Tuhatkeijun kivinen alkutaival kohti leikkausta
+10
emmy78
Tötterö
meevin
Tuplanainen
annukka1955
Pellukka
matamiina
-Tuulia-
Nanne Napaneera
Tuhatkeiju
14 posters
Sivu 1 / 4 • 1, 2, 3, 4
Tuhatkeijun kivinen alkutaival kohti leikkausta
Olen pitkään jo lukenut näitä toisten kirjoituksia ja saanut valtavasti tietoa. Joten nyt ajattelin kertoa pintapuolisesti omaa arinaa, jossain vaiheessa varmaan voi tulla tarkempaakin infoa.
Jo lapsesta asti olen ollut lihava, mutta omien lasteni (viisi)odotusaikoina paino sitten repsahti oikein kunnolla. Laihduttanut olen monet kerrat Painovartioissa useita kymmeniä kiloja, mutta kuinkas ollakaan kaikki korkojen kanssa takaisin tulleet. Jos nyt positiivisesti ajatellaan viimeisen painon pudotuksen 40kg on pysynyt noin 15kg poissa pitemmän aikaa. On tullut kokeiltuu kaikki mahdolliset markkinoilla olevat laihdutusvalmisteet...todeten ne humpuukiksi.
Ensimäisen kerran otin laihdutusleikkauksen puheeksi vuonna 2010. Eneily alkoi. Jouduimme kuitenkin muuttamaan paikkakunnalta ja yhteys ravitsemusterapeuttiin katkesi. Nyt sitten vihdoin ja viimein monen monen mutkan jälkeen sain lähetteen. Lääkäri oli hyvin asiallinen ja ohjasi minut eteenpäin. Keväällä 2013 piti odottaa ene-ryhmän alkua syksyyn joten aloitin Enellä 31.8. Ketoosiin putosin todella vaivattaa. Ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Vuorotyö tahtoo saada pussien syömisrytmin hieman sekaisin, mutta olen kuitenkin onnistunut. Nyt neljännellä viikolla olin onnessani vaalla pudonnut yhteensä 9.4kg. Tarmolla eteenpäin.
Tänään sain sitten uuden lääkäriajankin 18.11. jospa jo saisi lähetteen leikkaukseen....siihen on aikaa vielä vaikka kuinka ja melko kärsimättömänä olisin halunnut asioiden jo etenevän.
Jo lapsesta asti olen ollut lihava, mutta omien lasteni (viisi)odotusaikoina paino sitten repsahti oikein kunnolla. Laihduttanut olen monet kerrat Painovartioissa useita kymmeniä kiloja, mutta kuinkas ollakaan kaikki korkojen kanssa takaisin tulleet. Jos nyt positiivisesti ajatellaan viimeisen painon pudotuksen 40kg on pysynyt noin 15kg poissa pitemmän aikaa. On tullut kokeiltuu kaikki mahdolliset markkinoilla olevat laihdutusvalmisteet...todeten ne humpuukiksi.
Ensimäisen kerran otin laihdutusleikkauksen puheeksi vuonna 2010. Eneily alkoi. Jouduimme kuitenkin muuttamaan paikkakunnalta ja yhteys ravitsemusterapeuttiin katkesi. Nyt sitten vihdoin ja viimein monen monen mutkan jälkeen sain lähetteen. Lääkäri oli hyvin asiallinen ja ohjasi minut eteenpäin. Keväällä 2013 piti odottaa ene-ryhmän alkua syksyyn joten aloitin Enellä 31.8. Ketoosiin putosin todella vaivattaa. Ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Vuorotyö tahtoo saada pussien syömisrytmin hieman sekaisin, mutta olen kuitenkin onnistunut. Nyt neljännellä viikolla olin onnessani vaalla pudonnut yhteensä 9.4kg. Tarmolla eteenpäin.
Tänään sain sitten uuden lääkäriajankin 18.11. jospa jo saisi lähetteen leikkaukseen....siihen on aikaa vielä vaikka kuinka ja melko kärsimättömänä olisin halunnut asioiden jo etenevän.
Tuhatkeiju- Viestien lukumäärä : 106
Registration date : 16.09.2013
Vs: Tuhatkeijun kivinen alkutaival kohti leikkausta
Tsemppiä jatkoon Tuhatkeiju!!!
..hieno painonpudotus jo siulla takana!
..itse täällä malttamattomana odottelen Rav.ter. soittoa että milloin voisi Enen aloittaa, leikkaus mitä ilmeisemmin Marraskuussa.
Olen jo ollut 1.5vko kevyemmällä ruokavaliolla, ettei sappi ala oireilemaan kun tiukka Ene alkaa, miulla poistellaan leikkauksen yhteydessä myös sappirakko/kivet.
Kärsimättämyys on kuule miunhin ongelmani..mutta lopussa kiitos seisoo - niin varmasti siullahin!
..hieno painonpudotus jo siulla takana!
..itse täällä malttamattomana odottelen Rav.ter. soittoa että milloin voisi Enen aloittaa, leikkaus mitä ilmeisemmin Marraskuussa.
Olen jo ollut 1.5vko kevyemmällä ruokavaliolla, ettei sappi ala oireilemaan kun tiukka Ene alkaa, miulla poistellaan leikkauksen yhteydessä myös sappirakko/kivet.
Kärsimättämyys on kuule miunhin ongelmani..mutta lopussa kiitos seisoo - niin varmasti siullahin!
Nanne Napaneera- Viestien lukumäärä : 516
Registration date : 16.01.2013
Kiitos Nanne Napaneera tsempistä
Kotoväki kun vähät välittää olenko tiputtanut tai lisännyt painoa.
Tänään sitten onkin ollut ensimäinen vaikeampi päivä. On tehnyt mieli vaikka ja mitä. Onneksi olen saanut mieliteot selätettyä. Nälkä ei ole, mutta.... meille tuhdeille niin tuttu tunne et haluis maistaa 'vähän'.
Iltaa kohti onneksi helpottanut. Tomatteja napsinut tässä ja juonut reippaasti.
Kotoväki kun vähät välittää olenko tiputtanut tai lisännyt painoa.
Tänään sitten onkin ollut ensimäinen vaikeampi päivä. On tehnyt mieli vaikka ja mitä. Onneksi olen saanut mieliteot selätettyä. Nälkä ei ole, mutta.... meille tuhdeille niin tuttu tunne et haluis maistaa 'vähän'.
Iltaa kohti onneksi helpottanut. Tomatteja napsinut tässä ja juonut reippaasti.
Hienosti olet jaksanut. Kunnioitan kovasti jokaista, joka ENEn pystyy pitämään. Minä en pystynyt siihen, tai paremminkin en olisi pystynyt olemaan töissä, jos olisin eneillyt. Laihdutin ennen leikkausta sillä ENEn korvaavalla vähäenergisellä ruokavaliolla, jossa on paljon proteiinia ja kasviksia. Laihdutuskokemusteni valossa ajattelen kyllä itse nytkin, että ei meitä lihavia loppujen lopuksi mikään ENE auta, vain se, että opettelee syömään oikein. Eli viimeinen kerta eneilyä ennen leikkausta - tsemppiä siihen! Nimittäin mitään sellaista ei pysty pysyvästi pitämään, jossa pitää kieltäytyä jostain.
-Tuulia-- Viestien lukumäärä : 89
Registration date : 21.03.2013
Tsemppiä eneilyyn ja sujuvaa tietä leikkaukseen! Nyt itsestä tuntuu, ettei siitä kauaa ole, kun minäkin tänne palstalle rantauduin Ja nyt sitten leikkaus ois ens viikolla. Enellä siis ollaan täälläkin, ja ihan puhtaasti on tämä 4 vkon jakso selätetty, siitä olen ylpeä. Pusseja ja kasviksia. Paino pudonnut kuukaudessa sellaiset 9kg, tää on mulle jo toinen eneily, niin ei enää lähde niin tehokkaasti kuin ekalla kerralla. Ja pudotettuja kilojakin tälle vuodelle on kertynyt jo pikkaista vaille 40 Ite oon huomannut helpoimmaksi sen, ettei edes ala kokeilemaan ja maistelemaan mitään muuta kun sallittuja enellä. Sit jos pahalle antaa pikkusormen, se vie helposti koko käden. Ja ihan hyvinhän näillä pussieväilläkin pärjää, kun tavoite loistaa kirkkaana mielessä
matamiina- Viestien lukumäärä : 161
Registration date : 14.06.2012
Näinhän se on. Sinulla matamiina sitten jo loppupuristus eneilyä edessä. Itse odottelen, jospa sen lähetteen kohta sais sinne sisätaudeille....
Jospa siitten itsestäni vähän. Olen 46 v. Viiden jo aikuisen lapsen äiti. Kilojahan kertynyt odotus aikana ja varsinkin kuopuksen jälkeen rutkasti. Haaveena päästä kaksinumeroisiin lukuihin, josta aikaa reilusti kun olen viimeksi alta sata painanut.
Eneilyn aloitus paino 31.8 oli peräti 158,5 kg ja pituutta minulla 172cm. BMI 53 ja ripiät joten huh huh.... Sanonta hiljaa hyvää tulee voi toki pitää paikkaansa, mutta minulle asiat pitäisi tapahtua nyt heti eikä kohta. Opettelen siis kärsivällisyyttäkin tässä samalla.
Jospa siitten itsestäni vähän. Olen 46 v. Viiden jo aikuisen lapsen äiti. Kilojahan kertynyt odotus aikana ja varsinkin kuopuksen jälkeen rutkasti. Haaveena päästä kaksinumeroisiin lukuihin, josta aikaa reilusti kun olen viimeksi alta sata painanut.
Eneilyn aloitus paino 31.8 oli peräti 158,5 kg ja pituutta minulla 172cm. BMI 53 ja ripiät joten huh huh.... Sanonta hiljaa hyvää tulee voi toki pitää paikkaansa, mutta minulle asiat pitäisi tapahtua nyt heti eikä kohta. Opettelen siis kärsivällisyyttäkin tässä samalla.
Se olis sitten jumi viikko menossa. Kui voikin ottaa näinpali päähän.
Oikeammin mennyt ihan hyvin. Kohta puolväli täys joten kyl tää tästä.
Oikeammin mennyt ihan hyvin. Kohta puolväli täys joten kyl tää tästä.
Flunssa pakkaa päälle....paino junnaa ja mieli on apeena.
Tänään puntarilla -800g joten tiedän, että alaspäin, mutta on tämä turhauttavaa.
Viikko mennyt enellessä. Mietin tarvisko kasviksia lisätä ruokavalioon? Juonko liian vähän? Liikuntaa en ole saanut lisättyä. Nyt flunssasena vaan ei mikään maita ei pussit eikä muutkaan (pussit normaalisti ei tuota ongelmia). Eneily puolessa välissä joten valoa tunnelin päässä. Saan kananrintaleikettä ja rahkaa. Noi siis kuluneen viiden viikon ainuat mieliteot. Rahka on nyt uutena, mutta tosi voimakkaana olisko proteiinissa vajetta?
Tuolta sairaalan ryhmästä ei kyllä saa mihinkään vastausta. Muutama viikko sitten löi mieletön ihottuma koko kroppaan. Käskettiin rasvaamaan, kyllä mä nyt kuivan ihon tunnistan nokkosrokosta tai vastaavasta kutina näppylästä, oma toimi Heinikset kehiin ja niillä rauhottuu tuo kutina. Tänään tällänen nariseva ja valittva päivä. Tulis sitten tauti päälle ja poistuis aikoinaan niin sais taas nauttia syksystä.
Tänään puntarilla -800g joten tiedän, että alaspäin, mutta on tämä turhauttavaa.
Viikko mennyt enellessä. Mietin tarvisko kasviksia lisätä ruokavalioon? Juonko liian vähän? Liikuntaa en ole saanut lisättyä. Nyt flunssasena vaan ei mikään maita ei pussit eikä muutkaan (pussit normaalisti ei tuota ongelmia). Eneily puolessa välissä joten valoa tunnelin päässä. Saan kananrintaleikettä ja rahkaa. Noi siis kuluneen viiden viikon ainuat mieliteot. Rahka on nyt uutena, mutta tosi voimakkaana olisko proteiinissa vajetta?
Tuolta sairaalan ryhmästä ei kyllä saa mihinkään vastausta. Muutama viikko sitten löi mieletön ihottuma koko kroppaan. Käskettiin rasvaamaan, kyllä mä nyt kuivan ihon tunnistan nokkosrokosta tai vastaavasta kutina näppylästä, oma toimi Heinikset kehiin ja niillä rauhottuu tuo kutina. Tänään tällänen nariseva ja valittva päivä. Tulis sitten tauti päälle ja poistuis aikoinaan niin sais taas nauttia syksystä.
matamiina kirjoittelit..Sit jos pahalle antaa pikkusormen, se vie helposti koko käden. Ja ihan hyvinhän näillä pussieväilläkin pärjää, kun tavoite loistaa kirkkaana mielessä..
Olet NIIIIIN oikiassa tuo "pirun" suhteen ..koetan itse tuon muistaa kun Ene alkaa, ajatellen että uusi elo siintää siellä jo tulevaisuudessa..kohta, kohta
Olet NIIIIIN oikiassa tuo "pirun" suhteen ..koetan itse tuon muistaa kun Ene alkaa, ajatellen että uusi elo siintää siellä jo tulevaisuudessa..kohta, kohta
Torstai ....on toivo täynnä sanotaan.....
Juu toivoa aamulla vaa'lle. Olo hiukan nuutunut yövuorot tekee tiukkaa....tai siis oikeammin niist jatkaa päivävuoroja, nyt sitten vaikeus kääntää takas yöputkeen arggggg.
Vaaka oli tänäänkin jeeeee suosiollinen, -2,2kg eli eneilyn alusta 12.2kg lähtenyt.
Flunssa tekee tuloaan edelleenkin tänään alkoi nenä vuotamaan, tarvinnee päivä kuulostella joutuuko hakemaan sairaslomaa, kun ei oikein vois tartuttaa asiakkaita.
Jonkun tarvis potkii minuu persuksiin jotta saisin lähdettyy liikkeelle, kuntopörälle, kävelemään jotain......siivousvimma minuun on iskenyt. Jatkuvasti pitäis jotain olla siivoamassa.
Oikein mukavaa syksyä kaikille.
Juu toivoa aamulla vaa'lle. Olo hiukan nuutunut yövuorot tekee tiukkaa....tai siis oikeammin niist jatkaa päivävuoroja, nyt sitten vaikeus kääntää takas yöputkeen arggggg.
Vaaka oli tänäänkin jeeeee suosiollinen, -2,2kg eli eneilyn alusta 12.2kg lähtenyt.
Flunssa tekee tuloaan edelleenkin tänään alkoi nenä vuotamaan, tarvinnee päivä kuulostella joutuuko hakemaan sairaslomaa, kun ei oikein vois tartuttaa asiakkaita.
Jonkun tarvis potkii minuu persuksiin jotta saisin lähdettyy liikkeelle, kuntopörälle, kävelemään jotain......siivousvimma minuun on iskenyt. Jatkuvasti pitäis jotain olla siivoamassa.
Oikein mukavaa syksyä kaikille.
Johan on tauti....pari päivää vaan nukkunut. Elämä alkaa onneksi taas kirkastumaan ja normaali arki astuu takas paikalleen.
Sössin työvuorot tällä viikolla ja en pääse puntarille, ens viikolla syyslomaviikko joten painoa ei sairaalan vaalla tuu otettuu, mutta koti vaaka näyttää onneks et alaspäin on paino menossa. Tuo vaan on pikkuisen epävarma tarkassa punnituksessa. Tarvii ostaa uus jossain vaiheessa tai.....kunhan ei ala plussaa näyttämään niin olkoon. Painoa kuin elefantilla konsanaan niin ihmekkö jos vaakakin prakaa välillä.
Oikein mukavaa lokakuun puoliväliä kaikille.
Sössin työvuorot tällä viikolla ja en pääse puntarille, ens viikolla syyslomaviikko joten painoa ei sairaalan vaalla tuu otettuu, mutta koti vaaka näyttää onneks et alaspäin on paino menossa. Tuo vaan on pikkuisen epävarma tarkassa punnituksessa. Tarvii ostaa uus jossain vaiheessa tai.....kunhan ei ala plussaa näyttämään niin olkoon. Painoa kuin elefantilla konsanaan niin ihmekkö jos vaakakin prakaa välillä.
Oikein mukavaa lokakuun puoliväliä kaikille.
Olo kuin ilmapallolla, kuinka voikin näin paljon turvottaa. Flunssa ei meinaa asettua kokonaan pois millään.
Eneily jatkuu....väliin on vaikeampiakin päiviä, mutta tarvinnee olla itsestä aika tyytyväinen, en oo repsahtanut kertaakaan. Nyt kyllä tekis mieli jo laskea päiviä milloin saa syödä esim. savulohisalaattia.
Kaikenkaikkiaan aika vähän ollut mielitekoja. Olen tehnyt ruuat perheelle ja leiponut leivät/sämpylät. Tuoreen leivän tuoksu on aika jumalaisen hyvää, mutta ei tee mieli maistaa. Tällänen olo kun jatkuis eneilyn jälkeenkin.
Eneily jatkuu....väliin on vaikeampiakin päiviä, mutta tarvinnee olla itsestä aika tyytyväinen, en oo repsahtanut kertaakaan. Nyt kyllä tekis mieli jo laskea päiviä milloin saa syödä esim. savulohisalaattia.
Kaikenkaikkiaan aika vähän ollut mielitekoja. Olen tehnyt ruuat perheelle ja leiponut leivät/sämpylät. Tuoreen leivän tuoksu on aika jumalaisen hyvää, mutta ei tee mieli maistaa. Tällänen olo kun jatkuis eneilyn jälkeenkin.
Tsemppiä, hyvin näytät jaksavan kaikesta tökkimisestä huolimatta. Toivottavasti jaksat tämän välivaiheen - nimenomaan välivaiheen, koska sitten pysyvästi tulevassa elämässä sinun pitää saada herkut mahtumaan ruokavalioosi ja saatkin, koska ei me pikkumahaiset millään askeesilla eletä. Tämä elämä ja syöminen on tarkoitettu nauttimista varten. Hienoa, että et repsahda nyt, kun joudut väliaikaisesti nauttimisesta kieltäytymään.
-Tuulia-- Viestien lukumäärä : 89
Registration date : 21.03.2013
Tsemppiä täältäkin päin, toivottavasti lunssa on kohta selätetty
Pellukka- Viestien lukumäärä : 303
Registration date : 29.08.2012
Täältähin ISOT tsemit edelleen!!!!
..jaksaa jaksaa..
..jaksaa jaksaa..
Kiitos tsemppaamisesta. Paino vaan jurraa paikoillaan, melko ärsyttävää. Eilen huomasin et tekee mieli suolaa siis ihan vaan suolaa. Olihan sitä pakko ripsutella salatin päälle pikkuisen ja oih kun oli hyvää.
Tänään pitkä päivä töissä ja huomasin unohtaneeni salatin kotio, pussit kyllä onneks tuli mukaan
Tänään pitkä päivä töissä ja huomasin unohtaneeni salatin kotio, pussit kyllä onneks tuli mukaan
Se oli sitten punnitus päivä tänään Kolme viikkoa sitten viimeksi kävin sairaalan vaalla. Paino pudonnut -5.8kg eli kokonaisuudessaan -18kg. Ei ollut flunssat eikä muutkaan onneksi häirinneet painon pudotusta. Melkoisen hyvältä tuntuu.
Oivallus illalla syntyi. Olihan se tänään tarkistettava ja kaivettava vanhat äityskortit esiin. Mä olen painanut viimeks tän verran 19 vuotta takaperin. Kuopuksen odotuspainon lähtö olikin jo humpsahtanut ohi jonkin aikaa aitten Noh seuraava tavoitekin tuli katsottua eli keskimmäisen lapsen odotus alkupaino. Siihen onkin taas hieman matkaa, mutta jos jouluksi niihin lukemiin pääsisin
Sit onkin enää viidestä kaks jäljellä. Olen miettinyt miten saan itselleni pienenpiä tavotteita ja tämä on nyt sitten se näin aluksi. Tuntuu näin, että olisi mahdollista saavuttaa tavoite ennemin kuin monia kymmeniä kiloja.
Sit onkin enää viidestä kaks jäljellä. Olen miettinyt miten saan itselleni pienenpiä tavotteita ja tämä on nyt sitten se näin aluksi. Tuntuu näin, että olisi mahdollista saavuttaa tavoite ennemin kuin monia kymmeniä kiloja.
Päivitänpä riemumielin tänne tänään. -20kg näytti vaaka tänään. Pikkaisen on tyytyväinen olo, nyt sitten kun osais alkaa ruokailemaan sopivasti. Siinähän tällä tuhdilla onkin työsarkaa kerrakseen. Eli miten pitää ateriat riittävän pieninä, syödä tarpeeksi usein ja kaloritkin alhalla. Opettelua opettelua.....
Tänään en anna minkään masentaa tuota saavutusta.....pikkuisen tarvinnee paistatella.
Tänään en anna minkään masentaa tuota saavutusta.....pikkuisen tarvinnee paistatella.
Kiitos Nanne!!
Kuinkasvoikin ottaa päähän kuin pientä oravaa jolla on pähkinät hukassa. Paino plussaa ähhhhh. Olen syönyt ruokailut kirjaten 800-1000 kaloria ja paino nousee todella tympeetä.
Tää kiukku kun viel muuttuis positiiviseksi energiaksi niin olis ihanaa.
Nyt nukkumaan päikyille jotta unirytmi asettuis normaaliin yövuorojen jälkeen taasen.
Tää kiukku kun viel muuttuis positiiviseksi energiaksi niin olis ihanaa.
Nyt nukkumaan päikyille jotta unirytmi asettuis normaaliin yövuorojen jälkeen taasen.
Voi Tuhatkeiju, kylläpä iloitsin mukanasi, tuohan on aivan hyvin mennyt, kyllä se tuo pieni ylityskin siitä hyväksi muuttuu, et vaan anna periksi. Tsemppiä vaan sulle!
annukka1955- Viestien lukumäärä : 219
Registration date : 21.07.2013
Maanantaina olis sitten toinen sisätautilääkäri käynti. Jospa jo sais lähetteen kirurgille. Pikkuisen ajatukset hukassa. Siis ton syömisen suhteen. Mutta kait se tästä hiljalleen......
Sivu 1 / 4 • 1, 2, 3, 4
Similar topics
» Kohti leikkausta...
» Kohti leikkausta..
» Kohti leikkausta
» huomenna ravitsemus polille
» matka kohti leikkausta!!!
» Kohti leikkausta..
» Kohti leikkausta
» huomenna ravitsemus polille