Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Pettynyt uusi käyttäjä

+17
Mievaan
Pellukka
apila
kyllönen
annukka1955
Helmiäinen
Bipa
matamiina
Nanne Napaneera
-Tuulia-
Kimby
Tuplanainen
BLOCCO
Eija-Stiina
hansu
meevin
Tötterö
21 posters

Sivu 3 / 5 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Siirry alas

Pettynyt uusi käyttäjä - Sivu 3 Empty Vs: Pettynyt uusi käyttäjä

Viesti kirjoittaja Kimby Pe Loka 18, 2013 4:40 am

anukka1955 kirjoitti:Hei,
Täytyykö meidän pohtia niitä jotka lihovat takaisin. Eihän muissakaan leikkauksissa niissä monissa joissa olen ollut, jotka ei ole kyllä itse aiheutettuja.
Mun mielestä on erittäin tarpeellista pohtia sitä. Koska vain silloin ehkä ymmärtää että homman voi tehdä oikein ja väärin. Tässä ks. leikkauksessa tehdään fyysinen toimenpide vaikka vika meillä ei ole fyysinen, vaan pääkopassa. Kukaan ei lihota itsensä + BMI 40 ilman syömishäiriötä, se vaan on fakta jota toiset hyväksyy mutta toiset ei. Osalla fyysinen toimenpide naksauttaa aivot uuteen asentoon ilman sen suurempia toimenpiteitä, toisilla ei vaan ne joutuu käymään sen rankan ajatusprosessin läpi. Niille joille se on liian rankka pala lihoo sitten takaisin koska mitään ei muutosta ei tule elämäntapoihin.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti kirjoittaja Tötterö Pe Loka 18, 2013 10:11 am

Puhut, Kimby juuri sitä asiaa, mitä itsekin paljon pähkäilen. Kyllähän vika tässä meikäläisen ylipainossa on juuri siellä korvien välissä, häiriössä tunne-elämässä tai mitä nyt onkaan. Se mietityttää, että jos en pystykään hoitamaan sitä varsinaista syytä, vaikka leikkauksella annettaisiin tuki fyysiselle onnistumiselle. Kyllähän pitkä tie ylipainoisena kertoo paljon myös siitä, että se "jokin", joka saa syömään häiriintyneesti, on ollut voittaja, vaikka järki ja fysiikka huutaisivat muuta. Valitettavasti.

Tötterö

Viestien lukumäärä : 141
Registration date : 07.10.2013

Viesti kirjoittaja hansu Pe Loka 18, 2013 1:42 pm

Jos minä olisin tämän hoitoalueen huonosti kohdeltu potilas/asiakas, niin laittaisin valitusta eteenpäin. Itse asiassa keräisin kasaan niitä, jotka saaneet samanlaisen kohtelun ja tekisin kirjelmän siitä sairaalan pomoille päin. Yhtenäinen valitus ja tarpeeksi monelta allekirjoittaneelta. Tuo ei ole mitään kautta asiallista toimintaa varsinkaan ns. opetussairaalassa. Väärät ennakkoluulot, asiaton käyttäytyminen ja asennoituminen siirtyy vain eteenpäin uusille valmistuville lääkäreille. Tuollainen lääkäri pitäisi siirtää pois ohjausvelvollisuudestaan ja ohjata muiden potilaiden pariin. Hänelle ei pitäisi ohjata ollenkaan ylipainon kanssa taistelevia potilaita, koska selvästi tietotaito asian suhteen ei ole oikealla kohdalla. Voisin vaikka lähteä hänen kanssaan päiväkahville keskustelemaan asiasta. Kolme vuotta takana, paino alle 70 kiloa. Paino ei ole noususuhdanteessa, joten katsoisin leikkauksesta hyötyneeni.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010

Viesti kirjoittaja annukka1955 Ti Loka 22, 2013 1:22 am

Ihan oikein sanotte, leikatut ja runsaasti laihtuneet. Ei kannata alkaa murehtimaan vaan mennä porskutetaan ja iloitaan. Hoidetaanhan noita alkoholisteja, huumejuttuja yms. eikä heitäkään syyllistetä. Emmekä mekään syyllistä, se mikä meille kuuluu, otetaan vastaan. On meinaan veromarkkoja ja -euroja maksettu lihavuushoitojen verran ja monin kerroin enemmänkin.

annukka1955

Viestien lukumäärä : 219
Registration date : 21.07.2013

Viesti kirjoittaja kyllönen Ke Loka 23, 2013 12:32 am

Vuosi tuli leikkauksesta viimekuun 24. päivä.
Kun aloitin leikkuun suunnittelun painoin silloin 125 kg.
Tällä hetkellä painan 85 kg. Pituuteni on 175cm. Lääkäri ja ravintoterapeutti sanoivat, ettei tarvitse enää paljon painon pudota.
Ei ole olut isommpia ongelmia leikkauksen jälkeen.

kyllönen

Viestien lukumäärä : 20
Registration date : 09.12.2009

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Ke Loka 23, 2013 4:24 am

kyllönen - ihana juttu!!!cheers 
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Registration date : 16.01.2013

Viesti kirjoittaja apila Ke Loka 23, 2013 12:18 pm

Kyllä omasta mielestäni anatomian muutoksella on iso merkitys painon pudotukselle ja etenkin kylläisyyden tunteelle. Mutta anatomia auttaa alussa eniten, sitten merkitsee kaikki muu enemmän. Mutta kyllä jo nyt painontiputusvaiheessa täytyy tehdä aivotyötä sekä ottaa käyttöön jo terveellliset elintavat eikä kuvitella, että nämä pienet annokset on kaikki mitä tarvitaan. Ja ehkä se, että nyt alkuvaiheessa on niin helppoa voi tehdä sen, että kun tulee vaikeuksia, tänne ei kehtaa tulla niitä tunnustamaan. Sen vuoksi olisi tärkeää, että painonpudotuksen tuki olisi jokaisella. Varsinkin silloin, jos painoa alkaa tulla takaisin tms. Tää foorumi on hyvä paikka ja tse yritän tulla seuraaviin vertaistukiryhmiin. Etelä-Suomessakin voisi joku ryhmä kokoontua, vai kokoontuuko? Tsemppiä vaan kaikille ! Vettä vähän sataa, mutta aurinko paistaa sisällä päin, kun leikkauksesta on kaksi kuukautta ja painoa on tippunut 15 kg =)

apila

Viestien lukumäärä : 133
Registration date : 01.06.2013

Viesti kirjoittaja Tuplanainen Ke Loka 23, 2013 1:33 pm

Apila,

Lile ry eli Suomen Lihavuusleikatut järjestää vertaistukitapaamisia sinun "lähelläsi" ainakin Helsingissä ja Tampereella.
Katsohan tapahtumakalenteria www.lile.fi/tapahtumakalenteri. (Uudet lile.fi-sivut on siis avattu!). Voi olla, että juuri näitä tarkoititkin viestissäsi?

Sivuilta löytyy myös oman sh-piirin aluevastaaavan spostiosoite. Hänelle voi varmaan ehdottaa tapaamisen järjestämistä myös Riksun- Hyvinkään alueella?

Onpa mahtavat lukemat sinulla vaa'assa!
Tuplanainen
Tuplanainen

Viestien lukumäärä : 250
Registration date : 04.06.2013

Viesti kirjoittaja hansu To Loka 24, 2013 12:32 am

Tötterö- Onko niistä sun saamista "piikkilääkkeistä" ollut apua? Ihan vain uteliaisuuttani täällä kyselen...
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010

Viesti kirjoittaja Tötterö To Loka 24, 2013 12:32 pm

No kyllä siitä "piikkilääkkeestä" varmasti jotain apua on.... Ehkä vatsa tulee nopeammin täyteen ja olo on pidempään kylläinen. Toki olen tässä samalla tehnyt muitakin muutoksia saadakseni vaakalukemaa alaspäin. Olen syönyt osittain Slankan pirtelöitä ja olen jättänyt höttöhiilarit pois. Mutta ei se piikki varmaan ihan turha ole.... Luulisin...

Tötterö

Viesti kirjoittaja annukka1955 La Loka 26, 2013 3:52 am

Very Happy

Viimeinen muokkaaja, annukka1955 pvm Ti Joulu 10, 2013 9:36 am, muokattu 2 kertaa

annukka1955

Viestien lukumäärä : 219
Registration date : 21.07.2013

Viesti kirjoittaja Tötterö Pe Marras 01, 2013 12:59 am

Ehkä tässä pian alkaa olla leikkaukseen kriteereitä... Sain tänään tietää, että sokerirasituksen tulokset hipoo diagnoosilukemien rajalla. Eli kyllä kai voi jo alkaa sanoa, että olen diabeetikko Sad Menen käymään diabeteshoitajalla marraskuun lopussa ja sanoin jo hänelle, että haluan tuloksen paperille, niin voin näyttää sitä sisätautilääkärille joulukuun alussa.

Tötterö

Viesti kirjoittaja Tötterö Ti Joulu 10, 2013 3:10 am

Huomenna uusi käynti eri sisätautilääkärillä. Mä en enää tiedä, mitä toivoisin tai odottaisin käynniltä. Pelottaa, jos prosessi käynnistyy ja pelottaa sekin, että se karahtaa taas kiville.

Tötterö

Viesti kirjoittaja Eija-Stiina Ti Joulu 10, 2013 9:16 am

Pien peukkuja et kaikki menee hyvin. Eläkä anna periksi. Potilaan kuuluu saada asianmukaista ja asiallista hoitoa. Se lukee jopa kirjoissa ja kansissa.  cheers 

Eija-Stiina

Viestien lukumäärä : 288
Registration date : 27.06.2012

Viesti kirjoittaja Tötterö Ti Joulu 10, 2013 10:36 pm

Mä sain tänään asiallista ja asianmukaista palvelua lääkäriltä  Very Happy Hänen mukaansa komplikaatiot ovat jopa melko vähäisiä.... Seuraavaksi jään odottamaan kutsua kirurgille.

Tötterö

Viesti kirjoittaja Pellukka Ti Joulu 10, 2013 11:48 pm

Nonni, ei heti ensimmäiseen vastoinkäymiseen kannata lannistua... JeeOnnea  Razz Razz I love you
Pellukka
Pellukka

Viestien lukumäärä : 303
Registration date : 29.08.2012

Viesti kirjoittaja Tötterö Ke Joulu 11, 2013 4:34 pm

Niinpä. Nyt oli kyllä niin hyvä ja asiallinen ja asianmukainen kohtelu. Tietty se mietitytti hetken, että koko homma viivästyi muutamalla kuukaudella ihan vain sen takia, että mut ohjattiin ensin lääkärille, jolla on leikkaukseen niin kielteinen kanta. Mutta hyvä, että asia on nyt näin. Pitkiähän nämä odotukset tässä asiassa on joka tapauksessa, niin muutama kuukausi sinne tai tänne  Laughing 

Tötterö

Viesti kirjoittaja Eija-Stiina Ke Joulu 11, 2013 5:44 pm

Just niin, muutama kuukausi sinne tai tänne. Hienoa että asiat lähtivät luistamaan. Ja kuten olen todennut, kerkiää pää mukaan koko prosessiin. Oikein mukavia joulun odotuksia Smile

Eija-Stiina

Viestien lukumäärä : 288
Registration date : 27.06.2012

Viesti kirjoittaja Tötterö Ke Joulu 11, 2013 5:57 pm

Kiitos  Very Happy Oikein hyvää joulun odotusta Sinullekin!!

Tötterö

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera To Joulu 12, 2013 3:13 am

Tötterö, tosi ihana että asiasi etenee! I love you 

Pellukka..siulta kysyisin kun huomasin siulla tuon LilySlim tickerin - miten mie saan sen ittelleni näkymään? scratch 
Kokeiltu on ja ei vain onnaa..olen aikas rähmäkäpälä kyllä Embarassed

Jaksaisitko ihan askele, askeleelta kertoilla miten etenen..minkä noista koodeista valitsen?..ja liitänkö sen allekirjoituksena omille sivuille(kopaisin jo ja ei vain onnitunut..) flower 
..rekkautunut sivuille jo olen. 
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Registration date : 16.01.2013

Viesti kirjoittaja Tötterö Ma Joulu 23, 2013 7:25 am

Mulla on aika kirurgian puolelle maaliskuun alussa. Kai näissä tietty saa varautuakin pitkiin odotusaikoihin, mutta kolme kuukautta tuntuu pitkältä ajalta, kun on itse tärinöissä....  bounce 

Tötterö

Viesti kirjoittaja Pellukka Ma Joulu 23, 2013 8:09 am

Kyllä se aika kuluu aikanaan... mä vartoilin maaliskuulta joulukuulle kirurgin vastaanottoa ja nyt ollaan vihdoin loppusuoralla  Very Happy Mäkin vielä ilmoitin sinne, että otan peruutusajan, mutta eipä niitä kuulemma tahdo oikein tulla, joten sitten ei muuta auttanu ku ootella  Shocked 

Tsemppiä odottamiseen, äkkiä se maaliskuu tulee, koska helmikuuhan on lyhyt kuukausi  cheers 

Hyvät joulut  santa 
Pellukka
Pellukka

Viesti kirjoittaja Tötterö Ke Joulu 25, 2013 6:42 am

Joo, onhan mulla ihan kohtuullinen odotteluaika  Very Happy Sellanen monelle tuttu kaveri kuin kärsimättömyys nostaa vaan heti päätään... Ja kiitos jouluntoivotuksista! Sitä samaa munkin puolestani  rendeer  Ja näin taas jouluruokaa syöneenä täytyy pohtia, että miksi se syöminen ja ruoka on muka niin tärkeetä olevinaan. Toki mulla se piikkilääke täyttää oloa nopeammin, eli vaikka vähän santsasin, niin syömättä jäi suurin osa siitä. Toki ensimmäinen lautasellinen oli ihan kohtuullisen runsas....  Embarassed

Tötterö

Viesti kirjoittaja Mievaan To Joulu 26, 2013 2:43 am

Onnittelut vastaanottoajasta! Itse en ole postia vielä saanut  Smile 

Itse olen tässä viettänyt "viimeistä joulua", ja herkkuja jos jonkinmoisia on tullut mätettyä enemmän kuin omiksi tarpeiksi. Noooo, tammikuussa ajattelin taas ryhdistäytyä syömisieni suhteen.

Mievaan

Viestien lukumäärä : 26
Registration date : 13.12.2013

Viesti kirjoittaja Pellukka To Joulu 26, 2013 6:55 am

Mäkin luulin viettäväni ns. viimosta joulua ähkyn kanssa, mutta ei oikein maistunut. Noi joulumurkinat on niin helkkarin huonoja sulamaan mulla, joten jos tänään vetäsee ruokaöverit, niin pari kolme päivää saa piereskellä ja röhkiä....  pig 
Ja suklaatakaan ei tee mieli, joten sitäkään ei oo tullu syötyä... hyvin on menny joulu, joten ei tarvi tammikuussa palata yhtään mihinkään...  cheers
Pellukka
Pellukka

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 3 / 5 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics