Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kokemuksia? Hyviä? Huonoja?

+40
LauraL
Elämä edessä
anemo
Maria
Ann
26pistepirkko
tipo57
sannikaarina
joku80
Riski_iita
pingu70
Lyltsy
kanttura
MRA123
Poutapilvi
Omppupomppu80
justinat
mummi
Tantta
Ballerina
kuutamo
Katrina
Laihduttava
lilli
Bulla65
sannikki
Juuliska
hylje
maalu
pioni
dunbar
Atolli54
Tyrannosaurus
miranta
tigertytto
haaho
ritu
sirutarleena
Tepa43
muuminmamman4
44 posters

Sivu 2 / 8 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Siirry alas

Kokemuksia? Hyviä? Huonoja? - Sivu 2 Empty Vs: Kokemuksia? Hyviä? Huonoja?

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ti Maalis 23, 2010 3:27 pm

Moi kaikille!
Vielä lisään tuohon Pionin hyvään juttuun, että sellanenkin sit tapahtuu, että ne pienet vanhat vaatteetkin jää isoiksi! :) :)

TSEMPPIIIIIIIIIIIII

ps. tänään -40 kg
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti kirjoittaja maalu Pe Maalis 26, 2010 4:04 pm

MInustakin ne nutriletit ovat ihan hirveitä. Itse olen kokeillut aiemmin ene-dieettiä ja oksentanut ne pois. Eli pelkään ettei leikkauksesta tule mitään koska en pysty niitä syömään.
Täytyy varmaan syödä vaan kaalisoppaa.

Maalu

maalu

Viestien lukumäärä : 52
Registration date : 16.03.2010

Viesti kirjoittaja Tepa43 Pe Maalis 26, 2010 4:22 pm

MOI MAALU!
Mulla oli ainoo suklaa mikä meni alas...muut mitä kokeilin niin pisti yökkäämään............saitko näytteitä RT:ltä...Modifastin tummasuklaa oli ihanaa, mut olin jo ehtinyt hamstrata nutriletin suklaata tarpeeksi nin ensit syönyt tota herkkuu sit maistiaista enempää.
Noi ene pussit vissiin puheitten mukaan sulattaa niitä sisäelin rasvoja parhaiten, mutta pääasia kai on, että saat painoo 5-10kg pois konstilla millä hyvänsä ennen leikkausta!

Tsemppiiii kyl Porissa homma osataan nim.kokemusta on :)
Tepa43
Tepa43

Viesti kirjoittaja maalu Pe Maalis 26, 2010 4:28 pm

Kyselen sulta lisäjuttuja kun taas tiedän mitä tulossa on.

Maalu

maalu

Viestien lukumäärä : 52
Registration date : 16.03.2010

Viesti kirjoittaja hylje La Maalis 27, 2010 11:01 pm

heips maalu,
sairaalan ravitsemisteraupeutilta tai vaikka netistä saat ohjeet erittäin niukkaenergiseen ruokavalioon,, löytyy täältäkin Admin laittanut, sama ohje ympäri suomea ravitsemisteraupeuteillakin.yleistä osastolla heti toinen rivi siellä Admin ohjeet.

olikohan morrigan vai kuka joka sanoi
et oikeastaan ihan sama mitä syö kuhan ei syö enempää kuin sen 800kcal per päivä, taisi olla *pieniä kiviä^*
ja niihän se on,
itse en voi nutrilettia ottaa kun saan ns nokkosrokon kaltaisia oireita ja raavin itseni rikki.
hylje
hylje

Viestien lukumäärä : 185
Ikä : 61
Registration date : 04.08.2009

Viesti kirjoittaja Juuliska Ti Maalis 30, 2010 2:53 pm

Moikka kaikille!

Olen joskus aiemmin pudottanut painoa Cambridge-kuurin avulla ja ihan rehellisesti voin sanoa, että Cambridge-pussit maistuvat tosi hyville! Vaasan keskussairaalan ravitsemusterapeutin kanssa juttelin asiasta ja hän sanoi, että Cambridgen pusseja voi käyttää myös ENE-dieetin aikana. Sen varaan mä lasken, ne todellakin saa alas! Vanilja, minttu-suklaa, cappuccino ja kumppanit... oi, ne on tosi herkullisia! Suolaiset keitot eivät olleet ollenkaan mun mieleen, mutta nää muut.. njam! Cambridgen hinta tosin on suolainen (55eur/vko muistaakseni), mutta se on mielestäni pieni tuska siitä, että dieetti onnistuu ja pääsen leikkaukseen. Ja edellisellä Cambridgellä sain painoa tosi hienosti alas, joten vaikutuskin on testattu.

Suosittelen sitä muillekin, joita ällöttää näiden muiden ENE-tuotteiden maku!

Niin muuten: jonotan leikkausaikaa Vaasaan. Pari viikkoa sitten - heti sen jälkeen, kun gastroskopian tulokset selvisivät - sieltä tuli kirje, että jono on tällä hetkellä noin 2-3kk eli jopa ennen kesää saatan päästä leikkaukseen! *hymy*

Viimeinen muokkaaja, Juuliska pvm Ke Maalis 31, 2010 1:55 am, muokattu 1 kertaa
Juuliska
Juuliska

Viestien lukumäärä : 25
Registration date : 30.01.2010

Viesti kirjoittaja sannikki Ti Maalis 30, 2010 7:17 pm

Heippa Juuliska!
Mistäs sinä olet noita pussukoita ostanut,kuulostavat hyviltä, juuri myös minun makuun,hih.....

Cambridge-kuuri
Mietin tässä jo leikattuna, että pitäisi ottaa pieni kuuri vilkastuttamaan aineenvaihduntaa, kun paino jumittaa ja olikos se Kimby, kun oli myöskin ollut pusseilla hyvin kokemuksin.
T:S

sannikki

Viestien lukumäärä : 80
Registration date : 05.07.2009

Viesti kirjoittaja Juuliska Ti Maalis 30, 2010 8:09 pm

Cabridgeja saa ostaa konsulenteilta ympäri Suomen, täältä löytyy lisätietoja:

http://www.cambridgekuuri.com/

Ja hyväksi havaittuna vinkkinä: kun pirtelöön pistää veden lisäksi reilun määrän jääpaloja ja vetää sauvasekottimella kaikki sekaisin ihan hienoksi, niin voi elämä että ne ovat vielä parempia! Ja suklaapirtelöä oon mixannut kahvin kanssa hyvin lopputuloksin.. Omaa mielikuvitusta kun käyttää, niin saa kyllä herkkuhampaansa hiljaiseksi eikä oo edes nälkä, kun loppuajan litkii vettä ja vichyä.

Viimeinen muokkaaja, Juuliska pvm To Huhti 01, 2010 6:29 pm, muokattu 1 kertaa
Juuliska
Juuliska

Viestien lukumäärä : 25
Registration date : 30.01.2010

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ke Maalis 31, 2010 12:23 am

Mä en oo kuullukkaan noista sillon kun eneilin, mutta tuo kylmä auttoi ihan nutrileteissäkin ...........suklaa veteen sekoitettuna ja n.10min pakkaseen!
Niin siitä tulee ihanan kylmää paksuhkoa pirtelöö.....oli kesällä odottettu juoma!

Tsemppiä kaikille eneiljöille!
Jaksakaa....lopussa kiitos seisoo! :)
Tepa43
Tepa43

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Ma Huhti 12, 2010 9:43 pm

No niin, tämän kuukauden aikana minulle tehdään se gastroskopia ja sitten odotetaan ensikäyntiä vaasaan! Saa nähdä kuinka äkkiä se Vaasan aika oikein tulee! Jännittää koko homma!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 49
Registration date : 18.03.2010

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Ti Huhti 20, 2010 7:25 pm

Tänään tuli Vaasasta paperit jonoaika on 2-3kk! Nyt sitten alko jännittää kahta kauheemmin!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Ti Toukokuu 04, 2010 7:25 pm

Ja niin se leikkausaika tuli! 23/6 olis leikkauspäivä! Nyt pelottaa! Mietityttää miten se leikkaus menee, pelottaa että jotain menee huonosti.... onhan se kuolinprosenttikin 0,2% ... Onkohan kukaan oikeesti kuollut leikkauksen aikana? En mä niitä tulehduksia pelkää,nehän voi hoitaa lääkkeillä mutta se KUOLEMA on hirvee ajatus, varsinkin kun on 4 alle 8 vuotiasta lasta!! Onko kenelläkään tietoa erittäin huonoista leikkaustuloksista?
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ti Toukokuu 04, 2010 7:34 pm

Kaipa siihen on ihmisiä kuollut, koska sanotaan, että riski on 1:200 eli eikös se tarkoita silloin sitä, että 1 ihminen 200:sta leikatusta menehtyy. Minua tuo asia pelottaa ainakin ihan sairaan paljon, mutta siitä huolimatta olen menossa leikkaukseen, jos siihen pääsen. Näillä kiloilla, sairauksilla ja ennusteilla en tulisi kuitenkaan elämään pitkää elämää, riski kuolla ennenaikaisesti ilman leikkausta on vielä paljon suurempi. [b]EDIT: Kiitos Katriina oleellisen virheen korjauksesta eli tuo kuolleisuus on siis 1:2000. Tässä on taas hyvä opetus siitä, ettei pidä uskoa kaikkea mitä netistä lukee, sillä olen itse lukenut tuon 1:200 -tiedon netistä suomalaiselta sivustolta, joka oli lääketieteen ammattilaisten kirjoittama. Ilmeisesti siinä oli sitten kirjoitusvirhe, itsekin ihmettelin, että onpas nuo vaarallisia leikkauksia! Helpottaa kummasti, kun tietää nyt, että riski on paljon paljon vähäisempi mitä kirjoitin.[/b]
Minulla on lähipiirissä ihminen, joka meinasi kuolla sappikivileikkaukseen, jouduttiin pitämään keinotekoisessa koomassa parisen kuukautta leikkauksen jälkeen, muuten ei olisi selvinnyt hengissä, joten kaikkea voi sattua. En halua pelotella ketään, mutta on oikein puhua rehellisesti myös tästä asiasta. Toivotaan kuitenkin kaikille leikkaukseen meneville onnea!

Viimeinen muokkaaja, Bulla65 pvm Ke Toukokuu 05, 2010 5:41 pm, muokattu 1 kertaa
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010

Viesti kirjoittaja lilli Ti Toukokuu 04, 2010 8:40 pm

Hei olen itse myös kokkolasta kävin vaasassa leikkauksessa 28.04-10 tässä on kohta viikko takana..ei sitä kannata jännittää hirveitä en minäkään osannu kun ollu edes koskaan nukutettu...siellä on ihan hyvää asiantuntevaa hoitoporukkaa tykkäsin et hoidettiin hyvin. mulla ole muuta ollu oikeestaan kun ilmaa mahassa leikkauksen jälkeen on vieläkin mutta tuntuu et kyl se tästä olo kohenee...pääsi tänään oikeelle kylelle peräti...vasemmalle ei vielä pääse.... kai tää on yksilökohtaista tämä miten toipuu....ja mullaki on samaa luokkaa tuo painoindeksikun sulla :)
lilli
lilli

Viestien lukumäärä : 27
Registration date : 05.01.2010

Viesti kirjoittaja lilli Ti Toukokuu 04, 2010 8:41 pm

ai niin ja 3kk oli mulla aika vaasaaan kun tuli leikkaus ,,,mut se siirty muitten syiden takia tähän asti...et hyvin sinne pääsee
lilli
lilli

Viesti kirjoittaja Laihduttava Ti Toukokuu 04, 2010 9:57 pm

Täälläkin yksin kokkolalainen. Mitä kautta te olette aloittaneet prosessin? Kauanko meidän keskussairaalassa piti odottaa, että pääsi täällä alkututkimuksiin?

Mä olen pari viikkoa sitten saanut lähetteen työterveydestä sisätautien polille, joten nyt odottelen ensimmäistä polikäyntiä. Mietin vain että kuinkahan kauan siihen mahtaa mennä?

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Viesti kirjoittaja lilli Ti Toukokuu 04, 2010 10:27 pm

Kävin terveyskeskuksessa elokuun 5 pvä 2009 sain lähetteen keskussairaalaan ....aika tuli sinne marraskuun lopussa 2009
jouluaaton alla tuli että olet jonossa vaasaan..
tammikuussa tuli aika helmikuun 26 2010.leikkaus.....tulin kipeeks uus aika huhtikuun alkuun ....tuli lääkärille esteitä..taas uusaika 28.04.10..ja se oli menoa...
lilli
lilli

Viesti kirjoittaja Katrina Ti Toukokuu 04, 2010 11:18 pm

Siis riski kuolla laihdutusleikkaukseen on noin 0,2% (prosenttia). Mikä taas selvemmin sanottuna tarkoittaa, että tuhannesta leikatusta 2 saattaa kuolla. (Ei siis 1 kuole 200:sta, onneksi)
Koittakaas vertailla muiden leikkausten kuolleisuuslukuja. Esim tekonivelleikkausten kuolleisuus taitaa olla samaa luokkaa tai isompikin.

Katrina

Viestien lukumäärä : 7
Registration date : 04.05.2010

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ti Toukokuu 04, 2010 11:42 pm

Mitä sitä etukäteen murehtimaan......murehditaan sitten kun on sen aika!
Itse selvisin toisella leikkauksella ja veren lisäämisellä...........kyllä ne nykyään hommansa osaavat!

Iloisella mielellä vaan eteenpäin.............................
Itse en vaihtais takkuista seikkailuani pois.....tää on elämäni paras teko ITSELLENI!

TSEMPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Tepa43
Tepa43

Viesti kirjoittaja kuutamo Ke Toukokuu 05, 2010 3:34 am

Mulle sanoi ravitsemusterapeutti, että synnytyksessä on suuremmat riskit. Elikkä tämän tiedon valossa ainakin minun epäröintini leikkauksen suhteen hävisi.=)

kuutamo

Viestien lukumäärä : 26
Registration date : 21.04.2009

Viesti kirjoittaja Ballerina Ke Toukokuu 05, 2010 4:12 am

Moi!Täälä kans yksi Vaasassa leikattava.Gastroskopiassa kävin maanantaina ja leikkausjonot sanoivat olevan 3-4 kk.Eli odottelen leikkausta elokuulle aikasintaan.Miten on ENE-ruokavaliota noudattavat jaksaneet paaston ajan.Oletteko jaksaneet töissä yms.Minulla kolme pientä lasta kotona ja seisomatyö, joten toivottavasti ei ole kokoajan väsynyt.Ajattelin ehdotta tuota ENEä ruoka-aineilla eikä nutriletpusseilla, oska ne on todella ällöjä!Tsemppiä kaikille kohtalotovereille!Kyllä me tästä selvitään kohti kevyempää elämää=)

Ballerina

Viestien lukumäärä : 23
Registration date : 03.05.2010

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 To Toukokuu 06, 2010 2:51 pm

Olen vähän ihmeissään yhdestä asiasta! Kun luen toisten kirjotuksia niin KAIKKI muut ovat käyneet gastroskopiassa ENNEN kun saavat leikkasuajan? Minulle on jo annettu leikkausaika ja gastroskopia on vasta maanantaina 10/5..... Siis olin minä aika yllättynyt kun minulle tuli maanantaina paperit Vaasasta ja en siis ole vielä niellyt letkua! Ene minun pitää aloittaa noin 2 viikon päästä! Ensikäynti Vaasassa on 14/6.. Silloin tehdään spiira,otetaan verikokeita,jutellaan anestesialääkärin kanssa ja mahdollisesti leikkaavan lääkärin kanssa! 22/6 soittaa hoitaja ja kertoo monelta leikkaus tehdään 23 päivä..... Vähän sitten jännittää ja pelottaa!! Kyllähän minua on operoitu moneen otteeseen mutta olen ollut hereillä joka leikkauksen ajan! Minulle on tehty 3 keisarinleikkausta (yksi oli hätäsectio) ja yksi tyräleikkaus!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja kuutamo To Toukokuu 06, 2010 4:28 pm

Minulla on tuo uniapnea ja konehoito siihen, aamuisin sen takia yskittää aika tavalla, koska se pukkaa limaa yön aikana keuhkoihin.

Elikkä onko kenelläkään kokemusta tämän suhteen, että onko tullut onkelmia tällaisesta yskimisestä heti leikkauksen jälkeen? Ja onko ylipäätään hankalaa yskiä?

kuutamo

Viestien lukumäärä : 26
Registration date : 21.04.2009

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 To Toukokuu 06, 2010 4:31 pm

Ei ole tieto tosta asiasta, minulla on kyllä astma ja mietin että miten se vaikuttaa nukutukseen ja sen semmosta...
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja Tepa43 Pe Toukokuu 07, 2010 4:58 pm

mOI!
En tiedä miten sulla vaikuttaa, mutta mä en pysty nykyään aivastamaan yhtä rehvakkaasti kuin ennen ja yskiminenkin on paljon heikompaa....en tiedä mistä johtuu....mutta onneksi en oo ollu kipee leikkuun jälkeen joskus vaas jokin yskittää ja aivastuttaa!
Mutta ei nää mitään ikäviä tuntemuksiaa ole!

Tsemppiiiiii
Tepa43
Tepa43

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 2 / 8 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa