Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Viipe aloittaa matkansa (Pirkanmaa/TAYS)

+12
Minttu 76
Dreamer
NettaMaria
Nanne Napaneera
meevin
Pellukka
Helmiäinen
annukka1955
apila
Tuplanainen
matamiina
Viipe
16 posters

Sivu 1 / 4 1, 2, 3, 4  Seuraava

Siirry alas

Viipe aloittaa matkansa (Pirkanmaa/TAYS) Empty Viipe aloittaa matkansa (Pirkanmaa/TAYS)

Viesti kirjoittaja Viipe Ke Kesä 12, 2013 6:05 pm

Heippa!

Pitkänaikaa olen miettinyt lihavuusleikkausta ja pari lääkäriäkin on kysynyt onko asiasta ollut keskustelua lääkärin kanssa. Viime maanantaina sittern mainitsin asiasta omalääkärille joka lupasi "tutkiskella" asiaa ja palaamme siihen ensviikon keskiviikkona vastaanotolla.

Kriteerit mulla täyttyy; pituus 161cm, paino 142kg, joten BMI on siellä 50 hujakoilla, itseasiassa melkein jo 55 Shocked, 2 tyypin diabetekseen sairastuin noin vuosi sitten, jonka myötä sitten kolesterolilääkityskin alkoi, lisäksi on masennusta ja uniapneaa sekä selkävaivoja.

Toivon todella, että tässä alkaa tapahtuun

Viimeinen muokkaaja, Viipe pvm Ma Helmi 10, 2014 4:57 pm, muokattu 1 kertaa
Viipe
Viipe

Viestien lukumäärä : 74
Ikä : 43
Registration date : 12.06.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Viipe aloittaa matkansa (Pirkanmaa/TAYS) Empty Vs: Viipe aloittaa matkansa (Pirkanmaa/TAYS)

Viesti kirjoittaja Viipe To Kesä 13, 2013 8:45 pm

Heippa!

Tänään kävin jälleen Rt:n luona punnituksessa ja juttelemassa. Paino olikin lähtenyt laskusuuntaan parin kilon nousun jälkeen lol! JEI!!

Samalla otin puheeksi lihavuusleikkaus -ajatukseni ja sepä kannatti. Sain niin paljon tietoa, että päätöskin vaan vahvistuu omalta kohdalta. Sanoi, että ENEillä pitää se 4vko:a ennen lähetteen lähtemistä ja sitten vielä toinen 4vko:a ennen leikkuuta. Mutta kaikki tämähän vaan helpottaa leikkauksen jälkeistä elämää ja elämää yleensäkin. Lisäksi mainitsi, että projektiin saattaa mennä vuosikin, ennen kuin leikataan, eli kärsivällisyyttä tarvitaan ja paljon Wink

Lisäksi sain jo valmiiksi Syömistottumukset- ja Audit -kaavakkeet.

Innoissani kävinkin ostamassa EasyDiet -aloituspakkauksen odottamaan.
2 viikon päästä vois sitten alotella pussittelun.

Viimeinen muokkaaja, Viipe pvm Pe Kesä 14, 2013 1:53 am, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : Lisäys)
Viipe
Viipe

Viipe aloittaa matkansa (Pirkanmaa/TAYS) Empty Vs: Viipe aloittaa matkansa (Pirkanmaa/TAYS)

Viesti kirjoittaja matamiina Pe Kesä 14, 2013 2:17 am

Tsemppiä aloitukseen! Hyvin se menee Smile Mä oon samanmittainen, mut urakkani isommista lukemista alkuvuonna aloittanut. Nyt odottelen syksyä ja leikkuria jo Smile Onnea ja sujuvaa matkaa sulle Viipe!

matamiina

Viestien lukumäärä : 161
Registration date : 14.06.2012

Viesti kirjoittaja Viipe Ke Kesä 19, 2013 5:21 pm

Heips,

Kiitos matamiina Smile

Tänään kävin sitten siellä omalääkärillä. Hän puoltaa leikkausta (JEE!), miksipä ei..
Seuraavan kerran kun tavataan olen ollut noin 2 viikkoa enellä ja sen tulosten perusteella hän laittaa lähetteen Smile

Eneilyn aloitan 1.7. Pussit odottaa kaapissa ja ohjeet kaapin ovessa, toivottavasti pussikeitot menee kurkusta alas eikä tarvis kovasti kärvistellä. Joskus olen nutridietin shakeja maistanu, ne oli ainakin hyviä, mutta nutriletin pussit oli yhtä jauhoo, eikä menny millään alas Sad

Ensiviikolla sitten taas ravitsemusterapeutin vastaanotolla punnitus ja juttelua.
Viipe
Viipe

Viesti kirjoittaja Viipe Ti Heinä 02, 2013 9:57 pm

Nyt on sitten ENED aloitettu eilen, mitään herkkua nuo suolaset ei oo, makeet menee paremmin alas Smile tästähän en ole yllättyny.. Kovasti saa juosta vessassa, menee kyllä vettäkin toooosi paljon.

Tänään kävin fysioterapeutilla joka suunnitteli mulle kuntosaliohjelman ja alan käydä ryhmässä kerran viikossa. Samoin kertoi laihdutus/ruokavalio -ryhmästä, joka toimii netissä. Se alkais sitten lokakuussa Very Happy
Viipe
Viipe

Viesti kirjoittaja Tuplanainen Ti Heinä 02, 2013 10:03 pm

Tsemppiä Viipe!
Noissa pusseissa on muistini mukaan joitakin tosi kaameita, joita ei edes kaltaiseni ahmatti kykenee nielemään. Ja sitten on joitakin ihan siedettäviä, lähes hyviä. Että kokeilemaan vaan! Minulla alkaa vasta elokuun puolivälistä.
Kerrohan vinkkejä, mistä sinä tykkäsit, ja mitkä kannattaa jättää kauppaan.
Meillä näyttäis kummallakin olevan tuollainen pikkusievä n. 70 kg:n pudotusurakka. Yhden äijän verran.
Tuplanainen
Tuplanainen

Viestien lukumäärä : 250
Registration date : 04.06.2013

Viesti kirjoittaja apila Ke Heinä 03, 2013 4:56 pm

Samassa ened-veneessä ollaan. Itse olen eneillyt ruokavalion ja pussikeittojen sekasysteemillä ja nyt näyttää mukavasti parin kilon pudotusta (1,5 viikkoa). Kun kirurgitapaamisen jälkeen tuli pari kiloa lisäpainoa, niin nyt alan olla siinä painossa kuin ennen alkupainopunnitusta. Onneksi huomasin jonkun kirjoittaneen,ettei porkkanaa pitäisi syödä paljoa, koska voi aiheuttaa samaa kuin hiilarit. Ja ekan viikon ainana popsin niitä pussikaupalla ja oli karsee nälkä jatkuvasti. Nutriletin nordic berries on hyvää, siitä tykkään. Tsemppiä eneilyyn viipe ja tuplanainen !

apila

Viestien lukumäärä : 133
Registration date : 01.06.2013

Viesti kirjoittaja Viipe Ti Heinä 09, 2013 6:10 pm

Huh, ensimmäinen viikko kulunut eneillessä cherry 

Alku oli hieman hankalaa, mutta pikkuhiljaa alkoi sujua.
Olin hankkinu EasyDiet 4 päivän aloituspakkauksen, itseasiassa parikin. Kaikki maut menee alas, erityisen hyvää on vadelmakiisseli, joka siirtää nälkää 3h, vain 32kcal Exclamation 
omena-kanelipuuro, juustokeitto ja mansikkasmoothie menee paremmin kuin vadelmapuuro, kananmakuinenkeitto ja suklaapirtelö.
Allevolta meneekin sitten paljon paremmin se kick start paketti, jossa on marjapirtelö, peruna-purjokeitto ja suklaapirtelö Cool 
Alkuun kiloja lähti hyvin, nyt on pikkusen tasaantunut miinusta on nyt kokonaisuudessaan 10,3kg ja enen aloituksesta 6,9kg I love you
Viipe
Viipe

Viesti kirjoittaja Tuplanainen Ti Heinä 09, 2013 8:06 pm

Mahtava aloitus, Viipe!
Tuplanainen
Tuplanainen

Viesti kirjoittaja Viipe To Elo 08, 2013 12:57 am

Olisikos aika päivittää kuulumiset Smile 

Tosiaan tarkoitus oli, että olen heinäkuun ene dietillä. Noh, 2 ensimmäistä viikkoa sujui oikein hienosti, 2 seuraavaa sitten ei niin hyvin. Olinkin sen 2 viimeistä viikkoa osittaisella enellä. Nyt ravitsemusterapeutin kans sovittiin, että kokeilen vielä elokuun ajan pusseja, koska ne sitten sairaalassa vaatii, että on ollu ihan kokonaan enellä (kuulemma). Nyt jos alkaa tympiin, niin koitan täällä olevilla ohjeilla ruualla eneilyä. Vaihtoehtoja on.

Ainoo mitä oon pystyny suustani alas laittaa on ollu EasyDiet -valmisteet, niistäkin seuraavat maut:
Omena-kaurapuuro
kaikki keitot
Mansikka smoothie (tosin nyt hieman tökkii)
Lisäksi vadelmakiisseli "välipala" on ollu suosikki.

Pussien lisäksi oon syöny tomaattia, 1 porkkana/pv, 1dl marjoja tai 2dl sokeroimatonta mehukeittoa (Valion). Päivittäin otan myös EasyMed Thermo -kapseleita.

Heinäkuun alusta paino on pudonnut 7,7kg cheers
Viipe
Viipe

Viesti kirjoittaja Viipe Ti Elo 20, 2013 7:39 pm

JEEEEEEE!!!

Sain TAYSsista kirjeen... cheers Very Happy 
2 aikaa tuli, ravitsemusterapeutin vastaanotolle, sekä sisätautilääkärille Exclamation Very Happy 
Tämän päivän piristys, joka kantaa pitkälle tässä vielä viikon eneily-suossa. Antaa taatusti uutta potkua suoriutua enestä kunnialla läpi. Viikko pelkkiä pusseja ja sitten osittaisella enellä jonkun aikaa. JES!!
Nyt vaan odottaan lokakuun loppupuolta, syyskuun lopussa onkin sitten verikokeet, ja ilmeisen paljon otetaankin kun oli vaikka mitä listassa. Varmasti on samat kuin muillakin, mut ei multa koskaan oo otettu noin montaa koetta.

Ihanaa, nyt on Viipe onnessaan I love you 
taitaa mennä loppupäivä tanssahdellen
Viipe
Viipe

Viesti kirjoittaja annukka1955 Su Elo 25, 2013 12:00 am

Very Happy 

Viimeinen muokkaaja, annukka1955 pvm To Syys 19, 2013 5:00 am, muokattu 1 kertaa

annukka1955

Viestien lukumäärä : 219
Registration date : 21.07.2013

Viesti kirjoittaja Viipe La Elo 31, 2013 3:25 am

Tsemppiä annukka eneilyyn.

Kävin tuossa keskiviikkona ravitsemusterapeutin juttusilla (käyn siellä 2 vko:n välein), sovittiin, että jatkossa syön salaattia/kasviksia ja liha/kana/kala painottesesti, välipalalla sitten jugurttia tms. aamulla ja illalla ene pussit. Samalla sovittiin, että alotan kalsiumin ja vitamiinien oton purkista.

Nyt onkin sit ajatukset ruokaan muuttunu ihan totaalisesti. En uskalla syödä, pelkään kilojen tulevan takas. Nälkää en kuitenkaan näe enkä koe. Ihan perusruuat pelottaa. Enkä kuitenkaan ole sitä tyyppiä että jaksaisin "koko päivän" kokkailla perheelle eri ruokia..

Oon kyllä käyttäny kiloklubia apuna laskeen kaloreita, mutta silti... jospa tää tästä Liikkuminen onneksi jatkuu I love you 
Viipe
Viipe

Viesti kirjoittaja annukka1955 Ma Syys 02, 2013 8:03 pm

Heippa kaikille,
Nyt sanon, voi rähmä, olin menossa keskussairaalaan aamulla ja soittivat lääkärin sairastuneen ja molemmat ajat peruttiin. Ilmoittavat sitten uudet ajat. No, olinpa kyläilemässä samalla ja näin kummilapsia.

annukka1955

Viesti kirjoittaja Viipe Ti Syys 03, 2013 2:32 am

No olipa kurjia uutisia, toivottavasti saat pianuudet ajat Smile

Mulla on pukannu flunssaa päälle, kunhan nyt maltan parannella, kun ensviikolla alkaa 2 ryhmää joihin oon ilmottautunu I love you 
Viipe
Viipe

Viesti kirjoittaja annukka1955 Ke Syys 18, 2013 11:36 pm

Hei Viipe,
Miten voit, viimeksi kirjoitit että flunssaa pukkaa päälle. Tuliko kovakin flunssa - kuinka voit?
Minä sain nyt uuden ajan 4.11.2013 obesiteettipoli:lääkäri + ravintoterapeutti.
Johan autto, väsymys kaikkosi - siitäköhän se johtus. Nyt kirjoittelen taas tsemppausviestejä ja muitakin viestejä sekä eneilen puoliksi + puoliksi syön muuta ravintoa = kokonaisravintomäärä pienempi. Aamulla kyllä laitan ihan kaurapuuroa ja sen jälkeen juon kahveeta, ettei migreeni tule. Se kun on niin yllättävän helppo tulemaan kun laihduttaa.
Nyt vas.jalan polven takataipeessa tuli taas esille bakerinkystä, sen hoidon jo osaan. Silloin pitää levätä, tai silloin ei voi oikeesti kävellä ei anna juuri polkea. 1-3 päivää levossa ja siitä taas porskuttamaan, perjantaina meinasin mennä kuntosalille, silloin se on jo kunnossa.
Toivottavasti sulle kuuluu hyvää, kirjoittele.

annukka1955

Viesti kirjoittaja Viipe Ke Syys 25, 2013 8:49 pm

Heippa annukka Smile ja muut lukijat

Juu flunssa tuli, mutta onneksi se kesti vain vähän aikaa, eikä ollut paha. Tiukkaa teki huilata se viikko ja pitää taukoa urheilusta Very Happy

Hienoa, että sait uuden ajan, se aina jotenkin auttaa jaksamaan ja piristää sekä antaa uutta potkua, kun tietää, että on joku määräpäivä.

Satutin heinäkuun lopulla polveni kuntosalilla, edelleen se on kipeä ja välillä tuntuu, että se menisi alta. Lääkärin mukaan pitää odotella 3kk jotta voi laittaa lähetteen magneettikuvauksen. Epäily on että nivelside olisi repeytynyt tai -kierukassa olis jotain. Pääsen kyllä käveleen ja jumppaan, mutta kokoajan pitää olla tarkkana.

Kävin tänviikon maanantaina niissä alujutun verikokeissa, kaikki arvot viitearvojen sisäpuolella Smile
Mun verihiutaleilla on tapana kasaantua, niin trombosyytit on varmaan vielä tarkistettava TAYSsissa.

Tänään oli ravitsemusterapia-kontrolli (siis se jossa käyn 2 viikon välein, punnitaan ja kuulumiset vaihdetaan) tuloksena oli -2,5kg/2vko. Tämä osittainen eneily tuntuu sopivan mulle.
Viipe
Viipe

Viesti kirjoittaja annukka1955 Pe Syys 27, 2013 4:41 am

Mitäs me odottelijat,
Hyvin on sulla paino tippunut. Minun piti alkaa ottamaan vitamiinia ja C-vitamiinia isompi annos. Jalkoja kävi särkemään
(niitä leikattuja) olo kävi muutoinkin matalaksi. Mietin mitähän tässä keksis, no luin tänään ET-lehteä ja en syönyt yhtään pusseja, meen huomenna kauppaan täydentämään varastoja.
Täytyy vähän höllätä nyt, paino 110 kg eli kuukausi lääkäri+RT aikoihin, ovat marraskuun 4:s päivä. Olen nyt armollinen itelleni.
Hyvää viikonloppua.

annukka1955

Viesti kirjoittaja Viipe Ti Loka 22, 2013 4:59 pm

Elämä on rullannut itsekseen tasaista tahtia eteenpäin.
Mitä kuuluu leikkaus asiaan, niin ensimmäinen VIHREÄ valo saatu, vielä kaksi jäljellä. Kävin siis tänään TAYSsin ravitsemusterapeutilla, juteltiin mm. syömistottumuksista, mitä tapahtuu leikkauksessa ja painohistoriasta. Näyttää siltä, että seuraavat synttärit juhlin pienimasuisena cheers
Viipe
Viipe

Viesti kirjoittaja Tuplanainen Ti Loka 22, 2013 5:15 pm

Onnea ekan portin läpäisystä ja hienosta pudotuksesta jo tässä vaiheessa!
Tuplanainen
Tuplanainen

Viesti kirjoittaja Viipe Ti Loka 29, 2013 5:01 pm

Noh niinhän siinä sit kävi, että toinen VIHREÄ valo tuli sisätautilääkäriltä Very Happy 
Lääkäri pääosin katteli tietokonetta kun puhu mulle, katottiin kuvaa pikkumahasta, miten se leikkaus toteutetaan, verenpaine mitattiin ja punnittiin sekä keuhkot kuunteli. Arveli, että menisi puolisen vuotta leikkaukseen.(Ravitsemusterapeutti veikkaili 8kk), sanoi myös että kirurgin aikakin tulisi vielä tän vuoden puolella, ettei olis kovasti jonoa.

Sitten on vielä mahan ultra ja letkun nieleminen + verikokeet (kai siinä se EKG:kin otetaan?)

Aikaa lääkäri- ja hoitaja käynneillä meni noin 35min, varata piti kuitenkin se 1,5h.

Eli leikkaus olisi arviolta huhti-kesäkuussa Very Happy 
Viipe
Viipe

Viesti kirjoittaja Helmiäinen Ti Loka 29, 2013 5:46 pm

Onnea vihreästä valosta - siitä se pikkuhiljaa etenee. Hyvin olet painoa tiputellut, sitä vaan jatkat leikkaukseen asti - ja sen jälkeenkin tietysti Smile 

Lääkärin luona ei tosiaan yleensä kovin kauaa mene, itsekin ajoin Mikkelistä kesällä Joensuuhun (noin 2,5 tuntia suuntaansa) 10-15 minuutin takia. No, oli kiva nähdä lääkäri ja päästä leikkausjonoon, mutta edes painoa ei mitattu Question 

Tsemppiä jatkoon!

Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Registration date : 28.11.2012

Viesti kirjoittaja Pellukka Ke Loka 30, 2013 6:17 am

Onnea vihreestä valosta... cheers cheers 
Pellukka
Pellukka

Viestien lukumäärä : 303
Registration date : 29.08.2012

Viesti kirjoittaja Viipe Ke Loka 30, 2013 4:09 pm

Kiitos Helmiäinen ja Pellukka Smile 
Kovasti antaa uutta puhtia nämä kommentit, ja toki uskoa siihen, että kyllä minä pystyn Exclamation 
Paino ei saa nousta nyt yhtään, parempi jos/kun mene alas.
Yksi leikkauskriteeri TAYS:sissa on että BMI on max 50 olen tämän juuri saavuttanut. Enkä aio/voi mokata NIH! Smile
Viipe
Viipe

Viesti kirjoittaja Tuplanainen Ke Loka 30, 2013 8:16 pm

Hienoa, onnea vihreästä valosta. Ja tsemppiä odotteluun!

Minulla onnistui painon ennallaan pitäminen ja pieni aleneminenkin leikkausta odotellessa yhdellä pikku konstilla: vaalean leivän (ja pullan) välttelyllä.
Tuplanainen
Tuplanainen

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 1 / 4 1, 2, 3, 4  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa