Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

meevin mietteitä

+24
Tuhatkeiju
rolli82
apila
Tallukka
Helmiäinen
Vilttis
Nanne Napaneera
annukka1955
Heippis
Tuplanainen
Rullukka
Tainuska
Viipe
Rosmariini
Palleroinen
hansu
lihava89
Merja
Eija-Stiina
pilvipouta
Pellukka
HyeeNa!
eräpena
meevin
28 posters

Sivu 5 / 12 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Seuraava

Siirry alas

meevin mietteitä - Sivu 5 Empty Vs: meevin mietteitä

Viesti kirjoittaja Tuplanainen Ma Loka 21, 2013 10:31 pm

Arghs, melkoinen "kituyö" sinulla edessä, kun odotat huomista. Voitkohan itse soittaa siihen puhelimessa näkyvään numeroon aamulla, niin ei tarvitse koko pvää jännittää?

Onneksi koiruudellesi kuuluu parempaa!
Tuplanainen
Tuplanainen

Viestien lukumäärä : 250
Registration date : 04.06.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti kirjoittaja annukka1955 Ti Loka 22, 2013 12:54 am

Hei meevin,
ihanaa se puheluasia, kirjoita meillekin niin iloitsemme kanssasi.
Kuule jos koirallasi on esim. kasvain, silloin kortisonilla voidaan auttaa aivojen tilaa, siis jos aivoissa alkaa olla liian vähän tilaa.
Usein koirienkin aivosairaudet aiheuttavat myös koirille epilepsiaa joten älä säikähdä jos koira myös alkaa kouristelemaan. Tiedän joitakin tapauksia joissa koirallakin on epilepsialääkitys. Toivotaan parasta koirallesi ja sinulle onnea.

Luinpa nyt uudelleen ja huomasin sinun jo kirjoittaneen tilanteesta. Jos koiralla on kipuja se pitäisi näkyä silmistä, mustuainen menee ihan pieneksi, muistelen eläinlääkärin joskus meidän lassie-koiramme tapauksessa sanoneen.

annukka1955

Viestien lukumäärä : 219
Registration date : 21.07.2013

Viesti kirjoittaja meevin Ke Loka 23, 2013 5:07 pm

Enää en jaksanut odottaa vaan soittelin rav.terapeutille. Sinne oli myös mennyt tieto eli leikkuuaika olis se 2.12. Loppukuusta soittelevat minulle ENEn aloittamisesta. Nyt pitää alkaa olla tarkkana ettei paino vaan nouse, taidan aloitella osittaisen <ENEn jo nyt. Onnellinen on hän:bounce: 

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Registration date : 21.11.2012

Viesti kirjoittaja Tuplanainen Ke Loka 23, 2013 6:05 pm

Hyvä juttu, mukava kuulla, että aikataulut täsmentyy. Very Happy 
Tuplanainen
Tuplanainen

Viesti kirjoittaja Tainuska Ke Loka 23, 2013 6:53 pm

Hyvä kun sait selvyyden aikatauluun. cheers 

Tainuska

Viestien lukumäärä : 83
Registration date : 09.01.2013

Viesti kirjoittaja Heippis Ke Loka 23, 2013 7:29 pm

Sehän kuulostaa hienolta, meevin! Yhtäkkiä kaikki sitten humpsahtaa eteenpäin, kun ensin on saanut odotella iät ja ajat Smile

Heippis

Viestien lukumäärä : 91
Registration date : 19.04.2013

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Ke Loka 23, 2013 10:52 pm

meevin ensiksi: Voi miten ihana tuo koirasi vointi!Smile  jatkuisipa pitkään samana eikä kipuja hällä olisi.I love you 
..ja hyvä että soitit itse Ravitsemusterpalle varuilta, nimittäin..

..minähin odotellut Ravitsemusterpan soittoa kun leikkaus 3.12
Paperit muut tuli jo 18.10 kotio mutta RT on miut unhoittanut Neutral  TAI soiteltuani eilen, selvisi että mulle laiteltu soittoajaksi sinne VASTA 8.11?
..ja se on liian myöhään kun mulla tiedossa 5vko:n ene.

Koetin soittoajalla soitella aamusta - olikin heillä silloin palaveri ja iltapäivän soittoajalla nukuin pik-ka-sen liian myöhään päikkärit(soittoaika klo. 12.13)

Ihmettelen vain kovin kun jätin kiireellisen yhteydenottopyynnön sihteerille että toimittaa tiedon RT:lle..vaan ei kuulu hiiskahdustakaan Question 

Kerroin vielä Sihterille leikkausajankohtani ja enen pituudenkin ja hänkin ihmetteli ettei ole RT jo soitellut..

Ärsyttävää että jää nyt miun kontolle se yhteydenotto ja Ravitsemusterapeutit vain määrättyinä kellonaikoina tavoiteltavissa.. grrrrrr Evil or Very Mad

Eneily ohjeet aikas selvä(pussi+ruoka ene)mutta miulla vain RT:lta muutakin kyseltävää. 

Huomenna soitan vaikka koko Kys:in läpi että saan selvyyden tilanteeseeni, maanantaina 28.10 alkaisi jo Ene.
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Registration date : 16.01.2013

Viesti kirjoittaja meevin To Loka 31, 2013 9:46 pm

No niin; eilen tuli postia jkl:stä eli labralähetteet ja tietoa koska ne otetaan. Äsken soitteli rav.tera ja käski aloittamaan enen viimeistään viikonloppuna, eli siis se alkaa huomenna niinkuin olin suunnitellutkin. Helppo aloittaa kun olen koko viikonlopun tiiviisti töissä enkä ota mukaan muuta kun noita pussukoita. Tiukkana pitää olla, kasviksiakaan en menaa kovin paljon syödä, ehkä joskus tomaatin ja suolakurkkua jos mieli tekee pureskella ja/tai suolaista. Noista pusseista kun ei taida suolaiset oikein upota. Tai voihan se olla että niitäkin tulee kokeiltua.

7,5 kg pitää lähteä 4vkon aikana. Aika tiukkana oli että se on lähdettävä, muuten siirtävät leikkausta. Vaikka siis kirurgi sanoi, ettei mitään kilorajaa anna. Mutta mennään näin, en tosiaankaan aio mokata tätä vuoden odotusta sillä etten neljää viikkoa pysyisi ruodussa. Ihan innolla nyt olen aloittamassa. Tänään vielä vähän herkuttelen omenapiirakalla ja hedelmillä.

meevin

Viesti kirjoittaja hansu To Loka 31, 2013 11:00 pm

Ihana juttu, että olet viimein pääsemässä leikkaukseen. Nyt sitten viimeiset eneilyt ja maaliviiva häämöttää. Onnittelut ja isot tsemppaukset!!
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010

Viesti kirjoittaja Tuplanainen Pe Marras 01, 2013 1:55 am

Mun mielestä kasviksia kyllä kannattaisi syödä (paitsi porkkanaa vain rajallisesti). Ettei tule repsahduksia. Kunhan kalorit vaan jää alle 800:n.

Tykkäätkö kaupan valmiista salaattisekoituksista? Mulle oli herkkua, jos oli pinaattia tai rucolaa, ihan kuin olisi ollut "oikeaa"ruokaa.
Tuplanainen
Tuplanainen

Viesti kirjoittaja Heippis Pe Marras 01, 2013 2:57 am

Paljon voimia eneilyyn, meevin! Tosiaan ovat tiukkoja enen kanssa Lahdessa, hyvä niin tietysti onkin, ihan potilaan parhaaksi. Olisi tosiaan inhottavaa, kun ensin odottaa leikkausta vuoden ja sitten ei voitaisikaan leikata, kun maksan koon takia leikkausalue ei näkyisi.

Minulla on viimeiset puolitoista viikkoa eneä jäljellä, menen ihan pelkillä pusseilla ilman vihanneksia. Onneksi paino on alkanut taas laskea hyvin..

Heippis

Viestien lukumäärä : 91
Registration date : 19.04.2013

Viesti kirjoittaja meevin La Marras 02, 2013 2:54 pm

Nyt se sitten eilen alkoi, ja olo on heti tänään niin hyvä, että ihmettelee mikä se saa ihmisen tunkemaan ruokaa ja herkkuja napaansa. Pääosin pelkillä pussukolla meinaan edetä, jotain kasvista vähän iltaisin kun pureskella tekee mieli. Kuuluukohan maustekurkku sallittuihin?Entä valion sokerittomat mehukeitot?
Tilasin eilen netistä ison paketin pussukoita. Mun herkut eli nutriletin vaniljat oli puoleen hintaan...ja onhan mulla aika varasto jo valmiina, kiitos Tuplanaiselle. Tilasin myös jotain aprikoosikiisseliä (37kcal/annos) neljä pussia, meinasin että kerran viikossa vois herkutella.

Upealta tuntui kun aamulla töihin ajellessa tuli mieleen, etten koskaan enää ole näin iso. Motivaatiot siis kohdallaan ja sillä ajatuksella mennään, että kuukausi menee tosi äkkiä.

meevin

Viesti kirjoittaja Pellukka La Marras 02, 2013 4:01 pm

Tsemppiä eneilyyn... cheers 
Pellukka
Pellukka

Viestien lukumäärä : 303
Registration date : 29.08.2012

Viesti kirjoittaja Tainuska Su Marras 03, 2013 4:47 am

Meevin, nyt se sitten alkoi loppukiri! Aika enenllä on mennyt nopeasti, kolme viikkoa takana ja viimeinen edessä. Ei se aina ole niin herkkua ollut, mutta kyllä sen heikon hetken yli on päästy. Paino on tippunut hienosti 7,5 kiloa. Eli tavoite saavutettu, tai no puoli kiloa kun lähtee viimeisellä viikolla niin sitten. Tiistaina kun kävin ravintoterapeutilla punnituksessa, niin hän oli oikein tyytyväinen ja sanoi lähettävänsä jo ne tiedot Lahteen. Nyt vaan sisukkaasti viimeinen viikko, ettei lipsahda "ojan puolelle"  Wink  Jos suolaisen himo iskee, niin minä ainakin olen muutaman suolakurkun tai jopa oliivin huitaissut huiviin ja lämpimien kasvisten sekaan suolaa. Ei minulla ainakaan kasvikset ole painon pudotusta hidastanut, tuntuu että päin vastoin kun on vasta toiminut hyvin.
Tsemppiä ja hyvää oloa eneilyyn sunny 

Tainuska

Viestien lukumäärä : 83
Registration date : 09.01.2013

Viesti kirjoittaja Vilttis Ti Marras 05, 2013 1:09 am

Täältä kanssa kovasti tsemppiä Eneilyyn! Itsellä alkaa torstaina ja leikkaus 10.12:-) ite käytän aika paljon just noita Valion sokeroimattomia kiisseleitä jo nyt ja varmasti myös eneillessä. Kyllä niillä saa ihan kivasti vatsantäytettä. Ja kasviksia meinaan myös syödä jos jotain tekee mieli puputtaa:-))
*Vilttis*

Vilttis

Viestien lukumäärä : 15
Registration date : 05.09.2013

Viesti kirjoittaja meevin Pe Marras 08, 2013 3:08 pm

Viikko eneilyä takana eikä tee heikkoakaan. Mieliteot olen saanut ohi napsimalla muutaman minitomaatin ja coctailkurkun. Töissä menee ihan ongelmitta. Paino tänään 105,7 eli luulis sen satasen alittuvan ennen leikkuuta, aikaa kuitenkin reilu kolme viikkoa.
Onneksi kokeilin nutrilettin kermaista kanakeittoa, se on oikeestaan hyvääVery Happy 
Tuntuu ihan ruokaisalta kun lusikalla sitä latkii. Syön sellaisen ainakin kerran tai kaksi päivässä. Muuten menee suklaa ja vanilja.

Tuleva viikko vähän jännittää, olla menossa kavereiden mökille käymään ma-ti. Siellä ohjelmaan kuuluu aina syöminen ja juominen. Isäntä varsinkin on sellainen, että saattaa vähän kuittailua tulla kun kieltäydyn. Pitää vaan pysyä lujana.

meevin

Viesti kirjoittaja Viipe Pe Marras 08, 2013 5:56 pm

Hienoa meevin!

Itse sain ohjeeksi ravitsemusterapeutilta, että pussien lisäksi saa syödä haluamansa määrän seuraavia:kurkkua, tomaattia, lehtisalaattia, kaalia, kukka-, parsa-, kiinankaalia, paprikaa, parsaa, varsiselleriä, persiljaa, tilliä, ruohosipulia, yrttejä ja mausteita.
Lisäksi
-sipuli tai 100g kesäkurpitsaa
-1 porkkana tai 100g naurista/lanttua
-1dl marjoja tai 2dl esim. sokeroimatonta mehukeittoa (Valio)

Jos suolentoiminnassa ongelmia voi käyttää 2-3 rkl vehnäleseitä

Plus tietysti se 1,5-2l energiattomia juomia.

Smile

Viimeinen muokkaaja, Viipe pvm Pe Marras 08, 2013 5:56 pm, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : Kirjotusvirheet)
Viipe
Viipe

Viestien lukumäärä : 74
Ikä : 43
Registration date : 12.06.2013

Viesti kirjoittaja meevin Pe Marras 08, 2013 11:50 pm

Viipe, tiedän että kasviksia saa syödä, mutta koen helpommaksi olla vaan näillä tuotteilla. Sitten jos oikein tekee jotain mieli niin on varalla niitä kasviksia.VArsinkin noi pikkutomaatit on tosi hyviä, myös babyporkkanoita olen syönyt pussillisen viikon aikana.
Tänään tuli paketti hyvinvoinnin nettikaupasta, kunhan töistä pääsen niin avaan, mitähän sitä tuli tilattuakaan...ainakin jotain kiisseliä missä vaan alle 40kcal, jos kerran viikossa sillä itseään hemmottelis (toivottavasti on hyvää)

meevin

Viesti kirjoittaja Tuplanainen La Marras 09, 2013 12:14 am

Hienoa, tosi hyvin kulkee sinulla! Jatka samaan malliin... sunny 
Tuplanainen
Tuplanainen

Viesti kirjoittaja Viipe La Marras 09, 2013 1:08 am

meevin, oikeestaan tiesinkin sun tietävän Wink

Ne taitaa olla niitä EasyDietin kiisseleitä? Itse tykkäsin vain vadelmasta. Ja jos on koko päivän easydietillä,niin niitä kiisseleitäkin saa ottaa päivän mittaan 1-3 jos siltä tuntuu. Smile
Viipe
Viipe

Viestien lukumäärä : 74
Ikä : 43
Registration date : 12.06.2013

Viesti kirjoittaja meevin Ma Marras 11, 2013 1:16 pm

10 päivää enellä ja paino 104,7. Kolmessa viikossa siis pitäisi lähteä viitisen kiloa, eiköhän tuo onnistu. Oliskin mukava painaa alle 100 kun leikataan:D 
Pusseilla mennään, makuina ne vanilja, suklaa ja kanakeitto. Pieniä makupaloja olen ottanut esim. miehen voileivistä, kylläpä ruisleipä maistuu hyvälle. Ne kiisselit joita ostin meni roskiin, yhden sain nieleskeltyä alas, makuna aprikoosi.
Vähän mietityttää kun ei lahdesta vielä ole mulle postia tullut, pitää vissiin kysellä niinkuin jo neuvoksi sain. Onhan tieto kuitenkin jyväskylään mennyt, mutta...epäileväinen mieli.
Viikon päästä rav.terapeutin aika, olen itselleni laittanut tavoitteeksi painaa silloin 103, siis tiukasti edelleen jatketaan.

meevin

Viesti kirjoittaja annukka1955 Ma Marras 11, 2013 2:56 pm

Juuri noin, eikun etiäpäin. Hyvin sulla onkin mennyt tuo eneily,
kun kaloreita on vähemmän kuin kuluttaa kyllä siinä laihtuu, ja eneillessähän niitä on reilusti vähemmän. Eikä kannata säikähtää vaikka välillä tuntuu jumi tulleen siitä se taas laskee kun on vaan syönyt oikein. Tsemppiä ja hyvää alkavaa viikkoa!

annukka1955

Viestien lukumäärä : 219
Registration date : 21.07.2013

Viesti kirjoittaja meevin Ti Marras 12, 2013 10:59 pm

Tulihan sitä postia eilen, siis viehdoin mustaa valkoisella ihan pääkallopaikalta. Kolmen viikon päästä on tämä akka jo leikattu, mahtavaa.
Ihmettelen vähän, että sairaalassa pitää olla su eli edellisenä päivänä jo klo 12, eipä taida meiltäpäin todellakaan mennä julkisia sunnuntaiaamuna...pitää soitella kelataksiin ja selvitellä.

Mutta nyt siis hyvät tunnelmat, kyläreissukin meni hyvin kaloreita ylittämättä. Ihan hyvin voi juoda vaan vettä vaikka toiset nautiskeli viiniä ja saunajuomia:lol: 

meevin

Viesti kirjoittaja Tuplanainen Ke Marras 13, 2013 4:04 am

Hieno suoritus, Meevin!
Tuplanainen
Tuplanainen