä salmonellavastaukseta!
Hyvät yöt!
Hyvät yöt!
Asiaa oikeasti enempi tuntematta, mutta onkohan kenenkään leikkausta peruttu jos pv on lyöty lukkoon ja eneily ei olekkaan sujunut suunnitelmien mukaan? Kun joissain paikoissahan ei tuota eneilyä tarvita lainkaan. Ymmärrän kyllä sen merkityksen, ja lisää turvallisuuttahan se leikkaukseen tuo, sillähän sitä perustellaan, mutta kuitenkin....
Luulen Muuminmamman, että saat olla ihan rauhallisin mielin, en voi uskoa että leikkausta perutaan jos et ole eneillyt "ohjekirjan mukaan" :) Tuo Salmonella onkin tietysti eri juttu.
Miljoonasti tsemppistä, ja jaksamista sulle!!!
Luulen Muuminmamman, että saat olla ihan rauhallisin mielin, en voi uskoa että leikkausta perutaan jos et ole eneillyt "ohjekirjan mukaan" :) Tuo Salmonella onkin tietysti eri juttu.
Miljoonasti tsemppistä, ja jaksamista sulle!!!
Viimeinen muokkaaja, Riski_iita pvm Ke Syys 01, 2010 4:04 pm, muokattu 1 kertaa
Riski_iita- Viestien lukumäärä : 188
Registration date : 29.06.2010
Päivää kaikille! Onkohan kennelläkään tietoa siitä että jos on flunssaa niin leikkaako ne? Minulla on nyt kaiken lisäksi alkanut olemaan kurkku kipee ja semmonen v-mäinen olo! Elikkä ihan siltä tuntuu että flunssaa pukkaa :( (sekin vielä) Eihän se olekkaan 100% varma leikkaako ne mut silloin tiistaina sehän riippuu siitä mun salmonella vastauksesta mutta nyt on niiin pönttöolo päässä että!! HUimaa ja kurkku on kipee!!! JA palelee!! siis voihan vi...u!! No minä otin buranaa naamaan ja käyn terkkarilla illalla! Puhalsin mä peffiäki aamulla vaan huikeet 240 (ennen lääkettä) joten voi olla keuhkoputkentulehdustakin! Joo,en mä oikein usko että leikkaus siirtyis vaan sen takia jos ene ei olis ollut täydellinen...Sen tarkoitushan on se että se auttais sitä leikkausta! Sitä vaan olen tässä miettinyt että onko se niin että sse pussiene pitää lopettaa ennen leikkausta? luin tuolla siitä mutta ei kait se niin ole?
Minä pääsin peruutuspaikalle, koska ene- ei ollut sujunut tällä, jonka paikalle menin. Siksi itsekin ehdin olla vain 9 päivää enellä, mutta sain silläkin hyvin painon putoamaan ja leikkaus sujui hyvin. Peruutetun leikkauskaan ei lopullisesti peruuntunut vaan siirtyi eteenpäin ja toivottavasti se paino sitten lähti laskuun. Sitä tarina ei kerro.
haaho- Viestien lukumäärä : 176
Registration date : 16.07.2009
Mulle painotettiin, että viikkoa ennen pitää lopettaa eneily ja syödä ihan normaalisti. Näin siksi ettei elimistö saa missään tapauksessa olla ketoosissa leikkauksen aikana.
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Hei,
Haahon kanssa samoilla linjoilla, ainakin täällä Pirkanmaan alueella on pakko ENEillä ja menestyneesti, muutoin "putoaa paikaltaan". Tämä on mullekin sanottu jo monen monituista kertaa, pari viikkoa ennen leikkausta kun käydään tapaamassa kirurgia ja nukutuslääkäriä niin siellä punnitaan, näin olen käsittänyt, jos ei lukemat ole pudonnut, peli vihelletään poikki.
Haahon kanssa samoilla linjoilla, ainakin täällä Pirkanmaan alueella on pakko ENEillä ja menestyneesti, muutoin "putoaa paikaltaan". Tämä on mullekin sanottu jo monen monituista kertaa, pari viikkoa ennen leikkausta kun käydään tapaamassa kirurgia ja nukutuslääkäriä niin siellä punnitaan, näin olen käsittänyt, jos ei lukemat ole pudonnut, peli vihelletään poikki.
Huomenta teille! Joo en mä millään "normi" ruualla nyt olekkaan vaan syön siis kaalikeittoa ja salaattia! Mutta itsestä tuntuu siltä että riittääkö se? Ja onko minun maksa nyt pientynyt? Olenhan minä tämän vuoden puolella laihtunut sen 23kg yhteensä mutta en siis suoralla menolla! Ja tällä hetkellä kun käyn vaakalla niin näyttää siltä että paino olis noussut 2kg MUTTA minulla on supermenkat päällä mitä minulla ei ole ollut moneen kk-teen!? Itse luulen että tuo rättikausi johtuu siitä koska syön yhtääkkiä niin terveellisesti!? Mutta enhän minä siitä tiedä mitään! Kolme viimestä päivää meinaan juoda sitä ainutta pussijuomaa mikä mulle sopii mutta kyllä voi sekin tehdä tiukkaa kun samaa litkua vetää koko ajan! En tiedä onko siitäkään mitään apua mutta saanpas lisää tietoa varmaan siellä Vaasassa! Eihän tuo mun leikkaus ole tällä hetkellä mikään 100% varma muutenkaan! Kaikkihan riippuu siitä Salmonella-vastauksesta JA jos mun flunssa tosta pahenee! Nyt mulla on suht hyvä olo kun olen syönyt burana 600 kuurina ja bafuciiniä......... No tänään meinaan käydä kuitenkin ottamassa sen crp-n ja tohtori saa katsoa poskiontelot ja kuunnella keuhkot! No, päivä kerralla eihän tässä muukaan auta!
Kyllä sua nyt koetellaan muuminmamman!! Voi itku! Toivotaan nyt kuitenkin että kaikki menee niinkuin on suunniteltu!!
Huomenta päivää! Tässä äsken soittelin sinne labraan ja hyvällä tuurilla saan ne vastaukset jo huomenna =) Huonolla tuurilla ne menee jopa tiistaiaamuun! Siinähän sitten jännitetään jos sinne asti menee, onhan mulla se leikkaus tiistaina! No Vaasaan mut on pyydetty tulemaan vaikka vastaukset ei olis tulleet ennen maanantaita! Sinne sitten odottamaan vastauksia ja käymään läpi niitä viimesiä kokeita ja sen semmosta! Se aisia mikä minua on alkanut vähän vaivaamaan on se että minun ylävatsaa ei olla ultrattu ollenkaan! Onhan mulla se ultrattu mutta siitä on jo 1 vuosi aikaa ja silloin mun paino oli korkein (146kg) ja nythän se on sen 123,7 =) Nyt kun katson tota lukemaa 146 olo tulee aivan oudoksi! Ei ole kummaa että en silloin jaksanut melkein enää seistä saati sitten mennä ulos lapsien kanssa :( Olo oli silloin erittäin tukala ja hengitys oli vaikeeta! Kun mun pituuskin on niin pieni 157cm joten aivan kaamee tuo painolukema on ollut! Onhan se nytkin todellakin korkee mutta nyt pystyy kuitenkin paremmin liikkua ja hengittää VAIKKA vieläkin tulee hengenahdistusta helpommin ja vähäsen jalat väsyy mutta ei niin helpolla! Rintakipuja mulla on nyt ollut mutta luulen että se johtuu mun paniikista ja siitä että se leikkaus on aivan "ovella"! No,jaa nyt pitää lopetella mutta ollaan kuulolla!
Mäkin täällä muuminmamma jännään sun labravastauksia kovasti, toivotaan nyt että ei sen takia leikkaus enää siirtyisi.
Mä kävin tänään gastroskopiassa ja samalla mulle laitettiin se ylävatsan ultravaraus sinne. Mutta ne hoitajat vähän mietti siinä, että Vaasasta tulee yleensä niin nopeasti kirje, ettei välttämättä ehditä sitä tehdä. Mullakin oli lähete jo mennyt Vaasaan, vaikka kuvittelin sen lähtevän vasta tämän gastroskopian jälkeen.
Mutta nyt vain odotellaan miten tässä käy!
Mä kävin tänään gastroskopiassa ja samalla mulle laitettiin se ylävatsan ultravaraus sinne. Mutta ne hoitajat vähän mietti siinä, että Vaasasta tulee yleensä niin nopeasti kirje, ettei välttämättä ehditä sitä tehdä. Mullakin oli lähete jo mennyt Vaasaan, vaikka kuvittelin sen lähtevän vasta tämän gastroskopian jälkeen.
Mutta nyt vain odotellaan miten tässä käy!
Hei muuminmamman4!
Toivottavasti kaikki järjestyy parhain päin! Pidän Sinulle niin peukut kuin ukkovarpaat pystyssä, tsemppiä!
Toivottavasti kaikki järjestyy parhain päin! Pidän Sinulle niin peukut kuin ukkovarpaat pystyssä, tsemppiä!
kanttura- Viestien lukumäärä : 40
Registration date : 19.05.2010
Kiitoksia teille <3 Joo sieltä Vaasasta kyllä tulee se leikkausaika aika nopsaan ja toivon että sinäkin laihduttava pääset sinne nopsaan =) Kiitos kanttura sinulle myös =)
Tietääkö kukaan onko sitä päässyt leikkaukseen vaikka onkin flunssa? Mulla ei ole mitenkään paha flunssa, mitä nenä tukossa, yskittää ja niin löytyy noista keuhkoista sitä limaa :( Niin ja odottelenhan minä vielä sitä salmonella vastaustakin! Maanantaina lähden sitten Vaasaan ja saan kuulla "tuomion"! Jos kaikki on OK palaan tänne vasta leikkauksen jälkeen!
Mulla on nyt flunssa ja leikaus on maanantaina..tai OLIS ollu : (
Juttelin eilen tyksin kirurgin kanssa puhelimessa ja hän oli sitä mieltä että jos olen vähän flunssassa niin tulen näyttämään itseäni osastolle sovitusti maanantai aamulla 6.45 ja nukutus lääkäri katsooo salliiko mun kuntoni nukuttamisen..jos taas tulen enemmän räkäiseksi tai jos kuume nouseee niin ei saa tulla ollenkaan vaan pitäää soittaa ja sitten leikkaus peruuntuu ja saaan uuden ajan leikkuuulle...
En tiedä onko tämä nyt jotain kohtalon ivaa vai mitä että juuri nyt tulin kipeäksikin kun olen pelännyt ihan aika tavalla tätä leikkausta..TÄnään on kurkku todella kamalan kipeä ja limaa selvästikkin enemmän kuin eilen..joten se sitten siitä,tiedän jo että eivät voi näin kipeässä kunnossa mua nukuttaa..
Juttelin eilen tyksin kirurgin kanssa puhelimessa ja hän oli sitä mieltä että jos olen vähän flunssassa niin tulen näyttämään itseäni osastolle sovitusti maanantai aamulla 6.45 ja nukutus lääkäri katsooo salliiko mun kuntoni nukuttamisen..jos taas tulen enemmän räkäiseksi tai jos kuume nouseee niin ei saa tulla ollenkaan vaan pitäää soittaa ja sitten leikkaus peruuntuu ja saaan uuden ajan leikkuuulle...
En tiedä onko tämä nyt jotain kohtalon ivaa vai mitä että juuri nyt tulin kipeäksikin kun olen pelännyt ihan aika tavalla tätä leikkausta..TÄnään on kurkku todella kamalan kipeä ja limaa selvästikkin enemmän kuin eilen..joten se sitten siitä,tiedän jo että eivät voi näin kipeässä kunnossa mua nukuttaa..
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
hei nyt droppia, dopingia, valkosipulia, villasukkia ja kaulaliinaa kehiin. Kaikki keinot käyttöön!! Olis iso harmi jos jonkun tylsän flunssan takia teillä siirtyis leikkaus :(
Moi tigertyttö! Joo eikö olekkin rasittavaa kun tulee tämmönen tilanne :( MUTTA toivoa vielä löytyy, oletko käynyt itse päivystyksessä hakemassa droppia? Minä soitin äsken tonne ensiapuun ja sain ajan sinne, ensin kirurgi sano että ehkä kannattaa siirtää mutta sano sitten että tuleppas hakemaan pikaantibioottikuuri! Onhan nyt "vasta"lauantai! Mun leikkaushan pitäis olla tiistaina! Mutta tigertyttö.. Nyt valkosipulia kehiin ja peittojen alle maate! ÄLÄ tee mitään ylinmääräistä! Vaan makaat ja huilit,nukut... Ota buranaa ja juo teetä! ÄLÄ vielä luovuta! Käy apteekista hakemassa limaa irrottavaa droppia ja kurkkupastilleja! Itse olen niin lähellä kans luovuttaa MUTTA perkele (anteeks kielenkäyttöä! ) ei taas.... Jos nyt perutaan leikkaus en usko että menen siihen enää sitten ollenkaan! Jos nyt mulla perutaan se olis siis toinen kerta! Minäkin pelkään tätä leikkausta AIVAN SAIRAAN PALJON! Mutta pakko siihen on mennä jos meniaa saada minkäänlaista tulevaisuutta! En halua kuolla nuorena lihavuuden takia! Tai en halua sairastua kaiken maailman tauteihin tämän löllön takia! NYT tigertyttö peittohin! Ja Kiitos Riski_iita kannustuksesta <3
Samaa mieltä Muuminmamman4 kanssa!
Troppia troppia ja huilaamista, kaikki keinot ovat sallittuja tässä kohtaa jottei leikkaus peruuntuisi!
Muuminmammalla on oikea asenne! Toi oli hyvä idea pyytää antibioottia vaikka normisti ei tarviskaan, täytyy laittaa korvan taakse, mulla leikkuri 29.9 ja tää on tavatonta flunssan aikaa, nyt kyllä on kurkku kipeänä, josko SAISIN sairastaa nyt niin ehtisin hyvin parantua ennen H-hetkeä.
TSEMPPIÄ!!!!!
Troppia troppia ja huilaamista, kaikki keinot ovat sallittuja tässä kohtaa jottei leikkaus peruuntuisi!
Muuminmammalla on oikea asenne! Toi oli hyvä idea pyytää antibioottia vaikka normisti ei tarviskaan, täytyy laittaa korvan taakse, mulla leikkuri 29.9 ja tää on tavatonta flunssan aikaa, nyt kyllä on kurkku kipeänä, josko SAISIN sairastaa nyt niin ehtisin hyvin parantua ennen H-hetkeä.
TSEMPPIÄ!!!!!
Sivu 5 / 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Similar topics
» Kokemuksia
» Kokemuksia tai kohtalotovereita?
» Roikkoleikkaukseta kokemuksia?
» kokemuksia leikatuilta!
» Gastroskopia kokemuksia???
» Kokemuksia tai kohtalotovereita?