chrissyn leikkauskertomus ja uusi elämä pienen mahan kanssa <3
+20
Valopää
Tuhatkeiju
Vesinokkaeläin
Minttu 76
matamiina
ati56
annukka1955
Eija-Stiina
Palleroinen
Pellukka
Ano
Elämä edessä
Miia
meevin
Viipe
Nanne Napaneera
hansu
trintilla
Tuplanainen
apila
24 posters
Sivu 2 / 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Vs: chrissyn leikkauskertomus ja uusi elämä pienen mahan kanssa <3
Onks teille muuten kenellekkään puhuttu et leikkauksen jälkeen ei sais tehdä enää lapsia? Itse tosin sen "tiesin" et ei tullu yllätyksenä, mutta kaverini oli puhunut jonkun toisen kanssa jolle oli tehty eikä tiennyt asiasta.
Onko tämä semmonen mistä puhutaan?
Onko tämä semmonen mistä puhutaan?
chrissy- Viestien lukumäärä : 87
Registration date : 27.06.2013
Minulle annettujen ohjelehtisten mukaan saa tehdä lapsia, vaikka on leikattu. Raskautta suositellaan aikaisintaan 12 kk leikkauksen jälkeen. Ja ilmeisesti raskautta pitää seurata erilailla, kun on leikattu.
Miia- Viestien lukumäärä : 85
Registration date : 02.06.2013
Tuli tälläinen vastaan liittyen raskauteen ja vatsan ohitusleikkaukseen --> http://link.springer.com/article/10.1007/s11695-013-0903-5 eli suositus on ollut se väh. vuosi, vaan näyttäisi ettei ainakaan lapsi kärsi jos nyt on raskautunut alle vuosi leikkauksesta. Se sitten on vielä kai tutkimatta että minkälainen hyöty leikkauksesta sitten on jos laihtumista pitää jotenkin erikseen varoa sitten raskausaikana...
Ja itse asiassa tutkimus on jo olemassa siitä, että lihavuusleikattujen raskaudet ovat turvallisempia vs. ei leikattujen sairaalloisen ylipainoisten, eli jossain jopa suositellaan "nopeuttamaan" leikkauspäätöstä jos on ollut ongelmia mm. raskautumisessa ja vakavia riskejä muihin raskauskomplikaatioihin.
Ja itse asiassa tutkimus on jo olemassa siitä, että lihavuusleikattujen raskaudet ovat turvallisempia vs. ei leikattujen sairaalloisen ylipainoisten, eli jossain jopa suositellaan "nopeuttamaan" leikkauspäätöstä jos on ollut ongelmia mm. raskautumisessa ja vakavia riskejä muihin raskauskomplikaatioihin.
Ano- Viestien lukumäärä : 118
Registration date : 24.11.2010
Heippa Chrissy...
on mennyt hieman ohitse tämä sinun viesti ketjusi, mutta samaan sairaalaan jonotan myös minä, sillä erolla, että tällä hetkellä oottelen tosiaan sitä kirurgin tapaamista. Tammikuussa olin ensimmäisen käynnin Päksissä asian tiimoilta eli kuten sinä, myös minä kävin labrassa ennakkoon ja pyyntönä oli myös se ulosteesta tutkittava Helico. Helico täytyy ensin häätää, jos sellainen löytyy.
Sisätautilääkärin vastaanotolle otettavilla labroilla lähinnä poissuljetaan sellaiset sairaudet, joista voisi olla haittaa leikkausta ajatellen. Sis.lääkäri sitten laittaa sinut eteenpäin jos niin katsoo, minutkin laittoi ravitsemussuunnittelijan luo, josta sitten mennään Obetiimin kautta joko kirralle tai sitten tiimi voi pyytää vielä esim. psykiatrista lausuntoa.
Ja kaikissa näissä asioissa on suuria eroja sairaanhoitopiirien välillä ja toisekseen esim. Päksiin tulevat KeskiSuomalaiset... mut tälleen ainakin mun PHsoteyn alainen kierros menee...
Joten pinnistellään eteenpäin, eikös niin ?
Lisäystä vielä sen verran, että ulosteesta tutkittava helico ei automaattisesti poissulje letkun nielemistä, ikävä kyllä. Kirurgi määrää ennen leikkausta tähystyksen ja ylävatsan ultran jos katsoo ne tarpeelliseks.
on mennyt hieman ohitse tämä sinun viesti ketjusi, mutta samaan sairaalaan jonotan myös minä, sillä erolla, että tällä hetkellä oottelen tosiaan sitä kirurgin tapaamista. Tammikuussa olin ensimmäisen käynnin Päksissä asian tiimoilta eli kuten sinä, myös minä kävin labrassa ennakkoon ja pyyntönä oli myös se ulosteesta tutkittava Helico. Helico täytyy ensin häätää, jos sellainen löytyy.
Sisätautilääkärin vastaanotolle otettavilla labroilla lähinnä poissuljetaan sellaiset sairaudet, joista voisi olla haittaa leikkausta ajatellen. Sis.lääkäri sitten laittaa sinut eteenpäin jos niin katsoo, minutkin laittoi ravitsemussuunnittelijan luo, josta sitten mennään Obetiimin kautta joko kirralle tai sitten tiimi voi pyytää vielä esim. psykiatrista lausuntoa.
Ja kaikissa näissä asioissa on suuria eroja sairaanhoitopiirien välillä ja toisekseen esim. Päksiin tulevat KeskiSuomalaiset... mut tälleen ainakin mun PHsoteyn alainen kierros menee...
Joten pinnistellään eteenpäin, eikös niin ?
Lisäystä vielä sen verran, että ulosteesta tutkittava helico ei automaattisesti poissulje letkun nielemistä, ikävä kyllä. Kirurgi määrää ennen leikkausta tähystyksen ja ylävatsan ultran jos katsoo ne tarpeelliseks.
Pellukka- Viestien lukumäärä : 303
Registration date : 29.08.2012
Pellukka: Kiva et on lisää päksiin menijöitä! Minkäniminen sis.tautilääkäri sulla oli ja millanen hän oli?
No mutta sit mennään letkunnielentään jos hää niin määrää.. mä syön vaikka pieniä kiviä jos siitä on etua et pääsis eteenpäin. Vitutus on maximus tällä hetkellä. Syömisiä katsonu tosi tarkkaan viimesen päälle viikon ja töissä tulee käveltyä koko ajan ja oltua jalkojen päällä.. vaa Žan tulos +-0!!!! kalorit on siinä 1100/vrk ja kalorilaskuriin oon laittanu ja aikalailla päässy tavotteeseen ja hiilareita yrittäny vähentää..
söin sit eilen grillihampparin lahden öiden jälkeen.. Ei varmaa auttanu asiaa..
No mutta sit mennään letkunnielentään jos hää niin määrää.. mä syön vaikka pieniä kiviä jos siitä on etua et pääsis eteenpäin. Vitutus on maximus tällä hetkellä. Syömisiä katsonu tosi tarkkaan viimesen päälle viikon ja töissä tulee käveltyä koko ajan ja oltua jalkojen päällä.. vaa Žan tulos +-0!!!! kalorit on siinä 1100/vrk ja kalorilaskuriin oon laittanu ja aikalailla päässy tavotteeseen ja hiilareita yrittäny vähentää..
söin sit eilen grillihampparin lahden öiden jälkeen.. Ei varmaa auttanu asiaa..
Ja tohon lapsasiaan... Mun kummitytön äiti oli jutellu tässä männäviikolla erään muutamia vuosia sitten leikatun kanssa ja hänelle lääkäri oli sanonu et ei saa enää tehdä lapsia. ( tietoon sen sai vasta leikkauksen jälkeen ) en sitten tiedä olisko taustalla ollu sit muita syitä.. Niistä ei puhunu mitään.
Höh, kyllä on hassua miten tuo info vaihtelee. Tarkoitan juuri tuota lapsi asiaa siis nyt. Eihän tuollaista leikkausta saisi edes ehdottaa, jos kyseessä nainen, jolla ei ole vielä lapsia ja aikoo niitä joskus vielä hankkia. No, ehkä siihen on vaikuttaneet sitten muuta asiat tms. Paha mennä sanomaan. Hämmästelen tuota kovasti.
Crissylle vielä tsemppiä taisteluun. Älä ole liian ankara itsellesi. Hiljaa hyvä tulee! Minä olen ottanut asenteeksi sen, että kaikki kerrat kun puntari on näyttänyt miinusta tai +-0 tulosta, on ollut positiivinen asia. Ei joka kerta puntarilla käydessä (minulla punnitus 2 vko välein) ole tarvinnut olla monen kilon pudotusta. Ihmeitä ei tapahdu yhdessä yössä.
Kyllä se siitä, voimia taistoon.
T: eneilevä Miia.
Crissylle vielä tsemppiä taisteluun. Älä ole liian ankara itsellesi. Hiljaa hyvä tulee! Minä olen ottanut asenteeksi sen, että kaikki kerrat kun puntari on näyttänyt miinusta tai +-0 tulosta, on ollut positiivinen asia. Ei joka kerta puntarilla käydessä (minulla punnitus 2 vko välein) ole tarvinnut olla monen kilon pudotusta. Ihmeitä ei tapahdu yhdessä yössä.
Kyllä se siitä, voimia taistoon.
T: eneilevä Miia.
Chrissy,
sen sisätautilääkärin nimi oli Ilkka Vauhkonen. Ihan mukava mies ainakin minun mielestä.Keskusteltiin siitä, mitä leikkaus tarkottaa jatkossa minun elämässä ja mitä kaikkea tämä vaatii minulta jatkossa. Varmisteli moneen kertaan, että olenko nyt ihan varma siitä mitä haluan ja siitä, että olenko aivan varmasti valmis tulevaisuuden ruokailutapoihin. Pääsimme yhteisymmärrykseen asiasta ja laittoi eteenpäin ravitsemussuunnittelijan luokse, jonne odottelin parisen kuukautta.
sen sisätautilääkärin nimi oli Ilkka Vauhkonen. Ihan mukava mies ainakin minun mielestä.Keskusteltiin siitä, mitä leikkaus tarkottaa jatkossa minun elämässä ja mitä kaikkea tämä vaatii minulta jatkossa. Varmisteli moneen kertaan, että olenko nyt ihan varma siitä mitä haluan ja siitä, että olenko aivan varmasti valmis tulevaisuuden ruokailutapoihin. Pääsimme yhteisymmärrykseen asiasta ja laittoi eteenpäin ravitsemussuunnittelijan luokse, jonne odottelin parisen kuukautta.
Tänään oli kallis pvä Mentiin kaverin kanssa paikalliseen liikuntakeskukseen... Tultiin pois taskussa jäsenyys sekä 400e starttipaketti sisältäen 4x personal trainerin ja muuta ohjelmaa. PT tekee mulle saliohjelman ja keskustellaan ruokavaliosta jne.. Jos ei prkl läski lähe nyt nii ei se lähe millää!
Jäsenyys oikeuttaa salin käyttöön sekä osallistumisen ryhmäliikuntaan. Nyt on ainaki näyttää lekurille et mulla on motivaatioo ja tahtoa oikeesti pudottaa painoa ja tehdä sen asian eteen jotain. Ei oo halpaa lystiä mutta kyllä 400e on pieni hinta jos saa verenpainelääkkeet pois jo ennen leikkausta ( jos ne on lähteäkseen, koska isällä krooninen vp-tauti ) ja itseensä satsaamiseen. Oon kyl tosi ilonen vaikka edelleen toi hinta sylettää..
Toi PT on kyl niin huippujuttu!!
Jäsenyys oikeuttaa salin käyttöön sekä osallistumisen ryhmäliikuntaan. Nyt on ainaki näyttää lekurille et mulla on motivaatioo ja tahtoa oikeesti pudottaa painoa ja tehdä sen asian eteen jotain. Ei oo halpaa lystiä mutta kyllä 400e on pieni hinta jos saa verenpainelääkkeet pois jo ennen leikkausta ( jos ne on lähteäkseen, koska isällä krooninen vp-tauti ) ja itseensä satsaamiseen. Oon kyl tosi ilonen vaikka edelleen toi hinta sylettää..
Toi PT on kyl niin huippujuttu!!
Toivottavasti tuosta PT:stä on apua ja homma lähtee rullaamaan
Mulle tuo ei ole tässä kohtaa mahdollista, selkä on niin kaput, että hyvä kun pystyn sitä mukanani kuljettamaan... saati edes kylkeä kääntämään... siirryin omasta tahdosta tekemään pelkkää yötyötä työpaikallani kesäkuun alusta ja tällä selällä juuri pystyn hommat hoitamaan, välillä paremmin ja välillä vähän huonommin Päivätyöstä ei tule mitään... joten mun salilla käynnit alkaa aikasintaan siinä vaiheessa, kun paino on tullut reippaasti alas...
tsemppiä toivottavasti motivaatio kulkee mukanasi
Mulle tuo ei ole tässä kohtaa mahdollista, selkä on niin kaput, että hyvä kun pystyn sitä mukanani kuljettamaan... saati edes kylkeä kääntämään... siirryin omasta tahdosta tekemään pelkkää yötyötä työpaikallani kesäkuun alusta ja tällä selällä juuri pystyn hommat hoitamaan, välillä paremmin ja välillä vähän huonommin Päivätyöstä ei tule mitään... joten mun salilla käynnit alkaa aikasintaan siinä vaiheessa, kun paino on tullut reippaasti alas...
tsemppiä toivottavasti motivaatio kulkee mukanasi
Hienoa Crissy! Hinta on kyllä todella suolainen, mutta kuten sanoit, varmasti myös sen arvoinen. Itsellä myös sen verran tuota elopainoa vielä, etten pysty salille menemään. Minulla polvet ovat niin huonossa kunnossa, että tulisi varmaan siinä seinä vastaan. Uinti on minulle hyvä ja sopiva laji, kuten myös vesijumppa/airobic. Se ei rasita polvia, joten heti kun taas uimahallin ovet aukeavat, minä lähden jumppaamaa.
joo toi on persiistä et uimahallit on täälä heinäkuus kaikki kiinni.. ainostaan kusinen maauimala hyppyrimäen alla.. en oo menos:D
Täällä kanssa ootellaan, että paikallinen uimahalli aukee
No niin saliohjelmat saatu ja hyvin lähteny treenit käyntiin! Nyt on käyty jo useemman kerran ja spinningistä on tullu mun uus tuttavuus ja varmasti joka maanantainen treeni. -1,5kg vajaassa 2vkossa on ihan mallikas suoritus.
Alaspäin kumminki on tavoite.
Täs yks pvä tuli päksistä postia. " olemme joutuneet perumaan aikanne".. meinasin jo sanoa pari vähemmän valittua sanaa kunnes tsekkasin sen uuden ajan.. Sama pvä mutta aikaistivat sitä puolella tunnilla:D Passaa mulle!
Personal trainerin ottaminen on kyllä ollu ihan loistoratkasu! Se seuraa mun treenaamista ja määriä kuinka paljon ja miten ne teen. Joutuu olemaan jollekki tilivelvollinen! Mulla on siis sellanen avain mihin tallentuu mun kaikki mitä teen. Sit tunnen silmät mun seläs jos ei kaikki suju niinkuin on sovittu. Kävin kehon koostumusmittauksessa.. Ei ollu kauniita lukemia mutta ehkä positiivinen yllätys et sisäelinrasvan osuus oli normaalilukemissa, tosin yläkantissa.
Näillä mennää ja ootella sit syyskuun puoltaväliä ja lääkäriä!
Alaspäin kumminki on tavoite.
Täs yks pvä tuli päksistä postia. " olemme joutuneet perumaan aikanne".. meinasin jo sanoa pari vähemmän valittua sanaa kunnes tsekkasin sen uuden ajan.. Sama pvä mutta aikaistivat sitä puolella tunnilla:D Passaa mulle!
Personal trainerin ottaminen on kyllä ollu ihan loistoratkasu! Se seuraa mun treenaamista ja määriä kuinka paljon ja miten ne teen. Joutuu olemaan jollekki tilivelvollinen! Mulla on siis sellanen avain mihin tallentuu mun kaikki mitä teen. Sit tunnen silmät mun seläs jos ei kaikki suju niinkuin on sovittu. Kävin kehon koostumusmittauksessa.. Ei ollu kauniita lukemia mutta ehkä positiivinen yllätys et sisäelinrasvan osuus oli normaalilukemissa, tosin yläkantissa.
Näillä mennää ja ootella sit syyskuun puoltaväliä ja lääkäriä!
Loistavia uutisia Crissy! Tuosta on hyvä jatkaa. Itsellä leikkaus tulossa 2 viikon päästä ja nyt rupeaa jo hieman jännitämään/pelottamaan.
Aikas mahtavaa menoa chrissy!
Palleroinen- Viestien lukumäärä : 157
Registration date : 21.11.2009
Ihanaa, uimahallit jälleen auki! Tänään kauhottu ensimmäinen kilometri. Kyllä teki hyvää. Vielä huomenna kerkeäisi käydä ja sunnuntai aamuna onkin sitten jo matka Lahteen päin, leikkausosasto kutsuu...
tere! Uimassa on käyty ja 1,7km joka kerta tempastu! Se menee yllättävän helposti! Tosin altaasta noustessa tuntuu et painoo lisääntyny ainaki 50kg:D
Huomenna onki sit eka etappi ja päksissä verikokeet. aika jänskää!
Huomenna on saavutettu myös opinnoissa yksi etappi. Hoidon ja huolenpidon osio on käyty ja näyttö suoritettu. Arviointi on sitten samana pvänä kuin sis.tautilääkärin vastaanotto. Jännä päivä! <3
Huomenna onki sit eka etappi ja päksissä verikokeet. aika jänskää!
Huomenna on saavutettu myös opinnoissa yksi etappi. Hoidon ja huolenpidon osio on käyty ja näyttö suoritettu. Arviointi on sitten samana pvänä kuin sis.tautilääkärin vastaanotto. Jännä päivä! <3
Sulla on nyt hyvä vire päällä chrissy =)Hyvä harjoitella terveellisiä elämäntapoja jo ennen leikkausta, koska sitä se on leikkauksen jälkeenkin. Itse odotan jälkitarkastusta ja sitä, että kroppa olis kunnossa siten, että pääsis salille. Nyt vielä n.2 viikkoa leikkauksesta, liikunta on rauhallista kävelyä =)
apila- Viestien lukumäärä : 133
Registration date : 01.06.2013
Moi.
Moi!
Samaa mieletä Apilan kanssa. Kannattaa pitää kuntoa yllä ennen leikkausta. Siitä toipuminen on helpompaa, kun on pitänyt itsestään huolta jo ennen leikkausta. Itsellä loppuu sairasloma vihdoinkin ensi viikolla ja ajattelin kokeilla ensimmäisenä pyöräilyä. Olen sitä jo kaivannut, kun on niin helppo tapa kulkea paikasta toiseen. Uimaan en vielä uskalla mennä, kun ei ole ihan kokonaan kaikki haavat vielä parantuneet, mutta ei mene enää kauaa...
Tsemppiä leikkaukseen meneville ja meille parantujille. Päivä päivältä parempi.
Hyvää viikonloppua toivotellen, Miia
Moi!
Samaa mieletä Apilan kanssa. Kannattaa pitää kuntoa yllä ennen leikkausta. Siitä toipuminen on helpompaa, kun on pitänyt itsestään huolta jo ennen leikkausta. Itsellä loppuu sairasloma vihdoinkin ensi viikolla ja ajattelin kokeilla ensimmäisenä pyöräilyä. Olen sitä jo kaivannut, kun on niin helppo tapa kulkea paikasta toiseen. Uimaan en vielä uskalla mennä, kun ei ole ihan kokonaan kaikki haavat vielä parantuneet, mutta ei mene enää kauaa...
Tsemppiä leikkaukseen meneville ja meille parantujille. Päivä päivältä parempi.
Hyvää viikonloppua toivotellen, Miia
Omasta leikkauksesta 2.5viikkoa olen kyllä hiljaa pyöräillyt. Haavani ovat todella hyvin parantuneet. Oliskohan apua tosta proteiinista jota lykkään joka paikkaan. Uimaan en vielä ole uskaltanut kun vastus on kummiskin isompi. Ja noista sisähaavoista kunnei tiedä miten ne paranevat. Mutta olo on todellakin hyvä. Ja jälkirarkastuksen jälkeen vasta aattelin mennä kuntosalille. Oikein mukavia syksyn alkuja kaikille. Ja todella hyviä vointeja leikatuille ja toimenpiteeseen menijöille.
Eija-Stiina- Viestien lukumäärä : 288
Registration date : 27.06.2012
Joo proteiini on todella sellainen joka auttaa paranemisessa. Viime syksynä ravintoterapeutti (kunnasta) ohjasti minuna nyt proteiinipitoista ruokaa syöt niin alat parantua. Ja minähän netistä tutkin missä on proteiinia ja pistelin poskeen, totta piti.
Hyvää viikonloppua kaikille, minä lähden kyläilemään ensin ja maanantaina sitten sinne keskussairaalaan.
Hyvää viikonloppua kaikille, minä lähden kyläilemään ensin ja maanantaina sitten sinne keskussairaalaan.
annukka1955- Viestien lukumäärä : 219
Registration date : 21.07.2013
Moi Eija-Stiina!
Annettiinko sulle lupa pyöräillä jo??? Mulle sanottiin ehdoton ei muulle kun kävelemiselle ensimmäiseen 3 viikkoon leikkauksen jälkeen. Onkohan ohjeistus potilaskohtainen?
Mitä proteiiniä olette Annukka ja Eija-Stiina käyttäneet hyväksenne? Mulle kun ei maitotuotteet käy ja ravitsemusterapeutti käski unohtaa kaikki proteiinijauheet.
Miia
Annettiinko sulle lupa pyöräillä jo??? Mulle sanottiin ehdoton ei muulle kun kävelemiselle ensimmäiseen 3 viikkoon leikkauksen jälkeen. Onkohan ohjeistus potilaskohtainen?
Mitä proteiiniä olette Annukka ja Eija-Stiina käyttäneet hyväksenne? Mulle kun ei maitotuotteet käy ja ravitsemusterapeutti käski unohtaa kaikki proteiinijauheet.
Miia
Ei mulle lupaa annettu mut menin niin hiljaa eikä ollut kuoppia Itse ostin proteiini jauhetta mikä on gluteiiniton ja vähälaktoosinen. Koska proteiinia on pakko saada. Jauheen saan alas kun sekoitan hieman sitä aina veteen. Ja piän kylmässä. Maitotuotteissa ei mennyt alas. Multa ei kielletty kun kirjoittelin alussa ravintoterapeutille. Kun toi jauhettu sosemainen pakkaa tökkimään. Ja muutenkin saa kattoa mikä maittaa. Mulle tulee nykyjään nopiasti etova olo. Mut kai se siittä ajan myötä )
Eija-Stiina- Viestien lukumäärä : 288
Registration date : 27.06.2012
Jeps. Kiitos vastauksistasi Eija-Stiina. Valitettavasti nuo hyla tuotteet eivät sovi minulle.
Miia
Miia
Sivu 2 / 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa