Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

meevin mietteitä

+24
Tuhatkeiju
rolli82
apila
Tallukka
Helmiäinen
Vilttis
Nanne Napaneera
annukka1955
Heippis
Tuplanainen
Rullukka
Tainuska
Viipe
Rosmariini
Palleroinen
hansu
lihava89
Merja
Eija-Stiina
pilvipouta
Pellukka
HyeeNa!
eräpena
meevin
28 posters

Sivu 8 / 12 Edellinen  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Seuraava

Siirry alas

meevin mietteitä - Sivu 8 Empty Vs: meevin mietteitä

Viesti kirjoittaja meevin Pe Joulu 13, 2013 8:41 pm

Kiitos NAnne, yritän kunhan saan aikaiseksi.

Olo vähän vieläkin huonohko, mutta parempaan päin. Asiointireissulla alkoi ihan heikottaa, niinpä ostin nugetteja (ainoat joita kaupassa pystyin edes kuvitella syöväni), ja yhden kun puputtelin niin johan olo parani. Vanhassa elämässä olis hyvinkin mennyt melkeen koko rasiallinen.

Tämä pe 13.pv tähän asti oikein hyvä päivä. Eläinlääkäri oli oikein positiivisesti yllättynyt, kun ei meidän pikku ilopillerin oireet ole ollenkaan pahentuneet, päinvastoin ehkä vähän vähentyneet. Lääkitys jatkuu ennallaan ja seuraava käynti vasta kesällä jos ei sitä ennen tule lisäongelmia. Kuukausi sitten kun käytiin niin koira sai lähes   lopetustuomion, tää lääkitys aloitettiin vaan ihan kokeeksi. Tosi iloisia ja onnellisia ollaan, saadaan pitää pikkuhaukku vielä luonamme Very Happy 

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Pe Joulu 13, 2013 11:27 pm

Voi miten ihania uutisia pikkuhaukustasi!meevin mietteitä - Sivu 8 436032x06lk4lcqb

Tässä miun omat karvakorvasetmeevin mietteitä - Sivu 8 440576q8wrax7se2..
 meevin mietteitä - Sivu 8 12900872.t
..kuva ei ihan tuore, kuvanotosta tuo musta pienimmäisemme hieman kasvanut ja karvat pdentyneet laineikkaiksi.
Molemmat monirotuisia 2.5v ja 1.4v tyttösiä.

Oloisista..
Itselläni tänään ollut ylävatsa aamusta jo pinkeällä silent  Question..ja syönyt olen siksi varoen ja vähän, nestetäkin varmaan vain 4dl mennyt..pitänee tankkailla vielä ilasta. 
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Registration date : 16.01.2013

Viesti kirjoittaja meevin Ma Joulu 23, 2013 1:50 pm

Kolme viikkoa leikkuusta ja olo aika hyvä. Normaaliruokaa jo syön, mutta tosi pieniä on vielä annokset, jotain sentään tekee jo mielikin. Vähänkään makea ei mene, esim se luumurahka joka eka viikolla oli herkkua ei nyt mene alas. Mieluummin otan suolaista. Vatsaa toimii vaikkakin hyvin minimaalisesta, duphalac on menossa päivittäin.
Tuo viikon oksennus/suolen lamaantuminen vei kyllä voimat täysin. Vieläkin esin petaamisen jälkeen pitää heittäytyä pitkälleen. Mutta päivä päivältä paremmin menee. Onneksi ei jouluksi ole tulossa muita vieraita kuin tytär, ei tarvii stressata.

Painon lasku tasaantunut, tosin vieläkin aika hurjaa vauhtia laskee. Leikkuun jälkeen - 6.9kg.Vaatteita on jo joutunut laittamaan pois. Pitkään odottaneet ihanat "sitku"-farkut on nyt sopivat, taitaa jo kohta jäädä isoksi nekin...

meevin

Viesti kirjoittaja meevin To Joulu 26, 2013 1:37 pm

Joulu mennyt ihn mukavasti. Vatsa alkoi kunnolla toimimaan ja tavallista ruokaa pystyn jo syömään. Jouluruuista mennyt vähän porkkana- ja perunalaatikkoa, karjalanpaistin lientä ja kinkkuakin pikku pala. Herkuista olen nauttinut konvehdin/päivä ja pari piparia. Muuilla aterioilla mennyt lähinnä hapankorppu maksamakkaralla ja herkkukurkulla. Juomisiakin lähes litran verran.

Vointi selvästi parempi. Jaksan jo vähän ulkonakin kävellä eikä voimat heti lopu. Huima painonlaskukin loppunut, päinvastoin vähän tullut lisää kun elimistö on vähän saanut energiaa ja nestettä. Vointi siis kaiken kaikkiaan oikein hyvä.
Rav. terapeutin ohjeen mukaan syön ja juon mitä tekee mieli ja hyvin menee, pyhien jälkeen sitten pidän pari päivää ruokapäiväkirjaa ja 10.1 katsellaan hänen luonaan sitten jatkoja.

meevin

Viesti kirjoittaja Tuplanainen To Joulu 26, 2013 3:24 pm

Hienoa, että tokenet. Hyvin sä vedät!

Tänään saadaan kai hieman aurinkoakin  sunny ulkoilua piristämään. Muuten on kyllä ollut erikoiset joulukelit.

Minulle tämä joulu näyttää sopivan: kilon verran on "kinkkukuurilla" lähtenyt. Minulla on kyllä ihan kummallinen tämä elimistö: kalorilisäyksestä näyttää poikkeuksetta seuraavan parempi pudotus. Höh!
Tuplanainen
Tuplanainen

Viestien lukumäärä : 250
Registration date : 04.06.2013

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Pe Joulu 27, 2013 4:59 am

meevin, hieno juttu. I love you 
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viesti kirjoittaja meevin Su Joulu 29, 2013 1:38 pm

Vointi on hyvä ja mikään syöminen ei tunnu nyt tökkivän. Mutta....paino nousi lähes pari kiloa kun alkoi ruuat menemään, eikä nyt ole lähes viikkoon pudonnut yhtään. Leikkuusta nyt viisi kiloa, mitähän tässä pitäis tehdä että lähtis taas laskuun.

meevin

Viesti kirjoittaja Tuplanainen Su Joulu 29, 2013 1:42 pm

Paljonko sulle tulee kaloreita päivässä, tulisko siltikin liian vähän?
Mulle tuli kans pienei nousu ja jumi n. pari vkoa leikkauksesta, ja silloin auttoi kun nostin kalorit 800:sta tonniin. Ja samalla lisää proteiinia naamariin.
Tuplanainen
Tuplanainen

Viesti kirjoittaja meevin Su Joulu 29, 2013 6:41 pm

Täytyy varmaan alkaa laittamaan ylös ja laskemaan tarkemmin..proteiinien lisäys on yllättävän vaikeeta, vaikka lihansyöjä olenkin. Kokeilin juustonakeilla, jotka tosi hyviä, mutta oksentamaan jouduin, oli muuten eka kerta kun piti oikeen pikkumasu tyhjentää...

meevin

Viesti kirjoittaja meevin Ma Joulu 30, 2013 1:02 pm

Leikkauksesta nyt 4 viikkoa. PAino kääntynyt vähän laskuun, toki reilu kilo vielä enemmän kuin silloin pahoinvoinnin syövereissä. Nyt olo hyvä ja elimistö tuntuu toimivan normaalisti. Eli tää varmaan nyt oikea paino, se alhaisin oli" riutunut ja kuiva"-paino.
Eilen laskin ja merkkailin vähän syömisiäni, kaloreita tuli vähän alle 1000 ja protskuja n.50g. Täytyy alkaa keskittymään ja miettimään ruokia ihan kunnolla. Uunimunakas broilerinleikkeellä ja juustolla maistui eilen oikein hyvältä, sitä pitää eri variaatioin alkaa suosimaan. Ylihuomenna olis pitkä työpäivä, eväitä pitää alkaa jo suunnittelemaan.

meevin

Viesti kirjoittaja meevin La Tammi 04, 2014 5:34 pm

Mitähän täällä on tapahtunut kun ei yhtään viestiä ole tullut moneen päivään...vai onko vika jotenkin mun koneessa Question 
Paino nyt jumittanut samassa viikon verran, mistähän johtuu?? kalorit olen saanut pysymään tuhannen paikkeilla ja proteiinit lähelle 60. Vettäkin on mennyt puolisen litraa päivässä, lisäksi tuoremehua pari desiä. Ei kai täänyt tähän voinut pysähtyä, en usko...

Töihin menossa tänään illaksi ja huomenna koko päiväksi. Sitten ei olekaan mitään sovittua. Vähän on vireillä yksi toinen homma, mutta siitä sitten jos onnistuu. Nyt pitää mennä suihkuun ja alkaa suunnittelemaan eväitä töihin. KAikki muu ruoka tuntuu sopivan, paitsi kinkku paljaaltaan, se nousee vähän ajan päästä ylös. Leivän päällä ja porkkanalaatikon seurassa menee ongelmitta. Siispä ei maistella sellaisenaan.

meevin

Viesti kirjoittaja Tuplanainen La Tammi 04, 2014 5:59 pm

Ihan samaa olen ihmetellyt:onko palvelin jumissa, kun ei kirjoituksia ilmesty... Mutta ehkä on porukoilla muita puuhia näin pitkinä pyhinä. Jospa se taas vilkastuisi ...

Tasannevaiheita tulee, malttia vaan! Ja vettä lisääääääää. Proteiineja saisi sinun mittaisella ihmisellä olla ehkä enempikin, jos vaan pystyt syömään? Olikohan se suosituskaava pituus miinus sata kertaa 1,5 (korjatkaa jos meni väärin). Eli meikä-tapin suositus olisi jopa 90 g pvä. Se on tullut täyteen ehkä 5 kertaa tässä 2,5 kuukauden aikana. Rt:n mukaan minulle (160cm) ihan ok olisi kaikki päälle 60g. Kyllä siihen oikein keskittyä pitää, että nuo tulee syötyä. Kananmuna on kova protskupakkaus, onneksi on tuota munanhimoa... Wink 

Aineenvaihdunta on ihmeellinen ja arvaamaton. Nyt on minulla alkanut vilkastua, ja painoon on tullut viikossa oikein jytkypudotus eli  2,2kg. Varmaan kohta taas tasaantuu. Mutta mukavaa, että tällainenkin viikko tuli tähän motivaatiota lisäämään.

Mukavaa työpäivää ja loppiaista!
Tuplanainen
Tuplanainen

Viesti kirjoittaja meevin La Tammi 04, 2014 9:08 pm

Samaa sulle (entinen)tuplanainen. Menen 7pv ravintoterap. luo, jospa sieltä sitten sais lisää neuvoja. Aika hurjalta tuntuu toi 90g, just saan nykyisellään 50g täyteen...

meevin

Viesti kirjoittaja Tuplanainen La Tammi 04, 2014 10:30 pm

Etsiskelim muista ketjuista tuota proteiinisuosituksen kaavaa, mutta eipä löytynyt. Ehkä olen sen ihan itse keksinyt?
No sellaisia suosituksia kuitenkin löytyi, että 1g per painokilo tai että 60-80 g per päivä. Saa siinä raejuustoa jyystää pikkumahansa täydeltä!
Tuplanainen
Tuplanainen

Viesti kirjoittaja meevin Ma Tammi 06, 2014 2:14 pm

5 vko leikkuusta ja paino junnaa edelleen samassa, tänään 96.0. Vettä sain jo eilen juotua reilun litran, pitää koittaa jatkaa samaa tahtia tänään. Toivottavasti rav.terapeutti huomenna osaa antaa hyviä vinkkejä... tonnikalamunakasta meinaan tänään tehdä iltaruuaksi, päivällä syödään hernekeittoa. Täytynee opetella syömään pelkkiä leikkekeitä, tai ainakin niin, että leipä/hapankorppu vaan vähän pilkistää niiden alta.
Vatsan toimintakin kovin hidasta vaikka tuota Pegorionia otan aamuin illoin (vahvempaa). Täytyy ostaa kiiwiä huomenna, kuulin jostain että se vauhdittaisi hommaa.

Nyt vapaalla taas ties kuinka kauan. Toivotaan että nää työasiat järjestyisi mukavasti.

meevin

Viesti kirjoittaja apila Ma Tammi 06, 2014 4:34 pm

Kyllä niitä jumivaiheita tulee ja kai siihen pitää tottua. Kaikille ei kai tule. Mullakin oli yli kuukauden jumivaihe tässä takana ja nyt joulun jälkeen vasta alkoi tippumaan. Se on aika turhauttavaa, mutta niinhän painonpudotuksessa tapahtuu. Täytyy vaan muistaa proteiinit ja vesi. Itselläni tuppaa vedenjuonti jäädä. Tänään kokonaispudotus heinäkuusta 2013 on 26,5. Olen oikein tyytyväinen, kun xxxl-koko on vaihtunut l:ään =)

apila

Viestien lukumäärä : 133
Registration date : 01.06.2013

Viesti kirjoittaja Tuplanainen Ti Tammi 07, 2014 1:57 am

Katse vaan rohkeasti eteenpäin, kyllä painosi kohta taas nytkähtää alas.  sunny 
Keskimääräinen viikkopudotus on se, mitä meidän kannattaisi seurata - siitä huomataan, että jotain tapahtuu kuitenkin koko ajan. Mulla oli tänään plussaa 200g ja potuttaahan se, vaikka onkin vain väliaikaista.

Hyvää ja antoisaa rt-tapaamista! Heillä on konsteja tuohon vatsan toimintaan, muutakin kuin apteekkitavarat. Minulle esiteltiin mm. Psylliumia, marjajauheita ja pellavarouhe-marjasekoituksia. Näistä jälkimmäinen eli pellavarouhe-mustikka on mulla nyt jokapäivä käytössä (puuroon, viiliin, raejuustoon), ja maha toimii ihan kohtuullisen hyvin. Pelkkä marjajauheita en vielä meidän kaupoista löytänyt.
Tuplanainen
Tuplanainen

Viesti kirjoittaja rolli82 Ti Tammi 07, 2014 3:52 pm

http://www.valio.fi/hyvinvointi/artikkelit/10-hyvaa-proteiinin-lahdetta/

löysin tollasen sivun, missä näytetään mistä saa hyvin proteiineja. itselläni junnaa paino nyt kohta kolmatta viikkoa, nesteitä saan hyvin ja proteiiniakin omasta mielestä, mut en vissiin riittävästi. voi blääh sanon minä =/
nesteitä menee ainakin sen 1,5litraa päivässä. mä oon siis koko ajan melkein tunkemassa jotain suuhuni, jos en ruokaa ni sit nesteitä ainakin.
masu on aika jännä, sillon ku syön, vatsa ruplattaa jonkin aikaa. mut sit ku alkaa olla sen kaksi tuntia edellisestä ruokailusta niin se alkaa silleen hyristä Very Happy siitä tiedän et pitää syödä. ei se enää kurni ja nälkää en kyllä tunne.
rolli82
rolli82

Viestien lukumäärä : 227
Registration date : 30.04.2012

Viesti kirjoittaja meevin Ti Tammi 07, 2014 11:31 pm

Jyväskylässä käyty. Rav.terapeutti oli oikein tyytyväinen edistymiseen ja ruokapäiväkirjaan. Kalorit sais olla 100-1200 ja prot sen 60-80, sanoi prot yleensä nousevankin kun saa kaloreita nostettua. Kaiken kaikkiaan oikein mukava ja antoisa käynti. Seiraava kontrolli hoituu sitten puhelimessa ellei tule jotain että haluaisin mennä käymään.
Tulomatkalla tuli käytyä abc:llä syömässä lasten annos seisovasta pöydästä...mahtui reilu puolikas lindsröminpihvistä ja vähän italiansalaattia ja punajuurikuutioita. Nyt uskaltaa jo kaikkea kokeilla kun sai oikein virallisen luvan, omenaa tekeekin jo oikein mieli.

Eli oikein mukava päivä. Sain vielä postissa kirppikseltä tilattuja pienempiä vaatteita, jotka ihanan sopivia. Eli tänään tunnelmat Very Happy Very Happy Very Happy 

meevin

Viesti kirjoittaja Tuplanainen Ke Tammi 08, 2014 2:36 am

Hyvä, Meevin!  cheers
Tuplanainen
Tuplanainen

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Ke Tammi 08, 2014 6:22 am

Hienoa meevin!!! sunny 

Itselläni paino putoaa nyt tasaiseen, siitäkin syystä ehkä kun on nyt elossa kriisivaihe..en ole saanut syötyä paljoa, ihan liian vähän kyllä..

Nesteitä kovasti vaan tankkaillut mutta ei mene kuin 1l maximissaan.
..protskut jääneet kyllä reilusti alle suositusten..kun vain jaksais kattella terkemmin ruoka aineita mitä syön?..nyt vain syönyt "jotain" että pysynyt tolpillaan..ei ole näläntunnetta olleskaan.

Tiedän että on kohta PAKKO alkaa hieman enempi keskittymään syömisiin, muuten hukka perii.. affraid 

Leikkauspäivästä 3.12 pudotusta -7.6kg
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viesti kirjoittaja meevin Ke Tammi 08, 2014 12:30 pm

Voimia sulle Nanne, tiedän kokemuksesta, että kun on vaikeaa jää kaikki muut asiat yhdentekeviksi.Toivottavasti alkaa kohta toipuminen. Sitten se ainakin mun kohdalla alkoi vähitellen helpottamaan kun mies lopullisesti muutti pois. VAikka onkin ikävä hyviä hetkiä, ei tarvitse koko ajan nähdä toista.

Nyt paino taas hurahtanut eilisestä aika hyvin. Siis juomisiin pitää keskittyä tänäänkin.

meevin

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera To Tammi 09, 2014 3:37 am

meevin I love you 

Niin, minä sitä mietinytkin että se surutyöhän alkaa vasta kun mies muuttaa poijjes..helpottaako se sitten kun ei näe toista joka päivä?

Nyt minua on ahdistanut jos en ole tiennyt missä mies on..miettinyt, että siellä uuden naisenko luona?(jä näin usein ollutkin)
..voi kunpa helpottais sitten enempi kun hän muttaa..mutta sitäkin jo ahdistuneena mietinyt, juuri sitä viimeistä hetkeä kun hän on tässä..

Itkua tulee olemaan iltaisin sen tiedän Crying or Very sad ..sitä toisiaan maalailee niitä hyviä mielikuvia suhteesta esiin yksin ollessaan, minä ainahin olen sellainen..ja sehän se rai-vos-tut-ta-vaa onkin kun tiedän o i k i a s t i miten petollinen mies minua kohtaan oli Mad ..10v ei kuitenkaan pyyhkiydy miun mielestä ja sydämestä hetkessä..miehelle näin on käynyt.
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viesti kirjoittaja Tuhatkeiju La Tammi 11, 2014 5:22 pm

Voima halit sinulle Nanne. Aikaa toipuminen vaatii, mutta anna sen itkun tulla koska hullua kyllä sekin helpottaa tavallaan ajan kanssa.

Tuhatkeiju

Viestien lukumäärä : 106
Registration date : 16.09.2013

Viesti kirjoittaja snafu La Tammi 11, 2014 8:25 pm

Koitahhan Nanne jaksaa.

snafu

Viestien lukumäärä : 48
Registration date : 13.01.2011