Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Sisua ja päättäväisyyttä projektissa/ akka tarttoo neuvoja

+21
Maiski
Aurora
eräpena
AnnukkaK
Aallotar
Piitu
Lyllertäjä
Krisu75
Lovely
tiikos
Heluna
kissus nytkö jo
bulleriina
kanttura
Poutapilvi
Riski_iita
Laihduttava
Juuliska
hejokin
Bulla65
sateenkaarenpäässä
25 posters

Sivu 1 / 4 1, 2, 3, 4  Seuraava

Siirry alas

Sisua ja päättäväisyyttä projektissa/ akka tarttoo neuvoja Empty Sisua ja päättäväisyyttä projektissa/ akka tarttoo neuvoja

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä La Heinä 31, 2010 3:35 am

Kiitokset näistä sivuista.

Olen aivan alussa tämän asiani kanssa, josta te muut olette jo selvinneet tai olette jo hyvinkin pitkällä. Olette jo saavuttaneet sen sateenkaaren toisen pään.
Minulla on paljon kysymyksiä mm. yritänkö lähetettä terv keskuksen, työterveyden vai lääkäritalon kautta? Mitkä jonot mahtaa tällä alueella olla? Mikä on hinta? Mitkä mahdollisuudet?

Minä olen päälle 50 v, BMI > 40 ja perussairauksia on uniapnea (c-pap-laite, joka kulkee mukana yhdenkin yön matkalla!), iskias, tukos jalassa, nivelrikkoa (ortopedi ei leikkaa ennenkuin paino on laskenut), kilpirauh vajaatoiminta, kolestroli jne. Sydänultra ei hyvää näyttänyt tulevaisuuden osalta, jos paino pysyy samana. Ei pysty kävelemään, taipumaan... Onneksi suvun perintönä ei ole verenpainetta tai diabetesta.

Monenlaista on vuosikymmenten saatossa painonhallintaan yritetty - turhaan.
Toivottavasti vielä joskus kevyesti keinahdellen valssiin ja mutkamäkiä alas.

Viimeinen muokkaaja, sateenkaarenpäässä pvm La Syys 11, 2010 5:43 am, muokattu 1 kertaa
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viestien lukumäärä : 214
Registration date : 26.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Sisua ja päättäväisyyttä projektissa/ akka tarttoo neuvoja Empty Ensimmäinen lääkäriaika varattu

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä La Heinä 31, 2010 3:40 am

Nyt sitten on ensimmäinen lääkäriaika varattu Lääkäritalolle elokuun puoliväliin! Jännitys kohoaa.
Onneksi täällä tsempataan.

Ensimmäinen lääkäritapaaminen Lääkäritalolla ma 16.8.2010
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Sisua ja päättäväisyyttä projektissa/ akka tarttoo neuvoja Empty Vs: Sisua ja päättäväisyyttä projektissa/ akka tarttoo neuvoja

Viesti kirjoittaja Bulla65 La Heinä 31, 2010 4:40 am

Hei ja tervetuloa mukaan Sateenkaarenpäässä!

Kyllä meitä on monta muutakin täällä sinun lisäksesi, jotka olemme vasta odotuskannalla, joten et ole yksin :).

Sinulla tuntuu olevan monenlaista vaivaa, joten pysyvä painonpudotus olisi varmasti enemmän kuin paikallaan. Kerroit varanneesi ajan Lääkäritalolta, et sitten yrittänyt päästä leikkaukseen kunnallisella puolella? Olen kuullut, että esim. vatsalaukun ohitusleikkaus maksaisi yksityisellä puolella n. 12 000 euroa - siinä suurin syy, miksi minä jonotan kiltisti kunnalliselle puolelle ja jos en sinne pääse, vasta sitten menen yksityiselle puolelle, jos siis olen leikkaukseen kelvollinen muuten.

Jonot ovat kyllä varmasti melkoisen pitkät ainakin täällä Turussa, luin juuri Turun Sanomista, että TYKSissä ei leikata koko kesän aikana mitään muita leikkauksia kuin kiireelliset ja akuutit tapaukset, syöpäleikkaukset yms. - kaikki muut ei kiireelliset leikkaukset on jätetty hoitajapulan vuoksi tekemättä :(. Se tietää taas sitä, että jonot kasvavat entisestään.

Onnea sinulle kuitenkin sinne ekaan lääkäritapaamiseen, hyvin kaikki varmasti menee :).
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010

Sisua ja päättäväisyyttä projektissa/ akka tarttoo neuvoja Empty Vs: Sisua ja päättäväisyyttä projektissa/ akka tarttoo neuvoja

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä Su Elo 01, 2010 5:26 am

Menen yksityiselle puolelle arviointiin ja toivon sitä kautta saavani lähetteen keskussairaalaan sisätaudeille ja kirurgiselle laihdutusleikkaukseen ja jälkimmäinen olisi sitten kunnallista operaatiota.
Mutta ans kattoo kuin akan käy?! Ainakin aikaa se sitten ottaa.
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viesti kirjoittaja hejokin Su Elo 01, 2010 10:40 pm

Itse menin tammikuussa 2009 työterveyslääkärille, joka kirjoitti lähetteen gastrologille. Siellä tehtiin tähystys ja lähete TYKSiin. Tapasin ensin sisätautilääkärin, joka katsoi mittavat laboratoriotutkimukset. Kävin ravitsemusterapeutilla saamassa ruokaohjeet ennen ja jälkeen leikkauksen. Kävin myös uudestaan mahalaukun tähystyksessä, minkä teki leikkaava lääkäri. Kävin myös keskustelemassa psykiatrin kanssa, jotta kyseessä ei ole esim. masennuksesta johtuva ahmiminen.
Pitkän odottelun jälkeen sain peruutuspaikan ja minut leikattiin 15.6.2010. Odotusaika tuntui välillä pitkältä, mutta sen aikana motivaationi ja haluni leikkaukseen lisääntyi. Kun vihdoin PÄÄSIN leikkaukseen, ei pienet kivut tai vaivat häirinneet minua.
Hieman minua hämmästyttää, kun täällä jotkut hermoilevat ja valittavat tähystystä tai leikkauskipuja tai kun ei pysty syömään jotain ruokaa. Ehkä olin onnekas, kun jouduin odottamaan leikkausta puolitoista vuotta ja olin siihen henkisesti valmis.

hejokin

Viestien lukumäärä : 6
Registration date : 04.04.2010

Viesti kirjoittaja hejokin Su Elo 01, 2010 10:42 pm

Itse menin tammikuussa 2009 työterveyslääkärille, joka kirjoitti lähetteen gastrologille. Siellä tehtiin tähystys ja lähete TYKSiin. Tapasin ensin sisätautilääkärin, joka katsoi mittavat laboratoriotutkimukset. Kävin ravitsemusterapeutilla saamassa ruokaohjeet ennen ja jälkeen leikkauksen. Kävin myös uudestaan mahalaukun tähystyksessä, minkä teki leikkaava lääkäri. Kävin myös keskustelemassa psykiatrin kanssa, jotta kyseessä ei ole esim. masennuksesta johtuva ahmiminen.
Pitkän odottelun jälkeen sain peruutuspaikan ja minut leikattiin 15.6.2010. Odotusaika tuntui välillä pitkältä, mutta sen aikana motivaationi ja haluni leikkaukseen lisääntyi. Kun vihdoin PÄÄSIN leikkaukseen, ei pienet kivut tai vaivat häirinneet minua.
Hieman minua hämmästyttää, kun täällä jotkut hermoilevat ja valittavat tähystystä tai leikkauskipuja tai kun ei pysty syömään jotain ruokaa. Ehkä olin onnekas, kun jouduin odottamaan leikkausta puolitoista vuotta ja olin siihen henkisesti valmis.

hejokin

Viestien lukumäärä : 6
Registration date : 04.04.2010

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä Ke Elo 04, 2010 5:06 am

Onko kenelläkään tietoa, kuinka pitkät jonotusajat ovat Seinäjoki - VAASA kunnallisen puolen leikkauksiin?
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viesti kirjoittaja Juuliska Ke Elo 04, 2010 3:03 pm

Vaasan jono vetää huikeaa vauhtia, jonoaika leikkaukseen on vain 2-3kk siitä, kun tähystys on tehty ja ravintoterapeutilla käyty. Meillä on aivan mahtava tilanne muuhun Suomeen nähden!
Juuliska
Juuliska

Viestien lukumäärä : 25
Registration date : 30.01.2010

Viesti kirjoittaja Laihduttava Ke Elo 04, 2010 11:07 pm

Hui apua, tässähän alkaa pelottaa jo. Mulla on nimittäin ens viikolla ravintoterapeutti. Jokohan sitä ois parin kk päästä leikkauspöydällä. Apua. Ja ihanaa.

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä Ti Elo 10, 2010 1:09 am

Vaikuttaako laskimotukos pohkeessa leikkaukseen pääsyyn?
Eipä ole lääkäriä näin odottanut / jännittänytkään aiemmin. Viikko vielä ensimmäiseen tapaamiseen.
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä Ti Elo 17, 2010 5:55 am

Lähete Sjoen keskussairaalaan lähti tänään yksityisen kautta. Sieltä pitäisi muutaman viikon päästä kuulua edes jotakin. Kuulostellaan?!... Toivottavasti pääsen edes keskustelemaan keskussairaalan lääkärin kanssa asiasta. Mikäli saan toivomani päätöksen, niin menen tähystykseen yksityiselle ja toivon sitä kautta pääseväni nopeammin eteenpäin. Ehkä olisi kuitenkin parempi loppukevät 2011 kuin loppuvuosi 2010, jotta elimistöä saisi rauhassa totutella pienempiin annoskokoihin. Näin, jos jonot ovat noinkin nopeat kuin 2-3 kk.

16.8.2010 BMI 42 (27.7.2010 BMI 43,2). Jatketaan tästä edelleen sitä mun 7% pudotusta[hr]
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä La Elo 28, 2010 3:57 am

Odottavan aika on pitkä! Vielä n 1,5 vkoa, niin pitäisi tulla keskussairaalasta jotakin kirjelmää sisätaudeilta.
Kyselin sisätautipolilta mailaten, miten asia etenee. Minulle vastattiin, että lääkäreille pääsy keskussairaalassa vie 6-12 kk. Vaasaan pääsee leikkauspöydälle sitten 2-3 kk:ssa.
Onko tuo Sjoen pää todellakin noin hidas?
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viesti kirjoittaja Riski_iita La Elo 28, 2010 12:07 pm

no tuntuupa hitaalta toiminnalta!! Meillä Lohjalla lähete lähti kesäkuun lopussa, vastaus tuli sairaalasta elokuussa, ja vastaanottoaika varattu 22.11. Ja musta se tuntui pitkälle ajalle!! Soitin sinne, ja mut laitettiin "erilliselle listalle" peruutuspaikkoja odottamaan. Niitä kuitenkin aina kuulemma tulee, sanoinkin että voin tulla nopeallakin aikataululla :) Ja nyt olen saanut ajan jo 13.9 lääkärille.

Onnistuisiko tämä teillä Sjoella? Kannattais varmaan kokeilla?
Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Registration date : 29.06.2010

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä Pe Syys 03, 2010 2:34 am

Tänään se kirjelmä sitten tuli. Olivat vastaanottaneet lähetteen ja sisätaut erik lääk tehnyt päätöksen, että potilasta ei leikkaukseen panna! Perussairaus epil.
Eniten harmittaa, kun tieto ei kulje lääkärien välillä. Toinen lääkäri/neurol sanoo mulle, että ei estettä leikkaukselle ja tämä nyt kirjeitse että ei käy. Mä haluun ne kaikki lääkärit saman pöydän ääreen kanssani!
Aamulla vielä niin onnellinen, kun pari senttiä oli vyötäröltä lähtenyt lyhyessä ajassa, samoin hieman painoa ja nyt tämä.
Ei ole fiilikset kovin korkealla. Itku on herkässä.
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Pe Syys 03, 2010 3:47 am

Voi sua!! ((( ))) Taistele asian saamiseksi eteen päin.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja kanttura Pe Syys 03, 2010 4:11 am

Voi hitsipilli! Ymmärrän täysin pettymyksesi ja minustakin tuntuu tosi pahalta.
Kannattais varmaan oman mielenrauhasi vuoksi selvittää syyt kielteiseen päätökseen perinpohjin, ettei asia jää kalvamaan. Voimia Sinulle, hali!

kanttura

Viestien lukumäärä : 40
Registration date : 19.05.2010

Viesti kirjoittaja Bulla65 Pe Syys 03, 2010 2:21 pm

Sateenkaarenpäässä; siis minkä vuoksi sait kielteisen päätöksen?! Etkös sinä täytä nuo leikkauskriteerit? Kai niiden lääkäreiden pitää jotenkin perustella, miksi leikkaus ei ole heidän mielestään sinulle oikea ratkaisu? Olen tosi pahoillani puolestasi :(, koitahan jaksaa! Oletko ajatellut leikkaukseen menoa yksityisellä puolella?
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä Ke Syys 08, 2010 8:59 pm

Tänään tuli pieniä positiivisia värähdyksiä...

Lähestyin sisätautilääkäriä asianmukaisella ja kohteliaalla kirjelmällä kielteisen päätöksen saatuani. Ei siis siltoja katkoen.
Kerroin omia näkemyksiä ja perusteluja hänelle, miksi leikkaukseen tulisi päästä.
Asian sis t lääkäri on ilmeisesti siltä pohjalta laittanut lausuntopyynnölle eteenpäin, koska tänään sain hoitavalta taholtani tiedon lausuntopyynnöstä. Olin kirjelmässä lääkärille sitä pyytänyt. Hoitava taho oli tietoinen, että tämä pyyntö on minulta mennyt.
Jatkoa odotellen!

Eilen postissa tuli uusi Kotilääkäri-lehti ja siinä oli lihavuusleikkauksesta ja elämänmuutoksesta tarinaa.
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä To Syys 09, 2010 4:10 am

Tuli myös tieto, että pääsen kesk sairaalan ravitsemusneuvojalle.
Paistaa se päivä jälleen.
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viesti kirjoittaja bulleriina To Syys 09, 2010 1:53 pm

Onnea!

Ihailen sinnikkyyttäsi, lienee aitoa pohjalaista meininkiä???

Hyvä että pidit puolesi!

bulleriina

Viestien lukumäärä : 182
Registration date : 09.04.2009

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä La Syys 11, 2010 5:37 am

Päivä paistaa: tänään saapui sis t lääk "ohjelmointi" eli,
kun lausunnot muualta saapuneet hänelle, niin sen jälkeen labrat, gluk ja muut.
En tiedä, mitä ne muut listan mukaiset tutkimukset on. Voisko joku selventää?
Ravitsemussuunnittelijalle meno minulla on tulossa jo syyskuun lopulla.
Lopussa oli, että "tämä selvennys vielä potilaan yhteydenoton takia."
- Älä siis luovuta!

sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo La Syys 11, 2010 12:06 pm

Hei! Minuthan heivattiin ulos Oyssasta viime sykynä ja kväällä kutsuttiin takaisin ja nyt olenkin sitten menossa ilmeiseti perus sairauteni takia kiireellisenä leikkaukseen. Minulla on II - tyyppi insuliini hoitoinen pistän perus inskaa 150yks pvä.
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010

Viesti kirjoittaja Heluna Su Syys 12, 2010 1:47 am

0=( NO VOI RÄKÄ.. käy uusiksi lääkärissä ja ota yhteyttä sinne sisätautilääkäriin ja pistä kova kovaa vastaan. pyydä vaikka siltä ortopediltä suositus ja etiäpäin. Korosta elämhalua sillä on toi ihan peestä jos noilla sairauksilla ei muka leikata sillä nuo kaikki melkein poistuis kun paino laskee. en ole lääkäri mutta uskoisin ainakin=) tsemppii sulle koita jaksaa. Ja joskus on oltava vaan sitkee niin alkaa tapahtua.hyvää jatkoa sulle.
terv.Heluna

Heluna

Viestien lukumäärä : 155
Ikä : 49
Registration date : 19.03.2010

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä Su Syys 12, 2010 3:13 am

Heluna: sis t lääkäri otti asiani uudelleen pöydälle, kun oli sen ensin laittanut mappi Ö elokuun lopulla. Laitoin hänelle pitkän kohteliaan ja asiallisen kirjeen 2.9. (mainitsin myös ortopedin sanonnan) ja sen jälkeen tulikin "mahdollisen myönteinen ohjelmointi" 10.9.
Olen tähän hyvin tyytyväinen, kun tiedän jo kuinka hyviä tätä toimenpidettä ajatellen tulee olemaan nämä pyydetyt lausunnot. Yksi minulle jo luettiin ja toisen tiedot olen nähnyt sairaalan lehdyköiltä.
Nyt vaan sitä - 7%.... vesi vaan tökkiiiiii
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viesti kirjoittaja Heluna Su Syys 12, 2010 3:21 am

No onpa hyvä että jatkat "taistossa"=) tsemppii vaan=)

Heluna

Viestien lukumäärä : 155
Ikä : 49
Registration date : 19.03.2010

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 1 / 4 1, 2, 3, 4  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa