Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Tsemppiä tarvitaan!

+15
lihava89
HyeeNa!
Pellukka
t.si
Mirana
stina66
Palleroinen
meevin
hansu
Elämä edessä
Valma72
matamiina
trintilla
Helmiäinen
punatukka
19 posters

Sivu 3 / 5 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Siirry alas

Tsemppiä tarvitaan! - Sivu 3 Empty Vs: Tsemppiä tarvitaan!

Viesti kirjoittaja t.si To Toukokuu 09, 2013 1:48 pm

poistettu

Viimeinen muokkaaja, t.si pvm La Tammi 11, 2014 9:05 am, muokattu 1 kertaa

t.si

Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 11.02.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti kirjoittaja punatukka To Toukokuu 09, 2013 3:36 pm

^Luulenpa, ettet siinä kerkiä miettimään, onko se kurkku auki vaiko ei. Puutuu sen verran suukin ja homma hoituu nopeasti Very Happy Harmitti, kun en itse pystynyt oikein katselemaan sitä näyttöruutua, millaista siellä sisuksissani oli, kun odotin seuraavaa hyökyaaltoa. Shocked

Kyllä se hyvin menee, seurailet vain ohjeita, ja kyllähän se aina yökkyyttää, kun ylimäärästä ruokatorveen laitetaan. itse kyllä mielenkiinnolla odottelen, että löytyikö sieltä mitä, ja hyvilläni, että hoidetaan, jos mitä löytyy. Itse vatsansuojalääkettä joudun välillä särkylääkkeiden vuoksi käyttämään, joten hyvä tietää, että jos olisikin joku muu syy tuohon vatsan korvennukseen.

Itse joskus oon ollut potilasta saattelemassa gastroskopiaan, ja mukana seuraamassa miten tutkimus tehdään. Helpommalla minä nyt pääsin, kun se sairas kuihtunut vanhus silloin kerran, jolle oli tosi vaikeaa tuo putken nieleminen. Ja lääkärikin oli silloin tosi töykeä tuolle potilaalle, kun ei tahtonut heti onnistua ja oli mukamas niin kiire. Vanhus oli pitkään jo ollut huonolla syömisellä, vatsakipujen ja pahoinvoinnin takia, niinpä pahempi laatuista sieltä silmämääräisestikin sitten jo löytyi. Sad

Mutta, eikun tsemppiä sulle!! Smile

punatukka

Viestien lukumäärä : 108
Registration date : 21.12.2012

Viesti kirjoittaja t.si Pe Toukokuu 10, 2013 2:04 am

poistettu

Viimeinen muokkaaja, t.si pvm La Tammi 11, 2014 9:04 am, muokattu 1 kertaa

t.si

Viesti kirjoittaja punatukka La Toukokuu 11, 2013 5:04 pm

^mitenkäs sun t.si siellä tutkimuksessa eilen kävi? affraid

Tuo sinun avatar hahmo Dawn French laihdutti aikoinaan myös runsaasti, olikohan hänelle tehty laihdutusleikkaus?
Upea komedienne, ja erityisesti sarjassa "The Vicar of Dibley" hän oli aivan mahtava! Very Happy

punatukka

Viesti kirjoittaja t.si La Toukokuu 11, 2013 10:28 pm

poistettu

Viimeinen muokkaaja, t.si pvm La Tammi 11, 2014 9:04 am, muokattu 1 kertaa

t.si

Viesti kirjoittaja punatukka La Toukokuu 11, 2013 11:26 pm

^no, olipas sulla kokemus. Shocked

Itse en ees tiennyt, milloin nappasivat nuo koepalat, näin kyllä kun vaijeria sinne putkeen työnsi useamman kerran, mutta mitään tuntemuksia ei mulla muuten ollut. Varmasti riippuu vähän toimenpiteen tekijänkin otteista, miltä se potilasta tuntuu.

Mutta nytpä sulla on tuo tutkimus tehty, joten jospa ei ihan kohta eteen tulisi! Smile

punatukka

Viesti kirjoittaja hansu La Toukokuu 11, 2013 11:33 pm

Ne ei taida tähystellä meitä ohitusleikattuja kuin välttämättömimmissä pakoissa ja sittenkin on mahdollisuus saada kevyt humautus/anestesia toimenpiteen ajaksi. Ja se joka tähystää on sitten luultavammin sieltä fiksuimmasta päästä...

Kyllä minäkin tunsin näytteidenoton pienenä kiristävänä tunteena ja nykäisynä. Uudelleen en kuitenkaan siihen toimenpiteeseen haluaisi minäkään...
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010

Viesti kirjoittaja meevin La Toukokuu 11, 2013 11:44 pm

Meillä ei viissiin tähystetä ollenkaan. Helico tutkitaan puhallustestillä. Heti maanantaina pitää alkaa aikaa varailemaan Very Happy

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Registration date : 21.11.2012

Viesti kirjoittaja punatukka Su Toukokuu 12, 2013 12:15 am

^ Elikkäs meillä on on ihan erilaisia käytäntöjä eri sairaanhoitopiireillä tästä tutkimuksesta.

Katselin noita käypä hoito suosituksia, ja leikkauksen jälkihoidosta on kyllä hyvät ohjeistukset laadittu. Joten tietävät pienemmässäkin terveyskeskuksessa, mitä tulee huomioida kun joku on laihdutusleikkauksen läpi käynyt.

Itselläni kalorilaskuri.fi avulla laihtuminen jatkuu.. 1200 kcal mennään, vaikka laskuri aina yrittää nostaakin tuota kalorimäärää välillä. Paino jumittaa välillä ja sitten humpsahtaa taas alaspäin enempi, mutta tuo laskuri olettaa painon tippuvan tasaseen, ja säätelee tuota kalorimäärää jatkuvasti. Evil or Very Mad Mutta minä lopetan syömisen 1200 kaloriin!

punatukka

Viesti kirjoittaja Pellukka Su Toukokuu 12, 2013 1:16 am

Onneks mun ei tartte nyt skopiaan mennä, kun tammikuussa on tähystetty....
Sillon kurkkuun suhautettiin puudutetta ja lopun ajan keskityin vaan hengittämään rauhallisesti ja katoin samaan kohtaan... Razz ja se oli siinä... huomasin kyllä, että jos ajatus ja keskittyminen lipes, alko kauhee yökkiminen ja ahistus... mutta 10 minsaa ja se oli siinä... eikä sitä tartte kärsiä enää... silent
Pellukka
Pellukka

Viestien lukumäärä : 303
Registration date : 29.08.2012

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Su Toukokuu 12, 2013 4:22 am

Mä hyperventiloin siinä kun otettiin gastroskopia. Ei se mitenkään ylitsepääsemätön juttu ollut, ei kauheen kivakaan tosin.

Ihan vertailukohteena mun hyperventiloinnille: Mä hyperventiloin tänään paljon pahemmin kun pistin jalat semmoseen akvaarioon missä oli semmosia kaloja jotka näykkii jaloista sitä kuollutta ihosolukkoa.. Että siltäkin kantilta voi kattoa, kumpi oli mulle pahempi: Gastroskopia vai kala-jalkakylpy? : DD
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011

Viesti kirjoittaja punatukka Su Toukokuu 12, 2013 4:58 am

^Minä oon laivareissuilla ollut joskus tuolla kalanruokana! Very Happy

Runsaat 40 minuuttia kun siinä kaloja ruokki, niin tulosta myös tuli. Kantapäät oli kyllä siistit tuon hoidon jälkeen, eikä tarvinnut raspata pitkään aikaan. Suosittelen lämpimästi, jos mahdollisuus tuohon on päästä!

punatukka

Viesti kirjoittaja lihava89 Ma Toukokuu 13, 2013 6:33 am

Gastroskopiasta sen verran, itelleni ei tehty sitä Kampin Terveystalolla koska itselläni ei ole oikeastaan närästystä tai muuta semmoista mikä viittaisi siihen että pitäis tarkistaa. Ja koska olen sen verran nuori.

Ainakin näin mulle kirurgi sen sanoi, että iäkkäämmille ihmisille ne yleensä sen tekee, varsinkin jos vaivana on närästys. Ettei sielä ole mitään kasvaimia tai muita.

Smile
lihava89
lihava89

Viestien lukumäärä : 277
Ikä : 35
Registration date : 06.11.2012

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ma Toukokuu 13, 2013 1:05 pm

Komppaan lihava89:ä!
Minulle gastrokopiasta oli hyötyä, koska kuulemma minun ikäisillä eli 50-luvulla syntyneillä usealla on helikobakteeri, joka on hyvä ajaa pois ennen mahaleikkausta. Minulla se pirulainen lähti vasta toisen lääkekuurin jälkeen. Minulla ei siitä ollut oireita, tai sitten olin tottunut pieneen ylävatsakipristelyyn, jonka tuo heliko voi aiheuttaa. Lääkärin mukaan minunikäiset ollaan saatu se kotikeittiöistä, sen aikaisissa puhtausolosuhteissa. Se aiheuttaa tulehdusta, jonka lääkäri näki silmillään gastrossa ja todennettiin labratutkimuksella.
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja t.si Ti Toukokuu 14, 2013 12:25 am

poistettu

Viimeinen muokkaaja, t.si pvm La Tammi 11, 2014 9:06 am, muokattu 1 kertaa

t.si

Viesti kirjoittaja punatukka Ti Loka 08, 2013 12:08 am

Onko Joensuuhun menijöitä? Joulukuun leikkuri-listaa siellä ilmeisesti aletaan kohta jo suunnittelemaan, kyselenkin siis onko täällä muita jonottajia Joensuuhun kuin minä? Rolling Eyes

punatukka

Viesti kirjoittaja punatukka La Marras 09, 2013 8:30 pm

Hei ystävät!

Leikkaus ois sitten joulukuussa. Nyt pähkäilen tässä, että jos leikkaus sujuisi suunnitellusti ilman komplikaatioita, niin kuinka kauan pitävät osastolla tuon operaation jälkeen? Shocked 

Olen suunnitellut joulukuuhun jos mitä ohjelmaa tuon leikkauksen jälkeisille viikoille, ja nyt sitten mietin, pitääkö  tässä ruveta perumaan jo menojansa? Sad

punatukka

Viesti kirjoittaja Helmiäinen La Marras 09, 2013 9:32 pm

Matkustan Joensuuhun huomenna, leikkaus maanantaina. Luulisin että osastolla olen 2-3 päivää ja saikulla 2-3 viikkoa, mutta varsinaisestihan se selviää sitten kun näkee miten toivun, tuleeko komplikaatioita yms. Ohjelmaa mulla ei ole mitään suunniteltu, monet leikatut on kertoneet että olo voi leikkauksen jälkeen olla väsynyt. Eli ihan loikoilua suunnitteilla Smile ja kävelyä yms. kun olo sallii.
Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Registration date : 28.11.2012

Viesti kirjoittaja punatukka Su Marras 10, 2013 5:24 pm

^ Hyvää matkaa sinulle Joensuuhun, Helmiäinen!
Sittenpä sinulta kuulen, miten pitkään siellä osastolla pitävät! Smile

punatukka

Viesti kirjoittaja meevin Su Marras 10, 2013 6:26 pm

Mulle sanottiin lahdessa, että koska asun niin kaukana sairaalasta, pitävät kaksi yötä leikkauksen jälkeen. Ja menen sinne jo edellisenä päivänä ettei yöllä tarvitse lähteä jotta olis aamulla perillä.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Registration date : 21.11.2012

Viesti kirjoittaja punatukka Ma Marras 11, 2013 3:11 am

^ Toivon todella, että neljäntenä päivänä pääsisin jo kotiin. Mutta jos haluavat pitää pidempään, niin kai se on sitten jäätävä..Very Happy

punatukka

Viesti kirjoittaja Helmiäinen Pe Marras 15, 2013 2:57 am

Olin Joensuussa 4 yötä ja menin sinne siis jo päivää ennen leikkausta. Ilman kipuiluja olisin varmaan päässyt pois jo keskiviikkona, kuten toinen maanantaina leikattu rouva. Mutta olo oli vähän kipeä vielä keskiviikkona, joten jäin mielellään osastolle hyvään hoitoon vielä yhdeksi päiväksi. Kirurgit ja hoitajat kyselee kyllä oloa ja seuraa tilannetta yötä päivää. Minusta Joensuussa sai hyvää hoitoa!
Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Registration date : 28.11.2012

Viesti kirjoittaja punatukka Pe Marras 15, 2013 5:32 pm

Hienolle kuulostaa Helmiäinen! Paranemisia sulle! Smile 

Minun pitäisi nyt olla viimisellä pussikuurilla tässä jo, mutta meinaan kyllä käydä muutamat pikkujoulut ihan hyvinmielin normisti läpi. Ravitsemusterapeuttikaan ei tuota iloa multa sitten kieltänyt. Very Happy

Poljenpa sitten vaikka kuntopyörää noitten pikkujoulu kaloreitten hävittämiseen pitempään.santa

punatukka

Viesti kirjoittaja punatukka Su Marras 17, 2013 3:39 am

Kaipasin vaihtelua tähän eneilyyn, ja tilasin Leader Protein Diet -tuotteita. Onkos kellään kokemuksia näistä pussukoista? Shocked

Easy diet puurot ja Nutrilett keitot ja pirtelöt on kyllä parhaita mun makuuni. Mutta ajattelin nyt kokeilla kanakeittoa ja suklaavanukasta noista, jotta pysyn edes jotenkin tässä kurssissa. Smile

punatukka

Viesti kirjoittaja lihava89 Su Marras 17, 2013 5:50 am

Mä kävin leikkauksessa Helsingissä, asun Lahdessa. Olin yhden yön omasta toiveestani. Yleensä pitää 2 yötä. Mutta itselläni oli kyllä hyvä olo. Tikkikohdat oli herkät, sai varovasti mennä maate yms kun tuntu et kiristi. Mut muuten itse palauduin hyvin leikkauksesta.Vahvempia särkylääkkeitä en käynyt edes hakemassa kun kotiin tulin. Smile Normi panadoolii vetelin satunnaisesti, yleensä illalla ennen nukkumaan menoa Smile

Tsemppiä sulle punatukka!! Smile
lihava89
lihava89

Viestien lukumäärä : 277
Ikä : 35
Registration date : 06.11.2012

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 3 / 5 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa