Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Leikkaus Virossa

+28
Leppis
Sarppa
Maisa77
sateenkaarenpäässä
Megamisu
2FatToFly
Tyrvää
Tantta
minä
miranta
mammamuumi
Kimby
Nipazu
sinizii
matami
perhonen
Mama XXL
Tirlittan
luke64
Luisfigo
V.Hepo
T55
marja72
haaho
hylje
ritu
Tepa43
turkutuulia
32 posters

Sivu 3 / 5 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Siirry alas

Leikkaus Virossa - Sivu 3 Empty Vs: Leikkaus Virossa

Viesti kirjoittaja turkutuulia Ma Marras 16, 2009 7:19 pm

Moi Marja! Miten eneily sujuu? Varmaan ensimmäisenä tunteena on että kuolee nälkään Crying or Very sad Mä tulin tosi kipeeks perjantain ja lauantain välisenä yönä (influenssa) ja mietin että nyt ois munkin hyvä aloittaa nutrit kun maku- ja hajuaisti on täysin kateissa... Tosin niissä pusseissa lukee että ne on vaan terveille ihmisille mutta saahan niistä kaikki tarvittavat vitamiinit.
Mulla on kaikki liian pienet vaatteet ullakolla, en oo vielä uskaltanut miettiä niin pitkälle että koska niitä saisi käyttöön. Samaa laskin muuten minäkin ett kolmen viikon päästä sulla on leikkaus ohi ja mulla HYVIN lähellä. Tsemppiä eneilyyn Exclamation

turkutuulia

Viestien lukumäärä : 154
Registration date : 20.10.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti kirjoittaja marja72 Ti Marras 17, 2009 1:04 am

Öhöm enpä ole vielä eneilyä aloittanut Embarassed Embarassed On ollut muka niin kiirus etten ole ehtinyt kauppaan. Lauantaina on pikkujoulut joten päätin ihan suosiolla jättää aloittamisen maanantaihin. Kyllä varmaan 2 viikkoa eneilyä riittää. Romek ei sanonut että kauan pitää eneillä Wink Tasan kolmen viikon päästä tähän aikaan olen toivon mukaan osastolla takaisin tai ainakin heräämössä ja ennenkaikkea elossa!! Jännittää ihan mielettömästi ja taas on ruvennut mietityttämään että selviääkö siitä hengissä mutta totta kai siitä selviää. Kyllä eneilyn voi flunssassakin aloittaa jos vaan jaksaa. Sillä terveellä tarkoitetaan että ei ole mitään perussairautta esim. diabetes.

marja72

Viestien lukumäärä : 65
Ikä : 52
Registration date : 10.10.2009

Viesti kirjoittaja marja72 Ti Marras 24, 2009 12:19 am

No nyt on eka päivä eneilyä menossa. Olo on muuten hyvä mutta päätä pikkuisen särkee ja koko ajan puren hampaitani yhteen eli jotain purtavaa tarttis saada Smile Tästä viisastuneena varaan huomenna töihin mukaan pari porkkanaa. Tällä hetkellä on sellainen "varma olo" että jaksan eneillä tän pari viikkoa kun tiedän syyn minkä takia eneilen. Helpompihan se leikkaus on suorittaa kun maksa on pienempi ja näkyvyys parempi. Ihanaa että leikkaus on jo pian edessä ja ohi.

marja72

Viesti kirjoittaja Luisfigo Ti Marras 24, 2009 12:34 am

Hieno asenne Marja! Kyllä 2 viikkoa äkkiä kuluu, omaan siirrettyyn leikkauspäivääni on siis enää n. 3 viikoa :-)
Jaksetaan kaikki yhdessä !
T: Luis Figo

Luisfigo

Viestien lukumäärä : 89
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja marja72 Ke Marras 25, 2009 4:24 pm

Kolmas päivä eneilyä lähti käyntiin. Päätä särkee vieläkin mutta nyt vapaapäivällä ja ajattelin lähteä tekemään rauhallisen pikkulenkin jos se vaikka auttaisi päänsärkyyn. Ei tää särky kyllä mitään kovaa ole että kyllä sen kestää vaikka sisälläkin olisi Very Happy Kiloja on tippunut jo 2,5kg. Vielä kun saisi sellaiset 5kg niin olisin ihan tyytyväinen vaikka sama se kait tässä vaiheessa on kun kohtahan ne kilot tippuu joka tapauksessa Laughing

marja72

Viesti kirjoittaja luke64 Pe Marras 27, 2009 4:11 pm

moi.

minut leikattiin Tallinnalaisella klinikalla.
GBP 05/08, suosittelen kyseistä vaihtoehtoa heille, jotka eivät pääse leikkaukseen Suomessa.

Lisäksi hinta oli edullinen ,4000egee koko keissi.
t.Luke.
luke64
luke64

Viestien lukumäärä : 58
Ikä : 60
Registration date : 10.11.2009

Viesti kirjoittaja marja72 To Joulu 03, 2009 2:35 pm

Enää 4 yötä ja sitten se on menoa leikkuriin affraid Enää ei kyllä niin hirveästi pelota vaan lähinnä jännittää. Kirurgi on valmistunut lääkäriksi v.2000 ja ollut -06 Turussa mikrokirurgiaan erikoistumassa eli enköhän mä ihan hyvissä käsissä ole. Olen jo kolmen suomalaisen lääkärin kanssa jutellut tästä Viroon menosta ja kaikki ovat olleet sitä mieltä että kyllä Virossa lääkärien ammattitaito on ihan Suomen tasoa. Moni suomalainen on kuulemma käynyt Tarton yliopistossa opiskelemassa lääkäriksi kun Suomessa ei ole kouluun päässyt. Eneily on kylllä mennyt ihan perssiilleen mutta toivottavasti se ei ole leikkauksen este. "Onneksi" leikkaus tehdään avona niin näkyvyys voi olla vähän parempi. Tulen sitten heti kun kykenen tänne kertomaan kuulumisia.

Viimeinen muokkaaja, marja72 pvm To Joulu 03, 2009 6:01 pm, muokattu 1 kertaa

marja72

Viesti kirjoittaja Tirlittan To Joulu 03, 2009 5:26 pm

Onnea matkaan Marja! Kyllä kaikki hyvin menee! Very Happy

Tirlittan

Viestien lukumäärä : 117
Registration date : 13.09.2009

Viesti kirjoittaja Mama XXL La Joulu 05, 2009 7:05 pm

Tsemppiä sulle Marja,ollaan samana päivänä leikkaukseen menossa,sä siellä lahden toisella puolen ja mä täällä Turkkusessa Smile
Mama XXL
Mama XXL

Viestien lukumäärä : 71
Registration date : 29.08.2009

Viesti kirjoittaja turkutuulia Ma Joulu 07, 2009 11:11 pm

Ja niin se lähenee munkin leikkauspäivä, Marjalla ja Mama XXL:llä on jo operaatio tehty.
Olen tässä lähtötunnelmissa(menen jo tänään Tallinnaan), aamulla sairaalaan ja keskiviikkona leikkaus. Jo pari viikkoa tutut ja ystävät ovat kyselleet "jännittääkö" ja aina olen rehellisesti voinut todeta että "ei". Paitsi nyt!!!!!!!!!!! Tänään se sit iski! Jo aamulla vatsassa tuntui perhosia... Eli normaali ihminen olen minäkin- ajattelin nimittäin että mussa täytyy olla jotain vikaa kun ei tunnu missään. Mutta tulihan se sieltä Very Happy Katsotaan koska jaksan kirjoitella tunnelmia; ehkä se Marja sieltä sit aikasemmin ehtii. Huomenna hänet tapaankin, mukavaa nähdä kohtalotovereita! Voikaa hyvin ja palaan uudessa elämässäni jatkamaan I love you

turkutuulia

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ti Joulu 08, 2009 1:26 am

Tsempiiiiii KAIKILLE!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja marja72 La Joulu 12, 2009 1:22 am

Mä menin sunnuntaina sisälle ja otettiin verikokeet, ekg ja sain risiiniöjyä suolen tyhjennykseen. Ma aamuna kävin röntgenissä ja sit se olikin menoa leikkuriin. Leikauksen jälkeen siirrettiin teholle vuorokaudeksi tarkkailuun. Nenässä oli tajuttoman paksu nenämahaletku ja alapäässä roikkui katetri, no katetri oli vaan helpotus siinä olotilassa mutta nenämahaletkua yritin pariinotteeseen repiä irti ja paikalle tuli anestesialääkäri ja kirurgikin selittämään ettei sitä saa ottaa pois mut sitkeänä suomaisena yritin selvittää omaa kanttaani asiaan:) ja kun sekään ei auttanut uhkasin samantien lähteä kotiin Very Happy Hyvä idea muuten mut kun en kivuiltani pystynyt liikkumaan senttiäkään Smile Yön kulku on sitten taas jo toinen tarina mut kyllä siitä hengissä selvisi.
Aamulla kävin rtg:ssä tarkistamassa että saumat eivät vuoda eli nenämahaletkun kautta laitettiin varjoainetta mahalaukkuun ja otettiin kuvat. Kaikki oli ok ja sain letkun pois. Ekana päivänä sain juoda 2dl vettä ruokalusikan kanssa ja tokana päivänä 1,5 l teetä ja kolmantena pvänä tuli jo jogurtti.Pikkuhiljaa kivut helliittivät niin että pääsin tänään lähtemään kotiin vaan sanottava on että matka Tallinnasta Espooseen oli aivan liian rankka tässä kunnossa. Kyseessähän oli siis avoleikkaus. Tällä hetkellä kivut ovat poissa makuulla ollessa mutta käveleminen ei oikein suju muuten kuin mahaa tukemalla. Väsyttää ihan pirusti mutta kun noi ihanan vilkkaat lapset niin lepäämäänkään ei pääse.
Kirurgi oli aivan ihana ja piti meistä suomalaisista erittäin hyvää huolta, monta kertaa päivässä kävi kysymässä että onhan kaikki hyvin eikä muussakaan henkilökunnassa ollut mitään valittamista ainoa ongelma joidenkin kanssa oli yhteisen kielen puuttuminen mutta hienosti silti selvittiin.
Vaikka tällä hetkellä kivut ovat vieläkin kohtalaiset niin silti jo suunnittelen allien ja vatsanahkan leikkattamista samalla klinikalla koska kokonaisarvosanaksi antaisin heille 9+ Very Happy
Turkutuulia kotiutuu varmaan maanantaina ja tulee kertomaan omat kuulumisensa.

marja72

Viesti kirjoittaja Tirlittan La Joulu 12, 2009 1:55 am

Hienoa Marja! Olenkin ehtinyt moneen kertaan tällä viikolla pohtia miten sun reissu menee, mutta hyvinhän sulla on kaikki mennyt! Uskon, että laivareissu avohaavan kanssa on aika totinen paikka, mutta onneksi on nyt sekin ohitse...

Tsemppia ja voimia toipumiseen; jahka haava alkaa parantua olokin kohene ihan joka päivä! Very Happy

Tirlittan

Viesti kirjoittaja perhonen La Joulu 12, 2009 10:33 pm

Sama täällä, olen monta kertaa käynyt katsomassa joko olet jaksanut kirjoittaa. Nyt voi meitsi ainakin hylätä Viron haaveet sillä kotimatka on niin pitkä että siitä tuli nyt kompastuskivi. Marja, voi hyvin ja anna itsellesi aikaa toipua.

perhonen

Viestien lukumäärä : 56
Registration date : 03.05.2009

Viesti kirjoittaja hylje Su Joulu 13, 2009 5:58 pm

paljonko olis maksanut jos olis ollut sairaalas siellä viel esim kolme päivää et ei tarvi het avolaikkausketa lähtee kolmantena tai neljäntenä kojhti helsinkiä?
ihan vaan mahdollisille seuraaville tiedoks?

otitkos jo selvää paljonko kstantaa se alien vatsmakkaroiden reisien leikkuu siel??

vointeja perempia, toipumisia,, toivoen ne lapset kuitenin ymmärtääetäiti toipilas ja sat hetken lepoakin;)
hylje
hylje

Viestien lukumäärä : 185
Ikä : 61
Registration date : 04.08.2009

Viesti kirjoittaja marja72 Ma Joulu 14, 2009 1:08 am

Tänään vointi jo paljon parempi ja olin jo ulkonakin lasten kanssa. Ei ne sieltä sairaalasta pihalle väkisin pistä mutta olin omasta mielestäni siinä kunnossa että pystyin kotiin lähtemään. Olisi vaan pitänyt järjestää kotimatka paremmin esim. pyytää pyörätuolikuljetus laivaan ja pois ja ottaa hytti jossa levätä matkan ajan. Turkutuuliahan on vielä sairaalassa ja kotiutuu luultavasti tiistaina ja ihan samaan hintaan saa olla siellä Very Happy Allien leikkausta suosittelivat sitten kun paino on ollut 3kk ajan sama mut hintaa ei ollut heti muistanut kun turkutuulia sitä kysyi. Tuskin kuitenkaan ainakaan 1000e kalliimpi koska on huomattavasti pienempi leikkaus kuin gbp.
Juominen ei oikein vielä suju niin nopeasti kuin haluaisin ja tuntuu että koko ajan saa vahdata että tulee juotua tarpeeksi mutta kyllähän tähänkin ajan kanssa tottuu. Kiloja on tippunut melkein 4 mutta vatsa silti aivan turvoksissa kuin viimeisilläni raskaana olisin, vaan kyllä se tosta päivä päivältä laskee. Huomenna lääkäriin tarkistuttamaan että kaikki on kunnossa ja hakemaan saikkua. Sieltä sai mukaansa sellaisen todistuksen tehdystä operaatiosta jolla voi käydä hakemassa sairaslomaa täältä. Katsotaan kuinka kauan se lääkäri arvelee mun tarviivan lomaa.

marja72

Viesti kirjoittaja turkutuulia To Joulu 17, 2009 4:51 pm

HENGISSÄ!!!!
Mulle leikkaus oli kyllä melkoinen voimainkoetus enkä ilman Marjaa olisi pärjännyt! Olenkin muistanut häntä iltarukouksessani ja lähettänyt suojelusenkeleitä vierelle...
Kivut oli helvetilliset, sain jonkun tulehduksen, antibiootista allergisen shokin jonka takia sit jouduin takas teholle ym. Leikkaus oli keskiviikkona ja tiistaina sain lähteä, lääkäri ois pitänyt mut vielä yhden yön mutta ei kieltänyt kun sanoin haluavani ehdottomasti kotiin. Olin LUOJAN KIITOS ottanut selvää pyörätuolikuljetuksista ja mulla oli hytti eli tein RASKAAN matkan niin kevyeksi kuin voin.
Nyt kotona toipumassa, joka päivä on pienen piirun verran parempi olo vaikka vieläkin oon aika väsynyt ja huonovointinen. Täytyy vaan luottaa että kaikki tää kipu ja tuska on ollut vaivan arvoista Smile

turkutuulia

Viesti kirjoittaja Tirlittan To Joulu 17, 2009 4:56 pm

Voih Turkutuulia sun raskasta reissuasi!!! Mutta onneksi olet nyt takaisin kotona, ja pääset kunnolla toipumaan. Ja kyllä se vaan on sen arvoista, sanoisin minä!!!

Lepäile rauhassa ja kerää voimia. Jokainen päivä on aina edellistä parempi...

Tirlittan

Viesti kirjoittaja hylje To Joulu 17, 2009 8:41 pm

toipumisia turkutuuliall,, samoin marja72;lle !
hylje
hylje

Viestien lukumäärä : 185
Ikä : 61
Registration date : 04.08.2009

Viesti kirjoittaja ritu Pe Joulu 18, 2009 3:31 am

Turkutuulia ota herkästi yhteyttä kotipaikkasi terveyskeskukseen jos kivut ei helpota tai tulee muita oireita sillä ikinä et ole liian varovainen.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja Tirlittan Pe Joulu 18, 2009 3:49 am

Periaate voisi olla, että jos olo ei kohene joka päivä, vaan kivut lisääntyvät, on syytä aina ottaa lääkäriin yhteyttä! Avohaavan kanssa kun on aina se haavan tulehdusriskikin olemassa...

Tirlittan

Viesti kirjoittaja matami Pe Joulu 18, 2009 7:49 am

Varmaan aiheesta on jo jossain mainittu, mutta tehdäänkö Talinnassa nuo leikkaukset poikkeuksetta avoleikkauksina?
Pikaista paranemista molemmille, toivottavasti turkutuulian vointi pian paranee.

matami

Viestien lukumäärä : 35
Registration date : 18.08.2009

Viesti kirjoittaja perhonen Pe Joulu 18, 2009 10:01 pm

En missään nimessä halua pelotella mutta muistakaa kaikki sairaalabakteerin mahdollisuus. Sen jos saa avoleikkauksessa, mitä silloin on enää tehtävissä. Näissäkin leikkauksissa komplikaatioiden mahdollisuus on yhtäsuuri kuin kaikissa muissakin.

perhonen

Viestien lukumäärä : 56
Registration date : 03.05.2009

Viesti kirjoittaja marja72 Pe Joulu 18, 2009 10:20 pm

matami: Tuolla missä me oltiin niin leikkaus tehdään avona mutta esim. Adams kirurgiassa tehdään tähystyksellä hintaan 6500e.
Sairaalabakteerin mahdollisuus on kaikissa leikkauksissa joissa mennään ihon läpi ja sen voi myös saada vaikka kanyylin reikäänkin. Itse sain sektion yhteydessä sairaalabakteerin niin sektiohaavaan kuin kanyylinreikäänkin. Aika yleisiä nuo sairaalabakteerit nykypäivänä on ja niihin kyllä löytyy hyvät antibiootit. Oma haavani on tietysti vielä kipeä mutta todella siisti ja hyvännäköinen eikä mitään tulehdukseen viittaavaa ole. Välillä kunto on parempi ja välillä heikompi mutta pääasiassa koko ajan menen parempaan suuntaan. Jos ei paljoa touhua niin haava ei ole juurikaan kipeä mut jos paljon kumartelee ja liikkuu niin kyllä haavakin sitten muistuttaa olemassaolostaan. Tänään juuri mietin että miten nopeasti kaikki onkaan mennyt. 10.11 kävin juttelemassa kirurgin kanssa ja nyt olen jo kotona leikattuna opettelemassa uutta elämää Very Happy

marja72

Viesti kirjoittaja Tirlittan Pe Joulu 18, 2009 11:41 pm

Itselläni oli myös aikoinaan sairaalabakteeri sektiohaavassa, mutta sen hoitaminen oli hidasta ja kivuliasta, koska tehoavaa antibioottia ei meinannut millään löytyä.

Jos itse vertaan avoleikkauksena tehtyä sappirakon poistoa, ja tähystyksenä tehtyä sleeveä, niin ero on huikea. Ne pikkuiset reiät ei tunnu missään, mutta se pahuksen avohaava vei kauan parantua, ja vaikeutti liikkumista ja kumartelua. Sikäli tähystysoperaatiossa pääsee helpommalla...

Tirlittan

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 3 / 5 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla: