Kivut leikkauksen jälkeen??!!!!
+13
Leppis
maija411
Pandoria
Soile
Krisu75
hansu
HyeeNa!
kissus nytkö jo
tigertytto
paksuleidi
Äitikarhu
peikkomuori
PiJoHe
17 posters
Sivu 2 / 3 • 1, 2, 3
Vs: Kivut leikkauksen jälkeen??!!!!
Tsemppiä PiJoHe!
Hyvä että kävit hakemssaa apua!! Paha, että kohtelivat huonosti!!! Meidän ehdottomasti pitää olla varuillamme mahamme kanssa, koska elimistöämme on laitettu enemmän tai vähemmän uuteen järjestykseen Luojan luomisen jälkeen!!!!
Hyvä että kävit hakemssaa apua!! Paha, että kohtelivat huonosti!!! Meidän ehdottomasti pitää olla varuillamme mahamme kanssa, koska elimistöämme on laitettu enemmän tai vähemmän uuteen järjestykseen Luojan luomisen jälkeen!!!!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Te ootta kyllä niin ihania... en muuta voi sanoa!!! <3
Elikkä asiahan on niin että noin 1,5v sitten sairastuin sappi juttuihin ja yhden toimeen piteen jälkeen tuli paha haimatulehdus joka meinas viedä hengen ja olin 3 vkoa sairaalassa, siitä piti parantua noin 2 kk ja sitten leikattii sappi vallan pois tähystämällä.
Viime syssynä leikattiin kohtu tähystämällä paikallis puudutuksena, mutta yks kaks olikin pakko laittaa uneen ja sit alakautta.
Eli 3 isoa leikkausta ns vajaassa 2 vuodessa... että kyllähän mua on leikelty,
Silloin mahatähystyksessä löyty se deodeniitti, oliko se sellainen ja sit se tyrä, mutta vissiin niin pien ettei pitääs olla mitään haittaa.
Että näin...
Nyt kun oon syöny sitä litalginia ja panacodia niin nukuin omassa sängyssä ekan kerran ns hyvin, eli kivut on vähän hellittäny, mutta kyllä het tietää mennä purkille kun alkaa se kipu, toki panacodia otan vain yöksi ja päivän meen litalgiinilla...
Että eiköhän se tästä kuulkaa mee... ihaninta on nähdä se kuinka puntarin lukema vaan alenee ja housut ei kinnaa ja ja ja.... mä oon siltikin todellakin (olisko toi super iloinen+onnellinen)
Nyt tsemppiä kaikille muillekkin!!! <3
Elikkä asiahan on niin että noin 1,5v sitten sairastuin sappi juttuihin ja yhden toimeen piteen jälkeen tuli paha haimatulehdus joka meinas viedä hengen ja olin 3 vkoa sairaalassa, siitä piti parantua noin 2 kk ja sitten leikattii sappi vallan pois tähystämällä.
Viime syssynä leikattiin kohtu tähystämällä paikallis puudutuksena, mutta yks kaks olikin pakko laittaa uneen ja sit alakautta.
Eli 3 isoa leikkausta ns vajaassa 2 vuodessa... että kyllähän mua on leikelty,
Silloin mahatähystyksessä löyty se deodeniitti, oliko se sellainen ja sit se tyrä, mutta vissiin niin pien ettei pitääs olla mitään haittaa.
Että näin...
Nyt kun oon syöny sitä litalginia ja panacodia niin nukuin omassa sängyssä ekan kerran ns hyvin, eli kivut on vähän hellittäny, mutta kyllä het tietää mennä purkille kun alkaa se kipu, toki panacodia otan vain yöksi ja päivän meen litalgiinilla...
Että eiköhän se tästä kuulkaa mee... ihaninta on nähdä se kuinka puntarin lukema vaan alenee ja housut ei kinnaa ja ja ja.... mä oon siltikin todellakin (olisko toi super iloinen+onnellinen)
Nyt tsemppiä kaikille muillekkin!!! <3
PiJoHe- Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 11.04.2011
Hyvä kun PiJoHe olo alkaa helpottaa. Alku hankalaa, mutta kyllä niitä hyviäkin juttuja alkaa kohta ilmaantumaan! Onnea ja hyviä vointeja jatkoon.
Pallokala- Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010
Upeeta kuulla että hiukan jo hellittää ja saat nukutuksi! On sulla ollut tosiaan operaatioita. Oivoi. Toivottavasti nyt kuitenkin toipuminen alkaa edistyä. Itselläni on myös tollanen sentin halkasijaltaan oleva sappikivi, tarkotus olisi että se leikataan tässä samalla. Vaivaa ajoittain ja varsinkin kun olin vuonna 2006 raskauden loppuvaiheissa, niin oli todella pahoja kipuja kylkikaaressa. Mutta helppasi synnytyksen jälkeen niin jäi tuo sitten laikkaamatta, mut nyt voisivat hoitaa samalla. Sitä olen täällä joskus ihmetellyt että vaikuttaako tää leikkaus jotenkin siihen että mahdollisesti saa jatkossa sappikiviä? Sittenhän se sappi kannattaisi kait poistaa kokonaan. Vuoden olen näitä juttuja täältä lukenut, mutta tuppaa jotkut asiat unohtumaan(:
Soile- Viestien lukumäärä : 622
Registration date : 20.06.2011
eikös se niin ole että niitä sappikiviä voi tulla kun laihtuu nopeasti ja paljon, eikä se poistokaan aina auta kokonaan... :/
HyeeNa!- Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011
Tsemppiä paranemiseen ja laihtumiseen! Niin olen ymmärtänyt että litalgiinia määrätään juuri sappivaivoihin.
Leppis- Viestien lukumäärä : 352
Registration date : 17.06.2011
Joo, Litalgin on kyllä sappivaivoihin, mutta määrätään myös muihin vatsakipuihin.
Mä kans olisin halunnu että olis sappikivet poistettu samalla, mutta jo tämä leikkaus itsessään on niin vaativa että jättivät suosiolla toiseen kertaan.
Mä kans olisin halunnu että olis sappikivet poistettu samalla, mutta jo tämä leikkaus itsessään on niin vaativa että jättivät suosiolla toiseen kertaan.
Krisu75- Viestien lukumäärä : 121
Registration date : 25.11.2010
Ookoo...No saas katsoo miten mun käypi, kirurgi kyllä gastron yhteydessä oli mielestäni lupailevinaan että leikataan samalla ja lähetteessäkin niin mainitaan. Saas nyt sitten katsoa. Itse aattelin että yks reikä vaan lisää.
Itse olen saanut aikanaan litalginia migreenipäänsärkyyn ja kuukautiskipuihin. Pitkiin aikoihin ei onneksi ole tarvinnut. Mutta moneen vaivaan siis käytetään Litalginia.
Itse olen saanut aikanaan litalginia migreenipäänsärkyyn ja kuukautiskipuihin. Pitkiin aikoihin ei onneksi ole tarvinnut. Mutta moneen vaivaan siis käytetään Litalginia.
Mulla kanssa huomattiin vatsa ultrassa että oli kolme liikkuvaa sappikiveä,
mutta Peijaksessa ne ei suostunut leikkaamaan niitä samalla kertaa.Onneksi
ei ainakaan vielä oireita ollut.
mutta Peijaksessa ne ei suostunut leikkaamaan niitä samalla kertaa.Onneksi
ei ainakaan vielä oireita ollut.
pauliina- Viestien lukumäärä : 14
Registration date : 17.01.2012
Mulla ei leikattu samalla koska kirurgi katsoi että leikkuusta tulisi liian laaja. Sappirakko vietiin sitten eri reisussa aamulla menin ja illalla tulin kotiin...
kissus nytkö jo- Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010
Heippuli siskot <3
Huomenna tulee 2 viikkoa leikkauksesta ja hyvin on ns mennyt... kivut menee vieläkin litalginilla pois, panacodin jätin jo vallan pois. Jes yks saavutus taas.
Energiaa on tautisesti vaikka muille jakaa. Haavat on aika lailla kiinno jo mutta iesuksen pitkät langat niistä törröttää... koskahan niitä vois poistattaa? ite en tod voi...
Aika pieni tuo ruokavalio on ollut tai siis suppea, nyt tekee suolaista mieli niin pirusti... ku oon vaan nin arka että en oikein tiedä mitä rupeisin kokeileen... proteiinia pitäis vissiin ruveta syömään kun paino on nyt kolmatta pvää samas, vaikkei se puntari ookkaan niin tärkeä...
Oli mulla jotain muutakin puhuttavaa mut en muista enään... dementikko kun olen...
Mitä teille muille kuuluu???
Huomenna tulee 2 viikkoa leikkauksesta ja hyvin on ns mennyt... kivut menee vieläkin litalginilla pois, panacodin jätin jo vallan pois. Jes yks saavutus taas.
Energiaa on tautisesti vaikka muille jakaa. Haavat on aika lailla kiinno jo mutta iesuksen pitkät langat niistä törröttää... koskahan niitä vois poistattaa? ite en tod voi...
Aika pieni tuo ruokavalio on ollut tai siis suppea, nyt tekee suolaista mieli niin pirusti... ku oon vaan nin arka että en oikein tiedä mitä rupeisin kokeileen... proteiinia pitäis vissiin ruveta syömään kun paino on nyt kolmatta pvää samas, vaikkei se puntari ookkaan niin tärkeä...
Oli mulla jotain muutakin puhuttavaa mut en muista enään... dementikko kun olen...
Mitä teille muille kuuluu???
Eikös tikit yleensä vähintään sen 10 päivää ole? Varmaan osastolta sait jonkun ohjeen tikkien poiston aikatauluksi? Ja ei ole tarkoituskaan itse poistaa vaan terveyskeskuksessa, neuvolassa, työterveydessä, tms paikassa ammattilaisella, katsovat samalla haavan kunnon.
Ellei sulla ole sulavat tikit?
Mitäs nyt syöt? Alkuun lihaperunasoselaatikko pikku ketsuppimäärällä on helppoo, raejuusto ja siihen jotain sekaan, esim jugurttia, ja kaikki muut juustot tietty todennäkösesti käy.
Lihaa voi ihan pikkunokaretta erittäin hyvin pureskeltuna testata, mutta ei sen kanssa niin kiire ole, mulla meni toista kuukautta ennenkuin vatsa sieti mitään lihaa ja vielä pidempään kalan kanssa. Voileivänpäälle tarkotetut kinkkusiivut voi kans alkuun olla hyviä kun vaan malttaa pureskella.
Iloa paranteluun ja syömisiin!
Ellei sulla ole sulavat tikit?
Mitäs nyt syöt? Alkuun lihaperunasoselaatikko pikku ketsuppimäärällä on helppoo, raejuusto ja siihen jotain sekaan, esim jugurttia, ja kaikki muut juustot tietty todennäkösesti käy.
Lihaa voi ihan pikkunokaretta erittäin hyvin pureskeltuna testata, mutta ei sen kanssa niin kiire ole, mulla meni toista kuukautta ennenkuin vatsa sieti mitään lihaa ja vielä pidempään kalan kanssa. Voileivänpäälle tarkotetut kinkkusiivut voi kans alkuun olla hyviä kun vaan malttaa pureskella.
Iloa paranteluun ja syömisiin!
Kiitos pallokala!
Täytyy mennä siis kaupan kautta jääkaapille...
Mulla on itsestään sulavat mutta solmut ja tosi pitkät narut on kyllä ulkopuolella. Mukavasti tulevat paidan läpi törröttäen... ne ei siis ole sulanu... sen takia kyselenkin kun sieltä osastolta eivät sanoneet tuohonkaan asiaan mitään...
Laulaa * mä maalaistollo oon, panen fairya kainaloon.... *
Täytyy mennä siis kaupan kautta jääkaapille...
Mulla on itsestään sulavat mutta solmut ja tosi pitkät narut on kyllä ulkopuolella. Mukavasti tulevat paidan läpi törröttäen... ne ei siis ole sulanu... sen takia kyselenkin kun sieltä osastolta eivät sanoneet tuohonkaan asiaan mitään...
Laulaa * mä maalaistollo oon, panen fairya kainaloon.... *
Jos olet varma että ne on itsestään sulavat, niin ne lähtee "joskus". Mulla olla oli metalli niitit. Mun suolaisen nälkä lähti alusta alkaen sillä, kun sekoitin kuumaan veteen 1/2 pss nutrilet creamy kanakeittoa ja moulinexilla jauhoin 2-3 lihapullaa sekaan. Siitä voi tehdä niin lievää kuin haluaa ja nautiskella pitkään. Nam. Aina joskus laitoin pikku lusikallisen sinihome juustoa suuhun.
Piuku- Viestien lukumäärä : 189
Registration date : 26.10.2010
PiJoHe, jos kerran on sulavat niin odottele rauhassa. Jos liian pitkät langat törröttää ja haittaa niin niitä voi vaikka kynsisaksilla vähän lyhennellä, ei haittaa mitään. Mulla narut tökki paidan läpi, kävin muita tikkejä poistattamassa työterveydessä ja hoitsu samalla lyhenteli niitä sulavien liian pitkiä naruja pois.
Mulla oli siis tähystyshaavat sulavilla ja sit avoleikkaushaava poistettavilla tikeillä. Otin nimittäin lihavuusleikkausta koko rahalla ja mut leikattiin oikein kahteen kertaan, peräkkäisinä päivinä
Mulla oli siis tähystyshaavat sulavilla ja sit avoleikkaushaava poistettavilla tikeillä. Otin nimittäin lihavuusleikkausta koko rahalla ja mut leikattiin oikein kahteen kertaan, peräkkäisinä päivinä
Mulla ei mene nuo ene pussit siis ne lämpöiset lainkaan alas. ei menny sillo enen aikanakaan...
Mä mietin jo et pitääkö mun suolaa ottaa vähän suuhun että saa tän himon pois... yöks pelkkä ajatuskin...
Hui se Pallokala, miten sut kahteen krt leikattiin? apua...
Mä taidan mennä lyhenteleen piikkejä... on niin pirun pitkäks jättäneet...
Mä mietin jo et pitääkö mun suolaa ottaa vähän suuhun että saa tän himon pois... yöks pelkkä ajatuskin...
Hui se Pallokala, miten sut kahteen krt leikattiin? apua...
Mä taidan mennä lyhenteleen piikkejä... on niin pirun pitkäks jättäneet...
Jos ne tikit ei ala kohtpuoleen irtoilla, niin kannattaa käydä poistattamassa ne. Minulla oli kerran ns "sulavat tikit", jotka eivät lähteneet kuin periteisellä poistolla. Vilkaise aina välillä tikkien juurta, ettei iho ala punoittaa ja ärtyä. Kaikkien elimistö ei sulata tikkejä niin kuin pitäis.
Ja sitä suolaista. Miten ois pinaattikeitto ja siihen keitetty kananmuna "möyhittynä"? Mulla toi suolasen himo on pysyvä olotila. Lisäilenkin suolaa milloin mihinkin. Välillä sentti, välillä puolitoista....
Ja sitä suolaista. Miten ois pinaattikeitto ja siihen keitetty kananmuna "möyhittynä"? Mulla toi suolasen himo on pysyvä olotila. Lisäilenkin suolaa milloin mihinkin. Välillä sentti, välillä puolitoista....
hansu- Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010
Suolakurkut toimii minulla, sekoitan niitä nyt enelläkin pussikeittoihin, niin menee nekin alas jotenkuten eli paremmin (kasvis ja kana)....Niin ja mulla 2 vkoa leikkaukseen:)Torstaina haastattelupäivä.Huomen soitto ravitsemusterapeutille ja keuhkokuva. Jänskättää. Jossain jo kyselin tosta dreenistä että mitenhän sen laita on, ei vissiin kaikille laiteta? Eikä katetria...kuulostaa aika epämukavilta(:
Mulla kans noi samat sulavai tikit eikä oo merkkiäkään että alkais lähteen. Sairaalasta kotiutuessa sairaanhoitaja sano että jos ei ala lähteen ku alkaa kolme viikkoa täyttyä niin sitten täytyy poistaa.
Meillä poitsulla oli huulessa samaisia sulavis tikkejä ja 3 niistä lähti n. viikossa ja viimeisen kans meni aika lailla se 3 viikkoa.
Meillä poitsulla oli huulessa samaisia sulavis tikkejä ja 3 niistä lähti n. viikossa ja viimeisen kans meni aika lailla se 3 viikkoa.
Mä kävin poistattaan 14pvän jälkeen ne rupesi haittaamaan elämää. Tosin ne rupes myös punoittaan reikien kohdalta.... =(((((((((((((
kissus nytkö jo- Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010
Juu nuo sulavat tikit on kyllä vähän hankalat, mulla nyt sappileikkauksen yhteydessä tehtiin 4 reikää eikä tikeistä tainnut sulamalla lähteä kuin 1. Muut törröttivät tosi ikävästi puolisulaneina ja kutitti. Minä poistin itse 2 viikon jälkeen jämät, mutta tikinpoisto on mulle tosi tuttua puuhaa kun olen sitä(kin) työkseni tehnyt niin paljon. Kyllä ne jämät kannattaa käydä poistattamassa ihan terkkulassa hoitajalla, etenkin jos häiritsee niin sen voi tehdä vaikka heti kun on jo noin kauan leikkauksesta!
Äitikarhu- Viestien lukumäärä : 74
Registration date : 02.01.2012
Minäkin sitten sisar hentoista leikin tuossa päivällä... Muutaman sain pois mut loput on niin tiukas ettei millään, ja on aika lailla ruven kans solmus, mutta punoittaa kans aika lailla... yks on todella arka... taian mennä tk:hon jahka saan lapsen likan jostain...
Koskahan sitä saa alkaa nosteleen ja mitä? siitäkään en saanu mitään ohjetta... Että mä tunnen itteni niin puu silmäks väliin... anteeks nää typerät kyssärit...
Niin ja mä maistoin tänään lihapullaa ja rae juustoa, vatsakin tykkäs ja suolan himo vähän laantu... toki mun vanhinta lasta nauratti ku söin niin hitaasti... itelläkin hymy sit nousi korviin...
Koskahan sitä saa alkaa nosteleen ja mitä? siitäkään en saanu mitään ohjetta... Että mä tunnen itteni niin puu silmäks väliin... anteeks nää typerät kyssärit...
Niin ja mä maistoin tänään lihapullaa ja rae juustoa, vatsakin tykkäs ja suolan himo vähän laantu... toki mun vanhinta lasta nauratti ku söin niin hitaasti... itelläkin hymy sit nousi korviin...
Mulle annettiin ohje, että 2 viikkoa pitää välttää kumartelua, nostamista ja uimahalleja yms. rajumpaa liikuntaa esim. kävely sallittua heti alusta asti. ja vaikka olen ammatissa, jossa joudun nostelemaan paljon ja useita kertoja päivässä, niin kolmen viikon saikku riitti hyvin
Meillä kans lapset nauraa mun annoksien kokoa ja hitaasti syömistä. Vaik usein huomaan kyllä innostuvani hotkimaan...( Ollu aina mun paheeni).. Mut äkkiä maha kyl sit huomauttaa. Usein juomisen ja syömisen jälkeen mun vatsani pitää kovaa meteliä, eli murisee niin, että varmasti kaikki kuulee
Meillä kans lapset nauraa mun annoksien kokoa ja hitaasti syömistä. Vaik usein huomaan kyllä innostuvani hotkimaan...( Ollu aina mun paheeni).. Mut äkkiä maha kyl sit huomauttaa. Usein juomisen ja syömisen jälkeen mun vatsani pitää kovaa meteliä, eli murisee niin, että varmasti kaikki kuulee
peikkomuori- Viestien lukumäärä : 43
Registration date : 09.12.2010
Mulle lääkäri sano sillon sairaalassa ettei oo mitään nostorajoituksia mutta sairaanhoitaja sano kotiuttaessa että 1 kk kevyemmin tarkoittaen esim. kauppakasseja , lapsia ym.ym.
Pitänee vissiin munkin varata aika neuvolaan tikkien poistoon ku kans alkaa punottamaan hiukan, kipeitä eivät kyllä ole.
Pitänee vissiin munkin varata aika neuvolaan tikkien poistoon ku kans alkaa punottamaan hiukan, kipeitä eivät kyllä ole.
Ommelaine on aina elimistössä ns "vierasaine/esine". Elimistö pyrkii itse poistamaan sen, ellei suosiolla lähde=>Työntää sen märkimällä sitten pois, kuten tikun sormesta. Lisäksi ärsyttää ympäröivää ihoa ihan hankaamalla. Ei kannata turhan tulehduttaa tikkikohtia vain odotellessa, että ne itse lähtevät.
Olen tosin kerran nähnyt tikit poskipäässä, jotka olivat kasvaneet ontelon sisään, kuin korvakorut korvalehdessä. Ne tikit oli ollut jo kuukausia, kun alkoholisti enoni "unohti" ne naamastaan poistattaa...
Olen tosin kerran nähnyt tikit poskipäässä, jotka olivat kasvaneet ontelon sisään, kuin korvakorut korvalehdessä. Ne tikit oli ollut jo kuukausia, kun alkoholisti enoni "unohti" ne naamastaan poistattaa...
hansu- Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010
Sivu 2 / 3 • 1, 2, 3
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa