Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kokemuksia? Hyviä? Huonoja?

+40
LauraL
Elämä edessä
anemo
Maria
Ann
26pistepirkko
tipo57
sannikaarina
joku80
Riski_iita
pingu70
Lyltsy
kanttura
MRA123
Poutapilvi
Omppupomppu80
justinat
mummi
Tantta
Ballerina
kuutamo
Katrina
Laihduttava
lilli
Bulla65
sannikki
Juuliska
hylje
maalu
pioni
dunbar
Atolli54
Tyrannosaurus
miranta
tigertytto
haaho
ritu
sirutarleena
Tepa43
muuminmamman4
44 posters

Sivu 6 / 8 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Siirry alas

Kokemuksia? Hyviä? Huonoja? - Sivu 6 Empty Vs: Kokemuksia? Hyviä? Huonoja?

Viesti kirjoittaja joku80 La Syys 04, 2010 7:34 pm

Mä myös jännitän täällä, peruuntuuko minunkin leikkaus flunssan vuoksi. Kaikkeni yritän, ettei tauti puske nyt, kun viikon päästä leikkaus: vitamiinit, kuumaa juomaa, lämmintä ylle, lepäilyä jne. Toisaalta töissä tautisia, stressi töistä ja leikkauksesta niin nyt ois just saumaa sairastua. Mutta ei käy: hus kaikki taudit ja pöpöt pois!

joku80

Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 04.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti kirjoittaja tigertytto La Syys 04, 2010 11:17 pm

Jooo täää on niiin tätä mun tuuriani...miksi en voinut sairastua vaikka viikko sitten,olisin saattanut parantuakkin maanantaiksi...mutta että just nyt tänä viikonloppuna iskee flunssa päälle...tässä ajattelee jo kaikkea hölmöä..eikö mua olekkaan sitten tarkoitettu leikattavaksi : (
Buranaa ja valkosipulia syönkin mutta en ole tajunnut hakea antibioottia...kun mulla on sellainen käsitys että ei ihan kaikkiin flunssan muotoihin edes saa lääkettä...levätä en ole voinut kun on näitä lapsia enemmän kuin vilkkilässä kissoja : ) ja sen mukaan myöskin työtä.
Kiitos teille kaikille neuvoista...
Kuinka paljon esim sulla muuminmannan siirtyi leikkaus ???olen miettinyt etttä paljonkohan se siirtyyy jos tarviii siirtäää???
Osastolta nainen sanoi että menee pitkälle uusi leikkaus aika mutta lääkäri taas lohdutteli että kyllä hän mut sitten johonkin väliin saa*kulmat kurtussa mietin että mitäköhän sekin joku väli tarkoitti* : D
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Su Syys 05, 2010 1:56 am

Moi tigertyttö! Kävin tossa tohtorilla ja en minäkään saanut antibioottia! Se vaan sano että anestesialääkäri ja kirurgi päättää leikataanko vai ei! Ja mulla on kehkot aika kovilla! Mutta tuumas vaan toi tohtori että jos tulehdusarvot on normaalit niin ei silloin tehdä mitään! Tuumas vaan että keuhkot ja kurkku voi olla kipeemmät nukutuksen jälkeen :( !! Ja sano se että nukkumaan ja ihan vaan rauhallisesti ottamaan! Mutta niinkuin sinulla niin myös minulla on lapsia, 4 kappaletta vilkasta tenavaa! Ja kun kaikki neljä on vielä alle 8 vuotta niin tekemistä riittää! Nyt tässä äsken söin mun iki"ihanaa" kasvissosekeittoa missä on lihaa ja nyt paljon valkosipulia! Hmm, alkaa tökkimään koko homma jo niin monella tavalla! Joo en tiedä sitten jos se leikkaus taas siirtyy että kuinka paljon se siirtyy! Mullahan oli ensinmäinen leikkaus varattu kesäkuun 21 päivä mikä siirty perheongelmien takia jotta kyllä minä aika nopsaa uuden ajan täältä Vaasasta sain! Toivottavasti sinut nyt kuitenkin leikataan ja jos nyt ei leikata että saat äkkiä uuden ajan!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 49
Registration date : 18.03.2010

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Ma Syys 06, 2010 10:55 am

Huomenta! Tigertyttö, toivottavasti olet paremmassa kunnossa ja pääset tänään siihen leikkaukseen =) Minä itse otan ja lähden 10 minutin päästä ajelemaan Vaasaa kohti! Kyllä täytyy sanoa että tunteet ovat erittäin sekavat ja palottaa niin perkeleesti!!! (anteeks kielenkäyttöä!) Jos kaikki menee niinkuin pitää ja silleni tulen tänne sitten leikkauksen jälkeen uudestaan!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja tigertytto Ma Syys 06, 2010 4:41 pm

Menta menta muuminmamman4

Mulle kävi niin että tulin kipeämmäksi ja leikkauspiti perua : ( saan uuden ajan,saas nähdä miten pitkälle se menee.Mua harmittaa ton sairaalankin puolesta kun eivät ehtineet saamaan ketään mun tilalleni...prkl.....
Sinä olet jo menossa etkä ole täällä nyt lukemassa mutta toivotan kuitenkin tsemppiä sulle leikkaukseen..perjantaina ehkä oletkin jo taas täällä kertomassa kuulumisia,,jos vaan jaksat.
tigertytto
tigertytto

Viesti kirjoittaja Riski_iita Ma Syys 06, 2010 9:29 pm

Voi Tigertyttö!! Iso harmi, koita parantua!!
Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Registration date : 29.06.2010

Viesti kirjoittaja tigertytto Ti Syys 07, 2010 12:37 am

Niinhän tämä on iso harmi..jos leikkaus siirtyy vain esim 1-2kk niin ei haittaa mutta jos joudun odottamaan taas vuoden tai kaksi niin sitten on kyllä super kurjaa : (
tigertytto
tigertytto

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Pe Syys 10, 2010 1:51 am

Moikka!
Voi harmi tigertyttö kun sun leikkaus siirtyi :( Mutta Toivottavasti menee paremmin uuden ajan kanssa :)
Itse kotiuduin tänään sairaalasta ja täytyy sanoa että aika aikasin ne kotia laittaa! Itsellä olo on aika hutera ja todella kipeä =( Leikkaus meni kuulemma aivan nuppiin ja kaikki veriarvot ynnä muuta ovat kylläihan hyvät! Olo ei vaan millään meinaa olla hyvä! On semmonen kuvottava ja pelottava olo koko ajan! Ei millään meinaa ruoka mennä alas kurkusta ja vesikin tökkii! Huimausta on että muille jakaa! Mutta, eihän tosta leikkauksesta ole kun 2 päivää..... Ehkäpä kaikki johtuu vielä siitä? MItes teillä muilla leikatuilla? Onko teillä ollut tuo maha oikein kipee näin alussa? ja onko muuten ollut hutera olo? Vähän pelottaa että joku sauma on siellä huonosti kiinni tai jotain! Mutta eiköhän se ilmenis jotenkin "vahvemmin"? Tällä hetkellä on semmonen olo että oliko tämä nyt tämän arvosta?
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja ritu Pe Syys 10, 2010 2:08 am

Kylläpä nykyjään äkkiä laittavat kotia ainakin KYSisä vielä viime syksynä päästivät pos vasta Perjantaina kun Maanantaina leikkasivat ja eihän 2pv leikkauksesta vielä saanut kuin 0.5L nesteitä syödä ja muut meni suoneen, kohtakai ne näitäkin leikkauykseia tekevät päiväkirurkiassa.
Mutta onnea paljon onnistuneesta leikkauksesta.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja tigertytto Pe Syys 10, 2010 3:39 am

Onnea muuminmamman siitä että selvisit leikkauksesta kotiin : ) sinä kun niin pelkäsit(niinkuin minäkin).
Olenkin odotellut koska sinä kotiudut ja koneelle asti kykenet...kiva lukea että olet kunnossa : )
tigertytto
tigertytto

Viesti kirjoittaja sannikaarina La Syys 11, 2010 2:38 am

Hei Muuminmamman,

Mut leikattiin yksityisellä vähän yli kaksi viikkoa sitten, kotiin pääsin jo leikkausta seuraavana päivänä. Ensimmäisen viikon kärsin jatkuvasta pahoinvoinnista, eikä mikään ruoka tuntunut maistuvan hyvältä, jopa vesi maistui ällöttävälle. Kipuja oli kyllä ihan kohtuullisesti, mutta söinkin kipulääkkeitä säännöllisesti ensimmäisen viikon, jo ihan kirurgin kehoituksesta. Itselleni määrättiin 1mg panadol ja naprometin. Toisella viikolla olo oli aivan toinen, ei enää jatkuvaa pahoinvointia, eikä huimausta ja ruokakin maistui paremmalta. Nyt kolmatta viikkoa jo eletään ja voin sanoa, että päivä päivältä on parempi olo, suorastaan elinvoimainen. :) Vesi on muuten alkanut maistua hyvältä taas, mutta vasta tällä viikolla.

Tsemppiä sinulle toipumiseen! :)

Sannikaarina
sannikaarina
sannikaarina

Viestien lukumäärä : 45
Registration date : 15.08.2010

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Ti Syys 14, 2010 5:35 pm

No niin,jospas tänne yrittäis jotain raaputtaa tosta mun Vaasanreissusta!
Elikkä maanantaina 6/9 sitä sitten aamulla jännitettiin kovasti että mitä päivä tuo tullessaan, olihan se vielä epävarmaa että pääsenkö leikkaukseen vai en! No ei muuta kun aamulla ylös kl4 (eipäs tullut paljoonukuttua muutenkaan) ja valmistelemaan lähtöä sinne Vaasaan, kl 6 tuli lapsenvahti ja me isännän kanssa lähettiin ajamaan Vaasaan (kovan janon kanssa :( ) No Vaasassa oli heti verikokeita ja ekg..(kl 8) SItten olikin pitkä odotus koska vasta kl 10.45 oli Preoperatiiviselle aika! (ja en voinut vieläkän juoda mitään koska en tienyt mitä kokeita ne aiko vielä tehdä) No kl 10.30 sain tieodon että mulla ei ollut salmonellaa (jeee,nyt ne perhoset vasta kunnolla alko tanssimaan) ja sitten pääsinkin hoitajan puheille, siinä me täyteltiin papereita ja sen semmosta ja niin se vaan iski mun naaman eteen peräruisekeen ja 2 preopjuomaa, ja siihen sano samalla että tervetuloa aamulla kl 7! Olin ensinmäinen :D! Hetken päästä pääsin sitten kirurgin puheille (Pipsa :) ) ja anesteesialääkärin kanssa tuli myös rupateltua! Ei siinä mitään , olo oli aika rauhallinen???!! Ja niin me sitten poislähtiessä haettiin infosta avaimet potilskoti Wilmaan..... Käytiin Wilmaan viemässä mun tavarat ja keittämässä kupponen kuumaa kaffia! Päivä meni sitten ihan liian äkkiä, käytiin Raippaluodon sillalla ongella ja sitten olikin aika palata potilaskotiin ja ukon piti lähteä takas Kokkolaan! Sillon mulla iski todellisuus oikein kunnolla! Istuin yksin siellä kämpässä ja mietin mitä tulevan pitää! No kaffia join varmaan 10 kuppia (tyhmä) ja sain kauheen närästyksen päälle! Sen lisäks piti sitten ottaa se peräruiske (yeee!) No yöllä sitten suihkuun ja yrittää nukkua! Kl 5 soi kello ja aloin valmistelemaan itseäni leikkausta varten! Kävin uudestaan suihkussa ja join ne preop juomat... (olin yllättävän rauhallinen vielä) kl 6.45 lähin sairaalaan! Kun soitin mun miehelle siinä matkalla niin alko pikku paniikki pukata päälle ja itkuhan siinä sitten tuli :( Saavuin preoperatiiviselle osastolle kl 7 ja heti sainkin mennä vahtamaan ne ihqa ihanat leikkausvaatteet päälle :) Vähän tuntu kun piti sormukset ottaa ja kyyneltä välillä tuli! Sairaanhoitaja yritti siinä rauhotella ja sano että haetaanpas sulle yksi pilleri! No vedin pillerin naamaan ja menin odotushuoneeseen! Pilleri alko aika äkkiä vaikuttaaan ja oloo oli erittäin väsynyt! kl 8 tultiin mua sitten hakemaan ja sanotaan näin että käveleminen oli todella huteraa ;) Mutta,mutta minun yllätykseksi se pilleri ei auttanut YHTÄÄN??!! kun pääsin leikkaussaliin! Minä pelkäsin ja tärisin kun pieni sika! Kovasti ne hoitaja siinä yritti rauhotella ja jutella, joitain vitsejäkin ne mieshoitaja siinä sitten väänteli ja pakostakin välillä nauratti! Ne vielä siinä tuumas että en varmasti muista koko salireissusta mitään (muistan kaiken ;) ) No ei siinä sitten mennyt kauaa kun olin taju kankaalla!............................................................................................................................................................................................................................kl 11
Niin siinä sitten herättiin salissa ja voi jestas sentään sitä TÄRINÄÄ ja VAPINAA! Voi hitsi ihme että en tippunut sängystä!? Ja huono olokin mulla oli :( No ei siinä herämöön vaan ja lisää droppia tippaan jotta tärinäolo ja huonovointisuus lähtis pois! Mulla oli varmaan 3 peittoa lämpöpeiton lisäks päällä! Ja ne ihanat pumput siinä jaloissa!! No siinä sitten hetken päästä noustiin seisomaan ja sitten sain vettä! Sain juotua melkein 1dl vettä siellä heräämössä! Ja en ollut yhtään kipee?! Mutta olihan niitä mömmöjä työnnetty suoneen niin paljon että puhe oli kun olis viina vetänyt viikon! Osastolle pääsin kl 14..... Ja niin , ensinmäinen yö ei onnistunut niitten riivattujen jalkapumppujen takia! Mutta sen jälkeen kaikki meni ihan hyvin jos ei laske mukaan kipuja ja sitä polttelua! Sosemaista ruokaa ne mulle siellä syötti heti seuraavana päivänä ja ohjeen sain kotiin että keitto/soseruokaa seuraavat 3-4 viikkoa..... Njaa,että tämmönen tarina! Nyt kovasti yrtitetään pärjätä päivästä toiseen! Olo on aika outo psyykkisesti ja fyysisesti! Välillä itkettää ja pelottaa että ne liittimet aukee ja joudun uudestaan sairaalaan tai jotain vielä pahempaa :( Inhottaa kun ei voi tehdä mitään ja huimaa joka välissä!!!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 To Syys 16, 2010 12:59 am

Heh,luin tossa mun kirjotuksen! Tais olla vähän liikaa kirjotusta =) Mutta vähän oli ihana tunne kun BM on alle 50! Siitä onkin aikaa kun se on ollut siellä! Ja tänään olen innoissaan käynyt läpi vaatekaappia ja huomasin että oli TODELLA paljon vaatteita mitä saan jo laittaa pois! IHANAA! Ja ei ole kun 2 kiloa että pääsen alle 120! Se kuule ei ole tapahtunut mulle yli 7 vuoteen!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja Poutapilvi To Syys 16, 2010 3:43 am

Muumimamman onnittelut uudesta BMI:stä =) Se on aina huisia päästä yksi kymmenluku alas päin!!!
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Ti Syys 21, 2010 1:29 pm

Ihan nyt kysäsen teidän mielipidettä! Onko mun ruokavalio ihan kohdallaan?
Tää on eilisen lista!
kl 7.. 2dl kahvia + vitamiinit
kl 9 1 pieni näkkäri + possuleikkele (mössöksi purtu)
kl 11 2 dl kahvia
kl 14 0,5dl vauvansosetta
kl 16 1 pieni näkkäri +possuleike+sulatejuusto (mössöksi purtu)
kl 18 noin 1 dl karjalanpaistia ja muusia (mössöksi purtu)
kl 19 2 dl kahvia
kl 22 1 pieni näkkäri + maksamakkaraa (mössöksi purtu)
ja tietysti vettä joka välissä!
Syönkö liikaa? Tuntuu siltä että koko ajan pitää syödä jotakin! JA yhden asian sain eilen kokea! OMENAMEHU, siis voihan v---- kun siitä tuli kauheet polttokivut mahaan :( !!!
Niin ja te naiset.. Tuleeko teillä painoo lisää kun teillä on rättiaika?? Ja helpommin närästystä?
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja MRA123 Ti Syys 21, 2010 1:33 pm

Ruokavaliosta en osaa sanoa kun mua ei ole vielä leikattu mut rättiajasta; mulla tuli jopa tän enen aikana liki pari kiloa turvotusta, onneks kyllä sitten hävis kuin tuhka tuuleen mutta eipä olis ollu kiva olla punnittavana juuri noina päivinä...
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009

Viesti kirjoittaja ritu Ti Syys 21, 2010 2:19 pm

Muuminmamma: ainakin minun mielestäni syöt aivan liianvähän panosta rasvaan ja proteniin ettei elimistö mene säästöliekille ja koita laskea kalorit että niitä tulisi se 1000-1200, mulle oli leikkauksen jälkeen pelastus kermaviili ja nyttenkin vielä jäätelö jos muuten en saa tarpeeksi syötyä ja eihän se turvotusta leikkaus vie vaan joka kuukausi tulee mutta onneksi se välillä lähtee pois.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ti Syys 21, 2010 5:48 pm

Muumimamman mustakin sulla on aika vähänlaisesti ruokaa listallasi. Itse olen käyttänyt Hevishotteja (niitä pieniä mehuja 4-6 prk/pkt kylmähyllystä), jotta saan vitamiineja menemään luonnollisestikkin. Myös gaspachoa teen ja juon sitä muiden hommien lisänä.

Proteiinia lisäisin laittamalla leivällä reippaasti vähärasvaista leikkelettä, itse laitan tätä nykyään 2-3 palaa leikkelettä aikaisemman 1-2 sijaan.

Mitä jos lisäisit 1 leivän johonkin aamunväliin? Tai vaikka hedelmän, viilin tms.?

Rättipäivät kerryttää painoa edelleen kilon verran ja sinä viikkona tuntuu muutenkin paino istuvan tiukemassa(tai sitten ollut sattumaa).

Valiolla on uusi proteiinipitoisempi, jota itse olen ruvennut käyttämään. Alle kopsasin VALIO MAITO PLUS tuotteen tuotetiedot. Hinta on kyllä rasvainen 2,5-3 x kalliimpi kuin tavallinen:

Ravintosisältö (100 g:ssa) energiapitoisuus 170 kJ
energiapitoisuus kcal 40 kcal
proteiinia 5 g
hiilihydraatteja 4.9 g
josta sokeria 4.9 g
josta laktoosia 4.9 g
rasvaa 0 g
josta tyydyttyneitä rasvahappoja 0 g
ravintokuitua 0 g
natriumia 0.04 g

Vitamiinit (100 g:ssa) D-vitamiini 2 µg
40 % päivän saantisuosituksesta
riboflaviini (B2) 0.2 mg
13 % päivän saantisuosituksesta
foolihappo 30 µg
15 % päivän saantisuosituksesta
B12-vitamiini 0.7 µg
70 % päivän saantisuosituksesta

Kivennäisaineet (100 g:ssa) kalsium (Ca) 180 mg
23 % päivän saantisuosituksesta
kalium (K) 300 mg
Poutapilvi
Poutapilvi

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ti Syys 21, 2010 5:51 pm

MRA123 sun kuvasi on ihan samanlainen kuin sun iloinen hymiösikin!! Pisti ihan hymyilyttämään! Kiva muutenkin saada kuvia teistä... ehkä itsekkin joku päivä uskaltaudun.

Muuten tuli mieleeni, että miksi palsta on avoin? Eli eikö voisi olla suljettu, niin ei muut kuin rekisteröityneet voisi lukea viestejä?
Poutapilvi
Poutapilvi

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Ti Syys 21, 2010 7:08 pm

Moikka!
Kiitos teille kun jaksoitte vastata mulle <3 ! Sain minä myös kuulla siltä rav-suunnittelijata että syön aivan liian vähän ja juon liikaa kahvia! Varsinkin eilisestä päiväst' se naputti! Olin eilen semmosella kirpparirundilla joka kesti 3 tuntia... Kehu vaan että ei noin kauaa saa vielä olla liikkeellä :( ! Tänään on ollut aivan v-mäinen olo :( On pahinvointia ja päätä särkee! Kylmä ja mahaa kipristelee :( Saa nähdä mitä tästä oikein tulee! Mun tuurilla tuolla uudessa mahassa/suolistossa on nyt jotain vikaa tai vuotoa!! On semmonen olo että en osaa mitään tehdä oikein!! V---u!!
Ei, anteeks teille.. Ei ole reilua täällä räyhätä!! Ja MRA 123 poutapilvi on oikeassa, olet aivan ihanan iloisen näköinen tyttö :)

Niin tästä palstasta! minäkin olen sitä mieltä että sen pitäis olla suljettu niiltä jotka ei ole rekisteröityneet! Mitenköhän sen sais toteutettua?
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja MRA123 Ti Syys 21, 2010 8:16 pm

Heh, olette hauskoja kun kommentoitte mun kuvaa, itseasiassa jos kuvan näkis lähempää niin huomais että silmät taitaa olla aika kierossa, oli likkojen bileet ja kuvaajalla sekä kuvatulla oli promilleja enemmän kuin olis tarpeen...
Ei ihmekään että kuvassa naurattaa...

Adminille=Sirpalle vois varmaan laittaa laittaa asiasta viestiä, olisko mahdollista tehdä palstasta suljettu... tuo Ruotsin palsta (Viktop) on suljettu, mun mielestä.
Olen kanssa sitä mieltä että palsta saisi olla suljettu rekisteröitymättömiltä.
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009

Viesti kirjoittaja Laihduttava Ti Syys 21, 2010 8:29 pm

Mä laitoinkin ylläpidolle asiasta viestiä, katsellaan mitä vastataan =)

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ti Syys 21, 2010 8:35 pm

Moi! Sun pahaolosi ja päänsärkysi johtuu varmasti liian niukasta ravinnosta ja vähästä juomisesta. Mun pitää juoda se 2 l ruokien mukana tulevien nesteiden lisäksi tai pää tulee kipeeksi ja pahasti! Juttelin parin ravitsemusalan ihmisen kanssa ja kehuivat maitoa erittäin hyväksi juuri proteiinien nopean sulamisen takia eli esim. ennen liikunta suoritusta lasi maitoa olisi erinomainen välipala.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Ti Syys 21, 2010 10:32 pm

Kiitos vinkistä Poutapilvi =) Olen tänään syönytkin jo enemmän joten ei ole nyt tällä hetkellä muuta kun pikkasen pääkipee! Muuten ihan suht hyvä olo! Pelkään vaan tässä mitä mun uusi maha tykkäs tosta pienestä jauhelihapihvin palasesta! (tein itse mutta ajattelin sitä rasvan määrää) Pihvi meni hyvin mössöksi suussa MUTTA se oli täynnä semmosia kovia jänteitä ynnä muuta kivaa =( Ällöä kun pitää jauheliha purra noin mössöksi:(
Onko muuten tämä hyvä yhdistelmä? raejuusto/purjosipuli/kanamuna ja tonnikala?
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja tipo57 Ti Syys 21, 2010 10:47 pm

Perjantaina pitäsi maata pöydällä
saas nähdä sitte
en karkuunkaan meinaa kyllä lähteä enää tässä vaiheessa
tipo57
tipo57

Viestien lukumäärä : 31
Registration date : 10.12.2009

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 6 / 8 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa