Kivut leikkauksen jälkeen??!!!!
+13
Leppis
maija411
Pandoria
Soile
Krisu75
hansu
HyeeNa!
kissus nytkö jo
tigertytto
paksuleidi
Äitikarhu
peikkomuori
PiJoHe
17 posters
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
Kivut leikkauksen jälkeen??!!!!
Oon koko illan ja aamun ettiny tietoa... mut en ainakaan löytänyt... Joten nyt kysyn tyhmänä teiltä!! kun osastolta jolta lähin, sinne soitin ja vastaus oli mee kuule lääkäriin...
Elikkä mut leikattiin 10.1. ti, nyt kotona ollessa on tullut kipua kun seisoo, kävelee, nousee istumasta seisoon, ja kaikein eniten sänkyyn meno on ok mut jos aion kääntää kylkeä niin itku tulee, joten koko yön nukun samassa asennossa ja aamulla kun herään on lonkka ja jalka niin kipeitä että itku tulee siitä. Kipu aaltoilee, viiltää, 'repivä'...
Eilen kun menin nukkumaan niin makuu asennossa tuli tunne niinkuin maha olis täyttynyt ilmalla ja tuli vähän huono olo mutta nukahdin siihen...
Elikkä osaako kukaan sano mitä tää on vai pitääkö mun oikeesti lähtee lääkäriin?
MIllä ne mua tutkii et saavat selville mistä kivut johtuu?
Ja menenkö ensin teekoohoon ja ne antaa lähetteen ensi apuun sjoen sairaalaan vai suoraan sinne vai?
Anteeksi tyhmyyteni mutta niin pelottaa...
Kun tässä istun ja vaan olen niin on tosi hyvä olla....
Elikkä mut leikattiin 10.1. ti, nyt kotona ollessa on tullut kipua kun seisoo, kävelee, nousee istumasta seisoon, ja kaikein eniten sänkyyn meno on ok mut jos aion kääntää kylkeä niin itku tulee, joten koko yön nukun samassa asennossa ja aamulla kun herään on lonkka ja jalka niin kipeitä että itku tulee siitä. Kipu aaltoilee, viiltää, 'repivä'...
Eilen kun menin nukkumaan niin makuu asennossa tuli tunne niinkuin maha olis täyttynyt ilmalla ja tuli vähän huono olo mutta nukahdin siihen...
Elikkä osaako kukaan sano mitä tää on vai pitääkö mun oikeesti lähtee lääkäriin?
MIllä ne mua tutkii et saavat selville mistä kivut johtuu?
Ja menenkö ensin teekoohoon ja ne antaa lähetteen ensi apuun sjoen sairaalaan vai suoraan sinne vai?
Anteeksi tyhmyyteni mutta niin pelottaa...
Kun tässä istun ja vaan olen niin on tosi hyvä olla....
PiJoHe- Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 11.04.2011
Vs: Kivut leikkauksen jälkeen??!!!!
Moikkamoi Kyllä mä ehkä suosittelisin käyntiä lääkärillä. Mulla alkaa olla kuukausi leikkauksesta, ja jonkin verran oli ihan alkuun röyhtäilyä, ja huonoa oloa, esim. jonkin syömisen jälkeen, mutta varsinaista kipua en kyllä ole tuntenut. Mulle sanottiin sairaalasta, että pitää ottaa herkästi yhteyttä, jos kipuja tms. ilmenee. Että pääsevät ajoissa puuttumaan, jos tukosta tms. Mielummin käyt turhaan kuin että tulee isompia komplikaatioita. Onnea leikkauksen jälkeiseen elämään! Mulla ei paino ole vielä kovin paljoa laskenut, mutta senttejä on kyllä kadonnut
peikkomuori- Viestien lukumäärä : 43
Registration date : 09.12.2010
Minua ei ole lihavuusleikattu mutta mahan seutua on kyllä muuten operoitu, viimeksi reilu kk sitten... Kuullostaa siltä, että kannattaa käydä näytillä. Toki joskus voi kipuja alkaa tulla vasta, kun turvotukset laskee ja elimistö alkaa sopeutua mutta ei kyllä ihan noin kovia varmastikaan. Aika paljon varmaan saa selville jo ihan tunnustelemalla ja tarvittaessa ultralla, kaikenlaistahan voi tapahtua kun on mahan alueella leikelty. Täälläpäin on joku sääntö, että kuuluu sairaalan ensiapuun jos operaatiosta on alle 2 viikkoa. Soita ensin vaikka terkkulaan ja kysy vähän teidän alueen käytäntöä. Kovasti jaksamista, kurjaa jos nyt alkaa jotain komplikaatioita putkahtaa
Äitikarhu- Viestien lukumäärä : 74
Registration date : 02.01.2012
Melkosen törkeää käytöstä osastolta Mun kohdalla kun tuli pientä murhetta ja kysymistä, niin soitin osastolle ja sieltä laittoivat soittopyynnön lääkärille, joka sitten soittikin saman päivän aikana...tais olla sun kohdalla joku elämäänsä kyllästyny ihminen puhelimessa. Kannattaa mennä lääkäriin, jos sinulla on noin kovia kipuja...Jos et saa aikaa omalta lääkäriltä niin mene suoraan ensiapuun, sieltä kyllä lähettävät tarpeen vaatiessa eteenpäin.
paksuleidi- Viestien lukumäärä : 107
Registration date : 14.11.2010
Joo samaa mieltä kuin edellinen..törkeää käytöstä osastolta..meillä täällä tois puol jokkee otettiin heti kantaa kun tuli ongelmia eikä tarvinnut mennä TK.n kautta.
Soita ihmeessä uudestaan sinne osastolle ja VAADI jotain tarkistusta.
Soita ihmeessä uudestaan sinne osastolle ja VAADI jotain tarkistusta.
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Kiitos flikat!!
Soitin uudestaan osastolle ja hoitaja sano heti ettei oo normaalia. Otti numeroni ja soittaa heti kun on puhunut jomman kumman leikkaavan lääkärin kans. Nyt sitä soittoa sitten odottelen....
Mua vaan niin paljon pelottaa jos jotain on tullu ja pitää taas nukuttaa ja ja ja... ku oon niin lientäkin vaan syöny ja juonu ettei vaan tulis mitään...
Voi *kiroomista*..... Ja mä niin toivoin että kaikki menis hyvin... mut en halua näitä kipujakaan enään...
Mä olin samaisella osastolla reilu vuos sitten ja sain silloinkin niin järkkyä kohtelua että hui se...
Ja nytkin meitä oli kaks immeistä samalla osastolla mutta eri puolilla käytävää niin saatiin aiva eri ohjeita, ruokia, kotiin tulevat lääkkeet jne. Että ihmettelen suuresti miten näin voi ollakkaan!!!!!
Anteeks ku palpatan... mut siippa on aiva shokis ku mua on katsellu kipujen kans enkä voi sille enempää kaataa niskaan... sydän ei anna...
Kiitos kuitenkin teille, luojan kiitos olette olemassa <3
Soitin uudestaan osastolle ja hoitaja sano heti ettei oo normaalia. Otti numeroni ja soittaa heti kun on puhunut jomman kumman leikkaavan lääkärin kans. Nyt sitä soittoa sitten odottelen....
Mua vaan niin paljon pelottaa jos jotain on tullu ja pitää taas nukuttaa ja ja ja... ku oon niin lientäkin vaan syöny ja juonu ettei vaan tulis mitään...
Voi *kiroomista*..... Ja mä niin toivoin että kaikki menis hyvin... mut en halua näitä kipujakaan enään...
Mä olin samaisella osastolla reilu vuos sitten ja sain silloinkin niin järkkyä kohtelua että hui se...
Ja nytkin meitä oli kaks immeistä samalla osastolla mutta eri puolilla käytävää niin saatiin aiva eri ohjeita, ruokia, kotiin tulevat lääkkeet jne. Että ihmettelen suuresti miten näin voi ollakkaan!!!!!
Anteeks ku palpatan... mut siippa on aiva shokis ku mua on katsellu kipujen kans enkä voi sille enempää kaataa niskaan... sydän ei anna...
Kiitos kuitenkin teille, luojan kiitos olette olemassa <3
Hui toivottavasti saat apua ja nopeasti!! Ja toivotaan ettei mikään ole isosti pielessä!! Voima Haleja!!!
kissus nytkö jo- Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010
Toivottavasti ei tosiaan ole mikään vakava juttu!
HyeeNa!- Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011
Lääkäri itse soitti ja sanoi että läheppäs tuleen välittömästi tänne...Mä lähen käväseen nyt sit sairaalas... tuun kertomaan uutisia kun kotiin palaan... pitäkää sisaret peukkuja! nyt niitä enkeleitä tarvitaan...
Voimahali lähtee täältä!
peikkomuori- Viestien lukumäärä : 43
Registration date : 09.12.2010
Kuin myös täältä voimahalit
Täältä myös!
Halataan oikein porukalla. Toivottavasti asiat selviävät ja vointisi alkaisi parantua pian.
hansu- Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010
PiJoHe:n viimeisimmät kuulumiset!!!
Osastolle joutui jäämään!!!
Eivät löytäneet mitään selvää vikaa joten seurantaan joutui.
Onneksi hän on nyt paikassa jossa saa avun kipuihinsa, toivottavasti!!!
Osastolle joutui jäämään!!!
Eivät löytäneet mitään selvää vikaa joten seurantaan joutui.
Onneksi hän on nyt paikassa jossa saa avun kipuihinsa, toivottavasti!!!
Krisu75- Viestien lukumäärä : 121
Registration date : 25.11.2010
Kiitos tiedosta...toivottavasti ei ole mitään vakavaa ja paranee pian
Joo, toivotaan parasta!
Oon yhteyksissä PiJoHen kanssa ja jos osastolla olo pitkittyy, niin kerron kuulumisia tänne.
Oon yhteyksissä PiJoHen kanssa ja jos osastolla olo pitkittyy, niin kerron kuulumisia tänne.
Krisu75- Viestien lukumäärä : 121
Registration date : 25.11.2010
Voimia ja toipumista!!!Hyvä kun saat apua ja toivotaan ettei ole mikään pahasti vialla ja pääset pikaisesti kotiin toipumaan!! Ja kiitos Krisu että kerroit kuulumiset! Täällä ollaan niin hengessä mukana!!!
Soile- Viestien lukumäärä : 622
Registration date : 20.06.2011
Toivotaan että olo paranee ja pian! Ja että homma vaan säikäytti!Enkeleitä hänelle turvaksi sairaalaan ja lisää Voimahaleja!
Paljon voimia toipumiseen. Toivottavasti kaikki selviää parhain päin. tuli ihan pala kurkkuun. Itse olen huomenna klo 10 leikossa.
Pandoria- Viestien lukumäärä : 38
Registration date : 08.12.2011
Voimaa täältäkin sinne sairaalaan. Aina kaikissa operaatioissa on vaaransa ikävä kyllä. Toivottavasti PoJoHe voi jo paremmin ja syy kipuun on löytynyt.
maija411- Viestien lukumäärä : 180
Registration date : 21.12.2011
No niin mä olen taasen kotona, rauhassa otan ja kuuntelen minne kivut vievät. Verikokeet ok, kuvauksis ei mitään hälyyttävää... litalgin, panadol, panacod lääkettä kipuun ja oleilemista.
Onneksi ehkä vain näin mutta pelottaa siltikin. Kohtelu sairaalassa oli todella tylyä ja itkukin siinä tuli monessa kertaa... ihan kuin kaikki vähätteli koko asiaa kun pystyin olemaan yhdessa asenossa ilman kipua. Selvästi tuo kipu alue on niin kipee ettei lääkärikään sit niin varovasti painellu ettei itku olis tullu... no minä yritän nyt vain sit pärjätä jollain lailla...
Tälläinen kokemus vaan tekee sen ettei kauhean äkkiä sieltä lähde sitä apua hakemaan...
Kiitos teille kaikille ihanista ja voimallisista sanoista! olette todellakin <3
Onneksi ehkä vain näin mutta pelottaa siltikin. Kohtelu sairaalassa oli todella tylyä ja itkukin siinä tuli monessa kertaa... ihan kuin kaikki vähätteli koko asiaa kun pystyin olemaan yhdessa asenossa ilman kipua. Selvästi tuo kipu alue on niin kipee ettei lääkärikään sit niin varovasti painellu ettei itku olis tullu... no minä yritän nyt vain sit pärjätä jollain lailla...
Tälläinen kokemus vaan tekee sen ettei kauhean äkkiä sieltä lähde sitä apua hakemaan...
Kiitos teille kaikille ihanista ja voimallisista sanoista! olette todellakin <3
Oikein ISO voimahali (hih...minua ei ole vielä leikattu)! Hyvä sinänsä ettei mitään hälyyttävää ole ilmennyt mutta kurjaa että kohtelu ei ollut positiivista ja toivottavasti tosiaankin kivut helpottaa mahdollisimman nopeasti! Onko sinua leikattu aiemmin vatsan alueelta? Ajattelin vaan, että jos jotain kiinnikkeitä niin voi olla kivuliaampi olo...näin maallikkosairaanhoitajana ajattelisin että voisi olla. Mutta joka tapauksessa kaikkea hyvää sinulle ja urheutta!!
Soile- Viestien lukumäärä : 622
Registration date : 20.06.2011
Epäilevätkö sappikiviä? Oletko laihtunut paljonkin kokonaismäärällisesti?
Leppis- Viestien lukumäärä : 352
Registration date : 17.06.2011
Hyvä että edes kotiin pääsit, toivotaan nyt että se kipu alkaisi hellittää piakkoin! Voimia!
Moro yritä ajatella että aikansa kutakin sano pässi ku päätä leikattiin ja ota rauhallisesti meidän kaikkien tulee muistaa et vaikka haavat vatsan-päällä eivät ole suuria niin sisällä ovatkin.... Mulla ei ainakaan ole oma polku mennyt kuten srömsössä mutta olen yhä mielestän yksi Onnekkaista joka on saanut tämän mahdollisuuden. Voimahaleja ja Tsemppiä Sinulle!!
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa