Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ihan kauhee olo :(

+30
maalu
anemo
bulleriina
joku80
Nancy
MRA123
Riski_iita
sinizii
onnellinen
Bulla65
Lovely
tigertytto
tiikos
Tancy
marja72
Jemima-61
sannikaarina
Ballerina
sirutarleena
Kimby
Ann
Lyltsy
Maria
Poutapilvi
Tantta
mamuska
ritu
Laihduttava
kissus nytkö jo
muuminmamman4
34 posters

Sivu 2 / 5 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Siirry alas

Ihan kauhee olo :( - Sivu 2 Empty Vs: Ihan kauhee olo :(

Viesti kirjoittaja Lyltsy Su Syys 12, 2010 1:33 am

Vielä kommentti noista vitamiineista ym. Terveystalossa ne suositeltiin aloiitetettavaksi vasta kuukauden päästä jälkitarkastuksen aikaan.

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Su Syys 12, 2010 3:11 am

Hei lyltsy! Ei mulle sanottu muuta noista vitamiinesitä että käy heti hakemassa ne reseptilääkkeet jotta saat heti aloittaa ne? Siis nehänb vitamiinit oli reseptillä.... En kait ole tehnyt mitään "väärää" nyt? Ei kait niistä vitamiinesitä mitään haittaakaan voi olla?
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 49
Registration date : 18.03.2010

Viesti kirjoittaja sannikaarina Su Syys 12, 2010 3:14 am

Sama juttu Eirassa sanottiin vitamiineista, noin kuukauden päästä aloitetaan, kun siirrytään normiruokaan, oli kirurgin ohje.

Vaikka tuskin niistä aiemminkaan otettuna mitään haittaa olisi.
sannikaarina
sannikaarina

Viestien lukumäärä : 45
Registration date : 15.08.2010

Viesti kirjoittaja Ballerina Su Syys 12, 2010 4:03 am

Minä aloitin heti vitamiinit leikkausta seuraavana päivänä...ei mitään ongelmia!!Anna mennä vaan, muuten saattaa tulla väsyä yms.Kyl ne sairaalas tietää mitä määräävät.Vaasassa ei varmaan ole nähty mitään syytä aloittaa vitamiinit vasta myöhemmin!Tsemppiä!!!

Ballerina

Viestien lukumäärä : 23
Registration date : 03.05.2010

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Su Syys 12, 2010 5:30 am

Peijaksessa sanottiin, että heti vaan vitamiinit mukaan. Toki, jos mahan kanssa ongelmia voi rautaa sisältävät (Multivita ei sisällä sitä muistaakseni) aiheuttaa maha kipuja. 1 hyvä keino on kanssa ottaa ene pusseja pari päivässä, niin saa aika pienellä nestemäärällä (voit sekoittaa pussiin vaikka 1dl nestettä tai sitten jakaa pussin 2 ateriaan) tarpeeksi vitamiineja, kivennäisaineita jne.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Su Syys 12, 2010 3:29 pm

Huomenta päivää!
Ihan nyt täältä kysyn että onko kenelläkään tullut tämmöstä oiretta? Siis ensin alkaa kauheena huimata, silmissä mustenee mutta ei mee taju, verenpaine on heti "kohtauksen" alussa korkee 135/105 p 80 ... Sitten kun on odottanut 5 minuuttia ja ottaa paineen uudestaan (olo on siis sama) niin paineet on OK 128/88 p 79 .. Mutta siis olo on aivan kaamee :( Mitäköhän vois olla? Se "kohtaus" on nyt tullut pari kertaa päivän aikana eikä se liity ruokaliluun mitenkään!! Alkaa ottaa päästä koko homma!!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Su Syys 12, 2010 3:54 pm

Edellenkään en mitään tiedä, mutta soittisin kyllä jo sairaalaan osastolle jos olisin sinä. Äijällä meni tulppa päästä läpi ja sillä oli samoja oireita kun sulla nyt silloin kun se meni. Voi kait leikkaus aiheuttaa vaikka tukoksia, kun kakat elimistössä lahtee liikkeelle.. Otappa ja soita heti!
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010

Viesti kirjoittaja Jemima-61 Su Syys 12, 2010 4:40 pm

Kyllä se huimaus luultavasti johtuu leikkauksesta.Kaikki isot leikkaukset vetää heikkoon kuntoon.Verta kuitenkin menee vaiks oliskin tähystysleikkaus.Mulla meni kuukaus ennen ko rupes tuntumaan olo niin normaalilta,et jakso cittarin maitohyllyltä kassoille ilman heikotusta.Täss vaihees sun kuuluu lepäillä urakalla ja antaa toisten hoitaa arki.Ja ota pillerit viilin kans ,saat helposti alas lusikallisella.Tsemppiä!!!
Jemima-61
Jemima-61

Viestien lukumäärä : 35
Registration date : 20.10.2009

Ihan kauhee olo :( - Sivu 2 Empty Moikka

Viesti kirjoittaja marja72 Su Syys 12, 2010 4:46 pm

Mulla leikkauksesta nyt 9kk ja ekat 3kk oli aika kamalia. Mitään en oikein voinut syödä kun alkoi kauheat kivut ja ruoka vaan tuli ylös vaikka kuinka yritin pitää sen sisälläni. Välillä meni usea päivä etten voinut syödä mitään:( Kipuja oli joka puolella ja toki sitä huimaavaa tunnettakin oli melkein päivittäin kun ei sitä ruokaa tullut siinä vaiheessa paljoakaan syötyä ja yleiskunto heikko leikkauksen vuoksi. Välillä pelkkä vessassa käyntikin oli liikaa. Vatsantoiminta alkoi runsas viikko leikkauksesta ja silloinkin oli aivan keltaista vauvankakkaa ja niin on välillä vieläkin. Nykyään vointi on todellla hyvä! Voin syödä mitä haluan mutta entiseen nähden pieniä määriä koska maha tulee pienestä täyteen. Painoa on lähtenyt 3kg ja bmi on nyt 28. Itselläni edelleen huonon olon aiheuttaa pienikin määrä sokeria. Jogurtitkin pitää tarkastaa että ovat makeutettu fruktoosilla eikä sokerilla. Jos syön sokeria, sydän rupeaa hakkaamaan hulluna, tulee kylmä hiki ja kädet ja jalat tärisevät. Olo ei ole hyvä mutta kestää onneksi vain max. 30min. Olen aivan varma että muutaman viikon päästä olet erittäin tyytyväinen siihen että leikkauksessa olet käynyt etkä vaihtaisi olotilaasi mihinkään! Tsemppiä jatkoon ja osastolle voit aina olla yhteyksissä jos mieltäsi jokin asia painaa. Mielellään ne auttavat ja rauhoittavat mieltäsi.

marja72

Viestien lukumäärä : 65
Ikä : 52
Registration date : 10.10.2009

Viesti kirjoittaja Laihduttava Su Syys 12, 2010 4:50 pm

Marja, sun pudotusmäärästä taitaa puuttua joku numero perästä? =D

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Su Syys 12, 2010 4:53 pm

Moikka kissus nytkö jo ja te muut... Joo kyllä minä eilen sinne sairaqalaan soitin ja Vaasasta sain vastauksen että soita kokkolan ensiapuun.... Soitin sinne ja sieltä sain vastauksen että kotona pitää seurata tilanetta!? Heidän mielestä ei ollut mitään syytä huoleen! Menikö kissus sinun miehellä taju? Tai tuliko muita oireita?
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja marja72 Su Syys 12, 2010 4:56 pm

No hupsista:D Joo nolla on jäänyt pois eli 30kg on lähtenyt nyt ja vielä 9kk ihannepainoon. Tosta Buranasta vielä pakko kirjoittaa että mulla selkäongelmia joiden takia leikkaukseen lähdin ja ennen leikkausta söin Buranaa säännöllisesti. Heti leikkauksen jälkeen Burana kiellettiin ja nyt odottelen aikaa Meilahden kipuklinikalle uuden lääkityksen saamista varten. Mulle fysiatri ja Eiran lääkäri sanoivat että tulehduskipulääkkeet ovat kiellettyjä loppuelämän ajan. Jos näin ei olisi niin tuskin olisin saanut aikaa Kipuklinikalle sillä sinne ei ole todellakaan helppo päästä. Minun kohdalani on siis kyse pitkäaikaisesta lääkityksesta eikä yhdestä tabletista silloin tällöin..

marja72

Viestien lukumäärä : 65
Ikä : 52
Registration date : 10.10.2009

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Su Syys 12, 2010 5:01 pm

Ei menny taju huimausta oli ja paineet heitteli, sillä meni tulppa pikkuaivoista läpi. Lääkäri määräsi työterveydessä sille ensin ketoprofeiinia ja toinen sen jälkeen mangneetti kuviin sitte olikin jo myöhäistä kun liotushoito pitää aloittaa nopeasti Äijälle jäi lieviä puhe katkoksia ja näkö heikkeni samaten puhe on välillä puuromaista, vaan töissä on vielä
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Su Syys 12, 2010 5:11 pm

Siis sillä oli ihan tukos? Saanko kysyä minkälaiset paineet sillä normaalisti oli? tai kolestrooli?
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Su Syys 12, 2010 7:14 pm

110/65 koesteroli on ollu jo vuosia alle neljän kun oon siirtänyt koko porukan diabetes ruokavaliolle kaikki muuthan täällä onkin hoikkia paitsi minä, syvä huokaus=(
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Su Syys 12, 2010 8:25 pm

Moi kissus nytkö jo! Taitaa olla aika epätavallista että saa tulppia jos kaikki muu on ok, niin minä ainakin olen ymmärtänyt mitä hetken kävin lähihoitajakoulussa.... Mutta miten nyt ymmärssin sun toisesta viestistä niin hänellä oli sen kohtauksen jälkeen vaikeeta puhumisen kanssa? Ja sitten sai vasta hoitoa? No mulla on onneksi ollut olo tänään suht hyvä! Mitä nyt kipuja tossa navan alueella ja sillein mutta myös on kauheena ilmaa mahassa, tulee röyhtäyksiä ja pierua :)Niin onhan mulla ristiselkä kipee ja myös tuo alamaha... Välillä vihloo tosta hartian kohdalta mutta tänään en ole ottanut kun yhden särkylääkkeen joten en koe sitä kipua niin kovana! Ruoka on tänään helpommin jäänyt kiinni tohon kurkun kohdalle! Taitaa olla että olen liian nopeeta juonut tänään ja siihen syöminen päälle! Nytkin pitäis saada menemään kaupan pussikeittoa... Blääh, ei yhtään maistuis! .. Voihan se toki olla että mulla oli eilen semmonen TIA-kohtaus mutta sitähän ei enää näkyis missään kuvauksissa tai kokeissa.... Mulla oli todennäköisesti semmonen myös keväällä mutta sekäään ei ole mikään varma asia koska vaikka pää kuvattiin mitään ei näkynyt.... No ukko soittaa ambulanssin jos taju menee kokonaan , muuten käyn huomenna tuolla arvauskeskuksessa tarkistaa verikokeita ja sen semmosta! Saa tohtori vähän tutkia että kaikki on OK....
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Su Syys 12, 2010 8:32 pm

HYvä että menet lääkäriin, sitä kun ei ikinä tiedä. Ja jaksuja. Mulla on ollu kerran ilmaa suolistossa sektion jälkeen ja se teki ihan hirveän kipeäksi. Saako siihen syödä cuplatonia siihenaikaan sitäoli tarjolla.... Paraneppa hyvin!
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja Tancy Su Syys 12, 2010 11:45 pm

No täällä yks joka leikattiin 27.8.2010 ja pääsikin sit vasta eilen kotiin....

Mun kohdalla kaikki ei mennyt ihan niinkun Strömsössä....

Joo perjantaina leikattiin la ja su päivät olin ihan elämäni kunnossa ja maanantaina lähdössä kotiin, kunnes tuli sunnuntai-ilta. Söin pikkasen jugurttia ja sit alko paha olo....oli pakko oksentaa....oksentelin varovaisesti koko yön . Maanantaina paha olo jatkui ja lääkäri päätti siirtää kotiinpääsyä.
Ma-ti välisenä yönä jatkui edelleen huono olo ja oksenteluakin muutaman kerran. Tiistaina sain kamalia kipu kramppeja ja jouduin varjoainekuvauksiin aamupäivällä. Iltapäivällä otettiin uudet varjoainakuvat ja sit mua jo vietiinkin uusinta leikkaukseen. Sauma ei ollut pitänyt ja sieltä oli valunut nesteitä vatsaonteloon joka aiheutti vatsakalvontulehduksen sekä keuhkokuumeen. Nice ;)

No, tässä sitä nyt kuitenkin hengissä porskutellaan ja siltikään en kadu alkuperäistä leikkaustani. Kaikessa sitä pitääkin ollaa numero 1, nimittäin olin kuulemma eka jolle näin on Peijaksen leikkaushistoriassa käynyt.

Eli siis viestin alkup. kirjoittajalle....jos sulla sauma vuotaisi, niin kivut ovat niin valtavat ettet edes miettisi pitääkö soittaa sairaalaan vai ei.

Tsemppiä kaikille ja kyllä tämä tästä nyt jo eteenpäin menee......
Tancy
Tancy

Viestien lukumäärä : 6
Registration date : 25.03.2010

Viesti kirjoittaja tiikos Ma Syys 13, 2010 12:38 am

Uuh, olipas sulla huonoa tuuria. Mutta leuka pystyyn vaan ja etiäpäin, tsemppiä,tsemppiä(=: Jokainen uusi päivä vie kohti paranemista.

tiikos

Viestien lukumäärä : 133
Registration date : 09.06.2010

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Ma Syys 13, 2010 12:41 am

Hei Tancy! Olipas kauhee tuo sun juttus :( Mutta onneks ollet jo paranemaan päin! Itseä ei niinkään mietitytä tuo mahakipu vaan tuo toinen oire! Mulla tulee isoja huimauskohtauksia ja välilä kädet menee "oudon" tuntuseksi? Oli mulla eilenkin näitä käsien outoja tuntemuksia mutta en vaan ajatellut sitä... Tuntuu siltä että kädet olis kuumat "sisältäpäin"? Njaa, saa näöhdä mitä tuolla terkkarilla sanotaan! Siellä kun ei olla niin kovia ottamaan ihmisiä vakavasti! No jos ne ei kuuntele niin Vaasaan pitää lähteä! Onvan turhan pitkä matka lähtee lääkäriin kun asuu itse Kokkolassa...
Tsemppiä sinulle Tancy <3
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ma Syys 13, 2010 12:49 am

Huimausta mulla on edelleenkin aika tasaisesti. Korjaantuu veden juomisella ja ruualla. Luulen, että verensokerit (ei ole ongelmia niiden kanssa) laskee kanssa näillä ruokamäärillä ja olo sen myötä vetämätön. Mutta ennen kaikkea, jos en juo 2 l/ vrk olen kuin kännissä olisin. 1,5 l ei riittänyt. Alkuun on toki senkin alas saaminen mahdottumuus, mutta korjaantuu parissa viikossa. Ja ennen kaikkea koko ajan vesilasi nenän edessä ja pieniä huikkia 10min. välein.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Ti Syys 14, 2010 5:04 pm

Terve! Onkos teillä muilla leikatuilla ollut näin alussa semmosta v-mäistä "polttelua" tuolla mahassa? Kun tuntuu siltä että suolet olis tulessa :( Kävin eilen sairaalassa tarkistamassa tilannetta koska mulla oli myös kovia kiouja! No multa röntgattiin maha ja suolet ja ei kuulemma ole vuotoja (tietysti hyvä) ja kun kysyin siltä tästä polttavasta tunteesta se ei osannut auttaa minua?? Potuttaa kun koko ajan semmonen tunne! Lääkäri vaan määräs mulle somac 40mg 2 kertaa päivässä! Ja sano vaan että tulla takas jos on kovia kipuja! Tulehdusarvot oli yli 30 mutta ei kuulemma haittaa! No toivon että tää olo paranee, eihän tosta leikkauksestakaan ole vasta kun viikko! Niin sain sitten vaan semmosia uutisia tohtorilta mikä tekee olo todella epävarmaksi, siis en tiennytkään että 3 viikko leikkauksesta ne liitokset voivat vähän niinnkuin itsestään aueta siellä?! Ei siis kuulemma kaikilla mutta joittenkin kohdalla se vaan tapahtuu!?? Onko kenelläkään ollut semmosta tapausta? Ja minkälaiset kivut siitä sitten tulee kun onhan noita kipuja muutenkin koko ajan, JA kaiken lisäksi sitä koko ajan syö särkylääkkeitä!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja tigertytto Ti Syys 14, 2010 5:13 pm

Mulle tuli tänään uusi aika leikkaukseen ja se on 2.11
Voi sua muuminmamman toivon että parantuisit pika pikaa...ei ole kivaa kun muutenkin jännitit leikkausta (niinkuin minäkin)ja sitten sulle tulee tollasia kipuja ja päänvaivaa,miettimistä mistäköhän kaikki tuntemukset johtuu...osaan kuvitella tunteen..itse varmaan luulisin joka kivusta että suolet aukeaa ja vaikka mitä....kyllä sulla varmaan kuitenkin on asiat niinkuin pitääkin kun kävit lääkärisssäkin jo...varmasti asiaan kuuluvaa kipuilua.
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja Lovely Ti Syys 14, 2010 5:14 pm

Hyvä että jaksat tänne tuntemuksiasi laittaa:) leikkaus itsellä edessä jos tähystys menee ok.
Voimia kipujen kanssa ja pikaista helpotusta!
Lovely
Lovely

Viestien lukumäärä : 271
Registration date : 24.07.2010

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Ti Syys 14, 2010 5:47 pm

Moi tigertyttö ja Lovely!
Älkää nyt oikeesti säikähtäkö minun kirjotuksia! Nyt istun ja mietin että teenkö väärin kun kirjotan omista tuntemuksista.....
Ihan oikeesti, minä en kadu leikkausta mitenkään..... Toivon vaan että olo olis parempi ja vähemmän pelottava!
Voimahaleja teille <3
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 2 / 5 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava