Kokemuksia? Hyviä? Huonoja?
+40
LauraL
Elämä edessä
anemo
Maria
Ann
26pistepirkko
tipo57
sannikaarina
joku80
Riski_iita
pingu70
Lyltsy
kanttura
MRA123
Poutapilvi
Omppupomppu80
justinat
mummi
Tantta
Ballerina
kuutamo
Katrina
Laihduttava
lilli
Bulla65
sannikki
Juuliska
hylje
maalu
pioni
dunbar
Atolli54
Tyrannosaurus
miranta
tigertytto
haaho
ritu
sirutarleena
Tepa43
muuminmamman4
44 posters
Sivu 3 / 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Vs: Kokemuksia? Hyviä? Huonoja?
NO niiin, nyt se ENE alkoi =) Yksi asia minua vaan jäi vaivaamaan! Saako juoda maitokahvia enen aikana? Ja mitä on light-juomat? Vähän meinaa jännittää,... Ensikäynti Vaasaan on 14 päivä enskuuta ja leikkaus on 23 päivä! Jännittää koko leikkaus! JOS se menee hyvin niin saanko tulla kotiin Juhannukseks? Grrr, minä koko ajan maalaan piruja seinille! Ajattelen että just minun kohdalla kaikki menee päin persettä! No,päivä kerralla kaikkien asioitten kohdalla!
Hyvää päivänjatkoa!
Hyvää päivänjatkoa!
muuminmamman4- Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 49
Registration date : 18.03.2010
Keskiviikkona tulee 1 viikko täyteen tätä eneilyä! Olen jo saanut alas 4kg! En tiedä syönkö nyt niin paljon kun pitää mutta en millään saa menemään sitä 5 pussia päivää kohden ja siihen niitä vihanneksia! Harmi kun en oikein saa juttelu seuraa näiltä palstoilta :( Voiko joku ystävällinen sielu edes kertoa onko tämän tyylisiä palstoja enempää?
Hei Muuminmamman4!
Onnittelut hienosti alkaneesta eneilystä! Mulla ei oo vielä kokemuksia tuosta eneilystä, mutta olettaisin, että sitä maitokahvia saa juoda, etenkin jos käyttää rasvatonta maitoa tai ykkösmaitoa ja ei nyt ihan litrakaupalla sitä juo. Eihän siinä silloin niin kovin paljon kaloreita ole.
Eikös ne light -juomat tarkoita esim. makeutusaineilla makeutettuja limsoja, Pepsiä, Cola, Fantaa ja sen sellaista sekä muita mehuja, joiden valmistuksessa ei ole käytetty sokeria.
Olen lukenut täältä palstalta, että työssäkäyvät ihmiset ovat eneilleet työssäkäydessään ja jaksaneet tehdä normaalit arkiaskareet. Yritä nyt kuitenkin syödä edes ne viisi pussia, jotta saat tarvittavat vitamiinit ja muut ravintoaineet, muuten voit mennä huonoon kuntoon ja sehän ei ole toivottavaa.
Mulla ei ole tietoa, onko joku muu perustanut Suomessa tämmöisen vastaavan palstan, googlettamalla se saattaisi selvitä :). Itse ole tyytyväinen tämän palstan antiin ja olen saanut vastaukset kysymyksiini.
Onnittelut hienosti alkaneesta eneilystä! Mulla ei oo vielä kokemuksia tuosta eneilystä, mutta olettaisin, että sitä maitokahvia saa juoda, etenkin jos käyttää rasvatonta maitoa tai ykkösmaitoa ja ei nyt ihan litrakaupalla sitä juo. Eihän siinä silloin niin kovin paljon kaloreita ole.
Eikös ne light -juomat tarkoita esim. makeutusaineilla makeutettuja limsoja, Pepsiä, Cola, Fantaa ja sen sellaista sekä muita mehuja, joiden valmistuksessa ei ole käytetty sokeria.
Olen lukenut täältä palstalta, että työssäkäyvät ihmiset ovat eneilleet työssäkäydessään ja jaksaneet tehdä normaalit arkiaskareet. Yritä nyt kuitenkin syödä edes ne viisi pussia, jotta saat tarvittavat vitamiinit ja muut ravintoaineet, muuten voit mennä huonoon kuntoon ja sehän ei ole toivottavaa.
Mulla ei ole tietoa, onko joku muu perustanut Suomessa tämmöisen vastaavan palstan, googlettamalla se saattaisi selvitä :). Itse ole tyytyväinen tämän palstan antiin ja olen saanut vastaukset kysymyksiini.
Bulla65- Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010
Moikka Bulla =) Minä sain minun rav.suunnittelijalta kuulla etti ei edes maitokahvia saa juoda! Se kuulemma katkaisee sen ketoosin? (tai milä sen nyt oli) Olen siis litkinyt mustaa kaffia :( No kaikeen sitä tottuu ;) Mulla tuntuu että ei riitä aika tohon 5 pussiin! Tuntuu että ton 4 pussinkin kanssa on taistelemista! Tämäkin viikko on niin täynnä touhua, on muuttoa ja remppaa ja siihen vielä 4 lapsen hoitaminen.. Noista light juomista en osaa sanoa, en juo muuta kun vettä (normaalistikkaan) Onkos sinulla missä vaiheessa menossa?
Ahaa, hyvä kun korjasit, ettei sitä maitokahvia saa edes juoda eneilyn aikana, tiedänpäs tuonkin sitten kun mun aikani on alkaa eneilemään :).
Siinäpä se juuri vaikeus onkin, kun pitää elää sitä muutakin elämää, niinkus nyt sulla tuo muutto, remppa ja lasten hoito...oliskin helppoa, jos sais vain keskittyä täysin itseensä. Vaatii siis suunnattomasti sisua ja voimia, siitä hatunnosto teille kaikille eneilijöille :).
Ei mulla ole vielä oikein "mitään vaihetta menossa", 2 kk sitten meni lähete lihavuusleikkaukseen TYKSiin ja tässä vaan odottelen mahdollista tietoa sieltä, että koska pääsis aloittamaan koko pitkän prosessin. Yritän nyt lähinnä keskittyä siihen, ettei paino vaan nousisi tästä ja tietty hyvä, jos sitä sais poiskin.
Siinäpä se juuri vaikeus onkin, kun pitää elää sitä muutakin elämää, niinkus nyt sulla tuo muutto, remppa ja lasten hoito...oliskin helppoa, jos sais vain keskittyä täysin itseensä. Vaatii siis suunnattomasti sisua ja voimia, siitä hatunnosto teille kaikille eneilijöille :).
Ei mulla ole vielä oikein "mitään vaihetta menossa", 2 kk sitten meni lähete lihavuusleikkaukseen TYKSiin ja tässä vaan odottelen mahdollista tietoa sieltä, että koska pääsis aloittamaan koko pitkän prosessin. Yritän nyt lähinnä keskittyä siihen, ettei paino vaan nousisi tästä ja tietty hyvä, jos sitä sais poiskin.
Bulla65- Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010
muistuttaisin , että eneillä ennen leikkausta voi myös ruokavaliolla,
kuin itse jouduin tekemään,, koska olen allerginen ns enepussituotteille,
ilmeisesti soja jota muuten en syö juri, tekee sen, mutta asiaa ei tutkittu, vaan siirryttiin suoraan erittäin niukka energiseen ruokavalioon.,max 800kcal per vrk.
ehkä ,en tiedä,
pussit parempia, ainakin vitamiinien yms saannin kannalta.
mutta minkäs teet kun syödä ei voinut niitä.
eneily ruoka-aineita käyttäen*haku sanaksi^* (saa myös ravitsemisteraupeutilta ) esim; täältä palstalta , adiminin laittamana
kuin itse jouduin tekemään,, koska olen allerginen ns enepussituotteille,
ilmeisesti soja jota muuten en syö juri, tekee sen, mutta asiaa ei tutkittu, vaan siirryttiin suoraan erittäin niukka energiseen ruokavalioon.,max 800kcal per vrk.
ehkä ,en tiedä,
pussit parempia, ainakin vitamiinien yms saannin kannalta.
mutta minkäs teet kun syödä ei voinut niitä.
eneily ruoka-aineita käyttäen*haku sanaksi^* (saa myös ravitsemisteraupeutilta ) esim; täältä palstalta , adiminin laittamana
hylje- Viestien lukumäärä : 185
Ikä : 61
Registration date : 04.08.2009
Muuminmamma, me ollaan näköjään samalta paikkakunnalta. Mä kävin jo verikokeissa ja nyt odottelen aika sisätautipolille. Toivottavasti se tulis pian!
Moikka Laihduttava! Niin sulla on kaikki ihan alussa? Oletko jo miettinyt minne haluat päästä leikattavaksi? Minä valitsin Vaasan koska sinne ei ole niin pitkiä jonoja =) Kävin sisätautilääkärillä tammikuussa ja letkun nielin tämän kuun alussa, ensikäynti Vaasaan on 14/6 ja leikkauspäivä on 23/6 . Alotin eneilyn 26/5 ja olen jo nyt saanut painoo alas huikeet 6kg :) Nestettä suurimmaks osaks mutta kuitenkin! Kyllä uskon että sinullekkin tulee ajat äkkiä =)
Joo ehdottomasti Vaasaan minäkin haluan, en ala Ouluun odottamaan paria-kolmea vuotta!
Mä kävin huhtikuussa työterveydessä ja sieltä sain lähetteen eteenpäin. Nyt toissaviikolla soittelin polille ja lähetettä oli lääkäri jo kommentoinut ja laittanut tutkimuksiin eteenpäin. Ja saman tien sain mennä verikokeisiin. Nyt meinaan huomenna taas soitella ja hätyytellä, kun tosiaan kesäkuulle luvattiin poliaikaa.
Mitäs siellä ekalla polikäynnillä sillon tehtiin?
Mä kävin huhtikuussa työterveydessä ja sieltä sain lähetteen eteenpäin. Nyt toissaviikolla soittelin polille ja lähetettä oli lääkäri jo kommentoinut ja laittanut tutkimuksiin eteenpäin. Ja saman tien sain mennä verikokeisiin. Nyt meinaan huomenna taas soitella ja hätyytellä, kun tosiaan kesäkuulle luvattiin poliaikaa.
Mitäs siellä ekalla polikäynnillä sillon tehtiin?
Moikka laihduttava!
Ekalla käynnillä oli periaatteessa vaan keskustelua,lääkäri kyseli onko takana kuinka monta laihdutusyritystä ja tietysti että kuinka monta! Sitten siinä kertoi vähän siitä leikkauksesta ja sen semmosta! Tais se vielä tutkiakkin, en oikein muista.. Sitten kun se tykkäs että sovellun siihen leikkaukseen se sano että laitettaan paperit eteenpäin ja varataan aikaa gastroskopiaan ja mahan ultraan niin ja tietysti pitää käydä ravitsemussuunnittelijallakin.. No kun minä kävin siellä ymmärsin että vasta gastroskopian jälkeen tulee leikkausaika mutta minulle tuli aika ennen sitä.. No kävin letkun nielemässä ja kaikki oli OK =) NYt sitten olen enediettillä ja kovasti jännitän sitä leikkausta jo valmiiksi! Minulla meni nopeeta koko homma alusta loppuun.. Sillon lääkäri tuumas minulle että koko hommaan menee about 6kk mutta ei siihen mennyt kun jotain hieman yli 4kk... Ei muuta kun soitat sinne polille ja hätytät sitä aikaa sinne tohtorille ;)
23/6-2010 Leikkauspäivä
Ekalla käynnillä oli periaatteessa vaan keskustelua,lääkäri kyseli onko takana kuinka monta laihdutusyritystä ja tietysti että kuinka monta! Sitten siinä kertoi vähän siitä leikkauksesta ja sen semmosta! Tais se vielä tutkiakkin, en oikein muista.. Sitten kun se tykkäs että sovellun siihen leikkaukseen se sano että laitettaan paperit eteenpäin ja varataan aikaa gastroskopiaan ja mahan ultraan niin ja tietysti pitää käydä ravitsemussuunnittelijallakin.. No kun minä kävin siellä ymmärsin että vasta gastroskopian jälkeen tulee leikkausaika mutta minulle tuli aika ennen sitä.. No kävin letkun nielemässä ja kaikki oli OK =) NYt sitten olen enediettillä ja kovasti jännitän sitä leikkausta jo valmiiksi! Minulla meni nopeeta koko homma alusta loppuun.. Sillon lääkäri tuumas minulle että koko hommaan menee about 6kk mutta ei siihen mennyt kun jotain hieman yli 4kk... Ei muuta kun soitat sinne polille ja hätytät sitä aikaa sinne tohtorille ;)
23/6-2010 Leikkauspäivä
Nyt mulla valkeni, meinaan tama ene-homma, sehan on selva Atkinsin dieetin aloitusvaihe jos siina kerran pyritaan ketoosiin. Eiko niissa pusseissa sitten ole hiilihydraatteja???
Ketoosiinhan paasee 48 tunnissa jos syo korkeintaan 20 g hiilihydraatteja/paiva. Eli lihaa, kalaa, kanaa, munia, juustoja yms saa syoda ihan vapaasti.
Taalla Belgiassa noita pusseja ei harrastettu lainkaan, kirurgi sanoi vaan, etta laihduta jos pystyt ja milla tavalla haluat. Ja kun kysyin kayko vahahiilihydrattinen dieetti, niin se vaan sanoi, etta kay ja etta se on hyva.
Ketoosiinhan paasee 48 tunnissa jos syo korkeintaan 20 g hiilihydraatteja/paiva. Eli lihaa, kalaa, kanaa, munia, juustoja yms saa syoda ihan vapaasti.
Taalla Belgiassa noita pusseja ei harrastettu lainkaan, kirurgi sanoi vaan, etta laihduta jos pystyt ja milla tavalla haluat. Ja kun kysyin kayko vahahiilihydrattinen dieetti, niin se vaan sanoi, etta kay ja etta se on hyva.
Tantta- Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009
Muuminmamma, mun ei tarvinut soitella! Sieltä soitettiin mulle, että huomiselle on tullut peruutusaika. Ja itse asiassa työn puolesta en olisi päässyt sinne, mutta päätin priorisoida tämän työjuttua tärkeämmäksi. Joten huomenna ensikäynti siis! Mahtavaa!!
Laihduttava, miten hyvä jutttu :) Toivottavasti saat ne muutkin ajat yhtä nopsaa! Minäkin silloin soittelin ja utelin että millon on mikäkin aika ja aina pääsin perutusajoille =) Kannattaa siis kovasti soitella :) Lykkyä tykö huomiselle :)
Muumimammalle ja laihduttavalle tsemppiä tulevaan. Vaasa on hyvä paikka mennä leikkaukseen.
Minut leikattiin Vaasassa 26.5 ja ensikäynti oli 19.4 sekä kirurgilla että RT;llä. Eneily alkoi seuraavana päivänä ja kokeet ja ultra oli 18.5.
Kaikki meni niin nopeasti etten ennättänyt juuri hermoilla.
Gastrossa en sitten käynyt, otettiin "helikot" verinäytteellä leikkaus aamuna.
Minut leikattiin Vaasassa 26.5 ja ensikäynti oli 19.4 sekä kirurgilla että RT;llä. Eneily alkoi seuraavana päivänä ja kokeet ja ultra oli 18.5.
Kaikki meni niin nopeasti etten ennättänyt juuri hermoilla.
Gastrossa en sitten käynyt, otettiin "helikot" verinäytteellä leikkaus aamuna.
mummi- Viestien lukumäärä : 1
Registration date : 02.06.2010
Moi muuminmamman!
Lueskelin tuota juttujasi ja hokasin et minut leikataan 21.6 vaasassa.Voi olla et nähään!!Kuinka nyt on eneily mennyt?Mä olen erittäin niukalla ruokavaliolla normi ruoalla kun mä yksinkertaisesti oksensin pussit pois.Ekalla viikolla meni 4 kg ja nyt tällä viikolla menny vain 200 g.Kai se tasaa ekan viikon rajua pudotusta.Toivoisin saavani noin 8 kg pois ennen leikkausta.Mä meinaan ainakin päästä juhannukseksi kotiin ja luulen et säkin pääset jos kaikki menee hyvin!
Tsemppiä vielä parin viikon eneilyyn ja ennenkaikkea leikkaukseen!!Aurinkoisia kesäpäiviä!!
Lueskelin tuota juttujasi ja hokasin et minut leikataan 21.6 vaasassa.Voi olla et nähään!!Kuinka nyt on eneily mennyt?Mä olen erittäin niukalla ruokavaliolla normi ruoalla kun mä yksinkertaisesti oksensin pussit pois.Ekalla viikolla meni 4 kg ja nyt tällä viikolla menny vain 200 g.Kai se tasaa ekan viikon rajua pudotusta.Toivoisin saavani noin 8 kg pois ennen leikkausta.Mä meinaan ainakin päästä juhannukseksi kotiin ja luulen et säkin pääset jos kaikki menee hyvin!
Tsemppiä vielä parin viikon eneilyyn ja ennenkaikkea leikkaukseen!!Aurinkoisia kesäpäiviä!!
Ballerina- Viestien lukumäärä : 23
Registration date : 03.05.2010
Laihduttava!
Miten sulla meni siellä tohtorilla? Saitko lisätietoja!
Miten sulla meni siellä tohtorilla? Saitko lisätietoja!
Moikka Ballerina :)
Se voi olla että nähdään siellä Vaasassa :) Minua pelottaa koko leikkaus aivan sairaan paljon! Saa nähdä uskallanko mennä :/ ! Olen nyt ENEllä laihtunut 8 kg (aloitin 26/5) joten aika hyvin on alas mennyt! Nyt on kyllä alkanut tökkimään mutta syön niitä litkuja niin kauan että oksennan!
Tsemppiä sinne leikkaukseen ja ehkä me nähdään siellä :)
Aurinkoista kesäpäivää myös sinulle =)
Se voi olla että nähdään siellä Vaasassa :) Minua pelottaa koko leikkaus aivan sairaan paljon! Saa nähdä uskallanko mennä :/ ! Olen nyt ENEllä laihtunut 8 kg (aloitin 26/5) joten aika hyvin on alas mennyt! Nyt on kyllä alkanut tökkimään mutta syön niitä litkuja niin kauan että oksennan!
Tsemppiä sinne leikkaukseen ja ehkä me nähdään siellä :)
Aurinkoista kesäpäivää myös sinulle =)
Moi Muuminmamman!
Tottakai sä meet sinne leikkaukseen!!!!!!!
Muakin jännittää ja välillä tulee arveluttavia tunteita!!!Mut hei, me ollaan nyt jo tässä pisteessä ja kun lukee näitä tarinoita niin taitaa olla TODELLA positiivinen juttu meidän elämässä.Kyllä mä haluan ainakin painon alas ja PYSYVÄSTI.Mä olen ainakin todennut et musta ei ole pitämään pudotettua painoa ilman radikaalia apua eli leikkausta.Mä haluan olla terveempi ja tuntea oloni kevyeksi!!!
Tänään on ollu aivan hirvee päivä!Ollaan lomailemassa ja tunnustan et olen syönyt muutaman irtokarkin lasten pussista ja pari keksiäkin tuli napsastua=(
Mutta...huomenna uusi päivä ja kova kuri jatkuu!!!!
Tsemppiä!!Kyllä me tämä kokemus kestetään..Ajattele lopputulosta!!!!
Tottakai sä meet sinne leikkaukseen!!!!!!!
Muakin jännittää ja välillä tulee arveluttavia tunteita!!!Mut hei, me ollaan nyt jo tässä pisteessä ja kun lukee näitä tarinoita niin taitaa olla TODELLA positiivinen juttu meidän elämässä.Kyllä mä haluan ainakin painon alas ja PYSYVÄSTI.Mä olen ainakin todennut et musta ei ole pitämään pudotettua painoa ilman radikaalia apua eli leikkausta.Mä haluan olla terveempi ja tuntea oloni kevyeksi!!!
Tänään on ollu aivan hirvee päivä!Ollaan lomailemassa ja tunnustan et olen syönyt muutaman irtokarkin lasten pussista ja pari keksiäkin tuli napsastua=(
Mutta...huomenna uusi päivä ja kova kuri jatkuu!!!!
Tsemppiä!!Kyllä me tämä kokemus kestetään..Ajattele lopputulosta!!!!
Ballerina- Viestien lukumäärä : 23
Registration date : 03.05.2010
Muuminmamma, mulla meni toisaalta käynti ihan hyvin, mutta edelleen jännään saanko lähetettä eteenpäin. Lääkärinä ei ollut tämä J.K., joka olisi voinut laittaa lähetteen suoraan, vaan joku nuorehko nainen. Tosi mukava hän oli ja sanoi, että jos saisi yksin tehdä päätöksen, antaisi lähetteen heti. Mutta hänellä ei ollut päätösvaltaa, koska hänen mukaan mun kaikki kriteerit ei täyty.
Eli hänellä oli joku lappu, jossa luki että jos bmi on alle 45, pääsee leikkaukseen ainoastaan jos on c-pap-hoitoinen uniapnea. Ja mulla ei sitä ole, bmi:kin "vain" 42. Eikä mitään muitakaan liitännäissairauksia, joten hänen mukaansa en olisi leikkaukseen välttämättä oikeutettu, jos noudatetaan virallisia suosituksia. Kuitenkin hänen henkilökohtainen mielipiteensä oli, että leikkaus olisi mulle hyväksi nyt ennen kuin niitä liitännäissairauksia tulee. Ja hän lupasi yrittää puhua mun puolesta ylilääkärille, joka päätöksen tekee. Joten toivotaan inhimillistä ylilääkäriä, joka tajuaa, että leikkaus kannattaa tehdä nyt ennen muita oireita, eikä vasta muutaman vuoden päästä kun ne sairaudet on puhjenneet.
Ja toisaalta ne viralliset suosituksethan on, että liitännäissairausien kera bmi-raja on 35 ja ilman sairauksia raja on 40. Aion tästä asiasta kyllä nostaa äläkkää, jos ei leikkausta puolleta.
Eli hänellä oli joku lappu, jossa luki että jos bmi on alle 45, pääsee leikkaukseen ainoastaan jos on c-pap-hoitoinen uniapnea. Ja mulla ei sitä ole, bmi:kin "vain" 42. Eikä mitään muitakaan liitännäissairauksia, joten hänen mukaansa en olisi leikkaukseen välttämättä oikeutettu, jos noudatetaan virallisia suosituksia. Kuitenkin hänen henkilökohtainen mielipiteensä oli, että leikkaus olisi mulle hyväksi nyt ennen kuin niitä liitännäissairauksia tulee. Ja hän lupasi yrittää puhua mun puolesta ylilääkärille, joka päätöksen tekee. Joten toivotaan inhimillistä ylilääkäriä, joka tajuaa, että leikkaus kannattaa tehdä nyt ennen muita oireita, eikä vasta muutaman vuoden päästä kun ne sairaudet on puhjenneet.
Ja toisaalta ne viralliset suosituksethan on, että liitännäissairausien kera bmi-raja on 35 ja ilman sairauksia raja on 40. Aion tästä asiasta kyllä nostaa äläkkää, jos ei leikkausta puolleta.
Moi Laihduttava!
Eiköhän se mene läpi! Ihmettelen kyllä suuresti jos ei mene! Itsellä alko 3 ENE-viikko ja painoa on tippunut 13kg! =) Olen todella yllättynyt miten helppoa tämä on ollut?! Varmaan johtuu siitä että lisään keittoihin kasviksia ja raakaa purjoa! Ehdottomasti paras maku on ollu NUTRIFASTIN ruokaisa kanakeitto! Sitä melkein odotin että saan syödä ;) Olen kyllä käyttänyt niitä patukoita vaikka ei saa? Ihmettelen kyllä suuresti että miksi ei saa,olenhan laihtunut aika hyvin? En toki syö niitä patukoita montaa päivässä ja voi mennä jokunen päivä että en käytä ollenkaan.. Mutta eikö se pääasia ole että laihtuu? Niin,pakkohan mun on kertoo mun huonosta kokemuksesta NUTRILETIN kanakeittoon! Ostin siis eka satsin juuri sitä keittoa ja olin laittanut suhuun 2-3 lusikkaa kun huulia alkoi polttaa vimmatusti! Menin sitten äkkiä vessaan katsomaan ja pesemään huulia ja kauhuksi huomasin niitten jo turvoneenkin aika lailla! Ei siis muuta kun pika,pikaa sairaalaan! Olin siis saanut allergisen kohtauksen siitä keitosta! Piikkiä takapuoleen ja lääkettä suun kautta, siellä mä sitten köllöttelin 3 tuntia tarkkailussa! Kotiin kun lähdin saon ohjeen että älä vaan syö kyseistä keittoa enää ja resepti epipenniä varten! Että nyt sitten en varmaan uskalaa testata uusia makuja enempää! Huh,huh, onpas löpinätekstiä! Taitaa tätä akkaa alkaa hermostuttaa jo valmiiksi! Onhan minulla maanantaina ensikäynti Vaasassa ja 23 leikkaus! IIIIIIIIK!!!
Eiköhän se mene läpi! Ihmettelen kyllä suuresti jos ei mene! Itsellä alko 3 ENE-viikko ja painoa on tippunut 13kg! =) Olen todella yllättynyt miten helppoa tämä on ollut?! Varmaan johtuu siitä että lisään keittoihin kasviksia ja raakaa purjoa! Ehdottomasti paras maku on ollu NUTRIFASTIN ruokaisa kanakeitto! Sitä melkein odotin että saan syödä ;) Olen kyllä käyttänyt niitä patukoita vaikka ei saa? Ihmettelen kyllä suuresti että miksi ei saa,olenhan laihtunut aika hyvin? En toki syö niitä patukoita montaa päivässä ja voi mennä jokunen päivä että en käytä ollenkaan.. Mutta eikö se pääasia ole että laihtuu? Niin,pakkohan mun on kertoo mun huonosta kokemuksesta NUTRILETIN kanakeittoon! Ostin siis eka satsin juuri sitä keittoa ja olin laittanut suhuun 2-3 lusikkaa kun huulia alkoi polttaa vimmatusti! Menin sitten äkkiä vessaan katsomaan ja pesemään huulia ja kauhuksi huomasin niitten jo turvoneenkin aika lailla! Ei siis muuta kun pika,pikaa sairaalaan! Olin siis saanut allergisen kohtauksen siitä keitosta! Piikkiä takapuoleen ja lääkettä suun kautta, siellä mä sitten köllöttelin 3 tuntia tarkkailussa! Kotiin kun lähdin saon ohjeen että älä vaan syö kyseistä keittoa enää ja resepti epipenniä varten! Että nyt sitten en varmaan uskalaa testata uusia makuja enempää! Huh,huh, onpas löpinätekstiä! Taitaa tätä akkaa alkaa hermostuttaa jo valmiiksi! Onhan minulla maanantaina ensikäynti Vaasassa ja 23 leikkaus! IIIIIIIIK!!!
Nyt on kauhee ruokahimo päällä!! Onko kukaan enen aikana "luovuttanut" päiväks? kahdeks? Illaksi? Mulla on maailma päin p-tä, ja taitaa olla se kuuluisa rättikausikin tulossa =( Olen jo tiputtanut 13kg ja en siis halua luovuttaa MUTTA onko se kauheeta jos edes yhtenä iltana ottaa jotain EI-sallittua!
Muuminmamma, yritä vain tsempata. Jos nyt meet syömään jotain, ketoosi loppuu ja taas on muutama päivä vaikeampaa olla pusseilla.
Mä tiedän että se on vaikeeta (oli pari vuotta sitten pusseilla 10 viikkoa), mutta siitä selviää. Pidät lopputuloksen mielessä, lähdet vaikka pikku kävelylle vesisateeseen, hörpit vichyä tms. Se mieliteko menee ohi.
Yritä vaan muistaa, että sä saat vielä joskus syödä sitä mitä tekee mieli. Vaikka nyt et saisi, vielä koittaa se päivä kun mieliteolle on lupa antaa periksi :)
Mä tiedän että se on vaikeeta (oli pari vuotta sitten pusseilla 10 viikkoa), mutta siitä selviää. Pidät lopputuloksen mielessä, lähdet vaikka pikku kävelylle vesisateeseen, hörpit vichyä tms. Se mieliteko menee ohi.
Yritä vaan muistaa, että sä saat vielä joskus syödä sitä mitä tekee mieli. Vaikka nyt et saisi, vielä koittaa se päivä kun mieliteolle on lupa antaa periksi :)
Moi laihduttava! En langennut syömään mitään ylinmääräistä vaikka kuinka teki mieli! Kun olin saanut lapset nukkumaan keitin itselleni kasviksia ja siihen sekotin yhden allevon keiton liemeksi! Mun elämän tilanne alkaa olemaan nyt niin hankala että vetäisin itseni hirteen jos noita lapsia ei olis! Mun huominen käynti Vaasaan todennäköisesti peruuntuu kun en saa kyytiä kun luvattu kuskini on lähtenyt juomaan! Siis jos en pääse huomenna sinne se koko homma haukaa paskaa!! Menisin muuten junalla mutta ei ole semmosia rahoja! Olis edes rahaa lapsien ruokiin, saati sitten omiin pusseihin! Nekin mulla loppuu tiistaina! Jos en jostain keksi hynää niin mun eneilykin loppuu kun seinään! Alkaa tällä tätillä olla aika tukalat oltavat :( Kait kaikki tämä on vaan merkki siitä että en ansaitse koko leikkaustakaan! No jaa, nyt lähden lapsien kanssa ulos kauniiseen ilmaan! Hyviä päivänjatkoja kaikille iloisille ihmisille :)
Muuminmamman4: Kela maksaa käsittääkseni tosin jälkikäteen matkakorvauksia, joten etkö saa lainattua joltain tuota matkarahaa ja maksat sitten takaisin kun saat kelalta. Omavastuu noissa näyttää olevan 9,25/matka. Bussillakin pääsee ja vähän halvemmalla kuin junalla..
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100801114105EH?OpenDocument
Vaikka pussit loppuisikin, niin pitäähän sun jotain kuitenkin syödä. Eneillä voi myös ruualla, silloin vaan pitää katsoa ettei kalorimäärä ylitä 800 päivässä ja hiilarit on syytä pitää mahdollisimman alhaalla niin pysyy ketoosissa ja eneily on helpompaa.
Mut leikattiin muutama viikko sitten ja sen vaan sanon, että älä jätä nyt menemättä kun tilaisuus on. Tämä elämä on nyt oikeesti ihan erilaista, kun ei tarvi taistella mielitekojen ja "ruodussa pysymisen" kanssa. Syön sen minkä jaksan ja mitä mieli tekee, määrät on ihan luonnostaan tosi pienet ja paino putoaa.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100801114105EH?OpenDocument
Vaikka pussit loppuisikin, niin pitäähän sun jotain kuitenkin syödä. Eneillä voi myös ruualla, silloin vaan pitää katsoa ettei kalorimäärä ylitä 800 päivässä ja hiilarit on syytä pitää mahdollisimman alhaalla niin pysyy ketoosissa ja eneily on helpompaa.
Mut leikattiin muutama viikko sitten ja sen vaan sanon, että älä jätä nyt menemättä kun tilaisuus on. Tämä elämä on nyt oikeesti ihan erilaista, kun ei tarvi taistella mielitekojen ja "ruodussa pysymisen" kanssa. Syön sen minkä jaksan ja mitä mieli tekee, määrät on ihan luonnostaan tosi pienet ja paino putoaa.
justinat- Viestien lukumäärä : 7
Registration date : 15.10.2009
Voihan harmi muuminmamman! Etkö saa ketään toista sulle kuskiksi? Harmi kun mä joudun olla huomenna töissä, olisin muuten lähtenyt vaikka ajamaan! Enkä voi ottaa edes ylityövapaata, vaikka niitäkin olis, kun on liikaa kiireellisiä hommia siellä odottamassa :(.
Toivotaan että sulla homma järkkääntyis joten kuten! Koska se leikkaus on nyt niin lähellä, ja uskon että sitä mukaa kun sun paino putoaa, myös mieliala kohenee.
Toivotaan että sulla homma järkkääntyis joten kuten! Koska se leikkaus on nyt niin lähellä, ja uskon että sitä mukaa kun sun paino putoaa, myös mieliala kohenee.
Sivu 3 / 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Similar topics
» Kokemuksia
» Kokemuksia tai kohtalotovereita?
» Roikkoleikkaukseta kokemuksia?
» kokemuksia leikatuilta!
» Gastroskopia kokemuksia???
» Kokemuksia tai kohtalotovereita?
» Roikkoleikkaukseta kokemuksia?
» kokemuksia leikatuilta!
» Gastroskopia kokemuksia???
Oikeudet tällä foorumilla: