Kokemuksia? Hyviä? Huonoja?
+40
LauraL
Elämä edessä
anemo
Maria
Ann
26pistepirkko
tipo57
sannikaarina
joku80
Riski_iita
pingu70
Lyltsy
kanttura
MRA123
Poutapilvi
Omppupomppu80
justinat
mummi
Tantta
Ballerina
kuutamo
Katrina
Laihduttava
lilli
Bulla65
sannikki
Juuliska
hylje
maalu
pioni
dunbar
Atolli54
Tyrannosaurus
miranta
tigertytto
haaho
ritu
sirutarleena
Tepa43
muuminmamman4
44 posters
Sivu 7 / 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Vs: Kokemuksia? Hyviä? Huonoja?
Tipo57.. hyvin sinä menee :) Itse pelkäsin sitä leikkausta aivan sairaan paljon! Mutta nyt tuntuu siltä että' siitä olis vaikka kuinka kauan sitten eikä vaan 2 viikkoa! Tokihan mulla tulee kipuja ja takapakkia vielä mutta niinkuin mainitsin leikkauksesta on vaan 2 viikoa :) Kuka sinut leikkaa? Minut leikkas Pipsa , hyvä kirurgi se on ja kuulemma on leikannut muuallakin Suomessa!
muuminmamman4- Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 49
Registration date : 18.03.2010
Kuinka paljon muuminmamman sulta on lähtenyt painoa kahdessa viikossa?
Vai voiko edes vielä kahdessa viikossa painoa lähteä??meinaan että jos on vielä leikkaus turvotuksia ym...
Vai voiko edes vielä kahdessa viikossa painoa lähteä??meinaan että jos on vielä leikkaus turvotuksia ym...
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Moi tigertyttö! No sanotaanko näin että leikkausaamuna mun paino oli 126.7kg ja pari päivää sitten 119,7 :) no sitten mulla alko rättikausi ja paino eilen oli 122kg! Että toivon nyt kun menkkaränkkä lähtee pois niin painokin on siinä alle 120! Mutta kyllä mulla vielä tuo maha on vähän turvoksissa! Ja ilmavaivojakin on riittävästi! Ongelma tällä hetkellä on että mulla on ummetusta ja en ole kohta 3 päivään käynyt nr 2 sella :(
kuule,ei hätää tuosta nutrikuurista...meille sihtikurkuille jotka ei sitä saa alas on mahollisuus saada ravitsemusterapeutilta ruokavalio-ohjeet millä menet sen ene-ajan...tiukkaahan se on mutta palkitsevaa ja ainakin omalla kohdalla olivat sairaalassa tyytyväisiä että olin noudattanut kuuria niin sai maksan kokoa pienemmäksi ja helpotti leikkausta.mulla on leikkauksesta kulunu päivä yli 2viikkoa ja painoa pudonnu 8,8kg...joka kuulemma on sitä ittiään kun nesteet on poistunu tehokkaan dieetin aikana.tsemppiä sulle...
26pistepirkko- Viestien lukumäärä : 31
Registration date : 30.04.2010
Mulla samat vaivat muuminmamman4.... Eikö oo rasittavaa!!!
joku80- Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 04.10.2008
Moi joku80! Joo on nuo rasittavia nuo kakkahommat :D! Mutta nyt on sitten NIIIIN v--mäistä polttelua tuolla ylävatsalla TAAAAS!!! Siis oikeesti!! Kuuluuko se olla niin?? Mun syömisestäkin on jo aikaa! Yritän tässä litkittää piimää ja juomajugurttia jospas mun mahan polte häviäsi niin ei sitten millään!! Kuinka kauan tätä hiton poltetta oikein pitää tunnustella?
Mulla yksi suuri syy on juuri tuo mahavaivat,,miksi mietin todella pitkään ja hartaasti uskallankohan mennä ollenkaan koko leikkuu hommaan...muistan vieläkin liian hyvin silloin kun siskoni kuoli ja mulla oli pitkän aikaa vatsahaavoja perä perän jälkeen,,miten kipeetä ja V*******ta se oli : (
Mä en tiedä loppupeleissä onkohan mua ollenkaan edes tarkoitettu tähän leikkuuu juttuun kun olen melkeinpä kokonaan jo sillä kannalla että laihdutus jatkuuu näin luomuna,en tiedä olenkohan sittenkään koskaan aikaisemmin edes yrittänyt näin kovasti laihduttaa kuin nyt tämän viimeisen kaksi vuotta kun porkkanana on ollut tämä leikkaus..ja nyt olen sitten onnistunut mielestäni tosi hyvin niin miksikäs en sitten jatka samaa tahtia...juuu tiedän että tässä on se sama vanha vaara kuin ennenkin,että paino tulee takaisin..mutta jospa NYT tällä kertaaa ei tulisikaan...
Olen saanut painoni 127 kilosta 109 kiloon ja edelleen jatketaan,huomenna aloitan sali ja uinti harrastuksen tähän rinnalle jospas ne npeuttaisi vielä tätä laihtumistani...pieni ajatus kuitenkin vielä on mielessäni että menisin leikkaukseen koska tuskimpa saan enäää toista mahista..kattoo nyt mihin tämä tästä kääntyy..ihmis mieli on kovin hassu : ) ainakin mulla..
Mä en tiedä loppupeleissä onkohan mua ollenkaan edes tarkoitettu tähän leikkuuu juttuun kun olen melkeinpä kokonaan jo sillä kannalla että laihdutus jatkuuu näin luomuna,en tiedä olenkohan sittenkään koskaan aikaisemmin edes yrittänyt näin kovasti laihduttaa kuin nyt tämän viimeisen kaksi vuotta kun porkkanana on ollut tämä leikkaus..ja nyt olen sitten onnistunut mielestäni tosi hyvin niin miksikäs en sitten jatka samaa tahtia...juuu tiedän että tässä on se sama vanha vaara kuin ennenkin,että paino tulee takaisin..mutta jospa NYT tällä kertaaa ei tulisikaan...
Olen saanut painoni 127 kilosta 109 kiloon ja edelleen jatketaan,huomenna aloitan sali ja uinti harrastuksen tähän rinnalle jospas ne npeuttaisi vielä tätä laihtumistani...pieni ajatus kuitenkin vielä on mielessäni että menisin leikkaukseen koska tuskimpa saan enäää toista mahista..kattoo nyt mihin tämä tästä kääntyy..ihmis mieli on kovin hassu : ) ainakin mulla..
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Magneesiamaitoa saa apteekista ja on erittäin hyvä, halpa ja sopivan mieto mahalle ulosteongelmiin. Itse olen sitä raskauksien aikana käyttänyt. Pieni korkillinen päivässä ja johan sopivasti luistaa vaan ei liikaa! Jääkaapissa säilytettä pullo säilyy parisen vuotta.
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Moi tigertyttö!
Voi ei se välttämättä tarkoita että sulle tulee näitä mahavaivoja!! Mulla on vähän huono tää mun ruokavalio joten varmaan sekin on yksi syy kipuihin! Ja juon aivan liian paljon kahvia! Mun toinen pahe on sipuli! Nytkin mun parsakeitto maistuu yksistään sipulille :D I <3 sipulia!
Voi ei se välttämättä tarkoita että sulle tulee näitä mahavaivoja!! Mulla on vähän huono tää mun ruokavalio joten varmaan sekin on yksi syy kipuihin! Ja juon aivan liian paljon kahvia! Mun toinen pahe on sipuli! Nytkin mun parsakeitto maistuu yksistään sipulille :D I <3 sipulia!
Muuminmamman4, tuosta mahan toiminnasta ei kannata stressata, kun syö vähemmä,, myös suoli toimii hitaammin. Mullakin alussa 4-5 päivän väli oli ihan normaali. Alkuun stressasin ja pinnistelin vaikkei ollut hätäkään, mut ihan turhaa, vatsa toimii sit kun se toimii. Ja yleensä silloin kyllä kakka luistaa ihan ok.
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
Tuli mieleen muumimamman4 että mahtaako se sun juomajogurtti sisältää sokeria??? Eihän mua ole vielä edes leikattukaan mut olen käsittänyt jo leikattujen puheista että alkuun sokeri ei missään muodossa oikein sovi masulle....
Mahtaako pitää paikkaansa leikatut?
Mahtaako pitää paikkaansa leikatut?
MRA123- Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009
MRA123; tuo sokerin sietäminen taitaa olla aika yksilöllistä, mutta useimmilla makeanhimo katoaa lähes kokonaan. Minulla ainakin kaikki makea maistuu tuplasti makeammalta kuin ennen ja ällöttää, mutta ei sinänsä tee mitään suurempaa pahaa oloa. Mulle sopii muutenkin lähes kaikki ruoka-aineet eikä mikään ole ainakaan vielä aiheuttanut dumpingia.
Ann- Viestien lukumäärä : 94
Registration date : 02.08.2010
Mulla taas makeasta tulee aivan kauhea olo, eilen viimeksi oksensin, kun söin liian makeaa. Lusikallisen tai kaksi pystyn syömään, esim. kakkua, mutta yhtään enempi aiheuttaa karmean olon, oksettaa, hikoiluttaa, kädet tärisee ja vatsaa polttaa.
Eli ei makeaa mulle :).
Maustetut jugurtit olen joutunut jättämään kokonaan, ja keinomakeutetut jugurtit taas maistuu ihan liikaa sille makeutusaineelle. Syön siis maustamatonta jugurttia, johon laitan ihan vähän sokeritonta mehukeittoa mauksi, tai sitten ilman.
Mulle entiselle sokeriholistille tää on vain mannaa ;).
Sannikaarina
Eli ei makeaa mulle :).
Maustetut jugurtit olen joutunut jättämään kokonaan, ja keinomakeutetut jugurtit taas maistuu ihan liikaa sille makeutusaineelle. Syön siis maustamatonta jugurttia, johon laitan ihan vähän sokeritonta mehukeittoa mauksi, tai sitten ilman.
Mulle entiselle sokeriholistille tää on vain mannaa ;).
Sannikaarina
sannikaarina- Viestien lukumäärä : 45
Registration date : 15.08.2010
joo ei mun jugurttijuomassa ole sokeria, en ole uskaltanut laittaa suuhun mitään sokerista tai rasvasta....
Ei kaikille sokeri ja rasva tee mitään ei ainakaan mulle koska kesän käytännösä elin jätskillä ja pullalla ei ehkä ihan terveellistä mutta eihän tämä elämä muutenkaan tarte olla liian tiukkapipoista vaan täytyy joskus antaa itselleen anteeksi että järki säilyy.
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
Moikka!
Ajatella miten tuo aika menee niin kauheeta vauhtia! Tuntuu siltä että ihan vasta aloin tänne kirjottamaan ja tänään on leikkauksesta jo 3 viikkoa! Hui, on ollut yhtä vuoristorataa näitten tunteitten kanssa! Tänään on onneksi ihan hyvä päivä! SAin tietää että joillekkin tulee erinlaisia pelkotiloja leikkauksen jälkeen koska onhan kyseessä suuri muutos! No , ei muuta kun ihanaa loppupäivää! Tämä alkaa nyt rauhallisesti siivoomaan!
Ajatella miten tuo aika menee niin kauheeta vauhtia! Tuntuu siltä että ihan vasta aloin tänne kirjottamaan ja tänään on leikkauksesta jo 3 viikkoa! Hui, on ollut yhtä vuoristorataa näitten tunteitten kanssa! Tänään on onneksi ihan hyvä päivä! SAin tietää että joillekkin tulee erinlaisia pelkotiloja leikkauksen jälkeen koska onhan kyseessä suuri muutos! No , ei muuta kun ihanaa loppupäivää! Tämä alkaa nyt rauhallisesti siivoomaan!
Heips muuminmamman4,
Saat kohta joukkoosi kaverin joka ramppaa vaa'alla, työkaverit nauroivat (hätänen kun olen) että taidan kysellä vaakaa jo sairaalassa, jos ei toivottuja lukemia heti niin olen vaatimassa uusintaleikkausta... Kertonee minusta aikalailla, näin huumorilla höystettynä sehän vois näin mennäkin mutta yritän nyt pitää melut mahassa ja antaa ajan kulua. Leikkaus huomenna, jännittää!
Saat kohta joukkoosi kaverin joka ramppaa vaa'alla, työkaverit nauroivat (hätänen kun olen) että taidan kysellä vaakaa jo sairaalassa, jos ei toivottuja lukemia heti niin olen vaatimassa uusintaleikkausta... Kertonee minusta aikalailla, näin huumorilla höystettynä sehän vois näin mennäkin mutta yritän nyt pitää melut mahassa ja antaa ajan kulua. Leikkaus huomenna, jännittää!
MRA123- Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009
Onneeee ihan kamalan paljon sulle huomiseen MRA123!! Semmosii me lihavat varmaan aika usein ollaan, että pitäis mennä viisi kiloa yhdessä yössä ja mieluummin kuusi :))). Tuu sit heti kertomaan kuulumisia kun kynnelle kykenet!
Bulla65- Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010
Kyllä se paino tippuu ilman vaakaakin mutta jos jokapäivä käy niin hermot siinä vaan menee koska tänään laskee ja huommenna nousee riippuu nesteistä ja kuinka täynnä suolisto on p***aa, itse kävin vaalla kerran kuukaudessa ja aina oli paino tippunut eikä hermot menneet.
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
Onkos normaalia kun ruuan jälkeen turvottaa? JA on vähän huono olo! Söin kyllä liian rasvasen leivän.... Jospas se johtuu siitä!? Ja mitä teen kun olen TYHMÄNÄ alkanut juomaan ruokailun yhteydessä! Onko siitä paljon haittaa?
Noi tuntemukset syönnin jälkeen ja aikana on ihan normaaleja, itselläni herkästi turvottaa ja paljon jos leipää syön, varsinkin tuore leipä. Ja tosiaan jos päälliset on rasvaisia niin vielä helpommin. Älä ota tuosta juomisesta tapaa ruuan kanssa, se ihan oikeasti ei auta yhtään koska ruoka silloin valuu niin sanotusti hukkaan ja helposti annos koko kasvaa. itsellä tuon tajuaminen kesti yli 2 kk, eli harvinaisen jästi olin siinä.. Nyt ruoka menee paremmin, ei tee huonoa ja annos on pienentynyt kun vaan malttaa olla juomatta ruuan kanssa. Ei se minulle helppoa ollu kun olen ruualla ennen tottunut huomaan vähintään puoli litraa juomaa ruuan kans.
Itsellä on auttanut se että en pidä kannua/pullo jne pöydällä kun syön, lasin pohjalla on kaks suullista vettä ihan van siltävaralta et suu kuivaa tai on tulista ruoka. Hissuksiin on jääny lasi koskemattomaksi ruuan kanssa, nyt jo yli puolet kerroista menee ilman juomista. Ehkä tuo vois auttaa tuohon mielen tarpeeseen juoda ruuan kanssa. tsemppiä :D
Itsellä on auttanut se että en pidä kannua/pullo jne pöydällä kun syön, lasin pohjalla on kaks suullista vettä ihan van siltävaralta et suu kuivaa tai on tulista ruoka. Hissuksiin on jääny lasi koskemattomaksi ruuan kanssa, nyt jo yli puolet kerroista menee ilman juomista. Ehkä tuo vois auttaa tuohon mielen tarpeeseen juoda ruuan kanssa. tsemppiä :D
Maria- Viestien lukumäärä : 90
Registration date : 15.08.2010
Hei MRA123!
Jokos olet kotiutunut leikkauksesta? Toivottavasti kaikki meni hyvin.
Muuminmamman4 yritä tosiaan välttää juomista ruokailun yhteydessä. Se kasvattaa vain ruoka-annosten kokoa ja siinä on sekin huono puoli, että ruoka menee liian nopeasti suolistoon. Se voi aiheuttaa suolitukoksen.
Olen itse ollut kova juomaan vettä. Usein join yhdeltä istumalta yli puoli litraa. Tässä on ollut opettelemista, kun koko ajan pitää lipittää ja kerralla menee niin vähän. Vesikään ei ole maistunut yhtä hyvälle kuin ennen.
Jokos olet kotiutunut leikkauksesta? Toivottavasti kaikki meni hyvin.
Muuminmamman4 yritä tosiaan välttää juomista ruokailun yhteydessä. Se kasvattaa vain ruoka-annosten kokoa ja siinä on sekin huono puoli, että ruoka menee liian nopeasti suolistoon. Se voi aiheuttaa suolitukoksen.
Olen itse ollut kova juomaan vettä. Usein join yhdeltä istumalta yli puoli litraa. Tässä on ollut opettelemista, kun koko ajan pitää lipittää ja kerralla menee niin vähän. Vesikään ei ole maistunut yhtä hyvälle kuin ennen.
anemo- Viestien lukumäärä : 31
Registration date : 24.09.2010
Niin sitä tuli rav-suunnitelijalla käytyä ja valituksia tuli :( Syön kuulemma liian vähän, korkein kaloriamäärä mulla oli 768 ja kuulemma pitäis saada se 1200-1300kcal... Ei ole helppoa!
Tätä me vähän sulle vihjailtiinkin, liian vähän, liian harvoin :)
No meillä kaikilla erityisesti alku on just yhtä vaikeaa, opetteluahan se on. Ja pitäisi saada päässä se menemään jakeluun että pitää syödä riittävästi jotta laihtuu, ja että proteiinia syömällä olo on paras ja paino putoaa ja vatsa toimii. Todennäköisesti, tai ainakin mulla ruokavalio on aina ennen leikkausta ollut todella hiilaripainotteinen, joten uuden elämän opettelusta tosiaan on kyse.
Ja alussa ei ainakaan kannata syödä ja juoda samaan aikaan, että saat mahtumaan ruokaa riittävästi.
Kaikkea hyvää!
No meillä kaikilla erityisesti alku on just yhtä vaikeaa, opetteluahan se on. Ja pitäisi saada päässä se menemään jakeluun että pitää syödä riittävästi jotta laihtuu, ja että proteiinia syömällä olo on paras ja paino putoaa ja vatsa toimii. Todennäköisesti, tai ainakin mulla ruokavalio on aina ennen leikkausta ollut todella hiilaripainotteinen, joten uuden elämän opettelusta tosiaan on kyse.
Ja alussa ei ainakaan kannata syödä ja juoda samaan aikaan, että saat mahtumaan ruokaa riittävästi.
Kaikkea hyvää!
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
Moikka!
Siis on aivan pakko tänne kirjottaa ja kertoa jotain aivan mahtavaa! Minulla oli ennen leikkausta vielä käytössä metforem 500mg 2+2+2... Sokerit heitti ja sillein, varsinkin aamusokerit oli kohollaan! (ne oli AINA yli 7 jopa 8) Nyt mun sokerit on joka mittauksen jälkeen alle 6!! Aamusokerit ovat olleet 5,3-5,6!! Minähän olen ollut ilman sokerillääkkeitä 8 viikkoa ja kysyin lääkäriltä että pitääkö ne aloittaa uudestaan ja sain vastauksen että ei tarvitse!!! :D Ihanaa =) Ja nyt on painokin alkanut laskemaan, aamupaino oli huikeat 117,7kg!! Siis mikä tunne, mun paino ei ole ollut noin "alhaisissa" lukemissa 7 vuoteen!!!
Siis on aivan pakko tänne kirjottaa ja kertoa jotain aivan mahtavaa! Minulla oli ennen leikkausta vielä käytössä metforem 500mg 2+2+2... Sokerit heitti ja sillein, varsinkin aamusokerit oli kohollaan! (ne oli AINA yli 7 jopa 8) Nyt mun sokerit on joka mittauksen jälkeen alle 6!! Aamusokerit ovat olleet 5,3-5,6!! Minähän olen ollut ilman sokerillääkkeitä 8 viikkoa ja kysyin lääkäriltä että pitääkö ne aloittaa uudestaan ja sain vastauksen että ei tarvitse!!! :D Ihanaa =) Ja nyt on painokin alkanut laskemaan, aamupaino oli huikeat 117,7kg!! Siis mikä tunne, mun paino ei ole ollut noin "alhaisissa" lukemissa 7 vuoteen!!!
Sivu 7 / 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Similar topics
» Kokemuksia
» Kokemuksia tai kohtalotovereita?
» Roikkoleikkaukseta kokemuksia?
» kokemuksia leikatuilta!
» Gastroskopia kokemuksia???
» Kokemuksia tai kohtalotovereita?
» Roikkoleikkaukseta kokemuksia?