Tsemppiä tarvitaan!
+15
lihava89
HyeeNa!
Pellukka
t.si
Mirana
stina66
Palleroinen
meevin
hansu
Elämä edessä
Valma72
matamiina
trintilla
Helmiäinen
punatukka
19 posters
Sivu 3 / 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Vs: Tsemppiä tarvitaan!
poistettu
Viimeinen muokkaaja, t.si pvm La Tammi 11, 2014 9:05 am, muokattu 1 kertaa
t.si- Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 11.02.2013
^Luulenpa, ettet siinä kerkiä miettimään, onko se kurkku auki vaiko ei. Puutuu sen verran suukin ja homma hoituu nopeasti Harmitti, kun en itse pystynyt oikein katselemaan sitä näyttöruutua, millaista siellä sisuksissani oli, kun odotin seuraavaa hyökyaaltoa.
Kyllä se hyvin menee, seurailet vain ohjeita, ja kyllähän se aina yökkyyttää, kun ylimäärästä ruokatorveen laitetaan. itse kyllä mielenkiinnolla odottelen, että löytyikö sieltä mitä, ja hyvilläni, että hoidetaan, jos mitä löytyy. Itse vatsansuojalääkettä joudun välillä särkylääkkeiden vuoksi käyttämään, joten hyvä tietää, että jos olisikin joku muu syy tuohon vatsan korvennukseen.
Itse joskus oon ollut potilasta saattelemassa gastroskopiaan, ja mukana seuraamassa miten tutkimus tehdään. Helpommalla minä nyt pääsin, kun se sairas kuihtunut vanhus silloin kerran, jolle oli tosi vaikeaa tuo putken nieleminen. Ja lääkärikin oli silloin tosi töykeä tuolle potilaalle, kun ei tahtonut heti onnistua ja oli mukamas niin kiire. Vanhus oli pitkään jo ollut huonolla syömisellä, vatsakipujen ja pahoinvoinnin takia, niinpä pahempi laatuista sieltä silmämääräisestikin sitten jo löytyi.
Mutta, eikun tsemppiä sulle!!
Kyllä se hyvin menee, seurailet vain ohjeita, ja kyllähän se aina yökkyyttää, kun ylimäärästä ruokatorveen laitetaan. itse kyllä mielenkiinnolla odottelen, että löytyikö sieltä mitä, ja hyvilläni, että hoidetaan, jos mitä löytyy. Itse vatsansuojalääkettä joudun välillä särkylääkkeiden vuoksi käyttämään, joten hyvä tietää, että jos olisikin joku muu syy tuohon vatsan korvennukseen.
Itse joskus oon ollut potilasta saattelemassa gastroskopiaan, ja mukana seuraamassa miten tutkimus tehdään. Helpommalla minä nyt pääsin, kun se sairas kuihtunut vanhus silloin kerran, jolle oli tosi vaikeaa tuo putken nieleminen. Ja lääkärikin oli silloin tosi töykeä tuolle potilaalle, kun ei tahtonut heti onnistua ja oli mukamas niin kiire. Vanhus oli pitkään jo ollut huonolla syömisellä, vatsakipujen ja pahoinvoinnin takia, niinpä pahempi laatuista sieltä silmämääräisestikin sitten jo löytyi.
Mutta, eikun tsemppiä sulle!!
punatukka- Viestien lukumäärä : 108
Registration date : 21.12.2012
poistettu
Viimeinen muokkaaja, t.si pvm La Tammi 11, 2014 9:04 am, muokattu 1 kertaa
^mitenkäs sun t.si siellä tutkimuksessa eilen kävi?
Tuo sinun avatar hahmo Dawn French laihdutti aikoinaan myös runsaasti, olikohan hänelle tehty laihdutusleikkaus?
Upea komedienne, ja erityisesti sarjassa "The Vicar of Dibley" hän oli aivan mahtava!
Tuo sinun avatar hahmo Dawn French laihdutti aikoinaan myös runsaasti, olikohan hänelle tehty laihdutusleikkaus?
Upea komedienne, ja erityisesti sarjassa "The Vicar of Dibley" hän oli aivan mahtava!
poistettu
Viimeinen muokkaaja, t.si pvm La Tammi 11, 2014 9:04 am, muokattu 1 kertaa
^no, olipas sulla kokemus.
Itse en ees tiennyt, milloin nappasivat nuo koepalat, näin kyllä kun vaijeria sinne putkeen työnsi useamman kerran, mutta mitään tuntemuksia ei mulla muuten ollut. Varmasti riippuu vähän toimenpiteen tekijänkin otteista, miltä se potilasta tuntuu.
Mutta nytpä sulla on tuo tutkimus tehty, joten jospa ei ihan kohta eteen tulisi!
Itse en ees tiennyt, milloin nappasivat nuo koepalat, näin kyllä kun vaijeria sinne putkeen työnsi useamman kerran, mutta mitään tuntemuksia ei mulla muuten ollut. Varmasti riippuu vähän toimenpiteen tekijänkin otteista, miltä se potilasta tuntuu.
Mutta nytpä sulla on tuo tutkimus tehty, joten jospa ei ihan kohta eteen tulisi!
Ne ei taida tähystellä meitä ohitusleikattuja kuin välttämättömimmissä pakoissa ja sittenkin on mahdollisuus saada kevyt humautus/anestesia toimenpiteen ajaksi. Ja se joka tähystää on sitten luultavammin sieltä fiksuimmasta päästä...
Kyllä minäkin tunsin näytteidenoton pienenä kiristävänä tunteena ja nykäisynä. Uudelleen en kuitenkaan siihen toimenpiteeseen haluaisi minäkään...
Kyllä minäkin tunsin näytteidenoton pienenä kiristävänä tunteena ja nykäisynä. Uudelleen en kuitenkaan siihen toimenpiteeseen haluaisi minäkään...
hansu- Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010
Meillä ei viissiin tähystetä ollenkaan. Helico tutkitaan puhallustestillä. Heti maanantaina pitää alkaa aikaa varailemaan
meevin- Viestien lukumäärä : 517
Registration date : 21.11.2012
^ Elikkäs meillä on on ihan erilaisia käytäntöjä eri sairaanhoitopiireillä tästä tutkimuksesta.
Katselin noita käypä hoito suosituksia, ja leikkauksen jälkihoidosta on kyllä hyvät ohjeistukset laadittu. Joten tietävät pienemmässäkin terveyskeskuksessa, mitä tulee huomioida kun joku on laihdutusleikkauksen läpi käynyt.
Itselläni kalorilaskuri.fi avulla laihtuminen jatkuu.. 1200 kcal mennään, vaikka laskuri aina yrittää nostaakin tuota kalorimäärää välillä. Paino jumittaa välillä ja sitten humpsahtaa taas alaspäin enempi, mutta tuo laskuri olettaa painon tippuvan tasaseen, ja säätelee tuota kalorimäärää jatkuvasti. Mutta minä lopetan syömisen 1200 kaloriin!
Katselin noita käypä hoito suosituksia, ja leikkauksen jälkihoidosta on kyllä hyvät ohjeistukset laadittu. Joten tietävät pienemmässäkin terveyskeskuksessa, mitä tulee huomioida kun joku on laihdutusleikkauksen läpi käynyt.
Itselläni kalorilaskuri.fi avulla laihtuminen jatkuu.. 1200 kcal mennään, vaikka laskuri aina yrittää nostaakin tuota kalorimäärää välillä. Paino jumittaa välillä ja sitten humpsahtaa taas alaspäin enempi, mutta tuo laskuri olettaa painon tippuvan tasaseen, ja säätelee tuota kalorimäärää jatkuvasti. Mutta minä lopetan syömisen 1200 kaloriin!
Onneks mun ei tartte nyt skopiaan mennä, kun tammikuussa on tähystetty....
Sillon kurkkuun suhautettiin puudutetta ja lopun ajan keskityin vaan hengittämään rauhallisesti ja katoin samaan kohtaan... ja se oli siinä... huomasin kyllä, että jos ajatus ja keskittyminen lipes, alko kauhee yökkiminen ja ahistus... mutta 10 minsaa ja se oli siinä... eikä sitä tartte kärsiä enää...
Sillon kurkkuun suhautettiin puudutetta ja lopun ajan keskityin vaan hengittämään rauhallisesti ja katoin samaan kohtaan... ja se oli siinä... huomasin kyllä, että jos ajatus ja keskittyminen lipes, alko kauhee yökkiminen ja ahistus... mutta 10 minsaa ja se oli siinä... eikä sitä tartte kärsiä enää...
Pellukka- Viestien lukumäärä : 303
Registration date : 29.08.2012
Mä hyperventiloin siinä kun otettiin gastroskopia. Ei se mitenkään ylitsepääsemätön juttu ollut, ei kauheen kivakaan tosin.
Ihan vertailukohteena mun hyperventiloinnille: Mä hyperventiloin tänään paljon pahemmin kun pistin jalat semmoseen akvaarioon missä oli semmosia kaloja jotka näykkii jaloista sitä kuollutta ihosolukkoa.. Että siltäkin kantilta voi kattoa, kumpi oli mulle pahempi: Gastroskopia vai kala-jalkakylpy? : DD
Ihan vertailukohteena mun hyperventiloinnille: Mä hyperventiloin tänään paljon pahemmin kun pistin jalat semmoseen akvaarioon missä oli semmosia kaloja jotka näykkii jaloista sitä kuollutta ihosolukkoa.. Että siltäkin kantilta voi kattoa, kumpi oli mulle pahempi: Gastroskopia vai kala-jalkakylpy? : DD
HyeeNa!- Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011
^Minä oon laivareissuilla ollut joskus tuolla kalanruokana!
Runsaat 40 minuuttia kun siinä kaloja ruokki, niin tulosta myös tuli. Kantapäät oli kyllä siistit tuon hoidon jälkeen, eikä tarvinnut raspata pitkään aikaan. Suosittelen lämpimästi, jos mahdollisuus tuohon on päästä!
Runsaat 40 minuuttia kun siinä kaloja ruokki, niin tulosta myös tuli. Kantapäät oli kyllä siistit tuon hoidon jälkeen, eikä tarvinnut raspata pitkään aikaan. Suosittelen lämpimästi, jos mahdollisuus tuohon on päästä!
Gastroskopiasta sen verran, itelleni ei tehty sitä Kampin Terveystalolla koska itselläni ei ole oikeastaan närästystä tai muuta semmoista mikä viittaisi siihen että pitäis tarkistaa. Ja koska olen sen verran nuori.
Ainakin näin mulle kirurgi sen sanoi, että iäkkäämmille ihmisille ne yleensä sen tekee, varsinkin jos vaivana on närästys. Ettei sielä ole mitään kasvaimia tai muita.
Ainakin näin mulle kirurgi sen sanoi, että iäkkäämmille ihmisille ne yleensä sen tekee, varsinkin jos vaivana on närästys. Ettei sielä ole mitään kasvaimia tai muita.
lihava89- Viestien lukumäärä : 277
Ikä : 35
Registration date : 06.11.2012
Komppaan lihava89:ä!
Minulle gastrokopiasta oli hyötyä, koska kuulemma minun ikäisillä eli 50-luvulla syntyneillä usealla on helikobakteeri, joka on hyvä ajaa pois ennen mahaleikkausta. Minulla se pirulainen lähti vasta toisen lääkekuurin jälkeen. Minulla ei siitä ollut oireita, tai sitten olin tottunut pieneen ylävatsakipristelyyn, jonka tuo heliko voi aiheuttaa. Lääkärin mukaan minunikäiset ollaan saatu se kotikeittiöistä, sen aikaisissa puhtausolosuhteissa. Se aiheuttaa tulehdusta, jonka lääkäri näki silmillään gastrossa ja todennettiin labratutkimuksella.
Minulle gastrokopiasta oli hyötyä, koska kuulemma minun ikäisillä eli 50-luvulla syntyneillä usealla on helikobakteeri, joka on hyvä ajaa pois ennen mahaleikkausta. Minulla se pirulainen lähti vasta toisen lääkekuurin jälkeen. Minulla ei siitä ollut oireita, tai sitten olin tottunut pieneen ylävatsakipristelyyn, jonka tuo heliko voi aiheuttaa. Lääkärin mukaan minunikäiset ollaan saatu se kotikeittiöistä, sen aikaisissa puhtausolosuhteissa. Se aiheuttaa tulehdusta, jonka lääkäri näki silmillään gastrossa ja todennettiin labratutkimuksella.
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
poistettu
Viimeinen muokkaaja, t.si pvm La Tammi 11, 2014 9:06 am, muokattu 1 kertaa
Onko Joensuuhun menijöitä? Joulukuun leikkuri-listaa siellä ilmeisesti aletaan kohta jo suunnittelemaan, kyselenkin siis onko täällä muita jonottajia Joensuuhun kuin minä?
Hei ystävät!
Leikkaus ois sitten joulukuussa. Nyt pähkäilen tässä, että jos leikkaus sujuisi suunnitellusti ilman komplikaatioita, niin kuinka kauan pitävät osastolla tuon operaation jälkeen?
Olen suunnitellut joulukuuhun jos mitä ohjelmaa tuon leikkauksen jälkeisille viikoille, ja nyt sitten mietin, pitääkö tässä ruveta perumaan jo menojansa?
Leikkaus ois sitten joulukuussa. Nyt pähkäilen tässä, että jos leikkaus sujuisi suunnitellusti ilman komplikaatioita, niin kuinka kauan pitävät osastolla tuon operaation jälkeen?
Olen suunnitellut joulukuuhun jos mitä ohjelmaa tuon leikkauksen jälkeisille viikoille, ja nyt sitten mietin, pitääkö tässä ruveta perumaan jo menojansa?
Matkustan Joensuuhun huomenna, leikkaus maanantaina. Luulisin että osastolla olen 2-3 päivää ja saikulla 2-3 viikkoa, mutta varsinaisestihan se selviää sitten kun näkee miten toivun, tuleeko komplikaatioita yms. Ohjelmaa mulla ei ole mitään suunniteltu, monet leikatut on kertoneet että olo voi leikkauksen jälkeen olla väsynyt. Eli ihan loikoilua suunnitteilla ja kävelyä yms. kun olo sallii.
Helmiäinen- Viestien lukumäärä : 179
Registration date : 28.11.2012
^ Hyvää matkaa sinulle Joensuuhun, Helmiäinen!
Sittenpä sinulta kuulen, miten pitkään siellä osastolla pitävät!
Sittenpä sinulta kuulen, miten pitkään siellä osastolla pitävät!
Mulle sanottiin lahdessa, että koska asun niin kaukana sairaalasta, pitävät kaksi yötä leikkauksen jälkeen. Ja menen sinne jo edellisenä päivänä ettei yöllä tarvitse lähteä jotta olis aamulla perillä.
meevin- Viestien lukumäärä : 517
Registration date : 21.11.2012
^ Toivon todella, että neljäntenä päivänä pääsisin jo kotiin. Mutta jos haluavat pitää pidempään, niin kai se on sitten jäätävä..
Olin Joensuussa 4 yötä ja menin sinne siis jo päivää ennen leikkausta. Ilman kipuiluja olisin varmaan päässyt pois jo keskiviikkona, kuten toinen maanantaina leikattu rouva. Mutta olo oli vähän kipeä vielä keskiviikkona, joten jäin mielellään osastolle hyvään hoitoon vielä yhdeksi päiväksi. Kirurgit ja hoitajat kyselee kyllä oloa ja seuraa tilannetta yötä päivää. Minusta Joensuussa sai hyvää hoitoa!
Helmiäinen- Viestien lukumäärä : 179
Registration date : 28.11.2012
Hienolle kuulostaa Helmiäinen! Paranemisia sulle!
Minun pitäisi nyt olla viimisellä pussikuurilla tässä jo, mutta meinaan kyllä käydä muutamat pikkujoulut ihan hyvinmielin normisti läpi. Ravitsemusterapeuttikaan ei tuota iloa multa sitten kieltänyt.
Poljenpa sitten vaikka kuntopyörää noitten pikkujoulu kaloreitten hävittämiseen pitempään.
Minun pitäisi nyt olla viimisellä pussikuurilla tässä jo, mutta meinaan kyllä käydä muutamat pikkujoulut ihan hyvinmielin normisti läpi. Ravitsemusterapeuttikaan ei tuota iloa multa sitten kieltänyt.
Poljenpa sitten vaikka kuntopyörää noitten pikkujoulu kaloreitten hävittämiseen pitempään.
Kaipasin vaihtelua tähän eneilyyn, ja tilasin Leader Protein Diet -tuotteita. Onkos kellään kokemuksia näistä pussukoista?
Easy diet puurot ja Nutrilett keitot ja pirtelöt on kyllä parhaita mun makuuni. Mutta ajattelin nyt kokeilla kanakeittoa ja suklaavanukasta noista, jotta pysyn edes jotenkin tässä kurssissa.
Easy diet puurot ja Nutrilett keitot ja pirtelöt on kyllä parhaita mun makuuni. Mutta ajattelin nyt kokeilla kanakeittoa ja suklaavanukasta noista, jotta pysyn edes jotenkin tässä kurssissa.
Mä kävin leikkauksessa Helsingissä, asun Lahdessa. Olin yhden yön omasta toiveestani. Yleensä pitää 2 yötä. Mutta itselläni oli kyllä hyvä olo. Tikkikohdat oli herkät, sai varovasti mennä maate yms kun tuntu et kiristi. Mut muuten itse palauduin hyvin leikkauksesta.Vahvempia särkylääkkeitä en käynyt edes hakemassa kun kotiin tulin. Normi panadoolii vetelin satunnaisesti, yleensä illalla ennen nukkumaan menoa
Tsemppiä sulle punatukka!!
Tsemppiä sulle punatukka!!
lihava89- Viestien lukumäärä : 277
Ikä : 35
Registration date : 06.11.2012
Sivu 3 / 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa