Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Sisua ja päättäväisyyttä projektissa/ akka tarttoo neuvoja

+21
Maiski
Aurora
eräpena
AnnukkaK
Aallotar
Piitu
Lyllertäjä
Krisu75
Lovely
tiikos
Heluna
kissus nytkö jo
bulleriina
kanttura
Poutapilvi
Riski_iita
Laihduttava
Juuliska
hejokin
Bulla65
sateenkaarenpäässä
25 posters

Sivu 3 / 4 Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Siirry alas

Sisua ja päättäväisyyttä projektissa/ akka tarttoo neuvoja - Sivu 3 Empty Vs: Sisua ja päättäväisyyttä projektissa/ akka tarttoo neuvoja

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä La Huhti 30, 2011 5:31 am

Nyt alkaa jo tosi lujasti pelottamaan pystynkö eneilyyn!
Eneily alkaa ma 2.5.

Millä te olette maustaneet Nutrilettejä ja Nutrifasteja.
Minusta ne kaikki maistuvat pahville.
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viestien lukumäärä : 214
Registration date : 26.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Sisua ja päättäväisyyttä projektissa/ akka tarttoo neuvoja - Sivu 3 Empty Vs: Sisua ja päättäväisyyttä projektissa/ akka tarttoo neuvoja

Viesti kirjoittaja AnnukkaK La Huhti 30, 2011 7:47 am

En minäkään montaa viikkoa jaksanut Nutrilett-pusseja. Hassua että joku täällä sanoi, että tomaattikeitto on siedettävää; minusta juuri se oli kamalinta, paitsi ehkä "suklaa". Ehkä pidän niistä "oikeina" niin paljon, että kevytjauheet ovat juuri siksi niin pahoja.

Minulle ravitsemussuunnittelija antoi Nutrilettin joka sorttia näytepussin. Niistä sitten kasviskeitto ja kanakeitto maistuivat kohtuullisesti. Voi laittaa mausteeksi vaikka tipan fondia tai lihaliemijauhetta (kuutiosta on vaikea murtaa tarpeeksi pieni hippu), chili- tai paprikajauhetta, pippuria, mistä nyt tykkää. Tuoreita yrttejä silppuna.

Ja kasviksiahan saa kohtuudella syödä jauheiden lisäksi, jos vaikka kukka- tai parsakaalia pikku paloina, paprikaa pikku kuutioina, muutama porkkanakuutio. Kasvikset pitänee keittää etukäteen, kun se jauhe ei keittämistä vaadi. Tai keittää kasviksia liemessä ja sekoittaa siihen sitten jauheen? Muistat vaan välttää perunaa, bataattia, herneitä, maissia, papuja, kaikkea tärkkelyspitoista. Juureksiakaan ei saa syödä kovin paljoa, porkkanassa varsinkin on sokereita.
AnnukkaK
AnnukkaK

Viestien lukumäärä : 84
Registration date : 13.04.2011

Viesti kirjoittaja eräpena La Huhti 30, 2011 2:44 pm

Minä eneilen ruualla, nyt -35kg josta 5kg viimeisen kahden viikon ajalla. Sain maksumääräyksen Nutriletille, mutta sähkölasku oli niin iso ettei rahaa riitä mihinkään ylimääräiseen. Kyllähän tää vaatii vähän itsehillintää, mutta onnistuu kun on pakko. Hauskaa WAPPUa. lol!
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä Ti Toukokuu 03, 2011 4:39 pm

Kiitokset maustamisvinkeistä!
Olen aivan pilvissä:
Tänään sain puhelinsoiton Vaasasta. LEIKKAUS KE 1.6.!!!!
Ennakkokäynti Vaasassa 23.5. Tämä oli peruutuspaikka ja
leikkauksen tekee MV.
sunny Very Happy flower
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viesti kirjoittaja Lovely Ti Toukokuu 03, 2011 4:44 pm

Upee juttu Sateenkaarenpäässä cheers
Vaasassa leikkaukset on aikalailla rutiinia ja jotenkin mulle ainakin jäi todella rauhallinen ja luottavainen olo enakkokäynnin jälkeen.
Kuulumisia odottellen I love you
Lovely
Lovely

Viestien lukumäärä : 271
Registration date : 24.07.2010

Viesti kirjoittaja Aurora Ti Toukokuu 03, 2011 5:21 pm

Onnittelut leikkaus ajasta Very Happy

Aurora

Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 29.04.2011

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä Ke Toukokuu 25, 2011 3:37 am

Eilen oli sitten se Vaasan eka reissu. Hoitaja oli tosi mukava ja reipas.
Labraa, spiroa, sydäntä, hoitaja, leikkaava lääkäri ja anestesialääkäri.
Labrat ym. oli ok. Jes!
"Eväskassi" matkaan, jossa tablettia, peräruisketta, ohjeistusta ennen leikkausta.
Hoitaja soittelee tarkemman menoajan Vaasaan päivää ennen leikkausta.
Leikkaus siis 1.6. Toivottavasti heti aamusta.
Very Happy Very Happy sunny
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viesti kirjoittaja Maiski Ke Toukokuu 25, 2011 4:10 am

Hianosti pyihkii, ehit viikolla karkuun Very Happy
Maiski
Maiski

Viestien lukumäärä : 139
Ikä : 62
Registration date : 15.03.2011

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ke Toukokuu 25, 2011 12:15 pm

Hienoa Sateenkaarenpäässä!
Olet jo siis käynyt "kuivaharjoittelun" sairaalassa. Minulle Joensuun sairaala oli ennestään suuri ja tuntematon, mutta äkkiä tuli tutuksi hoitsut ja paikat. Samalla kun kesä alkaa, sinulla alkaa ihan uusi uljas elämä pikkumasusi kanssa. Onnea!! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä To Toukokuu 26, 2011 1:29 am

Vaasan kesk sairalassa kävin ekaa kertaa, joten alusksi hieman etsiskelin paikkoja. Pkl hoitaja oli aivan ihana!

Nyt ensi lauantaina klo 13 on sitten leikattujen ja menijöiden tapaaminen Sjoella Kalajärven leirintäalue (Peräseinäjoki). Millaida järkkää. Itse olen menossa. sunny
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viesti kirjoittaja millaida To Toukokuu 26, 2011 2:49 am

Luin sun päikkys läpi ja on kiva tavata ku uo leikkauksetki viä aika lähekkäin.

millaida

Viestien lukumäärä : 45
Registration date : 12.03.2011

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä Ma Kesä 27, 2011 4:06 am

1.6. tehtiin siis leikkaukseni. Onnistui hyvin. Kotia pääsin 3.6.
Sairaslomaa sain 19.6. saakka, jota sitten jatkettiin 26.6. saakka,
koska olin hyvin väsynyt vielä 2 viikon jälkeen. Aivan pienestäkin väsyi
ja lisäksi oli huimausta sekä haavanhoito.

Tikit poistettiin 8.6., joista yksi aukesi heti seuraavana päivänä.
Sitä on nyt hoidettu päivittäin tk:ssa, viime keskiviikosta joka 2. pvä.

Juominen ja syöminen on ollut nyt tämän viikon erityisesti sitä sun tätä!
Ei maistu mikään. Painon putoaminen lakkasi heti.

Huomenna sitten töihin. Normaali ruokarytmi palautunee ja toivottavasti
paino sitten pian alle 100!
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä Ma Heinä 25, 2011 10:45 pm

Paino on alle sadan. Olen päässyt sairaalloisesta lihavuudesta
jo vaikeaan lihavuuteen. Kyllä se tästä parempaan päin menee.
Lisää kohdassa "Leikkaus 1.6."
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä La Syys 03, 2011 2:53 am

Syyskuu alkoi ja ensi maanantaina on verikokeet ja siitä 2 vkon päästä 3 kk kontrolli Vaasassa.
Ruoka-annokset on hyvin pieniä esim. 2 kpl lihapullaa ja 1 rkl perunasalaattia. Jos enemmän ottaa,
niin ylävatsan poltteet on ja kovat. Yritän syödä sitten sen 2-3 h välein.
Paino on nyt mennyt leikkauksesta alas 12 kg+enen aikana -5,8 kg eli yhteensä 17,8 kg. Kyllä se jo näkyy kropassa ja tuntuu myös polvissa. Tukka lähtee päälaelta joka kammanvedolta.
Mukavaa syksyä kaikille. Nähdään Pohjanmaan tapaamisessa. Very Happy
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viesti kirjoittaja millaida Su Syys 04, 2011 10:34 pm

Onko joku tapaaminen sovittu jossaki? Tuloo niin vähä seurattua tätä foorumia. Mulla ei paino oo menny paljoakaa alahappäin ja siksitoiseksi pystyisin syödä melkein hevosen ja mitää tuntemuksia ei tulisi.

millaida

Viestien lukumäärä : 45
Registration date : 12.03.2011

Viesti kirjoittaja Piuku Su Syys 04, 2011 11:47 pm

Muakin kiinnostaa Pohjanmaan tapaaminen. Olen ahkerasti käynyt näiillä sivuilla, mutta nyt vasta hokasin jotain suunnitelmaa tapaamisesta? Missä ja koska?

Piuku

Viestien lukumäärä : 189
Registration date : 26.10.2010

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä Ke Syys 07, 2011 2:24 am

Hei
Katja järkkää tapaamista ja se on ti 20.9. klo 17.00 alkaen Seinäjoella. Paikka avoin.
Isooksi jääneet vaattehet mukaan.
Olen itse menossa toki myöhemmin, kun Treelta kerkiän. cheers
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viesti kirjoittaja Piuku Ke Syys 07, 2011 2:32 am

No voi vitsi, en pysty tulla kun olen Virossa silloin. Mutta ehkä seuraavalla kerralla pääsen.

Piuku

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä Ke Syys 14, 2011 4:05 am

Ensi ma 19.9. on sitten 3 kk kontrolli. Vaatekoko on pienentynyt ja paino tippunut.
Onko teillä neuvoja, mitä tärkeitä kysymyksiä kannattaa nyt tässä vaiheessa lääkäriltä
ja ravits suunnittelijalta kysellä?
Question
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Syys 14, 2011 4:27 am

Osaako joku sanoa / antaa jotain kultasta keskitietä seuraavaan kysymykseen...
Kuinka kauan suunnilleen tai keskimääärin kestää että tuntee olensa "normaaliksi"omaksi itsekseen???
Tiedän että tää on yksilö juttu mutta esim tätä palstaa seuranneet(minäkin mutta kun en muista minuutin päästä enää lukemaani),osaatteko kertoa???

Olen varmastikkin liian hätäinen olojeni kanssa kun mun leikkuusta on vasta 3 viikkoa...kipuja mulla ei ainakaan nyt ole ollut pariin päivään ollenkaan...mut muuten olo tilan normalisointuminen kiinnostais??
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja Piuku Ke Syys 14, 2011 1:22 pm

Juuri niin, yksilö "nuppi" juttujahan nämä on. Toinen asia sitten on se, mikä on normaalia. Minä tunnen "oloni" ihan samaksi normaaliksi, mikä on mulle normaalia Smile
Leikkaus ei sitä ole muuttanut. Mutta mitä ruokailu minään liittyy, se on kyllä nyt muuttunut oikeaksi ja normaaliksi. Eli pieniä annoksia ja usein. Se ei tule muuttumaan muuksi enää koskaan. Aikaisemminkin olen syönyt lähes oikein, mutta liian isoja annoksia. Siihen menee kyllä aikaa kun miettii, että onko riittävästi mukana syötävää, kun lähtee töihin.
Peiliin katsoessa lähinnä naurattaa, kun kutistuminen tapahtuu aivan silmissä. Onneksi olen säästänyt parhaita pieneksi jääneitä vaatteita vuosien varrelta, joten niitä ei ole tarvinnut ostaa paitsi, alusasuja ja talveksi ostin villakangas takin.

Piuku

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä Ti Syys 20, 2011 4:44 am

Tänään tuli käytyä 3 kk kontrollissa ja tutustuttua uusiin mukaviin ihmisiin.
Ensi kerran tapasin myös Pipsan. Leikkauksenhan minulle teki Mikael.
Paino oli pudonnut sopivasti ja samoin vyötärö pienentynyt. Very Happy

Miksi yläverenpaine alhaalla, miksi minua väsyttää tosi paljon puolesta päivää iltaan,
miksi pää on kipeä jne. Syy: nesteen vähäinen määrä!
Kyllä se täytyy näköjään ottaa itseään niskasta kiinni ja ainakin nyt kokeilla tuota
1,5 l nykyisen 7-8 dl sijaan.

Verikokeet näyttivät minulle, että proteiineja saan liian vähän. Lisäksi en pysty
syömään kuin aivan pieniä määriä. Jos syö enempi, niin jo dumppaa. Siis ei muuta
kun nyt kanaa, kalaa, tonnikalaa, rahkaa, raejuustoa, sosekeittoja jne.

Sovimme lääkärin kanssa 3 vkon jaksosta, jonka jälkeen hän soittaa ja kyselee olotilaa.
Onko verenpaineet normalisoituneet, onko väsymys mennyt pois, dumppaako vielä.
Jos vielä dumppauksia ollut hitaissa ruokailuissa oikeilla aterioilla, niin sitten odottaa
vko 41 loppuviikosta tämä ihana letkun nieleminen.... Evil or Very Mad
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viesti kirjoittaja Lovely Ti Syys 20, 2011 4:53 pm

Toivottavasti auttaa toi vedenjuonti pääkipuihin ym.
Mikäs arvo se on mistä näkee ton proteiinien määrän siitä verikoelapusta?
Lovely
Lovely

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ti Syys 20, 2011 7:55 pm

Lovely, se on S-Alb eli albumiini - ainakin näin olen ymmärtänyt Smile.
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010

Viesti kirjoittaja Lovely Ke Syys 21, 2011 3:08 am

Kiitos Bulla I love you
Lovely
Lovely

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 3 / 4 Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa