Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Hansu...Vanha sotaratsu

+31
MatamiMimmi
Nanne Napaneera
HyeeNa!
Tuhatkeiju
Tuplanainen
Tainuska
BLOCCO
stina66
apila
annukka1955
Kimby
Laihduttava
Sannuli
Pellukka
Kia
t.si
Puksu
Eija-Stiina
-Tuulia-
punatukka
Palleroinen
meevin
Merja
trintilla
Rosmariini
paksuleidi
Lyltsy
Riki
pilvipouta
Elämä edessä
hansu
35 posters

Sivu 3 / 12 Edellinen  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Seuraava

Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 3 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja punatukka Pe Huhti 05, 2013 8:58 pm

Minulle oli yllätys, että näitä leikkauksia voidaan purkaakin? Aamuöiset verensokerin romahtamiset ovat kyllä hankalia..

punatukka

Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 21.12.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 3 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja -Tuulia- Pe Huhti 05, 2013 10:25 pm

No onpa sinulla tilanne! Luulisi insuliinin kanssa olevan jokin lääkitysmahdollisuus, tai sitten sitä avittamaan tiukka ruokavalio. Minulle terveydenhoitaja sanoi, että hänen tietääkseen vain kerran GBP olisi purettu, ja silloin oli kysymyksessä henkilö, joka intoutui kuntoilemaan intohimoisesti ja juoksemaan maratoneja peräjälkeen, eikä enää pärjännyt tämän pikkumasun kanssa.

-Tuulia-

Viestien lukumäärä : 89
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 21.03.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 3 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja hansu Pe Huhti 05, 2013 11:54 pm

Itse asiassa mun verensokerien romahdukset eivät mene aamuyön tunneille, vaan tapahtuvat muutama tunti nukkumaan menon jälkeen. Ilmiö on sama kuin sokerirasituksessakin. Sitä herää kesken syvimpien unien siihen "horkkaan"...

Ainakaan tämä lääkäri ei tarjoillut mitään lääkitysmahdollisuutta, ainoastaan ruokavalion tiukentaminen auttaa. Jos ongelmat pysyvät tässä mittakaavassa, niin eihän tässä ole suurta ongelmaa. Sokerit on vain hyvästeltävä. Herkut tiukempaan pannaan. Nyt kun tietää mistä ongelmat johtuu, niin pystyy ennalta ehkäisemään niitä. Toisealta on helpottunut olo kun tietää, mikä on vialla ja että itse pystyy ainakin toistaiseksi hoitamaan asiaa tiukemmalla ruokavaliolla.

Ja pitää nyt tähdentää, että lääkäri arveli haimani olevan ihan o.k. Paastoarvot ovat kohdallaan ja päiväsaikaan sokerit eivät heitä. Ruokailuväliä pystyy pitämään tarvittaessa päiväsaikaan yli 5 tuntiakin ilman ongelmia. Jos haimassa olisi kasvain, joka tuottaisi/aiheuttaisi ylimääräistä insuliinin tuotantoa, niin ongelmia olisi päiväaikaankin. Nyt ongelmat vain öisin ja sokerin nauttimiseen liittyen. Kuvaus on vain varotoimenpide, en osaa olla huolissani siitä.

Seuranta-ajasta ei vielä puhetta. Katsotaan sitä sen kuvauksen jälkeen. Nyt olen toistaiseksi sisätautipoliklinikan asiakas tämän asian suhteen.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 3 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja Eija-Stiina La Huhti 06, 2013 2:14 pm

Toivotaan että kaikki selviäisi ja pärjäisit ruokavaliolla. Tsemppiä flower

Eija-Stiina

Viestien lukumäärä : 288
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 27.06.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 3 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja Puksu La Huhti 06, 2013 2:29 pm

Toivotaan kovasti että saat pitää pienen mahasi, ja löydät oikean ruokavalion. Tsemppiä!

Puksu

Viestien lukumäärä : 39
Paikkakunta : pohjois-savo
Registration date : 08.10.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 3 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja meevin La Huhti 06, 2013 7:15 pm

Voi harmi, kaikenlaista sitä eteen tulee. Toisaalta hyvä, että löytyi noin selväjärkinen selitys asialle. Ja jotain itsekin tehtävissä sen eteen. Toivotaan todella että löytyy joku sopiva ruokavaliovinkki jolla haimaa sais huijattua. JOpsa se aja kuluun tajuaisi tekevänsä turhaa työtä...

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 3 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja hansu La Huhti 06, 2013 8:55 pm

Haimani on ihan yhtä pöhkö kuin omistajansakin. Hakkaa turhaan päätä seinään ja yritttää vaikka väkisin kiriä vielä viimeisilläkin metreillä....

Mulla itselläni on helpottunut olo kaikesta huomimatta. Aivan kuten Meevinkin kommentoi=>selväjärkinen selitys asiaan. Täytyy nostaa hattua sille lääkärille, joka osasi ymmärrettävästi selittää ongelmani.

Ja ruokavalioni olen jo löytänyt. Normaalia proteiinipainotteista, vähähiilihydraattista ruokaa. Ruokailut iltapainotteisesti ja nukkumaan käydessä kunnollinen runsaskuituinen tankkaus proteiinilisillä. Ongelmia ei ole nyt ollut viikkoihin. Hyvä näin!!
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 3 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja pilvipouta Su Huhti 07, 2013 8:04 pm

Hienoa hansu, että jo lyösit oikean ruokavalion! Toivotaa, että se auttaa ja riittää. Sinä siis olet syönyt sokerillisia tuotteita leikkauksen jälkeen.

Mitä tuollainen peruutusleikkaus sisältää? Otetaanko siinä entinen maha käyttöön, vai onko se kuolioitunut? Toivottavasti siihen ei tarvitse mennä.


Viimeinen muokkaaja, pilvipouta pvm Pe Huhti 12, 2013 1:04 am, muokattu 1 kertaa

pilvipouta

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 3 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja hansu Su Huhti 07, 2013 10:31 pm

Entinen "maha" ja siinä kiinni oleva suoli liitetään pikkumasuun kiinni. Suolessa oleva 1,5m ohitus puretaan samalla. Ruuansulatuskanava palaa näinollen normaaliin tilaansa. Nythän se "loppumasu" GBP leikkauksen jälkeen lipuu sisuksissa ja tuottaa ruuansulatusentsyymejä elimistön käyttöön käsittääkseni...

Sokerit eivät minulle sopineet leikkauksenkaan jälkeen hyvin. Vuoden kuluttua leikkauksesta söin vähäsen. Nyt taas elimistö ei tunnu sietävän niitä ollenkaan. Jo pelkkä makean haju tahtoo työkäyttää nykyään. Valitsen mielummin makeutusaineella valmistetun tuotteen/laitan siitä perheelle syömiset.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 3 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja pilvipouta Su Huhti 07, 2013 11:03 pm

Onko se meidän maha ja 1½m suolta siis kiinni verenkierrossa, ettei se kuolioidu?
Miten sinä, kun aikaisemmin kerroit, että työstäsi johtuen, et voi syödä niin usein kuin pitäisi, niin kuinka suuria annoksia nykyisin voit syödä kerralla? Olitko sinä aina pyöreä, vai olitko nuorena normaalipainoinen?


Viimeinen muokkaaja, pilvipouta pvm Pe Huhti 12, 2013 1:05 am, muokattu 1 kertaa

pilvipouta

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 3 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja t.si Ma Huhti 08, 2013 8:11 pm

poistettu


Viimeinen muokkaaja, t.si pvm La Tammi 11, 2014 9:11 am, muokattu 1 kertaa

t.si

Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 11.02.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 3 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja pilvipouta Ma Huhti 08, 2013 9:05 pm

Anteeksi, en osannut kysyä, koska ei ole tullut mieleen, että joku joutuisi leikkauksen perumaan. Kysyivät monta kertaa, onko kysyttävää. Anteeksi kauhiasti kun kysyin. affraid

pilvipouta

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 3 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja trintilla Ma Huhti 08, 2013 9:21 pm

Aina pitää kysyä jos asia mietittyyää täällä tai lääkärissä. Se on ainoa tapa oppia ja ymmärtää.
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 3 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja punatukka Ma Huhti 08, 2013 9:41 pm

Hei Pilvipouta!

Minä katseli YouTubesta videoita, joista selviää miten nuo "suolet" siellä on leikkauksen jälkeen. Shocked

Sisätautilääkärini näytti mulle kuvia paperilta, mutta nämät kyllä selvensi mulle paremmin mitä oikein tehdään. Tuo leikkauksen purku oli mullekin aivan uusi asia, tosin.. mulla on nyt tavoitteena päästä ensin siihen leikkaukseen, joten en taida kysyä lääkäriltä vielä miten purku tapahtuu. Smile

https://www.youtube.com/watch?v=7-f8bz6KTGY

https://www.youtube.com/watch?v=XCR27iNCc9k

https://www.youtube.com/watch?v=AjarYBjYR8g



punatukka

Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 21.12.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 3 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja hansu Ma Huhti 08, 2013 10:51 pm

Elkää nyt hyvät leidit purkuleikkauksia jo suunnitelko.... En minäkään.

Kyllä sen mahan "lopun" pitäis tuolla jossain lillua ja suolihan on lenkillä kuten lenkkimakkara konsanaan... Varaosia ovat lähinnä. Kyllä ne minun käsittääkseni toimintaan jäävät. En minäkään noista asioista murehtinut etukäteen, tyytyväisenä vain menin leikkaukseen.

Ja pyöreä olen ollut 6-vuotiaasta lähtien. Hiljalleen siitä sitten lohduttautunut ruuan kera ja aikuisena olin jo sairaaloisen ylipainoinen. Olen ensimmäistä kertaa ns normaalipainoinen aikuinen.

Syömistä menee 2-3dl kerralla tällä erää. Ruuan määrä riippuu aivan koostumuksesta. Olen kyllä todennut syöväni enemmän kerralla kuin muut palstalla kirjoittelevat. Yhdestä voileivästä en tule kuin äkäiseksi. Ruokakertoja on nyt noin 5 päivässä ja päivä pitää aina sisällään kaksi lämmintä ruokaa. Kalorimäärä noin 1500kcal/pvä. Ja ruokailen iltapainotteisesti verensokerieni vuoksi.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 3 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja t.si Ma Huhti 08, 2013 11:19 pm

poistettu


Viimeinen muokkaaja, t.si pvm La Tammi 11, 2014 9:11 am, muokattu 1 kertaa

t.si

Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 11.02.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 3 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja Lyltsy To Huhti 11, 2013 12:02 am

Kyllä selitetään. Se vanha maha tekee sitä samaa mitä ennenkin, tuottaa ruuansulatusnesteitä, jotka tulee sitten peliin mukaan /suoleen 1.5 metriä pikkumahan jälkeen. Eli ei kuolioidu tms.

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 3 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja hansu La Huhti 27, 2013 3:39 pm

Seuraava kompastuskivi ruokailujen seurantaan tulossa...

Vapun ajan vietän vietän vapaata kevättä juhlistaen. Sitten 3.5 makoillaankin jo Leiko:n pöydällä jalka ojossa. Vaivasenluun korjausleikkaus käsillä ja kyynärsauvat taas esillä. No jospa tuon jalan saisi kuntoon kesäksi. Toivossa on hyvä elää Laughing .
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 3 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja hansu To Toukokuu 02, 2013 1:51 am

Hauskaa vappua kaikille !

Moottoripyöräkausi on vihdoin ja viimein polkaistu käyntiin. Käytiin isännän kanssa heittämässä vajaan 50 kilometrin vappuajelu. Vilakkaa oli, mutta saunominen helpotti oloa ajelun jälkeen. Ihanaa kun kesä sieltä hiljalleen alkaa tulla. Tulevan kesän kunniaksi päivitettiin pojan kanssa tuo profiilikuvakin...
Entiseen nähden kiloja nyt 10-kunta vähemmän :)
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 3 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja Kia To Toukokuu 02, 2013 7:51 pm

Jee, moottoripyöräily on mahtavaa !!!



-Kia

Kia

Viestien lukumäärä : 18
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 02.03.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 3 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja hansu To Toukokuu 02, 2013 10:07 pm

Jep. ihanaa on tuo ajeleminen. Tuntuu vain niin heiveröiseltä tuo olo ajaessa. Aiemmin kun oli massaa enemmin, niin pyöräkin tuntui "sopivammalta". Nyt tuntuu isolta ja painavalta käsitellä. Lähdettävä vissiin johonkin salille lihasta kasvattamaan... Vai siirtyisköhän polkupyörään? Twisted Evil
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 3 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja hansu Pe Toukokuu 03, 2013 9:06 pm

No nyt jalka leikattu ja ruhtinaallinen viikko saikkua edessä. Isovarpaan tyviniveltä on putsattu ja luupiikki taltattu pois. Jalkaa särkee paraikaa pirusti. Jalka pitää pitää nyt levossa, kohoasento ja kylmää. Sitten tikit pois ja jalan pitäisi kestää 8 tunnin työpäivä jalkojen päällä... Pitäisi itse pystyä liikkumaan normaalisti ja pitäisi kyetä nostelemaan ja siirtämään halvauspotilaita työpäivän ajan... Ei nyt kuullosta ihan realistiselta, mutta katsellaan ja kuunnelaan kevättä.

Kirjoitelkaahan ahkerasti, niin minulla on edes jotain ajanvietettä luvassa täältä sohvalta käsin.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 3 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja meevin La Toukokuu 04, 2013 12:15 am

Toipumisia. Saattaa ollkin tosi kipeä vähän aikaa kun on luuhun kajottu.
Mäkin täällä sairasvuoteella, kova on tää tauti, toista viikkoa jo kestänyt. Tänään sain ab-kuurin, keuhkokuvassa ei ihan selvää pneumoniaa....onneksi en pidempään odotellut. Nyt vaan äkkiä pitäis saada keuhkot kuntoon että pääsis spiroa puhaltamaan Very Happy
Joko olet pyörän otttanut kesälaitumille? Meillä niin huonokuntoinen ja kelirikkoinen tää pikkutie, ettei taida päästä ennen kesää. 9km kuitenkin sitä pitää ajella että pääsee "pikitielle"

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 3 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja hansu La Toukokuu 04, 2013 2:26 am

No vappuna ajeltiin, sen jälkeen ei ole ajeltu. Silloin otatin tuon uuden kuvan tuohon sivulle. Uusi ajotakki ahdistaa, taisin ostaa liian pienen.Pakko oli kuitenkin valita napakasti istuva, kun syksyllä pitäisi leikkuuttaa nuo ylimääräiset masunahkat pois. Olisi taas takki jäänyt isoksi sen operaation jälkeen. Eikä nuo kunnolliset ajovarusteet ole halpoja...

Nyt jalka julmetussa paketissa, joten ei toiveita pitkään aikaan ajamisestakaan. Pakko vain lepäillä ja pitää sohvaa paikallaan. Muutoinkin ottaa päähän tämä elo, työasiat eivät ole mieleisessä kuosissa. Uuden työpaikan metsästäminen on käynnistynyt.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 3 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja trintilla La Toukokuu 04, 2013 3:12 am

Meikä menee huomenna ostamaan eka uuden ajopuvun, kokeilin vanhaa takkia ja pääsi iso nauru kun sinne olis melkein menny kaksi minua... Kypäräkin pyörii päässä joten sekin on uusittava. SItten vielä mopoa kattomaan jos saisi oman menopelin alle.. jos vaan jalat yltää maahan. Siitä se kesä sitten lähtee.
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu - Sivu 3 Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 3 / 12 Edellinen  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa