Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Tuplanainen tahtoo puoliintua

+18
Pellukka
Tainuska
Nanne Napaneera
Luisfigo
annukka1955
Heippis
meevin
Viipe
Eija-Stiina
matamiina
lihava89
Tesuma
hansu
Elämä edessä
apila
Miia
Laihduttava
Tuplanainen
22 posters

Sivu 2 / 7 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava

Siirry alas

Tuplanainen tahtoo puoliintua - Sivu 2 Empty Vs: Tuplanainen tahtoo puoliintua

Viesti kirjoittaja Tuplanainen Su Kesä 30, 2013 2:52 am

Tesuma,
11 viikosta selviytymiselle pitää nostaa jo hattua/ tupeeta.
Paljonko sinulla putosi enen aikana?
Meillä on aikalailla samat lähtötilanteen BMIt.
Tuplanainen
Tuplanainen

Viestien lukumäärä : 250
Registration date : 04.06.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti kirjoittaja Tesuma Su Kesä 30, 2013 4:18 am

27 kiloa lähti 11 viikon enen aikana. Yhteensä olen nyt pudottanut 38 kiloa.

Tesuma

Viestien lukumäärä : 16
Registration date : 27.02.2013

Viesti kirjoittaja Tuplanainen Su Kesä 30, 2013 3:43 pm

Todella upeat lukemat, Tesuma!
Tuplanainen
Tuplanainen

Viesti kirjoittaja lihava89 Su Kesä 30, 2013 5:36 pm

Heips!

Itse kävin leikkauksessa Kampin Terveystalolla ja Heikkinen leikkasi. Ja minulla vakuutusyhtiö korvas, mulla on vuodelta -89 otettu vakuutus. Oon ymmärtänyt ettei uudemmat vakuutukset enää korvaa näitä leikkauksia.

Mutta mulla meni läpi ja leikkauksen maksoivat, mut kyllä tuli useampi puhelu soiteltua niille. Meinas kestää ja kestää. Piti lähetellä lääkärin lausuntoja ja odottaa et vakuutusyhtiön lääkäri tarkistaa ne jne jne. Mutta leikkaus tehtiin 1kk päästä ekasta tapaamisesta. Eli nopeasti asiat eteni. Mulla on vakuutus IF:ssä. Pientä käden vääntöä oli mutta kun tietää et niiden kuuluu korvata niin pitää siitä kiinni Smile
lihava89
lihava89

Viestien lukumäärä : 277
Ikä : 35
Registration date : 06.11.2012

Viesti kirjoittaja Tuplanainen Su Kesä 30, 2013 10:23 pm

Moi, (ex-)Lihava89!

Kiitos, että jaoit vakuutusyhtiökokemuksesi.
Minulla on eri vakuutusyhtiö, ja alustavana kommenttina sieltä sanottiin, että korvataan, jos leikkaus voidaan katsoa sairaudenhoidoksi.  Saapa nähdä, mikä on tuomio.

Minulla on liitännäissairautena virallisesti "vain" verenpainetauti. Kirurgin mielestä olen selvä tapaus, mutta vakuutusyhtiön lääkärillä voi olla ihan oma tulkintansa.

Luin esittelyketjustasi tavoitetakista. Joko se menee päälle?
Minullakin on kaksi ihanaa mokkatakkia kaapissa odottelemassa...
Tuplanainen
Tuplanainen

Viesti kirjoittaja lihava89 Su Kesä 30, 2013 10:30 pm

Menee päälle muttei jaksanut ihan kiinni :-D ehkä syksyllä saan sen käyttöön. Toivon niin. Tosin vaikka painoa lähtenyt n 23kg niin en koe pienentyneeni pahemmin :/
lihava89
lihava89

Viesti kirjoittaja lihava89 Su Kesä 30, 2013 10:32 pm

Joo ja vakuutuksesta sen verran et itselläni ei ole ollut kuin raskausdiabetes mut suvussa paljon mm. Verenpaineen kanssa ongelmia, diabetesta, aivoinfarkteja ja muuta semmoista joten se tuki asiaa.
lihava89
lihava89

Viesti kirjoittaja Tuplanainen Ti Heinä 02, 2013 6:09 pm

Huh hah hei ja vissyä pullo!

Maksusitoumus vakuutusyhtiöltä saatu!

Olen niin onnelliiiiinen!flower
Tuplanainen
Tuplanainen

Viesti kirjoittaja lihava89 Ti Heinä 02, 2013 6:18 pm

Ooooo hyvä juttu! !!!! Smile
lihava89
lihava89

Viesti kirjoittaja Tuplanainen Ti Heinä 02, 2013 7:27 pm

Meinaan haljeta onnesta!
Puolitoista kk pitää vielä odottaa, ennen kuin pääseen gastroskopiaan ja sen jälkeen kai heti Enelle. Ja sitten, toivottavasti, lokakuussa pikkumasuiseksi.
On niin kivaa, kun on tällainen salaisuus!
Te olette melkein ainoita, jotka tietävät....
Tuplanainen
Tuplanainen

Viesti kirjoittaja Miia Ti Heinä 02, 2013 8:05 pm

Hienoa homma, Tuplanainen! Nyt sitten jännätään yhdessä. Mulla ene alkaa ensi viikolla ja leikkaus elokuussa. Kyllä kieltämättä vähän pelottaa jo. Shocked 

Miia

Viestien lukumäärä : 85
Registration date : 02.06.2013

Viesti kirjoittaja apila Ti Heinä 02, 2013 9:40 pm

cheers Hienoa Tuplanainen =) Mulla sekamuotoista eneilyä ollut viikko...vähän yli ja painoakin on onneksi tippunu n. 2kg. Elokuun puolenvälin jälkeen on leikkaus, joka jo jännittää. Ja huomaan eksyväni näille sivuille ahkeraan ja lukevani leikkauksen jälkeisestä ajasta tiiviisti. Jotenkin epäuskoinen olo, mutta vahva usko, että suunta ja päätös on oikea. Tsemppiä kaikille !

apila

Viestien lukumäärä : 133
Registration date : 01.06.2013

Viesti kirjoittaja Tuplanainen Ti Heinä 02, 2013 9:51 pm

Kiitos kaverit! Pääsette pikkuisen ennen minua pikkumasuisiksi! Jes!

Kyllä on tämä sivusto on loistojuttu! Luen paljon vanhojakin ketjuja. Samalla voi kelailla omia tunteita ja pelkoja. Eikä ainakaan tule oltua jääkaapilla, kun roikkuu täällä lueskelemassa.

Tosi monella näyttäis olevan ennen leikkausta tuo epäusko ja sitten pelko jälleen uudesta pettymyksestä. Mutta leikattujen viestit ovat kuitenkin voittopuolisesti myönteisiä, ja kertovat onnistumisesta, jumeineen kaikkineen.   Täytyy nyt vaan hokea itselleen:minä voin onnistua -minä onnistun!

Oletteko laittaneet jäsenhakemusta Lileen? Yhdityksellä olisi oma myös foorumi,onkohan se yhtä hyvä kuin tämä? Laitoin jäsenhakemuksen,  mutta ainakaan vielä ei ole tullut hyväksyntää sinne - ehkä kokouksia, joissa hyväksytään uudet jäsenet, ei ole kovin usein?
Tuplanainen
Tuplanainen

Viesti kirjoittaja apila Ti Heinä 02, 2013 9:59 pm

Mä en oo viel liittynyt, mutta aion kyllä. On tää niin iso asia, että tarvitsee kaiken mahdollisen tuen asiaan. Ja kun täällä kaikki on samalla aaltopituudella ja samat asiat askarruttaa meitä kaikkia, niin tää on ihan ehdoton. Ja livenäkin olis joskus kiva tavata.

apila

Viestien lukumäärä : 133
Registration date : 01.06.2013

Viesti kirjoittaja Tuplanainen Ti Heinä 09, 2013 12:51 am

Tänään teen ihmiskoetta.

Juuri tällaisiin tilanteisiin elämässäni on liittynyt syöminen. Lohturuokinta, herkuttelu, mässäily, joskus ahmintaakin.

Vietän siis illan yksin mökillä. Olen vapaana perheestä, työstä. Luen kirjaa, katson telkkua. Ai, ai, että lenkkimakkaraa, pullapitkoa tai keksipakettia on tullut tuhottua tällaisina iltoina. Ihan huomaamatta.

Nyt otin  evääksi ison vissypullon ja nutrin suklaashaken. Viisi tuntia ajattelin niillä pärjäillä. Kaapissa on kyllä keksiä ja korppua sekä cappucino-jauhetta. Ihmiskoe voi siis myös epäonnistua...

Kuitenkin uskon, että voisin onnistua. Itseinho on joutunut toivon varjoon. Tämä suloinen  salaisuus tulevasta pikkumasusta näyttäisi antavan minulle ryhtiä ruokailuihin nyt jo.  Pari kiloa on humpsahtanut pois kirurgin tapaamisen jälkeen eli noin kolmessa viikossa, vaikka tavoitteena on nyt ensin painon pitäminen ennallaan. Alan jo miettiä, että onkohan minulla jokin piilevä sairaus, kun paino laskee. Toukokuusta lukien on pudonnut 4 kg.

Jännä nähdä, kuinka tämä vire säilyy. Loma alkoi tänään. Toisaalta herkuttelun riski on olemassa, mutta onhan nyt myös aikaa kokkailla terveellisesti. Ja voi ostaa ihania tuoreita kasviksia. Nam.

Apila, olen samaa mieltä, että livetapaamisiinkin pitää lähteä, jos vain osuus sopivasti aikatauluiin.
Tuplanainen
Tuplanainen

Viesti kirjoittaja Miia Ti Heinä 09, 2013 2:18 am

Apila ja Tuplanainen, minä olisin myös innokas tulemaan tapaamiseen mikälil sellainen järjestyy! Tsemppaamalla toisiamme pystymme siihen. Ihanaa, että tälläinen ryhmä on olemassa.
Itsellä alkoi ene-dietti tänään ja leikkauspäivä on 12.8. On siis loppu rutistuksen aika ja tarkoitus saada painoa mahdollisimman alas. Niin ja tietty sitä maksaa pienentää.
Kieltämättä hiukan ruvennut jo tuleva leikkaus jännittämään/pelottamaan, mutta sisukkaasti aion mennä eteenpäin, päivä kerrallaan.
Miia

Miia

Viesti kirjoittaja Miia Ti Heinä 09, 2013 2:26 am

Tuplanainen, Jyväskylässä olisi kahvien merkeissä tapaaminen 18.7. Forumin 2-kerros kahvila Praia klo 17.00. Huomasin juuri, että Eräpena oli näin ilmoitellut. Smile Toivottavasti sinäkin pääisisit paikalle.
Miia

Miia

Viesti kirjoittaja Tuplanainen Ti Heinä 09, 2013 2:33 am

Juuri huomasin saman!

En osaa vielä sanoa omasta lomaohjelmastani, pääsenkö tuolloin paikalle. Mulla on kuitenkin pikkuisen ajomatkaa Jklään. Olisi kyllä kiva tulla. Voisin koettaa ottaa omaa aikaa.

Tuplanainen
Tuplanainen

Viesti kirjoittaja Tuplanainen Ti Heinä 09, 2013 2:34 am

Miia, miten sun eka ene- päivä on sujunut?
Tuplanainen
Tuplanainen

Viesti kirjoittaja Miia Ti Heinä 09, 2013 3:43 pm

Kiitos kysymästä, oikeastaa helpompi oli tuo aloitus kun mitä ajattelin. Hieman ärsytti, kun käytiin kyläilemässä ja kahvipöydässä muut söivät kakkua. Sitten käänsin ajatuksen mielessäni niin, että leikkaus tulossa ei kannata repsahtaa. Kakkua on tullut syötyä ennenkin, ei tuossa ole mitään uutta tai hienoa. Kauhea itsepuhelun päässä. Very Happy No, emäntä tarjosi sitten tomaattia yms. kahvin kera, kyllä se kävi kakun korvikkeena. Helpotti muutenkin tilannetta, kun sai itsekkin syödä jotain. Smile Mutta haastavaahan tämä on. Minä kun en noita laihutusvalmisteita voi käyttää ja eneilen tavllisilla ruoka-aineilla. Sallittujen ainesten lista on todella lyhyt, joten saattaa mielikuvitus loppua kesken ennen kuin on leikkaukseen päästy. Meinasin kyllä kokeilla, miten käy jos ostan jotain vähälaktoosisia laihutustuotteita ja teen ne sitten veteen tai soijamaitoon. Jospa ne eivät niin kauheasti sitten aiheuttaisi vaivoja.
Mitenkäs sinun ihmiskokeesi meni? Eikös sinullakin eneilyt jo alkaneet? Kuinkas on mennyt? Minulla itse asiassa tänään painokontrolli. Shocked Hiukan hirvittää. Ehkä se puntari olisi suopealla päällä? Raportoin asiasta myöhemmin, kunhan pääsen kotiin...

Miia

Viesti kirjoittaja Tuplanainen Ti Heinä 09, 2013 4:33 pm

Toivottavasti vaaka oli yhteistyöhaluinen, Miia! Toisten tarinoista voisi päätellä, että ekat pari-kolme pvää ovat enessä rankimmat, ja sitten vähän helpottaisi. Kerrohan, onko totta.

Minulla alkaa ene vasta elokuussa. Ensin on käytävä rt: llä ja tähystyksessä, jonne pääsen vasta 15.8. ( Piti olla heti alkukuusta, mutta halusin ne samalle päivälle, eikä onnistunut ennemmin). Voi olla, että vielä sen jälkeenkin pitää odottaa näytetuloksia, en tiedä. Ja jos löytyy jotain häädettävää, niin sitten venyy tietysti vielä. Olisin kyllä jo ihan valmis aloittelemaan. Ultraa minulle ei ole määrätty vielä ollenkaan. Johtuukohan siitä, etten ainakaan itse ole tunnistanut mitään sappivaivoja?

Ihmiskoe onnistui. Keksit ja korput jäivät kaappiin.
Pikkuisen kyllä panikoin, kun vedin sen nutrishaken ja tajusin, että ei sellainen miniannos mahaa täytä. Iik. Tahdonvoimaa tarvitaan kyllä hirmuisesti, kun 6-8 viikkoa pitää kökkiä pelkillä liemillä. Mutta hyvää harjoitustahan se tietysti on tulevalle isommalle muutokselle.
Tuplanainen
Tuplanainen

Viesti kirjoittaja Miia To Heinä 11, 2013 2:22 am

Vaaka ei ollu kovin hyvällä tuulella, näytti +2 kg. Sad Meinasi itku päästä. Kysyin vaikuttaako, että yleensä punnittu tyhjällä vatsalla aamulla ja nyt oli iltapäivä. Olin siis kerennyt jo aamupalan sekä lounaan syödä. Lisäksi olin juonut nesteitä päivän aikana varmaan litran jo. Eivät kuulemma vaikuta kun korkeintaan kilon. Kyllä suututti. Kotona kun olin itseni punninnut aamulla, näytti vaaka kuitenkin 3 kg vähemmän. :/
Eneilyssä todellakin ekat pari päivää on pahimpia. Olen itseni kohdalla huomannut, että kahvin juonti auttaa, mikäli päätä meinaa ruveta särkemään. Itse kun pidän mustasta kahvista, niin sitä saa juoda hyvällä omallatunnolla. Smile Vinkkinä voisin sanoa, että ruokavalion "keventäminen" jo ennen enen alkua auttoi. Aloitin siis pikku hiljaa, noin viikkoa ennen, vähentämään perunan, viljojen ja muiden "kiellettyjen" aineiden syömistä. Enen aloittaminen oli helpompaa, kun ei tullut sellaista äkkirysäystä vaan elimistö oli jo pikku hiljaa tottunut muutokseen.

Miia

Viesti kirjoittaja Miia To Heinä 11, 2013 2:23 am

Hieno uutinen tuo ihmiskokeen onnistuminen! Alkuhan on siis jo lupaava. cheers 

Miia

Viesti kirjoittaja Tuplanainen Ma Heinä 15, 2013 7:50 pm

Tästä linkistä löytyy piiitkä virallinen/tieteellinen THL:n  tutkimus Lihavuusleikkauksista. Sisältää myös osion potilaskokemuksista. Ainakin sen osan aattelin lukea.

http://www.thl.fi/thl-client/pdfs/739965e6-bf7f-4d48-9d29-31b2275c9976

Tämä löytyi alunperin Katkan ketjusta vuodelta 2010 Aloittelijan postaamana. laitan sen tähän näytille, kun meitä uusia on tässä jonkin verran pörräämässä.

Toivottavasti kaikille eneilijöille/leikkauksen odottajille kuuluu hyvää!
Tuplanainen
Tuplanainen

Viesti kirjoittaja Tuplanainen Ti Heinä 30, 2013 3:26 pm

Hämmentävää. Paino putoaa. Olen syönyt kuin ihmiset. Ilman pakkoa laihtua.

Tickerissä on nyt -5kg, alkaen toukokuusta. Kirurgin tapaamisen jälkeen eli kesäkuun 20. pvän jälkeen on lähtenyt 3kg. Eihän tämä  mikään iso pudotus ole, mutta mukavalle tuntuu, kun housut ei enää purista niin pahasti.

Sämpylän ja pullan syöntiä olen vähentänyt. Välillä onnistun pitämään annoskoon normaalina. Iltaisin olen toisinaan onnistunut olemaan napostelematta.

Eniten olen ylpeä siitä, etten ole alkanut ENEä odotellessani syömään kuin "viimeistä päivää". Yhden pitsan olen vetäissyt ja kerralliset siideriöverit.

Nyt pitäisi säilyttää tämä taso, ainakaan kovasti lihomatta, vielä kaksi viikkoa. Kirurgin ja rt:n tapaaminen on 15.8.
Tuplanainen
Tuplanainen

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 2 / 7 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla: