Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ihan kauhee olo :(

+30
maalu
anemo
bulleriina
joku80
Nancy
MRA123
Riski_iita
sinizii
onnellinen
Bulla65
Lovely
tigertytto
tiikos
Tancy
marja72
Jemima-61
sannikaarina
Ballerina
sirutarleena
Kimby
Ann
Lyltsy
Maria
Poutapilvi
Tantta
mamuska
ritu
Laihduttava
kissus nytkö jo
muuminmamman4
34 posters

Sivu 3 / 5 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Siirry alas

Ihan kauhee olo :( - Sivu 3 Empty Vs: Ihan kauhee olo :(

Viesti kirjoittaja tigertytto Ti Syys 14, 2010 5:55 pm

Muuminmamman,et sinä teee mitenkään väärin kun kirjoitat tuntemuksistasi...tietenkin sinun kuuluuu kysellä jos sinusta sille tuntuu...sitä vartenhan tämä paikka myös on että täältä saa tukea ja tietoa : )
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti kirjoittaja sirutarleena Ti Syys 14, 2010 6:17 pm

Mulla oli jonkin verran huimausta alkuvaiheessa, varmaan muutann kk ajan, kun oli nopein laihtuminen menossa. Se ruhoittui kun laihtuminen tasaantui , samaten verenpaineen lasku.

sirutarleena

Viestien lukumäärä : 27
Registration date : 11.01.2010

Viesti kirjoittaja Lovely Ti Syys 14, 2010 6:56 pm

ei säikähdetä ei:) kun tosiasiahan on että joillekkin noita kipuja ym. tulee enempi ja toisille vähempi jos ollenkaan. Vääristyneen kuvanhan se antais jos kaikki ne vaan kirjoittais jolla ei ole kipuja ollut!
Lovely
Lovely

Viestien lukumäärä : 271
Registration date : 24.07.2010

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ti Syys 14, 2010 11:05 pm

Hiipiikö sulla se polttelu kurkkua kohti? Mulla Somacin pois jättäminen aiheuttaa edelleen aika ajoin närästystä. Se tuntuu todella kunnon poltteena, joka nousee Renniestä huolimatta helposti ihan kurkkuun asti. Somac auttaa siihen, itse en tarvitse 2 X päivässä. Otan pari kolme tabua viikossa.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja ritu Ke Syys 15, 2010 12:00 am

Et tee ollenkaan väärin kun kirjoitat leikkauksen jälkeisestä elämästä sillä täällä on liikaakin niitä juttuja jossa hehkutettaan että kaikki meni hyvin ja ei missään kipuja ole sillä eihän se niin ole sen tietää jokainen leikkauksen läpikäynyt.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Ke Syys 15, 2010 12:35 am

Moi poutapilvi, ei mulla se polte varsinaisesti mihinkään nouse. Se vaan on tossa mahan kohdalla ja välillä leviää koko "mahaan" Nyt on onneks ollut pari tuntia ilman polttoja :) ....
Joo, Ritu mua vaan alko sen takia arveluttaa teenkö oikein kun kirjotan mun huonosta olosta ja kivuista koska eihän kaikki ole vielä leikkattuja! Minä itse silloin luin kaikkea "huonoa" ja olin monta kertaa peruttamassa leikkausta! Mutta en kuitenkaan niin sitten tehnytkään...... Ajattelin että haluan lapsille terveemmän äitin =) Muuten ihan nyt kysyisin teiltä leikatuilta, miten on saako kanamunaa syödä? Siis keitettynä ja hyvin purtuna? Tiedän kyllä montakin (varsinkin siellä Ruotsin sivuilla) jotka jo viikko leikkauksen jälkeen syö makkarasta lähtien lihapulliin ja sen semmosta mutta sitä minä en uskaltais tehdä... Hyvä että uskalsin sen yhden kanamunan syödä vaikka jyrsin sen aivan mössöksi suussa..... Minä en edes tiedä syönkö riittävän paljon päivän aikana... En mä ainakaan sitä 6 kertaa syö, ehkä 4 lämmintä ateriaa ( noin 1dl sosemössöä) ja sitten pari kertaa juomajugurttia.... Siihen sitten juomat päälle ....
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 49
Registration date : 18.03.2010

Viesti kirjoittaja Ann Ke Syys 15, 2010 1:05 am

Noista syömisistä heti leikkauksen jälkeen näyttää olevan niin monta ohjeistusta kun on sairaalaakin. Terveystalon ohjeistuksen mukaan nesteitä syödään/juodaan vain muutama päivä leikkauksen jälkeen ja käytönnössä kun pääsee sairaalasta kotiin voi heti aloittaa pehmeän ruuan syömisen eli aika pitkälti normaalia ruokaa hitaasti ja hyvin pureskellen. Tällaisia ohjeita tuskin annettaisiin, jos niistä jotain vaaraa olisi. Mutta kannattaa ensisijaisesti noudattaa oman kirurgin ohjeita ja yrittää syödä mahdollisimman monipuolisesti ja riittävästi, välttäen liian rasvaista tai makeaa. Se on varmasti yksi suuri apu nopeaan parantumiseen ja voimien palautumiseen.
Olen itse ainakin käyttänyt aika alusta asti kananmunaa, koska on pehmeää ruokaa ja sisältää hyvin proteiinejä. Kaikille ei ilmeisesti sovi, mutta itseään ja pikku masuaan kuunellen selviää parhaiten. Rohkeasti vaan kokeilemaan eri ruokia annettujen ohjeiden puitteissa. Makuelämyksetkin voivat olla leikkauksen jälkeen ihan uusia Ü
Ann
Ann

Viestien lukumäärä : 94
Registration date : 02.08.2010

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ke Syys 15, 2010 3:58 pm

Muuminmamman4, kerro sinä vaan reilusti tuntemuksiasi, sinun tuntemuksiahan ne ovat ja jos joku ei kestä niitä lukea, voi jättää lukematta :). Kurjaa, että sulla on noita erilaisia kipuja, mutta kyllä ne varmasti häviävät tässä viikkojen kuluessa, leikkauksestasi on niin vähän aikaa. Ja mitä tuohon pelkoosi tulee, niin minusta on aika luonnollista, että sua pelottaa vielä leikkauksen jälkeenkin, eihän sun päätäsi ole vaihdettu :) ja koska olit pelokas ennen leikkaustakin, mihis se ihmisen luonne olis muuttunut yhden leikkauksen aikana :). Se on osa sinun persoonaasi, olet varmasti herkkä ihminen muutenkin. Uskon, että tilanne normalisoituu sitten kun toipilasaikasi on ohitse, kivut häipyy, vointisi kohenee ja elämä paranee normaaleihin uomiin. Hyvää ja aurinkoista mieltä sinulle!
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ke Syys 15, 2010 5:39 pm

Kananmunaa söin itse varsin pian leikkauksen jälkeen. Valkuaista ensin, koska en keltuaisesta pidä. Keitettynä ekoilla kerroilla ja sen jälkeen paistoin ihan häränsilmää ja söin sitä(teflon pannulla, ei rasvaa).

Musta saa ja pitääkin kertoa myös niistä ei niin hyvistä kokemuksista. Toki jokaisella vaihtelee kovasti olo leikkauksen jälkeen ja siksi on hyvä realistisesti suhtautua asiaan jo etukäteen ja varautua siihen, että voi olla kipeä ja ongelmia voi tulla juomisen ja syömisen kanssa. Itse koin ongelmat aika pieniksi, mutta kuitenkin ongelmiksi.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viesti kirjoittaja onnellinen Ke Syys 15, 2010 8:39 pm

kananmunasta.
itse muistan silloin puoltoista vuotta takaperin että munia oikein kehoitettiin syömään. joko oliiviölyssä löysäksi paistaen, silleen sekottaen , tai keitettynä ja löysentää esim. majoneessillä, voihan tietysti käyttää rahkaa, kermaviiliä tai raejuustoa. munakokkeli on varmasti hyvää.
Sen muistan että mahamkipristelyyn auttoi kylmä kaakao.

onnellinen

Viestien lukumäärä : 57
Registration date : 03.06.2009

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 To Syys 16, 2010 12:53 am

Tänään oli sitten tikinpoisto ja voi kuinka ihana tunne kun ne kiristävät niitit otettiin pois :) Mutta ikävä kyllä taisin löytää mun korkeen tulehdusarvon syyn! Tikin reijät mätii :( Tai ainakin kovasti vaikuttaa mädältä! :( Ei muuta kun suihkuttelemaan haavoja ja jos ei parane niin huomenna terkkarille (taas) Tänään se sairaanhoitaja tarkasti myös verenpaineen ja hemoglobinin, HB oli 134 ja VP 112/80.. Ihan hyvät ovat.. Sain myös neuvona ottaa hiukan lisää suolaa ruokaan jos se auttais huimaukseen! Saa nyt nähä auttaako! Onkos muuten hernekeitto Ok ruokavalio nyt?
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja Poutapilvi To Syys 16, 2010 3:45 am

Hernekeitto voi olla aika "kovaa" kamaa. Ainakin, jos sulla on herkkä maha. Mulle tulee siitä sellaiset ilmavaivat jo ihan norm. etten sitä heti leikkauksen jälkeen olisi suuhuni uskaltanut pistää. Muuten ei liene mitään syytä miksi et voisi kokeilla pienissä määrissä, jos sun mahasi ei siitä norm. oireile.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Pe Syys 17, 2010 12:07 am

Hmm, onko teillä muilla joskus kipua oikealla puolella? Välillä niinkuin pistää? Ei siis koko ajan käy kipeetä! Onko ne vanhat suolet jotenkin vielä käytössä? En saanut tohtorilta mitään vastausta joten kysyn nyt täältä!? Muuten menee sillein yllättävän hyvin! Pärjään 2 panadoolilla päivässä ja haluaisin jo kovasti lähteä tanssimaan!! Mutta kun ei saa :( Se ehkä suurin ongelma tällä hetkellä on se ällöttävä HUIMAUS :( Välillä toki pistää ja nipistää! Mutta toivon joka kerta että se on normaalia!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja Lyltsy Pe Syys 17, 2010 12:17 am

Normaalia, suoli siellä liikkuu.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Pe Syys 17, 2010 7:08 pm

Niin, sitä vielä kyselen että onko teillä muilla välillä ruuan jälkeen mahassa/suolissa semmosta kipua? Mulla ei ruukaa olla mutta tänään on ensinmäistä kertaa ruuan yhteydessä kipuja! Nyt se on kyllä jo ohi! Se kipu siis tulee ja menee....
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja sinizii Pe Syys 17, 2010 10:28 pm

Melkeinpä kaikenlaiset "pikkukivut" on ihan normaaleja.:) Jos ei mene sietämättömäksi niin luultavasti on ihan vaan paranemiskipuja ja sitä kun ruoansulatuselimistö asettuu uudelleen.
sinizii
sinizii

Viestien lukumäärä : 147
Ikä : 39
Registration date : 05.03.2009

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 La Syys 18, 2010 1:56 pm

Kyllähän se tästä! Ei enää ole NIIIN kovia kipuja vaan välillä semmosia kipu"kohtauksia" mitkä menee ohi! Paino tippuu aika nopsaa tällä hetkellä mutta tuskin se niin jatkuu! Mutta kohta on 120kg rikki!!! YEEEEEES!!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 To Syys 23, 2010 1:27 pm

Siis tää leikkaus ei ainakaan mulle ole tehnyt mitään!! Enhän minä edes lahdu?? Vaan mulla on tullut 1kg lisää!!?? Siis mitä hittoa?! SYön kun hiiri (olen nyt syönyt sen 6-8kertaa päivässä) juon vettä ainakin sen 2 litraa ja käyn pienellä lenkillä!! En syö mitään sokerista tai rasvasta! Luulin että tää leikkaus muuttaa elämän! Niinpä niin , ei ainakaan minun kohdalla =(
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja Riski_iita To Syys 23, 2010 1:33 pm

voi hurja.... voisko tuo johtua siitä että leikkauksesta on niin lyhyt aika, ja paikat vielä turvoksissa? Tai hormonaalista jumitusta? Tai jotai.... ???
Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Registration date : 29.06.2010

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo To Syys 23, 2010 1:40 pm

???? Muuminmamman Yritä jaksaa, jos se on niitä "jumeja" ja sitte lähtee taas ja vauhdilla.. Jos tyyli laihtua ei muutu niin mun osalta se tarkoittaa leikkauksen jälkeen sitä et paino tippuu noin 1kk välein ja paljon ja muutoin se ei tipu aina se on ollu sitä samaa. Mulla riepoo täällä se että pitäisi ostaa uudet talvivaatteet, vaan kun en raaski ennen leikkausta, kun nehän jää miltei käyttämättömäksi. Muutoinkin uusin juuri vaaevarastoni, kun luulin että menee se kaks vuotta jonossa,.... (tupinaa)
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 To Syys 23, 2010 3:14 pm

Joo, täytyy sanoa että mua ottaa päästä aivan SAIRAAN paljon! Mutta kait minä olen se 1 sadasta joka ei saanut tästä leikkauksesta mitään apua :( Nyt masennuttaa ja ahdistaa!!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja Bulla65 To Syys 23, 2010 3:42 pm

Voi muuminmamman, kaikella ystävyydellä sinä olet varmasti maailman kärsimättömin ihminen! :))). Aivan taatusti leikkauksesta on hyötyä sulle, usko pois vaan, et sinä mikään luonnonoikku ole. Siitä nyt vaan on vasta kaksi viikkoa aikaa kun leikkaus tehtiin ja monet ovat kuulemma todella turvoksissa leikkauksen jälkeen, vatsakin voi kuulemma näyttää isommalta kuin ennen leikkaukseen menoa. Kyllä se paino alkaa siitä putoamaan, anna elimistöllesi aikaa! Olet vasta toipilas, ei se kroppa heti uusiin uomiin asetu, anna sen parantua rauhassa ja keskittyä vasta sitten siihen rasvanpolttoon.
Ei ne valtavat kilomäärät joita joillakin heti alussa menee voi olla kaikki rasvaa, vaan joukossa on varmasti paljon myös nesteitä. Älä anna masennukselle nyt valtaa, iloitse siitä, että selvisit leikkauksesta hengissä ja ilman komplikaatioita ja siitä, että olosi on varmasti päivä päivältä parempi ja tästä eteenpäin on luvassa aina vaan parempaa. Ihan varmasti se paino alkaa putoamaan, ei ole mikään ideaalitilanne, että sitä lähtee hurjia määriä viikossa, varmasti ihollekin on parempaa sellainen kohtuullinen painonpudotus tyyliin kilo viikossa tai jotakin. Tsemppiä ja häntä pystyyn!!
Bulla65
Bulla65

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 To Syys 23, 2010 4:09 pm

Voi kiitos Bulla65! Sori jos masennutan teitä mun tekstillä ja sen semmosta! Mulla on vaan niin v-mäinen päivä tänään (TAAS) olis kauheena tekemistä ja mitään ei voi tehdä :( (pitäis saada yksi huone uuteen uskoon ja pitäis siis nostella huonekaluja) ja onhan täällä aika sotkustakin kun on 4 lasta.... Huono päivä vaan...... Ei ole tarkoitus "tartuttaa" teitä muita :D
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja Bulla65 To Syys 23, 2010 4:17 pm

Sehän siinä just on kun ei voi oikein tehdä mitään, niin ajatukset on sitten vaan koko ajan siinä laihtumisasiassa - on aikaa ajatella melkein koko ajan sitä kroppaansa ja laihtumista :). Sitten kun sulla on taas mahdollisuus touhuta haluamallasi tavalla, alkaa ne tanssit, pyöräilyt, siivoilut sun muut, niin ihan varmasti ajatuksetkin alkavat olla aina välillä myös muualla. Pura sä vaan "huonoa päivääsi" tänne, kaikki varmasti ymmärtää, pääasia, ettet ala masentelemaan liikaa, ettei sulle tule liian paha olo.
Bulla65
Bulla65

Viesti kirjoittaja Maria To Syys 23, 2010 6:18 pm

Hei, älä tuosta masennu, mulla nousi paino leikkauksen jälkeen 5 kiloa, arvaa olinko herne nenässä ;P mutta sit se hiljalleen lähti ja nyt mennään lähempänä 40 kuin 30 kilon pudotusta ja takana reilu kaks kuukautta leikkauksesta, mulla on nyt vasta vyötärön ympärys ja rinnanalus mitta samoissa lukemissa kuin ennen leikkausta. Täällä oli itkupotkuraivarit lähellä kun noita kiloja katselin. Nyt mulla on hidastunut hurjasti viimeiset kaks viikkoa, aloitin aquagymin ja uinti harjoitukset eli kovan treenin plus kohonneen arki aktiivisuuden yhdistelmä hidastaa tuota pudotusta ainakin mulla. Mutta ihanaa on että jaksaa touhuta.
Kannattaa muuten tehdä paperille/excelillä taulukko vartalon mitoista, se auttaa kun noi muuttuu silti kun paino jumii ja päinvastoin. Mulla on tuossa taulukossa paino, kaula, rinnanympärys, alta rinnan, vyötärö, lantion levein kohta, takamuksen alta, hauis, reiden keskikohta, polven yläpuoli, pohje ja kyynärvarren leveinkohta. Noita olen parin viikon välein mittaillut, aina on jotkut mitat pienentyneet. Ehkä tuo voisi auttaa uskon ylläpitämisessä.
Tsemppiä sinulle :D

Maria

Viestien lukumäärä : 90
Registration date : 15.08.2010

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 3 / 5 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics