Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Aloittelijan matka normaalipainoon

+10
Poutapilvi
Helka
Lyltsy
muuminmamman4
Ranskis
Riski_iita
Bulla65
Matias
laila
Aloittelija
14 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Aloittelijan matka normaalipainoon Empty Aloittelijan matka normaalipainoon

Viesti kirjoittaja Aloittelija To Heinä 29, 2010 6:37 am

poistettu

Viimeinen muokkaaja, Aloittelija pvm Ke Maalis 23, 2011 3:03 am, muokattu 5 kertaa

Aloittelija

Viestien lukumäärä : 51
Registration date : 29.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Aloittelijan matka normaalipainoon Empty Vs: Aloittelijan matka normaalipainoon

Viesti kirjoittaja laila Pe Heinä 30, 2010 1:37 pm

Tervetuloa joukkoon!
Näin kesäisin immeiset ilmeisesti lomalla kun on aika hiljaista täälläkin. No, kyllä ne lomat loppuu aikanaan paitsi mulla ne vasta alkaa eli ensi viikon kun vielä jaksaisi pakertaa.

Ikuisuusongelman kanssa siis sinäkin painit ja minä olen jo ratkaisuni tehnyt eli menen leikkaukseen reilun viikon päästä. Kaikki on jo kokeiltu ja nyt nöyrin mielin eteenpäin valitsemallani tiellä.
Kirjoittelen sit kun olen selvinnyt ja jälleen koneen ääressä.

laila

Viestien lukumäärä : 55
Registration date : 24.06.2010

Viesti kirjoittaja Aloittelija Pe Heinä 30, 2010 6:12 pm

poistettu

Viimeinen muokkaaja, Aloittelija pvm Ke Maalis 23, 2011 3:03 am, muokattu 1 kertaa

Aloittelija

Viesti kirjoittaja Matias Pe Heinä 30, 2010 7:28 pm

Tervetuloa joukkoon. Minäkin olen kokeillut kaikenlaista konstia . Eneilin 10vko ja - 17kg , mutta takaisin tulivat ja ottivat vielä runsaasti kavereita mukaan. Nyt paino 146 kg ja odottelen jonossa. Vielä on tähystys tekemättä.24.08 olisi aika sisätautilääkärille, sitä ennen verikokeet ja ravitsemusterapeuttti. On ollut tosi rankka helleviikko, kovasti töitä.
Matias
Matias

Viestien lukumäärä : 143
Registration date : 03.09.2009

Viesti kirjoittaja Bulla65 La Heinä 31, 2010 4:49 am

Hei Aloittelija ja tervetuloa mukaan pulisemaan!

Kiitos mukavasta esittelystäsi, aikamoisia painonpudotuksia olet elämäsi aikana tehnyt, eipä voi kukaan tulla sanomaan, ettetkö olisi yrittänyt. Toivotaan, että sinulle ollaan myötämielisiä leikkaustoiveitasi kohtaan ja että tuleva eneily on viimeinen laihdutus, jonka joudut tekemään. Tsemppiä!
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010

Viesti kirjoittaja Aloittelija Ti Elo 03, 2010 11:46 pm

poistettu

Viimeinen muokkaaja, Aloittelija pvm Ke Maalis 23, 2011 3:04 am, muokattu 1 kertaa

Aloittelija

Viesti kirjoittaja Aloittelija Pe Elo 06, 2010 9:39 pm

Taidan kirjoitella väärään kohtaan tai sitten Keski-Suomessa ei ole leikkauksen läpikäyneitä kun on niin kovin hiljaista. No yritän selvitellä muiden posteista näitä asioita. Ehkäpä ne selviävät.

Aloittelija

Viesti kirjoittaja Matias La Elo 07, 2010 3:18 am

Loma-aika vaikuttaa varmasti. Minäkin odottelen syksyä toiveikkaana, että pääsisin Ouluun leikkaukseen. Kyllä täällä saa hyviä neuvoja, niin leikatuilta kuin sinne pyrkiviltäkin. Lämmintä kesää.....
Matias
Matias

Viestien lukumäärä : 143
Registration date : 03.09.2009

Viesti kirjoittaja Aloittelija Pe Elo 13, 2010 12:41 am

poistettu

Viimeinen muokkaaja, Aloittelija pvm Ke Maalis 23, 2011 3:05 am, muokattu 2 kertaa

Aloittelija

Viesti kirjoittaja Bulla65 Pe Elo 13, 2010 3:23 am

Moi Aloittelija!

Kiva kuulla, että sulla synkkasi ravitsemusterapeutin kanssa noin mukavasti ja saitte aikaan paljon. Tuo ruoka-ainepäiväkirjan pito on kyllä hyvä idea sinulta, mua se ainakin auttaa silloin kun yritän pudottaa painoa. Sitä on niin helppo unohtaa, mitä on syönyt päivän mittaan. On kyllä tosi hyvä fiilis aina silloin, kun sattuu kohtaaman inhimillisen, ymmärtäväisen ja asiantuntevan terveysalan ihmisen, sitä mielipahaa kun olemme kaikki saaneet kokea jo aivan riittävästi.
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010

Viesti kirjoittaja Riski_iita Pe Elo 13, 2010 1:55 pm

Heippa Aloitelija!! Tuo syöminen tai siis syömättömyysjaksot kuulostavat ihan kuin minun elämältäni. Mulla vain on ongelmana se etten ole mikään päiväkirjan pitäja, tai ruokien ylös laittaja....

Näihin asioihin onkin aina kaatunut mun laihisteluni mm. vartijoissa. 15-25kg lähtee helposti pois, mutta sitten alkaa jumittaa, ja syynä säännöttömät syömisajat. ts. päivä ilman mitään, ja illalla kaksin käsin koko päivän edestä. Elimistö menee kuulemma tällöin lukkoon eikä kuluta energiaa. Mulle on mm. ehdotettu että söisin välipalaksi vaikka omenan, mutten ymmärrä semmoisia välipaloja. Mitä järkeä on syödä yhtä omenaa, kun siitä ei vatsa kuitenkaa täyty :) Kun syödään , syödään niin että napa ratisee. *heh* ja sitten ihmettelen vielä että mistä näitä kiloja oikein tulee....

Mutta taitaa tälle tädille tulla muutos jos toinenkin, jos leikkaushommeli etenee... :)

Tsemppistä sulle, kateellisena ihmettelen miten ihmeessä toiset pystyvät näihin päiväkirjoihin ! Ihailtavaa!!
Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Registration date : 29.06.2010

Viesti kirjoittaja Aloittelija Pe Elo 13, 2010 4:12 pm

poistettu

Viimeinen muokkaaja, Aloittelija pvm Ke Maalis 23, 2011 3:05 am, muokattu 1 kertaa

Aloittelija

Viesti kirjoittaja Aloittelija La Syys 25, 2010 5:27 am

poistettu

Viimeinen muokkaaja, Aloittelija pvm Ke Maalis 23, 2011 3:06 am, muokattu 2 kertaa

Aloittelija

Viesti kirjoittaja Ranskis La Syys 25, 2010 5:42 am

Moikka Aloittelija! Pisti silmään sama asia, mitä itsekin ihmettelit: miksi ened-kuuria on vain yksi viikko? Olen ymmärtänyt, että siihen täytyy valmistautuakin jo ennen varsinaista enee jo yks viikko vähentelemällä aika reippaasti syömisiään. Onko viikosta mitään hyötyä? Ehtii saada vaan ketoosiin roppansa ja kaikki kivat sivuoireet, kuten järkyn päänsäryn, ja sitten se onkin ohi...eihän siinä ehdi ees paino laskee! Outoa. Kertoilisitko sitten kun asiantuntijalla oot käynyt, miten se perusteli sen?
Ranskis
Ranskis

Viestien lukumäärä : 112
Registration date : 22.06.2010

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 La Syys 25, 2010 1:15 pm

Moi aloittelija! Kovin oli lyhyt ENE sulla tiedossa? MInulla oli se neljä viikkoa! Ja luulin että se koskee kaikkia? Niissä papereissa mitä sain sairaalasta luki että eneä suositellaan 4-6 viikkoa ennen leikkausta :D No tavat on varmaan erit riippuen sairaalasta! Syksyisiä jatkoja sinulle =)
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 49
Registration date : 18.03.2010

Viesti kirjoittaja Aloittelija La Syys 25, 2010 11:02 pm

Joo, lueskelin tuon kutsun uudestaan ja tämä ENED on kuulemma edellytys ennen endon poliklinikkakäyntiä jos ENEilyä ei ole kokeiltu. En tiedä pistävätkö sitten eneilemään uudestaan jos leikkaukseen asti pääsen.
Mutta, joo, laitan toki viestiä kunhan tapaamisessa käyn ja saan enemmän taas tietoa.

Aloittelija

Viesti kirjoittaja Aloittelija Su Loka 10, 2010 7:52 pm

Heippa taas!

Aurinkoisen sunnuntaipäivän iloksi lueskelin ajatuksianne. Kirjoittelin tuossa ylös syömisiäni ja täyttelin tuota syömistottumus (binge eating) testiä. Viikon päästä olis ravitsemussuunnittelijan kanssa tapaaminen siitä viikon ENE jaksosta ja sitten marraskuun alussa verikokeisiin ja endokrinologin luo.
Olen edelleen positiivisesti yllättynyt siitä miten jouhevasti asiat etenee. Sain ene-tapaamista ajan mutta jouduin sen perumaan työmatkan takia. Kun sitten peruin ja pyysin uutta aikaa se tuli tosi nopeasti.
Nyt ainakin kaikki siis hyvin mallillaan.
Tai no, työmatka sotki hyvin alkaneen tasaisen syömisrytmin, mutta eiköhän siihen pääse taas kiinni kun arki jatkuu.

Voima- ja tsemppihaleja kaikille!

Aloittelija

Viesti kirjoittaja Aloittelija Ti Loka 19, 2010 12:21 am

poistettu

Viimeinen muokkaaja, Aloittelija pvm Ke Maalis 23, 2011 3:08 am, muokattu 3 kertaa

Aloittelija

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ti Loka 19, 2010 12:30 am

Jos sulla on taloudellisesti mahdollisuus ja aika on kortilla, mieti yksityistä. Pääset leikkaukseen nopeasti.

Tuo kahden vuoden raja on suositus, mutta on noita raskauksia kai sattunut lyhyemmälläkin odotusajalla, että ehdoton kielto se 2 v. ei varmaan ole.

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja Aloittelija Ti Loka 19, 2010 12:51 am

Juu Lyltsy, olen asiaa miettinyt. Se on vaan melkoinen investointi yksinelävälle asuntovelkaiselle ;)

Mutta aion kyllä pitää asian harkinnassa.

Aloittelija

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ti Loka 19, 2010 1:04 am

Joo, on se perheelliselle asuntovelkaisellekin, 360€ kuussa vielä 2,5 vuotta, joka on poissa perheen muusta "ylimääräisestä kulutuksesta"..

Eräs leikattu oli saanut leikkausrahat lahjaksi vanhemmiltaan, hänellä myös raskaustoiveita. Musta ihan paras lahja!

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja Helka Ti Loka 19, 2010 3:08 am

Voi Aloittelija... Nuo edellisen viestisi pohdiskelut ovat niin samoja kuin itselläni. Henkisesti turpaan tullut miessuhteissa ja purkanut pahaa oloa ja yksinäisyyttä työhön jopa lähestulkoon työnarkomaniaan saakka. Samat ajatukset risteilevät mullakin mielessä, aika kuluu ja kun ei hyväksy itseään omassa kropassa niin ei edes hakeudu tilanteisiin missä voisi tavata uusia miehiä. Omassa työssäni kyllä tapaan paljon ihmisiä mutta sitä sulkee oman naiseutensa ulkopuolelle kun ei ole tunne itseään naiseksi ja seksuaaliseksi olennoksi tässä kropassa. Olen vähän nuorempi kuin sinä mutta kyllä on tullut mieleen ettei sitä perheen perustamista halua ainakaan läskien takia jättää väliin! En antaisi itselleni ikinä anteeksi jos 10v päästä huomaisin että olen edelleen yhtä lihava ja elämä jäänyt elämättä sen takia. Ja se romantiikka, läheisyys ja kumppanuus pitäisi kuulua kaikkien elämään, itse olen tiedostaen ja tiedostamatta sulkenut itseni kaiken sellaisen ulkopuolelle jo noin viisi vuotta. Surullista...

Mutta jotain positiivistakin voin kertoa tähän väliin, olen tätä leikkausasiaa suunnitellessani ja eri vaihtoehtoja (yksityinen vai julkinen) harkittuani viimeiset pari kuukautta käynyt syömisasioihin erikoistuneella terapeutilla keskustelemassa tunne-elämäni solmuista ja se on auttanut minua todella paljon. Julkiselta puolelta minulle on jo alustavasti luvattu leikkaus 15-viikon ENE-ryhmän jälkeen, joka alkaa tammikuussa, ja jos siis se menee hyvin ja edelleen haluan leikkaukseen, minulle se mitä todennäköisimmin tehdään. Sitä ennen on kuitenkin vielä monta kuukautta harkita asiaa ja pudottaa siinä samalla painoa, tässä kahden kuukauden aikana onkin jo lähtenyt melkein 10kg pelkällä säännöllisellä syömisellä ja ajatustavan muutoksella. Aion silti vielä ehdottomasti jatkaa tuota terapiaani, sillä kuten sanoin, se on auttanut todella paljon tunnistamaan lihomiseeni liittyviä syitä ja avannut paljon patoja. Jos siis hyvin käy, en välttämättä tarvitse koko leikkausta mutta se vaihtoehto on ensi vuoden puolella, jos sitä siis edelleen haluan/tarvitsen.

Helka

Viestien lukumäärä : 166
Registration date : 31.07.2010

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ke Loka 20, 2010 1:55 pm

Mikäli et ole yksityisesti leikkaukseen menossa voit silti nopeuttaa prosessia menemällä yksityisesti gastroskopiaan. Siihen, kun pistetään jonottamaan yleensä 2-3 kk ja sitten vastauksen tulon jälkeen(n. 2-4vk) jälkeen vasta lähete menee edelleen leikkaavaan sairaalaan. Eli tee asiat kuntoon jo ennen endokrinologille menoa ja saat harpattua aimo harppauksen eteen päin. 1v. kielto raskautumiselle on, koska leikkaushaavat paranevat sen aikaa. Tosin eihän alkuraskaudessa kohtu ole kuin mitättömän pieni, joten ei siitä haavojen takia haittaa ole.

Itse mietin lapsettomuushoitojen jatkamista mahdollisesti jo keväällä.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja Aloittelija Ke Loka 20, 2010 11:23 pm

Hyvä vinkki Poutapilvi!
Mulla on verikokeet ja endo ihan marraskuun alussa, joten en ennätä ennen sitä mutta pitää jutella sen lekurin kanssa ja mennä vaikka heti sen jälkeen.
Edelleen tuo yksityinen puoli mietityttää ja houkuttaa. Mietin jos saisin tiukasti kerättyä osan summasta ja loput lainalla. No ainakin sitä pitää miettiä jos tämä mahdottomasti meinaa venyä.

Olette ihania kun jaksatte kommentoida mun ajatuksia ja mietteitä.

Aloittelija

Viesti kirjoittaja silkkiuikku To Loka 21, 2010 12:28 am

Aloittelija, en tiedä henkilökohtaisia ajatuksiasi adoptiosta mutta muistathan, että myös yksin asuva voi adoptoida. Mikäli päälle nelikymppisenä ei jaksa alkaa tekemään omia niin pienen lapsen voi adoptioda 45 ikävuoteen asti ja senkin jälkeen vielä vanhempia lapsia. :)
silkkiuikku
silkkiuikku

Viestien lukumäärä : 55
Registration date : 07.10.2010

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics