Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Emmyn taival kohti leikkausta..

+17
Yasmiini
Piuku
HyeeNa!
pirjo581
toivossa on hyvä elää
Minttu 76
trintilla
meevin
Tuhatkeiju
Mella67
Valopää
Pellukka
chrissy
Kimby
Vesinokkaeläin
Tötterö
Viipe
21 posters

Sivu 1 / 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Siirry alas

Emmyn taival kohti leikkausta.. Empty Emmyn taival kohti leikkausta..

Viesti kirjoittaja emmy78 To Huhti 10, 2014 12:53 am

Hei kaikille Very Happy 

Olen kuukausia jo roikkunut näillä sivuilla mutta nyt minäkin uskallan liittyä mukaan alien 

Itsestäni jotain eli olen 35v nainen keski-uudeltamaalta.Asun mieheni ja koulun syksyllä aloittavan tyttäreni kanssa.Tarinani on tavallinen.Roteva aina ja hyvin lihava yli puolet elämästäni.Painonvartijat kolme kertaa ja kymmeniä kertoja yksin onnistunut painoa pudottaa.(aina onnistunut ne myös korkojen kera takaisinsaamaan Evil or Very Mad )Viimeisellä kerralla vajaa neljä vuotta,kun aloitin onnistuin pudottamaan 126kilosta 86 kiloon.Suurin osa tuli takaisin parin vuoden sisällä Evil or Very Mad  Viime marraskuussa mieheni sanoi,että oli miettinyt laihdutusleikkausta ja siitä aloin miettiä,että ei tässä ole enää mullakaan muuta vaihtoehtoa. pale 
Mulla ei oheisairauksia mutta vuosikaudet olen kärsinyt tuki-ja liikuntaelin sairauksista.Olin marraskuussa jälleen pitkällä sairaslomalla siitä syystä ja oma työterveyslääkäri laittoi heti lähetteen,kun pyysin.raskas fyysinen työ ei helpoita niska-yläselkäongelmia.

Tammikuussa kävimme molemmat miehen kanssa Hyvinkään sairaalassa sisätautilääkärillä.Mulla sattui endoskopian erityislääkäri ja sen osaston ylilääkäri joka vielä päättää laittaako lähetettä eteenpäin vai ei.Oli tosi tiukka ja sitä mieltä,että mun ei tarvitsisi mennä leikkaukseen confused En kai ollu tarpeeksi vakuuttava mutta lupasi laittaa lähetteen,jos vielä laihdutusryhmän jälkeen sitä oikeasti haluan.Kriteerit täyttyivät,kun painoindeksi oli yli 41 kuitenkin.Painoin n.118kg ja pituutta on 167cm  Embarassed 
Aloitimme miehen kanssa siis tuon pakollisen painonhallintaryhmän.Helmikuussa oli ultra ja viime viikolla vatsan tähystys.

Eneilimme sen 10vk ja saldo oli lipsumisista huolimatta mulla -19kg Laughing Laughing Paino nyt 100kg eli liikaa vieläkin yli kolkytkiloa Embarassed 

Toukokuussa lääkäri soittaa ja kysyy mitä tehdään.Vastaus on selvä:haluan leikkaukseen.Olen ottanut tosi paljon selvää näistä asoista ja täältä saanut paljon potkua tähän pitkään urakkaan,kun olen lukenut teidän onnistuneita kokemuksia Cool Kerron täällä vain itsestäni.Mieheni ei halua tulla "julkisuuteen" tämän asian kanssa I love you .Perheemme tietää tästä ja kannustaa.suurin osa työkavereistanikin tietää.Ei ole kukaan vielä arvostellut päin naamaa :)Olen varma,että leikkaus on enää ainoa vaihtoehto,että saan tuon kirotun ylipainon pois häiritsemistä elämää täysipainoisesti

emmy78

Viestien lukumäärä : 182
Paikkakunta : Järvenpää
Registration date : 09.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Emmyn taival kohti leikkausta.. Empty Vs: Emmyn taival kohti leikkausta..

Viesti kirjoittaja Viipe To Huhti 10, 2014 2:34 am

Tervetuloa mukaan!  flower 
Viipe
Viipe

Viestien lukumäärä : 74
Ikä : 42
Paikkakunta : Kaakkois-Pirkanmaa
Registration date : 12.06.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Emmyn taival kohti leikkausta.. Empty Vs: Emmyn taival kohti leikkausta..

Viesti kirjoittaja emmy78 To Huhti 10, 2014 3:26 am

Kiitos Viipe Very Happy Huomasin,että sullahan on leikkaus jo vajaan kuukauden kuluttua. cheers Voi,kun olisi itsekkin tuossa tilanteessa.Olen niin kärsimätön.Leikkaus ajankohta on kuitenkin syksyllä vasta ja toivon hartaasti,että sinne kirurgille pääsee ennen kesälomia Rolling Eyes Nyt,kun ene loppui niin tuntuu vähän kuin susille olis heitetty.Ravitsemusterapeutti ei paljon ohjeita antanu kuin,että 2pussia pitää tämä viikko edelleen syödä niitä litkuja.Kyllähän sitä,tällä kokemuksella tietää mitä saa syödä ja mitä ei mut silti..Pelottaa,että kaikki kilot tulee takaisin ennen kuin lähete peijakseen lähtee bounce Tsemppiä sinulle leikkaukseen Razz

emmy78

Viestien lukumäärä : 182
Paikkakunta : Järvenpää
Registration date : 09.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Emmyn taival kohti leikkausta.. Empty Vs: Emmyn taival kohti leikkausta..

Viesti kirjoittaja Tötterö To Huhti 10, 2014 3:58 am

Tervetuloa mukaan tähän sakkiin! Täällä on hyvä olla  Very Happy Tosi hienoa ja mielenkiintosta, että ootte miehenne kanssa yhdessä asian tiimoilta liikenteessä. Vertaistukea ei paljon lähempää vois hakea.

Tötterö

Viestien lukumäärä : 141
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 07.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Emmyn taival kohti leikkausta.. Empty Vs: Emmyn taival kohti leikkausta..

Viesti kirjoittaja Vesinokkaeläin To Huhti 10, 2014 4:33 am

Tervetuloa! Olet samanikäinen ja kokoinen kuin minä, tai siis olit :)Tosi hienosti olet kyllä eneillyt, vauuu!!
Mun tarinoita reilun kahden vuoden ajalta löytyy täältä: https://laihdutusleikkaus.palstani.com/t2413-vesinokkaelaimen-pulina ja leikkaustarinaa ja sen jälkeisiä jorinoita täältä: https://laihdutusleikkaus.palstani.com/t3001-vesinokkaelaimen-elo-leikkauksen-jalkeen

Mut GBP leikattiin yksityisellä siis kaksi viikkoa sitten. Tosi hyvin on mennyt, mitä nyt vaan vähän normaalia vaikeutta saada syötyä tarpeeksi joten vähän tuossa paino junnaili vajaan viikon. Tänä aamuna 111,3 kiloa. Eneilyn aloituksesta pudotusta 14 kiloa.

Toivottavasti polkusi lähtee etenemään. Mutta jos ei, ei kannata lannistua ja kannattaa ehdottomasti ottaa selvää mahdollisuuksista mennä yksityiselle. Minulle kaikki tuli lopulta niin yllätyksenä miten jouhevasti kaikki sujui ja rahoituskuvioni, joista en nyt julkisesti halua sen enempää puhua, järjestyivät kuin itsestään. Ja vaikka rahaa joutuisikin satsaamaan leikkaukseen, kannattaa miettiä se niin että se on elämäsi tärkein sijoitus omaan itseen. Because you're worth it niinku mainoksessa sanotaan!

Vesinokkaeläin

Viestien lukumäärä : 204
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 07.04.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Emmyn taival kohti leikkausta.. Empty Vs: Emmyn taival kohti leikkausta..

Viesti kirjoittaja emmy78 To Huhti 10, 2014 2:02 pm

Hei Tötterö ja Vesinokkaeläin Very Happy 
Kyllä vertaistuki on lähellä mutta olen paasannut kuukausia aiheesta leikkaus,että mieheni on täysin kyllästynyt aiheeseen cyclops Siinä missä mä heittäydyn kaikkeen täysilla mukaan ja paljon muuta ei elämään mahdu hän ottaa asiat rauhallisesti ja hötkyilemättä. Toisesta saa tsemppitukea,kun ruokavalio meinaa lipsua huonoille teille.  Ëi valitettavasti Vesinokkaeläin ole mahdollista mennä yksityiselle.Sen verran on tuota kaikenlaista lainaa,että sitä mahdollisuutta ei ole  Rolling Eyes Sullahan on kaikki menny hyvin leikkauksen jälkeen ja painokin tippuu hienosti. cheers  Upeaa!!!
Lääkäri on luvannut laittaa lähetettä eteenpäin,jos vielä ryhmän jälkeen haluan ja haluanhan mä Wink Tämä on ainutlaatuinen tilaisuus ja ainoa saada oma elämä jälleen haltuun.Ainut toive,että samaan aikaan ei pötkötettäis sairaalassa miehen kanssa,kun toisen pitää pystyä lapsesta ja kodista huolehtimaan Surprised Meillä on kyl hyvät tukijoukot olemassa,et ei sekään ongelma olisi.Mä luulen,että lääkäri testas mun motivaatiota tähän hommaan ja et en suunnittele sitä kevein perustein.Meille painonhallintaryhmäläisille oli hänen luentonsa ja oli siinä tosi asiallinen ja puhui faktoista ja ei osoittanut sormella ja sanonu,etä soo soo,kun olette syöneet itsenne läskeiksi cherry Tokaisi vain,että ei kukaan ole vielä kuollut leikkaukseen Laughing

emmy78

Viestien lukumäärä : 182
Paikkakunta : Järvenpää
Registration date : 09.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Emmyn taival kohti leikkausta.. Empty Vs: Emmyn taival kohti leikkausta..

Viesti kirjoittaja Tötterö To Huhti 10, 2014 2:22 pm

No joo, ne miehet  Wink Mä olen mennyt julkista tietä kohti leikkausta. Lähete työterveydestä lähti viime elokuussa ja olen nyt siinä vaiheessa, että viimeinen keikka ennen leikkausjonoon pääsemistä on gastroskopia. Siihen on aika 29.4. Jos mitään estettä ei sieltä leikkaukselle tule, niin sitten jään oottamaan leikkauskutsua. Ohjeet enen aloittamiseen on jo olemassa (sinällään mulle ihan tuttua asiaa). Jos kaikki menee sutjakkaasti, niin pääsen leikkaukseen ennen kesäsulkua. Tai sitten syksyllä. Ja vaikka kärsimätön olenkin, niin kyllä tää aika on vaan kumman nopeasti mennyt.

Tötterö

Viestien lukumäärä : 141
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 07.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Emmyn taival kohti leikkausta.. Empty Vs: Emmyn taival kohti leikkausta..

Viesti kirjoittaja Vesinokkaeläin To Huhti 10, 2014 2:47 pm

Sen verran tuosta lapsenhoidosta, että kannattaa kysyä kunnalta apuja siihen. Mä kerroin lapsen 1vee neuvolassa että menen leikkaukseen ja sieltä vihjattiin että kannattaa soittaa lapsiperhetyöhön. Minä aattelin että eipä tuo ota jos ei annakaan, ja oli melko iloinen yllätys että meille myönnettiin palveluseteli 40 tunnin lastenhoitoon. Siis niin että itte tilaan yksityiseltä palveluntuottajalta hoitajan ja ne laskuttaa kuntaa. Omavastuuosuus alle 2 euroa tunti! Tänään tulee hoitaja viimeistä päivää kolmeksi tunniksi kun mä meen hammaslääkäriin.. Enää viikkoonhan en kyllä kuntoni puolesta ois hoitajaa tarvinnut Smile mut on ollu hyvää lepoa ja mahdollisuus tehdä omia juttuja Smile

Vesinokkaeläin

Viestien lukumäärä : 204
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 07.04.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Emmyn taival kohti leikkausta.. Empty Vs: Emmyn taival kohti leikkausta..

Viesti kirjoittaja Vesinokkaeläin To Huhti 10, 2014 2:55 pm

Lisään vielä että tokihan koulun aloittava ei ihan niin paljon hoitoa tartte kuin 1-vuotias mutta silti..

Vesinokkaeläin

Viestien lukumäärä : 204
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 07.04.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Emmyn taival kohti leikkausta.. Empty Vs: Emmyn taival kohti leikkausta..

Viesti kirjoittaja emmy78 To Huhti 10, 2014 3:36 pm

Mulla oli tosiaan gastroskopia viime viikolla ja olin varautunut siihen,että se olisi hirvittävää.Mutta yllätys yllätys.vaikka olikin inhottavaa niin lääkäri osas kyllä hommansa.5min ja se oli siinä.Ei ollenkaan niin kamalaa kuin kuvittelin.sain loppupäiväksi järkyttävän päänsäryn ja,kun särkylääkkeitä ei saanu syödä koepalojen takia niin kahteen asti yöllä kärvistelin ja sit pilleriä naamaan affraid Jos sieltä ei kuukauteen kahteen kuulu mitään on tulokset ollu ok.Ultrassa löytyi sappikivet jotka ei ole koskaan muuten vaivannut mut joskus närästää.(Onneksi hyvin harvoin)ja rasva-maksa.Se oli järkytys,kun olin luullut ,että maksaongelmia on vaan alkoholisteilla No sokeri on mulle sen varmasti  aiheuttanut.Sitä on kulunut tämän elämän aikana järkyttävä määrä Embarassed Tötterö sinäkin sitten odotat leikkausajankohtaa.olen kyllä samaa mieltä,että nopeasti se aika oikeasti on menny.10vk aikana laskin epätoivoisesti milloin ene loppuu ja nyt,kun se loppui niin ajattelen,että eihän se pitkä aika ollutkaan Cool Ennen leikkausta vielä joutuu eneilemään mut se on jo helppo nakki Wink Appivanhempia saan paljosta kiittää.Ovat huolehtineet tytöstä,kun olemme olleet ryhmässä yhdessä ym.Eiköhän,jos niikseen tulee hoitavat sitten syksylläkin hetken Smile Osaa olla omatoiminen mut kauppaan ei häntä voi lähettää yksin pilttejä hakemaan clown

emmy78

Viestien lukumäärä : 182
Paikkakunta : Järvenpää
Registration date : 09.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Emmyn taival kohti leikkausta.. Empty Vs: Emmyn taival kohti leikkausta..

Viesti kirjoittaja Viipe To Huhti 10, 2014 3:56 pm

Kiitos emmy Smile

Mulla kävi ekan enen jälkeen niin, etten hetkeen uskaltanu syödä, pelotti, että kilot tulee takas (no tulihan ne sitten syksyn ja talven pimeinä aikoina). Mutta nyt kun taas eneilen, niin on ihan erilainen fiilis kun ekan aikana.

Liityin tänne melkeinpä heti kun olin alkanu miettiin leikkausta ja tajunnu, että se on oikeestaan mun ainoa vaihtoehto jatkaa elämää. Ja voi sitä tunnetta, kun itse oli alkutaipaleella ja toiset jo oli vaikka missä vaiheessa Very Happy

Huomaan myös sen, että nyt kun on eneillyt 2 viikkoa niin ajattelee,että enää 4 viikkoa, kun vielä viikko sitten ajatus oli vielä 5 viikkoa Very Happy

Pahinta koko hommassa on ollu se, ettei tiedä mitä tapahtuu seuraavaksi ja koska tapahtuu. Nyt jo onneks tietää, ainakin suunnilleen Wink
Viipe
Viipe

Viestien lukumäärä : 74
Ikä : 42
Paikkakunta : Kaakkois-Pirkanmaa
Registration date : 12.06.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Emmyn taival kohti leikkausta.. Empty Vs: Emmyn taival kohti leikkausta..

Viesti kirjoittaja emmy78 To Huhti 10, 2014 4:41 pm

Sairaslomalla tätä aikaa on niin paljon enemmän joten roikun yllätys yllätys koneella Smile Alkaa olla epätoivoinen olo,et kauan voin jatkaa työtäni,kun kroppa ei meinaa jaksaa Neutral Mä olen jo pitkään halunnut littyä tänne mutta,koska olen luonteeltani ehdottoman negatiivinen en ole uskaltanu Suspect Pahinta on tosiaan,että ei tiedä milloin ja mitä tapahtuu.Mikään ei ole varmaa. Sitten,kun lähete Peijakseen lähtee voin huokaista jo vähän.Kirurgi ei kuulemma ole koskaan evännyt lähetettä minkä lääkäri on laittanut sairaalasta menemään.Olen jo valmistautunut pitämään kunnon palopuheen,kun soitto tulee,että miksi mä tätä haluan edelleen Wink Viisi kertaa on ryhmää jäljellä ja soittoaika juuri ennen viimeistä kertaa.On ollut kiva saada vertaistukea ryhmästä.Rt on melkoinen hissukka,että hänestä ei niin paljon hyötyä ole ollut ja hän ei kyllä omakohtaista kokemusta varmasti omaa lihavuudesta confused

emmy78

Viestien lukumäärä : 182
Paikkakunta : Järvenpää
Registration date : 09.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Emmyn taival kohti leikkausta.. Empty Vs: Emmyn taival kohti leikkausta..

Viesti kirjoittaja emmy78 To Huhti 24, 2014 8:03 pm

Morjens! kertokaahan viisaammat,että oliko niin,että sleeveä ei kannata tehdä,jos on refluksitauti?Sain kirjeen vatsalaukun tähystyksestä ja  siinä mainittiin sappirefluksi.Ei ole sappi koskaan vaivannut mitä nyt joskus närästää.Vatsalaukun ohitusleikkaus on itselläni toivomuksena kahdesta leikkaustavasta.Helikoa ei ole,että yks etappi saavutettu Very Happy Nyt vain odotetaan lääkärin soittoa kuukauden päähän.Ei jaksa odottaa.....

emmy78

Viestien lukumäärä : 182
Paikkakunta : Järvenpää
Registration date : 09.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Emmyn taival kohti leikkausta.. Empty Vs: Emmyn taival kohti leikkausta..

Viesti kirjoittaja Kimby To Huhti 24, 2014 10:09 pm

En tiedä mikä sappirefluksi on? Palleatyrä on yleensä vasta-aihe sleevelle, ja joskus harvoin voi tulla refluksioireita sleeven jälkeen. Toisaalta sappivaivoja on sitten enemmän nimenomaan GBP jälkeen. Itselleni tuli aikoinaan sleeve enkä vaihtaisi muuksi mistään hinnasta kun mitään haittavaiktuksia ei ole.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Emmyn taival kohti leikkausta.. Empty Vs: Emmyn taival kohti leikkausta..

Viesti kirjoittaja emmy78 To Huhti 24, 2014 10:57 pm

Gastroskopialausunnossa luki näin:gastroskopiatutkimus jossa makroskooppisesti vaikutelma lievästä gastriitista ilmeisesti sappirefluksiin liiityen.En minäkään tiedä mikä sappirefluksi on Suspect sappikivet löydettiin ultrassa.En sitä ennen tiennyt mitään niiden olemassaolosta vaikka jouluna oli tosi paha närästyskohtaus mutta muuten ei ole närästys juurikaan koskaan vaivannut.diagnoosi oli lausunnossa määrittämätön pitkäaikainen mahatulehdus,että kai se liittyy sappeen...Musta tää kohta missä luki näin:potilaalla on reilusti obesiittia oli hyvä.Onhan se hieno nimi mut mun mielestä olis voinut lukea,että potilas helkutin läski  cyclops Totuushan se on Rolling Eyes 
Onko Kimby tosiaan niin,että sappivaivat lisääntyy gbn jälkeen? No..kirurgi sitten sen leikkaustavan päättää kunhan sinne asti joskus päästään.Luotan hänen arvioonsa kumpi on sitten parempi leikkaustapa.Mulle on sama kunhan se tehdään.On niin monia syitä ja tullut vielä lisää miksi sitä tarvitsen kipeästi. No

emmy78

Viestien lukumäärä : 182
Paikkakunta : Järvenpää
Registration date : 09.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Emmyn taival kohti leikkausta.. Empty Vs: Emmyn taival kohti leikkausta..

Viesti kirjoittaja Kimby To Huhti 24, 2014 11:50 pm

Sappinesteen tulisi imeytyä takaisin suurimmaksi osaksi ohutsuolessa. Kun muutetaan ohutsuolen toimintaa niin käsittääkseni tämä imeytyminen voi häiriintyä, kuten muidenkin aineiden imeytyminen. Sappivaivat ovat tällä palstalla todella yleisiä ja mun käsitykseni on että ne ovat tavallisemmat GBP potilailla. Mitään sen enempää faktaa tai linkkiä mulla ei ole tähän heittää, mutta 6 vuotta näitä palstoja seurannenna niin on muodostunut tietty käsitys aiheesta. Mutta se on faktaa että GBP:llä nyt on noin yleensä enemmän haittavaikutuksia kuin sleevellä. Näin sanoo ainakin Peijaksen kirurgi Anne Juuti. Mutta samaa mieltä, kyllä se sun oma kirurgi tietää tuon homman parhaiten.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Emmyn taival kohti leikkausta.. Empty Vs: Emmyn taival kohti leikkausta..

Viesti kirjoittaja chrissy Pe Huhti 25, 2014 2:03 pm

Joo mulle kirurgi sano et kun ei ole sappikiviä ollut eikä leikattu et pieni todennäköisyys et semmoset tulee. Mutta sano et hoidetaan ne sit sen mukaan ja leikataan pois.

Myös suolitukkeumia on ilmeisemmin raportoitu enemmän leikatuilla. Ne sit päivystystyyppisesti leikataan.

Ai nii tervetuloa mukaan! <3

chrissy

Viestien lukumäärä : 87
Paikkakunta : lahti
Registration date : 27.06.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Emmyn taival kohti leikkausta.. Empty Vs: Emmyn taival kohti leikkausta..

Viesti kirjoittaja emmy78 Pe Huhti 25, 2014 2:23 pm

Kiitos chrissy! Sulla onkin ihanan lähellä leikkausaika.tsemppiä lopputaipaleelle!

emmy78

Viestien lukumäärä : 182
Paikkakunta : Järvenpää
Registration date : 09.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Emmyn taival kohti leikkausta.. Empty Vs: Emmyn taival kohti leikkausta..

Viesti kirjoittaja Pellukka Pe Huhti 25, 2014 11:30 pm

Hei vaan ja tervetuloa myös min puolesta  cheers 

Sappiasiaan pari juttua tässä. Elikäs niitä sappikiviä voi olla ihan kellä tahansa, eikä niistä välttämättä ole mitään haittaa. Esim. mulla on varmaan ollut toi sappirefluksi tai mikä lie, koska aikoinaan tuli aivan järkyttävät närästykset, joihin ei auttanut mikään. Silloin löytyi yksi ainokainen kivi(joka tosin rakon kokoinen melkein), jonka takia rakko poistettiin ja vaivat loppui pääsääntöisesti siihen. Nykyään vielä jotkut aineet vaikuttaa siten, että ruokatorvessa alkaa kauhea poltto, mutta ei kuitenkin niin pahat kuin sillon aikasemmin.
Nopea painonpudotus saattaa edesauttaa kivien muodostumista ja jos rakko on poistettu, voi se sakka/hiekka kulkeutua sappitiehyeihin(nämä jää vaikka rakko poistetaan). Tuloksena on järkyttävät vatsakivut ja reissu sairaanlaan.

Kimbyn juttuun viitaten, tämä sappinestehässäkkä liittyy juuri siihen, että ohutsuolta on ohitettu ja sappinesteiden imeytyminen vaikeutuu, eikä se kulje niinkuin pitäisi. Sleevessä itsessään ei ole ohutsuoleen puututtu, imeytyy sappinesteet normaalisti(ainakin pitäisi).
Pellukka
Pellukka

Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Päijät-Häme
Registration date : 29.08.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Emmyn taival kohti leikkausta.. Empty Vs: Emmyn taival kohti leikkausta..

Viesti kirjoittaja emmy78 La Huhti 26, 2014 1:22 am

Kiitoksia Pellukka infosta! välillä sitä on ihan pihalla näistä asioista. Tullut niin paljon uutta asiaa sen jälkeen, kun aloitin tämän prosessin kohti pikku masua. Ei meinaa pää pysyä mukana...

emmy78

Viestien lukumäärä : 182
Paikkakunta : Järvenpää
Registration date : 09.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Emmyn taival kohti leikkausta.. Empty Vs: Emmyn taival kohti leikkausta..

Viesti kirjoittaja emmy78 Ma Toukokuu 19, 2014 4:39 pm

Viikko enää niin lääkäri soittaa.Huoh...Tätä on odotettu tammikuusta lähtien. Rolling Eyes Kaksi kertaa painonhallintaryhmää jäljellä.En edes haluaisi olla siellä pitempään rehellisesti sanottuna.
Mitään uutta ei ole ollut mitä en entuudestaan tietäisi.Lääkärin luento ja erään leikatun vierailu ryhmässä kohokohdat.Porukka ollut tosi mukava ja on ollut kiva vaihtaa kuulumisia/kokemuksia.Olen niin valmistautunut siihen leikkaukseen kuin olla voi.Vielä se lääkäri voi vetää maton pois jalkojen alta.Sitä en kestäisi affraid 

Onneksi on näin ihanat ilmat niin yrittää ajatella  jotain muuta.Pitkä saikku jatkuu vielä pari viikkoa.Töihin on jo ikävä.En olis uskonut Shocked Mutta nyt täytyy nauttia vielä helteistä ennen kuin loppuu.Aurinkoisia päivä kaikille leikatuille ja sitä odottaville Cool

emmy78

Viestien lukumäärä : 182
Paikkakunta : Järvenpää
Registration date : 09.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Emmyn taival kohti leikkausta.. Empty Vs: Emmyn taival kohti leikkausta..

Viesti kirjoittaja Valopää Ma Toukokuu 19, 2014 11:45 pm

Tsemppiä odotukseen  Very Happy Pidän peukkuja, että leikkauspäätös on myönteinen  I love you . Minulla juuri ja juuri myöntyi leikkaukseen, kun polvissa nivelrikot. Otettiin vielä polvista rtg-kuvat. Lääkäri sanoi että loppuelämän kannalta on hyvä tehdä tuo leikkaus, kun lukemattomia kertoja olen pudottanut painoa ja aina tullut takaisin. Paino kotona oli 94,4 mutta sairaalan vaa´alla 95,4 eli näytti kilon enemmän kuin kotivaaka. Leikkaus on mahdollnen vasta syksyllä kesäsulkujen vuoksi.

Valopää

Viestien lukumäärä : 84
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Registration date : 11.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Emmyn taival kohti leikkausta.. Empty Vs: Emmyn taival kohti leikkausta..

Viesti kirjoittaja emmy78 Ti Toukokuu 20, 2014 1:48 am

Kiitos Valopää Very Happy  Very Happy Mä aion vedota tuki-ja liikuntaelin vaivoihin,jos rupeaa lääkäri jotain mumisemaan. Ei ilman kymmenien kilojen ylipainoa olis näin jumissa ja kipeenä(Nytkin olen ollut tenniskyynärpään takia poissa töistä viime kuusta lähtien) kuin mä olen ollut vuosikaudet.Mulla kiloja nyt jotain 102kg pintaan.Pituushan mulla on 167cm.

emmy78

Viestien lukumäärä : 182
Paikkakunta : Järvenpää
Registration date : 09.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Emmyn taival kohti leikkausta.. Empty Vs: Emmyn taival kohti leikkausta..

Viesti kirjoittaja emmy78 Ti Toukokuu 20, 2014 3:04 am

Niin sitä piti vielä sanoa Valopää,että lukemattomia kertoja minäkin painoa pudottanut ja AINA TULLEET TAKAISIN. Twisted Evil Siksi tää leikkaus on viimeinen oljenkorsi.Olen lopen väsynyt tähän jojoiluun.Haluan voida taas hyvin ilman enää yhtään laihdutuskuuria.

emmy78

Viestien lukumäärä : 182
Paikkakunta : Järvenpää
Registration date : 09.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Emmyn taival kohti leikkausta.. Empty Vs: Emmyn taival kohti leikkausta..

Viesti kirjoittaja emmy78 Ma Toukokuu 26, 2014 2:36 am

Huomenna olisi se the päivä Shocked tai sitten lääkäri unohtaa soittaa sekin on mahdollista. Evil or Very Mad Mies sai jo lähetteen Peijakseen kirurgin juttusille joten toivon mukaan onni on mullekkin suosiollinen.Muutenkin jännä viikko tulossa.Tiistaina tapaan jälleen työterveyslääkärin ja juttelemme töihin paluusta ja mitä hermoratatutkimuksessa selvisi vasemmasta kädestä jonka takia olen pitkään ollut poissa töistä ja keskiviikkona on lapsosen kanssa kouluun tutustuminen.Äitiä ainakin jännittää I love you 

Kesällä tiedossa kivaa,kun koko perhe lähdemme etelään viikoksi all inclusive lomalle.Silloin koko rahan edestä aiotaan nauttia mahtavasta ruoasta(Myös ihanista juomista.Viimeisen kerran pinakoladaa joka lempidrinksu),lämmöstä,uima-altaista ja merestä.Onneksi nuo lentokoneen vyöt aina menneet hyvin kiinni meikäläisellä vaikka kuumuus+läskit on aika haastava yhdistelmä.Silloin pitää lillua vaan vedessä cheers 
Ukko jännää suomen puolesta lätkää ja,kun mä en oikein ole penkkiurheilija katson vaan sivusilmällä ja toivon  parasta Cool Jännää iltaa kaikille Smile

emmy78

Viestien lukumäärä : 182
Paikkakunta : Järvenpää
Registration date : 09.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Emmyn taival kohti leikkausta.. Empty Vs: Emmyn taival kohti leikkausta..

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa