Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ihan kauhee olo :(

+30
maalu
anemo
bulleriina
joku80
Nancy
MRA123
Riski_iita
sinizii
onnellinen
Bulla65
Lovely
tigertytto
tiikos
Tancy
marja72
Jemima-61
sannikaarina
Ballerina
sirutarleena
Kimby
Ann
Lyltsy
Maria
Poutapilvi
Tantta
mamuska
ritu
Laihduttava
kissus nytkö jo
muuminmamman4
34 posters

Sivu 1 / 5 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Siirry alas

Ihan kauhee olo :( Empty Ihan kauhee olo :(

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Pe Syys 10, 2010 4:22 pm

Siis näinkö tässä nyt sitten menee? Koko ajan on semmonen olo kun olis syönyt lehmän... Ja siihen sitten pitäis yrittää juoda ja syödä jotain! Saan justiin menemään sen 0,5-1dl jotain sosemössöä ja sitten onkin kauheempi olo... Yrittää nyt siinä välissä juoda vettä ja ottaa pillereitä... Kipuja on mahaalueella ja rinnassa,..., Limaa nousee keuhkoista aika paljon ja ona välillä kunnon rytmäreitä! Hyvä puoli on varmaan se että verenpaine on suht hyvä 130/90 ja pulssi on sitä 66..... Mutta paraneeko tämä olo tästä ollenkaan? Jos röyhtäsee sekin tuntuu hieman ilkeeltä? Hmm, sori jos teksti on masentavaa mutta en tiedä mistä tai keneltä kysyn tästä asiasta! Niin ja millonkas sitä pitää käydä numero 2 seuraavan kerran?
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 49
Registration date : 18.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ihan kauhee olo :( Empty Vs: Ihan kauhee olo :(

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Pe Syys 10, 2010 4:34 pm

Tiedä en mistään mitään kun olen vasta menossa mutta Jaksuja!
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Pe Syys 10, 2010 4:35 pm

Kiitos kissus nytkö jo :)
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja Laihduttava Pe Syys 10, 2010 4:38 pm

Mä oon ihan varma, että se olo vielä paranee. Eihän siitä leikkauksestakaan oo vasta kuin kolme päivää.
Joten nyt lepäät vielä, kun on heikko olo. Viikon päästäkin jo on varmasti täysin uusi ääni kellossa =)

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Pe Syys 10, 2010 4:54 pm

Moikka Laihduttava, kiva kuulla sinustakin :) Niin eihän tosta leikkauksesta ole kun 3 päivää mutta kun olo on aivan kaamee... ihan kun olisin junana alle jäännyt! Nyt ruuan jälkeen ottaa enemmän kipeetä tonne vasemmalle kyljelle/selkään.... Mutta eiköhän se olis erittäin kovia kipuja jos siellä olis jotain vialla?! Nämä mua nyt sitten askaruttaa! Aikasin ne kotiin sieltä sairaalasta laittaa, se puheli jo kotiin lähdöstä heti seuraavana päivänä mutta silloin istuin siinä suu auki että ei ihan oikeesti? No samana päivänä kun minut leikattiin siellä leikattiin yksi toinen ja keskiviikkona leikattiin 4 lisää! Aika paljon ne näitä leikkauksia nyt siellä tekee! Tuumas vaan se sairaanhoitaja että Vaasassa tehdään tällä hetkellä kaikista eniten näitä leikkauksia! Itse olen kyllä yllättynyt että itse leikkaus meni niin hienosti mutta kyllä sen nyt jälkeen päin huomaa että jotain on tehty! Ainut mikä mua nyt pelottaa on se että nuo liitoskohdat mahan sisällä jostain syystä pettää ja menee rikki... Katsos kun ei tämmöselle skitzolle mitään mahda :D... Grrrr. piti pöhelö mennä tekemään semmosta sosemössöä jostain kinkkukiusauksesta (kaupan saarioisten), nyt on niin kauhee maku suussa että hyi..... Ja koska ei heti saa juoda vettä niin, bläääh :(! Tässä ajattelin ton hemoglobinin vuuoksi jos pitäis tehdä pinaattikeittoa, siitähän sais kunnolla rautaa?!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja ritu Pe Syys 10, 2010 5:30 pm

Kun on huono olo ja kipuja varsinkin jos ne lisääntyvät niin kannattaa soitella sille osastolle missä leikattiin niin ne varmaan osaa neuvoa sua ja jos heistä tuntuu että jotain on hullusti niin kutsyvat sinut CT-kuvaukseen, tuo selkäkipu ainakin mulle aiheutti kylmänväristyksiä sillä minä silloin 10pv leikkauksen jälkeen hakeuduin just tuon selkäkivun takia päivystykseen ja eihän minua siellä todesta odettu vaan makuuttivat 2pv osastolla omassa aluesairaalassa ja sitten kotiin mutta kotona en ehtinyt olla kuin viisituntia kun soittelin leikaneeseen sairaalaan ja sen jälkeen olikin kiire takaisin leikanneeseen sairaalaan ja puukon alle onneksi kerkesin eikä tullut vakavampaa ongelmaa, sen takia ja omasta kokemuksesta minun mielestä pitäisi näinkin ison leikkauksen jälkeen hakeutua sairaalaan mieluummin hätiköiden kuin odottaa liian pitkään.
Voimia.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja mamuska Pe Syys 10, 2010 5:57 pm

Moi!
Tuli mieleen, että oletko puhallellut siihen vesipulloon?
Myös palleahengitys harjoituksia täytyy tehdä ahkerasti kotonakin.
Nämä konstit auttoivat minulla kivuista pääsemiseen.
mamuska
mamuska

Viestien lukumäärä : 37
Registration date : 23.04.2009

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Pe Syys 10, 2010 6:09 pm

Moi ritu, oliko sulla se selkäkipu välillä pois? Ei mulla nyt enää ole kipuja selässä ollenkaan, vaan tossa palean kohdalla... Ajattelin tässä että ei kait kivut pois lähde jos siellä on jotain vialla? Minulla menee kipuun yksistään panadooli... Ei siis muuta... Miten sinulla silloin oli? Oliko kivut koko ajan? Söitkö kipu lääkkeitä se aikana? Kiitos jos jaksat kertoa =) Ja hei Mamuska, joo olen tänään hengitekkyt pulloon ja on vähän lähtenyt tota limaa keuhkoista! Nyt tuntuu siltä että pitäis mennä nr 2 vessaan mutta mitään ei tule =( On kyllä niin tukala olo että sais jo jotain sieltä tulla! vähän huvittaa nuo suolten äänet! Nuo "vanhatkin" suolet tuolla laulaa?! Mutta nyt alko tietysti askaruttaa tuo mitä ritu kirjotti! Mutta kait sitä olis koko ajan kipee?
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Pe Syys 10, 2010 6:40 pm

Niin, niinkun äsken kirjotin mulla ei ole kipuja enää siellä selässä mutta semmonen jännä "kylmän" tunne? What a fuck? Ihan outo?! No, kait siellä kipuja olis jos jotain olis vialla?
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja Tantta Pe Syys 10, 2010 7:14 pm

Toi on aika hassua kun ihmiset laitetaan kotiin niin nopeasti leikkauksen jalkeen. Mut leikattiin (Belgiassa) tiistai-aamuna ja kotiin paasin lauantaina iltapaivalla.
3 pv kuluttua leikkauksesta ma viela makoilin sairaalassa ja kipulaake meni nestemaisena suoraan suoneen. Mulla ei ollut kipuja lainkaan. Kotiin kun paasin niin oli oli joksennkin mainio, varovasti toki piti syoda ja maha piti sellaista kummaa kuplintaa ja kurlutusta, mutta kylla se syominen sujui jokseenkiin hyvin heti alusta lahtien.
Ota iisisti vaan muuminmamman, kylla se olo siita asettuu. Mulle sanoi kirurgi leikkauksen jalkeen, etta jos tulee jotain sellaista vikaa, etta pitaa sairaalaan lahtea, niin kipu on sitten niin kova, etta sinne lahtee ilman muuta. Sanoi, etta siita ei voi erehtya. Pitaa sitten vaan soittaa hanelle kannykkaan ja han lahtee myos tulemaan sairaalaan ja sitten pannaan kuntoon ne paikat jotka on vialla. Ei tarvinnut soitella eika menna sairaalaan.
Pahinta tossa leikkauksen jalkeen on se kun ei uskalla olla mistaan varma, ei siita, etta onko kaikki kunnossa ja mika pistos on vaarallista ja mika ei.
Mutta paiva paivalta se kunto kohenee ja elama se vaan jatkuu, nyt sitten laihemmalla kropalla.
Hissukseen vaan, onnea sulle toipumiseen!
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Pe Syys 10, 2010 10:27 pm

Sinuna soittaisin sairaalaan ja kysyisin. Mä kysyin pariinkin kertaan ja osastolta soittivat lääkärille (leikanneelle) ja tiedustelivat suoraan siltä. Mulla oli aika kovat kivut lääkkeistä huolimatta (Burana, Panadol ja sitten joku kova kama lisänä). Huomasin, että pienikin rehkiminen siis ihan vaan pieni kävelylenkkikin teki pahaa vielä liki kuukausi leikkauksen jälkeen.

Mulla oli kanssa alussa hankaluuksia saada pillerit alas, kun ne yksin tuntui jo täyttävän mahalaukun, kun otti pienen tilkan vettä samalla. "Syömässä" sai olla koko ajan ja silti en saanut sitä 1,5 l /vrk menemään oikein kunnolla alas. Vesilasi sängyn viereen sekä vessaan, niin saat jaettua sitä juomista. Aluksi ihan normaalia, että on hankaluuksia saada menemään juuri mitään sisään. Helpottaa kyllä nopeasti, sillä n. kuukauden kuluttua meni jo desin verran ja siitä kuukauden päästä jo liki 2dl nestettä parilla kulauksella. Tiiviimpiä aineita toki menee edelleen hitaammin ja vähemmän kerrallaan. Äsken söin (4kk leikkauksesta) 0,5dl keitettyjä makarooneja (onttoja siis sisältä) sekä soossia saman verran ja maha täynnä. Nyt maitolasi nokan edessä ja hörpin sitä pikkuhiljaa.

En uskonut, kun ennen leikkausta ravitsemusterapeutti sanoi, että on kuljettava vesipullo mukanaan kaiken aikaa ja, että sitä todella saa kiinnittää huomiota syömiseensä ihan toisella tapaa. Se pitää kyllä paikkansa. Pitää muistaa syödä ja syödä sitten tarpeeksi hitaasti ja löytää vielä ne välit juomiselle.

Mikäli sulla ei kivut pahene tai tule kuumetta, niin tuskin on mitään ongelmia. Kokeile nauttia mahd. ravitsevia nesteitä, niin ei tarvitse murehtia juomisesta ja syömisestä, kun saat samalla kertaa ravitsevia aineita.

Syöminen kannattaa lopettaa heti, kun pikkaisenkaan tuntuu täysi olo. Alussa mulle tuli 2 ruokalusikallisesta jo se fiilis.

Tsemppiä!!!
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja Maria Pe Syys 10, 2010 10:59 pm

Noista kivuista sen verran täältäkin, oliko sinulla sellainen kylmä olo selässä ja niska särky? ehkä pientä hikoiluakin? Nimittäin mulla ainakin noi merkkaa sitä että ruoka ei todellakaan sopinut mitä söi, yhdistettynä meteliin/kipuun/turvotukseen pallean seudulla. Mulla oli eka kuukaus joka päivä kipuja ainakin kerran päivässä kun söin.
Ja tuohon kolmen pv kohdalle, sinuna en huolehtisi vielä syömisestä, hiljalleen opettelet, tärkeintä on muistaa juoda, vettä, teetä pienellä sokerilla, mietoa mehua(ei appelsiini/greippi), maitoa jos vatsa kestää.
ja ihan perinteinen lihaliemi tai kasvisliemi on kanssa hyviä.
Kyllä se syöminen hiljalleen alkaa sujua, hyvää paranemista sinulle.
Mulla oli aluksi vaikeuksia hiilihydraattien kanssa, ei meinannu millään muut sopia kuin riisi ja erittäin pehmeä peruna.

Maria

Viestien lukumäärä : 90
Registration date : 15.08.2010

Viesti kirjoittaja ritu Pe Syys 10, 2010 11:10 pm

Juu kyllä mulla oli kokoajan kipua selässä ja loppuajan etten pystynyt makaamaan, istumaan enkä kävelemään sehän se sai minut lääkäriin menemään, mutta jos sulla kivut jatkuvat niin ota reilusti yhteyttä leikaneeseen sairaalaan släkä mihinkään "arvauskeskukseen"

ritu

Viesti kirjoittaja Lyltsy Pe Syys 10, 2010 11:45 pm

Vatsa toimii sitten kun toimii, älä huulehdi, mulla tais olla 4-5 päivää. Oloon auttaa kun syöt proteiinipitoisita ruokaa, mitä vähemmän hiilareita, sitä parempi olo syömisestä. (mössätty kala, kananmuna, juusto, maustamaton rahka tai jogurtti).

1 dl voi olla liikaa noin alussa, maha vetää vaan 30 mil ihan alussa.

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 La Syys 11, 2010 12:47 am

Moikka!
Kiitos neuvoista, onneksi mulla ei ole niin pahoja kipuja koko ajan... Olen tänään ottanut 2 kpl panadoolia ja yhden buranan että aika pienillä pärjään! Tossa päivällä mulle tuli yhtääkkiä kauheen huono olo ja tajusin että en ollut syönyt/juonut mitään moneen tuntiin! Johtukohan se huono olo siitä? Tein siinä sitten pinaatikeittoa mihin mössösin kanamunaa, alas meni jokunen lusikka... Heti alko kyllä poskia polttamaan ja olo oli vähän parempi! Äsken sitten taas huomasin kelloa kahtelessa että syömisestä on taas aikaa ja pitää jotain syödä, lämmittelin sitä pinaattimössöä mutta en saanut menemään sitä kun pari teelusikkaa :( On semmonen täys olo kokoajan! Teetä saan menemään alas aika hyvin (paremmin kun vettä) Ja silloin kun tuli se kylmä olo selkään söin danonen jugurttia, voihan se olla että mun maha ei siitä tykännyt! No kait sitä oppii uudenlaisen elämän! Tänään olen monta kertaa itkenyt ja kiroillut että mitä helvettiä menin tekemään! Olo on välillä niin kauhee että ....... Kiitos vielä kerran teidän neuvoista <3
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja ritu La Syys 11, 2010 1:02 am

Burana ei ole hyväksi sun uudelle mahalle syö mieluummin panadolia.

ritu

Viesti kirjoittaja Lyltsy La Syys 11, 2010 2:29 am

Suosittelen että syöt kipulääkkeitä tasaiseen näin alkuun, vaikkei selviä kipuja olisikaan, 3 kertaa päivässä 8 tunnin välein. Saitko Litalginia, se auttaa sisäelinkipuihin paremmin kuin buranat. Niitä kannattaa sitten ottaa jos on jotain ihmeellisä kiputuntemuksia, esim. ilmasta jota sisuskalut on täynnä voi tulla hartiapistosta, suolen liikkuessa ym.

Mä söin kellon kanssa kahden tunnin välein tosi pitkään. Vieläkin jos on kulunut 3 tuntia syömisestä, heti pitää ottaa jotain. Vesipullo on koko ajan näkyvillä pöydällä/kassissa mukana, että muistaa juoda.

Oliko Danonen jugurstissa sokeria, mulla tuli huono olo heti jos yritin syödä maustettuja jugurtteja alussa. Nykyään menee jos ei ole yli 12% sokereita.

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja Ann La Syys 11, 2010 3:42 am

Sen verran haluaisin kommentoida tuota kipulääkeasiaa, että burana ja panadol ovat ihan tyypillinen yhdistelmä mitä annetaan. Tehostavat yhdessä toistensa vaikutusta eli yhdessä käytettynä hyvä ja tehokas kipulääkitys. Ja ensisijaisesti mielestäni kannattaa noudattaa kirurgin antamaa ohjeistusta. Eri potilaat saavat eri kipulääkkeitä ja usein tähän on jokin perusteltu syy. Toki eri lääkäreilläkin on omat linajuksensa siitä mitä antavat.

Eli ohjeen mukaan lääkkeitä ja jos maksimi annoskaan ei vie kipuja niin soitto sairaalaan ja sieltä antavat varmasti jonkin vähän vahvemman yhdistelmän. Kipuja ei mielestäni tarvitse eikä kannata kärsiä, ei hyödytä eikä vahvista ketään.

Niin ja muuminmamman kovasti tsemppiä paranemiseen! Kyllä se olo siitä helpottuu. Vähitellen oppii kuuntelemaan itseään ja tottuu uusiin tapoihin. Minulla on reilu kuukausi takana leikkauksesta ja mielestäni aika hyvin jo pärjään ja olo on ihan loistava. Pikkuhiljaa päivä päivältä se paranee, malttia vaan Ü Niin ja vatsakin toimii sitten kun suvaitsee... muistan hyvin tuon ikävän tunteen vatsassa. Mullakin toimi vasta viikon kohdalla leikkauksesta. On alussa kovin epäsäännöllistä, mutta sekin on pikkuhiljaa normalisoitunut, eli taas malttia vaan Ü
Ann
Ann

Viestien lukumäärä : 94
Registration date : 02.08.2010

Viesti kirjoittaja Kimby La Syys 11, 2010 5:52 am

Burana ei ole tyypillinen vatsaleikkauksen läpikäynneille. Ibuprofeeni ja Ketoprofeeni ärsyttävät kovasti vatsalaukun limakalvoa. Kun limakalvoa on vain kymmenes jäljellä alkuperäisestä niin seuraukset voivat olla tuhoisia. Sen näin ihan itse omin silmin kun GBP:n läpikäynnyt tuli vuosi leikkauksen jälkeen akuutilla vatsahaavalla, ja se ei ole enää leikin asia kun ei juuri ole vatsalaukkua enää jäljellä. Oli syönnyt Buranaa selkäkipuihinsa...

Ainakin Peijaksessa Burana ja Ketomex on hyvin vahvasti pannassa meille vatsaleikatuille. Kannattaa ottaa asia vakavasti.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009

Viesti kirjoittaja sirutarleena La Syys 11, 2010 8:45 am

Ainakin Peijaksessa kiellettiin mahahaavoja aiheuttavia kipulääkkeiden käyttö pienen vatsan takia. Siksi kannattaisi käyttää panadolia tai reseptilääkettä..

sirutarleena

Viestien lukumäärä : 27
Registration date : 11.01.2010

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 La Syys 11, 2010 1:13 pm

Huomenta teille kaikille =)
Olo on kun eilen mutta päivä kerralla eiks niin ?! Niin tosta lääkeestä, minulle kirjotettiin reseptille kotiin panadol ja burana 600mg, siihen sitten lisäksi somac 40mg ja kauhee kasa vitamiinejä..... En minä tota buranaa ole ottanut kun on vaan ollut enemmän kipuja.... NYT kysyisin asiaa mikä mua askaruttaa! (kysyin lääkäriltä mutta en tarkalleen nyt muista mitä se sano kun olin niin mömmöissä silloin) Elikkä mitä nuo vanhat suonet tuolla nyt tekee? Kauhee ääni niistä ainakin lähtee :D Yöllä nauroin että kohta koko perhe herää kun niin kovaa möyrimistä sieltä kuuluu! Ja nimenomaan sieltä "vanhalta" puolelta! Minä ymmärisin asian niin että ne vanhat suolet vaan niinkun lilluu siellä mutta eihän niistä sillon mitään ääntä pitäis kuulua? Olo on tänään suht OK! Tuli vähän semmonen kylmä tunne tuonne selän puolelle kun söin vitalinea (rasvaton ja sokeriton) mutta ei muuta oiretta! Verenpaine on kivasti jo laskenut alemmas 120/78 p 63 joten tuskin huolta tarvii ottaa, pulssi ja paineet varmaan menis sekasin jos mahassa olis jotain väärin! ... Soitin muuten eilen ja kysyin tästä "kylmän" tunteesta selässä ja ne ei osannut auttaa! Samalla sain tietoa että minulta ollaan tarkastettu leikkaussalissa että kaikki on hyvin kiinno tuolla mahan sisällä! Ne oli laittanut jotain väriainetta ja tarkistanut että ei ole tukoksia tai tihkumispaikkoja! Voinkin tossa päivällä kertoa enemmän mun leikkauksesta tonne hyvät/huonot puolet ketjuun! Mutta, nyt tämä yrittää syödä tota jugurttia......
Päivän jatkoja
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 La Syys 11, 2010 2:01 pm

Niin ja kovaa huimausta on vieläkin :( Tuntuu siltä että olis kännissä :(
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja Ann La Syys 11, 2010 3:32 pm

En haluaisi ruveta väittelemään, mutta Buranaa määrätään kyllä yleisesti (johtuen esim. siitä, että on tulehduskipulääke, on paracetamolin kanssa tehokas yhdistelmä jne.!). On vaan aivan eri asia käyttää sitä esim. muutama viikko leikkauksen jälkeen kuin pitkäaikaisena lääkkeenä kroonisiin kiputiloihin. Eli näissä lääkeasioissa meidän leikattujen on aina hyvä kysyä asiantuntijan mielipidettä eikä alkaa omatoimisesti mitään isompia lääkekuureja.
Muutenkin leikanneen kirurgin mielipide on se, mitä ainakin itse ensisijaisesti kuuntelen. Asioitahan voi aina kyseenalaistaa ja mielummin kysyäkin, mutta usein niihin saa hyvin perustellun vastauksen.
Ann
Ann

Viestien lukumäärä : 94
Registration date : 02.08.2010

Viesti kirjoittaja Ballerina La Syys 11, 2010 11:23 pm

Hei muuminmamman!Mut leikattiin kesäkuussa vaasassa.Sain kans panadolin särkylääkkeeksi.Otin sitä noin viiden tunnin välein.Noin viikon.Alotin syömisen tosi varovasti.Ekat kolme päivää ihan lientä ja lasten hedelmäsoseita, jogorttia.Sitte kokeilin perunamuusia tosi löysänä yms.Tosi varovasti kannattaa alottaa ja aluksi se oli toi vajaa 1 dl mitä pystyi syömään.Kipuja ei ollut pahemmin ku muisti ottaa tuon särkylääkkeen tasasin välein.
Nyt voin jo syödä vajaa 2 dl kerralla, mutta pasta tökkii.Tosi pienen määrän voi syödä!Muuten ei ole ollut suurempia ongelmia.Ja suklaakin maistuu, mutta sitä riittää pala tai kaksi eikä tartte vetää koko levyä.Nyt tippunu 20 kg (kerkesin eneillä ruoka-aineilla kolme viikkoa ennen leikkausta).Olen ihan tyytyväinen=)Huomattavasti kevyempi olo ja jaksaa paremmin.
Tsemppiä vaan kovasti ja kyllä se olo siitä varmasti tasaantuu!!

Ballerina

Viestien lukumäärä : 23
Registration date : 03.05.2010

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Su Syys 12, 2010 12:51 am

Peijaksessa sanotiin Buranasta toukokuussa, että on ollut pannassa, mutta että ovat sitä vapauttaneet ja vapauttamassa. Oli juuri taas kerran suositukset muuttuneet=) Itse en Panadolista saa apua, joten aika ajoin otan Buranan kuukautiskipuihin/ päänsärkyyn tms. Olen kyllä samalla aina ottanut alle Somacin.

Mulle määrättiin Buranaa ja Litalginia sekä Panadolia ja soittaessani kahteen kertaan kipujen takia osastolle sanoivat, että ota lääkkeitä se mitä on määrätty ja, jos kivut silti vaan yltyvät, niin sitten sinne. Itse tein sen väärin etten ottanut tarpeeksi ja sitten, kun otin olo oli hyvä ja rupesin kävelee/ laittelee ruokaa jne. ja sitten olo olikin ihan p----a. Lepoa siis painoittaisin kanssa.

Toivottavasti olosi helpottaa! Kyllä se mieli paranee samaa tahtia. Peijaksessa sanoivat, että monet kokevat leikauksen jälkeisen elämän kovin vaikeaksi ja siksi saikkukin on pidempi kuin mitä kipujen takia tarvitsee. Myös, jos masennus taipumusta on, niin se kuulemma pukkaa helposti päälle heti leikkauksen jälkeen.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 1 / 5 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics