Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Pimpulan pampulainen matka!

+5
toukka79
Tertsukka
Aurora
Elämä edessä
Pimpula
9 posters

Siirry alas

Pimpulan pampulainen matka! Empty Pimpulan pampulainen matka!

Viesti kirjoittaja Pimpula Ke Toukokuu 25, 2011 7:44 am

Moikka moi vaan!

Olen tässä muutaman kerran kommentoinut ja kirjoittanut tänne ja nyt ajattelin että onhan sitä itsekin tultava "kaapista ulos" ja kerrottava edes jotain itsestään Smile
No niin siis kaikki alkoi joulukuisena yönä vuonna 1969... hahahaa, ei tosiaan, en nyt ihan sieltä aloita vaikka ihan pulska Kympin Tyttö olinkin cheers
Olen siis 41-vuotias Tamperelainen Savolainen ja painon kanssa olen kamppaillut koko ikäni siten että BMI on ollut 16,28 - 50,87... siis merkittävästä alipainosta, sairaalloiseen lihavuuteen. Tällä hetkellä BMI 49,02 ja sitä luokkaa se on nyt ollut tässä viimeisten vuosi(kymmenen) ajan...
Läpi olen käynyt kaikki mahdolliset laihdutuskeinot, niin lääketieteelliset pillerit ja ostos-tv:n ihmelaihduttajat samoin myös ruokavaliot ja laihdutusryhmät painonvartijoista sairaalan ryhmän kautta kurvaten extravaganzaan ja sitä rataa. On sitä kaiken maailman läskienliikuttajiakin testattu eli siis niitä ihmeellisiä vempaimia joka saa läskin silmissä muuttumaan lihaksiksi ilman että teet muuta kuin kiinnität sähköanturit mahaan, reiteen, pakaraan tai ihan mihin vaan! Oh my gooood, kerrassaan. Mutta yrittänyttä ei laiteta, narrataan kyllä joskus Twisted Evil

Ok, no olen toki laihtunutkin ja paljon, mutta tämä perusongelma eli karmea hölmö perhanan jojottelu alkoi ottamaan päähän lopullisesti nyt noin kuukausi sitten, joten marssin lähimpään Mehiläiseen ja sain ajan sisätautilääkärille, siitä alkoi tämä tarina, jonka alkulehtiä nyt kirjoittelen ja kääntelen.

Kävin sisätautilääkärin lähetteellä labroissa, jotka on kaikki aivan priimat ja sitten hän sanoi tekevänsä minusta lähetteen Tayssiin. Tayssista tulla tupsahtikin kirje vajaa viikko sitten, jossa on aika ravitsemusterapeutille 15.6 ja sitten sisätautilääkärille 7.7. Ennen sitä käyn vielä lisälabroissa (hirvee litania niitä onkin) ja sokerirasitustestiin on varattava aika, sekä toki täytän ruokapäiväkirjan kolmelta päivältä ja vastaan audit kyselyyn sekä ruokailutapakyselyyn.
Näin on siis homma nytkähtänyt käyntiin!

En suhtaudu ihan kevyesti minäkään tähän leikkaushommaan ja se on minulle aikamoisten harkintojen ja mietintöjen tulos että olen näinkin pitkällä... sillä en ole koskaan ulkopuolisten taholta juurikaan saanut kärsiä läskieni takia, minulla on aviomies joka rakastaa minua kaikkine kiloineni, työssä en ole koskaan ollut syrjitty, vaan pikemminkin päinvastoin. Rakastan esiintymistä ja esillä oloa, olen siis kliseisesti sanottu hyvin vahva ihminen.
MUTTA...
olen vahva muiden edessä, itseni kanssa en enää oikein pärjää...
Vaikka olenkin terve kuin pukki VIELÄ jos sairaalloista lihavuutta ei lasketa, niin tulevaisuus pelottaa ja kun nyt olen huomannut että sitä laihtuu ja lihoo niinkuin silirimpsis vaan, aattelin että se ois saatava päätökseen.

Pelottaa hieman se totaalinen elämänmuutos joka laikkauksen jälkeen tapahtuu, jos siis leikkaukseen päädyn, mutta toisaalta puntarissa painaa omien kilojen lisäksi pelko kaikista lihavuuteen yhdistettävistä sairauksista, jotka alkaisivat pesiytyä minuun pikku hiljaa jos tahti ei muutu.

Että semmosta...

Yövuorossa töistä tätä kirjotan ja työt painaa päälle, joten lopetan tähän.

Kuunnellaan ja ollaan kuulolla sunny

Pimpula

Viestien lukumäärä : 11
Registration date : 01.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Pimpulan pampulainen matka! Empty Vs: Pimpulan pampulainen matka!

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ke Toukokuu 25, 2011 11:38 am

Tervetuloa Pimpula!
Teillä Tampereella onkin vireä vertaistukiryhmä, josta saa erittäin paljon tukea omaan polkuun! Oletko tietoinen näistä ihmisistä? Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja Pimpula Ke Toukokuu 25, 2011 11:48 am

Kiitos Elämä edessä!

Kyllä minä täältä luin kerran siitä ryhmästä, mutta en kai ollut silloin vielä valmis tapaamaan ketään, jospa nyt. Pian ainakin I love you

Pimpula

Viesti kirjoittaja Aurora Ke Toukokuu 25, 2011 6:16 pm

Hienoa! Oletkin minua noin kuukauden edellä tutkimuksissa Smile
Sokrurasitus tehdään mulle 1.6.
On ollut kyllä todella nopeaa toimintaa täällä tampereella, lähetteestä viikko niin tuli paksu kirje taysista.

Aurora

Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 29.04.2011

Viesti kirjoittaja Tertsukka Ke Toukokuu 25, 2011 7:11 pm

Tervetuloa mukaan Very Happy
Tertsukka
Tertsukka

Viestien lukumäärä : 100
Registration date : 27.12.2010

Viesti kirjoittaja toukka79 Ke Toukokuu 25, 2011 9:38 pm

Tervetuloa Smile
toukka79
toukka79

Viestien lukumäärä : 185
Registration date : 05.08.2010

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Toukokuu 25, 2011 11:31 pm

Tervetuloa pimpula pampula flower
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja Minni67 To Toukokuu 26, 2011 4:15 am

Tervetuloa minunkin puolestani tähän Tamperelaisten moninaistuvaan (ei voi sanoa kasvavaan Wink ) joukkoon.

Vertaistukea saa ryhmässä ja tietysti täällä kirjoitellessa ja vaikka laittamalla yksäreitä Wink

Rohkeesti vaan kaikkiin varmasti voi kontaktia ottaa, jos vaan haluaa, ja kysellä mikä mielen päällä painaa Wink

Minni67

Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 57
Registration date : 02.11.2010

Viesti kirjoittaja Maiski To Toukokuu 26, 2011 4:01 pm

Tervetuloa mukaan ja kaapissahan vaan ummehtuu, pareen on niitä tunteita tuuletella. Tsemppiä etiäpäin, tiälä on mukavan laatuista porukkaa I love you
Maiski
Maiski

Viestien lukumäärä : 139
Ikä : 62
Registration date : 15.03.2011

Viesti kirjoittaja Tarjanna To Toukokuu 26, 2011 10:09 pm

Morjens Pimpula. Meitä on sitten ainakin jo kolme täältä palstalta jotka aika peräkkäin marssivat TAYSiin Smile

Minä en asu Tampereella mutta lähellä kuitenkin ja olen 18.7. menossa ravitsemusterapeutille ja 30.8. lääkärille. Posti tuli vajaan viikon päästä siitä kun kävin omalääkärillä. Tosi nopeaa!

Tuetaan toinen toisiamme Smile

Tarjanna

Viestien lukumäärä : 10
Registration date : 20.05.2011

Viesti kirjoittaja Pimpula Ti Syys 27, 2011 10:52 pm

Hohoo!

Tässä on jo toista viikkoa eneilty... se on nääs leikkuu kohta. 17.10!!!!!!!!!!!!
Ihan päätä huimaa!
Mutta kun on päättänyt siihen mennä niin se on menoa nyt.

BMI 46 tällä haavaa.

Pusumoiskikset bounce

Pimpula

Viesti kirjoittaja Aurora Ke Syys 28, 2011 12:16 am

jei Very Happy

Aurora

Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 29.04.2011

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa