Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ihan kauhee olo :(

+30
maalu
anemo
bulleriina
joku80
Nancy
MRA123
Riski_iita
sinizii
onnellinen
Bulla65
Lovely
tigertytto
tiikos
Tancy
marja72
Jemima-61
sannikaarina
Ballerina
sirutarleena
Kimby
Ann
Lyltsy
Maria
Poutapilvi
Tantta
mamuska
ritu
Laihduttava
kissus nytkö jo
muuminmamman4
34 posters

Sivu 4 / 5 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Siirry alas

Ihan kauhee olo :( - Sivu 4 Empty Vs: Ihan kauhee olo :(

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 To Syys 23, 2010 7:14 pm

Kiitos neuviusta Maria :)
Olen tässä nyt yrittänyt vaan ajatella että kyllä se tästä! Aloitin myös tänään ruokapäiväkirjan kirjottamisen! Ja ostin toissapäivänä sitä Maito Plussaa! Onneks se ei maistu niin oudolta.... Ihan mielenkiinnosta kysyn että kuinka paljon te muut leikatut olette suurinpiirtein syönyt näin 2+ viikkoa leikkauksesta? Mulla menee noin 1-1,5 dl riipuu miten paksua se on! Ajattelin vaan kun ton ohjeen mukaan mitä sain sairaalasta niin ruokamäärän pitäis olla esim,lounas : 1,5dl sosetta TAI 1 peruna/1dl perunasosetta + 4-5 rkl lihaa/kalaa/broileria/1 jauhelihapihvi/3 lihapullaa ja siihen vielä 2rkl kasviksia?? Sehän on aivan "julmettu" määrä! Vai pystyykö muka tuo uusi maha noin suuren määrän jo? En minä ainakaan uskalla koittaa! Välillä kuitenkin tuntuu siltä että syön liikaa!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 49
Registration date : 18.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti kirjoittaja ritu To Syys 23, 2010 8:23 pm

Älä ota paineita vielä syömisistä vaan syö mitä jaksat eläkä yhtään enemmän siinä menee vaan hermot jos joka suupalaa tarkkailee kun paino laskee muutenkin esm. multa on paino tippunut 120kg ja en ole laskenut yhtään mitä olen suuhuni laittanut ja mielestäni syön melko usein ja herkuttelen myös.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo To Syys 23, 2010 8:52 pm

kuullostaa kyllä isolle määrälle, jos 0,5dl vetoiseen vatsaan pitåå työntää alle kuukauden yli desin verran ruokaa kerralla... Ei ole ihme että on vatsa kipeä, onko se todella tarkoitus venyttää heti takaisin isoksi?
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010

Viesti kirjoittaja Ann To Syys 23, 2010 11:49 pm

Meille Terveystalossa leikatuille ainakin suositellaan n. 2dl ruokaa kerrallaan ja tämän verran rupesin itse syömään muistaakseni 3. viikon kieppeillä. Kyllä se määrä pikkuhiljaa kasvaa. Tuossahan on hyvä muistaa, että jos ei syö-ei laihdu ja saa itsensä muutenkin huonoon kuntoon! Eli kannattaa syödä itseään tunnustellen, kyllä se kroppa kertoo. Liikaa ei mielestäni kannata myöskään pelätä syömistä. Jos ohjeiden mukaan elelee niin ei sinne mahaan mitään vaurioita saa aikaiseksi eikä ylimääräisiä venymisiä. Kirurgin sanoin siihen ei juurikaan itse voi vaikuttaa venyykö vai ei.

Ainakin GBP-leikkauksen jälkeen ei mahalaukkua varsinaisesti enää ole, johon ruoka pysähtyisi ja pikkuhiljaa jatkaisi sieltä ohutsuoleen. Nyt se menee samalla kyydillä ruokatorvesta ohutsuoleen ohittaen pikkuruisen "mahalaukun". Eli tämän takia tuleekin syödä hitaasti, hyvin pureskellen. Ja kun hitaasti syö niin 2dl ruokaakin mahtuu, koska meneehän eteenpäin suolistossa.

Ann
Ann

Viestien lukumäärä : 94
Registration date : 02.08.2010

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Pe Syys 24, 2010 12:19 am

Iltaa! Juuri äsken kotiudun sairaalasta! Jouduin sitten sinne piipaa vauhdilla (oman ukon kyydissä) kun minä idiootti menin rehkimään liikkaa! Nostin 2 kapaletta hyllyä ja paria painavaa laatikkoa! Niin siinä sitten kävi ttä alkoi kovat kivut ja eihän siinä muu auttanut kun lähtee kovaa vauhtia sairaalaan! Onneksi selvisin säikähdyksellä (toivottavasti) sain suoneen kipulääkettä ja nesteitä, otettiin iso kasa kokeita ja ekg? Mutta muuta se tohtori ei sitten tehnyt! Se ei kuunellut mun mahaa eikä edes koskenut siihen! Sanoin sille kun se laitto mut kotiin että minulla on edelleen kipuja VAIKKA sain suoraan suoneen kipulääkettä, mutta se tykkäs että se on joku "revähdys" johtuen siitä nostelusta! Toivon vaan että kivut poistuu ja se ei ole mitään sen kummempaa! Nyt mä VANNON että en nostele mitään ainakaan 3 viikkon!!!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja MRA123 Pe Syys 24, 2010 12:26 am

Jumankekka Muumimamman4 !!!!

Toivottavasti nyt uskot ettei kannata leikkiä tällä asialla !!!

(kirjoitettu virne suupielessä mutta kuitenkin sormea heristäen)
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009

Viesti kirjoittaja Nancy Pe Syys 24, 2010 1:28 am

Muuminmamman4, älähän ala siellä riehumaan vielä tässä vaiheessa!!! Hui, tuli ihan mieleen ajat sappikivileikkauksen (2002) ja umpparileikkauksen (2007) jälkeen, kun ei tarvinnut isoa virheliikettä tehdä ja maha oli todella kipeä. Nyt lääkitys kohilleen ja lepäilet ja sitten jos vieläkin koskee niin takaisin sinne sairaalaan.

Nancy

Viestien lukumäärä : 95
Ikä : 55
Registration date : 04.08.2010

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Pe Syys 24, 2010 1:47 am

Moikka Mra123 ja Nancy... Tiedän että tein tyhmän tempun ja nyt tässä pelkään että olen todella saanut aikaan jotain vauriota! Mulla tulee välillä niin kovia kipuja että oikein itku tulee =( Se ei kuitenkaan ole niin helppoa vaan huilata kun on neljä pientä lasta... Kovasti yritän kyllä ottaa rauhallisesti! Nyt lapset tossa syö iltapalaa ja sen jälkeen lähden nukkumaan heidän kanssa! Toivon todella että kipuilu on aamu menessä rauhoittunut! Ja kiitos teille kun välitätte <3<3 Olette niin ihania!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja Laihduttava Pe Syys 24, 2010 2:10 am

Voi ei! Toivottavasti on vain jokin revähdys siellä kuitenkin. Soita ihmeessä Vaasaan jos huomenna olet kipeänä vielä. Siellä kuitenkin tiedetään vielä tarkemmin ja osaavat sanoa mitä pitäisi tehdä.

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 La Syys 25, 2010 1:21 pm

Siis nyt kyllä sapettaa ja kunnolla! Kävin aamulla vaakalla ja painoa on 123!!?? Siis mitä hittoa? Syän kun hiiri ja liikun monta tuntia päivässä ja LIHON?? Mä kohta luovutan :( Eilenkin olin koko päivän liikkeellä ja söin tämän verran: Aamulla 1 näkkäri, lounas juomajugúrtti, välipala näkkäri, päivällinen minimaallinen pala kalaa ja pottumuusia/porkkanaa (1,5dl yhteensä) illalla näkkäri....... Siis onko tuo nyt liikaa? No ehkä vettä ei mennyt siinä päivän aikana niiin kaheena mutta kyllä minä illan ja yön aikana join varmaan sen 1 litran verran! Tänään on sitten TAAS kauhee päänsärky ja kaiken lisäksi koko kroppa on kipee siitä liikunnasta :( (mulla on nyt kauhee pääkipu jo 3 päivää!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja Ballerina La Syys 25, 2010 1:41 pm

Heips!!!
Mun mielestä toi sun ruokailus on liian vähäistä!!!Mä syön aamulla jugurtin, klo 11 kunon ruokaa n.1,5-2 dl, kahen aikaan hedelmä, viideltä taas ruoka ja illalla voileipä tai viili tms.Ja lisäksi "napsin" välillä kinkkusiivuja kaapista=)...näin käskettiin ravitsemusterapeutilla tehä!!

Ballerina

Viestien lukumäärä : 23
Registration date : 03.05.2010

Viesti kirjoittaja Lyltsy La Syys 25, 2010 3:28 pm

Jep, liian vähän ruokaa yleensäkin ja erityisesti proteiinia. Veden juonto tasaisesti pitkin päivää olisi hyvä. Päänsärky tulee mulla ainakin heti jos en ole juonut tarpeeksi.

Erityisesti jos olet liikkunut paljon etkä ole juonut!

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 La Syys 25, 2010 11:07 pm

Taidan olla aika epäonnistunut kun saan munattua jopa tämän! Luulin että tästä leikkauksesta olis apua mutta ei minun kohdalla! Kyllä sen painon pitäis pudota pienelläkin syömisellä, onhan noita anorektikoitakin jotka syö vielä vähemmän ja laihtuu kuitenkin! Ei se lukee vaan mun kirjoissa että minusta ei laihaa tuu tekemälläkään! Onnea teille muille kuitenkin!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja MRA123 La Syys 25, 2010 11:12 pm

Hei haloo Muumimamman4 !!!!! :))

Kuuntelepas nyt; menit leikkaukseen johon olit valmistautunut ENEllä eli elimistösi oli ketoositilassa, (valmiiksi kituutettu säästöliekille) nyt leikkauksen jälkeen, tarvitset PROTEIINIÄ jotta elimistösi jaksaa polttaa rasvaa!
Jos jatkat tolla säästöliekillä niin ei varmaan hyvä heilu! Luuletkos olevasi joku tilastollinen poikkeus---- ei käy, se tulen olemaan minä! :)) Mulla on aina tosi huono tuuri kaikessa, en ole kai edes koskaan arpajaisissa mitään voittanu... :))

Mut hei, voitko edes kokeilla lihaisampaa ruokavaliota vaikka viikon ennen kuin itsesi tuomitset??? Taidat olla aika hätähousu vaikka mä olen kaikkien hätähousujen äiti :)))
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009

Viesti kirjoittaja Kimby La Syys 25, 2010 11:14 pm

Nyt lopetat ton itsesäälin. Leikkauksesta on 2 viikkoa ja et kuulema ikinä enää laihdu. Kuulostaako kovin järkevältä? Vastaan sun puolesta: Ei. Palataan tähän asiaan sitten 3 kk kuluttua... Mitään laihdutustuloksia ei pitäisi katsella alle 3 kuukauden jaksoissa, ja naisilla on vielä tuo hormoonikierto joka sekoittaa ihan kaiken (kerää nestettä) kerran kuussa. 3 kk leikkauksen jälkeen häviää painoa keskimäärin 12% ja vuoden kohdalla prosentti on 26%. Muista ne lukemat sitten 3 kk ja vuoden kuluttua. Nyt lopetat vaakalla hyppimisen ja keskityt juomaan riittävästi ja syömään mahdollisimman paljon proteiinia. Sillä voit itse vaikuttaa asiaan. Kun ne on kondiksessa niin tuloksia syntyy satavarmasti, ja sitä paremmin mitä vähemmän sinä stressaat asiasta.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009

Viesti kirjoittaja Lyltsy La Syys 25, 2010 11:29 pm

Se on oleellista että et laihduta enää!!! Sehän meidät kaikki on ajanut ähän tilanteeseen että leikkausta tarvittiin !

Sun elämäsi viiminen laihdutuskuuiri oli se ene, nyt pitäisi pyrkiä syömään normaalisti, mielummin usein, kuin harvoin. Määrä tulee vatsan koosta ja omilla valinnoilla pidät sen proteiinin määrän riittävänä, niin laihdut varmasti.
Mikä on kymmenissä vuosissa kerätty, ei se viikoissa lähde pois. Tässä projektissa aika on sun puolellasi.

Vaaka on vähän vihollinen, ainakin jos siellä ramppaa alvariinsa. Jos pystyisin, kävisin vaakalla vain kerran kuukaudessa, kerran viikossa on maksimi mulle, että mieli pysyy hyvänä. Ja tosiaan neljän kuukauden kokemuksella voin todeta että tulee varmasti viikkoja jolloin paino on noussut tai ei ainakaan pudonnut, sitten seuraavalla tai seuraavalla viikolla paino on pudonnut. Myös mittanauhaa kannattaa käyttää kuukausittain, sekin tuo konkretiaa pienentymiseen.

Ja vielä kerran, muista juoda vettä tasaiseen ja 1,5 litraa päivässä vähintään.

Tsemppiä!!!
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Su Syys 26, 2010 9:29 pm

Hei Lyltsy!
Pyydän kaikilta anteeks tota mun eilistä masennuskirjotusta! Oli hiukan sitten huono päivä! No kävin kuitenkin vaakalla tänäaamuna ja nyt päätin että käyn vain kerran viikossa ;) Aamupaino oli 119 :) Oli varmaan vielä viimeks sitä rättikauden turvotusta! Joo söin myös eilen enemmän ja join aika paljon vettä! Eiköhän se tästä! On vaan ollut aikamoisia päiviä!!
Ihanaa päivänjatkoa teille kaikille =)
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja joku80 Ma Syys 27, 2010 2:23 pm

Voi muuminmamman4, mulla on niin paljon samanlaisia ajatuksia kuin sulla. Käyn joka välissä vaakalla ja hermoilen, kun paino ei putoa sitä vauhtia kuin jollakulla muulla. Pelkään, etten laihdukaan.

Juominen on vielä työlästä, syöminen jostain syystä helpompaa. Leikkauksesta tasan kaksi viikkoa. Maha ei toimi normaalisti vielä, en ole jaksanut liikkua niin paljon kuin haluaisin, koska olen ollut ajoittain melko väsynyt ja kipeäkin.

Miten jatkossa syömiset ja juomiset: mulle sanottiin, että esim. aamulla 1dl puuroa, sitten puoli tuntia taukoa, 1dl vettä, puoli tuntia taukoa, 1dl jugurttia, puoli tuntia taukoa... Mä en ehdi mitään muuta kuin syödä tai juoda. Onko teillä muilla leikatuilla pysynyt nuo syömis-juomisvälit noin pitkinä? Menee aamupalassakin aikas kauan...

joku80

Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 04.10.2008

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ma Syys 27, 2010 3:51 pm

Siis syömistä puolen tunnin välein? Jo on ruoka painotteinen elämä tiedossa,... karmeeta =(
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010

Viesti kirjoittaja bulleriina Ma Syys 27, 2010 4:10 pm

Moi!
Minulla on leikkauksesta 7 kk ja nykyisin syön ihan normaalin ateriarytmin mukaan eli 5-6 kertaa päivässä työpaikan kahvitunnit mukaan luettuna (tosin en läheskään aina syö kahvin kanssa mitään). Eli se tiheä syöminen on tärkeää toipumisvaiheessa heti leikkauksen jälkeen, mutta nyt elämää hallitsevat ihan muut asiat kuin syöminen. Ei edes enää hulluja mielitekoja!!!

bulleriina

Viestien lukumäärä : 182
Registration date : 09.04.2009

Viesti kirjoittaja joku80 Ma Syys 27, 2010 4:18 pm

Kiva kuulla, bulleriina! Nyt tuntuu, ettei muuta ehdi kuin syödä tai juoda. Syöminen todellakin hallitsee elämääni, mutta näin olen ymmärtänyt että tässä vaiheessa pitääkin olla. Ja siksikin se sairasloma on...

joku80

Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 04.10.2008

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Ma Syys 27, 2010 5:43 pm

Moikka!
Huh huh, kun on kaikenmaailman ajatuksia päässä! Olen alkanut liikaa seuraamaan omaa vointia :( Seuraan verenpainetta, pulssia ja painoa KOKO ajan! MIKSI?? Taidankin pyytää keskustelu aikaa tonne tohtorille! MItä tämä nyt oikein on?! Verenpainetta olen kyllä seurannut jo monta vuotta ja se on mielestäni ihan hyvä mutta tuo mun pulssi! Se on leikkausken jälkeen laskenut aivan hurjan matalaksi! Hetken kun istun ja katson telkkua tai olen tietokonella se on siinä 55-53? Onko tuo edes hyväksi? Nyt hermoilen koska mulla on tunnin päästä sähköratakuvaus! IIIIIK! Mitenköhän kivulias sekin on? Energiaa mulla kyllä löytyy ja liikun mielellään,,,, Mutta tuo pulssi! Laskeekohan se enemmän jos alan lisää liikuntaa! Voi hitsi kuinka skitzo musta on tullut :D
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja sannikaarina Ma Syys 27, 2010 9:56 pm

Noista syömisväleistä kommenoin minäkin :).

Kirurgi sanoi sairaalasta lähtiessäni, että syöminen käy työstä vähän aikaa, ja oikeassahan tuo oli.
Nyt viisi viikkoa leikkauksesta ateriavälit ovat tasoittuneet jo aika normaaleiksi. Juomista joudun hieman tarkkailemaan, että tulee nesteitä riittävästi.
Mulla oli ohjeena kahden ekan viikon aikana, kun olin nestemäisellä, että 2l päivässä kaikki nesteet yhteensä. Kertaakaan en sinne tavoitteeseen päässyt, vaan 1,5l oli se mihin ylsin pääsääntöisesti. Määrät ovat siinä vaiheessa vielä niin pieniä, että ihan koko ajan olisi pitänyt olla lipittämässä jotain. Väsymyskin painoi ja nukuin pitkiä päiväunia, silloin ei voi syödä tai juoda ;).

Joten, kyllä se siitä tasoittuu, eikä se loppujen lopuksi niin ruokapainotteista enää olekaan :).
Töissä pistän tällä hetkellä parin tunnin välein jotain pientä suuhuni ja juon siinä välissä. Siitä puolen tunnin tauosta syömisen ja juomisen välillä kyllä pidän kiinni, muuten tulee paha olo.

Sannikaarina
sannikaarina
sannikaarina

Viestien lukumäärä : 45
Registration date : 15.08.2010

Viesti kirjoittaja tigertytto Ma Syys 27, 2010 11:35 pm

Muuminmamman4
Mun miehellä on pulssi ollut nyt jo noin vuoden verran 43-50...
Hän on laiha eikä siis leikattu..mutta jostain syystä se pulssi on ihan kummallisen alhainen...sanoivat lääkärissä että se on ns"huippu urheilijan"pulssi...vaikka ei täää ukko kylläkään edes urheile..ellei sitten kovaa työn tekoa lasketa urheiluksi : )
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Ti Syys 28, 2010 1:19 am

Moi Tigertyttö! Joo minä kysäsin tohtorilta tosta pulssista ja se vaan sano että parempi "hitaampi" kun liian nopee! Mutta on vaan niin ahdistavaa kun on niin hidas :( NO eiköhän se siitä! Päivä kerralla tässä yritettään mennä! Huomenna on jo 3 viikkoa leikkauksesta ja alkaa pikkuhiljaa tottumaan tähän uuteen mahaan! Mutta luulen että juon liian nopsaa noita nesteitä kun ei mene kun hetki kitata alas 5 dl vettä tai 2dl kahvia! Mietinkin tässä että onkohan se hyväkis mun uudelle mahalle juoda noin nopsaa? No täytyy kysellä rav-suunnittelijalta kun näen sen seuraavan kerran!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 4 / 5 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Takaisin alkuun