Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Lellukka uskaltautuu ilmoittautumaan joukkoon tähän :)

+12
sasa
emmiliini
Annniina
Tyyne
Miumau
ibid
Mimosa55
pajunkissa
Leenu68
MatamiMimmi
Tuplanainen
Pikki
16 posters

Sivu 5 / 11 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Seuraava

Siirry alas

Lellukka uskaltautuu ilmoittautumaan joukkoon tähän :) - Sivu 5 Empty Vs: Lellukka uskaltautuu ilmoittautumaan joukkoon tähän :)

Viesti kirjoittaja Lellukka La Heinä 25, 2015 3:07 am

http://painonhallinta.munpalsta.net/index.php
Hei käykääs rekkaamassa tuonne, siellä on suljettu osio päiväkirjoillekin. Joku täällä kävi ilmoittamassa tässä taannoin että on avannut tuon palstan ja kovasti oon ootellut millon porukka alkaa rekkailemaan itseään. Uskaltais sitten itsekin aloittaa siellä kirjoittelemaan enemmän Smile Nämä viestit kun täällä näkee kaikki, jopa ne ei rekkautuneetkin.

Viimeinen muokkaaja, Lellukka pvm Ma Elo 03, 2015 10:26 am, muokattu 1 kertaa
Lellukka
Lellukka

Viestien lukumäärä : 226
Registration date : 19.12.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Lellukka uskaltautuu ilmoittautumaan joukkoon tähän :) - Sivu 5 Empty Vs: Lellukka uskaltautuu ilmoittautumaan joukkoon tähän :)

Viesti kirjoittaja Lellukka Ti Heinä 28, 2015 5:12 pm

Kastroskopia läpikäyty ja elossa edelleen! Kokemus oli todella epämiellyttävä mutta henkilökunta oli todella ihana, se jotenkin lievensi itse tutkimuksen aikaansaamaa negatiivista olotilaa. Nieluun suihkutettava puudutusaine sai aikaan tunteen että nielen omaa kieltä ja se jo kakostutti aika tavalla. Limaa tuli kurkusta solkenaan mutta se oli pienin ongelma kaiken sen muun koetuksen keskellä. Loppujenlopuksi voin siis sanoa, että kyllä tuosta tutkimuksesta elävänä selviää mutta en haluaisi uudestaan tuota kokea Very Happy Mies katsoi tutkimuksen jälkeen kasvojani ja otti 'selfien' naamastani ja uhosi laittavansa sen faceen ihmisten ihailtavaksi. Olin kuulema sen näköinen kuin olisin vetäissyt maasta rautaa 300 kg Laughing Laughing

Ai niin, mulla on refluksitauti...
Lellukka
Lellukka

Viesti kirjoittaja Lellukka To Heinä 30, 2015 1:03 am

Eilisen gastroskopian jälkeen ollut ihan mieletön väsymys koko ajan, sekä erikoisesti vasemman silmän ympärys todella punainen. Tuleekohan näitä gastroskopioita enemmänkin vai riittääkö tuo yksi kerta jos kaikki oli ok?? Toivottavasti saan lääkäriltä tietoa tulevasta pian, jotenkin alkaa olla aika malttamaton jo koko olotila kun haluaisi jo aloittaa oman matkansa pikkumasun kanssa.
Lellukka
Lellukka

Viesti kirjoittaja sasa La Elo 01, 2015 3:20 am

Letkun nieleminen tehdään kertaalleen onneksi, jos ei löytynyt mitään sellaista että tarvisi ennen leikkausta tarkastaa tilanne uudelleen. Se on aikas kamala kokemus, letkun nieleminen mutta onneksi aikas pian ohi. Mulla oli ihan mieletön oksennusrefleksi kokoajan päällä ja limanmäärä hirmuinen, rauhottelivat vaan ja sanoivat että hengittele rauhallisesti Smile Siinä ei kyllä pystyny rentoutumaan.
sasa
sasa

Viestien lukumäärä : 35
Registration date : 08.10.2011

Viesti kirjoittaja Lellukka La Elo 01, 2015 3:34 am

sasa no hyvä sitten jos ei tehdä uudelleen, en nimittäin haluaisi joutua samaan toiseen kertaan oli sen verran rankka kokemus Very Happy
Lellukka
Lellukka

Viesti kirjoittaja Lellukka Ma Elo 03, 2015 3:18 am

Tajusin juuri että tässä kuussa tulee tasan vuosi siitä kun menin lääkärin valittamaan vaivojani ja siellä tuli sitten laihdutusleikkaus puheeksi ja hän sitten laittoi lähetteen eteenpäin...eli kyllä ainakin taysissa kestää tämä koko ruljanssi yli vuoden näköjään vaikka ravintoterapeutti väläytteli ihan alkuun sellasta mahdolisuutta että olisin päässyt jopa alle vuodessa leikkaukseen.
Lellukka
Lellukka

Viesti kirjoittaja Lellukka Ma Elo 03, 2015 10:28 am

http://painonhallinta.munpalsta.net/index.php
Hei käykääs rekkaamassa tuonne, siellä on suljettu osio päiväkirjoillekin. Joku täällä kävi ilmoittamassa tässä taannoin että on avannut tuon palstan ja kovasti oon ootellut millon porukka alkaa rekkailemaan itseään. Uskaltais sitten itsekin aloittaa siellä kirjoittelemaan enemmän Smile Nämä viestit kun täällä näkee kaikki, jopa ne ei rekkautuneetkin.

Muistutuksena kaikille Smile
Lellukka
Lellukka

Viesti kirjoittaja Lellukka Pe Elo 28, 2015 6:04 am

Sain tänään kauan odotetun kirjeen gastroenterologian polilta, jossa kerrottiin että gastrossa otetut koepalat olivat täysin normaaleja eikä myöskään ole helikobakteeria! Ihanaa!
Mitähän seuraavaksi tapahtuu ja milloin? Toivottavasti saisin pian kehoituksen aloittaa leikkausta edeltävä eneily! Olen yrittänyt olla kärsivällinen mutta en enää kauaa jaksaisi tätä odottamista.
Lellukka
Lellukka

Viesti kirjoittaja Lellukka Ke Syys 02, 2015 6:44 pm

Nyt kyllä harmittaa ja aikalailla kovaa.
Soitin tänään gastro polille kun mielestäni se potilaskertomus minkä sain oli jotenkin vajaa ja selvisi että niin se olikin, mm. refluksitaudista ei siellä tiedetty mitään (siis että minulla on se)..hoitaja oli lisäksi vähän sellainen nomitäsinätänneoikeinsoitteletjameitähäiritset ongelmillasi ihminen Sad Sad Sanoi että hän nyt sitten laittaa kirurgille kysymyksen pääsenkö lainkaan koko leikkaukseen kun on kerta refluksitauti olemassa, esitin että mulle kyllä kelpaa ohitusleikkauskin mutta hän kuulosti siltä ettei paljoa kiinnosta mikä minulle sopii. Sanoin että minulle lupailtiin sitä leikkausta lokakuulle mutta hän hyvin topakasti sanoi että ''meillä ei kuule ole minkäänlaista tietoa millon sut leikataan mutta pian se ei tule tapahtumaan, sulle on tänne määrätty vielä kirurgin tapaaminen, anestesialääkärin tapaaminen sekä ravintoterapeutti.''. Olin kieltämättä sen puhelun jälkeen enemmän hämilläni kuin ennen soittoani...Luulin että taysissa edes joku asia toimisi ja lupaukset pitäisivät. Silloin kun kävin siellä viimeksi he lupasivat että se leikkaus olisi lokakuun aikana ja voi kuulema olla vähän ennenkin mutta tuo ihminen antoi sellasen kuvan ettei välttämättä ennen marras-joulukuuta pääse siihen Sad
Sanoin hänelle etten jaksaisi enää henkisesti kauan odottaa kun alkaa paikat olemaan niin kipeinä ja siihen sain vaan voivoit...

NYT tekisi mieli luovuttaa ja ihan tosissaan...ihme pelleilyä koko touhu No
Lellukka
Lellukka

Viesti kirjoittaja Miumau Ke Syys 02, 2015 10:39 pm

Hei Lellukka! Äläs nyt hätäile.. siellä oli selkeästi huono päivä kyseisellä hoitajalla. Valitettavasti tuollaisia tapauksia tulee vastaan matkan varrella, mutta sinähän sitten pirauttelet joka päivä sinne jonohoitajalle ja kyselet vaikka säätiedoitukset jos ei kerta muuten asioihin saa vastauksia! Luulen, että jossain vaiheessa puhelinterroria joku ottaa asiakseen saada vastaukset sinullekin Very Happy  Missään nimessä tuollaiseen epämääräiseen ja asenteelliseen vastaukseen ei pidä tyytyä, vaan kysyä niin monta kertaa kuin tarvii.
Tsemppiä!!
Miumau
Miumau

Viestien lukumäärä : 174
Registration date : 23.01.2015

Viesti kirjoittaja Lellukka Ke Syys 02, 2015 11:47 pm

Miumau onhan se niin tietysti vaan kun ei oikeasti enää jaksaisi Sad Olin niin asennoitunut siihen heidän lupaukseen että lokakuussa pääsen vihdoinkin leikkaukseen mutta tuon puhelun jälkeen tuli kyllä sellanen olo etten pääse vielä tänä vuonnakaan. Mä olen aina luullut että taysissa tuo puoli on pelannut paremmin.
Lellukka
Lellukka

Viesti kirjoittaja Lellukka Pe Syys 04, 2015 9:46 pm

Jippii, sain tänään puhelun taysista jossa kerrottiin, että maanantaina ensipunnitukseen ENEkuurin takia ja leikkaukseen 7.10.2015!!! Sitä ennen saan vielä kirurgilta kutsun sinne ja leikkaus on mitä ilmeisemmin ohitusleikkaus!
Lellukka
Lellukka

Viesti kirjoittaja Lellukka Pe Syys 04, 2015 11:22 pm

Kuinkahan ne sen ohitusleikkauksen voivat mulle tehdä kun aiemmin sanoivat ettei sitä tehdä kiinnikkeiden takia ja nyt se on ilmeisesti ainoa mahdollisuus?
Lellukka
Lellukka

Viesti kirjoittaja Tyyne Su Syys 06, 2015 8:40 pm

Tsemppiä Lellukka,

luota siihen, että ammattilaiset tietävät mitä tekevät. Kyllä sulle se lihavuusleikkaus tehdään vihdosta ja viimein. Mulla oli myös todella paha refluksitauti ja leikkaava kirurgi sanoi heti gastroskopian jälkeen, että ohitusleikkaus on aina mahdollinen leikkaus. On ollut todella ihanaa kun refluksioireet ovat taakse jäänyttä elämää, nukun yötkin paljon paremmin kun jatkuva närästys ei häiritse yöunia.

Eipä muuta kuin luottavaisin mielin eteen päin, täällä ollaan hengessä mukana Smile !

Tyyne

Viestien lukumäärä : 163
Registration date : 18.02.2015

Viesti kirjoittaja Lellukka Ti Syys 08, 2015 9:23 am

Kiitos Tyyne I love you

Kävin sitten tänään siellä ravintoterapiassa, tai eilen kun kello on jo näin paljon...ja katottiin alkupaino enelle, joka alkaa huomenna = tänään. Paino ei ollut niin korkea mitä olin pelännyt sen olevan mutta ihan samassa lähtötilanteessa olen sen kanssa kuin mitä olin ennen tammikuun enekuuria Sad
Mua vaan huolestuttaa edelleen se leikkaus koska ravintoterapeutti sanoi ettei taysissa muka tehdä avoleikkauksina näitä?? Sanoi että se avoleikkaus vie enemmän aikaa ja on monimutkaisempi.  Eli nyt mua taas jännittää että mitä jos ne nukuttaa minut ja toteavat siinä leikkauspöydällä ettei tähystystä voikkaan suorittaa ja herään heräämössä sanoihin ''sori mutta sinua ei voitukaan leikata'' Sad Sad
Eihän tässä muu auta kun katsoa mitä tuleman pitää. Noin kahden viikon tai kolmen viikon kuluttua tulee kutsu tapaamaan anestesialääkäriä, leikkaavaa kirurgia ja verikokeisiin...siihen saakka eneilyä.
Niinkin tarkka luku kuin 5,7kg pitää vähintään tiputtaa painoa leikkaukseen mennessä.
Tämä uusi ravintoterapeutti on kyllä tosi mukava eli eiköhän me toimeen tulla Smile
Lellukka
Lellukka

Viesti kirjoittaja hellu Ti Syys 08, 2015 2:44 pm

Moi Lellukka. Minulla myös leikkaus Taysissä. Aikaa en vielä tiedä. Odottelen ravintoterapeutin kutsua ja koska aloitan eneilyn. Arvioitu aika on vuodenvaihteen jälkeen. Matkani tähän on alkanut n.vuosi sitten endolääkärin suosituksesta ja hetken asiaa pohdittuani menin joulukuussa 2014 omalääkärille joka laittoi lähetteen. Maaliskuussa oli ensimmäiset tutkimukset ja eneilyt. Painoa olen pudottanut alkuvuodesta parikymmentä kiloa mutta tiukassa on tämä uuden elämän opettelu. Sain läksyksi viime ravintoterapeutin käynnillä alkaa opettelemaan leikkauksen jälkeistä ateriarytmiä ja ruokavaliota. Ei meinaa millään muistaa syödä niin usein. Mulle oletettavasti tehdään sleeve mutta selviää lopullisesti vasta leikkauspöydällä. No katsotaan mutta jospa 60senä olisin normaalipainoinen, siihen on pari vuotta. Olen lapsesta asti ollut aina iso ja lihava. Ei ole neuvola ja mittakäyrät riittäneet. Nyt vanhemmiten se tuntuu polvissa ja nivelissä. Koitan tsempata sua ja kyllä se leikkaus hyvin menee. En ole kuullut enkä lukenut että nämä olisivat kovasti komplikaatioita aiheuttaneet kunhan noudattaa leikkauksen jälkeen sitä oikeaa ruokavaliota. Mahdollisimman sulavaa ja sosemaista. Nyt on syyskuussa taas vertaistapaaminenkin Lähteenkadulla Tampereella. Pääsisitköhän sinne kuulemaan konkareitten juttuja. Itse olen käynyt pari kertaa ja enpä ole sen jälkeen empinyt tätä projektia. Mun juttua voi lukea omalta palstaltani Hellun höpinöitä.... Smile

hellu

Viestien lukumäärä : 241
Registration date : 28.03.2015

Viesti kirjoittaja Lellukka Ke Syys 09, 2015 8:42 am

Hei Hellu ja kiitos visiitistä Smile
Emmä sitä leikkausta siis pelkää vaan sitä etten pääsekään siihen jos eivät kerran tee avoleikkauksia tayssissa ja jos tähystystä ei jostain syystä voida tehdäkään..tai siis kiinnikkeiden takia =/

Ensimmäinen päivä neljän viikon ENEkuuri urakasta takana ja ihan hyvin selvisin. Vanhasta tottumuksesta tiedän ettei tämä helppo kuukausi tule olemaan mutta jos lopputuloksena saan painoa pois ja sen leikkauksen niin olen ihan tyytyväinen ja valmis porskuttamaan eteenpäin. Perheessä on ollut flunssaa kovasti joten täytyy toivoa ettei iske minuun...tosi epäreilua jos yskän tai kuumeen takia siirtyy leikkaus.
Lellukka
Lellukka

Viesti kirjoittaja Lellukka Pe Syys 11, 2015 7:42 pm

Enekuuri on lähtenyt hienosti käyntiin ja olo tuntuu jo nyt kevyemmältä sisäisesti.
Rehellisyyden nimissä täytyy kyllä myöntää että on mulla kyllä nälkäkin jatkuvasti, joten vettä kuluu paljon sekä teetä (teetä en yleensä edes juo mutta nyt se rauhoittaa mukavasti kurnivaa vatsaa).
Lellukka
Lellukka

Viesti kirjoittaja hellu Pe Syys 11, 2015 11:44 pm

Hienoa Lellukka että ene dieetti onnistuu. Teetkö sen niillä pussijutuilla vai lasketko ruoasta ne sallitut ruoat ja kalorit. Minä eneilin ruoalla ja se tuntui olevan mulle sopiva juttu. Nyt vaan odotan koska on sitten se leikkausta edeltävä ene. Tsemppiä urakkaan.😊

hellu

Viestien lukumäärä : 241
Registration date : 28.03.2015

Viesti kirjoittaja Lellukka La Syys 12, 2015 12:57 am

Ihan Easydietin tahtiin menen + lisänä salaatti ja pieni määrä broileria tai kalaa päivittäin. Ihmeen hyvä olo on ja se flunssakaan ei ole minuun onneksi tullut, täytyy vaan toivoa ettei tulekaan Smile Smile

Täytyy kyllä tunnustaa, että se easydietin kasvissosekeitto on todella kamalan makuista...sellaista kitkerää vihreää lietettä, ihan kuin nurmikkoa söisi Shocked No Meni kyllä ihan sovinnolla kaikki kasvissosekeittopussit mappi Ö:n.
Lellukka
Lellukka

Viesti kirjoittaja Lellukka Ma Syys 14, 2015 5:32 pm

Ensimmäisestä eneviikosta selvitty elävänä ja painoa lähti 2.5 kg! Ei paha Smile
Tuo nyt on suurinosa sitä nestehöttöä mikä lähti ja nyt alkaa varsinainen laihtuminen, mutta olo on huomattavasti kevyempi ja parempi. Kolme viikkoa aikaa laihdutella 3.2 kg, toivottavasti pääsen tavoitteeseen leikkaukseen mentäessä tongue
Lellukka
Lellukka

Viesti kirjoittaja Annniina Ma Syys 14, 2015 7:28 pm

Onnea ENEilyyn Lellukka!! Mulle tulee heti metallimaku suuhun kun vain ajattelen mennyttä ENEä tongue
Piiiitkästä aikaa luin palstaa ja kylläpä sä oot ihan samanlainen kuin minä, joka murehtii kaikenmaailman vaihtoehdot, voi sua I love you I love you
Mutta siis sullahan lähestyy leikkaus, aivan loistavaa Laughing

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Registration date : 09.02.2015

Viesti kirjoittaja Lellukka To Syys 17, 2015 11:34 pm

Hei Anniina ja kiitos Smile
Juu ENEkuuri on edennyt jo reippaasti toiselle viikolle ja jostain syystä tämä toinen viikko on jälleen kerran todella vaikeaaaa...mielitekoja on paljon ja paino ei putoa, ja koska paino ei putoa lainkaan nyt niin mieliteoille tekisi mieli antaa periksi niin älyttömän paljon. Pidän ajatukset kuitenkin tiukasti horisontissa ja odotan leikkausta kuin kuuta nousevaa. Sentit onneksi lähtee, älysin mitata ne ja vaikka paino ei putoa niin vyötäröltä on hävinnyt jonnekin 5 cm! Eli jonkinlaista edistystä tuolla kropan sisällä tapahtuu vaikkei vaa'assa näykään. Ensimmäisella viikolla suurinosa mikä lähti oli toki nestettä mutta kun minä niin toivon jo saavuttaneeni tavoitepainon.
Ja olet oikeassa olen huolissani myös siitä että mitä jos en pääse taysiin leikkaukseen sittenkään, jos en saavuta sitä -5.7 kilon tavoitetta?? Shocked Jos se tapahtuu niin mie romahan oikeasti.
Lellukka
Lellukka

Viesti kirjoittaja Lellukka Pe Syys 18, 2015 8:22 pm

Vaaka näytti taas tänä aamuna alempia lukuja, mutta enpäs päivitäkään tickeriä ihan vielä. Very Happy
Tänään on ollut helpompi päivä mielitekojen suhteen, jospa tämä tästä taas alkaisi sujumaan..
Lellukka
Lellukka

Viesti kirjoittaja Lellukka Ma Syys 21, 2015 6:09 pm

Ihanaa paino pudonnut jo 3 kiloa! Välillä tuntui tässä ettei tästä taida tulla yhtään mitään, mutta onneksi tuo nytkähti taas alaspäin Smile
Lellukka
Lellukka

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 5 / 11 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Seuraava

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa