Leikkaus Virossa
+28
Leppis
Sarppa
Maisa77
sateenkaarenpäässä
Megamisu
2FatToFly
Tyrvää
Tantta
minä
miranta
mammamuumi
Kimby
Nipazu
sinizii
matami
perhonen
Mama XXL
Tirlittan
luke64
Luisfigo
V.Hepo
T55
marja72
haaho
hylje
ritu
Tepa43
turkutuulia
32 posters
Sivu 4 / 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Vs: Leikkaus Virossa
joo ehdottomasti paraneminen avohaavan kanssa vie kauemmin ja on kivuliaampaa mutta siltikään en aio valittaa Alunperin vertasin tätä leikkausta sektioon ja luulin toipuvani yhtä nopeasti ja kivuttomasti mutta aina luulo ei ole tiedon väärti No nyt se on onneksi ohi ja paraneminen kovaa vauhtia käynnissä. Just ihailin haavaa ja näyttää mielettömän siistiltä ja taidokkaasti ommellulta. Kirurgi oli ommellut jotenkin "sisältäpäin" niin että tikkejä ei ollut poistettavana kuin yksi.
marja72- Viestien lukumäärä : 65
Ikä : 52
Registration date : 10.10.2009
Sulle tuleekin tosi nätti haava, Marja! Mun sappihaava on ommeltu just tolla viisiin, ja siitä on jäljellä enää hiuksenhieno viiva, kun taas toi sektiohaava on leveä kuin ojan uoma...
Tirlittan- Viestien lukumäärä : 117
Registration date : 13.09.2009
Päätin "ryhdistäytyä" ja kirjoittaa vähän tunnelmiani tänne.
Toipuminen etenee hitaasti mutta varmasti, kävely sujuu jo tosi hyvin, tänään olin jo aamuyhdeksältä katsastamassa Turun Tuomiokirkon kuusen valoja aamuhämärässä Kaikki ponnistelut, vääristelyt ja pieninkään nosto on TOSI kivuliasta eli hirveesti en mitään ihmeellistä tee vieläkään muttaa nyt aattelin vaan odottaa rauhassa. Mä oon yleensä aika kova tekemään enkä oo tottunu olemaan näin että kaikki ei sujukaan silmänräpäyksessä.... Syöminen sujuu yllättävän hyvin, kun vaan ottaa siihen aikansa. Ja ruokahalutkin on jo palanneet! Vettä olen juonut n.1.5litraa/vrk, eli ihan hoidossa on tämäkin puoli. Yöt saan nukuttua suht hyvin; en mä koskaan muutenkaan järisyttävän hyvin oo nukkunut selkäkipujen takia- päiväunia tosin nyt on pakko ottaa. Tänäänkin vetäsin jo tunnin tirsat Kipuja on vasemmalla puolella, en pysty esim. vetämään henkeä sisään kunnolla? Onko kellään tällasia oireita?
Voimia kaikille
Toipuminen etenee hitaasti mutta varmasti, kävely sujuu jo tosi hyvin, tänään olin jo aamuyhdeksältä katsastamassa Turun Tuomiokirkon kuusen valoja aamuhämärässä Kaikki ponnistelut, vääristelyt ja pieninkään nosto on TOSI kivuliasta eli hirveesti en mitään ihmeellistä tee vieläkään muttaa nyt aattelin vaan odottaa rauhassa. Mä oon yleensä aika kova tekemään enkä oo tottunu olemaan näin että kaikki ei sujukaan silmänräpäyksessä.... Syöminen sujuu yllättävän hyvin, kun vaan ottaa siihen aikansa. Ja ruokahalutkin on jo palanneet! Vettä olen juonut n.1.5litraa/vrk, eli ihan hoidossa on tämäkin puoli. Yöt saan nukuttua suht hyvin; en mä koskaan muutenkaan järisyttävän hyvin oo nukkunut selkäkipujen takia- päiväunia tosin nyt on pakko ottaa. Tänäänkin vetäsin jo tunnin tirsat Kipuja on vasemmalla puolella, en pysty esim. vetämään henkeä sisään kunnolla? Onko kellään tällasia oireita?
Voimia kaikille
turkutuulia- Viestien lukumäärä : 154
Registration date : 20.10.2009
Turkutuulia, hienosti toipuilet!
Ne vasemman puolen kivut saattavat olla sitä leikkauksessa mahaan pumpattua ilmaa, joka tuntuu kouristeluna sillä puolella. Se tuntuu just semmoisena tunteena, ettei saa vedettyä kunnolla keuhkoihin ilmaa kun sattuu...
Ne vasemman puolen kivut saattavat olla sitä leikkauksessa mahaan pumpattua ilmaa, joka tuntuu kouristeluna sillä puolella. Se tuntuu just semmoisena tunteena, ettei saa vedettyä kunnolla keuhkoihin ilmaa kun sattuu...
Niin ja se vatsalaukku jota on operoitu sijaitsee justiinsakin siinä vasemmalla puolella. Mullaki oli kivut just siinä alimpien kylkiluiden kohdalla vasemmalla. Heti leikkauksen jälkeen siinä oli oikee kunnon monttu. Tosin pahimmat kivut oli kylläkin mustelmassa joka tuli navan viereen, "kaksiosaisen" mahan ylempään makkaraan. Etenkin kun oli pistänyt verenohennuslääkkeen ni iski ihan hillitön kipu siihen jota helpotti vähän ku meni selällee makoilee ja painoi sitä mustelmaa. Ihan hirvee. Se mustelma oli aluksi aika vaalea, mutta muuttui vähitellen ihan musteensiniseksi. Sinne ilmeisesti tihkuin verta koko ajan. Jännä sinällään että se oli n 10cm päässä lähimmästä haavasta. Senki kivut oli vain ajoittaisia "kohtauksia" ja ku lopetin verenohennuslääkkeen ni lieveni ja harveni huomattavasti. Läntti (pesäpallon kokoinen ympyrä) haaleni ja häipyi vähitellen, mutta vieläki siitä on varjo jäljellä vaikka puoli vuotta on leikkauksesta.
sinizii- Viestien lukumäärä : 147
Ikä : 39
Registration date : 05.03.2009
Kiitos vastauksista! Sitä se kirurgikin mulle yritti selittää että uusi hieno vatsa on siinä MUTTA saa huomattavasti enemmän uskoa kun joku oikeesti leikattu kertoo tunnelmistaan! Siks tää palsta onkin niin hyvä Mulla ei napapiikeistä oo jääny ihmeempiä mustelmia mutta kädet on JÄRKYT Mähän olin siellä sairaalassa erilaisissa letkuissa melkein viikon joten kaikki suonet tuli käytettyä.... Nyt aamuvellin keittoon, join kahvin n.tunti sit (lämmintä maitoa ja instant jauhetta) eli nyt ehkä mahtuukin jo jotain. Mukavaa sunnuntaita kaikille
Olen tuolla toisaalla valitellut pahoinvointiani, mikä siis jatkuu edelleen Olin aamulla terveyskeskuksessa ja siellä otettiin labrat. Oli suht ok, tietty hb alhainen mutta ei mitään hengenvaarallista. Lääkäri halus kuitenkin lähettää mut Tyksiin gastropuolelle kontrolliin koska tää yrjötys alkoi vasta n.pari viikkoa leikkauksen jälkeen. Tyksissä otetiin röntgenkuvia ja sydän kylmänä odotin vastauksia. Ja JIHUU: kaikki oli kunnossa Eihän se tietenkään tätä oloa paranna eikä kipuja poista mutta tietää ettei tarvi päätään vaivata miettimällä mitä jos.... Lisäksi sain potilasohjeen mukaani; lisätieto kun ei koskaan ole pahaksi. Tepa43 oli jossain viestiketjussa maininnut vispipuuron ja laitoinkin sitä heti tulemaan. Kiitos muistutuksesta, olin kokonaan unohtanut moisen herkun !Tätä palstaa kannaattaa kyllä oikeasti lukea, aina saa jotain vinkkiä!
Eli mitään varsinaista vikaa musta ei löytynyt, tää vaan on näin hankalaa joten parempia aikoja odotellessa!
Eli mitään varsinaista vikaa musta ei löytynyt, tää vaan on näin hankalaa joten parempia aikoja odotellessa!
moi.
mulle tulee pahoinvointi nopeista hiilareista, hitaat ei aiheuta mitään häikkää.
muista syödä protskuja niin läski palaa ja lihakset säästyvät.
cheers.
mulle tulee pahoinvointi nopeista hiilareista, hitaat ei aiheuta mitään häikkää.
muista syödä protskuja niin läski palaa ja lihakset säästyvät.
cheers.
luke64- Viestien lukumäärä : 58
Ikä : 60
Registration date : 10.11.2009
olipas hyvä juttu Turkutuulia, että kaikki on kunnossa! Voit nyt vaan keskittyä toipumiseen, eikä mene energiaa huolehtimiseen siitä, onko kaikki kunnossa...
Vispipuuroa söin muuten minäkin, se liukenee hienosti suuhun etenkin maidon kanssa. Toivottavasti löydät kokeilemalla itsellesi muutakin sopivaa syötävää!
Vispipuuroa söin muuten minäkin, se liukenee hienosti suuhun etenkin maidon kanssa. Toivottavasti löydät kokeilemalla itsellesi muutakin sopivaa syötävää!
Pitkästä aikaa tähänkin ketjuun ajattelin jotain raapustaa Ei oo vispipuuro enää mun juttu, eikä mikään muukaan puuro kun niistä tulee huono olo... Kaurapuuro leseillä höystettynä on viimeinen kokeilu mutta ei sopinut. Ja hapankorput mitä tähän asti oon pystyny syömään; teki tänään eka kerran huonon olon. Alkaa muuten kekseliäisyys olemaan koetuksella mitä sitä voi syödä Kananmunaa joo mutta sekin jo vähän kyllästyttää. Huomenna on taas piimäpäivä, olen tänään jo kahteen kertaan joutunut ottamaan parin tunnin välilevot pahoinvoinnin takia enkä halua joka päivä potea. Pahoinvointisupot auttaa jonkun verran mutta eihän nekään ihmeitä tee, kyllä se on se aika joka tässä tilanteessa parantaa... Tunnen itseni vaan niin "huonoksi" kun kaikki muut täällä porskuttaa ilman mitään vaikeuksia ja mulla takkuaa tää touhu VIELÄKIN näin kovin.....
Voi turkutuulia, älä nyt tommoisia ajattele, että olisit jotenkin "huonompi"! Ilmeisesti se vaan on niin, että joskus kestää kauemmin toipua kuntoon...
Ja toisekseen, minä olen ollut mahdottoman hyvässä kunnossa, MUTTA enpäs olekaan sitten laihtunut! Eli paino junnaa paikoillaan ilmeisesti just sen takia, että voin niin helposti syödä kaikkea. Eli puolensa kaikella...
Niin mieluusti keksisin sulle jotakin hyvää syötävää, mutta en taida osata vinkata mitään. Oletko erilaisia rahkoja kokeillut? Aattelin, että koska hapan piimä kelpaa massulle, niin rahkakin voisi upota.
Mutta koko sydämestäni toivon sulle parempaa eloa ja oloa!!! Ja mieluulmmin pian, koska olet niin kauan joutunut jo kärvistelemään!!!
Ja toisekseen, minä olen ollut mahdottoman hyvässä kunnossa, MUTTA enpäs olekaan sitten laihtunut! Eli paino junnaa paikoillaan ilmeisesti just sen takia, että voin niin helposti syödä kaikkea. Eli puolensa kaikella...
Niin mieluusti keksisin sulle jotakin hyvää syötävää, mutta en taida osata vinkata mitään. Oletko erilaisia rahkoja kokeillut? Aattelin, että koska hapan piimä kelpaa massulle, niin rahkakin voisi upota.
Mutta koko sydämestäni toivon sulle parempaa eloa ja oloa!!! Ja mieluulmmin pian, koska olet niin kauan joutunut jo kärvistelemään!!!
Samat terveiset lähtee täältä Satakunnasta sinnepäin..........koita jaksaa!
Tänään tasan kuukausi leikkuusta painoo on pudonnut 6,5kg ja mikää ei oo tullut ylös mitä oon syöny.....makeet tekee joskus vähäks aikaa höntin olon, mut sisällä on pysynyt ..........viikon jälkeen kotiin pääsystä.....oon kaiken pureksinut siis mitään keittoja ja soseita en oo syönyt kun NE on tökkinyt!
Tsemppiiiiiiiiii kyl se siitä!
T: Tepa43
Tänään tasan kuukausi leikkuusta painoo on pudonnut 6,5kg ja mikää ei oo tullut ylös mitä oon syöny.....makeet tekee joskus vähäks aikaa höntin olon, mut sisällä on pysynyt ..........viikon jälkeen kotiin pääsystä.....oon kaiken pureksinut siis mitään keittoja ja soseita en oo syönyt kun NE on tökkinyt!
Tsemppiiiiiiiiii kyl se siitä!
T: Tepa43
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Hei Turkutuulia, älä sure. Ihan samalla tavalla minulla on päiviä, jolloin kaikki mitä syö, aiheuttaa pahan olon. Söin pitkään aamiaiseksi yhden näkkärin ja ihmettelin, miksi lounas tökki ja aiheutti kipua. Sitten tuli mieleeni, että söisinkö LIIAN VÄHÄN aamulla? Ts. jos rusinaan (vatsalaukun koko) tunkee lounasaikaan luumua, sattuuhan se! ;D Alkoi heti helpottamaan, kun syön aamulla kaksi näkkäriä juustolla ja vihanneksilla, nyt lounaskin putoaa jo ilman pahoinvointia - yleensä. Vieläkin on välillä vaikeaa, jos syön liian nopeasti tai ruokaa, missä on liikaa rasvaa - oksu tulee silloin heti. Yllättävää kyllä kana ei minulle sovi ollenkaan, syy lienee siinä, että broikun liha on hyvin pitkäsäikeistä??
Olenkin ratkaissut sen niin, että syön paljon lämpimiä vihanneksia ja kalaa - se tuntuu olevan vatsaystävällistä ruokaa. Harjoittelemisella täälläkin mennään - kun olin sen halvatun kolme kuukautta korjausleikkauksineen nesteellä ja ainoa kiinteä ruoka joka tippui oli puolikova kananmuna - välillä tuntui että itku tulee. Mutta älä luovuta - kyllä se sinunkin masusi vielä rauhoittuu ja oppii ottamaan vastaan muutakin kuin piimää ja munaa. Lohdutukseksi voin kertoa, että kävin viime viikonloppuna Tukholmassa - söin ravintolassa höyrytettyä kalaa ja ratatuillea - eikä muuten tullut ylös yhtään. Annoksesta tosin pystyin syömään 1/3, mutta se on taas toinen juttu! Pienin askelin...
Olenkin ratkaissut sen niin, että syön paljon lämpimiä vihanneksia ja kalaa - se tuntuu olevan vatsaystävällistä ruokaa. Harjoittelemisella täälläkin mennään - kun olin sen halvatun kolme kuukautta korjausleikkauksineen nesteellä ja ainoa kiinteä ruoka joka tippui oli puolikova kananmuna - välillä tuntui että itku tulee. Mutta älä luovuta - kyllä se sinunkin masusi vielä rauhoittuu ja oppii ottamaan vastaan muutakin kuin piimää ja munaa. Lohdutukseksi voin kertoa, että kävin viime viikonloppuna Tukholmassa - söin ravintolassa höyrytettyä kalaa ja ratatuillea - eikä muuten tullut ylös yhtään. Annoksesta tosin pystyin syömään 1/3, mutta se on taas toinen juttu! Pienin askelin...
Nipazu- Viestien lukumäärä : 33
Registration date : 08.08.2009
Toi on muuten totta, et jos aamulla syö liian vähän saati skippaa sen aamiaisen (tuhmaa, mutta liian helppoa nykyään..) on lounaalla vaikeampi syödä. Vieläkin aamupala on vähän sellaista pakkopullaa, ku masu vissiin menee jotenki kasaan yön aikana. Ei siitä nyt huono olo tule, mut ei oikein maistu. Ja pitää syödä tosi hitaasti. Muutenkaan mikään "mä äkkiä syön ja lähen"-tyyppinen ratkaisu ei todellakaan enää toimi. Sitä ennemin on melkein syömättä sitten. Huono ratkaisu sekin tietty.. Ei ole helppoa syödä oikein.
Helposti muuten käy niinkin, että ne pelastavat enkelit, eli ruoat joita pystyi syömään leikkaukseen jälkeen, muuttuu inhokeiks jossain vaiheessa. Esim en kyllä pariakaan laatua kaupan sosekeitoista ottaisi edes lähelle lautastani ja suklaavanukkaat on täysin pois laskuista. Hyi. Samoten pinaattikeitto.
Vaikea ehdotella mitään ruokia.. Perunoitakaan kun ei jatkuvasti jaksa syödä. Eikä sitä kananmunaa..
Helposti muuten käy niinkin, että ne pelastavat enkelit, eli ruoat joita pystyi syömään leikkaukseen jälkeen, muuttuu inhokeiks jossain vaiheessa. Esim en kyllä pariakaan laatua kaupan sosekeitoista ottaisi edes lähelle lautastani ja suklaavanukkaat on täysin pois laskuista. Hyi. Samoten pinaattikeitto.
Vaikea ehdotella mitään ruokia.. Perunoitakaan kun ei jatkuvasti jaksa syödä. Eikä sitä kananmunaa..
sinizii- Viestien lukumäärä : 147
Ikä : 39
Registration date : 05.03.2009
Kiitos Teille kaikille ihanaisille tsemppauksesta!! Kyllä tää tästä, tänään on ollu oksuvapaapäivä Varmaan eilen tuli voitua pahoin kahden pvän edestä Toi pitää mun kohdalla ainakin paikkansa että aamulla on kaikkein vaikeinta syöminen ja jopa juominenkin... Ja kanaa ei mee millään alas vaikka kuinka yrittäs velliks pureskella, sitä oon joutunu pari kertaa väkisin oksentamaan joten en syö enää. Kauhulla vaan odotan just tota ett koska piimästä (mun pelastus) tulee inhokki kun sillä on saanut tähän asti helposti hyvän olon. Rahkasta+piimästä+marjoista ajattelin huomen aamulla tehdä smoothien, olin taas "unohtanut" rahkan. Eli kiitos muistutuksesta!! Joskus nää jutut on pienistä kiinni. Lopetin perunan syömisen pari viikkoa sit pahoinvoinnin takia mutta kyllä mä sitä jossain vaiheessa vielä yritän. Ei saa jäädä tuleen makaamaan
Tänään tein herkkuruokaa josta ei tullut huono olo: keitin tomaattimurskaa kokoon, maustoin ja lisäsin purkillisen tonnikalaa joukkoon. Lautaselle lisäsin tän pöperön kanssa vähän raejuustoa ja koskenlaskijaa. Ravintoarvoja en laskenut kun tällä hetkellä täytyy vaan olla tyytyväinen kun löytää hyvää ja mielekästä ruokaa.
Tänään tein herkkuruokaa josta ei tullut huono olo: keitin tomaattimurskaa kokoon, maustoin ja lisäsin purkillisen tonnikalaa joukkoon. Lautaselle lisäsin tän pöperön kanssa vähän raejuustoa ja koskenlaskijaa. Ravintoarvoja en laskenut kun tällä hetkellä täytyy vaan olla tyytyväinen kun löytää hyvää ja mielekästä ruokaa.
Oletko Turkutuulia kokeillut kermaviiliä jos muuten ravinto jää liian vähäiseksi ainaskin mulla meni hyvin kun alussa en oikein uskaltanut (pystynyt) muuta syömään.
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
Hei kaikille! Taas on tovi vierähtänyt Vasta nyt alkaa tuntumaan että pahin on ohi, vaikka leikkaus tosiaankin oli jo 9.12. Ilmeisesti olen vaan hitaasti toipuvaa tyyppiä koska mitään vikaa ei ole löytynyt! Syöminen sujuu nyt neljättä päivää ilman pahoinvointia mistä oon tosi tyytyväinen. Tietty jotkut ruoka-aineet ja hajut kuvottaa mutta niitä sit en vaan syö. Väkisin oon yrittäny wellmaxin vanilja proteiinijauhetta syödä mut tänään päätin ett ei hitto; emmä voi kun se on niin kaameen makusta. Yritän nyt sit vaan ruuasta saada vaikka hankalaahan se on.... Lihaa en oo oikeen koskaan syönyt, kana ei mene enää alas (johtuu varmaan kanan rakenteesta) ja eilen alkoi jo kalakin vähän etomaan eli tää vähän hankaloittaa mutta luotan että toi kala maistuu vielä kun oon aina tykänyt siitä. Soijarouhetta kokeilin myös sen hyvän ravintoarvon vuoksi ja kyllä se joskus menee mut ei oo mun herkkua silti. Pitäis tosiaankin ravintoterapeutille mennä, tää on yllättävän haasteellista. Vaikka sitä on koko ikänsä laihduttanut ja laskenut kaloreita; ei oo koskaan tullut näin mietittyä kokonaisuutta ja just noita ravintoarvoja... Paljonko te hiljattain leikatut muuten syötte, jos ootte laskenu kaloreita? Mukavaa viikkoa kaikille
Hienoa että olo alkaa olemaan parempi. Mulla nyt 6 viikkoa sleeveleikkauksesta ja melkein päivittäin huomaan edistymistä mahalaukun "vedossa". Nyt alkaa ruoka uppoamaan jo vähän turhankin helposti... Itse syön Gaspari Myofusion proteiinilisää vaikka suklaanmakuisena se ei kyllä mitään herkkua ole. Kokeilen varmaan mansikanmakua seuraavaksi. Pidän asiaa kuitenkin niin oleellisena että aion kyllä ainakin sen yhden pirtelön (25g protskua) päivässä juoda. En ole kovin tarkkaan laskenut kaloreita mutta sinne 800-1200 kcal välille asettuu. Ruokavalioon kuuluu päivittäin lihaa (jauheliha, kala, kana) josta saan n. 20-25 g proteiinia, 0,5L rasvatonta maitoa, ruisleipää juustolla 2-4 siivua. Lauantai on karkkipäivä jolloin syön esim Fazzerina levyn illalla (550 kcal), mutta silloinkaan ei päiväannos mene yli 1500 kcal. Viime launtaina kävin Mäkkärissä ekan kerran puoleen vuoteen. Ostin 3,5 eurolla lasten Happy Mealin johon kuului rasvaton maito, juustohampurilainen (300 kcal) ja pienet ranskalaiset. Ranskikset ei sopinut lainkaan, tuli vaan huono olo. Maito ja hampurilainen meni aika kivuttomasti alas n. vartin aikana. Halusin vain kokeila miten homma toimii. Mäkkikoekilun parasta antia oli se, että missään vaiheessa ei ollut minkäänlaista hampurilaishimoa, ei ennen eikä jälkeen! Ja voin kertoa että se himo on kyllä joskus ollut täysin ylivoimainen. Seuraavaksi on tarkoitus kokeilla Hesburgerin kanasalaattia joka on ollut mun kevyt herkkua jo pitkään jos olen tien päällä.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
Itse en voi sietää proteiinilisiä jauheina vaan käytän tarvittaessa Leaderin Protein 40 juomaa. ½ litran pullossa on 40g proteiinia ja kaloreita 160. Ei hiilareita, ei rasvaa eikä laktoosia. Löytyy eri makuja mm. sitruuna, cola yms. Pitäisi löytyä mm. pienistäkin K-Marketeista. Juoma on limu/mehumainen eli menee alas ihan hyvin.
Muuten yritän pitää kalorit 1000-1200 välillä ja protskut vähintään 40g/päivä.
Muuten yritän pitää kalorit 1000-1200 välillä ja protskut vähintään 40g/päivä.
mammamuumi- Viestien lukumäärä : 50
Ikä : 59
Registration date : 16.09.2009
Heissan!
Mulla 6 viikkoo GBP:stä ja oon kans syntisiä herkkuja maistanut euronjuusto menee kahdes osassa ja 5-10 ranskista...........pizzan vajaa neljännes hitaasti syötynä!
Makeet on ainoita mitkä on tehnyt höntin olon! gainomax proteiinijuoma ihan liian ällön makee....pystyin juomaan sen ennen, mut nyt tökkii!
tuon 50g proteiinii saan syötyy ruuassa, joten en oo huolissani! Ja Hb oli noussu jo 149 kun se oli 98 vuodon jälkeen!
Siis oon kokeillu jo kaikkee mut vähän ja hitaasti..kossukolakin ja sidukka menee.... ei haittaa hiilihapot! pikkuryyppyjä ja hitaasti!
Mulla 6 viikkoo GBP:stä ja oon kans syntisiä herkkuja maistanut euronjuusto menee kahdes osassa ja 5-10 ranskista...........pizzan vajaa neljännes hitaasti syötynä!
Makeet on ainoita mitkä on tehnyt höntin olon! gainomax proteiinijuoma ihan liian ällön makee....pystyin juomaan sen ennen, mut nyt tökkii!
tuon 50g proteiinii saan syötyy ruuassa, joten en oo huolissani! Ja Hb oli noussu jo 149 kun se oli 98 vuodon jälkeen!
Siis oon kokeillu jo kaikkee mut vähän ja hitaasti..kossukolakin ja sidukka menee.... ei haittaa hiilihapot! pikkuryyppyjä ja hitaasti!
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Olen laskeskellut, että kaloreita (valitettavasti!) kertyy vuorokaudessa noin 1000, mikä mulla merkitsee max puolen kilon painonpudotusta viikossa. Eli hitaasti menee... Toisaalta mulla on matkaa normaalipainoon parikymmentä kiloa, eli ei ollenkaan paljoa.
Proteiineihin pyrin panostamaan, eli syön kanaa, kalaa, lihaa, munia, rahkaa mahdollisimman paljon. Maitotuotteista syön viiliä, piimää ja jukurttia, eli proteiineja tulee niistäkin. Hiilarit pyrin pitämään vähissä, max. 2 leipää (yleensä ruis) per pvä, ja ihan vähän esim. nuudeleita, pastaa tai riisiä. Perunat ei oikein maistu missään muodossa. Hedelmiä syön, esim. mangoa ja ananasta. Luulen, että kesää kohti mennessä salaatit alkavat houkuttaa entistä enemmän, nyt pakkasilla haluaa lämmintä ruokaa.
Makeaa syön joka päivä, pakko tunnustaa! Jälkiruuaksi palan, kaksi marsipaanisuklaata, joka on mun ykkösherkkuni! Enemmänkin menisi, mutta pyrin hillitsemään itseni. Joulun aikaan se ei onnistunut, ja silloin paino pysyi samassa liki kuukauden. Ja jouluna söin kaikenlaisia leivonnaisiakin ja vähän odottelin josko tulisi huono olo. Ei tullut, joten söin lisää...
Hampurilaista ei ole mieli tehnyt, pitsaa kylläkin. Kotipizzan Parmiamo-pitsasta syön liki puolet, mutta siinähän ei ole juustoa juuri yhtään, ja täytteenäkin vaan Parmankinkkua, rucolaa ja kirsikkatomaatteja, eli on pitsaksi tosi "kevyt".
Proteiineihin pyrin panostamaan, eli syön kanaa, kalaa, lihaa, munia, rahkaa mahdollisimman paljon. Maitotuotteista syön viiliä, piimää ja jukurttia, eli proteiineja tulee niistäkin. Hiilarit pyrin pitämään vähissä, max. 2 leipää (yleensä ruis) per pvä, ja ihan vähän esim. nuudeleita, pastaa tai riisiä. Perunat ei oikein maistu missään muodossa. Hedelmiä syön, esim. mangoa ja ananasta. Luulen, että kesää kohti mennessä salaatit alkavat houkuttaa entistä enemmän, nyt pakkasilla haluaa lämmintä ruokaa.
Makeaa syön joka päivä, pakko tunnustaa! Jälkiruuaksi palan, kaksi marsipaanisuklaata, joka on mun ykkösherkkuni! Enemmänkin menisi, mutta pyrin hillitsemään itseni. Joulun aikaan se ei onnistunut, ja silloin paino pysyi samassa liki kuukauden. Ja jouluna söin kaikenlaisia leivonnaisiakin ja vähän odottelin josko tulisi huono olo. Ei tullut, joten söin lisää...
Hampurilaista ei ole mieli tehnyt, pitsaa kylläkin. Kotipizzan Parmiamo-pitsasta syön liki puolet, mutta siinähän ei ole juustoa juuri yhtään, ja täytteenäkin vaan Parmankinkkua, rucolaa ja kirsikkatomaatteja, eli on pitsaksi tosi "kevyt".
Tirlittan: Saa kyllä olla aika hento naisihminen jos meinaa kuluttaa pitkällä aikavälillä vain 1500 kcal päivässä, sitähän tuo sinun laskelmasi tarkoittaisi. 500 kcal/päivä viikossa tekee sen puoli kilo läskiä. Tunnen yhden fitness-naisen joka ennen kisoja syö sen 1600 kcal kun haluaa rasvan pois. Tosin treeni on aika kovaa mutta tuo 1600 kcal on hänelle läski-pois-kuuri. Ja painoa ei varmaan kovin paljon päälle 60 kg ole.
http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/energyneed.pl?session_id=047bc72ec9366fff1b961ebd50be3e71
Tuolla on yksi kalorilaskuri, joka tosin on erittäin suuntaa antava. Mutta siitä näkee kuinka toisaalta paino ja ikä vaikuttaa kulutukseen. Se on todella vain suuntaa antava. Esim. mulle se laski n.4200 kcal kulutuksen syksyllä, mutta oman 15 viikon laskelma näytti että mun kulutus todellisuudessa oli n. 3300 kcal/päivässä. 7000 kcal = 1 kg läskiä, joten 1000 kcal vähempi syöminen per päivä kuin mitä kulutus on, tarkoittaa pitkällä aikavälillä 1 kg/viikko painonpudotusta. Mutta kannattaa myöskin muistaa ettei kannata lyhyellä aikavälillä asiaa hämmästellä. 15 viikkoa tuntui olevan sellainen aika että jumitukset ja isommat pudotukset tasoittivat keskiarvoa järkevän tuntuisesti.
0,5 kg pudotus viikossa on riittävä ja ennenkaikkea terveellinen ja suositeltava tahti. Kaikki yli 1 kg/viikko on jo turhan paljon. Tämän kertoo ihan mikä lääkäri tahansa.
http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/energyneed.pl?session_id=047bc72ec9366fff1b961ebd50be3e71
Tuolla on yksi kalorilaskuri, joka tosin on erittäin suuntaa antava. Mutta siitä näkee kuinka toisaalta paino ja ikä vaikuttaa kulutukseen. Se on todella vain suuntaa antava. Esim. mulle se laski n.4200 kcal kulutuksen syksyllä, mutta oman 15 viikon laskelma näytti että mun kulutus todellisuudessa oli n. 3300 kcal/päivässä. 7000 kcal = 1 kg läskiä, joten 1000 kcal vähempi syöminen per päivä kuin mitä kulutus on, tarkoittaa pitkällä aikavälillä 1 kg/viikko painonpudotusta. Mutta kannattaa myöskin muistaa ettei kannata lyhyellä aikavälillä asiaa hämmästellä. 15 viikkoa tuntui olevan sellainen aika että jumitukset ja isommat pudotukset tasoittivat keskiarvoa järkevän tuntuisesti.
0,5 kg pudotus viikossa on riittävä ja ennenkaikkea terveellinen ja suositeltava tahti. Kaikki yli 1 kg/viikko on jo turhan paljon. Tämän kertoo ihan mikä lääkäri tahansa.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
Kiitos Kimby, heti kävin laskemassa kalorikulutukseni, ja se näyttäisi pikkuriikkisen yli 2000! Mutta tämähän se mun pulmani on, että paino putoaa todella huonosti, eli olisinkos mä joku lääketieteellinen ihme??? Mähän en ole koskaan pudottanut painoa kymmentä kiloa enempää, ja se on aina todellisella kitudieetillä pudotettu sekin.
Ennen leikkausta eneilin patukoilla, eli oli helppoa laskea se 1000 kalorin päivädietti. Silloinkaan ei koskaan kiloa viikossa mennyt, hyvä jos se puolikin kiloa. Joudun ihan oikeasti tekemään aika paljon hommia sen painonpudotuksen eteen leikkauksesta huolimatta. Painoindeksini on siis korkeimmillaan ollut nippanappa 40, eli en olisi hevin julkisella puolella päässyt leikkaukseen, mutta kun maksoin itse, tiedän ainakin etten vienyt kenenkään "isomman" leikkauspaikkaa.
Eli mun täytyy vaan olla tyytyväinen siihen puolenkin kilon pudotukseen!
Ennen leikkausta eneilin patukoilla, eli oli helppoa laskea se 1000 kalorin päivädietti. Silloinkaan ei koskaan kiloa viikossa mennyt, hyvä jos se puolikin kiloa. Joudun ihan oikeasti tekemään aika paljon hommia sen painonpudotuksen eteen leikkauksesta huolimatta. Painoindeksini on siis korkeimmillaan ollut nippanappa 40, eli en olisi hevin julkisella puolella päässyt leikkaukseen, mutta kun maksoin itse, tiedän ainakin etten vienyt kenenkään "isomman" leikkauspaikkaa.
Eli mun täytyy vaan olla tyytyväinen siihen puolenkin kilon pudotukseen!
Mulla on samaa myofusionia kuin Kimbyllä mutta siis vaniljanmakuisena. Myyjä suositteli tätä meille leikatuille, oli niin ammattitaitoinen myyjä että sai minut kyllä vakuutettua. Tänään laitoin pikakahvijauhetta joukkoon joka edes VÄHÄN auttoi.... Luulen kyllä että haen tota Leaderiä jostain ja kokeilen sitäkin!
Huonosti on mullakin aina paino laskenut eli en tiedä miten nyt tulee käymään. Liikunta ei valitettavasti oo koskaan ollu mulle mikään intohimo vaikka nuorempana todella paljon liikuinkin. Kyllä mä silti kävelyllä käyn ja kun vatsakrampit joskus? loppuu; alan jumppaamaan pallolla ja kuminauhalla kotona. Jospa? se edes vähän auttaisi...
Huonosti on mullakin aina paino laskenut eli en tiedä miten nyt tulee käymään. Liikunta ei valitettavasti oo koskaan ollu mulle mikään intohimo vaikka nuorempana todella paljon liikuinkin. Kyllä mä silti kävelyllä käyn ja kun vatsakrampit joskus? loppuu; alan jumppaamaan pallolla ja kuminauhalla kotona. Jospa? se edes vähän auttaisi...
moi, kaikille(Erityisesti Taastavan käviöille)
MULLA TULEE TOUKOKUUSSA 2v täyteen leikkauksesta.
26kg oli ylipainoa leikkausaamuna.
Tänä aamuna ylipainosta on tippunut -21kg.
Täytyy todeta että kannatti "sijoittaa" leikkaukseen 4000egee, olen laskeskellut että tuo raha on jo tullut takas ja elämänlaatu parantunut huomattavasti, suosittelen.
MULLA TULEE TOUKOKUUSSA 2v täyteen leikkauksesta.
26kg oli ylipainoa leikkausaamuna.
Tänä aamuna ylipainosta on tippunut -21kg.
Täytyy todeta että kannatti "sijoittaa" leikkaukseen 4000egee, olen laskeskellut että tuo raha on jo tullut takas ja elämänlaatu parantunut huomattavasti, suosittelen.
luke64- Viestien lukumäärä : 58
Ikä : 60
Registration date : 10.11.2009
Sivu 4 / 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Similar topics
» leikkaus 9.6
» Huomen olis leikkaus!---kotona taas leikkaus onnistui!
» Takkuinen alkutaipale Satakunnassa
» Leikkaus 12.1.09
» Huomen olis leikkaus!---kotona taas leikkaus onnistui!
» Takkuinen alkutaipale Satakunnassa
» Leikkaus 12.1.09
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa