Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Hansu...Vanha sotaratsu

+31
MatamiMimmi
Nanne Napaneera
HyeeNa!
Tuhatkeiju
Tuplanainen
Tainuska
BLOCCO
stina66
apila
annukka1955
Kimby
Laihduttava
Sannuli
Pellukka
Kia
t.si
Puksu
Eija-Stiina
-Tuulia-
punatukka
Palleroinen
meevin
Merja
trintilla
Rosmariini
paksuleidi
Lyltsy
Riki
pilvipouta
Elämä edessä
hansu
35 posters

Sivu 12 / 12 Edellinen  1, 2, 3 ... 10, 11, 12

Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 12 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja annukka1955 Ti Toukokuu 27, 2014 4:43 am

Hienoa Hansu, ootpa todella pienentynyt ja todella siro oot.

Kovasti onnea Sinulle saavutuksestasi!!!!

annukka1955

Viestien lukumäärä : 219
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 21.07.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 12 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja meevin Ti Toukokuu 27, 2014 12:39 pm

MAhtava muutos, Hansu. Varmasti kaiken sen vaivan arvoinen, loppujen lopuksi.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 12 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja hansu Ti Toukokuu 27, 2014 10:31 pm

En mä koe itseäni mitenkään pienenä. Tai kait mä sitä oon, mut ei vaan tunnu siltä. Takamus ja reidet on ne kohdat missä sitä extraa yhä on ja tulee olemaankin... Nyt vain ois tasapainoteltava näissä mitoissa. Ja se ei kylläkään oo helppoa.

Nykyään sitä hyvinkin helposti vois syödä yli tarpeensa. Energiamäärät on kasvaneet, tosin töissä kulutuskin on isompi. Pitää vain katsoa tilannetta pidemmällä linjalla, ei paniikkia vielä. Pitäis taas vain kertaalleen karsia noita hiilareita pois ja lisätä proteiineja. Miksi ton leivän pitääkin olla niin hyvää?
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 12 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja hansu Pe Kesä 06, 2014 1:35 am

Tänään kävin ostamaas haulikon ja pienoiskiväärin syksyn metsästysreissuja varten. Saa luvan tuo poika lähteä äipän kanssa erätulille istumaan. Tuskin tulee saalista, mutta jos vaikka liikuntaa ja raitista ilmaa...
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 12 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja Tötterö La Kesä 07, 2014 11:40 am

Kyllä sä hansu aika pieni vaan olet  Very Happy 

Tötterö

Viestien lukumäärä : 141
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 07.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 12 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja Eija-Stiina Su Kesä 08, 2014 6:30 pm

Hansu, olethan todellakin pieni. Mahtavaa ja metsälläkin on mukavampi kulkea ilman ylimääräistä taakkaa. Itellä tarvis 20kg saada viel pois, niin olisin niissä lukemissä missä pitäisikin. Mut tyytväinen tähänkin. Hiljaa hyvää tulee Smile Miten Tötterön matka etenee. Nykyjään tulee niin harvoin käytyä täällä. Mutta tsemppiä kaikille ja mukavaa kesää. Nautitaan elämästä  cheers sunny flower 

Eija-Stiina

Viestien lukumäärä : 288
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 27.06.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 12 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja hansu Ti Kesä 10, 2014 1:54 am

Hiljakseltaanhan tuo minultakin lähti. Ei auttanut hoppuilu ja hätäily. Metsällä käynti olis nyt tälläinen uusi harrastus. Tai siis onhan mulla ollut kortit ja luvat joskus 90-luvun alussa. Silloin metsästys jäi, kun metästysseuran miehet eväsivät aktiivisemman osallistumisen. Siis kosks olin nainen... Nyt on ajat muuttuneet ja metsämiehetkin osittain porukoista vaihtuneet. Kokeillaan nyt uudelleen.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 12 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja Tötterö Ti Kesä 10, 2014 11:20 pm

Eija-Stiina, mulla on leikkaus jossain kohtaa syksyllä.... Soittelen jonohoitajalle elokuussa, jos silloin alkais vähän saada tarkennettua ajankohtaa selville  Very Happy 

Tötterö

Viestien lukumäärä : 141
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 07.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 12 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja Eija-Stiina Ke Kesä 11, 2014 12:39 pm

Hienoa, piän peukkuja. Hyvin on edennyt vaik alus pikkasen takkuilikin. Nyt nautit kesästä ja elokuussa soittelet jonohoitajalle. Se on kans sellast mielenkiintoista kun maanantaisin vain on soittopäivä. Ja muutama immeinen soittelee. Very Happy

Eija-Stiina

Viestien lukumäärä : 288
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 27.06.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 12 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja Ranskis Su Kesä 29, 2014 3:39 pm

Heips!
Kiinnosti tän ketjun alku enkä jaksanu lukee niitä juttuja tosta väliltä kun näky heti lähtevän sivuraiteille...Siis Hansu: onko jo löytyny syytä / ratkaisuanoihin verensokrun heittoihin?
Itselläni nimittäin taitaa olla sama ongelma. Olen siis leikattu vuonna 2011 ja muuten kaikki on meny aika hyvin paitsi ettei painoni ole ikinä laskenut siihen ihannepainoon vaan jäi keikkumaan pikkusen yläpuolelle. Olen pannut merkille, että nopeutuvassa tahdissa on alkanu tuleen noita samoja oireita kuin sulle : yhtäkkiä menen aivan voimattomaksi, alkaa mahoton vapina, huimaa ja pyörryttää sekä oksettaa, kylmä hiki alkaa valua...Ikävintä on, kun en itse ole keksinyt syy-yhteyttä mihinkään, joten en osaa varautua ennalta . Varsinkin autoillessa ja asiakastilanteessa on aika pelottava olo silloin. Tuskainen olo kestää arviolta 15 min. Lääkäri ei keksi syytä, kun en tieteskään koskaan pääse näytille just silloin kun on tilanne päällä...
Oisko vinkkejä avuksi?
Ranskis
Ranskis

Viestien lukumäärä : 112
Paikkakunta : Etelä-Pirkanmaa
Registration date : 22.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 12 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja hansu Ma Kesä 30, 2014 1:58 am

Tervehdys Ranskis. Mulla alkoi samaan tapaan noi sokeriongelmat. Itse liitin oireet sokerin/nopean hiilihydraatin syöntiin ja juontiin. Tästä sitten lähdettiin työterveyslääkärin kautta keskussairaalaan tilannetta selvimään. Tehtiin laajennettu sokerirasitustesti (normaali sokerirasitus + insuliinin määrän määritys). Testin tulos varmisti, että haima tuottaa liikaa insuliinia ravintoon nähden. Tehtiin vietä TT-kuvaus ja varmistettiin, että mitään kasvaimia/toimintaan vaikuttavaa syytä ei ole haimassa.

Tähän ongelmaan ei lääkäri minulle tarjonnut muuta konkreettista hoitovaihtoehtoa kuin purkuleikkauksen. Ei ollut yllättynyt, kun kieltäydyin tarjouksesta. Sovittiin, että karsin ruokavaliosta pois nopeat hiilihydraatit/sokerin. Jos näitä "nauttii", niin päälle pitää syödä runsaasti rasvaa ja/tai kuitua sisältävää ruokaa. Nämä sitovat kuulema liikaa erittynyttä insuliinia itseensä.

Olen mielenkiinnosta seurannut tilannetta, kun olen havainnut verensokerin lähtevän laskuun vaikka sokeria en olisi nauttinutkaan. Joskus tilanne lähtee itsestään korjaantumaan siinä 15 minuutissa, eli elimistö itse pyrkii korjaamaan tilannetta. Tämä silloin kun olen ruokaillut oikein. Toisinaan saan verensokerin liian alas sokerin kera,jolloin arvot romahtavat 2 pintaan. Tällöin ei tahdo itseltä leivän teko enää onnistua...

Vinkkejä en oikein voi antaa, ehkä yrittäisin päästä tuohon laajennettuun sokerirasitukseen. Ja jokaisen "pahanolon" jälkeen kannattaa miettiä, mitä söi ja joi tätä ennen. Itselä oireita oli alkuun harvoin ja yhdistin ne alkuun dumping-oireisiin. Ongelma alkoi kuitenkin toistua tiheämpään ja vaikeampana, joten oli itsekin jo pakko miettiä missä ja mikä meni vikaan. Jos ongelma johtuu samasta kuin minulla, niin ainoa apu on säännöllinen ruokailu ja sokerin välttäminen.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 12 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja trintilla Ma Kesä 30, 2014 4:51 am

Tuohon Hansun vinkkiin, että miettii mitä söi juuri ennen, niin kannattaisi pitää muutaman viikon tarkkaa ruokapäiväkirjaa. Helppo tarkistaa mitä ja paljonko on syönyt jos/kun olo heittelee Smile
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 12 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja hansu Ti Syys 02, 2014 9:25 pm

HMM... Kaikki menee päin persusta.

Hajotin sitten selkäni tuossa elokuun puolella. Jo aiemmin vaivanneet selän leposäryt siirtyivät kipuiluksi 24/7. Välillä jalka (oikea) häviää alta ja yöt ovat hirveitä. Nukkuminen on vaikeaa ja sitä tulee sitten syötyä valvoessa. 70:n kilon "varotuspylväs" oli ja meni... Yöllinen pupeltaminen on kostautunut pahasti.

Töissä ole sitkeästi käynyt, särkylääkkeet pitkin päivää ja norflexit yötä vasten. Masu alkaa jo hiljalleen boikotoida jatkuvaa särkylääkkeiden syöntiä. Yrittelen nyt saada syömisiäni kuriin, vaikeeta on. Selän magneettikuvaus edessä 12.9.2014. Saas nähdä, mikä on tuomio asian suhteen. Leikkuuseenhan se menee, ei voi mitään...

Motskari on saanut levätä katoksessa. Ei uskalla ajaa, kun oikealle jalalle ei voi varata omaa ja pyörän painoa. Jos sitä ensi kesänä sitten paremmalla onnella...
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 12 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ke Syys 03, 2014 1:15 pm

Voi hansu.. Sad Kyllä sua nyt vastustaa. Jaksamisia <3
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 12 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja hansu Ke Syys 03, 2014 3:35 pm

Mulla tuntuu olevan tälläinen huono karma asioiden suhteen. Välillä risoo kyllä kun kaikki mahdollinen menee aina päin peetä, mut ei se auta valitus ei... Tänään taas töihin illaksi puurtamaan. Sitkeesti vain eteenpäin. Taidan kyllä palkita itseäni jollain vapaapäivän hemmottelulla. Jos ottaisi vaikka ton isännänkin mukaan ja harrastas jotain terapeuttista pariskuntana...
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 12 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja meevin Pe Syys 05, 2014 2:27 pm

No voi taas, toivotaan että parannus löytyy, vaikka sitten leikkuupöydältä.
Vähiin jäi mopoilut tälläkin. saa nähdä koska koittaa se kesä, että todella vois sanoa ajelleensa. Aikaa tuntuu vaan olevan liian vähän...

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 12 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja hansu Ti Tammi 20, 2015 3:29 pm

ANNUKKA, Mä en saa laitettua sulle YV-vastausta. Ylläpitäjältä tulee viestiä et et ota kyseisiä viestejä vastaan. Kirjoitin pitkän kirjen mut ei se lähde eteenpäin millään. Tähän en viitsi asioista avautua, ainakaan siinä määrin. Kirjoitan siis sievin sanoin..

Mut tiivistys asiasta.
-Toivottavasti koti muovautuu mieleiseksi.
-Hienoa että olet saanut uuden arvion.
-Toivon sulle parasta, kohti kesää ja aurinkoa mennään. Tsempataan sen voimin.


Ja sit yleispurputus minun omasta elosta...
-Selkä ei parantunut. Söin särkylääkettä ja puskin töitä. Magneetissa rappeumaa kahdessa alemmassa nikamassa ja ylimääräistä nestettä sekäydintilassa. No kipeähän se oli, mutta pyyhkäisin töitä vielä pari kuukautta päälle. Sitten jalkaan tuli järkyttävä leposärky ja selällään pystyi mömmöistä huolimatta olemaan vain 2 tuntia kerrallaan. No nyt on hermosärkylääkkeet isolla annoksella ja pitkävaikutteiset Tramalit (150mg) yöksi päälle. Vahvempia särkylääkkeitä en huoli. Odotellaan Fysiatrian polille aikaa uutta arviota varten. Jotain olisi tehtävä, näikään ei voi jatkaa. Töihin tekisi mieli, mutta ei nyt onnistu.

-Vanha syöppö palasi. Pahus. Lisäkiloja ropsahti 10kg lääkekokeilujen myötä. Unettomuuden hoitoon koetettiin Mirtazapiiniä ja sehän sitten syötätti kanssa. Kun ei siedä liikkua ja aikaa on yötä myöten, niin silloinhan on hyvää aikaa vähän mutustella leipää... Lopetin lääkkeen, kun ei se antanut unta ja syöminen meinasi karata käsistä. No vaatteet kutistui ja minä suivaannuin. Otin itseäni niskasta kiinni ja nyt tavoitellaan vielä sitä 70kg:n kipurajaa. Aamun puntari näytti vielä 74,8kg. Matkaa siis on, mutta alaspäin on tultu.

Tekisi mieli kirjoittaa jotain positiivistakin väliin, eikä aina vain näitä huonoja asioita... Mutta näillä mennään. Kohti kesää ja kärpäsiä. Elämä on kuitenkin hyvin, huonomminkin voisi olla. Elämän perusasiat on kunnossa ja perhe voi hyvin. Ei valittamista sen suhteen!

Aurinkoa odotellessa, 18 asteen pakkasessa, Hansu. sunny sunny sunny sunny
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 12 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja annukka1955 Ti Tammi 20, 2015 9:29 pm

Hei Hansu,
Kerrot viestiesi olevan ikäviä, parempi on kun ne ovat sellaisia mikä on tilanne, kuin kaunisteltuja.
Uskon kuitenkin Sinun pystyvän halutessasi laihtumaan - paljon on vaiketuksia ollut - ei siis ihme jos vähän lihookin.
Toiset lihoo, toiset laihtuu - kun joutuu kohtaamaan peräjälkeen paljon vaikeuksia. On hyvä kuitenkin että jossain vaiheessa elämällä on tapana myös tasaantua.
Positiivisin mielin eteenpäin mennään, annukka..

annukka1955

Viestien lukumäärä : 219
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 21.07.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 12 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 12 / 12 Edellinen  1, 2, 3 ... 10, 11, 12

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa