Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

chrissyn leikkauskertomus ja uusi elämä pienen mahan kanssa <3

+20
Valopää
Tuhatkeiju
Vesinokkaeläin
Minttu 76
matamiina
ati56
annukka1955
Eija-Stiina
Palleroinen
Pellukka
Ano
Elämä edessä
Miia
meevin
Viipe
Nanne Napaneera
hansu
trintilla
Tuplanainen
apila
24 posters

Sivu 3 / 7 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava

Siirry alas

chrissyn leikkauskertomus ja uusi elämä pienen mahan kanssa <3 - Sivu 3 Empty Vs: chrissyn leikkauskertomus ja uusi elämä pienen mahan kanssa <3

Viesti kirjoittaja chrissy La Elo 31, 2013 4:33 pm

tää viikko on menny ihan reisille salin kanssa. Maanantaina spinningis pääs käymään ja hurraaa! mä jaksoin koko puolituntisen mennä ihan niinkuin ohjeistettiin, pystyssä ja istuen. Edellisessä ohjelmassa joutu istumaan kun 4min pystyssäpolku oli liian rankkaa.

Verikokeis käyty ja muistona koristaa iso mustelma. EKG otettu ja kakkanäytettä en ole vieny kun luulin et purkin saa mukaan mut se oliski pitäny ite hakee tai labra sano et se olis pitäny tulla mukana.
No mut vastauksen saa samana pvänä et ei hätää.
Tää viikko muutenki menny juostessa näytössä ja sit tein vielä yhen iltavuoron heti toisen vuoron perään ja sit sairaalassa jne.. nyt oon saamaton enkä tee mitään.

vaaka tosin aamulla yllätti.. 107,9kg ja lähtö 110kg tasan. hitaasti mutta varmasti.

senttejä en oo mitannu ku tuntuu et mittaan aina väärästä paikasta ja joskus lähteny ja joskus tullu lisää.

chrissy

Viestien lukumäärä : 87
Registration date : 27.06.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

chrissyn leikkauskertomus ja uusi elämä pienen mahan kanssa <3 - Sivu 3 Empty Vs: chrissyn leikkauskertomus ja uusi elämä pienen mahan kanssa <3

Viesti kirjoittaja Eija-Stiina La Elo 31, 2013 7:27 pm

Huomasin itekkin et vähälaktoosinen laittaa vatsan toimimaan liukkaasti joten täytyy koettaa laktoosittomia tuotteita. Muuten ok Smile

Eija-Stiina

Viestien lukumäärä : 288
Registration date : 27.06.2012

Viesti kirjoittaja Miia Su Syys 01, 2013 12:58 pm

Eija-Stiina, minulle ei käy ne laktoosittomatkaan. Sad
Crissy, hiljaa hyvä tulee! Ei kannata niitä senttejä ruveta vielä edes mittailemaankaan. Ole tyytyväinen joka kerta kun puntari näyttää +-0 tai miinusta. Tuohan on jo hieno saavutus. Tsemppiä jatkoon!

Miia

Viestien lukumäärä : 85
Registration date : 02.06.2013

Viesti kirjoittaja Eija-Stiina Su Syys 01, 2013 3:01 pm

Olet Miia sit niinkuin maidoton, ettei niinkuin mitään maitotuotetta. Saanko kysyä et onko maidonvalkuainen vai muu Embarassed Aikas haasteellinen ruokavalio. Miten sulla on toi paino mennyt, joko on hidastunut laskuvauhti. Mulla on nyt mennyt sellanen 1kg viikossa ja hyvä niin. Protskut koitan pitää mahdollisimman korkealla. Vatsa onneksi toimii joka aamu. Kiva lukea miten muilla samaan aikaan leikatuilla menee. Kaikki kun olemme niin erilaisia . Oikein mukavaa sunnuntaita kaikille. Meillä on oikein kunnon syksyinen ilma sateineen täällä satakunnassa flower 

Eija-Stiina

Viesti kirjoittaja Miia Su Syys 01, 2013 10:33 pm

Eija-Stiina, minulla on todella paha laktoosi-intoleranssi. Luulen kuitenkin, että myös tuolle maitoproteiinille olen allerginen. Ainakin se selittäisi sen, että laktoosittomistakin tuotteista tulee oireita. Sitä ei ole testattu, mutta laktoosi-intoleranssi on.
Painosta en osaa sanoa mitään, kun puntari valehtelee. Jos sitä olisi uskominen niin on 6 kiloa pudonnut ja siihen olisi jämähtänyt. En siis oikein usko mitä tuo puntari sanoo. Muutenkin puntarin paikkaa vaihtamalla saa aina eri tuloksen. Very Happy Mulla on rt:n kanssa tapaaminen 11.9., silloin pääsen kunnon puntarilla käymään. Raportoin sitten, mitä lukemia näytti.
Sinullahan on todella hyvin lähtenyt käyntiin tuo jos noin tasaiseen tahtiin tippuu paino, hienoa!
Syksyistä & sateista sunnuntain jatkoa myös täältä J-kylästä päin. Smile 

Miia

Viesti kirjoittaja chrissy Ke Syys 11, 2013 1:15 am

osa pudotetusta vajaasta kolmesta kilosta tullut takas.. jotenki toi paino nyt ei tahdo pudota vaikka en ees syö mitenkää huonosti. alkaa *ituttamaan.

No huomenna on jännä päivä niin opiskelun osalta kuin tämänki asian. Sisätautilääkärin vastaanotto olis 10:30! Saa nähä saadaanko asiaa eteenpäin vai nouseeko seinä pystyyn.

Jee!

chrissy

Viesti kirjoittaja chrissy Ke Syys 11, 2013 7:09 pm

asia etenee! Jee!! ens kuussa sitte sokerirasitus ja ravitsemusterapeutti.

chrissy

Viesti kirjoittaja Miia Ke Syys 11, 2013 8:07 pm

Hienoa Crissy! Siitä se lähtee. Kauhea tsemppi nyt päälle ja et huomaakkaan kun olet jo laskemassa päiviä leikkaukseen. Smile
Itse kävin tänään rt tapaamassa. Kuukausi on nyt leikkauksesta ja painoa pudonnut 7 kg. Täytyy olla tyytyväinen.

Miia

Viesti kirjoittaja chrissy Ma Syys 16, 2013 9:30 pm

Tänään tuli "epikriisi" ja siellä oli et ehdotetaan 8vkon ENE-kuuria ja rt:n konsultaatio.

varmaan tulee elämäni pisimmät 8vkoo...Very Happy

chrissy

Viesti kirjoittaja Miia Ti Syys 17, 2013 1:25 am

Crissy, aika pitkä ene-kuuri, mutta kun ajattelet mikä palkinto sinua odottaa niin on se sen väärti. Mitä enemmän saat painoa alaspäin, sitä helpompi on leikkaus tehdä. Heikkoina hetkinä tänne viestiä, kyllä me ollaan kaikki hengessä mukana ja tsempataan tarvittaessa. Smile
Mukavaa syksyn alkua kaikille.
Miia

Miia

Viesti kirjoittaja chrissy To Syys 19, 2013 12:47 pm

just nauroin äidille tuossa ku soittelin et jos alotan sen sillo ku rav.ter vastaanotto on 18.10 niin saan kunnolla ruokaa vasta jouluna.

Mut mun personaltrainer ei oikein ollu ilonen tosta kuurista ku se tietää kuinka paljon mä oikeesti käyn salilla ja liikun. Mun täytyy puhuu tosta sille ravitsemusterapeutille.

käyn kuitenki spinningis maanantaisin, keskiviikkosin on spinningmuokkaus eli lihaskuntoo lisättynä tunti ja sit sen päälle tunnin pilates. Torstaisin olis uinti ja tai jooga. ja nyt sunnuntaina meen semmoseen mihin on yhdistetty jooga, pilates ja tai chi. ja vielä saatan uimassa käydä. tää setti muka 800 kalorin päiväsaannilla. Pitää kysyy et voisko sitä mun enekuuria muokata koska noista liikkumisista en luovu kumminkaan.

chrissy

Viesti kirjoittaja Eija-Stiina To Syys 19, 2013 2:35 pm

Moikka chrissy
Etkö voisi mennä ihan normi ruoalla , broitsulla, kalalla , lihalla, kasviksilla, marjoilla , jogurtilla, rahkalla ja raejuustolla. Saisit proteiineja ja sopivasti hiilareita. Sillä jos liikut noin paljon enen aikana niin ei tule mitään. Itsekkin olin tollasella ruoalla kun piti eneillä enkä voi viljaa käyttää jota niissä on.
Painoni laski ihan mukavasti ja kaikki olivat tyytyväisiä. Oikein hyviä jatkoja flower 

Eija-Stiina

Viesti kirjoittaja apila To Syys 19, 2013 4:54 pm

Mä kävin tiiviisti salilla ennen leikkausta ja nyt onkin kauhee polte salille, mutta vielä pitää kolmisen viikkoa odottaa jälkitarkastusta ennekuin pääsee. Hyvä, että liikunta on jo mukana ja oon samaa mieltä kuin Eija-Stiina, että normiruoka voisi sopia paljon liikuntaa harrastavalle paremmin kuin pussit.

apila

Viestien lukumäärä : 133
Registration date : 01.06.2013

Viesti kirjoittaja Miia Ti Loka 01, 2013 4:14 am

Crissy, minä eneilin ruokavaliolla ja liikuin koko eneilyn ajan. Joka päivä kävin 1-10 km lenkillä pyörällä, uimassa ja/tai vesijumpassa. Totta kai oli energiat vähissä ja välillä vähän huimasi yms. Mutta luulen, että silti oli "terveellisempää" eneillä ruokavaliolla kun pusseilla. Proteiiniähän sitä tarvitsee eniten kun urheilee, joten joka päivä yhdellä ruoalla annos raejuustoa tai välipalalla rahkaa ja hyvin menee. Nestettä kannattaa myös tankata säännnöllisesti ja mielellään jotain vichyä tms, ei pelkkää vettä. Kannattaa todellakin puhua ravitsemusterapeutille tuosta ruokavaliosta. Mulla ainakin toimi. Neljän viikon enellä lähti n. 15 kg.

Miia

Viesti kirjoittaja chrissy Pe Loka 18, 2013 4:19 am

sokerirasituksessa käyty ja tänään tuli tulos että NORMAALI. onneks. Huomenna olis sitte rav.terapeutti. jännittää jo valmiiks ja must tuntuu et mä en pääse siihen leikkaukseen ku ne katsoo et oon liian terve siihen. Se lääkäri sano et ne ei halua leikata terveitä ihmisiä.

Huoh..

chrissy

Viesti kirjoittaja annukka1955 Pe Loka 18, 2013 4:43 am

Crissy: minä olen samaa mieltä, minähän eneilin ja kävin samalla kuntosalilla ja fysioterapiassa, voimathan siinä meni. Alkoi väsyttää eikä jaksanut oikein mitään, menin alikuntoon, kun on vielä ne epi-lääkkeet jotka vievät voimia muutoinkin.
Nyt olen jo viisaampi, aloitan kuntosalin ja syön normaaliruokaa mutta vähemmän ja proskuja. Kiloklubi laskee ruokien kalorit ja minulla on kello+vyö sydämen alapuolelle/Polar, se näyttää paljonko kuntosalilla menee kaloreita. Siitä vaan kirjaan sinne päiväkirjaan. Sen Polar-systeemin ostin silloin Kelan laihdutuskuntoutuksen aikana ja käytin sitä sen jälkeen. Kyllä aivot tuottavat muististaan kaikkea vanhaa hyvää.

annukka1955

Viestien lukumäärä : 219
Registration date : 21.07.2013

Viesti kirjoittaja chrissy Pe Loka 18, 2013 10:28 pm

Joo tosiaan aika oli tänään ja vierähtihän siellä vajaa 2h:D Eneilyä ei aloiteta ollenkaan tässä vaiheessa. Sen mielestä pyyntö oli hyvin outo ja hän konsultoi kolleegaa ja hän kerto et tältä lääkäriltä on tullu 2 konsultointipyyntöä jossa mainitaan sama ehdotus. Hän on kuulemma eneilyn suuri puolestapuhja ja ilman eneilyy ei voi laihduttaa ( tyyliin )

asiani etenee obe-tiimiin ja kokous on 13.11 et sit tietää vaaditaanko ensieneily multa vai mitä. Pyysin ainaki lyhennystä sitte jos se on pakko alottaa. Meinas kyllä et rav.ter. puhuu sen niin et ei tartte nyt. Meinaa suositella mua kovasti leikkaukseen ja nyt toivotaan et se etenee.

chrissy

Viesti kirjoittaja Pellukka Su Loka 20, 2013 4:53 am

Toivottavasti ei tota ensieneilyä tarvita Shocked 
Se yks terapeutti siel Päksissä on ainakin aikasempina aikoina kieltäny eneilyn ennakkoon, jotta leikkausta edeltävä ene onnistuu hyvin... Embarassed Katoin tosta sun allekirjotuksesta, että sisätautilääkäri ja rav.terapeutti on laittanu asiat eteenpäin, usein tämä riittää kirurgille(jos ei jotain syytä ole siihen, ettei etenis). Tai ainakin mulla meni niin, toivottavasti myös sulla....
alien alien
Pellukka
Pellukka

Viestien lukumäärä : 303
Registration date : 29.08.2012

Viesti kirjoittaja chrissy Su Loka 20, 2013 8:28 pm

Tää terapeutti on ollu toukokuusta asti päksissä ja sitä ennen toiminut yksityisenä. Kysyin että voiko kirurgi vielä estää leikkauksen niin sanoi että voi mutta silloin siihen on leikkaustoimenpiteeseen liittyvää syy, esim. kiinnikkeet tms.

OBE-tiimi on nyt se joka asian päättää ja mua ressaa ku sielä on toi sama sis.tautilääkäri et se laittaa kapuloita rattaisiin...

No mut nyt rasti tauluun joka pvä et lähenis toi pvä...

Pellukka: Sulle ei vissii oo tullu leikkuuaikaa?

mun äiti on kans jonossa tähän samaiseen ja perjantaina tuli viesti et leikkuupvä on 27.11 ( mun synttäripvä). Leikataan vaasassa.

ja katoin et sä oon käyny Gastroskopiassa.. Mulla otettiin heliko ulostenäytteellä. Mistää letkunnielennästä ei ollu mitään puhetta.

chrissy

Viesti kirjoittaja Pellukka Ma Loka 21, 2013 2:45 am

Juu, ei oo mulla leikkuuaikaa vielä tiedossa, tapaan kirurgin ensimmäisen kerran vasta joulukuussa Rolling Eyes 
Kuten allekirjoituksesta näkyy, olen jonottanut kirurgille huhtikuusta alkaen, kun silloin meikäläisen tilannetta käsiteltiin OBE-tiimissä. Joten epäilisin, että ensimmäinen mahdollisuus leikkauksen suhteen mulla on helmikuussa  Mad
Skopia osui kohdalleni siten, että epämääräiset vatsaongelmat ja närästys/röyhtäily ongelmat saivat minut hakeutumaan omalle lääkärille, joka konsultoi gastrologia, joka suositteli skopiaa... ja niinhän se letku piti käydä nielemässä...
Pellukka
Pellukka

Viesti kirjoittaja chrissy Ma Marras 04, 2013 7:56 pm

9pvää enää obetiimin palaveriin.. jänskää!
Hei tuleeks sieltä mitää ilmotusta että mikä se lopputulos siellä on ollut?

chrissy

Viesti kirjoittaja Pellukka Ti Marras 05, 2013 2:40 pm

Sieltä obetiimistä ei tule mitään ilmotusta erikseen, ne vaan siirtää kirralle vartoilemaan jos niin katsovat. Se on erikseen pyydettävä, että ilmottaa(mä en pyytänyt, kun en tajunnut kysyä mitään sillo ravitsemussuunnittelijalta)...
Mä itse soittelin sitten jossain kohta jollekkin (oisko ollu sisätautien hoidonvaraaja), joka katsoi koneelta, että paperit on menny kirralle... mutta kuinka nopeesti mikäkin missäkin näkyy... en tiedä Laughing 
Muistaakseni vartoilin(maltoin vartoilla) parisen vkoa ennen puhelua..

kannattaa melkein vaikka olla yhteyksissä rav.suunnittelijaan, se ehkä osais kertoo tarkemmin...
Pellukka
Pellukka

Viesti kirjoittaja chrissy Pe Marras 08, 2013 12:23 am

No kaipa mä sen sit siitä tiiän jos se rav.ter. soittaa to aamusta et sit täytyy antaa näyttöene.. jos ei kuulu niin asiani etenee kirralle.

jänskää!

chrissy

Viesti kirjoittaja chrissy Ke Marras 13, 2013 3:54 am

Huomenna miitinki... nyt alkaa jänskääVery Happy

chrissy

Viesti kirjoittaja meevin Ke Marras 13, 2013 2:03 pm

Toivottavasti saat hyviä uutisia

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Registration date : 21.11.2012

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 3 / 7 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa