Tuhatkeijun kivinen alkutaival kohti leikkausta
+10
emmy78
Tötterö
meevin
Tuplanainen
annukka1955
Pellukka
matamiina
-Tuulia-
Nanne Napaneera
Tuhatkeiju
14 posters
Sivu 4 / 4 • 1, 2, 3, 4
Vs: Tuhatkeijun kivinen alkutaival kohti leikkausta
Leikkaus aamuna tosiaankin klo 8 osastolle. Leikkausvaatteet päälle. Mitattiin verensokeri ja käytiin puntarilla. Odottelua aina 10.15 asti jolloin lähdettiin kohti leikkaussalia tai oikeammin heräämöä. Klo 12 aikaa tultiin laittamaan seurantalaitteita. Viggo käsivarteen, kun mun suonet on vähän karkaavaiset. Puhkihan se meni, mutta alkoi kuitenkin vetämään, niin ei tarvinnut pistää uudelleen. Kävellen leikkaussaliin, ja hyörinä alkoikin ympärillä. Veenapumput jalkoihin ja lämpimiä peittoja päälle. Monet hoitajat esittäytyi. Viimeinen jonka muistan oli et ajattele mukavia asioita niin näät kauniita unia, silmät auki niin pitkään kuin pystyt ja filmi poikki.
Klo 14 herättelivät minut heräämössä kesken mukavan unen :)Olo todella virkeä. Minua vapisutti ei kylmästä oikeastaan, mutta samalla tavalla. C-pap kasvoille ja tunti unta. Kipulääkettä sain suun kautta jossain vaiheessa. Klo 15.30 noin nousin istumaan sängyn laidalle ja vessareissuun. Klo 16 olinkin jo osastolla takaisin.
Tramalista ihan järkky olo joten jätettiin pois. Noh enpä ole kipulääkkeitä kaivannutkaan. Illalla kuume pikkuisen nousi, onneksi laski nopsaan.
Tänään ulkona pieni lenkki, varovasti koitan aloittaa tän arjen.
Klo 14 herättelivät minut heräämössä kesken mukavan unen :)Olo todella virkeä. Minua vapisutti ei kylmästä oikeastaan, mutta samalla tavalla. C-pap kasvoille ja tunti unta. Kipulääkettä sain suun kautta jossain vaiheessa. Klo 15.30 noin nousin istumaan sängyn laidalle ja vessareissuun. Klo 16 olinkin jo osastolla takaisin.
Tramalista ihan järkky olo joten jätettiin pois. Noh enpä ole kipulääkkeitä kaivannutkaan. Illalla kuume pikkuisen nousi, onneksi laski nopsaan.
Tänään ulkona pieni lenkki, varovasti koitan aloittaa tän arjen.
Viimeinen muokkaaja, Tuhatkeiju pvm To Heinä 31, 2014 2:21 am, muokattu 1 kertaa
Tuhatkeiju- Viestien lukumäärä : 106
Registration date : 16.09.2013
Hienoa kuulla miten hyvin sulla on mennyt Tuhatkeiju.onko mitään negatiivista tullu esim peijaksesta esille? Voimia uuden arjen aloittamiseen!
emmy78- Viestien lukumäärä : 182
Registration date : 09.04.2014
Ei sieltä mitään. Kaikki oli ystävällisiä. Paitsi juu eilen oli aamulla puhe et nestettä kun menee 1,5 litraa pääsee kotiin. Iltavuorossa rouva oli kahden litran kannalla. Meinasin hermostuatyystin. Mutta kotiin pääsin 1,6 litraa lipittäneenä.
Hienoa että leikkaus sujui hienosti ja nopeasti laittoivat kotiin. Erilaisia käytäntöjä sairaaloissa Minun työterveyslääkri sanoi, että KYS:aan riittää jo tk:ssa tehdyt tutkimukset ja vähintään 7%:n painonpudotus. Minun tieni alkoi joulukuussa 2012 kun työterveyslääkäri kysyi haluaisinko lihavuusleikkaukseen, paino tuolloin 118 kg, pituus 155 cm. Tammikuulla 2013 tapasin ensimmäisen kerran ravitsemusterapeutin ja käyntejä oli 4 vuoden 2013 aikana, kevään ja kesän aikana sain 5 kg pois ja elokuusta 2013 tähän päivään 18,2 kg eli yhteensä 23,2 kg. Tammikuussa 2014 oli omassa terveyskeskusksessa spirometria, ylävatsan ultraääni, verikokeet ja sydänfilmi, maaliskuussa gastroskopia jossa myös heliko-bakteerin tutkimus. Huhtikuun alussa työterveyslääkäri teki lähetteen KYS:aan ja reilun viikon päästä tuli kutsu ravitsemusterapeutin ja lääkärin ryhmävastaanotolle ja vielä oma lääkrin vastaanotto. Ja tuo aika on nyt muutaman päivän päästä eli 19.5. Mitähän tuon käynnin jälkeen seuraa??
Valopää- Viestien lukumäärä : 84
Registration date : 11.04.2014
Tuntuu niin hassulta nämä eri käytännöt sairaanhoitopiirejen välillä. Täällä terveyskeskuksessa otettujen kokeiden tulokset painanut mitään, uusiin verikokeisiin ja sydänfilmiin laittoivat. Joten minun on vaikea vastata mitä seuraavaksi sinun polullasi tapahtuu.
Pitkään on sinunkin prosessisi jo kestänyt.
Pitkään on sinunkin prosessisi jo kestänyt.
Hei Tuhatkeiju! Jouduin minäkin käymään verikokeissa ja sydänfilmissä uudelleen, otettiin 30.4. ja nyt kirjekuoressa odottaa sydänfilmi mukana vietäväksi maanantaina sinne lääkärin vastaanotolle. Toivottavasti noita muita kokeita ei tarvitse uudelleen ottaa.... Työterveyslääkäri kyllä ihmetteli miksi nuo verikokeet ja sydänfilmi, kun oli lähetteen mukana laittanut kaikki KYS:aan.
Valopää- Viestien lukumäärä : 84
Registration date : 11.04.2014
Pakko hehkuttaa, en ole enää sairaaloisenlihava. Menihän se rikki, vaikka hieman myöhässä.
Onnea Tuhatkeiju :-)!
Mella67- Viestien lukumäärä : 35
Registration date : 21.05.2014
Paino tippuu jumeista huolimatta
Jumitti tuossa melkein kaks viikkoo paino. Pelko heräsi useaan otteeseen että olenkos ryssinyt kaiken jo. Annokset pysyneet pieninä joten tuskin siitä on kiinni ollut. Työelämäkin alkoi reippaasti yövuoroilla nyt olis kolme edessä.
Oikein mukavaa kesää kaikille
Jumitti tuossa melkein kaks viikkoo paino. Pelko heräsi useaan otteeseen että olenkos ryssinyt kaiken jo. Annokset pysyneet pieninä joten tuskin siitä on kiinni ollut. Työelämäkin alkoi reippaasti yövuoroilla nyt olis kolme edessä.
Oikein mukavaa kesää kaikille
Jälkitarkistuksessa käyty tänään. Verikokeissa kaikki arvot kohdallaan. Leikkuusta tasan kuukausi. Vaaka näytti että leikkuun jälkeen tippunut 7.1kg ja huippua yhteensä syyskuun alusta 45kg olis läskiä pois.
Olen taas vaan niin tyytyväinen.
Olen taas vaan niin tyytyväinen.
Mahtavaa Tuhatkeiju Olet pudottanut tosi paljon jo
emmy78- Viestien lukumäärä : 182
Registration date : 09.04.2014
Jumii jumii ja paino jopa noussut argggg......
Yövuorojen jälkeen taidan olla viisaampi taas tuon painon suhteen.
Kaikki maistuu valitettavasti, annokset pieniä. Opetteluahan tämä vielä on jotta muistaisi syödä tarpeeksi usein.
Yövuorojen jälkeen taidan olla viisaampi taas tuon painon suhteen.
Kaikki maistuu valitettavasti, annokset pieniä. Opetteluahan tämä vielä on jotta muistaisi syödä tarpeeksi usein.
Se olis kaksi kuukautta leikkuusta. juminut on, mutta sitten tipahtaakin nopeasti. Tyytyväinen olen kyllä. Syödä pitäis muistaa useammin. Juominen menee kyllä näin lämpimillä säillä, nyrkkisääntönä et muutaman tunnin välein tarvis käydä vessassa niin olen juonut tarpeeksi.
Maanantaina alkaa LOMA.
Maanantaina alkaa LOMA.
Kolme kuukautta mennyt hurahtanut. Paino alaspäin tasaisesti vaikka hitaasti, noh ihan tarpeeksi nopsaan. Itsellä vaan tuntuu välillä ettei mee tarpeeksi, mutta onhan sitä tippunut tosi hyvin. Leikkauksesta siis -14,5 kg ja yhteensä jo - 52,5 kg. Muutosta ei itse nää peilistä, mutta kuvista kyllä huomaa itsekin että jotenkin on täti muuttunut
Hiljalleen tarvis saada liikuntaa lisättyä eloon. Mietintämyssy tiukasti päässä. Kolmivuorotyössä välillä pikkuisen haastavaa, kun ei viittis kauheen myöhäänkään olla menossa ja toisaalta aikasin aamullakin voi olla aika haastavaa.
Hiljalleen tarvis saada liikuntaa lisättyä eloon. Mietintämyssy tiukasti päässä. Kolmivuorotyössä välillä pikkuisen haastavaa, kun ei viittis kauheen myöhäänkään olla menossa ja toisaalta aikasin aamullakin voi olla aika haastavaa.
Se olis sitten taas kuukaus kulunut. Paino juminut koko kuukauden joten
Jälkitarkistuksessa lääkäri koitti sanoo että tää olis tässä, mutta ei lannistuta.
Jälkitarkistuksessa lääkäri koitti sanoo että tää olis tässä, mutta ei lannistuta.
Tuhatkeiju, älä lannistu. Mulla jumitti paino vuoden kunnes tänäkesänä lähti taas rytisemään alaspäin.
HyeeNa!- Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011
Edelleenkin jumii.... noh nmuittanauha kyllä näyttää aivan muuta, mutta toi vaaka on päättänyt olla olematta mun kaveri.
Kaikki maistuu ja mikään ei dumppaa joten on vaan oltava tarkkana....
Mukavaa alkutalvea kaikille
Kaikki maistuu ja mikään ei dumppaa joten on vaan oltava tarkkana....
Mukavaa alkutalvea kaikille
Sivu 4 / 4 • 1, 2, 3, 4
Similar topics
» Kohti leikkausta...
» Kohti leikkausta..
» Kohti leikkausta
» huomenna ravitsemus polille
» matka kohti leikkausta!!!
» Kohti leikkausta..
» Kohti leikkausta