Viipe aloittaa matkansa (Pirkanmaa/TAYS)
+12
Minttu 76
Dreamer
NettaMaria
Nanne Napaneera
meevin
Pellukka
Helmiäinen
annukka1955
apila
Tuplanainen
matamiina
Viipe
16 posters
Sivu 3 / 4 • 1, 2, 3, 4
Vs: Viipe aloittaa matkansa (Pirkanmaa/TAYS)
Huomenta!
Mulla kun kammo koko tähystykseen niin olisko ollu ekalla ravitsemusterapeutin käynnillä kun kysyin, että tähystetäänkö? Rt katsoi verikokeita ja totesi, että tuskin kun toi B12 vitamiini arvo on noin hyvä..... En ymmärtänyt ollenkaan, mutta vastaukseen olin tyytyväinen. Totta vieköön toimintatavat ovat vallan erilaiset. Sama kun tuon eneilyn pituus. Olen lukenut joidenkin eneilleen jopa 10vkoa. Mulle sanottiin, että 2-3 viikkoa. Itse olin sitä mieltä, että 3vkoa niin ei ainakaan jää siitä leikkaus kiinni. Ei tarvi miettii mitä syö tai mitä ruokaa tekis...kaikesta pitää positiivinen puoli löytää.
Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille!!!
Mulla kun kammo koko tähystykseen niin olisko ollu ekalla ravitsemusterapeutin käynnillä kun kysyin, että tähystetäänkö? Rt katsoi verikokeita ja totesi, että tuskin kun toi B12 vitamiini arvo on noin hyvä..... En ymmärtänyt ollenkaan, mutta vastaukseen olin tyytyväinen. Totta vieköön toimintatavat ovat vallan erilaiset. Sama kun tuon eneilyn pituus. Olen lukenut joidenkin eneilleen jopa 10vkoa. Mulle sanottiin, että 2-3 viikkoa. Itse olin sitä mieltä, että 3vkoa niin ei ainakaan jää siitä leikkaus kiinni. Ei tarvi miettii mitä syö tai mitä ruokaa tekis...kaikesta pitää positiivinen puoli löytää.
Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille!!!
Minttu 76- Viestien lukumäärä : 48
Registration date : 13.02.2014
Hei Minttu!
Älä suotta pelkää tähystystä, sieltä saa hyvät ohjeet kuinka toimia ja olla tähystyksen aikana ja se kestää vaan hetken. Okei, onhan se vähän epämiellyttävää mut kyllä sen kestää kun tietää miksi se tehdään....
Älä suotta pelkää tähystystä, sieltä saa hyvät ohjeet kuinka toimia ja olla tähystyksen aikana ja se kestää vaan hetken. Okei, onhan se vähän epämiellyttävää mut kyllä sen kestää kun tietää miksi se tehdään....
NettaMaria- Viestien lukumäärä : 43
Ikä : 66
Registration date : 29.01.2014
Kiitos kaikillevastauksia antaneille ja muutenkin ketjuun kommentoineille
Kovin käytännöt näyttää vaihtelevan, mulla kun tuo BMI on edelleen korkea niin luultavasti tulee se 6 viikon ene. Yleensä kuulemma laittavat 6-4vko.
Sain vähän sellasen käsityksen, että se tähystys on hyvä tehdä senkin vuoksi, kun sinne ei sitten enää pääse tähystään, kun se leikkaus on tehty. Samalla saa tiedon siitä helikostakin, vaikka kai se siinä puhallustestissä, jonka jotkut tekee, tulee esille.
Kovin käytännöt näyttää vaihtelevan, mulla kun tuo BMI on edelleen korkea niin luultavasti tulee se 6 viikon ene. Yleensä kuulemma laittavat 6-4vko.
Sain vähän sellasen käsityksen, että se tähystys on hyvä tehdä senkin vuoksi, kun sinne ei sitten enää pääse tähystään, kun se leikkaus on tehty. Samalla saa tiedon siitä helikostakin, vaikka kai se siinä puhallustestissä, jonka jotkut tekee, tulee esille.
Viipe- Viestien lukumäärä : 74
Ikä : 43
Registration date : 12.06.2013
Päivää!
NettaMaria....toki olisin mennyt jos olisi pakotettu, mutta ONNEKSI vältyin siltä. Niin uusien kokemusten haluinen en ole, että välttämättä sinne olisin mennyt.
Viipe... Minulla on BMI edelleen 34,6 ja 2-3vkoa ehdotti. Voisin kuvitella, että tuohon eneilyn pituuteen vaikuttaa muutkin asiat....e tiedä mitä ne on, mutta kuvittelen silti.
NettaMaria....toki olisin mennyt jos olisi pakotettu, mutta ONNEKSI vältyin siltä. Niin uusien kokemusten haluinen en ole, että välttämättä sinne olisin mennyt.
Viipe... Minulla on BMI edelleen 34,6 ja 2-3vkoa ehdotti. Voisin kuvitella, että tuohon eneilyn pituuteen vaikuttaa muutkin asiat....e tiedä mitä ne on, mutta kuvittelen silti.
JEEEEE!!!
Sain eilen soiton ravitsemusterapeutilta
Lääkäri oli laittanu mulle leikkauspäiväksi 7.5.
Eneilen 6 viikkoa erittäin korkean bmi:n vuoksi, ene alkaa 26.3. ja tiputustavoite on 6-8%
Olin niin onnellinen ajasta etten tajunnu kysellä mitä vielä tapahtuu ennen leikkausta mutta kai sieltä vielä kirjettä tulee... se sairaalabakteeri pitää varmaan ainakin kattoo
Sain eilen soiton ravitsemusterapeutilta
Lääkäri oli laittanu mulle leikkauspäiväksi 7.5.
Eneilen 6 viikkoa erittäin korkean bmi:n vuoksi, ene alkaa 26.3. ja tiputustavoite on 6-8%
Olin niin onnellinen ajasta etten tajunnu kysellä mitä vielä tapahtuu ennen leikkausta mutta kai sieltä vielä kirjettä tulee... se sairaalabakteeri pitää varmaan ainakin kattoo
Voi, ONNEA leikkausajasta Hienoa, kun koko prosessi alkaa olla nyt paketissa. Siis että tietää, miten mennään tästä eteenpäin tarkasti, kun leikkauspäivämäärä on asetettu. Ja sitten alkaa uusi elämä
Tötterö- Viestien lukumäärä : 141
Registration date : 07.10.2013
Onnea paljonleikkausajasta ja tsemppiä loppueneilyyn.
NettaMaria- Viestien lukumäärä : 43
Ikä : 66
Registration date : 29.01.2014
Onnea Viipe, muistan tuon tunteen kun saa lopettaa jännittämisen tuleeko koko hommasta mitään...tosin mä jännitin vielä leikkuuaamuun asti sairastuuko kirurgi, tai itse , tai...
meevin- Viestien lukumäärä : 517
Registration date : 21.11.2012
Huomenna alkaa ene. Meinasin alottaa EasyDietin valmisteilla, oonkin jakanu pusseja puoliksi. Näin saan vähintään 6 syöntikertaa, mutta lisäksi voin ottaa vielä kiisselit ja rehut päälle sekä se 1dl raejuustoo
Tavoitteena saada noin 10kg pois ja aikaa on 6 viikkoa.
Toivottavasti saan ajan kuluun ja jos se menis nopeesti niin parempi
Tavoitteena saada noin 10kg pois ja aikaa on 6 viikkoa.
Toivottavasti saan ajan kuluun ja jos se menis nopeesti niin parempi
Tsemppiä eneilyyn Viipe!
Pellukka- Viestien lukumäärä : 303
Registration date : 29.08.2012
Tsemppiä ja kärsivällisyyttä!!!
Luin testejäsi Viipe ja toivotan kovasti tsemppiä eneilyysi ja erityisesti voimia. Nyt kun luin noita leikattujen tekstejä kyllä se
sinullakin hyvin menee. Pidä vaan lippu korkialla ja eikun eteenpäin porskutat. Minun kuulumiset voit lukea omasta kohdastani niin ei mun tarvi kahteen kertaan kirjoottaa.
Kaikkea hyvää ja kirjoittelen taas sulle.
sinullakin hyvin menee. Pidä vaan lippu korkialla ja eikun eteenpäin porskutat. Minun kuulumiset voit lukea omasta kohdastani niin ei mun tarvi kahteen kertaan kirjoottaa.
Kaikkea hyvää ja kirjoittelen taas sulle.
annukka1955- Viestien lukumäärä : 219
Registration date : 21.07.2013
Paljon kiitoksia tsempeistä!!
Nyt on eneä takana reilu neljä viikkoa ja edessä enää vajaa 2.
Ihan ok on menny, tai kai se ihan hyvin on menny, kun minimitavote (6%) saavutettu ja hieman ylitettykin
Nyt on eneä takana reilu neljä viikkoa ja edessä enää vajaa 2.
Ihan ok on menny, tai kai se ihan hyvin on menny, kun minimitavote (6%) saavutettu ja hieman ylitettykin
Viime viikolla sain postia Tayssista koko päivä menikin leijuessa jossain pilvissä tjsp
Kirjeessä oli aika esikäynnille, jossa viimiset labrat, hoitajan, kirurgin ja nukkumatin/-maijan tapaamiset. Aikaa pitää varata 3-4 tuntia. Sit oli ohjeet millon pitää käydä labrassa, käytännön ohjeita ja hengitys-, sängystä nousu ohjeet. Tänään kävinkin "isommat" labrat samalla, kun kävin ravitsemusterapeutilla, jolla oon käyny noin 2 viikon välein. Oli kyllä haikeeta lähtee vastaanotolta... tää oli siellä viiminen käynti.
Viikon päästä se olis sitten hypättävä taksin kyytiin ja hurautettava leikkaukseen ja kohti uutta elämää
Kirjeessä oli aika esikäynnille, jossa viimiset labrat, hoitajan, kirurgin ja nukkumatin/-maijan tapaamiset. Aikaa pitää varata 3-4 tuntia. Sit oli ohjeet millon pitää käydä labrassa, käytännön ohjeita ja hengitys-, sängystä nousu ohjeet. Tänään kävinkin "isommat" labrat samalla, kun kävin ravitsemusterapeutilla, jolla oon käyny noin 2 viikon välein. Oli kyllä haikeeta lähtee vastaanotolta... tää oli siellä viiminen käynti.
Viikon päästä se olis sitten hypättävä taksin kyytiin ja hurautettava leikkaukseen ja kohti uutta elämää
Tsemiä leikkaukseen!
Vesinokkaeläin- Viestien lukumäärä : 204
Registration date : 07.04.2012
Voi että, sullakin jo niin lähellä leikkuri! Hienosti se menee!
matamiina- Viestien lukumäärä : 161
Registration date : 14.06.2012
Tsemppiä leikkaukseen! Itse perässä sinun leikkuusta viiden päivän päästä
Tuhatkeiju- Viestien lukumäärä : 106
Registration date : 16.09.2013
Hei Viipe,
Kovasti Sinulle tsemppiä leikkaukseen ja sen jälkeiseen aikaan.
Hyvästi kaikki menee! Kirjoittelen taas.
Kovasti Sinulle tsemppiä leikkaukseen ja sen jälkeiseen aikaan.
Hyvästi kaikki menee! Kirjoittelen taas.
annukka1955- Viestien lukumäärä : 219
Registration date : 21.07.2013
Tsempit täältä myös leikkaukseen
emmy78- Viestien lukumäärä : 182
Registration date : 09.04.2014
Huomenna huomenna...
Heti aamusta 7.00 pitää olla Taysissa
Heti aamusta 7.00 pitää olla Taysissa
Nonni, se on menoo nyt Luonnikasta reissua ja kuulumisia ootellen
Miten voit Viipe? Menihän kaikki hyvin?
matamiina- Viestien lukumäärä : 161
Registration date : 14.06.2012
Kiitos matamiina kyselystä
Vointi on kokoajan parempaan päin. Leikkaus tosiaan tehtiin keskiviikkona ja normaalisti TAYSsissa ollaan 2 vuorokautta, mulla meni hivenen pidemmän kaavan kautta.
Leikkauksessa tuli ohutsuoleen reikä, joka tietty paikattiin, mutta ilmeisesti se vähän vuosi sisuksiin. Heräämössä olin tosi kipeä, sainkin kipupumpun helpottamaan oloa. Valtava pissahätäkin ehti siellä tulla, mutta en onnistunut pissaamaan, joten kertakatetroitiin siellä ensimmäisen kerran.
Osastolle pääsin samaan aikaan toisen leikatun kanssa, eli heräämössä todellakin vietin aikaa ainakin 5,5 tuntia.
Vointi on kokoajan parempaan päin. Leikkaus tosiaan tehtiin keskiviikkona ja normaalisti TAYSsissa ollaan 2 vuorokautta, mulla meni hivenen pidemmän kaavan kautta.
Leikkauksessa tuli ohutsuoleen reikä, joka tietty paikattiin, mutta ilmeisesti se vähän vuosi sisuksiin. Heräämössä olin tosi kipeä, sainkin kipupumpun helpottamaan oloa. Valtava pissahätäkin ehti siellä tulla, mutta en onnistunut pissaamaan, joten kertakatetroitiin siellä ensimmäisen kerran.
Osastolle pääsin samaan aikaan toisen leikatun kanssa, eli heräämössä todellakin vietin aikaa ainakin 5,5 tuntia.
No lähtipä se viesti nopsaan...
Torstaina yksi haava alkoi hieman vuotamaan, paikkailtiin lisälappusilla. Iltapäivästä se alkoi vuotamaan uudestaan, tarvittiin 2 lisätikkiä korjaamaan tilanne. Perjantai aamuna alueella olikin kahden nyrkin kokoinen mustelma. Vatsa ct-kuvattiin, mutta onneksi ei löytynyt mitään isompaa vuotoa. Olin tosi väsyny vielä koko perjantain. Lauantaina ja sunnuntaina jo onneksi paljon pirteämpi. Maanantaina lääkäri kotiutti aamusta, mutta todellisuudessa pääsin lähteen vasta klo 16. hoitajalla hieman kesti Ymmärrän toki, että kotiin lähtevä ei ole ekana mielessä, kun on paljon hoitoa tarvitsevia ja osa hieman haasteellisiakin potilaita.
Nyt siis kotona opettelemassa arkea pikkumasun kanssa
Torstaina yksi haava alkoi hieman vuotamaan, paikkailtiin lisälappusilla. Iltapäivästä se alkoi vuotamaan uudestaan, tarvittiin 2 lisätikkiä korjaamaan tilanne. Perjantai aamuna alueella olikin kahden nyrkin kokoinen mustelma. Vatsa ct-kuvattiin, mutta onneksi ei löytynyt mitään isompaa vuotoa. Olin tosi väsyny vielä koko perjantain. Lauantaina ja sunnuntaina jo onneksi paljon pirteämpi. Maanantaina lääkäri kotiutti aamusta, mutta todellisuudessa pääsin lähteen vasta klo 16. hoitajalla hieman kesti Ymmärrän toki, että kotiin lähtevä ei ole ekana mielessä, kun on paljon hoitoa tarvitsevia ja osa hieman haasteellisiakin potilaita.
Nyt siis kotona opettelemassa arkea pikkumasun kanssa
Sivu 3 / 4 • 1, 2, 3, 4
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa