Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Hansu...Vanha sotaratsu

+31
MatamiMimmi
Nanne Napaneera
HyeeNa!
Tuhatkeiju
Tuplanainen
Tainuska
BLOCCO
stina66
apila
annukka1955
Kimby
Laihduttava
Sannuli
Pellukka
Kia
t.si
Puksu
Eija-Stiina
-Tuulia-
punatukka
Palleroinen
meevin
Merja
trintilla
Rosmariini
paksuleidi
Lyltsy
Riki
pilvipouta
Elämä edessä
hansu
35 posters

Sivu 8 / 12 Edellinen  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Seuraava

Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 8 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja annukka1955 Ke Loka 16, 2013 6:19 am

Voi Hansu, kyllä Sinua nyt koetellaan. Onneksi olet vahva, vaikka itsestäni tiedän että joskus vahvakin alkaa parkua (viime syksynä minä tuon käden jänteiden katkettua ja silloin eivät tienneet onko kaikki jänteet menny oikeasta kädestä) silloin aloin parkua.
Tämä elämä joskus koettelee, ole nyt hyvin varovainen ja anna perheen hoitaa Sinua - siinä huomaa kuinka rakastettu on.
Voimia kovasti sinulle, toivotaan nyt parasta. Mukana eläen kanssasi, annukka1955.

annukka1955

Viestien lukumäärä : 219
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 21.07.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 8 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja hansu Ke Loka 16, 2013 2:12 pm

Ja kyllä minäkin olen parkunut. Kun tarpeeksi harmittaa, niin itken ja joskus pidemmän kaavan kautta. Sitten paha sisu alkaa nostaa päätään, hiljalleen rauhoitun. Kokoan ajatukset ja asetan uuden päämäärän. Mun elo on kuin sotasuunnitelmaa... Strategia uusiksi ja ei muuta kuin eteenpäin.

Ikuisena tiedostavana pessimistinä varaudun aina pahimpaan. Pitää aina olla varasuunnitelma takataskussa, jollei asiat sujukaan niin kuin pitäisi. Pitää olla sekä taloudellista että henkistä pahanpäivän varaa, mistä ammentaa. Niin on nytkin ja hyvä niin. Tuon Kelan kun vielä selätän, niin voittohan se on sekin Twisted Evil 

Palvelu pelaa sohvalle, kiitos ihanan mieheni. En olisi arvannut, että noin hyvään päädyin, kun 2002 vihille mentiin. Ei ole valittamista ei!!! Isäntä lähtee kohta varmistelemaan suihkureissua, kunhan nuo särkylääkkeet vaikuttais. Sitten haavan suihkuttelu ja käyntireissu paikallisella sairaanhoitajan vastaanotolla. Mennään näin päivä kerrallaan.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 8 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja Tainuska Ke Loka 16, 2013 5:56 pm

Moi Hansu!

Luin tarinasi. Kiitos paljon siitä! Todella kiva kun olet jaksanut kirjoittaa niin paljon, ihan kuin mielenkiintoista romaania olisin lukenut. Ei malttanut lopettaa ennen kuin loppuun pääsi! Ja voi mitä käänteitä matkan aikana on ollut! Ja tämä viimeinen onkin sitten ollut kylmää kyytiä! Ihan alkoi hirvittää!

Minä eneilyn alkuvaiheessa ja leikkuriin menossa marraskuun 12. Kauhunsekaisin ajatuksin tässä päivää kohti mennään.....

Kaikkea hyvää sinun elämääsi! Jaksamisia ja kaikesta huolimatta iloa ja aurinkoa päiviisi! Onneksi sinulla on siellä rakas miehesi hoitajana.

Tainuska

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 09.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 8 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja hansu Ke Loka 16, 2013 11:23 pm

Kiitokset tsemppauksesta Tainuska. Älä nyt minun takiani ainakaan panikoi. Oma GBP-leikkaukseni alunperin sujui näet ilman isompia ongelmia. Tämä roikkoleikkaus se vain on koetellut sitäkin enemmin. Kyllä se haava siitä hoituu, vaikka hermoja koetteleekin.

Sinulla sitten viimeinen eneily edessä, voimia siihen. Muistaakseni ne pussiruuat ei mitään herkkua olleet... Mutta kyllä sen kestää, kun leikkaukseen pääsee sitten turvallisemmin.

Ja isäntä sitten... Korvaan kyllä huolenpidon aikanaan Wink 
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 8 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja Elämä edessä To Loka 17, 2013 11:59 am

Oijoi Hansu!
Yläkertaan on lahetetty rukous, että paranet pian!!!!!Exclamation Exclamation Exclamation 
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 8 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja Tainuska To Loka 17, 2013 5:12 pm

kiitos tsempistä Hansu! Kyllä näitä soppia pistelee, kun tosiaan tietää että on pakko ja ihanaa kun kaikki mitä tässä alaspäin painossa mennään niin on kotiinpäin.

Sinun tarinasi on ollut todella kannustava, että yritän olla panikoimasta:D Ravintoterapeutti silloin aikojen alussa sanoikin, että korjausleikkaukset on paljon riskialttiimpia leikkauksia kun itse ohitus. No se on sitten vastassa vasta muutaman vuoden päästä. Asia kerrallaan.

Yritä nauttia isännän passauksista, vaikka tiedän että varmasti miljoona kertaa mieluummin olisit kuosissa ja tämä kaikki kaukana takanapäin, mutta asioilla on taipumus järjestyä ennemmin tai myöhemmin. Kaikki aikanaan, isäntäkin;) 

Tainuska

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 09.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 8 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja hansu Ti Loka 22, 2013 2:54 pm

Eilen piipahdin kirurgian polilla uudessa arviossa. Aiemmin leikannut lääkäri otti vastaan ja ihmetteli, miksi sitä noin vaikeasti liikutaan. Ei muuuta kun masu paljaaksi ja lopputarkastus...

No eihän se sitten ollut lukenut edes papereita. Kömmin selälleni pritsille ja esittelin levähtäneen haavani. Siinähän sitä ihmeteltiin ja ainoa kommentti oli, että sattuuhan näitä... Paranee kuulema hienosti... No päätyi kuitenkin uuteen sulkuyritykseen päiväkirurgian kautta tämän kuun viimeisenä päivänä. Ei itse leikkaa, vaan apulaislääkäri saa kunnian. Minulle se passaa, menenkin mielummin tämän kyseisen tulevan plastiikkakirurgin hoidettavaksi Smile .

Lopettihan tuo kaikki antibiootit ja hopeahoidon haavalta. Nyt pitäisi pitää pöpöt poissa haavalta, muutoin uudelleen sulkeminen ei onnistu. Haavalla pituutta noin 8cm ja leveyttä 4cm.  Syvyyttä vaihdellen 1-2cm. Muutama kraateri menee syvemmällekin. Kaipahan tuo tietänee mitä teki, kun hoidot pyöräytti täysin ympäri. Nyt vain odotellaan uutta toimenpidettä sitten...

Täytynee myöntää, että kirurgin asennoituminen korpee aika kovin nyt. Kun olen asiaa miettinyt, niin koko ruljanssihan on lähtenyt liikkeelle hänen leikkausvirheestään. Virheeksihän se ilmeisesti katsotaan, kun valtimo jää avonaisena vuotamaan leikkausalueelle. Olisi edes tajunnut pahoitella sattunutta virhettä, mutta ei... En yleensä valittele asioista, mutta nyt taidan tehdä sen potilasasiamiehen kautta ja ihan virallisesti.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 8 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja Tainuska Ti Loka 22, 2013 3:50 pm

No voi helkkari mikä kirurgi! Tee ihmeessä valitys, kyllä sille pitää näpäytys antaa!

Tainuska

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 09.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 8 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja Tuplanainen Ti Loka 22, 2013 5:12 pm

Tsiisus!
Voimia, Hansu.
Onneksi osaat pitää puolesi. Se on tarpeen myös tulevien potilaiden hoitoa ajatellen.
Tuplanainen
Tuplanainen

Viestien lukumäärä : 250
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 04.06.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 8 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja Eija-Stiina Ti Loka 22, 2013 5:39 pm

Noita kun tuntuu löytyvän pikkasen jokapuolelta Suomea. Pan tehden valitus, on ainakis aihetta. Tsemppiä Hansu ja toivotaan ettei haava tulehdu pahemmin odotellessa uuteen toimenpiteeseen. Rolling Eyes 

Eija-Stiina

Viestien lukumäärä : 288
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 27.06.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 8 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja hansu To Loka 24, 2013 12:47 am

No hoidellaan haavaa ja putsailen sitä tarpeen mukaisesti. Vaihdoin hopeasidokset haavalle takaisin, kun haavan ulkonäkö huononi heti haavatuotteen vaihdon jälkeen.

Ja bonuksena totesin, että kirranneiden sisätikkien poiston jälkeen haavasta on leikkausontelo syvemmälle "jonnekin". Kun navan seudusta painaa, niin haavan pohjalta nousee kielimäinen palkeenkieli ylös ja kielekkeen alapuolellla onkalo jatkuu johonkin masun syvyyksiin. Reunukst on katteiset ja kuolleet. YÄK.... ja se perhana erittää jo reilusti. Kipeempikin on, että hyvin menee.

Ja sen valituksen laitan vireille, kunhan vointi tästä kohenee. En usko itse siitä hyötyväni, mutta toivon, että ne jotka perässä menevät saisivat parempaa hoitoa ja asianmukaisen kohtelun. Pieni ravistelu norsunluutornin juurella toivottavasti herättää tervettäkin keskustelua hoitavalla taholla.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 8 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja meevin To Loka 24, 2013 12:59 am

Voi sinua, ei se helpolla päästä. Tee ihmeessä valitus, jos hoitovirhe todetaan on siitä sullekin ainakin se hyöty ettei tarvitse maksaa hoitomaksuja niistä käynneistä mitkä virheestä aiheutuu.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 8 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja annukka1955 To Loka 24, 2013 5:12 am

Hansu, olen samaa mieltä tee valitus. Olen huolissani tuosta sinun haavastasi, musta tuntuu ettei se ole kunnossa. Mene hyvissä ajoin laajoihin verikokeisiin, ne otti mulla sellaiset ton käden takia en tiedä mitä kaikkia lienee ollukkaan.
Mulla on ollut sen tulehduksen jälkeen kipuilua, kun sitä tulehdusta hoidettiin sen kolmannen leikkauksen jälkeen olin
tosi herkkä palelemaan. Jos menin jonnekkin ja ikkunan oli auki.
kyllä mun käsi heti ties, jossain on ikkuna auki, siinä alko jumalaton kipu heti. Nytkin on polvissa ja nilkoissa ja tuossa tulehtuneessa ranteessa kipuilua. Luulen sen johtuvat nyt ilmojen muutoksista, sitä oiretta mulla ei ennen ollut vaikka oli niin paljon leikkauksia. Toki olin kuullut sellaisesta, mutten itse kokenut. Nyt siis on vielä sekin.
olen tullut alakuloiseksi ton neurologin tapaamisen jälkeen, vasta nyt taidan tajuta mitä se tarkoittaa. Minä olen niin hurjan positiivinen ihminen, mutta täytyy nyt tätä alakuloakin potea. Kait se tästä helpottaa. Hansu - voi hyvin, ei ole helppoa sulla ei. Jotenkin tuon viime syksyn jälkeen ymmärrän sua kaksinverroin.

annukka1955

Viestien lukumäärä : 219
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 21.07.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 8 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja hansu Pe Loka 25, 2013 1:15 am

Kiitokset Annukka ja muut. Tiukasti mennään vain eteenpäin, ei muu auta. Aion selvitä tästäkin taistosta/ suosta kuiville. Eihän tässä nyt muuta oikein voi, kuin aikaa kulutella. Laskin tuossa, että syksystä oon neulonut lähes 30 paria villasukkia, yhden koiran villapaidan ja nut teen ponchoja pikkulikalleni ja kummitytölle. Ihastuttavia pörröisiä vaaleanpunaisia, prinsessamallilla... Lisäksi olen lukenut kassillisen "aivot narikkaan" kirjallisuutta. Pitkäksi käy aika...

Hitsi Annukka kun haluaisin sulle jotain positiivista kirjoitella. Jos tapaat niitä lääkäreitäsi, niin kysy siitä sleeven mahdollisuudesta. Siinähän anatomia pysyy normaalimpana ja imeytyminen myös. Olisiko se edes mahdollisuuksien rajoissa? Asiaa voi kysyä, mutta loppupeleissä oma terveys tulee etusijalla. Voin vain toivoa sinulle voimia eteenpäin.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 8 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja annukka1955 Pe Loka 25, 2013 4:46 am

Kiitokset kaikille,
vaikka minulla onkin sopeutumisvaikeuksia ollut nyt, toki tiedän pitkäaikaissairautta 30 vuotta sairastaneena että se menee kaiken edelle, en halua sentään ihan henkeäni menettää laihtumisen takia. Mutta onhan se hyvä kun saa selvitykset ja vaihtoehdot. Olisi edes noita rintoja jos sais vähän pienemmäksi ettei olis niin herkkä tulemaan tulehduksia rintojen alle. Katsokoot nyt monelta kantilta asiaa. Neurologi tietää minun vaikean matkani pelkän epilepsian, jalkojen ja muiden niihin kohdistuvien leikkausten kanssa.

Hansu:
Jos se haava ei ala parantua, olen nähnyt myös vatsan alueelle sellaista hoitoa (sama kuin mulla tohon käteen) eli haava on auki ja sitä huuhdellaan ja sellaisia valkoisia sanon rättejä kun en muista mitä ne oli, mutta niitä työnnetään haavaan. Sillai haavaa hoidetaan ja se alkaa kasvaa umpeen sieltä sisältä päin. Silloin se paraneminen on hyvä, yht´aikaa on antibiootti mulla se oli joku sairaala-antibiotti tosi vahva joka laitettiin kyynärtaipeeseen monta kertaa päivässä kanyylin kautta. Toivon kovasti että se paranee. annukka

annukka1955

Viestien lukumäärä : 219
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 21.07.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 8 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja hansu La Loka 26, 2013 12:22 am

Eli haavan avohoito, suihkutukset ja keittosuolataitoksia haavaan. Hoito jo käytössä, mutta mulla taitosten tilalla Aquacel Ag hoito. Periaate sama, haavan pitäisi parantua pohjalta päin. Mulla haavan leveys sen 4cm ja reunat tuntuvan vain vetäytyvän kauemmas toisistaan. Jos paranis näin, niin arvesta tulisi melkoinen...

No onneksi nuo haavahoidot ovat tuttuja. Olen ollut 4 vuotta työssäni osaston haavahoitojen vastaavana. Ehkä siitä syystä katselen haavaani kriittisesti ja puhdistan sitä mekaanisesti aina suihkuttelun jälkeen. En halua mitään "koteloituneita" yllätyksiä leikkauspäivänä. Parempi pitää mahdollisimman puhtaana nyt.

Verikokeita otettu pitkin matkaa, niissä ei sanottavaa tulehduksellisesti. Hemoglobiini on yhä turhan alhaalla. Korjaillaan sitä yhä rautakuurilla. Yleisvointi ja jaksaminen hiljalleen parantunut. Nyt voi istua jo useamman tunnin ajan, eikä tule halkeamisen tunnetta vatsalle. Nytkin suunnittelen seuraavan sukkaparin aloittamista. Tyttöjen ponchot tuli jo aamusta tehtyä valmiiksi.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 8 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja Tuhatkeiju La Loka 26, 2013 3:02 am

Hansu, tuosta kutomisen innostuksesta voisin haukata palan. Ei tänä syksynä ole innostanut ei. Monet jalkaparit kuitenkin odottavat mamman kutomia sukkia.
Haavahoidossa onneksi olet ammattilainen niin selviät kunnialla tuonne sairaalaan.

Tuhatkeiju

Viestien lukumäärä : 106
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 16.09.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 8 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja meevin La Loka 26, 2013 2:37 pm

mä olen kanssa ihan himokutoja, mulla on neuloosi:D . Omalla väellä taitaa jo kaapit pursuilla neuloksia, olen jo muutaman vuoden tehnyt myyntiin paikalliseen osuuskuntaan, nykyään suurin osa on tilauksia. saapa ainakin lankarahat hankittua ja vähän enemmänkin. Olen jo miettinyt minkä käsityön sairaalaan ottaa mukaan, sukat taitaa olla sopivan pienet sängyssä tehtäviksi.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 8 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja hansu Su Loka 27, 2013 3:16 pm

Jep. Kyllä noita sukkia neuloo selällään maaten. Alkuun oli hankalan oloista, nyt neuloo jo samaan malliin kuin istuessa. Onneksi äiti menossa vierailulle pääkaupunkiseudulle, joten laitan syystervehdykset sinnekin päin sukkien muodossa. Tuo sairaanomainen tarve neuloa=>Neuloosi... melkein kuin neuroosia ja siksi yhtä hyvä Twisted Evil .Ihana määritelmä hyvälle harrastukselle !!

Hitsi tollanen osuuskuntajuttu ois siisti. Meillä päin ei ole tuollaista toimintaa. Veli jo naureskeli, että tee sukkablogi ja paa myyntiin. En minä tuollaiseen kyllä lähde. Tarjoilen halukkaille kun kasvotusten nähdään.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 8 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja Tainuska Ma Loka 28, 2013 3:24 am

Heh, niin on kiva lukea teidän neuloosista! Minulla kun ei ole minkäänlaista kuvaa taudista! Ei ole tullut perintönä taitoa käsitöihin, ei sitten hitustakaan. Pakon edesssä irronneen napin saan takaisin, mutta sekin hampaat irvessä. Ja puikoilla ei onnistu mikään. Ei ole meidän lapset saaneet itse neulottuja sukkia ja nuttuja. Onneksi on ollut myyjäisiä, mistä olen lapaset sun muut hankkinut. Ihailen ja kadehdinkin taitojanne! Neuloosi, kuulostaa kivalta taudilta Very Happy 

Tainuska

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 09.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 8 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja Pellukka Ti Loka 29, 2013 6:57 am

Neuloosi on tosi koukuttava asia, nimim. täällä myös siitä kärsitään ja pahasti Laughing 

Ja hätä keinot keksii, mä olin kainaloleikkauksessa ja en meinannut pystyä kutomaan, kun kättä olisi pitänyt pitää mielellään sellaisessa asennossa, ettei haava haudu siellä. Mä kudoin tai virkkasin aina pienen pätkän ja sitten tuulettelin kainoloo tovin... jne.jne. ja valmista tuli cheers 
Pellukka
Pellukka

Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Päijät-Häme
Registration date : 29.08.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 8 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja hansu Pe Marras 01, 2013 12:34 am

No ompahan jotain harrastetta edes edessä loppuvuodeksi...

Kävin päiväkirurgian puolella tyrkyllä ja palasin kotisohvalle. Tarjoilivat esilääkkeet ja haastattelivat samalla. Kerroin, että mielestäni haava erittää ja että se ei ole leikkauskunnossa plastiikan paremmasta arviosta huolimatta. Plastiikan mukaan haava siisti, kuiva ja eritystä ei ole..Minun mielestäni haavan pohja katteinen ja eritystä kohtalaisesti... Hoitaja kuunteli kertomustani ja päätyi kutsumaan kirurgin paikalle ennen enempiä esivalmisteluja.

Kirurgrja tulikin sitten kaksin kappalein. Haavasidokset avattiin ja ensimmäiseltä kirugiltä pääsi Per***e. Sanoi heti, ettei haava ole sulkukuntoinen missään tapauksessa. Antibiootin lopetuksen jälkeen haava ärtynyt ja eritys lisääntynyt. Kerroin haavalla olevista kraaterista, jota kirurgi innostuikin sitten katsomaan. Pitkävartinen pumpulipuikko (20cm) meni oikealle suuntautuvaan kraateriin kokonaan. Aina lonkkaluuhun asti. Tästä onkalosta en itse edes tiennyt. Kerroin kraaterin suuntautuvan kohti napaa ja sieltä löytyikin toinen samanlainen... No nyt ne on ilmastoitu sorbact-nauhalla, jotta ylimääräiset kudosnesteet valuisivat ulos.

Seuraa suihkuttelua ja piiiiitkä sairasloma. Haavan arvioitu paranemisaika noin 2 kuukautta. Kyllä tässä kerkeää neuloa oikein urakalla. Vähänkös sylettää... No ennemmin haavan avohoito kuin märkäpesäkkeet pitkin mahaa liian aikaisen sulkemisen ja hätäilyn vuoksi.

No teetätämpähän isomman tatuoinnin, kun tuota rumaa haavapintaa jää enemmän. Kunhan tästä paranen ja koristelen masuni, niin laitan siitä hienon kuvan teille nähtäväksi. Muut kuin perhe ei sitä sitten paljoa näekään... Ja napakoru kaupan päälle tongue 
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 8 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja meevin Pe Marras 01, 2013 2:00 am

Voi itku. Toivottavasti nyt hoitavat huolella, ei kuullosta oikein hyvältä jos luuhun asti on onkalo. Sorbact onneksi on aika tehokasta imemään sitä märkää. Ennenvanhaan ei ollut kuin keittosuolaa ja yhtä lääkeainetta mihin sitten taitokset kasteltiin ja tungettiin sinne haavan pohjalle. Ja peroxidilla kuohuteltiin, se on nyt kyllä palaamassa takaisin muotin.
Mutta jaksamisia, haavahoidot voi olla todella puuduttavia kun paraneminen on niin hidasta. Mutta parempi tosiaan niin kuin uudelleen tulehtuva liian aikaisin sulkeutuva haava.

Pääsethän tässä metsästysopiskelun lisäksi vaikka jouluvalmisteluja tekemään.
Toipumisia.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 8 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja Pellukka Pe Marras 01, 2013 1:31 pm

Voihan kökkö Sad  Kaikki sympatiat sinne päin, toivottavasti haava alkaa paranemaan... Oman kokemuksen kautta voin kertoo, että haavan parantumisen odottelu voi olla todella pitkää, joten jaksamista sinne I love you 
Pellukka
Pellukka

Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Päijät-Häme
Registration date : 29.08.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 8 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Pe Marras 01, 2013 1:44 pm

Voimia hansu <3
Onneksi sä osaat ottaa asiat noin hienolla asenteella vastaan, nostan sulle kuvitteellista hattuani. <3
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 8 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 8 / 12 Edellinen  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa